https://youtube.com/...h?v=6cW9iFBOiqo
Lololololol!
Redigerat av Zartok, 06 September 2015 - 21:15.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gäller alla hifi-kablar!
Startad av
Zartok
, Jan 29 2015 10:37
2043 svar till detta ämne
Postad 06 September 2015 - 21:10
Jag har den dyraste han någonsin tillverkat. Artemis. Tio meter. Väger en 15 kilo eller så
https://youtube.com/...h?v=6cW9iFBOiqo Lololololol! Redigerat av Zartok, 06 September 2015 - 21:15. Postad 07 September 2015 - 08:27
Idag är tråden borta och jag är portad från att skriva på soffan. Undrar om det kan ha att göra med att jag skrev att han inte får köra bort mig från området vart hans butik är, som han sa att han skulle göra (dvs utanför butiken) samt att han nu är anmäld för falsk marknadsföring.
Vet ni vad det märkligaste med dem här soppan ändå var? Ju, att han städar undan bevisen för det han menar är sant. Det måste ju vara ett tydligt bevis för att han själv inte tror att det är skillnad på kablar... Jag glömde skriva att jag dokumenterade bevismaterial innan jag skrev att han skulle få konsumentverket på sig. Märkligt nog så visste jag att han inte skulle våga ha kvar dravlet om att kablar gör skillnad. Jag har inspelat när han erkänner att det inte går att höra skillnad på kablar i blindtest. Redigerat av Zartok, 07 September 2015 - 08:48. Postad 07 September 2015 - 09:07 Aja som svar angående hdmi kabeln så kan den inte göra skillnad, sen är det kvalitetsskillnad på kontakter och kontakter, men det gör ingen skillnad på bild och bild via en hdmi. Postad 07 September 2015 - 09:09
Jag vågar inte säga något om bilden, men det gör ingen skillnad på ljudet ang hdmi
Postad 07 September 2015 - 19:18
Han hänvisar till någon artikel på en engelsk hifi blaska där man påstår att det inte går att göra blindtest för att man under en lång period måste analysera (intala sig själv) att den låter bättre. Inom en viss gräns så kan man motverka störningar med en skärmad kabel. Men vad ska dessa 2m göra med spänning som får ljudet att bli bättre? Nätspänningen är olika överallt och pendlar från 220-240v @ 60hz beroende på vart man bor. 2m kabel gör inte någon skillnad i det ovan.
Postad 07 September 2015 - 19:59 det finns en halvmiljon tämligen korkade bortförklaringar. om man hade frågat han om han hade hört skillnad på högtalare i blindtest så misstänker jag att han hade vågat ställa upp på det. jag kan dock inte fråga honom det då jag har blivit förbjuden att posta på sidan och allt jag skrivit har blivit raderat (skrev i viennatråden). Postad 07 September 2015 - 20:44
vissa saker gör skillnad om det är dyrare men strömkablar hör i alla fall inte till det. De är anpassade efter att vi har olika spänningar i vårat elnät. Så länge man inte har någon störning så påverkar det inte ljudet. För att bli av med den eventuella störningen så är inte en strömkabel för 78 000:- rätt val. Men jag förstår att de som har $$$ väljer det för att de har pengarna och skiter i vad saker kostar.
Postad 07 September 2015 - 20:49
Då borde man väl börja prata om strömrenare? Såna produkter vet jag heller inget om för att kunna säga ja eller nej. Jag har en sund skepsis mot dom bara
Postad 07 September 2015 - 20:56
Om det vore så väl att det bara är personer med så mycket pengar att de inte behöver bry sig som köper dem. Men allt för ofta ser man folk som faktiskt frågar om det är värt pengarna. Som kanske väljer den där kabeln istället för bättre högtalare, förstärkare, eller varför inte akustikfix.
