* Officiell tråd - Playstation 3*
Sony PlayStation 3 (PS3) 20GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(37)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 04 November 2005 - 23:15
...Vänta lite nu förrestenJul 2006. Problemet de har just nu är, inget med hårdvaran till skillnad från vad alla tror, utan det faktum att den nya handkontrollen belv så illa mottagen....diskuteras en hel del om de ska ändra designen...varken jag eller simon skulle bli förvånade om det nu blev så. Mao..allt hänger just nu på vad som händer med hk designen.
Postad 05 November 2005 - 03:33
Blu-ray
----------
Twentieth Century Fox
Disney (Buena Vista, Touchstone, Miramax)
Sony Pictures (Colombia Tristar, MGM)
Lions Gate Films
Paramount
Warner (New Line)
HD-DVD
----------
Paramount
Universal
Warner (New Line)
Warner Bros. Joins Blu-ray Disc Association and Will Release on Blu-ray
och sen den gamla nyheten om att Microsoft säger att det kommer ta flera år innan vi får se 50GB BD-skivor verkar konstigt eftersom det redan finns att köpa i Japan för inspelning vad jag vet
Redigerat av Guppa, 05 November 2005 - 03:36.
Postad 05 November 2005 - 15:55
Ville bara lägga upp senaste nyheten gällande Blu-ray vilket är att Warner för två veckor sen anslöt sig till Blu-ray och att då Universal idag är det ända stora amerikanska filmbolaget som inte gått ut med att de ska släppa filmer i Blu-ray
Blu-ray
----------
Twentieth Century Fox
Disney (Buena Vista, Touchstone, Miramax)
Sony Pictures (Colombia Tristar, MGM)
Lions Gate Films
Paramount
Warner (New Line)
HD-DVD
----------
Paramount
Universal
Warner (New Line)
Warner Bros. Joins Blu-ray Disc Association and Will Release on Blu-ray
och sen den gamla nyheten om att Microsoft säger att det kommer ta flera år innan vi får se 50GB BD-skivor verkar konstigt eftersom det redan finns att köpa i Japan för inspelning vad jag vet
Det allra senaste är väl att HP kräver ändringar i Blueray efter upplysning/påtryckning från MS som sannolikt inte kommer att accepteras av Blueray-lägret. Får inte HP genom sina ändringar byter de sida till HD DVD.
Postad 08 November 2005 - 15:50
http://www.gamesindu...e.php?aid=12788
Hmm, hintar om $300-400 och samtidigt hintar om xmas 2006. Damit, ge mig nått konkret!
Postad 09 November 2005 - 12:19
Damit, ge mig nått konkret
Borde som sagt var komma ett bomardemang runt den 22:a med info. och gamplay videos från Sony. Somsagtvar dags för sådant nu. Kanske t.o.m. en sony lägenhet någonstans i Stockholm så vanliga dödliga får provspela in release. Det sista kanske dröjer i och för sig.
Postad 10 November 2005 - 18:11
http://www.videovat....-demo-video.wmv Filmen
http://www.videovat....-cell-demo.aspx Sidan
"ony also screened a video demonstrating that these techniques could be applied to simulate the full range of human movement. The Cell’s remarkable streaming capabilities were also on display, streaming 48 MPEG 2 videos simultaneously. The PS3 will benefit from the high-powered video output ability of the Cell: the processor is able to transmit 3 digital high-definition (HD) channels and 1 analog channel simultaneously."
Mumma!
Redigerat av Unregistered8147b14e, 10 November 2005 - 18:19.
Postad 10 November 2005 - 18:24
Postad 10 November 2005 - 20:32
Spel låsta till 1 konsoll:
http://www.gamespot....ws/6139559.html
Regionsfrihet:
http://www.idg.se/Ar...940_PL1.dbp.asp
Postad 10 November 2005 - 21:12
Postad 10 November 2005 - 21:31
Spel låsta till 1 konsoll:
http://www.gamespot....ws/6139559.html
Måste vara osant. Visserligen verkar ju patentet finnas och visserligen är det olagligt i Japan att hyra ut spel (tror jag, eller var det att sälja beggade spel, men det kan det ju inte ha varit). Men Sony skulle förlora massor i uteblivna intäkter till de stora speluthyrarna i USA och EU bl.a. samt naturligtvis förlora kunder i allmänhet som vill kunna sälja sina spel och köpa begagnat. Jag är helt övertygad om att det inte kommer bli så iallafall.
Regionsfri är väl redan PSP ? Inte när det gäller filmer men spel väl ? Hur som helst helt klart ett steg i rätt riktning. Om detta i sig räcker för att få worldwide releaser av spel är nog tveksamt med tanke på att PSP spel verkar släppas sent här i europa samt att viss annan anpassning görs för t.ex. den europeiska marknaden. Dock borde man ju hur som helst kunna beställa utomrikes ifrån, säkert till ett lägre pris vilket inte kan räknas som en nackdel direkt
Hoppas på lite mer konkreta fakta om allt som rör PS3 i Januari på LasVegas mässan. Börjar sälla mig till skaran som är tveksam till att sony kommer slösa krut i samband med x360 releasen. Varför? Jo de kommer knappast att kunna påverka i nämndvärd omfattning då det verkar komma få x360 vid release och dessa med all säkerhet kommer säljas oavsett. Alltså mer taktiskt att vänta tills de lite mer osäkra köparna börjar röra på sig, de som kan påverkas. Dessutom riskerar de drunkna i release hypen av x360 i allmänhet.
edit: Ja online. Där borde nog sony ändra sig. Får man hoppas. Att bara fortsätta i sammastil som till PS2 vilket inte verkar vara alltför lyckat, verkar på gränsen till arrogant med tanke på vad en av konkurenterna kokat ihop (MS) .
edit2: Angående kopieringsskydd o.s.v. har jag läst något om ett till blue ray som i enkla drag skulle innebära att förutom skydd i blue-ray spelaren skulle det måsta finnas motsvarande i ens tv. Verkar ju inte troligt heller men skulle det vara sant skulle man alltså måsta handla ny tv också för att kunna se blue-ray. Någon som vet mer om detta ? HPackard trycker ju på nu med något ultimatum, angående kopieringsskydd, det ska vara något som sony måste ändra annars byter de sida till hd-dvd. Jaja. Går blue-ray och hddvd för hårt fram med krav på konsumenterna kanske Billy G rätt i hans uttalande om att blueray/hddvd är det sista fysiska mediet för film och efter det blir det "icke fysiskt" som gäller (typ HDwma kan man gissa).
Redigerat av Donmeta, 10 November 2005 - 21:56.
Postad 10 November 2005 - 21:59
Postad 10 November 2005 - 22:05
Tänkte bara nämna att XBOC 360 slår PS3 på fingrarna enligt vissa källor. Stämmer det?
Borde vara lite svårt att veta innan det finns någon som spelat spel på en färdig PS3a. Kanske finns inom Sony i och för sig, men de går troligtvis inte ut med ett sådant påsående
Tror ärligt talat det blir rätt dött lopp om man jämför spel mot spel. Hårdvaran för PS3 måste ju vara färdigutvecklad om de tänker sig en release i mars06 i Japan. Alltså ingen alien/framtids hårdvara när den kommer till Sverige alltså. Men på pappret ska ju Sony vara strået vassare. Att omsätta detta i spel är dock en helt annan femma. Det påstås ju av vissa att PS2 är kraftfullare teoretiskt än xbox1. Av det har inte jag sett något i spel iallafall.
Blir ett roligt år för gamers även 06 med två nya konsoler att leka med
Postad 10 November 2005 - 22:32
Du får gärna ange vilka källor du har så vi andra också kan få läsa!Tänkte bara nämna att XBOC 360 slår PS3 på fingrarna enligt vissa källor. Stämmer det?
Postad 11 November 2005 - 08:24
Kompletterar lite.Å det ser bättre och bättre ut för Blu-ray.. kanske slipper vi ett standardkrig.
Movie companies BD: Warner Bros
Marketing advantage HDDVD: Da name, pickup-size, disc-costs and storage-size(jo det sistnämda är faktiskt sant).
Postad 11 November 2005 - 09:02
Kompletterar lite.Å det ser bättre och bättre ut för Blu-ray.. kanske slipper vi ett standardkrig.
![]()
Movie companies BD: Warner Bros
Marketing advantage storage-size(jo det sistnämda är faktiskt sant).
Nu ja, men PS3 (och alla andra BD-spelare som släpps nu) kommer att vara kompatibel med kommande 50 gb skivor, precis som med DVD-spelare när de släpptes.
Postad 11 November 2005 - 09:43
Postad 11 November 2005 - 09:49
Bluray har så mycket skydd och DRM så det är äckligt., detta främjar piratar om ngt.
Som ngn sa på idg forum, när man kopplar in ps3:an så installeras väl ett rootkit på din TV så du inte kan spela xbox360 på den.:-)
Sony är pga av dessa metoder kraftig bojkottade hos mig iaf...
Postad 11 November 2005 - 23:58
Glöm inte Blurays enligt mig värsta nackdel..
Bluray har så mycket skydd och DRM så det är äckligt., detta främjar piratar om ngt.
Som ngn sa på idg forum, när man kopplar in ps3:an så installeras väl ett rootkit på din TV så du inte kan spela xbox360 på den.:-)
Sony är pga av dessa metoder kraftig bojkottade hos mig iaf...
Inte konstigt att företagen vill skydda sina produkter. Så länge du betalar för dina filmer och spel till PS3:an så ser jag inte problemet. Det kommer funka som vanligt, du stoppar in skivan och nyttjar innehållet du betalt för. Din TV/Proj/plasma/LCD eller whatever kommer inte gå sönder för att du kopplar in en PS3...
Postad 12 November 2005 - 00:05
Men Sony använder dock alldeles för tvivelaktiga metoder, som tex rootkits med bakdörrar när man spelar CD skivor på en dator.
Detta är inte accepterat och har också/kommer leda till stämningar...
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 12 November 2005 - 00:05.
Postad 12 November 2005 - 00:56
Visst kan man bli irriterad, men att bojkotta PS3 är ju bara att straffa sig själv, hehe. Sony BMG har ju inget med konsolen att göra...
Men det är bra att folk höjer rösten. Själv tycker jag UMD-filmerna är för dyra, men jag skulle gärna äga några stycken. Lite förvånad att dom har samma pris som DVD. Hundra spänn hade vart lagom...
Postad 12 November 2005 - 02:17
Marketing advantage HDDVD: Da name, pickup-size, disc-costs and storage-size(jo det sistnämda är faktiskt sant).
Förstår inte vad detta kommer ifrån. Måste vara nån på Microsoft som druckit för mycket morotsjuice eller nått. Vad jag vet så har Dual Layer Blu-ray skivor sålts i cartridge i Japan i typ 1 år och företagen fortsätter visa upp sina 50GBs skivor på varje mässa som inkluderar Blu-ray. Att även Microsoft sen påstår att de har den enda hybriddisken med HD-DVD 15GB på ena sidan och DVD 9GB på andra sidan(inte andra lagret) när Blu-ray har visat upp en hybriddisk med BD 25GB och DVD 9GB på SAMMA sida, gör mig bara ännu mer tveksam.
Och vad betyder egentligen "outside the lab" när varken HD-DVD eller Blu-ray har släppts på marknaden?
Hybrid
Philips 25, 50GB BD-R
TDK 25, 50GB BD-RE-rewritable
TDK 100GB BD-R
Postad 22 November 2005 - 12:04
http://www.gamesindu...e.php?aid=13145
Mellan 300 och 400 dollar tycker jag inte verkar vara något direkt överpris, speciellt inte om det kommer bundlat med några spel och filmer.
Postad 22 November 2005 - 14:40
Och nu kanske snacket om att PS3 kommer att kosta tokmycket kan tystna lite grann...
Tror inget om priset tills det annonserats officiellt. Alltså fastslås.
Allt är ju än så länge rykten.
Inget mer konkret om eventuell world wide launch, eller åtminstone hur mycket efter Japan Usa kommer och hur mycket europa kommer efter Usa !? Våren 06 är ju inte så långt borta trots allt.
Redigerat av Donmeta, 22 November 2005 - 14:40.
Postad 22 November 2005 - 20:01
http://mikrodatorn.i...5_MD544.dbp.asp
rgds
matte
Postad 22 November 2005 - 20:12
Postad 24 November 2005 - 18:28
Kommer säkert att ligga omkring 400$ strecket med diverse krimskrams med. Kanse billigare utan. Och troligtvis kommer MS att sänka priset på 360 ett par veckor före Sonys utgivning. För att svenssons skall köpa billigare!
Detta är mina funderingar.
Postad 24 November 2005 - 20:52
Postad 24 November 2005 - 21:34
- online funktionen är inte lika bra som xbox360.
Xbox360 + Online funktionen som sagt och har bättre spel än PS3an (Banjo kazooie, afterburner, ninja gaiden 2, Killer instinct, HALO3, Gears of war etc)
- Ingen HD eller Blueray än så länge??
Postad 25 November 2005 - 08:57
Ärligt talat, "bra spel" är väl en smaksak och även om jag föredrar spelen till PS2 framför de till xbox kan jag inte hävda att PS2 har bättre spel än Xbox. Än mer långsökt är det att i dagsläget, baserat på screenshots och rykten till på köpet, bestämma sig för vilka spel som är bäst i framtiden.
Postad 25 November 2005 - 12:03
Tror inte Sony har nått val egentligen. De kan inte ta ut nog mycket för att inte gå bak och frågan är om det är det som Sony behöver just nu !? MS har ju sina kassakor och har t.ex. gått 100 miljarder nettoplus det brutna räkenskapåret 2005. Och då är ju utveckling och tillverkning av xbox360 samt förluster för xbox inräknat. Men vem sa att marknaden är rättvis...
Ärligt talat så är både Microsoft och Sony stenrika, Sony skulle inte tveka ett ögonblick att trycka åt Microsoft på priset om PS3:an kommit först.
Oavsett vad folk tycker om Microsoft så dom varken bättre eller sämre än Sony på konsollmarknaden ur detta perspektivet (den enda som egentligen sticker ut med sin "mildhet" är Nintendo).
Sony har ju själva sagt att dom precis som Microsoft kommer att sälja konsoller med förlust, med ett pris på runt $400 så gör dom sannolikt större förluster per konsoll än Microsoft så då bör väl Sony rimligtvis vara värre än Microsoft på förlustsidan.
I slutändan räknar dom ju med att dessa förluster leder till vinster vilket faktiskt gör detta till en sund ekonomisk investering.
Ett exempel ur verkligheten vore om vården skulle få mer pengar så skulle sjukskrivningskostnaderna minska, samma princip, annan marknad (initialt högre kostnader kan innebära framtida vinster).
Så marknaden är i detta fallet inte ett dugg orättvist, vare sig man snackar om Sony, Microsoft eller Nintendo så handlar det om multimiljardimperium som har råd att bära sina förluster.
Postad 25 November 2005 - 16:45
Raynilsson>> Kan jag låna din tidsmaskin så jag oxå kan kolla upp om 360 har bättre spel än PS3? Min har pajjat, överhettning kanske?
![]()
Ärligt talat, "bra spel" är väl en smaksak och även om jag föredrar spelen till PS2 framför de till xbox kan jag inte hävda att PS2 har bättre spel än Xbox. Än mer långsökt är det att i dagsläget, baserat på screenshots och rykten till på köpet, bestämma sig för vilka spel som är bäst i framtiden.
Pac...låna min!
Jag såg klart och tydligt att Ps3 hade bättre spel...jag lovar....det är sant!
Postad 25 November 2005 - 19:24
mvh / Ante
Postad 26 November 2005 - 22:20
Har sony angivit yttermåtten på konsollen ännu? Har inte sett något om det. Vore trevligt att veta då jag ska bygga en tv-bänk och gärna skulle spara på stora fack.
mvh / Ante
Japanese publication Nikkei Electronics recently published an image containing the actual measurements of the PS3 displayed at E3, and for those who were fearing an over-sized monster, your fears have been put to rest.
With measurements of 320mm x 240mm x 80mm to the XBox 360's 309mm x 258mm x 83mm - Sony's new console enjoys a 7.5% advantage in physical volume.
So for those that were worried the PS3 would be something of a 'barbeque grill,' as it has been negatively referred on some sites due to it's perceived size, take heart in knowing that this stylish piece of consumer electronics equipment is in fact smaller than the competing console from Microsoft.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Guppa, 26 November 2005 - 22:21.
Postad 27 November 2005 - 11:52
Postad 27 November 2005 - 19:51
Jag säger det igen... PS3 är ju såå snygg. Kommer passa väl in bland övrig utrustning.
Min uppfattning också från E3. Xbox360 kunde helt enkelt inte matcha PS3:an tyckte jag. Det svåra valet är väl färgvalet...
Sen är ju frågan om även PS3 kommer att begåvas med en enorm strömadapter, samt fläktar som sabbar mina tankar om att nyttja den som en dekorativ del av hemmabion (det har ju uppenbarligen drabbat vissa andra nya konsoler).
Postad 29 November 2005 - 17:13
(Varför ids slösa med min dyrbara tid och söka själv, när vissa här har stenkoll från bättre källor än jag kan hitta)
Postad 01 December 2005 - 02:42
Och en annan intresant nyhet är att "bumerangen" til PS3an verkar vara mer genomtänkt än första ögonkastet gav intryck av...

Om bilden inte är missvisande med orchhänder så tror jag att jag ändrat uppfattning om kontrollen, åtminstonde utan att ens har hållt i en... Time will tell antar jag, men jag gillar den...the controller is also much smaller than you imagine
EDIT: tänkte oxå länka till en poll på aftonbladet där de frågade i stil med "Vilken konsoll tror du kommer vinna konsollkriget?", men jag hittar inte pollen längre
När jag kollade den sist så var det runt 17.000 röster och PS3 hade mer än 50% av rösterna och xbox runt 35% med nintendo runt 10-15%
Det visar iallafall vilken riktning "medelsvensson" lutar åt...
EDIT2:
http://www.aftonblad...7,18737,00.html
Där har vi omröstningen, och just nu ligger ribban:
Vilken av de nya konsolerna tror du blir bäst?
Ställningen just nu:
Microsoft Xbox 360 (29.3 %)
Sony Playstation3 (58.2 %)
Nintendo Revolution (12.5 %)
Totalt har 18664 personer röstat
Redigerat av Unregistered8147b14e, 01 December 2005 - 02:56.
Postad 01 December 2005 - 02:51
Handkontrollen ser ju riktigt bra ut.
Ska bli spännande att se mer av PS3an. Redan i januari? Härligt! Jag vill att detta underbara konsolkrig ska gå in i nästa fas som inte baseras på spekulationer utan på riktig fakta.
Kommer bli riktigt kul
Postad 01 December 2005 - 09:09
Och vad gäller handkontrollen kan det bara noteras att jag fortfarande tycker att det känns som det största frågetecknet. Men å andra sidan, om man inte förändrar sig (eller använder det överanvända ordet Innovate) med risk att det blir fel, hur ska man då kunna gå framåt. Nintendos kontroll vet man ju verkligen inte om den blir bra, men jag är ändå jättenyfiken på den, just därför att de vågar ta ut svängarna ordentligt, så jag ska väl inte vara för hård mot Sony för att de tar ut svängarna litegrann.
Postad 01 December 2005 - 16:33
Mja.. Jag tror det är mest Sonys andra produkter som kommer visas upp, tror inte vi får se speciellt mycket PS3, den skulle nog behöva en egen show.Tja, det senaste är väl att SONY skall visa upp PS3an i sin helhet på CES 2006 som hålls i Las Vegas i Januari... Deras "lilla" monter på mässan är dock 3660m2... nog för att PS3an är stor, men inte SÅ stor? =)
Ang aftonbladetpollen: Det är väl ingen nyhet att varumärket Playstation är störst bland majoriteten
Postad 01 December 2005 - 17:05
Redigerat av Guppa, 01 December 2005 - 17:06.
Postad 01 December 2005 - 20:09
Jag har alltid tyckt att kontrollen sett bra ut, den är just i min designsmak. Men jag har väl udda smak, när de flesta tycker den suger!
Men om den blir så bra och bekväm som på bilden återstår att se.
Postad 02 December 2005 - 00:44
Mja.. Jag tror det är mest Sonys andra produkter som kommer visas upp, tror inte vi får se speciellt mycket PS3, den skulle nog behöva en egen show.
The company, according to GameMag.ru, intends to build a special platform in the middle of the expo, on which it will be able to properly boast the company's latest products, including the long-awaited Play Station 3.
Also, it seems that Gary Shapiro, the President of the Consumer Electronics Association (CEA), and Howard Stringer, Sony's CEO, will also make public appearances during at this stand.
Well, it seems that the company intends to put on quite a show, and who knows what cool products it has prepared to launch on that occasion.
Det låter som en show tycker jag, och vad har SONY mer för järn i elden som kan ta så mycket plats? tror nog SONY's huvudprioritet blir att börja hypea PS3 nu...
Postad 02 December 2005 - 11:24
Jag tycker också att det låter som en stor show. Jag gissar att de även kommer att dom förutom PS3 även kommera att hypa blu-ray + deras TV utbud så klart.Mja.. Jag tror det är mest Sonys andra produkter som kommer visas upp, tror inte vi får se speciellt mycket PS3, den skulle nog behöva en egen show.
The company, according to GameMag.ru, intends to build a special platform in the middle of the expo, on which it will be able to properly boast the company's latest products, including the long-awaited Play Station 3.
Also, it seems that Gary Shapiro, the President of the Consumer Electronics Association (CEA), and Howard Stringer, Sony's CEO, will also make public appearances during at this stand.
Well, it seems that the company intends to put on quite a show, and who knows what cool products it has prepared to launch on that occasion.
Det låter som en show tycker jag, och vad har SONY mer för järn i elden som kan ta så mycket plats? tror nog SONY's huvudprioritet blir att börja hypea PS3 nu...
Jag tycker att det är helt logiskt att de slår på stora trumman direkt efter julhelgen. Det har ju varit nästan helt knäpptyst sedan TGS, antagligen för att inte störa julhandeln med PS2 och PSP produkterna.
Hoppas att de släpper releasedatum samtidigt.
Postad 02 December 2005 - 16:59
Ska bli kul att jämföra lite andra generationens 360 spel mot 1 generationens PS3.
Postad 02 December 2005 - 18:14
Mja.. Jag tror det är mest Sonys andra produkter som kommer visas upp, tror inte vi får se speciellt mycket PS3, den skulle nog behöva en egen show.Tja, det senaste är väl att SONY skall visa upp PS3an i sin helhet på CES 2006 som hålls i Las Vegas i Januari... Deras "lilla" monter på mässan är dock 3660m2... nog för att PS3an är stor, men inte SÅ stor? =)
Ang aftonbladetpollen: Det är väl ingen nyhet att varumärket Playstation är störst bland majoriteten. Bara till att titta på antalet sålda konsoler denna generationen.
Dom kommer att ha en 4K-bio med plats för 220 jornalister där dom kommer visa PS3...
Postad 02 December 2005 - 18:27
Hoppas, hoppas...Dom kommer att ha en 4K-bio med plats för 220 jornalister där dom kommer visa PS3...
Postad 02 December 2005 - 19:03
Ska bli kul att jämföra lite andra generationens 360 spel mot 1 generationens PS3.
förstår inte inlägget, är inte båda maskinerna 2a generationens konsoller?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
3 bilder
306 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?