* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 10 mars 2007 - 19:21
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Jag har en ixus 65 som jag försökt koppla till min pv-600) via kamerans videoutgång till tv:ns AV4 ingång, men jag lyckas inte spela upp varken film eller visa bild.
Vad kan det vara som jag gör för fel? Någon inställning på tv:n eller kanske på kameran?
Kör jag kameran via USB till datorn fuknar det utmärkt.
Jag har ställt den här frågan på en annan del av forumet men inte fått något svar så jag provar här.
Postad 11 mars 2007 - 02:28
Anteee
-
Anteee
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hej!
Jag är på Plasmajakt och har fastnat för Panasonic PV60 eller PX70. Har för närvarande en LG LB1 LCD vilken skall säljas pga av den ohyggligt dåliga svärtan.
Har tittat mycket på denna tv och tycker den verkar väldans bra överlag, dock är det väldigt svårt att se i en ljus butik hur bra svärtan är när man har ett helt mörkt rum. På LCDn är ju svärtan bra så länge man har ett ljust rum men katastrof då det är helt mörkt. Så....Hur är egentligen svärtan på denna apparat i ett mörkt rum? Inte grådaskig som en LCD men inte heller svart som en CRT kanske?
/Andreas
Postad 11 mars 2007 - 02:42
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Betydligt mer lik en CRT än en LCD. Exakt likadan svärta som på en CRT blir det väl inte men du får ju i alla fall bättre skärpa och detaljrikedom på plasman. Om du ställer en CRT sida vid sida med en Pana plasma så skulle du föredra bilden på plasman, allt sammantaget.
Postad 11 mars 2007 - 12:20
dave79
-
dave79
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag tycker detta är en klockren plasma !
Hittade en lila orm när jag kollade på en bränd film. Jag pausade och började fippla med inställningarna. Ställde upp ljus och färgmättnad och vips så försvann ormarna !
Så man kanske borde prova det innan man börjar tänka på firmware uppgradering.
Postad 11 mars 2007 - 16:54
helloor
-
helloor
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag fick hem min PV60 idag.
Hade lite problem med Scartsen. Men de va mitt egna fel. Kör på billiga gamla kablar.
Så det är glapp i dom.
Men jäklar vilken Plasma för 13000Kr. Är skitnöjd!!!
Redigerat av helloor, 11 mars 2007 - 17:33.
Postad 11 mars 2007 - 17:25
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
AV2 är väl inte RGB? Rätta mig om jag har fel. Kanske beror på att dvd:n är ställd på RGB och därför blir det bra när du kopplar till AV1.
Testa
Postad 11 mars 2007 - 18:13
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Jag tycker detta är en klockren plasma !
Hittade en lila orm när jag kollade på en bränd film. Jag pausade och började fippla med inställningarna. Ställde upp ljus och färgmättnad och vips så försvann ormarna !
Så man kanske borde prova det innan man börjar tänka på firmware uppgradering.
<{POST_SNAPBACK}>  ja kan garaqntera att ja har mkt bättre bild på min PV60 med nya firmwaren, än det du beskriver!! så du ska köra med uppdraget ljus då och få kass svärta hmmm kör du en riktigt orm drabbad film så kommer det där inte funka, och ja har testat 100 tals filmer på pv.n, ormarna försvinner inte alls dem blir bara ljusare o mattare och isf hade du inte en tillräckligt drabbad scen eller DVD det kan halva tråden intyga.....  och varför ska man inte skicka in sin PV60 på service när det går på garantin istället för att sitta med ett defekt ex...
Redigerat av henke007, 11 mars 2007 - 18:36.
Postad 12 mars 2007 - 08:35
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Har haft min Panna nu i en månad. Har sett massor av filmer, både kopior och hyrfilm. Jag har inte sett tillstymmelse till lila orm. Antar att man fått nya fw inlagd från början eller vad tror ni som har ormar, går dom att missa. Om man anstränger sig så kan i vissa ofta gråa partier se ett regnbågsmönster där färgerna skiftar lite i grönt och rosa/lila. Själv tror jag att det beror på min 49:- scartkabel som jag inte bytt än.
Postad 12 mars 2007 - 11:44
Unregistered4f55a73b
-
Unregistered4f55a73b
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Urta
Ledsen att göra dig besviken men det är färgeffekterna du ser som är problemet de s.k ormarna..
