Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 December 2013 - 11:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
DS3 har sladdrigare styrkspakar än One, men DS4an har (sägs det, inte provat en) styvare.

Postad 13 December 2013 - 12:04

Unregistered56f7281a
  • Unregistered56f7281a
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det är väl röst-styrningen som tar tid att anpassa till olika länder.

Som det är nu för oss med importboxar så "sparar" ju vi pengar med tanke på att US priserna är så sjukt fördelaktiga på market, men å andra sidan så kommer man ju importera diskspelen när man väl väljer att gå över till svenska market i framtiden. vore ju idiotiskt att betala 700kr när man kan få det för 430kr inkl frakt från staterna :)

Amazon Uk säljer spel till riktigt bra priser med. Mindre krångel än att ta dem från US. Hur lång leveranstid har du på spel därifrån?

Postad 13 December 2013 - 12:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Amazon Uk säljer spel till riktigt bra priser med. Mindre krångel än att ta dem från US. Hur lång leveranstid har du på spel därifrån?

Återkommer med svar på den frågan, då det är första gången jag har beställt där ifrån, igår hade de gått en vecka sen jag la beställningen, så med lite tur kommer det idag.
Ja Amazon.co.uk fungerar ju säkert också, vad är frakten där för ett spel hos dom? Tiden att få spel kontra priset i uk kan ju vara värt i slutänden.

Postad 13 December 2013 - 12:24

Unregistered56f7281a
  • Unregistered56f7281a
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 1

Hade samma på min, vänd den upp och ner och slå med näven där läsaren sitter ska tydligen vara någon kugge som ligger fel. Finns videor på youtube, jag vågade inte slå lika hårt som i videon jag såg men det funkade fint iallafall och den blev tyst!

Hahahaha!

Postad 13 December 2013 - 12:34

Unregistered56f7281a
  • Unregistered56f7281a
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Återkommer med svar på den frågan, då det är första gången jag har beställt där ifrån, igår hade de gått en vecka sen jag la beställningen, så med lite tur kommer det idag.
Ja Amazon.co.uk fungerar ju säkert också, vad är frakten där för ett spel hos dom? Tiden att få spel kontra priset i uk kan ju vara värt i slutänden.

Det är fri frakt över 25 pund, fick mina spel på 4dagar. Inte bara spel som är billigt där. Köper det mesta därifrån då priserna skiljer sig rejält från här hemma.

Postad 13 December 2013 - 12:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

DS3 har sladdrigare styrkspakar än One, men DS4an har (sägs det, inte provat en) styvare.

Var och kände lite kort på DS4 igår och ovanstående verkar stämma.

Postad 13 December 2013 - 13:24

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

Tveksamt. :)

PS3 har väl ganska mycket lösare styrspakar än Xbox 360?
Har du jämfört One-kontrollen med DS3 och hur tycker du i så fall att skillnaden är?

Menar att det är ju mååånga som spelat PS3 i åratal och haft kul med den så. =)

Sen att man har olika preferenser är ju en annan sak. Om du inte lyckas vänja dig med nya kontrollen så får du väl köpa en sån där adapter eller prova en PS4a?

Ja jag har ju spenderat mycket tid med gt6 med ds3 och ratt i en vecka och ja.... Svårt att jämföra spakarna bara då man håller dom så olika men jag får ju den inlevelse och kontroll jag saknar på xboxen åtminstone. Spakarna är fastare på ds3 skulle jag nog säga. Däremot får man ju kramp i högerhanden av att växla på ds3! :)
Mest ratt har det blivit faktiskt.
Men på f5 så är ju denna känslan av brist på kontroll/känsla oerhört frustrerande. Man kan ju också se det som realistiskt, hur många piskar sportbilar på gränsen o känner kontroll? :)
På bf4 är ju inte ens styrningen bra på 360 så det gör det nästan ospelbart med one kontrollen, för mig, med min kontroll. Kan ju vara ett sämre ex jag fått också, det ska sägas.
Då har jag ändå dragit ned styrningen till 5%!

Postad 13 December 2013 - 13:31

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Tycker nog att känslan är bra i F5. Möjligen sladdar bilarna lite väl lätt. Jag jämför t.ex. med min egen bil. Kör jag motsvarande i F5 (visserligen något trimmad där, men inte sååå mycket) så får jag i spelet sladd på den torra (vädereffekter finns ju tyvärr inte i de här spelen) asfalten hur lätt som helst på ettan, tvåan och trean.

I verkligheten får jag anstränga mig ordentligt för att antispinn ska gå in på torr asfallt, t.om. på ettans växel. Måste också anstränga mig ordentligt för att antisladd ska gå in på torr asfalt (men där beror det ju delvis på att jag inte vågar också, vill ju inte riskera bilen).

Redigerat av SC-Zap, 13 December 2013 - 13:32.

Postad 13 December 2013 - 19:53

apabepa12
  • apabepa12
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har testat DLNA "Play To" funktionaliteten i Windows 7 med Xbox One (ska funka i Win8 och 8.1 också).

Musik:
- mp3 funkar
- iTunes inhandlade m4a's funkar
(Har inga flac men jag tror inte det funkar.)

Video:
- Spelar h.264 mp4'or skapade med Handbrake(http://handbrake.fr) från DVD
- Rippad 1080p Blue-ray mp4'a med hög bitrate (8,5 GB fil med ca 23Mbit/s) skapad med MakeMKV (http://makemkv.com) och GOTSent, http://www.videohelp.com/tools/GOTSent, Xbox360 preset, mp4box buggar så jag var tvungen att ersätta mp4box.exe som ingick) funkar
- Rippad 1080p Blue-ray mp4'a på 22GB och 19 Mbit/s skapad med MakeMKV och MkvtoMP4 (http://www.videohelp.../tools/MkvToMp4) med 5.1 AAC ljud funkar.
- wtv filer inspelade i Windows Media Center funkar
- Xvid avi funkar
- Xvid mp4 på 3,5 Mbit/s (Rippad DVD) skapad med MakeMKV och Pavtube MKV converter (http://www.pavtube.com/mkv-converter/) funkar. (Pavtube stödjer CUDA så det går riktigt snabbt att konvertera.)

Note: Testade att skapa en mp4 av Gladiator(mkv på ca 30GB) och GOTSent skapade en fil som inte är läsbar… Inte helt stabilt. Använd MkvToMp4 istället, gratis och snabbt.

Edit: Kan inte spela Apple Lossless, låten jag testade var en AAC på 256kbps som köpts i iTunes.

Redigerat av apabepa12, 15 December 2013 - 10:46.

Postad 13 December 2013 - 22:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1
fick mail förut från spelbutiken.se...

Tyvärr är tillgången på Xbox One European Version fortfarande väldigt begränsad. Vi fått tag på en leverans av några Xbox One Bundles inklusive spelet Call of Duty Ghosts som beräknas anlända till oss den 18:e december, och vi erbjuder dig detta alternativ istället. Priset på bundlen speglar inköpspriset vi i vår tur köper in bundlen av från vår leverantörer, men eftersom du har stått i kö ett tag, får du 700 kr i rabatt på detta paket (Ordinarie pris är 6995 kr, ditt pris blir alltså 6295).

hade glömt avboka min förbokning, blir till att göra de nu, dom är ju helt otroliga...

Postad 13 December 2013 - 22:49

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

hade glömt avboka min förbokning, blir till att göra de nu, dom är ju helt otroliga...

Vilka pulver. Polaren fick samma mail typ fast 50kr dyrare :-)

Postad 13 December 2013 - 22:56

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Haha, jag pröjsa ca 4950:- för min day one med Fifa, plus ghosts. Undrar om deras leverantör gör affärer på gatan????

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 13 December 2013 - 23:01.

Postad 14 December 2013 - 14:32

SWarnberg
  • SWarnberg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Barnens jul är räddad! Måste ge cred till Computeruniverse i Tyskland. La en beställning den 8:e på xbone+Fifa bundle. Skulle komma in på deras lager den 12:e. Den 12:e knackade Schenker på dörren... Det kallar jag JIT delivery!
Nu hoppas jag bara att Amazon UK hinner leverera Skylanders. De verkar inte vara lika kvicka...

Postad 15 December 2013 - 12:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Har upplevt något störande.

Sista gångerna jag spelat BF4 så får jag ett meddelande om att kontrollen behöver anslutas igen, ibland tar det bara någon sekund så återansluter den själv och ibland får jag trycka på det stora X för att återansluta. Igår händer det säkert 15 gånger på 6 timmar. Polaren upplever nästan samma sak. Något ni känner igen?

