ahaa juste, svenska översättningen för dr.no är med rätt att döda. tack!med tanke på att den ena är dr. no och den andra är tid för hämnd är det väl... inte alls konstigt? (nog för att omslagen är extremt fula, men skillnad på connery och bröderna dalton borde man väl ändå se?)
dr. no släpptes i första rundan, tid för hämnd släpps... förhoppningsvis aldrig.
Postad 15 april 2009 - 14:57
Postad 16 april 2009 - 12:06

A new documentary called 'Iron Maiden: Flight 666' will be released on Blu-ray May 25th, day-and-date with the DVD release. The film will document the legendary heavy metal band's "Somewhere Back In Time" 2008 world tour. The second disc will feature 16 different songs from the tour. No other details have been announced at this time.
Kommer fylla på med mer info när det kommer.
Postad 16 april 2009 - 17:47
19de Maj kommer något för oss Iron Maiden fans.
![]()
A new documentary called 'Iron Maiden: Flight 666' will be released on Blu-ray May 25th, day-and-date with the DVD release. The film will document the legendary heavy metal band's "Somewhere Back In Time" 2008 world tour. The second disc will feature 16 different songs from the tour. No other details have been announced at this time.
Kommer fylla på med mer info när det kommer.
Underbart. Någon mer än jag som kommer se filmen på bio nu? Gå till ironmaiden.com för att se var och hur du kan se den i din stad.
Maiden rules! Sett dom live 20 gånger.
Postad 16 april 2009 - 18:48
Redigerat av belzebubb, 16 april 2009 - 18:48.
Postad 16 april 2009 - 19:06
det gör den säkert, någon har nog importerat en eller skrivit ut ett smalt omslag från nätet och bytt fodral.Den finns alltså inte i Sverige med smalt vanligt fodral?
om du menar svensk uutgåva som köpfilm - nej, hur skulle det gå till när det bara finns en utgåva?
de flesta europeiskla distributörer föredrar tjocka fodral och det ser inte ut att ändras. kan man inte leva med det får man väl helt enkelt skriva ut egna och byta (eller vänja sig vid engelsk text).
Postad 16 april 2009 - 19:58
Finns det något bra ställe att kolla när svenska releaser av filmer kommer?
Postad 17 april 2009 - 02:22
Postad 17 april 2009 - 02:35
de flesta europeiskla distributörer föredrar tjocka fodral och det ser inte ut att ändras. kan man inte leva med det får man väl helt enkelt skriva ut egna och byta (eller vänja sig vid engelsk text).
Vad menar du nu? I princip alla filmer som man kan köpa här har ju vanligt smalt fodral.
Postad 17 april 2009 - 09:49

Postad 17 april 2009 - 16:06
Postad 17 april 2009 - 17:49
http://www.dvdbeaver...d_the_ugly_.htm
Verkar sådär tycker jag lite soft och misstänkt DNR enl rescensionen.
Postad 17 april 2009 - 20:12
The Good , the Bad and the Ugly
http://www.dvdbeaver...d_the_ugly_.htm
Verkar sådär tycker jag lite soft och misstänkt DNR enl rescensionen.
Såg ju inte så märkvärdigt ut på bilderna men det blir nog köp ändå.
Postad 18 april 2009 - 15:19
Finns region free i US, men ej med svensk subtitle.
Redigerat av Core2, 18 april 2009 - 15:20.
Postad 18 april 2009 - 17:43
Det beror på att de flesta europeiska butiker använder ett stöldskyddsystem för dvd och vill ha samma på blu-ray. På Mediamarkt ser man ibland det stöldskyddet på vissa filmer. Det är en röd platsbit som förs in i mitten av fodralet.de flesta europeiskla distributörer föredrar tjocka fodral och det ser inte ut att ändras. kan man inte leva med det får man väl helt enkelt skriva ut egna och byta (eller vänja sig vid engelsk text).
Postad 19 april 2009 - 02:40
Njae, jag har för mig att jag läst att Universal och Paramount använder tjocka fodral. Jag har hursomhelst bara tjocka fodral från dem.Vad menar du nu? I princip alla filmer som man kan köpa här har ju vanligt smalt fodral.
Föredrar helt klart smala fodral, men det är egentligen sak samma.
EDIT: Nu finns Sagan om Ringen-boxen att förboka på Discshop!
http://www.discshop....t.php...y&&ref=