Företag som hificonsult ger mig samma dåliga smak i munnen som alternativmedicinare som försöker övertala folk att behandla cancer med skakat vatten. Postad 08 September 2015 - 19:12
Just nu så verkar hificonsult håna alla som inte tror på dyra kablar och använder blindtest för att jämföra produkter
Postad 08 September 2015 - 19:25 Jag har en sådan strömrenare (ursäkta att jag lånar tråden Zartok) det är en Isotek Sigmas Evo 3.
Och den fungerar faktiskt,det är inte bara en strömrenare utan också ett grenuttag med alla 6 uttagen helt separerade från varandra,varav 2 stycken är för mer strömkrävande produkter,och om det beror på den eller ej vet jag inte,men sedan jag kopplade in mitt Earth Quake och jag har bara 10 amperes säkring,men det har aldrig varit något problem,ingen propp som har gått.
Och sedan inbillning eller ej,men det gjorde påverkan på både bild och ljud,jag räknar inte med att bli trodd nu,men det är min erfarenhet,och jag köpte faktiskt en strömkabel också på inrådan av en annan forum medlem Isotek Sirius 2 och den gör att jag får en perfekt sinus våg in till Sigman.
Men dom 2 grejerna har gjort att åtminstone jag är nöjd,och det är väl huvudsaken. Postad 08 September 2015 - 19:50 Och jag skulle inte kunna bry mig mer Postad 08 September 2015 - 19:53
Nä inte jag heller, dock tycker man ju synd om alla som går på denna dyra bluff.. Postad 08 September 2015 - 20:00
Du köper verkligen alla säljargument med hull och hår men lägger ingen tid att läsa på det grundläggande själv... Men det är dina pengar... Synd bara att du hela tiden påstår att du verkligen hör skillnad utan att ställa upp och bevisa det. Du vågar ju uppenbart inte ens bjuda hem Zartok, men ändå ska du predika hur väl dina guldöron fungerar.
Hur vet du att du har en perfekt sinusvåg? För att det lyser en lampa på din strömrenare?
Menar du på allvar att din strömrenare har en funktion så att mer krävande prylar, exempelvis ditt slutsteg som är specat 20A, kan anslutas till 10A utan att proppen går?
Nu är jag otroligt nyfiken på dina svar. Postad 08 September 2015 - 20:00
Vi får se om konsumentverket gör något åt det. Jag ska lägga upp lite bevisning på tuben
Jag och kylis ska träffas, ev nästa sommar. Blir inget testande, men kan vara kul iaf Redigerat av Zartok, 08 September 2015 - 20:01. Postad 08 September 2015 - 20:02 Men nu glömde du ju att han egentligen inte borde skrivit detta.... Det är ju på så vis man kan skriva vad som helst men utan att behöva riktigt stå för det Redigerat av masse70, 08 September 2015 - 20:04. Postad 08 September 2015 - 20:53 Och det är här jag skriver att vad är erat problem med mig, vad har jag gjort er för ont, om jag har sagt något som ni stört er på så ber jag om ursäkt,jag och flera med mig upplever en skillnad,jag försöker bara föra en saklig debatt,och jag har inte sagt att strömrenaren gör skillnad,jag har sagt att den kanske har en inverkan på grejerna,och vad gäller Isotek grejerna så var det en kille på forumet som hade satt in nästan samma grejer och han brukar ha en biokväll för sina kompisar en gång i månaden,han sade inte till dom att han bytt grejer,men till och med dom reagerade på skillnaderna,så varför måste ni hela tiden idiotförklara mig,eller är det så enkelt att ni får en kick av det,jag trivs i alla fall med mina grejer,och det är ingen som kan ta det ifrån mig.
Jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter,men ni dumförklarar ju mig hela tiden,och det är här jag tar till en del råd jag fick av en annan forum medlem och jag kan garantera att alla vet vem det är,men jag skriver det inte här,jag bara undrar vad har jag gjort er för ont,jag älskar min hemmabio och kommer att fortsätta att göra det,oavsett hur många fel jag gör enligt en del,men om jag har sagt något ni stör er på,så ber jag om ursäkt,hoppas att den blir tagen. Postad 08 September 2015 - 20:53
Ok, nu kanske jag missuppfattat detta men är inte en strömrenare något man vill ha om man har problem med brum i ljudet som inte går att lösa med en riktigt isolerad strömkabel bakom anläggningen?
Postad 08 September 2015 - 21:03 Jag vet inte vilket,men enligt Takeo och Masse70 så är jag en komplett idiot som inte förstår någonting,men det bjuder jag på,för som jag sade en annan forum medlem sade till mig att jag inte skulle bry mig om vad som skrivs på nätet,för dom vill mig egentligen inget illa,men saker och ting kan missförstås ibland. Postad 08 September 2015 - 21:07 Sluta gnälla och hänvisa till andra forummedlemmar! Som du ändå inte namnger. När ska du svara på motfrågorna till dina påståenden? Du svamlar alltid om andra har sagt... Och jag har aldrig kallat dig idiot, bara lättlurad. Postad 08 September 2015 - 21:17
Du tror ju ändå inte på något jag skriver,så då är det ju ingen vits,eller håller du inte med,jag är nöjd med mitt,och jag vet andra som håller med mig,man måste uppleva detta,annars är det ingen vits,och jag vet att det är en del som inte tror ett spår av det jag skriver,men det skiter jag fullständigt i,om ni har problem med mig,who the fuck cares jag är nöjd med mitt,och trodde att det gick att föra en saklig debatt här,men hej vad jag bedrog mig,men du får ha det bra i alla fall,jag är storsint nog att inte ta åt mig allt,skulle nästan kunna säga att fan vad jag är nöjd med min hemmabio,trots alla fel jag gör. Postad 08 September 2015 - 21:20
Postad 08 September 2015 - 21:23 Jag trodde också att det skulle gå att föra en saklig debatt, men så fort man ställer en motfråga så kör du med samma dravel som ovan, vilket du gjort tre ggr i rad redan. Postad 08 September 2015 - 21:24
Lustig inställning där, det andra tycker om det du tycker "skiter du fullständigt i" och "who the fuck cares"?
Samtidigt gnäller du just på det faktum att folk inte tror på det du säger?
Så på hur sätt för du en "saklig" debatt anser du? Postad 08 September 2015 - 21:38
Vi lägger ner det här nu,ni tror inte på mig,och jag tror inte på er,kan det vara ett alternativ.
Men jag hoppas att om jag behöver råd i någon fråga,att ni är villiga att svara,kan det vara något. Jag älskar min hemmabio,och den har kommit att betyda ännu mer för mig sedan min fru bestämde sig för att vi skulle skiljas,så om jag behöver råd i någon fråga,är ni beredda på att svara,hade varit klart uppskattat skall ni veta. Postad 08 September 2015 - 21:41
Och här är ju själva kärnan i tråden. Du har ju möjlighet att bevisa det du påstår (och bli 30.000:- rikare på kuppen). Men nejdå, offerkofta på och vaga ursäkter till varför du inte kan/vill.
Du har ju möjlighet att täppa till truten på oss alla. Ursäkta mig om jag tycker det är talande när du vägrar ta den. Postad 08 September 2015 - 21:41 Väldigt trist att du ska behöva känna så istället för att diskutera detta sakligt. Postad 08 September 2015 - 21:44
Det handlar inte om tro, det handlar hittils enbart om att du vägrar att ta till dig ett enda objektivt tips eller kritik.
Men du har ju kommit fram till att helt sluta lyssna till andras tips och åsikter så är det ju helt upp till dig och talar emot ditt eget önskemål. Postad 08 September 2015 - 21:45 Lustigt, du kräver svar på dina frågor om hur du ska placera saker du köper men vägrar svara när man ställer motfrågor till dina påståenden. Hur får du ihop den matematiken? Saklig debatt vore uppskattat Redigerat av Unregistereda299ec85, 09 September 2015 - 05:25. Postad 08 September 2015 - 22:23 Om Kylmander kunde svara på frågor och sluta svamla så skulle vi slippa tjafs. Men det vägrar han göra, men kommer ändå och flikar in med sina påståenden i olika trådar och vill bli tagen på allvar. Helt otroligt. Postad 09 September 2015 - 06:58
Kan du inte testa dessa grejer,så kan vi jämföra resultat sedan,för du vet ju liksom jag att när jag beskriver mina upplevelser så blir jag hela tiden ifrågasatt,är det så konstigt då att jag inte vill berätta.
Men eftersom du frågar,jag upplevde bättre fasthet i basen och till och med bättre bild fast jag inte själv trodde på det. Postad 09 September 2015 - 07:10
Det kan ju finnas en förklaring ang basen. Den kan ha blivit bättre även av en produkt som bevisligen är verkningslös (exempel nu blir en strömkabel) om kylis vände på fasen. Om fasen var fel tidigare och sen blev vänd rätt så tror jag att det kan ha hörts skillnad.
Fasen är utesluten från mina blindtest Postad 09 September 2015 - 07:23
Den upplevelsen var väl inte om kablar som tråden handlar om? Det gällde väl den magiska strömboxen som gör att du kan ta ut 230 volt/16 ampere från ett 10-amperesuttag...? Redigerat av Buddypresley, 09 September 2015 - 07:24. Postad 09 September 2015 - 07:47
Jag vet inte om den är magisk direkt,men Isoteks ström grejer är världskända,och sedan tar jag inte ut 16 ampere.
Jag syftade lite till som en medlem sade som har mitt steg att han hade problem med 10 amperes proppen,och att jag inte haft det,sedan om boxen har en inverkan vet jag inte. Men googla gärna på Isotek Sigmas Evo 3 skulle vara intressant att höra vad ni tycker,och dom har klart värre grejer men det har inte jag råd med. Postad 09 September 2015 - 07:53 Ser att det som vanligt börjar bli lite hetta i en kabeltråd, jag får be er att hålla er lite sansade och inga personangrepp. Postad 09 September 2015 - 09:46
Houdini var / är också världskänd, det betyder inte att hans trolleri var på riktigt? Postad 09 September 2015 - 10:42
Vi kanske kan flytta över diskussionen till den mer dedikerade upplevelsetråden?
Postad 09 September 2015 - 11:02
Vad heter den tråden? Postad 09 September 2015 - 11:41
Jag tänkte mest att jag skulle vara snäll och svara på frågan som ställdes Postad 09 September 2015 - 15:40 Pinsamt att se vuxna människor klanka ner så mycket på en person för han tycker annorlunda än er. Spelar ingen roll vad han säger så är ni där och hugger som en uppretad cobra.
Ta och kamma till er... Postad 09 September 2015 - 16:09
Är det inte ok att ställa motfrågor?
Kan man bara föra en saklig debatt, vilket han själv säger sig vilja ha, så hade det inte varit något problem. Men han har ALDRIG någonsin bemödat sig besvara några motfrågor. Ändå väljer han att fortsatt komma med sina påståenden och samtidigt påpeka att "han inte borde", att "andra" minsann tycker lika samt att dessa "andra" varnat honom för att skriva.
Nä, kamma mig gör jag någon annan dag. Postad 09 September 2015 - 16:18
Du verkar upprörd. Om nu personen i fråga aldrig svarar på några motfrågor kan du ju bara dra slutsatsen att han inte har några bra svar. Folk som läser kommer inte heller se en person som inte svarar på motfrågor som en vinnare i en debatt. En person som blir mer och mer frustrerad och ställer frågor i en alltmer elak ton ses i och för sig inte heller riktigt som någon vidare vinnare. Etos patos logos och sånt, ni vet...
Jag tänker för övrigt inte heller kamma mig. Postad 09 September 2015 - 16:22 Nej då, jag är inte upprörd. Dock blir det skrattretande när folk hoppar in och beklagar sig över sunda frågor och försöker få det att låta som mobbning. Tyvärr är jag dålig på latin, får slå en googling och önska ALLA en fortsatt trevlig kväll 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |