![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 april 2013 - 21:10
Postad 09 april 2013 - 21:19
Jag menar min absoluta buget känns om ca13000:-
frågan är då
större P55ST50
eller
nyare P50ST60
ungefär samma pris?????
Edit// menar givetvis P50ST60
Redigerat av Unregistered2a53b113, 09 april 2013 - 21:31.
Postad 09 april 2013 - 22:01
VT60 REVIEW
http://www.avforums....507/Review.html
ojojoj..
Hade varit trevligt att få reda på om de fixat problemen med IR och buzzing.
Postad 09 april 2013 - 22:12
Hade varit trevligt att få reda på om de fixat problemen med IR och buzzing.
Vore intressant ja

Postad 09 april 2013 - 22:19
Postad 09 april 2013 - 22:34
Ser mycket bra ut. En siffra för mig som är viktig, är input-lag, vilket såg mycket bra ut med sina 40 ms på VT60. Undrar fortfarande om man ens behöver vara orolig över ZT60-modellen och hur snabb den är. Min värsta farhåga är att få se en stor fet siffra på över 80 ms eller liknande, vilket skulle resultera i att jag inte köpte mig en ny TV i år. Spel är det som rullar mest på min TV nämligen.VT60 REVIEW
ojojoj..
Haha! Jag satt just och undrade vad han pysslade medNågon annan som trodde han skulle måla något helt annat än en kanin där med pennan?

Postad 09 april 2013 - 22:59
Min VT50 är iaf helt svart.
Fast de e den ju inte

Om det blir svartare så försvinner alla detaljerna i det mörka.
Och nej de behöver det inte göra. Min Kuro är svartare och detaljerna försvinner inte för det.
Ska bli jävligt intressant att se en test på ZT sen, Kanske är läge att byta ut sin pio 5090 mot en större ZT äntligen

Postad 09 april 2013 - 23:03
Fast de e den ju inte
Och nej de behöver det inte göra. Min Kuro är svartare och detaljerna försvinner inte för det.
Ska bli jävligt intressant att se en test på ZT sen, Kanske är läge att byta ut sin pio 5090 mot en större ZT äntligen
Tja det är helt svart när jag ser på film i ett svart rum så jag förstår inte hur det ska kunna bli svartare.
Tycker de bör koncentrera sig på att få bort inbränningarna istället. Det är betydligt allvarligare problem än att öka svärtan ngn futtig tusendel till.
Redigerat av Unregistereddc471864, 09 april 2013 - 23:04.
Postad 09 april 2013 - 23:10
Min VT50 är iaf helt svart. Om det blir svartare så försvinner alla detaljerna i det mörka.
Enkelt svar på vad som har en lång förklaring: Nej.

Postad 09 april 2013 - 23:15
Tja det är helt svart när jag ser på film i ett svart rum så jag förstår inte hur det ska kunna bli svartare.
Tycker de bör koncentrera sig på att få bort inbränningarna istället. Det är betydligt allvarligare problem än att öka svärtan ngn futtig tusendel till.
Om inte min kuro är helt svart i ett nedsläckt rum så är förmodligen inte din VT50 de heller.
Men absolut, det finns mycket annat att fixa till oxå för att få en "perfekt" tv
Postad 09 april 2013 - 23:16
Spelar ingen roll hur svarta deras nya modeller är. Om de är lika dåliga på att motstå IR som VT50 så köper jag icke dem.
Postad 10 april 2013 - 06:34
Vilket avstånd har du Crabban? Har 2,6-2,8m själv och också funderat på projje men rummet, strulet, ljudet och det extra kostnaden för bra duk gör att jag hellre tar en stor tv.
Jag sitter på ca: 3,7-3,9m vilket i sig är rätt långt bort även för en 65" men det är bättre jämfört med 50" iaf. Optimalt vore projje men det blir som sagt alltför omständigt i dagens läge.
Postad 10 april 2013 - 08:14
Läser att 50Hz problemet är löst på VT60, eller ?Hade varit trevligt att få reda på om de fixat problemen med IR och buzzing.
Redigerat av ljudnisse, 10 april 2013 - 08:40.
Postad 10 april 2013 - 08:54
We’ve never had cause for complaint with the handling of 1080p24 content but it’s equally gratifying to impart the fact that the best with Blu-ray’s just got better. The benefits of the tweaked Focused Field Drive (FFD) make their way on to high definition disc too, and we were transfixed in reverence by The Hobbit Blu-ray, which looked considerably better at 24 frames per second than it did at the cinema in HFR. But it’s not only the motion, it’s the look and ‘feel’ of the VT65’s picture that inspires, delivering the most analogue and film like experience we’ve seen since TVs went digital; LED TVs will never look like this and if OLED can’t manage it either, we’re in no rush for its almost inevitable replacement of PDP as the connoisseur’s choice of TV display.
Intressant!
Upplever ST50 och VT50 som flimriga vid 24p material. VT60 kanske gör jobbet bättre?
Postad 10 april 2013 - 08:57
**** vad bra den verkar. Som sagt, undrar hur buzzing och IR är. Är de OK så är det ju en helt sjuk tv. Hade siktet inställt på en 65ST60, men om skillnaderna är märkvärdiga upp till VT60 så kanske det blir till att gå ner en storlek.VT60 REVIEW
ojojoj..
Postad 10 april 2013 - 08:58
Läser att 50Hz problemet är löst på VT60, eller ?
Enligt recensionen ovan så verkar det vara bättre iaf. Goda nyheter. Själv så tittar jag aldrig på material i 50Hz så jag har inte sett problemet.
Postad 10 april 2013 - 09:10
Frågan är är det lika många fläktar på 2012 års alla modeller, samt hut många fläkatar sitter det i ST60 & GT60 ?
Postad 10 april 2013 - 09:16
Intressant!
Upplever ST50 och VT50 som flimriga vid 24p material.
samma här. upplevde även flimmer när jag kollade på ST60. men den verkar ju vara typ samma skärm som förra årets modeller medans GT,VT och ZT verkar ha nya skärmar/processorer.
Postad 10 april 2013 - 10:00
En annan fråga, i testen av VT60 nämns 4 st fläktar som hörs vid vid låg ljudvolym.
Frågan är är det lika många fläktar på 2012 års alla modeller, samt hut många fläkatar sitter det i ST60 & GT60 ?
Inga fläktar i ST60 eller GT60, bara i VT60 hittills. Troligtvis i ZT60 (vi får se).
Postad 10 april 2013 - 10:36
Källa på det tack, om det stämmer lutar det mer åt GT för min del.Inga fläktar i ST60 eller GT60, bara i VT60 hittills. Troligtvis i ZT60 (vi får se).
Postad 10 april 2013 - 14:19

Postad 10 april 2013 - 15:51
Svärtan verkar grym helt enkelt.
"Panel Luminance setting we were comfortably able to achieve 120cd/m2 on full white pattern and with an all black screen reading of 0.005 cd/m2, this gives a staggering 24,000:1 On/Off contrast ratio"
Till spel verkar den helt okej.
"As with the GT60, the VT65B was able to improve on its gaming responsiveness this year, returning a lowest reading of 39 milliseconds."
Ända dom klagar på är detta
"we could – just ever so often – see instances of false contouring manifesting as magenta and green fringing to edges such as peoples’ cheekbones or on objects of solid white. We’d put good money on the fact that most will never see it and instances are uncommon and usually very fleeting but it is there and at least it gives Panasonic something to work on for 2014. The only other quibble some might have, is with detecting flicker in brighter scenes. We could see none at ‘Low’ Panel Luminance, a little with ‘Mid’ and lots with ‘High’ but there’s a huge element of personal tolerance at play here so, as ever, we’d advise a demo to make sure you’re not one of the unlucky few that does see it with Panasonic Plasma TV"
Detta verkar bli en grym tv helt enkelt.
ZT undrar hur mycket bättre svärta denna kan fixa med tanke på att VT har grym svärta helt enkelt.
Postad 10 april 2013 - 16:15
Postad 10 april 2013 - 16:49
Så det blir nog en GT, men VTs någor bättre spec, snyggar design, roliga fjärr samt det bättre hgt lockar så .....
PS. Det är lite märkligt att GT inte annonserats av fler butiker, t.ex. HBB och det två stora ladorna
Elgiganten & SIBA vet inget om/när/hur dom kommer sälja denna. Har skickat ett mail till Pansonic SE idag för att hör om denna modell kommer att reserveras för nog kjedja, så som GT50.
Redigerat av ljudnisse, 10 april 2013 - 16:59.
Postad 10 april 2013 - 17:02
Enkelt svar på vad som har en lång förklaring: Nej.
Precis, nog för att Panasonics 2012 har bra svärta men den som tror att de har perfekt svärta bör nog överväga besök hos en ögonläkare. Eller inte ifall de faktiskt upplever perfekt svärta

Postad 10 april 2013 - 17:05
Jag behöver inte bättre svärta. Vad jag behöver är att de fixar IR problemen.
Spelar ingen roll hur svarta deras nya modeller är. Om de är lika dåliga på att motstå IR som VT50 så köper jag icke dem.
Om du inte bryr dig om svärta och vill undvika IR och buzzing så borde du nog satsat på en annan tv istället och sparat mkt pengar

Postad 10 april 2013 - 17:14
Märkligt inlägg. Radiozo har väl ändå en av de apparater som är bäst på svärta näst efter de mytomspunna Kuro? Har man en VT50 och anser att den svärtan räcker så betyder väl knappast det att man inte bryr sig om svärta? Skulle snarare påstå motsatsen. Sen att han kanske skulle haft en annan TV för att slippa IR är ju en annan femma...Om du inte bryr dig om svärta och vill undvika IR och buzzing så borde du nog satsat på en annan tv istället och sparat mkt pengar
Postad 10 april 2013 - 18:04
Märkligt inlägg. Radiozo har väl ändå en av de apparater som är bäst på svärta näst efter de mytomspunna Kuro? Har man en VT50 och anser att den svärtan räcker så betyder väl knappast det att man inte bryr sig om svärta? Skulle snarare påstå motsatsen. Sen att han kanske skulle haft en annan TV för att slippa IR är ju en annan femma...
Som jag skrev redan i förra inlägget, vt50 är en av de tv-apparater som har bäst svärta men absolut inte någon perfekt svärta vilket ju är rätt uppenbart bara man tittar på den, i synnerhet i ett mörkt rum. Så den logiska slutsatsen bör då vara att den som tycker att svärtan är bra nog inte är en svärtafantiker, vilket väl eg bara är att gratulera till isf. Har flera vänner med mellanklass LCD:er som är klart mer nöjda med sin svärta än jag är med min trots att den är klasser bättre än deras

Postad 10 april 2013 - 18:15
TX-P50VT60Y - 21990 kr - 2013-04-16.
TX-P55VT60Y - 27990 kr - 2013-04-23.
TX-P65VT60Y - 39995 kr - 2013-05-08.
Redigerat av Kirkman, 10 april 2013 - 18:17.
Postad 10 april 2013 - 18:16
Precis, nog för att Panasonics 2012 har bra svärta men den som tror att de har perfekt svärta bör nog överväga besök hos en ögonläkare. Eller inte ifall de faktiskt upplever perfekt svärta
För mig är helt svart absolut svart. Det betyder att cellen inte avger något ljus, vilket inte ännu har hänt förutom vid Pioneers berömda visning av prototypen 2008. Perfekt svärta skulle kunna vara perfekt kalibrerad svärta.
Postad 10 april 2013 - 21:25
Självklart är jag medveten om att detta är ett hemmabioforum och att många av åsikterna återspeglar att det befolkas till stor del av entusiaster, MEN jag tycker alltid att motiveringen "i ett mörkt rum" alltid är lite kul. Är det verkligen så att många entusiaster verkligen sitter i en grotta när de kollar på film/tv? För det är ju i princip bara när man kör helt nedsläckt som eventuella brister i svärtan framträder. Skit samma...personligen skulle jag kunna tänka mig tom något sämre svärta på vår ST50 i utbyte mot att den klarade panoreringar utan false contouring och inte var så känslig mot posterisering. Vad jag förstått kanske man lyckats minimera false contouring på 2013 års apparater. Bara att gratulera isf.Som jag skrev redan i förra inlägget, vt50 är en av de tv-apparater som har bäst svärta men absolut inte någon perfekt svärta vilket ju är rätt uppenbart bara man tittar på den, i synnerhet i ett mörkt rum. Så den logiska slutsatsen bör då vara att den som tycker att svärtan är bra nog inte är en svärtafantiker, vilket väl eg bara är att gratulera till isf. Har flera vänner med mellanklass LCD:er som är klart mer nöjda med sin svärta än jag är med min trots att den är klasser bättre än deras
Postad 10 april 2013 - 22:32
Självklart är jag medveten om att detta är ett hemmabioforum och att många av åsikterna återspeglar att det befolkas till stor del av entusiaster, MEN jag tycker alltid att motiveringen "i ett mörkt rum" alltid är lite kul. Är det verkligen så att många entusiaster verkligen sitter i en grotta när de kollar på film/tv? För det är ju i princip bara när man kör helt nedsläckt som eventuella brister i svärtan framträder. Skit samma...personligen skulle jag kunna tänka mig tom något sämre svärta på vår ST50 i utbyte mot att den klarade panoreringar utan false contouring och inte var så känslig mot posterisering. Vad jag förstått kanske man lyckats minimera false contouring på 2013 års apparater. Bara att gratulera isf.
håller helt med dig. det var anledningen till att jag köpte samsung D8000 istället för VT30 för några år sedan MEN sedan uppstod andra problem som brutal IR som gjorde att jag sålde den och skaffade mig en begagnad pioneer KRP istället

DFC och flimmer är det värsta jag vet med en TV och det var kvar på ST60 tyvärr

har samsung fått bukt på detta med VTn är det en sjuuukt bra skärm.
Postad 11 april 2013 - 08:05
15k är väl vad jag kan tänka mig betala som mest... För det får jag samsungen, men för 10k får jag ST60, som dock är 10" mindre.
Vad tror ni?
Postad 11 april 2013 - 09:33
Size matters!Vad tror ni om skillnaderna på en Samsung PS60F5505 mot en Panasonic 50ST60?
15k är väl vad jag kan tänka mig betala som mest... För det får jag samsungen, men för 10k får jag ST60, som dock är 10" mindre.
Vad tror ni?
Postad 11 april 2013 - 10:19
Size matters!
Om det är storlek man är ute efter så bör man lägga pengarna på en projektor istället.
Funderar på att kasta ut min 60" och köpa projektor istället. 100" hade suttit fint i vardagsrummet.
Har ju VT'n i sovrummet också som komplement. Frågan är bara om man ska vänta tills det finns projektorer med 4K till vettigt pris.
Postad 11 april 2013 - 11:29
Panasonic's latest television, the ZT60, is the best plasma the company has ever made. It will also be the last plasma panel to come out of the company's research and development department, which means Panasonic will never make a higher-quality plasma television.
Postad 11 april 2013 - 11:55
Panasonic has developed its 'last plasma panel,' but television sales to continue
Panasonic's latest television, the ZT60, is the best plasma the company has ever made. It will also be the last plasma panel to come out of the company's research and development department, which means Panasonic will never make a higher-quality plasma television.
Usch.... Blir ju ledsen för sjutton. Kommer köpa någon av deras tvs i år bara för det.
Försöka fixa en zt
Postad 11 april 2013 - 12:17
Dags för OLED mao

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 april 2013 - 12:25.
Postad 11 april 2013 - 12:55
Postad 11 april 2013 - 13:21
För mig är helt svart absolut svart. Det betyder att cellen inte avger något ljus, vilket inte ännu har hänt förutom vid Pioneers berömda visning av prototypen 2008. Perfekt svärta skulle kunna vara perfekt kalibrerad svärta.
Jo, helt svart är....svart

Självklart är jag medveten om att detta är ett hemmabioforum och att många av åsikterna återspeglar att det befolkas till stor del av entusiaster, MEN jag tycker alltid att motiveringen "i ett mörkt rum" alltid är lite kul. Är det verkligen så att många entusiaster verkligen sitter i en grotta när de kollar på film/tv? För det är ju i princip bara när man kör helt nedsläckt som eventuella brister i svärtan framträder. Skit samma...personligen skulle jag kunna tänka mig tom något sämre svärta på vår ST50 i utbyte mot att den klarade panoreringar utan false contouring och inte var så känslig mot posterisering. Vad jag förstått kanske man lyckats minimera false contouring på 2013 års apparater. Bara att gratulera isf.
Jag kollar aldrig själv i ett helt mörkt rum om jag får välja, men har man t.ex. besökt något visningsrum eller liknande brukar de ofta vara rätt grottlika, speciellt om de även används som demorum för projektorer.
DFC och flimmer är det värsta jag vet med en TV och det var kvar på ST60 tyvärr
har samsung fått bukt på detta med VTn är det en sjuuukt bra skärm.
På vilket sätt påverkas VT:n av ifall Samsung lyckats få bukt på sina problem?

Size matters!
Håller helt med!
Postad 11 april 2013 - 13:24
Tror de har nått gränsen för vad som kan göras med plasmatekniken. PRecis som Pioneer så har de nog insett att det kostar på tok för mycket att vidareutveckla plasmatekniken mer. De små förbättringerna de kan göra kostar antagligen mer än vad de kan få tillbaka. Dessutom är inte deras ekonomi den bästa.
Dags för OLED mao
Dessutom tror jag man inser att miljöreglerna snart kommer kräva så låga nivåer för energikonsumption som plasmaapparaterna inte har en chans att klara. Lite mer sansade tester (dvs med lite mer normalt bildmaterial som man faktiskt kollar på) visar ju på att plasmorna drar 2-3 gånger mer än motsvarande LCD, och då är ju ändå de flesta plasmor väl lightcappade i Europa (iaf EU) mot t.ex. amerikanska modeller.
Postad 11 april 2013 - 13:50
http://www.theverge....nue-to-make-tvs
(Panasonic har nu bekräftat att plasma läggs ner)
Redigerat av Unregistered1413, 11 april 2013 - 13:52.
Postad 11 april 2013 - 13:53
Game over
http://www.theverge....nue-to-make-tvs
(Panasonic har nu bekräftat att plasma läggs ner)
Jo det står i inlägget innan ditt. Men såg att du ändrat källa nu.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 11 april 2013 - 14:03.
Postad 11 april 2013 - 16:09
jag är sugen P65 och min tx-p50g20e börjar bli lite liten för mig.. (best)
jag börjar se lite dålig på 4 meter,
vad säger ni?
Postad 11 april 2013 - 16:22
Och då faller ju argumentet om man bara ser bristerna i ett mörkt rum. Iaf om man själv inte föredrar att titta på sin tv med de förutsättningarna. Då handlar det ju mer om att man VET att svärtan kunde vara bättre, inte att man faktiskt lider av det egentligen. Men självklart är det upp till var och att bedöma vad som är tillräckligt bra svärta och hur man väljer att bedöma det, siffror eller empiriskt, är ju helt och hållet valfritt.Jag kollar aldrig själv i ett helt mörkt rum om jag får välja, men har man t.ex. besökt något visningsrum eller liknande brukar de ofta vara rätt grottlika, speciellt om de även används som demorum för projektorer.

Vad är det förresten för teve med perfekt svärta du haft innan? Det måste ju såklart vara en Kuro, eller? Synd om du ska behöva invänta OLED (och dess initiala priser...) innan du kan hitta en teve som duger.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar