Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?

1324 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 november 2004 - 13:59

Unregistered8221d29b
  • Unregistered8221d29b
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Alla DLP-projektions tv på svenska marknaden kör såvitt jag vet med "300Hz", dvs RGBRGB*50 (6 segment*50Hz). Så häng inte upp er på det. För er som ser regnbågar, får ni nog tyvärr vänta ett tag till innan det blir högre Hz, eftersom TI har problem med att få speglarna att hänga med i mycket över 300Hz som det är nu.

Redigerat av Unregistered8221d29b, 14 november 2004 - 14:02.

Postad 14 november 2004 - 15:08

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Från ett projektortest på Bigscreen:
"Färgflimmer (regnbågar) är inte att tala om och som jag sagt någon gång tidigare – ser du regnbågar på en maskin med 300 Hz färghjul (5 x spin) som här så skall du bara glömma DLP överlag."

Postad 14 november 2004 - 15:40

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
ruhe

Så du kommer aldrig inhandla en bakprojje som använder DLP teknik eller en projektor som använder DLP teknik?

Postad 14 november 2004 - 16:34

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

ruhe

Så du kommer aldrig inhandla en bakprojje som använder DLP teknik eller en projektor som använder DLP teknik?

Ja, tyvärr ser det ut så vad gäller dagens generation.

Jag ska se om jag möblerar om bokhyllorna snart för att förbereda för en CRT-bakproj så köpet kan ske lite mer impulsivt. Jag är lite trött på att sitta med min 28" 4:3 och jag hänger för mycket här på forumet, så det vore bra om köpet kunde bli av snart.

Postad 14 november 2004 - 18:32

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Någon som kan dra ut testet ur M3?

Postad 14 november 2004 - 20:21

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Någon som kan dra ut testet ur M3?

Jag skulle scannat in den, men tyvärr så gick min scanner sönder idag... <_<

Då jag får en ny av samma modell scannar jag in testsidan ur tidningen så fort som möjligt (om ingen annat har gjort det)!

Postad 14 november 2004 - 21:38

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Eazt

Låter jättebra, men vart kan man inhandla denna tidning någonstans? Eller har den släppts till affärerna ännu?

Jag har inte hittat denna tidning i alla fall.

Postad 15 november 2004 - 06:41

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Eazt

Låter jättebra, men vart kan man inhandla denna tidning någonstans? Eller har den släppts till affärerna ännu?

I typ alla affärer som säljer tidningar.
Kommer ut den 16 nov (tisdag)

Ang regnbågar:

Jag ser regnbågar på min Samsung L3H:a men det blir mindre och mindre för varje dag. Det kanske är så att ögat vänjer sig av med detta eller är det tv'n som blir mer och mer "inkörd". På vanliga filmer ser man mer, Shrek tex såg jag det bara på texten ibland.
(Enligt samsung ser jag regnbågar bara för att min tv är paj. Väntar fortfarande på att samsung skall hitta felet).

Postad 15 november 2004 - 07:38

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Eazt

I typ alla affärer som säljer tidningar.
Kommer ut den 16 nov (tisdag)

Litar på dig!

Prenumerera på tidningen (som moi) så är ni ju garanterade ett billigt ex hem i brevlådan! Fick även Onskan på DVD då jag startade min prenumeration, så... <_<

Postad 15 november 2004 - 07:46

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Sen verkar ju bänken te Sagem va kass, tips på annan bänk som även kan passa ?.

Själv kör jag med IKEA's Opli bänk. Det vart grymt bra. <_<

Postad 15 november 2004 - 11:22

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Kan ni vänta så kommer Optoma RD 50 nästa år.
Klarar DVI med HDCP.

Postad 15 november 2004 - 12:05

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Sen verkar ju bänken te Sagem va kass, tips på annan bänk som även kan passa ?.

Själv kör jag med IKEA's Opli bänk. Det vart grymt bra. <_<

Sag en lacker bank pa www.kayman.se den som heter RL-90130-g (ca. 3700:-) men fragan e om Sagemen kommer in i den me bara 110cm (dra bort 10cm for puckarna pa ovansidan), ni som har en Sagem kan ni inte vara bussiga a mata hur bred Axiumen ar i botten om den gar in pa 100cm ? (Ar utomlands har inte svenska tecken sorr).

Postad 15 november 2004 - 12:57

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Så man behöver inte oroa sig något angående HDCP på Sagem Axium alltså, och man kan köpa vilken dvd-spelare som helst och det ska fungera hur bra som helst eller?

Är så noob angående HDCP

För DVD är det inget större problem. Du kan tom köra Boxer med vissa produkter och få ut DVI utan HDCP. Frågan är hur det blir med framtida "HD-boxar". det går ju inte att svara på nu eftersom det bara finns nån enstaka DVB-S som stödjer HD. (och jag ha rinte sett nån med DVI)

Postad 15 november 2004 - 16:12

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag behöver lite tips på olika DVD som är typ calibrering för hemma bio?

Home Cinema Theater, The Calibrator vad finns mer och som är bra inte skit

/Jörgen

Postad 15 november 2004 - 21:09

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*surfguru*

Måtten är som följer..bredden nertill 101 cm
och cc mått mellan fötterna dom står på..alltså puckarna är 52 cm

/Dogge

Postad 16 november 2004 - 08:41

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

*surfguru*

Måtten är som följer..bredden nertill 101 cm
och cc mått mellan fötterna dom står på..alltså puckarna är 52 cm

/Dogge

Later bra Doggydoggen ! :D Tack sa mycket, da bor det ga med min bank pa 110cm dock kanske puckarna pa Sagem hamnar pa puckarna pa banken men de far bli sa ;) Skulle de inte passa sa kan ni snart kopa en billig sprillans ny lacker TV bank av mej

Postad 16 november 2004 - 08:43

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Super jag är inte nöjd med Sagem orginal så kom med bilder......

Postad 16 november 2004 - 09:02

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Super jag är inte nöjd med Sagem orginal så kom med bilder......

Om 1-2 veckor bor ja fatt allt, da ska ja plata for er, annars e lanken denna:
http://www.kayman.nu/plasma.html Den oversta a den finns visst med 3 hyllplan (4 glasskivor) tror jag ?. Undrar bara om de kommer se skumt ut da Sagemen ar tot. 127cm (101cm basplattan) och kommer ju sticka ut sas :D (Snacka om I-Lands problem va ? ;)

Redigerat av Unregistered93802f50, 16 november 2004 - 12:24.

Postad 16 november 2004 - 19:24

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
SurfGuru

Den var väldigt fin annars må jag säga tycker jag i alla fall ;)

En likadan/annan men med dörrar/eller något sådant skulle vara perfekt.

Postad 16 november 2004 - 21:52

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Länk till Optoma RD 50

Optoma

Kommer nästa år enligt:

Projektor System 08-532 595 90 Projektor.se

Postad 16 november 2004 - 22:50

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Den är precis som Axium är idag konstigt den inte kommer nu?
Jag är sugen på 65:an och Sagem kommer också med större

/Jörgen

Postad 17 november 2004 - 00:25

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Hatar "Svart" bara :D

Logisk IT Malmö
Förutom att den då har HDCP på DVI samt HDMI uttag ;) En "Jädra" stor miss av Sagem Axium.

Våran lokala expert har fått in THOMSON 61DSZ644 som kostar omkring 78000.kr och jag måste säga att större bild än 50" blir nog nästan för stort. Och om man sitter på ett mindre avstånd än 2,meter och nästan till 3,meter tycker jag bilden blir "dålig" för en sådan stor tv.

Nu matade dom tv`n med en JVC skiva som visade blommor/tempel/lok/berg/sjöar m.m och kabeln var en vanlig scart i alla fall. Dom ska strax köra med komponent kabel i alla fall så får man se om det blir bättre då.

Men i alla fall så blev betraktningsvinkeln "Värdelös" om man satt för nära tv`n som är mindre än 2,meter ifrån. Och desto längre bort man satt desto bättre blev vinkeln och på 3,meter så kunde man stå ganska långt bort på sidan om den och det var bra bild.

Edit:
Såg att Optoma bara hade 450 i Nit medans Sagem har 500 i Nit, detta innebär helt enkelt att Sagem ska ge en bättre bild än vad Optoma ger.
Fick se en massa bilder idag där dom förklarade att både nit och kontrast är viktigt för att man ska kunna få en bra bild. en högre kontrast gav dom fördelarna i bilden/färgerna och en högre nit gav dom fördelarna i bildern. Men sen när dom kombinerade bägge två blev bilden "bäst"

Redigerat av Camridge, 17 november 2004 - 00:58.

Postad 17 november 2004 - 06:32

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Hatar "Svart" bara  :D

Logisk IT Malmö
Förutom att den då har HDCP på DVI samt HDMI uttag ;) En "Jädra" stor miss av Sagem Axium.

Våran lokala expert har fått in THOMSON 61DSZ644 som kostar omkring 78000.kr och jag måste säga att större bild än 50" blir nog nästan för stort. Och om man sitter på ett mindre avstånd än 2,meter och nästan till 3,meter tycker jag bilden blir "dålig" för en sådan stor tv.

Nu matade dom tv`n med en JVC skiva som visade blommor/tempel/lok/berg/sjöar m.m och kabeln var en vanlig scart i alla fall. Dom ska strax köra med komponent kabel i alla fall så får man se om det blir bättre då.

Men i alla fall så blev betraktningsvinkeln "Värdelös" om man satt för nära tv`n som är mindre än 2,meter ifrån. Och desto längre bort man satt desto bättre blev vinkeln och på 3,meter så kunde man stå ganska långt bort på sidan om den och det var bra bild.

Edit:
Såg att Optoma bara hade 450 i Nit medans Sagem har 500 i Nit, detta innebär helt enkelt att Sagem ska ge en bättre bild än vad Optoma ger.
Fick se en massa bilder idag där dom förklarade att både nit och kontrast är viktigt för att man ska kunna få en bra bild. en högre kontrast gav dom fördelarna i bilden/färgerna och en högre nit gav dom fördelarna i bildern. Men sen när dom kombinerade bägge två blev bilden "bäst"

Vad menar du med nit?

Har suttit i snart 2 veckor och ändrat inställningar, man kan nog sitta i oändlighet...
Tror dock jag har prickat rätt när det gäller animerad film nu...phuuu!!!
Använde Nemo, Ice Age, Alladin och Toy Story 2.
Svåraste va att få det röda rött (ville gärna bli rödlila), men det lyckades oxå tillslut.
Dock blir det lite flummigt, lite stänk av lila och grönt i mörka partier som gärna vill flyta ut i en sörja. Beror det på att Tv'n har för dålig svärta?
Nå väl, man kan inte få allt.

TV: (Samsung 46L3H)
Contrast 90
Brightnes 45
Färg 40
Sharpnes 75

DVD: (Denon 1910)
Contrast +3
Brightnes 0
Färg -2
Sharpnes 0
Gamma 0

(Matat med DVI->HDMI från Supra)

Nån som tycker dessa värden verkar orimliga eller konstiga?

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 17 november 2004 - 06:34.

Postad 17 november 2004 - 09:43

Unregisteredf23f8b47
  • Unregisteredf23f8b47
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Logisk IT :

Kör du komponent mellan DVD och Skärm och Scart -> Komponent mellan digitalbox och skärm ? Har du märkt nagon skillnad, i bildkvalite mellan Scart och komponent ingang ?
Fragan är om det är värt att köpa komponetkablar... ;)

Postad 17 november 2004 - 11:09

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Mada

Det är Ljusstyrka

Postad 17 november 2004 - 13:22

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Har nu haft tillfället att jämföra Sagem axium vsThomson 50DLY644
Sagem:en var i min mening fler än ett snäpp bättre i bild..även betraknings vinkeln var mycket bättre på Axiumen..
tyckte mig se mer rgb flimmer på thomsonen åxå..

Nej ..*Axium rules*..Thets for sure..;)

//Dogge

Postad 17 november 2004 - 13:34

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Sagem slår Optoma de har sämre kontrast och ljus, jag håller med om svart är ute och silver eller platina är snyggt

DVD kör jag både scart och 3 ledare på 2 olika dvd, skall bli klar med testerna DVD kommer senast måndag har fått kollinr äntligen :-)

Att Sagem och Optoma ser lika ut äför att företaget som gör skalet är samma men det ägs av Optoma. Optoma kommer med hd2+ nästa år till Sverige men det är för sent ute har inte haft glädjen att testa den och med omtanke på vad Sagem kan är det inte en chans att den är bättre men vem vet hoppas få testa en 65" och H model

Sagem missade HDCP ja det är kasst men de ville vara bättre och fria från krypteringskrav men när det är defacto standard så måste man ha nu kommer det på deras nya modeller men de är mindre i storlek

/Jörgen

Postad 17 november 2004 - 15:04

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Sagem missade HDCP ja det är kasst men de ville vara bättre och fria från krypteringskrav men när det är defacto standard så måste man ha nu kommer det på deras nya modeller men de är mindre i storlek

/Jörgen

Nån som vet om Thomson har HDCP? jag har sett olika besked, men inget vet säkert.

Postad 17 november 2004 - 17:41

Unregistered33cb85c2
  • Unregistered33cb85c2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Thomson har en dvi-anslutning som stöder hdcp-kryptering enligt tidningen m3 .

Postad 17 november 2004 - 20:04

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Thomson har en dvi-anslutning som stöder hdcp-kryptering enligt tidningen m3 .

Kanon, det höjer värdet på thomson jämfört med Sagem för mig. Jag vill inte bli sittande med en TV som man inte kan koppla upp med DVI mot en HD-digitalbox om nåt/några år

Postad 17 november 2004 - 20:59

Jonts
  • Jonts
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har en kompis som precis köpt en thomsen, men tycker att min sagem har bra mycket bättre bild analogt och med scart.. Kanske en inställnings grej, men man ser skillnad! Kompisen håller med mig (lite bara.. ;) ).. testade båda burkarna men en bärbar dator och dvi, tyckte skillnaderna blev mindre märkbara mellan apparaterna då.. men tyckte nog att sagemen var lite vassare, pga skarpare bild, bättre ljusstyrka, och bilden kändes mer stabil..
Man kanske är lite partisk ...Men man är glad att man har en Axium på bänken..
Trots avsaknad av hdcp så tror jag nog att Sagemen är ett mycket bra val..
(men det är mycket svårare att välja dvd spelare till den.. :( )

ska lägga upp lite mer kort ,men håller på att möblera om lite för tillfället, så för att inte ge skenet av en sprängd möbelfabrik :( så kommer det kort efter helgen..

Postad 17 november 2004 - 20:59

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Så här står det i min DVD manual (DENON DVD 1910)
"Om du inte anv en skärm som inte är HDCP-kompatibel kommer bilden inte att återges korrekt."
Betyder detta att jag inte kan koppla min Denon till en Axium?

Postad 17 november 2004 - 22:27

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag ska köpa M3 imorgon och då kan jag scanna in testet om någon vill?

Jonts
Bättre ljustyrka på Sagem tror jag knappast eftersom den har en sämre Nit "ljusstyrka" än tomson. Men jadu gud har ju inte heller visat sig öppet för oss dödliga så man vet ju aldrig :(

Postad 17 november 2004 - 23:20

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Nån sam har alla mått på Sagem Axium (Inte bara höjd, djup & bredd).
Det står ju olika överallt

Postad 18 november 2004 - 01:07

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Varför kan ingen släppa en perfekt tv :(
Eller i alla fall med en bild som Sagem men med HDCP, "Tänkt" i förväg e ni snälla alla tillverkare eller släpp ingen produkt alls.

Blir så frustrerad och irreterad så jag vill bara blåsa och blåsa ner tv-apparaterna.

Postad 18 november 2004 - 01:48

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Varför kan ingen släppa en perfekt tv  :(
Eller i alla fall med en bild som Sagem men med HDCP, "Tänkt" i förväg e ni snälla alla tillverkare eller släpp ingen produkt alls.

Blir så frustrerad och irreterad så jag vill bara blåsa och blåsa ner tv-apparaterna.

Håller med fullkomligt, va tänkte Sagem på?! Jag hade redan beställt om det inte varit för missen med HDCP! Man köper en sån här burk för framtida HD-teknik.

Ska vi mailbomba dom med krav att släppa en AxiumII med lite småjusteringar så lovar vi att deras försäljning fördubblas? Läser nån på deras teknikutveckling detta forum tro? Kan tänka mig att beslutet att utelämna hdcp inte var enhälligt :(

Postad 18 november 2004 - 02:25

Crab
  • Crab
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Vad jag förstår, används bara HDCP-kryptering på HD media ;)
Jag tror inte man behöver oroa sej för HDTV-sändningar, i svensk eter, på åtminstånde 5-10år frammåt (Jag hoppas jag har fel!!)
Jag tror heller ingen vet, vilken media/skiva man skall pressa en 20gb HD-film än... BlueRay eller HDTV-DVD? Tror det tar tid :(
Och när jag har suttit i 5år med min Axium, är jag nog ganska sugen på en 60" HD-Plasma, som då kostar ca. 12-13 tusen ;)

Jag kanske har helt fel :(

Postad 18 november 2004 - 08:30

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Nu jäklar min sony är i Malmö påväg hit det pirrar i kroppen och testerna är på G, glad som sören.....

Skall låna en dvd utan HDCP och jämföra med eller utan HDCP och DVI kontra komposit för att se om det är så stor skilnad om man kör DVI utan HDCP eller komponent kabel

Men jag håller med hjärnblöding på HDCP lite som ryssarna och CCCP eller *smile*

Dock så borde man fixa det med ett chip skall kolla med fabriken kring om man kan uppdatera mot byte av kort som styr HDCP

/Jörgen

Postad 18 november 2004 - 08:58

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har kontrollerat Clicktronic kablar med guld och allt och det är trippel isolerad och jag kan rekomendera er dessa. Bra pris, bra prestanda, gedigen kvalitet

/Jörgen

Postad 18 november 2004 - 09:09

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Alla er som e psychade over att Sagems Axium inte har HDCP, det kanske finns ett ljus, enligt insatt kalla sa funderar Sagem pa att slappa HDCP stod till bef. maskiner, hur tusan de ska ga te vet jag inte, men kan vara vart a luska lite mer i om man har eller ska kopa en DVD (DVI/HDMI med HDCP som inte gar a ta bort), Snart rullar min Sagem hem te mej :(

Postad 18 november 2004 - 09:36

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag har redan frågat fabriken kring uppdatering av kretskortet för att få slut på HDCP babbel *smile*

/Jörgen

Postad 18 november 2004 - 17:46

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Finns det nå´n sanning i att man kanske skulle bli erbjuden chipuppdatering för HDCP i Axiumen??..låter då konstigt..skulle då alla sålda tvapparater skickas iväg för uppdatering..låter då långsökt?

//Dogge

Redigerat av Doggydoggen, 18 november 2004 - 21:20.

Postad 18 november 2004 - 18:12

Unregistered33cb85c2
  • Unregistered33cb85c2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det någon som sett något test på samsung 50L7hx ?

Postad 18 november 2004 - 22:18

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag fick svar från fabriken att det inte kommer att gå att få uppdaterat med HDCP och att de förstår behovet av detta protokoll.

Så därmed är ryktet om uppdatering dödat!

/Jörgen

Postad 18 november 2004 - 22:48

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt och läst testet i M3 och jag kan nu göra en liten sammanfattning till er som inte köpt den eller läst recensionen.

Dom testade följande apparater
1. Sagem Axium
2. Samsung SP-46L3
3. Thomson 50DLY644
4. Sony KF-60SX300

--- Och dom hamnade i denna ordning

1. Sagem Axium - Bästa produkt - Bästa köp
2. Delad plats Samsung/Thomson - Men den som är mest prisvärd är Thomson
Samt bägge är mer framtids säkra angående HDCP om inget görs på Sagem
3. Sony KF-60SX300 - Denna tv har ingen chans mot konkurrenternas DLP-apparater.

Dom använde en Pioneer DV668 som dom anslöt med Scart "RGB" till apparaterna.
Dom testade även hdmi på Samsung, samt skivorna dom använde var Avia, The calibrator och filmerna Toy Story 2, Gladiator, Sagan om de två tornen

Sammanfattning: DLP regerar i dagsläget i alla fall

Postad 19 november 2004 - 07:28

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Nu har jag köpt och läst testet i M3 och jag kan nu göra en liten sammanfattning till er som inte köpt den eller läst recensionen.

Dom testade följande apparater
1. Sagem Axium
2. Samsung SP-46L3
3. Thomson 50DLY644
4. Sony KF-60SX300

--- Och dom hamnade i denna ordning

1. Sagem Axium - Bästa produkt - Bästa köp
2. Delad plats Samsung/Thomson - Men den som är mest prisvärd är Thomson
Samt bägge är mer framtids säkra angående HDCP om inget görs på Sagem
3. Sony KF-60SX300 - Denna tv har ingen chans mot konkurrenternas DLP-apparater.

Dom använde en Pioneer DV668 som dom anslöt med Scart "RGB" till apparaterna.
Dom testade även hdmi på Samsung, samt skivorna dom använde var Avia, The calibrator och filmerna Toy Story 2, Gladiator, Sagan om de två tornen

Sammanfattning: DLP regerar i dagsläget i alla fall

Om jag inte missminner mig så körde de även några till dvd skivor (det stod ju "bland annat bla bla bla", samt de testade väl även alla skivor via komponent. De testade även lite HD-material via dels VGA och dels DVI.

Postad 19 november 2004 - 10:21

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Jag vill dela med mig om mitt problem.

Ni kanske redan har läst om min Samsung där bilden är komvex.

Hade en servicesnubbe hemma för att titta på detta problem
Hans reaktion var: -"Oj, så här kan det inte se ut måste justera i servicemenyn"
Men det gick ju inte...
-"Då måste det vara en fraktskada" sa han.

Han mätte från utkant till bilden i 4:3 läge och sa att det låg på gränsen enligt Samsungs toleranser. = 4 mm skilnad.
Jag tyckte inte han mätte noggrant...

Nu har jag väntat i 2 veckor och fick beskedet igår att det görs inget åt detta.
Srvicesnubben menade på att det var inom toleranserna vilket jag inte håller med om. Fynbörsen kunde inget göra och rekomenderade att jag skulle kontakta en snubbe på Samsung, men han va på tjänsterresa...
(tycker detta börjar likna ett fall för Plus och Sverker)

Jag tog i alla fall saken i egna händer och mätte upp skiten.
Och visst hade jag rätt. Det var inga 4mm här inte, snarare 8 och bilden låg inte i mitten heller.

Nu har jag skickat bilderna till Fynbörsen och hoppas de ger med sig.
Vill dela med mig av mitt problem, och lägger även in bildbevisen.

Finns det någon av er som stött på detta problem?

Tack för ordet /Mada

Bifogad fil(er)

Postad 19 november 2004 - 10:41

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Jag tycker du skall ta detta med Samsung direkt, inte Sverker. Bilden borde räcka som bevis!

Postad 19 november 2004 - 12:58

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Om du har köpt den av fyndbörsen så är det deras ansvar att hjälpa dig med tv:en
kan väl inte vara kunden som ska ha kontakten med samsung??

Du ska definitivt inte godkänna en så förvrängd bild..
dom får ju självklart ta tillbaka tv:en..
gör dom inte det..ta då kontakt med allmänna reklamations nämnden så hjälper dom dig

Detta är ju inte bra reklam för fyndbörsen..
med dom kommer jag definitivt inte att göra affär med..
ganska typiskt..billigt men tar inga ansvar
man blir ju förbannad.. :)

//Dogge

Postad 19 november 2004 - 14:21

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag tycker du skall ta detta med Samsung direkt, inte Sverker. Bilden borde räcka som bevis!

Det var mer ett påstående än min mening

Det känns skönt att ni står bakom mig....tack!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.