Postad 12 mars 2007 - 14:33
jshotgun
-
jshotgun
-
Rookie
-
7 inlägg
Vad tror ni om priset på pv60 nu när px70 kommer ut? Borde ju kunna pressas någon tusenlapp närmsta veckorna?
Postad 12 mars 2007 - 15:27
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Vad tror ni om priset på pv60 nu när px70 kommer ut? Borde ju kunna pressas någon tusenlapp närmsta veckorna?
<{POST_SNAPBACK}>
Knappast, den kommer däremot att utgå inom de närmaste veckorna garanterat
Postad 12 mars 2007 - 15:49
dilla
-
dilla
-
Användare
-
-
109 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Knappast, den kommer däremot att utgå inom de närmaste veckorna garanterat 
<{POST_SNAPBACK}>
hoppas de finns några kvar på lager de kan pressa hehe.... kanske e köpläge dock innan de utgår? ....
Postad 12 mars 2007 - 16:12
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Tycker att denna tråden börjar dö ut lite , kan det vara för att PX70 är på ingående eller hehehe!!
Hur många har egentligen lämnat in sin PV60 på service för att få nya firmwaren/mjukvaran isatt och slippa ormar och hur tycker ni resultatet blev, själv tycker ja att jag fick bättre bild på TV.n generellt och Ormarna är väck i sämre DVD utgåvor,scener..
satte f.ö upp nya Ikeas Dioder igår bakom TV.n resultatet blev kanon tycker ja det lyser som bara den hehe... (bild i galleri)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ska flytta denna månad och det är väl ett lämpligt tillfälle för att lämna in för ny firmware. Har mycket "orm-problem" både via digitalboxen och DVD:n. Kan man utgå ifrån att återförsäljaren (Expert) eller verkstaden här på orten vet vad "purple snakes" är för något...och vad som behöver åtgärdas? Eller kan man hänvisa till någon/något? PS Dina ljuslister från IKEA var snygga Henke. Var det svårt att få till? Du får gärna lägga in en länk till hur man hittar dom på IKEAS sajt. /Patrik
Postad 12 mars 2007 - 16:32
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Tycker att denna tråden börjar dö ut lite , kan det vara för att PX70 är på ingående eller hehehe!!
Hur många har egentligen lämnat in sin PV60 på service för att få nya firmwaren/mjukvaran isatt och slippa ormar och hur tycker ni resultatet blev, själv tycker ja att jag fick bättre bild på TV.n generellt och Ormarna är väck i sämre DVD utgåvor,scener..
satte f.ö upp nya Ikeas Dioder igår bakom TV.n resultatet blev kanon tycker ja det lyser som bara den hehe... (bild i galleri)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ska flytta denna månad och det är väl ett lämpligt tillfälle för att lämna in för ny firmware. Har mycket "orm-problem" både via digitalboxen och DVD:n.
Kan man utgå ifrån att återförsäljaren (Expert) eller verkstaden här på orten vet vad "purple snakes" är för något...och vad som behöver åtgärdas? Eller kan man hänvisa till någon/något?
PS Dina ljuslister från IKEA var snygga Henke. Var det svårt att få till? Du får gärna lägga in en länk till hur man hittar dom på IKEAS sajt.
/Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena!! här är en länk till dioder fast de hade ingen bild uppe ännu!! det va ganska enkelt att koppla ihopa och satte 1 på varje sida om tv.n samt 2 st bredvid varann uppe bakom tv.n, mkt sladdar men man får dölja så gott det går.. tack för att du tyckte det såg bra ut http://www.ikea.com/...productId=84446Ja lämna ju med in min i samband med flytt, då ja tog ner den från väggen, annars blir det la inte av hehe... vart bor du då? Vid det här laget så vet dem vad lila ormar är, det borde de iaf, annars får du hänvisa till Expert srtormarknad i GBG backaplan och Serviceverkstaden i mölndal!!! det tog 2 dagar totalt.. http://www.elektronikservice.se/  mvh Henrik
Postad 12 mars 2007 - 22:59
Mäster_M
-
Mäster_M
-
Användare
-
-
161 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ska flytta denna månad och det är väl ett lämpligt tillfälle för att lämna in för ny firmware. Har mycket "orm-problem" både via digitalboxen och DVD:n.
Kan man utgå ifrån att återförsäljaren (Expert) eller verkstaden här på orten vet vad "purple snakes" är för något...och vad som behöver åtgärdas? Eller kan man hänvisa till någon/något?
PS Dina ljuslister från IKEA var snygga Henke. Var det svårt att få till? Du får gärna lägga in en länk till hur man hittar dom på IKEAS sajt.
/Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena!!
här är en länk till dioder fast de hade ingen bild uppe ännu!! det va ganska enkelt att koppla ihopa och satte 1 på varje sida om tv.n samt 2 st bredvid varann uppe bakom tv.n, mkt sladdar men man får dölja så gott det går.. tack för att du tyckte det såg bra ut
http://www.ikea.com/...productId=84446
Ja lämna ju med in min i samband med flytt, då ja tog ner den från väggen, annars blir det la inte av hehe...
vart bor du då?
Vid det här laget så vet dem vad lila ormar är, det borde de iaf, annars får du hänvisa till Expert srtormarknad i GBG backaplan och Serviceverkstaden i mölndal!!! det tog 2 dagar totalt..
http://www.elektronikservice.se/
mvh Henrik
<{POST_SNAPBACK}>
Ska skicka efter Dioder från Ikea i Gävle eftersom Sundsvalls butiken inte tar hem några förrän de gamla BLÅ är slut??? Sjukt!
Postad 12 mars 2007 - 23:15
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Tja, Ingvar är ju världens fjärde rikaste person så det ligger säkert någon outgrundlig visdom bakom det beslutet
Postad 13 mars 2007 - 08:12
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Sökte lite i denna tråden men jag hittade inte svaret på min fråga. Är det någon som vet om det är möjligt att kolla vilken firmware man har?
MVH Kribban
Postad 13 mars 2007 - 12:23
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
Sökte lite i denna tråden men jag hittade inte svaret på min fråga. Är det någon som vet om det är möjligt att kolla vilken firmware man har?
MVH Kribban
<{POST_SNAPBACK}>
och i så fall vad heter den senaste där de berömda ormarna skall vara borta?
Postad 13 mars 2007 - 14:20
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Det enklaste måste väl vara att kontakta Panasonic egentligen eller närmaste service verkstad hör med stället där du/ni köpte TV.n...
Postad 13 mars 2007 - 15:17
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
Gå in i servicemenyn och på nedre delen skall det stå PDROM värde.
Original D board=PDROM 41.01
Fixed/enhanced replacement D board= PDROM 41.02
Det har kommit en senare version som heter 41.03 oxå.
Postad 13 mars 2007 - 15:50
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
det va som faen kanske man skulle kolla vilken av de nya firmwaren man fick då..
hur vet du detta??
Postad 13 mars 2007 - 16:05
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
Finns att läsa på avforums monstertråd om detta problem.
Postad 13 mars 2007 - 17:26
Parika
-
Parika
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Har du nån uppfattning från "monstertråden" om vad man tycker om fixen? Verkar folk vara lika nöjda som Henke i allmänhet...eller finns det bieffekter?
Postad 13 mars 2007 - 17:49
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Om man lämnar in för uppgradering måste man fixa nån kopia på kvittot från butiken?
Postad 13 mars 2007 - 17:58
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Har du nån uppfattning från "monstertråden" om vad man tycker om fixen? Verkar folk vara lika nöjda som Henke i allmänhet...eller finns det bieffekter?
<{POST_SNAPBACK}>  , är det bara ja som har bytt firmware i hela forumt , ja har iaf inte märkt några bieffekter tycker nästan bilden blev ännu bättre generellt än innan men kanske bara inbillar mig men har inte sett en enda orm sen bytet grymt asåå... peppar peppar... Men ja läste på avforum att nån klaga på nya grejer har förträngt va det va  men det är väl individuellt mkt och kanske lite från TV till TV vem vet.. här är 2 bilder från the rock på Ed Harris där lila ormar syns tydligt typiskt drabbat område närbild med... den ena är före fixen och den andre efter, den körde vi på plasman när service killen va här med...
100_0458.JPG 1,62MB
435 Antal nerladdningar Före
100_0684.JPG 1,7MB
365 Antal nerladdningar Efter
Redigerat av henke007, 13 mars 2007 - 18:03.
Postad 13 mars 2007 - 18:22
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
henke007: Hur långt in i filmen är bilderna från?
Postad 13 mars 2007 - 18:26
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
typ 1 min 50 sec in är detta
Postad 13 mars 2007 - 19:06
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Har en del ormar jag med som man skulle fått hugga huvudet av. Men har verkligen inte Panasonic en mailadress, trodde de var åtminstone lika bra som vilket annat hobbyföretag som helst. Kunde de väl åtminstone haft ett gratisnummer. Har tömt refillkort förrut till företag och tänker inte göra det igen. Mailadress är väl minsta man kan begära. Det roliga är att Radars som jag köpte hos inte heller har mail, det är ju skandal.
Hursomhelst behöver man skicka med kvittot till dem?
Postad 13 mars 2007 - 19:22
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Ngn som testat köra blue-ray på denna skärm? vore kul att höra vad ni tycker isåfall.. väntar ju in ps3 nu och är grymt förväntansfull..
Har en kompis som jobbar på on off och som är väldigt insatt i allt som har med hifi o bild att göra och han hade sett denna skärm med blue-ray, sjukt bra var hans kommentar
Postad 13 mars 2007 - 19:30
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Har en del ormar jag med som man skulle fått hugga huvudet av. Men har verkligen inte Panasonic en mailadress, trodde de var åtminstone lika bra som vilket annat hobbyföretag som helst. Kunde de väl åtminstone haft ett gratisnummer. Har tömt refillkort förrut till företag och tänker inte göra det igen. Mailadress är väl minsta man kan begära. Det roliga är att Radars som jag köpte hos inte heller har mail, det är ju skandal.
<{POST_SNAPBACK}>
testa du den scenen i The Rock?? där du köpte TV.n , dem får ju beställa en service på den, nåt kvitto behöver du knappast lämna annat än att du upger nåt kvittonr till dem som du köpte TV.n av, är väl alltid enklast med en välkänd handlare typ Expert , El giganten mm... Gick själv via Expert gbg backaplan där ja köpt TV.n, gav kvittonr och felanmälan, Expert kontakta Elektronikservice.se , auktoriserad verkstad, dem hämta min TV ja fick ett utlämnings kvitto av dem och en service sedel när ja fick tillbaka den som ja fick skriva på, där det stod byte av mjukvara bla bla bla, tog 2 dagar..
Postad 13 mars 2007 - 19:51
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
testa du den scenen i The Rock??
där du köpte TV.n , dem får ju beställa en service på den, nåt kvitto behöver du knappast lämna annat än att du upger nåt kvittonr till dem som du köpte TV.n av, är väl alltid enklast med en välkänd handlare typ Expert , El giganten mm...
Gick själv via Expert gbg backaplan där ja köpt TV.n, gav kvittonr och felanmälan, Expert kontakta Elektronikservice.se , auktoriserad verkstad, dem hämta min TV ja fick ett utlämnings kvitto av dem och en service sedel när ja fick tillbaka den som ja fick skriva på, där det stod byte av mjukvara bla bla bla, tog 2 dagar.. 
<{POST_SNAPBACK}>
Jo testade scenen i The Rock och syns tydligt där beroende på vilken bildinställning man kör. Har även testat utsatta scener i andra filmer och sett dem där med. Egentligen har jag inte störts av dem, men samtidigt känns det fel ha kvar dem ifall det går fixa till. Bara man inte får någon försämring som vissa skriver förstås.  Får se hur jag gör. Tror jag ska testa en HD version av The Rock senare och se ifall det även uppstår då.
Postad 13 mars 2007 - 20:32
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
, är det bara ja som har bytt firmware i hela forumt , ja har iaf inte märkt några bieffekter tycker nästan bilden blev ännu bättre generellt än innan men kanske bara inbillar mig men har inte sett en enda orm sen bytet grymt asåå... peppar peppar...
Men ja läste på avforum att nån klaga på nya grejer har förträngt va det va men det är väl individuellt mkt och kanske lite från TV till TV vem vet..
här är 2 bilder från the rock på Ed Harris där lila ormar syns tydligt typiskt drabbat område närbild med... den ena är före fixen och den andre efter, den körde vi på plasman när service killen va här med...
100_0458.JPG 1,62MB
435 Antal nerladdningar Före
100_0684.JPG 1,7MB
365 Antal nerladdningar Efter 
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket avstånd är bilderna tagna ifrån och med vilka inställningar har du kört? Vilken version av The Rock är det? Mvh Micke
Postad 13 mars 2007 - 21:06
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
hmmm det är bilder taget innan ja fick bytt mjukvara och efter när ormarna är väck vilken inställning osv och avstånd är ju ganska oväsentligt och det är the Rock special edition det svarta fodralet 2 disc..
Postad 13 mars 2007 - 21:13
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
hmmm det är bilder taget innan ja fick bytt mjukvara och efter när ormarna är väck vilken inställning osv och avstånd är ju ganska oväsentligt och det är the Rock special edition det svarta fodralet 2 disc..
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller inte med om att avståndet inte är väsentligt, men men... Jag har själv The Rock Special Edition och denna scen infaller där efter ca 2min och tittar jag på normalt avstånd (ca 2.9m för min 42") så är det inga lila ormar för mig men ställer jag mig 75cm från panelen så ser även jag dem. Jag inser att jag är lyckligt lottad i jämförelse med dig men å andra sidan kan det bli lite svårare att få min Expertbutik att köpa att de ska skicka den på service...får fundera lite mer på det där med att fixa "problemet"  Jag provade även att flippra mellan Dynamiskt, Normal, Bio och Auto och använder själv Normal. Inga större skillnader vad gällde lila ormar, men det kan ju bero på att endast Normal är kalibrerad. /Micke
Postad 13 mars 2007 - 21:52
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1 621 inlägg
Prova att ställa in färgtemperaturen på kall. Då var allt vad heter ormar väck, dock även allt vad heter verklighetstrogna färger.
Postad 13 mars 2007 - 22:00
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag håller inte med om att avståndet inte är väsentligt, men men...
Jag har själv The Rock Special Edition och denna scen infaller där efter ca 2min och tittar jag på normalt avstånd (ca 2.9m för min 42") så är det inga lila ormar för mig men ställer jag mig 75cm från panelen så ser även jag dem. Jag inser att jag är lyckligt lottad i jämförelse med dig men å andra sidan kan det bli lite svårare att få min Expertbutik att köpa att de ska skicka den på service...får fundera lite mer på det där med att fixa "problemet" 
Jag provade även att flippra mellan Dynamiskt, Normal, Bio och Auto och använder själv Normal. Inga större skillnader vad gällde lila ormar, men det kan ju bero på att endast Normal är kalibrerad.
/Micke
<{POST_SNAPBACK}>
då har du ju knappast lika mkt lila orm som ja på bild nr 1 om du inte ser dem på 3 meters avstånd och du har bra syn , och varför skulle du inte få den fixad när du har garanti och det är ett känt faktum iaf nu , och att flippra mellan inställningarna gör ju inte att ormarna försvinner som sagt utan bara drar ut dem på bilden samtidigt som allt annat i bilden blir fördärvat.. lustigt ingen som har kommenterat bild 2 ännu och det fantastiska resultatet
Redigerat av henke007, 13 mars 2007 - 22:03.
Postad 13 mars 2007 - 22:52
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Helt klart så har din tv genomgått stora förbättringar på det området så du är bara att gratulera!
Mina frågor var inte för att ifrågasätta din tv utan för att ifrågasätta min metod att hitta felet på min tv
Mvh
Micke
Postad 13 mars 2007 - 22:54
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
nene det e lugnt , har du inte så mkt ormar så gratulerar ja dig, men skulle ändå rekommendera en service det kan ju förvärras, iaf innan garanti och så går ut...
mvh henrik
Postad 13 mars 2007 - 23:03
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
nene det e lugnt , har du inte så mkt ormar så gratulerar ja dig, men skulle ändå rekommendera en service det kan ju förvärras, iaf innan garanti och så går ut...
mvh henrik
<{POST_SNAPBACK}>
Jag ska prata med dem i helgen och isf lämna in den i början på maj om de tillåter det då jag åker en sväng till USA och kan leva utan tvn ett tag
Postad 14 mars 2007 - 01:25
Crow
-
Crow
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Två frågor till er med pv60...
Om man köper tv'n nu (eller pv45 som e typ samma) blir det samma problem eller har de fixat det nu så att man få uppgraderat redan från början? Menar alltså problem med ormarna..
Stödjer pv60 (pv45) pixelmapping via VGA? ...via dvi –> HDMI?
Tack..
Redigerat av Crow, 14 mars 2007 - 01:26.
Postad 14 mars 2007 - 02:24
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
Pv60 har fortfarande orginalfirmware när du köper den. Om/när du ser problemet med lila ormar ringer du för uppgradering.
Postad 14 mars 2007 - 03:11
Crow
-
Crow
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Måste man lämna in den då eller kommer nån ut till mig?
Och hur funkar pixalmapping? Lugnt bra o lätt?
Tack för hjälpen
Postad 14 mars 2007 - 10:05
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Postad 14 mars 2007 - 10:40
MajkTheBike
-
MajkTheBike
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Pv60 har fortfarande orginalfirmware när du köper den. Om/när du ser problemet med lila ormar ringer du för uppgradering.
<{POST_SNAPBACK}>
(Pv60 har fortfarande orginalfirmware när du köper den) Antar, tror eller vet du detta helt säkert?
Postad 14 mars 2007 - 11:36
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
Så var det tidigare efter beslut från panasonic då fixen .02 kom. Nu? Då .03 kommit?
Redigerat av Unregistered5a1b49f6, 14 mars 2007 - 11:43.
Postad 14 mars 2007 - 14:10
Unregistered508e5cf4
-
Unregistered508e5cf4
-
Användare
-
-
153 inlägg
du måste lämna in den
<{POST_SNAPBACK}>
Ja tyvärr är ju Panasonic långt efter Pioneer på den fronten. Dom kommer ut, hämtar TV´n och du får en låneapparat medans dom servar din egen. Se och lär, Panasonic.
Redigerat av Unregistered508e5cf4, 14 mars 2007 - 14:11.
Postad 14 mars 2007 - 15:35
micke_011
-
micke_011
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Två frågor till er med pv60...
Om man köper tv'n nu (eller pv45 som e typ samma) blir det samma problem eller har de fixat det nu så att man få uppgraderat redan från början? Menar alltså problem med ormarna..
Stödjer pv60 (pv45) pixelmapping via VGA? ...via dvi –> HDMI?
Tack..
<{POST_SNAPBACK}>
har bara testat att köra pixelmappat via vga och det blir fin-fint. sedan är det nog som flera sagt före mig, prislappen är nog nära botten nu, och risken är väl att apparaterna tar slut, så man får väl snart cascha in på prisförsäkringen seb har på sina gröna kort, så slipper man gå här och ojja sig för att man köpt vid fel tillfälle.. en ruskigt bra tv för 13800 som jag gav, får man nu dessutom tillbaka mellanskillnaden mot nuvarande lägsta-pris (12500) så är det löjligt mycket tv för pengarna!
Postad 14 mars 2007 - 16:56
Crow
-
Crow
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Tack för svaret... ja... priset lär inte vara så mkt bättre än nu. Tittar mest på pv45 eftersom det e i stort sett samma tv men lite sämre konstrast bara. Skulle vara bra om det var nån som visste lite mer om vad pv70/px70 kommer att kosta när det blir lite prispress från andra affärer... då kan man bestämma sig att vänta på den eller slå till nu med en pv60/pv45 för de priserna e riktigt bra...
Plus om det blir så stor skillnad mellan 60 och 70... har inte hittat nån som har kunnat jämföra än
Postad 14 mars 2007 - 18:33
Unregisterede4cfb7fa
-
Unregisterede4cfb7fa
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Så var det tidigare efter beslut från panasonic då fixen .02 kom. Nu? Då .03 kommit?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kollade vad jag har och det var 41.02 och den måste varit uppgraderad från fabriken eftersom den var srillans ny.
Postad 14 mars 2007 - 19:12
Unregistered5a1b49f6
-
Unregistered5a1b49f6
-
Användare
-
-
120 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kollade vad jag har och det var 41.02 och den måste varit uppgraderad från fabriken eftersom den var srillans ny.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ju jättebra. Panasonic var inte säkra på fixen i början utan lät vänta på om den fungerade innan de laddade in den i produktion. Detta från en servicetekniker i Japan enligt avforum tråden. Tydligen ändrade dem sig efter positiv respons.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|