Postad 15 December 2013 - 13:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Nä, den enda gången min kontroller tappade kontakten var när batteriet var slut.

Händer det även om ni kopplar in sladden (aka går över till sladd-ström)?

Redigerat av Unregistered6810b893, 15 December 2013 - 13:27.

Postad 15 December 2013 - 13:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Sladden?

Jag har ingen sladd att koppla in till min kontroll.
Har du ett play & charge, Humming?
Har genstruktur ett play & charge?

Efter mina erfarenheter av play & charge med 360-kontrollen så har jag inte köpt något sånt till min One.

Postad 15 December 2013 - 13:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Nä, men om man kopplar in en USB sladd i handkontrollern så tar den ström därifrån. Den kommer dock inte att ladda batterierna.

Postad 15 December 2013 - 14:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Ahh, OK. Det har jag inte ens tänkt på.

Postad 15 December 2013 - 14:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Har ingen sladd heller. En lång USB-sladd? Får prova det, skall se om jag har en så lång.

Man fick med 2 batterier när man köpte xbonen. När de var slut (jag antog det) så började vibratorfunktionen svikta, så jag bytte till uppladdningsbara batterier. Har nog ökat sedan jag gjorde det i alla fall, får kanske prova ett par batterier som inte är uppladdningsbara också. Jag hittar ingen stans att se hur mycket batteri som är kvar på kontrollen, gör ni det?

Sjukt störande i alla fall, dog nog 10 gånger igår på grund av det här :)
Min gubbe frös mitt i en eldstrid och stod och stirra som ett fån medans jag blev beskjuten. Kändes som det hände helt random, ibland fungerade det smärtfritt i 1 timme, sedan händer det 5 gånger på 5 minuter.

Redigerat av genstruktur, 15 December 2013 - 15:06.

Postad 15 December 2013 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag hittar ingen stans att se hur mycket batteri som är kvar på kontrollen, gör ni det?

Det går inte av någon anledning.

Postad 15 December 2013 - 15:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det går inte av någon anledning.

Amen åh :). Många bra och självklara saker som fanns på 360 som är helt borta eller fungerar dåligt på One, man frågar sig varför?

Redigerat av genstruktur, 15 December 2013 - 15:18.

Postad 15 December 2013 - 16:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Du behöver inte koppla in USBn i Xboxen, Det är bara för ström så du kan ta det från närmsta USB uttag. :)

Amen åh :). Många bra och självklara saker som fanns på 360 som är helt borta eller fungerar dåligt på One, man frågar sig varför?

En av de vanligaste frågorna man ställer sig. Någon som glömde det vid feature-requesterna?

Postad 15 December 2013 - 17:13

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Du behöver inte koppla in USBn i Xboxen, Det är bara för ström så du kan ta det från närmsta USB uttag. :)

En av de vanligaste frågorna man ställer sig. Någon som glömde det vid feature-requesterna?

Jo, kan alltid kör lång förlängningssladd från eluttaget och med min korta usb, för har ingen närmare usb-kontakt än xboxen i vardagsrummet. High tech ;-)

Ja, usch. Partyfunktionen?!? Var bra som den var, eller?!?
:-P

Postad 15 December 2013 - 17:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Finns ju mycket man önskar sig, sånt man tagit för givet med sin 360.

- När man går in i ett party så måste man nu välja att ändra till party-chat (istället för att välja bort det, som på 360), vilket åtminstone jag glömmer att göra då och då.
- Ibland när man är inne i party så hör man ändå de andra som är i spelarlobbyn.
- Röstmeddelanden. Wtf? Helt sjukt att det inte går att skicka.
- Vännerlistan är "längre bort", så att säga, eftersom man kommer till den där feed:en först (något som i alla fall inte jag sett nyttan av än).
- Skulle även vilja ha möjligheten att sortera vännerlistan, så att jag ser de som är online på One först i listan.

Finns ju fler saker också. Mycket som pekar på att de stressat ut One, tycker jag.

Postad 15 December 2013 - 18:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Finns ju mycket man önskar sig, sånt man tagit för givet med sin 360.

- När man går in i ett party så måste man nu välja att ändra till party-chat (istället för att välja bort det, som på 360), vilket åtminstone jag glömmer att göra då och då.
- Ibland när man är inne i party så hör man ändå de andra som är i spelarlobbyn.
- Röstmeddelanden. Wtf? Helt sjukt att det inte går att skicka.
- Vännerlistan är "längre bort", så att säga, eftersom man kommer till den där feed:en först (något som i alla fall inte jag sett nyttan av än).
- Skulle även vilja ha möjligheten att sortera vännerlistan, så att jag ser de som är online på One först i listan.

Finns ju fler saker också. Mycket som pekar på att de stressat ut One, tycker jag.

Håller med på allt! Partychaten har vi fortfarande inte lyckats få att fungera, förutom någon gång i början. Kör Skype just nu

Postad 15 December 2013 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Mycket som pekar på att de stressat ut One, tycker jag.

Men det är ju funktioner som man tycker att de borde bara ha kvar, det borde vara det första som gick in.

Postad 15 December 2013 - 20:50

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Men det är ju funktioner som man tycker att de borde bara ha kvar, det borde vara det första som gick in.

Onekligen.

Postad 15 December 2013 - 22:40

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Har upplevt något störande.

Sista gångerna jag spelat BF4 så får jag ett meddelande om att kontrollen behöver anslutas igen, ibland tar det bara någon sekund så återansluter den själv och ibland får jag trycka på det stora X för att återansluta. Igår händer det säkert 15 gånger på 6 timmar. Polaren upplever nästan samma sak. Något ni känner igen?

Ja, det har även hänt mig flertalet gånger. Skumt. Jag har ca 2,5m till boxen o fri sikt, så jag vet inte hur den kan tappa signal. Sjukt störande.

Sen upptäckte jag en annan störande sak igår. Har fått hem ett ladställ från ORB via amazon.uk.co med uppladdningsbara batterier. Snyggt är det btw.
Men nu har min vibration flippat :( efter varje gång det vibrerar, så kommer det en "eftervibration" med ett litet surrande ljud. Precis som om det kryper ut ström på någon vänster. Lite obehagligt faktiskt. Har även testat med att byta tillbaka till vanliga batterier, men det finns kvar där ändå.
Dunkar man till kontrollen hårt, så försvinner det ett tag, men sen kommer det igen.

Någon som haft samma problem eller läst någonstans om det???

Postad 16 December 2013 - 11:16

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Oroväckande då nuvarande 360 kontroller har signaler som mer eller mindre går genom väggar utan att någonsin tappa kontakten!

Postad 16 December 2013 - 11:58

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Har inte spelat allt för många timmar på min One än, men då den tappat kontakten så har jag funderat på om det är kinecten som inte ser mitt ansikte eller om kinecten tappar kontakten med ir sändarna på kontrollen. men det kanske är något helt annat som gör så att kontakten tappas. Har lixom ALDRIG hänt på 360:in förutom när du kastat den i väggen för många gånger så att batterierna glappar, men ONE kontrollen tappar ju inte ström, utan den tappar kontakten och jag har 2m till boxen lixom..

Postad 16 December 2013 - 12:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Bor du i lägenhet och har mycket access-punkter runt dig kan det kanske vara ett problem. One kör med WiFi Direct för kommunikation med kontrollern.

Postad 16 December 2013 - 12:50

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0
Är det någon av er med Xbox one som använder era gamla headset till 360 även till one? Då menar jag såklart inte de vanliga från MS utan ett par turtle beach eller liknande. Funderar nämligen på att köpa ett nytt headset till min 360, men eftersom att jag har planer på att skaffa en Xbox one snart hade det varit smidigt att köpa ett som fungerar till båda. För det bör väl inte vara något problem om headset ansluts med tex USB att koppla in det till både one och 360?

Postad 16 December 2013 - 13:09

Unregistered28f46e78
  • Unregistered28f46e78
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Aha ok. Vill bara i detta läget se min konsol skickad =)

Någon som vet om man kan prata med UPS och be dom lämna den direkt till posten istället så man kan hämta vid sitt utlämningsställe?

Hur går det för din? Är din också fast i Herne-Boernig, Tyskland?

Postad 16 December 2013 - 13:13

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Kanske korkad fråga. Men var hittar men Internet Explorer?
Har min box inställd på US men kan inte hitta den bland appar i "affären".

Postad 16 December 2013 - 13:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Är det någon av er med Xbox one som använder era gamla headset till 360 även till one? Då menar jag såklart inte de vanliga från MS utan ett par turtle beach eller liknande. Funderar nämligen på att köpa ett nytt headset till min 360, men eftersom att jag har planer på att skaffa en Xbox one snart hade det varit smidigt att köpa ett som fungerar till båda. För det bör väl inte vara något problem om headset ansluts med tex USB att koppla in det till både one och 360?

Turtle Beach headset:n fungerar inte till ONE 100% jag har 2st

Xbox one skickar bara Dolby Digital Stereo eller DTS över optiskt (TB klarar inte DTS) (Ms har sagt så vitt jag vet att dom jobbar på DD 5.1 över optiskt)

Då BT adapter eller sladd för chatt är anpassade för 360 så passar ingen av dom i nya kontrollen (går löda och trixa egen lösning) Men MS har lovat en officiell adapter i framtiden för sladd lösningen, BT kommer nog aldrig fungera

TB kommer nog inte fixa något heller, då dom vill sälja sina nya ONE anpassade lurar såklart.

Edit: såg du skrev anslutning via USB, xboxen fungerar ju inte som en PC så vitt jag vet, du kan inte köra lurar som tar ljud från usb, eller har inbyggt usb ljudkort, utan TB använder USB endast till strömförsörjning av sändaren, och omvanldling av DD signalen så den kan skickas trådlöst till lurarna.

Kanske korkad fråga. Men var hittar men Internet Explorer?
Har min box inställd på US men kan inte hitta den bland appar i "affären".

Du måste ladda ner den appen bara, min hämtade till och med bokmärken osv från 360 när jag körde IE i ONE

hittar du den inte så använd röst kommandot bara, Xbox Go To Internet Explorer så får du säkert en promt om att installera den appen. att Bing:a den borde fungera också. dvs söka med Bing

Redigerat av SKIBBE, 16 December 2013 - 13:29.

Postad 16 December 2013 - 14:11

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Du måste ladda ner den appen bara, min hämtade till och med bokmärken osv från 360 när jag körde IE i ONE

hittar du den inte så använd röst kommandot bara, Xbox Go To Internet Explorer så får du säkert en promt om att installera den appen. att Bing:a den borde fungera också. dvs söka med Bing

Saken är att appen inte finns. Röstkommando funkar inte heller för IE. Skumt.
Får kanske ställa om till UK och se om den finns där.

Postad 16 December 2013 - 15:02

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Angående TB headset så kommer Xboxen att kunna skicka ut Dolby Digital via toslink efter en senare uppdatering. Detta är bekräftat av MS. Sedan kommer det en adapter till Xbox One kontrollen som gör att man kan använda sina tidigare headset. Det är samma adapter som Turtle Beach kommer att skicka med sina headset. Läs mer på deras hemsida. Denna kommer att komma i början av 2014.

Postad 16 December 2013 - 16:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Angående TB headset så kommer Xboxen att kunna skicka ut Dolby Digital via toslink efter en senare uppdatering. Detta är bekräftat av MS. Sedan kommer det en adapter till Xbox One kontrollen som gör att man kan använda sina tidigare headset. Det är samma adapter som Turtle Beach kommer att skicka med sina headset. Läs mer på deras hemsida. Denna kommer att komma i början av 2014.

Det är ju najs, när jag maila dom för några månader sedan så var deras svar att endast game sound skulle fungera på xbox one.

Postad 16 December 2013 - 17:43

Cargoo
  • Cargoo
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hur går det för din? Är din också fast i Herne-Boernig, Tyskland?

Min är i Danmark sedan 11.00 idag typ.
Ska komma imorgon.

Ups är för övrigt helt hopplösa. Tänkte jag kunde ändra adress så dom lämnar den i sitt postkontor i Järfälla så kunde jag hämta den där på kvällen, men icke. Måste först gå hit o försöka lämna. Efter det kan jag ringa o ändra adress.... Galet :-)
Ringa, nej inga arbetstelefoner.

Får se om jag drar hem lunch imorgon och hoppas dom kommer efter det. Inte heller har dom min portkod så får sitta som en katt i fönstret o kolla ut efter den bruna bilen :-)

Postad 16 December 2013 - 17:51

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ska komma imorgon.

Ups är för övrigt helt hopplösa. Tänkte jag kunde ändra adress så dom lämnar den i sitt postkontor i Järfälla så kunde jag hämta den där på kvällen, men icke. Måste först gå hit o försöka lämna. Efter det kan jag ringa o ändra adress.... Galet :-)

Får se om jag drar hem lunch imorgon och hoppas dom kommer efter det. Inte heller har dom min portkod så får sitta som en katt i fönstret o kolla ut efter den bruna bilen :-)

Dom har ju ditt mobil nr, så är det låst så bör dom ju ringa, så har jag blivit behandlad av UPS innan.

När jag fick xboxen nu senast ringde han vid 09 och kolla om jag var hemma under dagen, han kunde inte ge nån tid men så han hade lite koll iaf. Och innan det så var det mina nya högtalare, då ringde dom när han stog utanför och jag var inte hemma, då sa han att han tar en annan kund sålänge så jag han komma hem.

Men hört att dom kan vara raka motsattsen till smidiga också

Postad 16 December 2013 - 17:59

Unregistered28f46e78
  • Unregistered28f46e78
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Ska komma imorgon.

Fan asså, jag vet inte om det e fel på uppdateringen, men min har inte ändrat status sen i fredags kväll, enligt ups hemsida är den i Tyskland fortfarande, men eta är imorrn "by end of the day".......

Postad 16 December 2013 - 19:14

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Min xbox one kom idag fr italienska amazon. Allt verkar ok, använder mitt xbox360 konto. Håller på att ladda ned fifa14 nu, 8.85 gb tar lite tid med mobilt bredband ...;)
Det känns spontant som att den stannar här den här konsollen. Hade en ps4 på snabbvisit, kändes inte riktigt rätt på ngt vis. Tror att jag gått och blivit mer xbox kille på senare år. Har ganska många vänner på xbox live samt att har vant mig för mycket med kontrollen.

Postad 16 December 2013 - 21:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

Min xbox one kom idag fr italienska amazon. Allt verkar ok, använder mitt xbox360 konto. Håller på att ladda ned fifa14 nu, 8.85 gb tar lite tid med mobilt bredband ...;)
Det känns spontant som att den stannar här den här konsollen. Hade en ps4 på snabbvisit, kändes inte riktigt rätt på ngt vis. Tror att jag gått och blivit mer xbox kille på senare år. Har ganska många vänner på xbox live samt att har vant mig för mycket med kontrollen.

Tog dryga 25 min för mig att ladda ner fifa med 4g ;)

Postad 17 December 2013 - 07:44

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Nu har tyska MS Fifa Bundlen inne i lager igen.

Postad 17 December 2013 - 10:27

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Älskar min One så pass mycket att det fick bli en extra när MS store i Tyskland fick in i lager igen i lördags!

Håller med tidigare här om at Ryse är riktigt bra!

Är det någon som har en FM5 kod och vill byta den mot en Fifa 14 så pma!

Postad 17 December 2013 - 10:54

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Hur betalar man när man importerar X1an paypal eller ???

Postad 17 December 2013 - 11:11

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Jag betalade med mitt inlagda kontokort på live. www.microsoftstore.de

Fraktfritt är det med!

3 dagar med ups

Postad 17 December 2013 - 14:42

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Tänkte lite på garantin gäller den även i Sverige kan man kontakta microsoft Sverige om det skulle vara något

Postad 17 December 2013 - 14:42

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Ja, det har även hänt mig flertalet gånger. Skumt. Jag har ca 2,5m till boxen o fri sikt, så jag vet inte hur den kan tappa signal. Sjukt störande.

Körde i förrgår med helt laddade batterier, då fick jag inte felmeddelandet om kontrollen en enda gång. Men jag tycker inte att de batterierna som jag hade i innan verkade urladdad, vibration fungerade och under 1tim så fungerade allt smärtfritt. Dessutom går det inte så någonstans hur mycket batteri det är kvar, bajs! :)

Postad 17 December 2013 - 15:35

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Har emigrerat mitt livekonto till uk, har konsollen ställd på uk. Men får inte till xboxmusic, den säger sverige. Finns det sätt att komma runt detta?

//Lorryquai

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.