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 19 april 2009 - 03:34.
Postad 19 april 2009 - 16:31
EDIT: Nu finns Sagan om Ringen-boxen att förboka på Discshop!
http://www.discshop....t.php...y&&ref=
Nix, den går bara att bevaka än så länge. Har inget pris än heller.
Postad 19 april 2009 - 16:33
Nix, den går bara att bevaka än så länge. Har inget pris än heller.
Den har ett pris på Amazon.com kom iallafall, som går att förboka. 69$ tror jag det ligger på.
Postad 20 april 2009 - 11:19
Någon som har provat?
Postad 20 april 2009 - 16:35
Postad 21 april 2009 - 08:49
The second and likely final season of Terminator: The Sarah Connor Chronicles starring Lena Headey, Thomas Dekker, Summer Glau and Brian Austin Green has appeared for pre-order in Blu-ray Disc and DVD flavors at Amazon.com.
Sarah Connor Chronicles failed to see a ratings jump this past winter after Fox moved it to Friday nights during season two. The recently-aired finale offered closure while leaving the door cracked should an improbable third season rise from the ratings ashes.

The Blu-ray set for Terminator The Sarah Connor Chronicles carries an SRP of $79.98 with Amazon pricing currently standing at $55.99. It currently ranks #7 on Amazon's Blu-ray hourly bestsellers chart.

Källa:HDRoom
Postad 21 april 2009 - 19:39
Postad 21 april 2009 - 20:00
Hur är bilden på den?Jag köpte sällskapresan på blu-ray men jag kan inte hitta dokumentären som ska finnas med på filmen? Finns inte i någon meny.
Postad 21 april 2009 - 21:07
Tittar bara in som hastigast, då jag inte är här mer än max en gång per vecka. Har helt tappat intresset
och det vet nog de flesta vad det beror på ..

Men nu till vad jag vill säga ..
Jag var superpositiv till blu ray och är så även nu, men har förstått att marknaden inte finns där riktigt
oavsett vilka siffror man läser. Det är vad man ser som räknas.
Där jag bor, var man så på gång. Man hade bluray i alla butiker och videohandlarna satsade friskt.
Man hade nya panasonic 80 på pall i affären innan Panasonic Sverige ens visste att den fanns osv.
Men nu ser det illa ut. Knappt en ny film i butikerna och inte ens nya dvd. Okey att det kom en last
med Australia till Ica Maxi men det var också allt.
Priserna har inte gått ner och det kostar fortfarande minst 269 kr för en film
Man vräker ut DVD till lågpris och hemelektronikaffärerna säger att de inte säljer några spelare
att tala om ..
Är det så illa ?
Jag tror att Blu ray är sista formatet på disk och kanske också sista formatet som inte laddas ner.
Ja, jag tror det och jag tycker det är förjäkligt, men mycket talar för det just nu.
Är det krisen som gör det eller är det folks ointresse för kvalite?
Personligen har jag över 15 filmkanaler i HD och en del av dem sänder filmer som precis kommit
ut på BD i Sverige. Så klart påverkar detta .. Eller hur ?
I England, Italien och Tyskland går filmerna ut snabbt som attan på tv.
Jag tyckte här var så dött så jag ville bara slänga in en pinne i brasan

Maveric

Postad 21 april 2009 - 21:44
Bluray sålde dubbelt så mycket första kvartalet, jämfört med 2008 (trots finanskrisen):
http://www.blu-ray.com/news/?id=2591
Entusiasterna köper film via internet, inte på Elgiganten eller Maxi (de säljer iofs en del filmer för 199kr på Elgiganten, även nya).
Postad 21 april 2009 - 21:44
Jag tycker också att intresset har ökat överallt.
Redigerat av belzebubb, 21 april 2009 - 21:48.
Postad 21 april 2009 - 21:54
Jag köpte sällskapresan på blu-ray men jag kan inte hitta dokumentären som ska finnas med på filmen? Finns inte i någon meny.
Det finns ingen. Det är feltryck på omslaget. (Eller kanske snarare feltryck på skivan?)
Redigerat av HD-Ready, 22 april 2009 - 00:29.
Postad 21 april 2009 - 21:58
Jag tyckte här var så dött så jag ville bara slänga in en pinne i brasan
Okej, men ta gärna den diskussionen någon annanstans, denna tråd är för oss som köper film på Blu-ray.

Postad 21 april 2009 - 22:02
Personligen har jag över 15 filmkanaler i HD och en del av dem sänder filmer som precis kommit
ut på BD i Sverige.
Maveric
Sänds dom även med de nya ljudformaten på HD kanalerna ?
Postad 21 april 2009 - 22:46

Tråkmånsar

Ha det så bra ... Nu skall jag testa en ny kanal som sänder i True HD

Mav
Redigerat av Unregistered1103, 21 april 2009 - 22:50.
Postad 21 april 2009 - 22:58

Fast det gäller väl inte våra inhemska kanaler ?
Postad 22 april 2009 - 09:18
igår ett snabbt öga på Blu-ray-sortimentet. (Ett ganska hyfsat sortiment numera.) Eftersom jag "tittar till"
butiken och Blu-ray-priserna ganska kontinuerligt så slogs jag av tanken: Ooops, här har man höjt priserna.
Nu gjorde jag ingen veteskaplig konsumentundersökning men en snabb överblick indikerade att majoriteten
av filmerna låg i intervallet 229 - 269 kr/st. Några enstaka utgåvor hade lägre pris. T ex ett par Noble-filmer.
Kan det vara valutförändringarna som fått genomslag? Hur som helst så verkar det som Maveric säger att det
inte går åt rätt håll med priserna. Det skulle iofs å andra sidan kunna vara en indikation på att Blu-ray nu säljer så
pass bra så att man vågar höja priserna. Hmmm...
Ursäkta om detta var OT i den här tråden.
Postad 22 april 2009 - 13:53
Postad 22 april 2009 - 14:03
Det finns redan en massa skittrådar som ifrågasätter Blu-rays framtid. Sabba inte denna tråden också!
Postad 22 april 2009 - 14:54
Postad 22 april 2009 - 15:09
Nu kan folk som har HD-DVD byta ut sina filmer mot blu-ray.
http://www.blu-ray.com/news/?id=2604
Skulle vara betydligt intressantare om man fick byta in sina gamla DVD mot Blu (mot en liten avgift). Mina röda håller jag hårt i!

Postad 22 april 2009 - 16:25
Jag håller inte med Maveric riktigt. Nya filmer som släpps idag kostar inte alls några 269 kr utan man hittar dom allra flesta nya titlar idag för 199-229 kr i svenska nätbutiker.
Jag tycker också att intresset har ökat överallt.
Visst är det lite onödigt att sponsra svenska butiker genom att betala enorma priser?
Ofta går sparar 50-100kr genom att handla från UK. Är det inget måste med svensk text så. Har lagt ner svenskt handlande för länge sedan. Ofta ligger nysläppts filmer runt 150kr om man importerar, det är ganska lämpligt, ungefär samma pris som dvd utgåvan här i Sweden.
Postad 22 april 2009 - 17:33
Hur är bilden på den?
Jag vet inte om det beror på att den är kodad i 1080i men det är ngt ryckig bild på min samsung lcd. Jag har inte upplevt detta förut på blu-ray i någon stor utsträckning. Förmodligen är det min tv som inte hanterar 1080i så jättebra. Annars så tykcte jag de har lyckats bra med själva bildförbättringen.
Som "HD-READY" skrev så saknas dokumentären på skivan trots att det står som enda extramaterial, vilket är trist. Om jag orkar ska jag maila SF om detta.
Postad 22 april 2009 - 18:05
Skönt att veta att den snart kommer på Blu-ray!

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar