En sak till som du kanske kan tänka på är att det kan finnas flera ljudspår. I så fall kan du växla mella ljudspåren med Audio-knappen.Provade att ändra till pcm och det funkade lysande.
Tackar så mycket för hjälpen.
/P
/Göran
* Officiell tråd - TViX M-6500A *
Startad av
Squeezemaster
, okt 24 2007 20:48
7525 svar till detta ämne
54 relaterade trådar
Postad 16 april 2009 - 08:32 En sak till som du kanske kan tänka på är att det kan finnas flera ljudspår. I så fall kan du växla mella ljudspåren med Audio-knappen. /Göran Postad 16 april 2009 - 20:00
Ja den visste jag och jag provade men i infon stod det bara ett ljudspår. Men tack för tipset. /P Postad 17 april 2009 - 12:30 En fråga från en som inte köpt en Twix ännu, men är på god väg. Jag har en fundering om att på jobbet (kulturskola, filmar egna aktiviteter) installera en Twix så att många kan titta på alla filmsnuttar som skapas. Och fick jag en ide om att den som vill ha en egen kopia ska kunna bränna sin egen skiva. (eftersom det bara är egenproducerade alster ) Så frågan då, kan man ansluta en brännare och bränna från Twixen? någon som provat? /thomas Postad 17 april 2009 - 12:54
Först och främst så heter den Tvix (inte Twix... som är ett chocklad). Vill bara varna dig så inte Sean dyker upp och får spel på dig. ![]() Med original firmware så kan du inte ansluta en DVD-spelare/brännare. Kanske med någon av openTvix-firmware's gör det möjligt, men hur man ska kunna exekvera ett brännarprogram i Tvixen förstår jag inte. Att ansluta med en dator i nätverket är nog bästa lösningen, för då kommer du åt filerna i Tvixen den vägen. Postad 19 april 2009 - 14:01 Så det finns fortfarande kvar men får hoppas att det händer 1 gång i veckan max. Postad 19 april 2009 - 14:23
Ja det där w förföljer mig ![]() Tack för synpunkt på min fråga, och det var väl ungefär vad jag gissat. /Thomas Redigerat av woatha, 19 april 2009 - 14:24. Postad 19 april 2009 - 18:42 Postad 19 april 2009 - 19:19
Tror att det är enda alternativet. Har inte läst om någon som haft problemet så frekvent som din burk. Om du haft den en kortare tid så finns kanske möjligheten att få en ny rakt av utan väntetid. Postad 20 april 2009 - 09:38
Likadant på en av mina burkar, ingen aning om vad som hänt med den men det är ganska irriterande. Har ingen lösning på det, misstänker att en diod gått sönder eller suttit dåligt lödad. En helt annan sak: jag tycker det är väldigt dumt att ha en varsin tråd för M-6500 och M-7000, när det bara är designen som skiljer så 99.9% av diskussionerna är applicerbara på båda versionerna. Hade de två trådarna slagits samman istället hade man sluppit följa två olika trådar för att inte riskera att missa någon information som framkommer, och man hade dessutom haft större chans att få svar på sina frågor. Varför är det såhär? Postad 20 april 2009 - 11:10
Håller med... det vore grymt att kunna slå ihop dem på något sätt. Postad 20 april 2009 - 11:13
De två tidigare modellerna 4100 och 5100 släpptes nog samtidigt, medan dessa kom med någon månads mellanrum. Den officiella 7100-tråden är inte speciellt aktiv och folk har kanske redan förstått likheten? Kanske någon moderator ser detta och slår ihop dem... ![]() Postad 20 april 2009 - 17:09
Har du inte kollat med garantin? Postad 20 april 2009 - 20:49 Har haft en Tvix 6500 sen ett par månader tillbaka, men inte brytt mig om nätverksfunktionen (bara kört USB-disk). Men nu vill jag verkligen få igång det, men pga min bristande kunskaper inom nätverk så går det rent åt h*lvete trots att jag försökt i 7 frustrerande timmar nu! Har installerat Net Share 2.0.1 (Har firmware 1.2.52 på Tvix). När jag startar Net Share så kommer det upp att den delar ut från IP: 169.254.***.*** Om jag förstått det hela rätt så ska jag bara knappa in det i IP:t under "Nätverksdisk 1 - Normal(NFS)". Om jag kollar min LAN under Nätverk så står det DHCP automatisk så jag förmodar att LAN IP inställningar ska stå på DHCP. Jag är förmodligen för jäkla blåst för detta, men varför funkar det inte? Jag får inget svar via ping i cmd och inte heller kan den hitta någon disk. Postad 20 april 2009 - 20:55 Första rekommendationen är att avinstallera den version av NetShare du har, sedan att ladda hem version 2.10 här: http://canman.se/med...tShare_2.10.zip http://canman.se/ Sedan installera den. Någon annan som kan hjälpa till om själva nätverkandet? För mig låter det mesta rätt. Har du öppnat portar i Windows för det IP du har där? Har du aktivera att fildelning får ske? osv. Redigerat av sean.wiklund, 20 april 2009 - 20:56. Postad 22 april 2009 - 09:27 Detta har gradvis blivit värre. Till en början så tog det en liten stund sen hoppade det igång, men nu vägrar det starta alls. Till en början trodde jag det var så att det var kabeln eller förstärkaren som spökade, men jag antar att kabeln är fungerande om det lyser ur andra sida av den när den är inkopplad till Tvixen? Förstärkaren funkar prima när jag kopplar 360n via den optiska ingången. Ingen annan som upplevt detta? Först så vart det bättre när jag pillrade lite på sladdarna bak, men nu hjälper inte ens det. Kan något ha blivit glappt i den eller nått annat knas? (Har senaste officiella F/W installerad sedan länge tillbaka) Postad 22 april 2009 - 12:23
Testa en annan kabel vetja. Det är ju trots allt en hel del info som ska igenom ljussladden så ett litet dammkorn kan säkert spöka. kolla om du kan blåsa rent kontakten på TViX'en också. Om det nu är så att det är skräp där. //BC Redigerat av Unregistered2431065f, 22 april 2009 - 12:23. Postad 22 april 2009 - 12:36 Nu la den av med ljud ut via koaxialen också ![]() Postad 22 april 2009 - 12:40
Ajfan, det låter kajko. Har du testat en hård reset? //BC Postad 22 april 2009 - 12:49 Om du menar factory reset så hjälpte det inget. Installerar 1.2.52 nu. Postad 22 april 2009 - 12:54
Ok, spännande! ![]() //BC Postad 22 april 2009 - 13:09 Nu funkar ljudet igen och vissa lättare svordomar osar återigen över DviCos oförmåga att skapa F/W som fungerar. Postad 22 april 2009 - 19:57 Postad 23 april 2009 - 07:30
Hej Andreas. Vi har skenor. Skicka ett mail så fixar vi en sådan till dig. Kommer även att lägga upp dom på vår webshop, så blir det enkelt att beställa för den som behöver. Smart va? ![]() EDIT: Här finns den att beställa - http://canman.se/pro...a/default.aspx Redigerat av Canman Distribution AB, 23 april 2009 - 07:42. Postad 23 april 2009 - 07:52 Mvh Andreas Postad 23 april 2009 - 08:12 JAG TAR TILLBAKA ALLT! Idag när jag slog igång systemet så var det tyst igen ![]() Det verkar som att "handskakningen" mellan Tvixen och förstärkaren inte fungerar som den ska och frågan är var felet sitter. Jag önskar nästan att det är förstärkaren som har gett upp - det skulle ge mig en fin anledning att köpa en ny och bättre ![]() Men tills dess vore det skönt om det fungerade som det skulle... Jag sliter mitt stackars hår och försöker hitta nått sätt att komma fram till var i systemet det går snett... Postad 23 april 2009 - 10:36
Kolla om din receiver är inställd på att automatiskt känna av om den får analog eller digital signal. Med min gamla receiver så var den funktionen lite eljest, och resultatet var precis det som du upplever. Om man istället valde statiskt digital (otisk eller koaxial) så funkade det till 100%. //BC Postad 23 april 2009 - 12:11 Jorå - min har samma funktion och den har man pillrat på ett antal gånger redan utan nån lycka. Ännu mer frustrerande är att ljudet hoppade igång nu utan att ändra något ![]() Postad 23 april 2009 - 22:30
Tycker minsann att DevilGod har en för tillfället väldigt passande bild! On topic: Hoppas du får ordning på ljudet! Postad 25 april 2009 - 13:17
Har faktiskt inte ens tänkt på att det kanske är garantitid kvar på den. Ser att Dustin har ett år så det är på gränsen. Men med tanke på att det är ett ganska bagatellartat fel så är det inte värt att vara utan spelaren den tid det tar att fixa eller byta ut den, hade varit skillnad om man fått en ersättare först. Nu har jag visserligen två spelare men det känns ändå omständigt, jag använder båda nästan dagligen och det är krångligt att bara ha en och flytta mellan de olika rummen av flera anledningar. Men bra tips egentligen, bara inte för mig just nu ![]() Postad 25 april 2009 - 13:34
Du kan utan några som helst problem lämna garantifall de första två åren om den är inköpt från svenskt företag. Står det något annat så stämmer det inte. Postad 25 april 2009 - 23:18 Nu undrar jag var du har fått den informationen från? I lagen har man bara 6 månaders garanti (eftersom alla fel som uppkommer inom 6 månader anses finnas vid leverans). Utöver det är det upp till varje tillverkare att lämna garantier om de så vill. IOFS har man reklamationsrätt som varar i 3 år, men oftast är det inte möjligt att bevisa att felet fanns vid leverans (vilket är en förutsättning för reklamation). Vilket gör att denna regel i princip är helt verkningslös. Vad jag vill ha sagt är att står det 1 års garanti så är det detta som gäller och inget annat (dock brukar de flesta företag ändå ta det som en garanti sak efter denna tid gått ut, man sätter helt enkelt upp det som goodwill). Postad 26 april 2009 - 02:08
Nej, det visar sig vara sämre ställt än vad jag fått för mig. Har inte lyckats handla något som har mindre än 2 års garanti på svenska internetsajter och på jobb ges det 2 år på bilarna vi säljer. 6 månader verkar stämma precis som du säger, men tillämpas nog inte i realiteten. Såg för övrigt att Dustin visst lämnar 2 års garanti på WDTV, som i alla fall är en tröst i sammanhanget. Postad 26 april 2009 - 07:22 Tror inte att reklamationsrätten är så udd-lös som du menar! Om man hänvisar till den och hänvisar att man använta sin pryl enligt manualens riklinjer så tror jag dom måste ta in o kolla. Det bästa är att du kollar med din kommuns Konsumentvägledare!! Detta handlar mest om oss svenskars flathet med detta, kedjorna säljer ju oxå mycket hellre någon "5-års extra-super-duper-garanti-förlängning", rena skämtet... Postad 26 april 2009 - 17:22
Canman tog på sig att fixa den fast garantin skulle ha gått ut den 6 april (1 års garanti) och Dustin stod för frakten. Har skickat iväg den men inte fått tillbaka den än. ![]() Postad 27 april 2009 - 14:31 Nej, ingen HDCP. DVI ska inte vara något problem. Tvixen klarar ju överhuvudtaget inte kopieringsskyddade dvd:er/blu-ray Postad 29 april 2009 - 00:48
OK, jag vet att detta är off-topic men jag vill ändå kommentera lite (kan inte hjälpa det, det är tvångstankar jag har). Jag menar inte att reklamationsrätten är helt uddlös, men skyddet för konsument var lite bättre tidigare då man hade 1 års garanti och därefter 1 års reklamationsrätt. Problemet är att konsumenten under reklamationsrättstiden måste bevisa att felet fanns vid leverans. Frågan är hur man gör det även om man följt alla anvisningar så behöver ju inte felet funnits vid leverans. Detta är öppet för tolkning och precis som Kanelbulle säger bör man kontakta sin konsumentvägledare för hjälp om det blir problem. Detta leder mig in på nästa problem: om man i sin kommun inte har en konsumentvägledare så finns det ingen instans att vända sig till för hjälp. Konsumentverket kan inte hjälpa och du kan inte vända dig till en konsumentvägledare i en annan kommun. M.a.o om du som jag bor i en kommun utan konsumentvägledare så är du rökt, om du inte har lite koll på reglerna samt vågar stå på dig mot företaget ifråga. Dock är det faktiskt så att de flesta seriösa företag hjälper dig då det ligger i deras egen intresse att inte ha missnöjda kunder. När jag läste marknadsföring hörde jag nåt i stil med detta: "en missnöjd kund berättar det för 10 andra framtida kunder, medan en nöjd kund berättare det för en om man har tur". m.a.o att jobba bort ett rykte om att man inte sköter sina kunder kostar mångfalt mer än att försöka lösa problemet för den som är missnöjd. Då det gäller dessa "5-års extra-super-duper-garanti-förlängning" så kan jag bara hålla med, ett enkelt sätt att tjäna extra pengar för säljaren. Jag brukar tänka så här: om maskinen inte går i sönder den tid som konsumentköpslagen gäller så går den nog inte sönder under de extra år som de vill sälja till mig. Plus att i de flesta fall börjar de räckna dessa 5 år den dag du köper vara så i realiteten köper man bara 2 år men betalar för 5. Eftersom dessa "5-års extra-super-duper-garanti-förlängning" i de flesta fall säljs av fristående företag, d.v.s den butik man köper produkten i förmedlar bara en tjänst åt ett annat företag som står bakom, vet man ju inte om man kan nyttja förlängningen om det skulle bli aktuellt eftersom detta företag kan upphöra. Om man i det fallet kan hävda rätten till garantin mot säljaren vet jag inte eftersom det troligen faller under en annan lag "konsumenttjänstelagen". Nog om detta, tillbaka till TViXen. Postad 29 april 2009 - 11:37 ![]() Postad 29 april 2009 - 12:20
Varför inte testa att köpa filmerna istället? ![]() //BC Postad 29 april 2009 - 17:43 Hur tycker Ni att den nyaste beta-FW 1.3.110 fungerar?? Postad 30 april 2009 - 07:31
För mig funkar det kanon! Faktiskt den bästa FW jag kört med hittils. Bildvisningen med thumbnails är riktigt bra och oväntat snabb. Själva videouppspelningen har alltid funkat 100% för mig så där är det inte nån speciell skillnad mot 1.3.65 i min setup. Sen tycker jag att nätverksinställningarna har blivit rejält mycket bättre också, med valfritt lösenord och användarnamn för alla anslutningstyper. Men det kom ju iofs redan i tidigare betaversioner. //BC Postad 30 april 2009 - 07:53 Gör som jag, lägg in köpt musik och film i den ![]() Postad 30 april 2009 - 19:51 ..som även jag har gjort. Tro oss, det fungerar faktiskt. ![]() Postad 01 maj 2009 - 10:05 Du kan ju annars hyra/låna och "rippa" till tvix'n för bättre bild! Postad 01 maj 2009 - 23:31 Tror det ganska säkert är förstärkaren som är orsaken till mitt ljudproblem - eller snarare sagt: den gillar inte den signal som Tvixen skickar ut. Vare sig med optisk eller koaxial. Den tappar kontakten med den och tar tid att hitta tillbaka till den. Så nu testar jag med att köra ut ljudet direkt till skärmen via HDMI och sen från skärmen till förstärkaren via optisk kabel. Än så länge funkar det och förstärkaren verkar gilla den "handskakningen" bättre. Men så var det även när jag böt från optisk till koaxial - får hoppas att det här funkar tills man hittat en lämplig förstärkare att lägga pengar på *peppar peppar* ![]() Postad 02 maj 2009 - 21:04 MvH Emil 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |