Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BenQ W1070

2216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 March 2013 - 09:19

Ekan82
  • Ekan82
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
okej tack novaland för svar :)

Postad 03 March 2013 - 21:26

frodan
  • frodan
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Någon som sett RE på denna projjen?

Postad 04 March 2013 - 09:57

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Plockat ner min nu fr takfästet för att skicka in den pga det störrande surrande ljudet fr fläkten jag tidigare beskrivit. Prövade då att köra den en halvtimme stående på ett bord. Inga missljud då. Testade återigen på kvällen men då med hdmi (bildkälla inkopplad). Då kom ljud tillbaka.

Nån som hört nåt liknande? Teori?

Postad 04 March 2013 - 11:41

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Provat någon annan källa? Det enda jag kan tänka mig är att det är 5v matningen i hdmi kabeln som strular till det vet att hdmi kabeln sätter igång fläkten till mitt grafikkort i datorn men inget missljud..

Postad 05 March 2013 - 20:15

Roon
  • Roon
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kan man ändra Color System på något vis?
Jag ser knappen i menyn men kan inte komma åt den?

Postad 06 March 2013 - 12:10

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 1

Har precis satt upp denna projektor.
Mina kortfattade punkter:

- RBE syns visst. Mindre än på andra modeller så jag kanske till och med behåller den men är osäker än så länge.
- Tjena va den lever om. Låter som ett jetplan bak i mitt rum.
- Bra skärpa!
- Bättre svärta än lcd-projarna jag testat. Tycker amatör-jag iaf ;)

Det är mitt spontana omdöme.

För att klargöra: RBE finns på alla Dlp projektorer med ett chip. Det är ett optiskt faktum av tekniken med färghjul.

Postad 06 March 2013 - 12:24

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 1

Plockat ner min nu fr takfästet för att skicka in den pga det störrande surrande ljudet fr fläkten jag tidigare beskrivit. Prövade då att köra den en halvtimme stående på ett bord. Inga missljud då. Testade återigen på kvällen men då med hdmi (bildkälla inkopplad). Då kom ljud tillbaka.

Nån som hört nåt liknande? Teori?

Finns ett antal olika förklaringar som kan stämma.
Beroende vilken hz du matar in så går färghjul o fläkt i olika hastighet o det är då en annan hastighet som skapar vibration/oljud.

Värme vill uppåt, hänga den upp o ner gör att andra delar av projjen värms o expanderar mer än vad dom gör om du har den rättvänd.
Detta kan redan varit konstaterat i fabriken o projjen är därför programmerad att gå i annat fläktläge när den är upp o ner o det kan vara ännu en förklaring.

Men till o börja med så kommer en projj låta olika om du matar den med 50hz eller 60hz, börja leta där.

Sen har ni köpt billigaste fullhd på marknaden typ, så att det då förekommer en del grejer med den är inget konstigt.
Det är då man flinar o tänker: "fan va fin den är för bara dessa små slantar!"

Postad 06 March 2013 - 12:43

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 1

Jag får inte min Samsung box från Comhem att fungera med denna projektor via HDMI. Funkar bra med samma kabel från en PS3:a och boxern funkar perfekt till en tv. Har provat olika upplösningar från boxern men inget händer.

Projektorn hittar dock en signal men sen blir bilden bara blå..

Tacksam för tips..

Är tyvärr så att dom kanske inte är till 100% kompatibla. Man kan inte ta förgivet att två hdmi saker ska lira ihop. Även om ingen säljare i världen skulle våga säga det.
Men borde räcka med att byta upplösning eller färgrymd eller något liknande.
Alternativt stänga av o på dom i exakt rätt ordning, o vilken det är måste man prova sig fram till.
Med tanke på strömmen som går genom en hdmi sladd så ska man egentligen aldrig stoppa in och ut dom medans apparaterna är på, även om alla gör det utan problem så är det faktiskt inte meningen.
Jag skulle säga att koppla in allt, starta projjen, starta boxen. Hjälper inte det byt upplösning, om det går.
Är det sladden som är för lång så att boxen inte klarar av att mata den så är det ju bara att testa med en kort sladd.

Postad 06 March 2013 - 12:47

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag har Samsungboxen med hårddisk från Comhem. Fungerar på alla upplösningar osv osv...
Det fungerar utmärkt. Byt kabel..

Redigerat av Bass, 06 March 2013 - 12:47.

Postad 06 March 2013 - 12:48

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 1

Jag är ganska så ny på projektorer. Bör jag använda skärmsläckare? (Använder den som datorskärm och ibland får den stå och surra utan att jag använder den)

Det gör du som du vill. Men dlper kan inte få inbränningar överhuvudtaget.
Så ur den synvinkeln behöver du inte ha skärmsläckare.
O ur lamptimmar sett så mår projektorer bäst av att vara igång långa stunder i taget än korta!
Så bättre 1x10 timmar än 3x3 timmar.

Postad 07 March 2013 - 08:27

RMW
  • RMW
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Någon update på brillor?

Postad 07 March 2013 - 23:17

Grader180
  • Grader180
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Varje dag i tåget har jag suttit och funderat på. Hur schysst hade det inte varit med en projektor. För en bättre tittkänsla.

Har kollat runt lite. Hittade ett intressant paket på http://www.netonnet....90/184044.4849/

Till min fråga. Är det värt kvalitet? eller borde jag lägga pengar på 60-70" tv för 15.000-20.000 kr?
Från projektorn till duk är avståndet ca 3.20 meter (duken skall fästas i tak) och vitt rum. (Kan mörklägga rummet).

Kravet är; Bör vara bättre än bra ljusstyrka. Sett många projektorer som har riktigt dålig ljusstyrka. skola som privat.

Postad 08 March 2013 - 04:05

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu är min inskickad. Får se vad de säger. Blir 2-3 veckor filmfritt nu. Har svårt att se på en vanlig tv när man vant sig vid stor bild.

Att man ska acceptera att den låter konstigt bara för att den är billig och hänger upponer i ett takfäste vilket den är avsedd för köper jag inte. Vilken Hz den matas med vet jag ej.

Redigerat av PNorth6, 08 March 2013 - 04:14.

Postad 08 March 2013 - 04:09

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 1

Varje dag i tåget har jag suttit och funderat på. Hur schysst hade det inte varit med en projektor. För en bättre tittkänsla.

Har kollat runt lite. Hittade ett intressant paket på http://www.netonnet....90/184044.4849/

Till min fråga. Är det värt kvalitet? eller borde jag lägga pengar på 60-70" tv för 15.000-20.000 kr?
Från projektorn till duk är avståndet ca 3.20 meter (duken skall fästas i tak) och vitt rum. (Kan mörklägga rummet).

Kravet är; Bör vara bättre än bra ljusstyrka. Sett många projektorer som har riktigt dålig ljusstyrka. skola som privat.

Grader: övertygad om att bildkvaliteten är bättre på projektorn än en 70 tum tv för 20 papp (och då gissar jag att du menar typ Sharps som ligger i den prisklassen med smådassig bild och katastrofal rörelseskärpa). Iaf så länge du kan mörklägga.

Som nämnts tidigare så är fläktljudet på denna enda nackdelen. Bilden bäst i prisklassen. Ljusstyrkan riktigt bra, svärtan okej (mörkläggningen avgör mkt samt dukval).

Blir aldrig nån riktig biokänsla på 70 tum heller. Mitt råd: köp paketet o prova en helg. Lämna tillbaka om du inte är nöjd. Eller lägg 20k på proj få ytterligare ngt bättre bild och tystare maskin.

På det avståndet kan du köra ännu större duk. Själv kör jag 106 på samma avstånd. Ej för stort.

Postad 08 March 2013 - 06:16

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Vad för duk kör folk med? Själv har jag en grå duk för jag vart rekomenderad det för att få bra svärta.. Hur många kör med vit duk tro och blir resultatet så dåligt med det?

Postad 08 March 2013 - 06:49

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Vad för duk kör folk med? Själv har jag en grå duk för jag vart rekomenderad det för att få bra svärta.. Hur många kör med vit duk tro och blir resultatet så dåligt med det?

Beror väl på i vilken miljö/förhållande man har. Kan man mörklägga helt alltså kolsvart är alltid vit att föredra. Själv hade jag en vit budget duk först till denna proj men har bytt till en grå. Jag kan inte mörklägga helt och är nöjd med den grå. Sen finns det ju skillnader i kvalitet oxå mellan vit o vit oxå..

Postad 09 March 2013 - 00:33

Grader180
  • Grader180
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Törs man ha duk framför centern/golvhögtalarna eller kommer duken svinga tro?

Postad 09 March 2013 - 11:26

Unregisteredd3c70194
  • Unregisteredd3c70194
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hur är det att blåsa upp "internetmaterial" på 100". Kommer man inte stå ut med lägre kvalitet på klippen längre? Är det bara Bluray-skivor och riktiga HD-sändningar som gäller? Kommer man hata mpg-komprimeringen? Är internetserier ett minne blott?

Postad 09 March 2013 - 11:43

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 1
xvid på 374 punkter kommer att se dugligt ut, skulle jag säga. Inte alls bra, men dugligt.

Postad 11 March 2013 - 12:11

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

I mitt galleri jämför jag lite dukar. Kika.
Sedan måste jag säga att dom största haksläppen med projektor har jag fått på grå dukar!
Trots det är det vitt som blir det man tittar på pga det extra trycket o man ser mer o lättare.
Men skulle helst vilja ha två bakom varandra så man kunde byta lätt.

Postad 12 March 2013 - 09:14

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Sådär då fick man hem sina brillor från truedepth3D. kan inte mer än rekomendera, otroligt nöjd med dom :wub: , mycket klarare lins än ultra-clear dlp link som jag hade innan till optoman. och snabb leverans 5 dagar :)

Postad 12 March 2013 - 16:34

supra
  • supra
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Nu är min inskickad. Får se vad de säger. Blir 2-3 veckor filmfritt nu. Har svårt att se på en vanlig tv när man vant sig vid stor bild.

Att man ska acceptera att den låter konstigt bara för att den är billig och hänger upponer i ett takfäste vilket den är avsedd för köper jag inte. Vilken Hz den matas med vet jag ej.

Att veta vilken Hz projetorn matas med kan vara ganska avgörande i detta fall. Färghjulet på en DLP har ett ganska högfrekvent vinande och skiftar ganska mycket i karaktär beroende på om projektorn matas med 24, 50 eller 60Hz. Hade du någon bildkälla inkopplad då projektorn stod på bordet?

Såg dock din videoklipp och håller med om att det låter lite som en syrsa, tror inte att det har med färghjulet att göra!

Mvh / Micke

Redigerat av supra, 12 March 2013 - 16:40.

Postad 13 March 2013 - 11:58

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 1
Om länken inte redan är postad så kommer här en ganska omfattande review av projekorn.
Observera att det är många sidor så ni inte bara efter första sidan.
http://www.projector...w1070/index.php

Postad 13 March 2013 - 23:31

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Sådär då fick man hem sina brillor från [url=""%5Dtruedepth3D[/url]. kan inte mer än rekomendera, otroligt nöjd med dom :wub: , mycket klarare lins än ultra-clear dlp link som jag hade innan till optoman. och snabb leverans 5 dagar :)

Vad trevligt, var köpte du dom och vad kostade de. Är själv på jakt efter bra o prisvärda eftersom man behöver till hela familjen. Vänligen Palle

Postad 14 March 2013 - 10:28

joabj
  • joabj
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Någon som jämfört W1070 med Epsons 6100?
Den är ju klart dyrare, men bättre?
Har inte sett någon vettig review på den. Någon som har en länk?

Postad 14 March 2013 - 18:33

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Sådär då fick man hem sina brillor från [url=""%5Dtruedepth3D[/url]. kan inte mer än rekomendera, otroligt nöjd med dom :wub: , mycket klarare lins än ultra-clear dlp link som jag hade innan till optoman. och snabb leverans 5 dagar :)

Har någon testat mellan BenQ 3D glasögon och True Depth 3D glasögon ?
Tyckte BenQ 3D glasögon ger lite mörkare bild men beror på projektor också, True Depth 3D har 144 hz mot BenQ 120 hz undrar man märker skillnad?

Postad 15 March 2013 - 14:40

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Vad trevligt, var köpte du dom och vad kostade de. Är själv på jakt efter bra o prisvärda eftersom man behöver till hela familjen. Vänligen Palle

köpte 2st direkt från www.truedepth3D.com och med frakt gick det på 1000kr. och då slapp jag tull och moms.
köper man fler verkar det som man kan få mängd rabatt om man tar kontakt med dom.

vill man komma biligt undan är det sainsonic som kostar ca 190kr/st med frakt

Postad 15 March 2013 - 14:49

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Beställde dessa för några dagar sedan: http://www.vidimensi...83ea7c554967c90

975 kr för 2 par ink frakt är ju överkomligt, hoppas att dom är så bra som säljaren säger.

Hur gick det, nyfiken på hur dom fungerar? upplever du någon ghosting?

på avsforum skrev dom

DLP PRO 4G http://www.amazon.de...duct/B0092M3PG8 misstänker att det är samma
-my nose like these. Lightweight.
-big lenses.
-no need to swap "eyes". Just right always.
-never lost sync so far.
-blacks looks black. Promised 100%(close anyway) sync block seems to be true this time.
-ghosting performance is sadly quite poor Postad bild. Even center there is some ghosting seen on extreme cases and viewing angle is not the best, so it increases fast...
Biggest issue is ghosting, poor viewing angle. Otherwise these could have been the ultimate DLP-Link glasses

Postad 15 March 2013 - 16:35

POi
  • POi
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag har inte fått hem dom ovan omnämnda ännu men jag fick hem ett annat par (beställde lite olika varianter för att testa) ... beställde dessa: http://www.amazon.de...duct/B005HA6S4K men fick hem dessa: http://www.amazon.de...duct/B005O0J2DC ... jag tror bara att det är designen som skiljer, båda stödjer 144hz (står på min förpackning).(Det var rätt jag hade fått hem .. blandade ihop det). Dessa finns säkert även på eBay att hitta.

Jag testade brillorna som hastigast igår och måste säga att jag inte märker av rödstick eller problem med syncning ... fast detta baserar jag på endast 15min test.
Det man skulle kunna önska är en matt ram runt glasen som inte reflekterar något ljus men det är inte så illa.
Dom känns väldigt plastiga men det gör nog de flesta glasögon ... kolfiber hade nog varit ett bra alternativ om det inte hade varit så dyrt att producera :)
Det som var riktigt trevligt var att jag inte märkte någon crosstalk öht ... och 3D på 117" duk blir riktigt riktigt nice.

Har även beställt ett par billiga från eBay (Sansonic) ... får se hur dom presterar i jämförelse när dom dyker upp .. kanske kan vara ett fullgott (billigare) alternativ till barn/kompisar.

Nu är jag bortrest en vecka men när jag är tillbaka så ska jag försöka mig på en review ... kanske t.om. tvingar hela familjen att ge en kommentar. :)

Jag har testat brillorna lite mer nu (har ännu inte fått dom billiga sainsonic) och kan konstatera att båda är väldigt snarlika. Kan vara att dom blå släpper genom aningen mer ljus med det är högst marginellt (kanske t.om. något man inbillar sig :) ).

Båda fungerar på precis samma sätt men med lite olika utformning. De blå är lite lättare men dom ligger inte lika mjukt över nästippen som de svarta gör. Jag tycker inte viktskillnaden är direkt märkbar däremot gör designen på de svarta att de ligger bättre mot ansiktet och skärmar av mer vilket jag tycker är behagligare.

Båda lider av samma problem som gainward_81 nämner; "dålig betraktningsvinkel", dvs vrider man lite på huvudet åt vänster får man grönstick i bilden och aningen ghosting ... vrider man huvudet åt höger får man lite rödstick och aningen ghosting ... sitter man i "sweet spot" är dom perfekt. Detta är ingen deal-breaker och absolut inget man tänker på normalt men om sainsonic presterar lika bra så kan man lika väl köpa dom och spara några slantar (får uppdatera när dom dyker upp).

Fyller ev. på lite mer när jag har testat under helgen.

Postad 15 March 2013 - 23:41

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Testat mina nya glasögon ikväll med The Three Musketeers 3D, första intrycket är att det är bättre djup i bilden på dessa än mina BenQ glasögon.

Kan det vara 144 Hz uppdateringen på dessa glasögon jämförbart med BenQ-ens 120 Hz??

Jag såg inga ghostingproblem som gainward_81 skrev om men det är inte samma glasögon som han refererar till (vad jag kan se).

Det enda än så länge är rödstick när man viker ner huvudet mot hakan, men den positionen skall man ändå inte hålla.

Skall kolla lite fler filmer, återkommer med mer info.

http://www.vidimensi...83ea7c554967c90

Postad 20 March 2013 - 01:27

gatches
  • gatches
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tjena alla W1070 fans
Har haft igång min W1070 i 4 timmar stänger av den hör ett missljud som låter hela tiden (kan vara de som som diskuteras just nu i forumet oxå )
Jag drog ut hdmi sladden samt ström sladden o lät den vila 3 eller 4 timmar
Satte igång den nu (Har den takmonterad) ställer mig på soffan o lyssnar ,de hörs men inte lika mycke och projektor är i standby läge den e inte ens igång
Va tycker ni jag ska göra ?
Köpte den ifrån netonnet i malmö förra veckan

Postad 20 March 2013 - 10:11

Grader180
  • Grader180
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Packa ner projektoren och ta med kvitto och besök butik. Löst.

Förövrigt är jag lite skeptisk till BenQ -W1070. Efter att fåtal personer har fått ett ofullständigt ljud..

Postad 20 March 2013 - 15:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det är inte så att det går 5v via hdmi ingången som sätter igång fläkten i projektorn fast den är i standby. Har detta problemet med mitt grafik kort recivern sätter igång fläkten på grafikkortet fast datorn är avstämgd.

Postad 20 March 2013 - 20:27

gatches
  • gatches
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det är inte så att det går 5v via hdmi ingången som sätter igång fläkten i projektorn fast den är i standby. Har detta problemet med mitt grafik kort recivern sätter igång fläkten på grafikkortet fast datorn är avstämgd.

Har precis testat de igen med bara ström sladden
De hörs inte lika mycke men de finns kvar

Postad 20 March 2013 - 20:41

gatches
  • gatches
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Packa ner projektoren och ta med kvitto och besök butik. Löst.

Förövrigt är jag lite skeptisk till BenQ -W1070. Efter att fåtal personer har fått ett ofullständigt ljud..

Eh ja
Dom fick höra idag per telefon
Jag ska ditt imorgon o lämna den o få en helt ny
Jag va så fräck på telefonen att jag krävde kompensation för detta
O dom gick med på de
Jag sa till dom att jag ville ha de skrivit på mail så inte knastarna i butiken säger nått annat när jag kommer dit
Har fått mail där dom har bett om ursäkt för detta och att jag kommer få nån sorts kompensation
Nu e bara frågan va dom kan kompensera med :)

Postad 20 March 2013 - 22:16

gatches
  • gatches
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har upptäckt en sak på W1070

Tryck på meny
Ta dig till information
Tryck pil ner 9ggr och sedan mode/enter så poppar de upp en avancerad meny
Där har du 6 olika rutor
Exempelvis om du går in i ruta 1 o trycker på mode/enter knappen ska försöka testa lite på respektive ruta
Om du e inne i ruta 1 o vill in i ruta 2 tryck meny knappen o sedan pil höger o tryck på mode/enter

Have fun :)

Postad 20 March 2013 - 23:00

gatches
  • gatches
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har kommit in isf meny oxå :) Upp,Ner,Upp,Ner,vänster,höger (Tack tekniknisse för koden )
Saknar bara en kalibrerings skiva ifrån dom nu
Fan att man upptäcker saker nu när man ska lämna in den

Postad 21 March 2013 - 16:14

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka min projje..

Enligt servicepappret har de bytat ut fläkten på den och jag kan konstatera att oljudet nu är som bortblåst..

Vad det gäller ojämnt ljusflöde kunde de inte se något så det får man väl leva med, kan iofs säga att det blivit bättre efter ca 400 lamptimmar...

Trodde att de skulle passa på att uppdatera mjukvaran i den men det hade inte skett, har fortfarande v 1.02...

Tog allt som allt ca 3,5 vecka innnan jag åter hade den hemma

Postad 21 March 2013 - 16:59

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Enligt servicepappret har de bytat ut fläkten på den och jag kan konstatera att oljudet nu är som bortblåst..

Det är nog det bästa av allt, att veta att om ljudet uppstår så är det faktiskt fel och det går att åtgärda.

Postad 21 March 2013 - 22:53

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Spelade Drive Angry 3D med Nick Cage ikväll med mina nya glasögon på näsan. Måste säga att det är mycket glasögon för pengarna.

2 par för 975 kr jämfört med 1 par BenQ Version 2 för över 800 kr. Bättre kontrast, större glas, sitter mycket bra vid öron och på näsa, bra plats för preskriptionsglasögon innanför. Jag har tagit ett par gamla glasögon utan skalmar och satt fast dom innanför 3D glasögonen, funkar riktigt bra.

Minus är rödstick när man drar ner huvudet mot hakan men den positionen är inte aktuell (sida till sida helt utan problem), tyvärr får man in ljus från sidorna p.g.a konstruktionen men jag tillverkade "skygglappar" i tunn aluminium och satte fast med Biltemas dubbelhäftande tejp, man kan inte fälla ihop dom, men får man leva med.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredff8970c5, 21 March 2013 - 22:56.

Postad 21 March 2013 - 23:10

gatches
  • gatches
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Gick till netonnet idag o fick en ny W1070 o lämnade in den andra
Har inte stött på några problem än så länge
Blev kompenserad med 200kr bättre än inget :)

Postad 22 March 2013 - 01:46

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Rogopogo: Stort tack för uppdateringen kring serviceärendet. Jag har ju skickat min dit oxå för samma problem. Har väl gått 2 v nu så jag antar jag får vänta nästan lika länge till. Börjar sakna film på storbild nu så det blir som julafton igen när jag får tillbaka den. Man kan ju hoppas på att det är en ny typ av fläkt av bättre sort än originalet som verkar vara problem med. Jag borde ju oxå få min utbytt.

Hade du alltid ett missljud eller tog det ett tag in i filmen innan det kom? Hoppas nu inte problemet kommer tillbaka då.. En sak till: Fick du den med bud via UPS hem oxå? Kontakta dem dig innan?

Postad 24 March 2013 - 16:56

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Satte Hugo Cabret 3D i spelaren i e.m efter några timmars sömn efter jobb inatt, måste säga att bilden på denna budgetprojje är fantastisk för små pengar.

Har haft ett flertal projjar från 12000 kr upp till 28000 kr och personligen och än så länge ger BenQen mest för pengarna.

Skulle gärna ha köpt en av de nyaste modellerna av Sony eller JVC för en troligtvis ännu bättre upplevelse, men det är oxå helt andra priser vi snackar om.

Störst förhoppning men sämst på att leverera var min Epson EH-TW9000 som var usel på 3D och som jag fick byta ut 3 gånger innan jag gav upp.

Postad 25 March 2013 - 09:01

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Rogopogo: Stort tack för uppdateringen kring serviceärendet. Jag har ju skickat min dit oxå för samma problem. Har väl gått 2 v nu så jag antar jag får vänta nästan lika länge till. Börjar sakna film på storbild nu så det blir som julafton igen när jag får tillbaka den. Man kan ju hoppas på att det är en ny typ av fläkt av bättre sort än originalet som verkar vara problem med. Jag borde ju oxå få min utbytt.

Hade du alltid ett missljud eller tog det ett tag in i filmen innan det kom? Hoppas nu inte problemet kommer tillbaka då.. En sak till: Fick du den med bud via UPS hem oxå? Kontakta dem dig innan?

Ang missljudet så tog det ett tag till att börja med för att sedan vara där från start. Vad det gäller leveransen så kom det via ups , ring supporten så hänvisar de dig vidare så du får trackingnr. Det som var skumt var att de ringde min fru när leveransen var på gång och inte mig trots att jag hade uppgett mitt nr...

Postad 26 March 2013 - 10:06

Roon
  • Roon
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Testat mina nya glasögon ikväll med The Three Musketeers 3D, första intrycket är att det är bättre djup i bilden på dessa än mina BenQ glasögon.

Kan det vara 144 Hz uppdateringen på dessa glasögon jämförbart med BenQ-ens 120 Hz??

Jag såg inga ghostingproblem som gainward_81 skrev om men det är inte samma glasögon som han refererar till (vad jag kan se).

Det enda än så länge är rödstick när man viker ner huvudet mot hakan, men den positionen skall man ändå inte hålla.

Skall kolla lite fler filmer, återkommer med mer info.

http://www.vidimensi...83ea7c554967c90

Jag var in på denna sidan och tänkte beställa. Ger mig bara alternativet att betala med banknummer, IBAN/BIC/SWIFT (Har inte paypal) Hur betalade du? Lite lurigt att läsa om glasögonen när det står på tyska :/

Är du fortsatt nöjd med glasögonen?

Finns det andra förslag på glasögon? Gärna usb-laddningsbara

Redigerat av Roon, 26 March 2013 - 13:48.

Postad 26 March 2013 - 20:10

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Hej Roon, inga större problem att betala med banknummer, mycket bra och snabb kundservice, går bra att skriva på engelska.

Glasögonen finns även på Ebay.de om du vill gå den vägen, går nog att betala med Visa.

Finns några som heter 3Aktive, True Depth 3D m.m (USA). Sainsonic har du väl hört talas om, finns på Ebay.uk.

Köpte Dredd 3D för en billig peng, tänkte kolla i veckan/helgen.

Postad 31 March 2013 - 19:06

Unregistered4854993d
  • Unregistered4854993d
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hade en W1070 på snabbvisit hemma som fick åka tillbaka p g a några småsaker.
Har länge varit sugen på att byta projektor eftersom min PT-AX100E har levt ett långt liv nu, men kommer troligen att flytta inom ett år och är då inte sugen att göra om fästen eller flytta duken. Har tidigare haft min projektor på en hylla på bakväggen och räknade ut att avståndet var gränsfall för att bilden skulle bli för stor gentemot duken.

Så här gick det:
Kom snabbt fram till att projektorn var tvungen att vändas upp&ner för att "kasta" åt rätt håll, samt att den i stort sett fick ligga i jämviktsläge i framkant på hyllan för att bilden med minsta zoom skulle ligga inom dukens mått.
Efter lite rattande var bilden grymt bra, flytet helt OK i panoreringar och ljusstyrkan grym även med ströljus i rummet. Jag var i stort sett inställd på att behålla den, men efter lite resonemang med mig själv åkte den tillbaka i alla fall.

För pengarna är den otroligt bra, men det som inte var så kul är:
Fjärrkontrollen är ett skämt - spelar dock ingen större roll om man kör universalfjärr
Otroligt mycket ströljus från främre fläktgallret som irriterar när man kör helt mörklagt
Ljudnivån i sig är lite hög, men jag tror att jag skulle kunna vänja mig.
Det som fick bägaren att rinna över var att fläkten började avge skorrningar/vibrationsljud efter ca 4-5 timmar när den legat upp&ner. När jag läst att många andra haft samma problem så känner jag inte för att skicka tillbaka en ny produkt för reparation och vara utan den i 3 veckor, så där tog det roliga slut för denna gången. Det (o)lustiga var att den slutade skorra när jag ställde den på bordet istället.

Postad 31 March 2013 - 22:37

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Kollar man både de svenska och de amerikanska forumen är det inte så många som haft problem med skorrande fläkt, för att vara en budgetprojje har denna projje ovanligt lite problem.

Jeppe67, synd att du inte ger projjen fler chanser, jag gav min förra projje, en Epson för ca 20 000 kr mer än vad BenQen kostade 3 chanser/ utbyten innan jag gav upp och lämnade tillbaka den.

Min BenQ har gått i snart 300 h och det enda problemet jag har är lite flimmer emellanåt och att vissa värden ändras efter man kört en 3D film.

Postad 03 April 2013 - 15:45

ashtrai
  • ashtrai
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nu när min Optoma HD65 har lagt ner blir det uppgradering som gäller. Har tittat runt lite på forumet och ser att W1070 verkar populär.

Hur är ljudnivån/bilden jämfört med HD65an? Är det någon som har haft båda?

Postad 03 April 2013 - 20:18

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
jag uppgraderade från min HD65 och tycker inte det var någon större skillnad på ljudet från den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.