En sak till som du kanske kan tÀnka pÄ Àr att det kan finnas flera ljudspÄr. I sÄ fall kan du vÀxla mella ljudspÄren med Audio-knappen.Provade att Àndra till pcm och det funkade lysande.
Tackar sÄ mycket för hjÀlpen.
/P
/Göran
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
* Officiell trÄd - TViX M-6500A *
Startad av
Squeezemaster
, Oct 24 2007 20:48
7525 svar till detta Àmne
54 relaterade trÄdar
Postad 16 April 2009 - 08:32 En sak till som du kanske kan tÀnka pÄ Àr att det kan finnas flera ljudspÄr. I sÄ fall kan du vÀxla mella ljudspÄren med Audio-knappen. /Göran Postad 16 April 2009 - 20:00
Ja den visste jag och jag provade men i infon stod det bara ett ljudspÄr. Men tack för tipset. /P Postad 17 April 2009 - 12:30
BrĂ€nna FRĂ
N twix
En frÄga frÄn en som inte köpt en Twix Ànnu, men Àr pÄ god vÀg. Jag har en fundering om att pÄ jobbet (kulturskola, filmar egna aktiviteter) installera en Twix sÄ att mÄnga kan titta pÄ alla filmsnuttar som skapas. Och fick jag en ide om att den som vill ha en egen kopia ska kunna brÀnna sin egen skiva. (eftersom det bara Àr egenproducerade alster ) SÄ frÄgan dÄ, kan man ansluta en brÀnnare och brÀnna frÄn Twixen? nÄgon som provat? /thomas Postad 17 April 2009 - 12:54
Först och frÀmst sÄ heter den Tvix (inte Twix... som Àr ett chocklad). Vill bara varna dig sÄ inte Sean dyker upp och fÄr spel pÄ dig. Med original firmware sÄ kan du inte ansluta en DVD-spelare/brÀnnare. Kanske med nÄgon av openTvix-firmware's gör det möjligt, men hur man ska kunna exekvera ett brÀnnarprogram i Tvixen förstÄr jag inte. Att ansluta med en dator i nÀtverket Àr nog bÀsta lösningen, för dÄ kommer du Ät filerna i Tvixen den vÀgen. Postad 19 April 2009 - 14:01
okey nu har problemet ÄtervÀnt dock har det enbart hÀnt 1 gÄng (precis nu) sen jag som jag skrev ovan inte anslutit tvixen till mitt LAN. Men mitt i F1 racet sÄ kom den roliga hdmi ljud/bild glitchen fram igen och reboot var nödvÀndigt.
SÄ det finns fortfarande kvar men fÄr hoppas att det hÀnder 1 gÄng i veckan max. Postad 19 April 2009 - 14:23
Ja det dÀr w förföljer mig Tack för synpunkt pÄ min frÄga, och det var vÀl ungefÀr vad jag gissat. /Thomas Redigerat av woatha, 19 April 2009 - 14:24. Postad 19 April 2009 - 18:42
Nu hÀnde det igen mitt i en film. Nu finns det inget mer att göra och jag kommer att reklamera denna tvixen..
Postad 19 April 2009 - 19:19
Tror att det Àr enda alternativet. Har inte lÀst om nÄgon som haft problemet sÄ frekvent som din burk. Om du haft den en kortare tid sÄ finns kanske möjligheten att fÄ en ny rakt av utan vÀntetid. Postad 19 April 2009 - 19:54
Nu har displayen blivit mörk, lyser knappt. NÄn som varit med om det?
Postad 20 April 2009 - 09:38
Likadant pÄ en av mina burkar, ingen aning om vad som hÀnt med den men det Àr ganska irriterande. Har ingen lösning pÄ det, misstÀnker att en diod gÄtt sönder eller suttit dÄligt lödad. En helt annan sak: jag tycker det Àr vÀldigt dumt att ha en varsin trÄd för M-6500 och M-7000, nÀr det bara Àr designen som skiljer sÄ 99.9% av diskussionerna Àr applicerbara pÄ bÄda versionerna. Hade de tvÄ trÄdarna slagits samman istÀllet hade man sluppit följa tvÄ olika trÄdar för att inte riskera att missa nÄgon information som framkommer, och man hade dessutom haft större chans att fÄ svar pÄ sina frÄgor. Varför Àr det sÄhÀr? Postad 20 April 2009 - 11:10
HÄller med... det vore grymt att kunna slÄ ihop dem pÄ nÄgot sÀtt. Postad 20 April 2009 - 11:13
De tvÄ tidigare modellerna 4100 och 5100 slÀpptes nog samtidigt, medan dessa kom med nÄgon mÄnads mellanrum. Den officiella 7100-trÄden Àr inte speciellt aktiv och folk har kanske redan förstÄtt likheten? Kanske nÄgon moderator ser detta och slÄr ihop dem... Postad 20 April 2009 - 17:09
Har du inte kollat med garantin? Postad 20 April 2009 - 20:49
Tjena alla,
Har haft en Tvix 6500 sen ett par mÄnader tillbaka, men inte brytt mig om nÀtverksfunktionen (bara kört USB-disk). Men nu vill jag verkligen fÄ igÄng det, men pga min bristande kunskaper inom nÀtverk sÄ gÄr det rent Ät h*lvete trots att jag försökt i 7 frustrerande timmar nu! Har installerat Net Share 2.0.1 (Har firmware 1.2.52 pÄ Tvix). NÀr jag startar Net Share sÄ kommer det upp att den delar ut frÄn IP: 169.254.***.*** Om jag förstÄtt det hela rÀtt sÄ ska jag bara knappa in det i IP:t under "NÀtverksdisk 1 - Normal(NFS)". Om jag kollar min LAN under NÀtverk sÄ stÄr det DHCP automatisk sÄ jag förmodar att LAN IP instÀllningar ska stÄ pÄ DHCP. Jag Àr förmodligen för jÀkla blÄst för detta, men varför funkar det inte? Jag fÄr inget svar via ping i cmd och inte heller kan den hitta nÄgon disk. Postad 20 April 2009 - 20:55 Första rekommendationen Àr att avinstallera den version av NetShare du har, sedan att ladda hem version 2.10 hÀr: http://canman.se/med...tShare_2.10.zip http://canman.se/ Sedan installera den. NÄgon annan som kan hjÀlpa till om sjÀlva nÀtverkandet? För mig lÄter det mesta rÀtt. Har du öppnat portar i Windows för det IP du har dÀr? Har du aktivera att fildelning fÄr ske? osv. Redigerat av sean.wiklund, 20 April 2009 - 20:56. Postad 22 April 2009 - 09:27
Nu har det hÀnt skumma saker för mig. Ljudet via optisk utgÄng vÀgrar fungera. Det funkar dock fin-fint via koaxial.
Detta har gradvis blivit vÀrre. Till en början sÄ tog det en liten stund sen hoppade det igÄng, men nu vÀgrar det starta alls. Till en början trodde jag det var sÄ att det var kabeln eller förstÀrkaren som spökade, men jag antar att kabeln Àr fungerande om det lyser ur andra sida av den nÀr den Àr inkopplad till Tvixen? FörstÀrkaren funkar prima nÀr jag kopplar 360n via den optiska ingÄngen. Ingen annan som upplevt detta? Först sÄ vart det bÀttre nÀr jag pillrade lite pÄ sladdarna bak, men nu hjÀlper inte ens det. Kan nÄgot ha blivit glappt i den eller nÄtt annat knas? (Har senaste officiella F/W installerad sedan lÀnge tillbaka) Postad 22 April 2009 - 12:23
Testa en annan kabel vetja. Det Àr ju trots allt en hel del info som ska igenom ljussladden sÄ ett litet dammkorn kan sÀkert spöka. kolla om du kan blÄsa rent kontakten pÄ TViX'en ocksÄ. Om det nu Àr sÄ att det Àr skrÀp dÀr. //BC Redigerat av Unregistered2431065f, 22 April 2009 - 12:23. Postad 22 April 2009 - 12:36 Nu la den av med ljud ut via koaxialen ocksÄ Postad 22 April 2009 - 12:40
Ajfan, det lÄter kajko. Har du testat en hÄrd reset? //BC Postad 22 April 2009 - 12:49 Om du menar factory reset sÄ hjÀlpte det inget. Installerar 1.2.52 nu. Postad 22 April 2009 - 12:54
Ok, spÀnnande! //BC Postad 22 April 2009 - 13:09 Nu funkar ljudet igen och vissa lÀttare svordomar osar Äterigen över DviCos oförmÄga att skapa F/W som fungerar. Postad 22 April 2009 - 19:57
Okej, nu kommer det kanske dummaste inlÀgget Àn sÄ lÀnge. Men jag köpte en tvix 6500 pÄ blocket och naturligtvis sÄ fick jag inte med den skenan som man ska fÀsta hÄrddisken i. GÄr denna att fÄ tag i separat pÄ nÄt sÀtt? Tacksam för svar. Mvh Andreas
Postad 23 April 2009 - 07:30
Hej Andreas. Vi har skenor. Skicka ett mail sÄ fixar vi en sÄdan till dig. Kommer Àven att lÀgga upp dom pÄ vÄr webshop, sÄ blir det enkelt att bestÀlla för den som behöver. Smart va? EDIT: HÀr finns den att bestÀlla - http://canman.se/pro...a/default.aspx Redigerat av Canman Distribution AB, 23 April 2009 - 07:42. Postad 23 April 2009 - 07:52
Canman, suverÀnt jag bestÀllde en nu pÄ en gÄng. Tack för hjÀlpen !
Mvh Andreas Postad 23 April 2009 - 08:12 JAG TAR TILLBAKA ALLT! Idag nÀr jag slog igÄng systemet sÄ var det tyst igen Det verkar som att "handskakningen" mellan Tvixen och förstÀrkaren inte fungerar som den ska och frÄgan Àr var felet sitter. Jag önskar nÀstan att det Àr förstÀrkaren som har gett upp - det skulle ge mig en fin anledning att köpa en ny och bÀttre Men tills dess vore det skönt om det fungerade som det skulle... Jag sliter mitt stackars hÄr och försöker hitta nÄtt sÀtt att komma fram till var i systemet det gÄr snett... Postad 23 April 2009 - 10:36
Kolla om din receiver Ă€r instĂ€lld pĂ„ att automatiskt kĂ€nna av om den fĂ„r analog eller digital signal. Med min gamla receiver sĂ„ var den funktionen lite eljest, och resultatet var precis det som du upplever. Om man istĂ€llet valde statiskt digital (otisk eller koaxial) sĂ„ funkade det till 100%. //BC Postad 23 April 2009 - 12:11 JorĂ„ - min har samma funktion och den har man pillrat pĂ„ ett antal gĂ„nger redan utan nĂ„n lycka. Ănnu mer frustrerande Ă€r att ljudet hoppade igĂ„ng nu utan att Ă€ndra nĂ„got Postad 23 April 2009 - 22:30
Tycker minsann att DevilGod har en för tillfÀllet vÀldigt passande bild! On topic: Hoppas du fÄr ordning pÄ ljudet! Postad 25 April 2009 - 13:17
Har faktiskt inte ens tÀnkt pÄ att det kanske Àr garantitid kvar pÄ den. Ser att Dustin har ett Är sÄ det Àr pÄ grÀnsen. Men med tanke pÄ att det Àr ett ganska bagatellartat fel sÄ Àr det inte vÀrt att vara utan spelaren den tid det tar att fixa eller byta ut den, hade varit skillnad om man fÄtt en ersÀttare först. Nu har jag visserligen tvÄ spelare men det kÀnns ÀndÄ omstÀndigt, jag anvÀnder bÄda nÀstan dagligen och det Àr krÄngligt att bara ha en och flytta mellan de olika rummen av flera anledningar. Men bra tips egentligen, bara inte för mig just nu Postad 25 April 2009 - 13:34
Du kan utan nÄgra som helst problem lÀmna garantifall de första tvÄ Ären om den Àr inköpt frÄn svenskt företag. StÄr det nÄgot annat sÄ stÀmmer det inte. Postad 25 April 2009 - 23:18 Nu undrar jag var du har fÄtt den informationen frÄn? I lagen har man bara 6 mÄnaders garanti (eftersom alla fel som uppkommer inom 6 mÄnader anses finnas vid leverans). Utöver det Àr det upp till varje tillverkare att lÀmna garantier om de sÄ vill. IOFS har man reklamationsrÀtt som varar i 3 Är, men oftast Àr det inte möjligt att bevisa att felet fanns vid leverans (vilket Àr en förutsÀttning för reklamation). Vilket gör att denna regel i princip Àr helt verkningslös. Vad jag vill ha sagt Àr att stÄr det 1 Ärs garanti sÄ Àr det detta som gÀller och inget annat (dock brukar de flesta företag ÀndÄ ta det som en garanti sak efter denna tid gÄtt ut, man sÀtter helt enkelt upp det som goodwill). Postad 26 April 2009 - 02:08
Nej, det visar sig vara sÀmre stÀllt Àn vad jag fÄtt för mig. Har inte lyckats handla nÄgot som har mindre Àn 2 Ärs garanti pÄ svenska internetsajter och pÄ jobb ges det 2 Är pÄ bilarna vi sÀljer. 6 mÄnader verkar stÀmma precis som du sÀger, men tillÀmpas nog inte i realiteten. SÄg för övrigt att Dustin visst lÀmnar 2 Ärs garanti pÄ WDTV, som i alla fall Àr en tröst i sammanhanget. Postad 26 April 2009 - 07:22
Bacardi/AVT:
Tror inte att reklamationsrÀtten Àr sÄ udd-lös som du menar! Om man hÀnvisar till den och hÀnvisar att man anvÀnta sin pryl enligt manualens riklinjer sÄ tror jag dom mÄste ta in o kolla. Det bÀsta Àr att du kollar med din kommuns KonsumentvÀgledare!! Detta handlar mest om oss svenskars flathet med detta, kedjorna sÀljer ju oxÄ mycket hellre nÄgon "5-Ärs extra-super-duper-garanti-förlÀngning", rena skÀmtet... Postad 26 April 2009 - 17:22
Canman tog pÄ sig att fixa den fast garantin skulle ha gÄtt ut den 6 april (1 Ärs garanti) och Dustin stod för frakten. Har skickat ivÀg den men inte fÄtt tillbaka den Àn. Postad 27 April 2009 - 12:33
Jag har en TV med DVI, Àr HDCP pÄslagen pÄ HDMI kontakten frÄn Tvixen?
Postad 27 April 2009 - 14:31 Nej, ingen HDCP. DVI ska inte vara nÄgot problem. Tvixen klarar ju överhuvudtaget inte kopieringsskyddade dvd:er/blu-ray Postad 29 April 2009 - 00:48
OK, jag vet att detta Àr off-topic men jag vill ÀndÄ kommentera lite (kan inte hjÀlpa det, det Àr tvÄngstankar jag har). Jag menar inte att reklamationsrÀtten Àr helt uddlös, men skyddet för konsument var lite bÀttre tidigare dÄ man hade 1 Ärs garanti och dÀrefter 1 Ärs reklamationsrÀtt. Problemet Àr att konsumenten under reklamationsrÀttstiden mÄste bevisa att felet fanns vid leverans. FrÄgan Àr hur man gör det Àven om man följt alla anvisningar sÄ behöver ju inte felet funnits vid leverans. Detta Àr öppet för tolkning och precis som Kanelbulle sÀger bör man kontakta sin konsumentvÀgledare för hjÀlp om det blir problem. Detta leder mig in pÄ nÀsta problem: om man i sin kommun inte har en konsumentvÀgledare sÄ finns det ingen instans att vÀnda sig till för hjÀlp. Konsumentverket kan inte hjÀlpa och du kan inte vÀnda dig till en konsumentvÀgledare i en annan kommun. M.a.o om du som jag bor i en kommun utan konsumentvÀgledare sÄ Àr du rökt, om du inte har lite koll pÄ reglerna samt vÄgar stÄ pÄ dig mot företaget ifrÄga. Dock Àr det faktiskt sÄ att de flesta seriösa företag hjÀlper dig dÄ det ligger i deras egen intresse att inte ha missnöjda kunder. NÀr jag lÀste marknadsföring hörde jag nÄt i stil med detta: "en missnöjd kund berÀttar det för 10 andra framtida kunder, medan en nöjd kund berÀttare det för en om man har tur". m.a.o att jobba bort ett rykte om att man inte sköter sina kunder kostar mÄngfalt mer Àn att försöka lösa problemet för den som Àr missnöjd. DÄ det gÀller dessa "5-Ärs extra-super-duper-garanti-förlÀngning" sÄ kan jag bara hÄlla med, ett enkelt sÀtt att tjÀna extra pengar för sÀljaren. Jag brukar tÀnka sÄ hÀr: om maskinen inte gÄr i sönder den tid som konsumentköpslagen gÀller sÄ gÄr den nog inte sönder under de extra Är som de vill sÀlja till mig. Plus att i de flesta fall börjar de rÀckna dessa 5 Är den dag du köper vara sÄ i realiteten köper man bara 2 Är men betalar för 5. Eftersom dessa "5-Ärs extra-super-duper-garanti-förlÀngning" i de flesta fall sÀljs av fristÄende företag, d.v.s den butik man köper produkten i förmedlar bara en tjÀnst Ät ett annat företag som stÄr bakom, vet man ju inte om man kan nyttja förlÀngningen om det skulle bli aktuellt eftersom detta företag kan upphöra. Om man i det fallet kan hÀvda rÀtten till garantin mot sÀljaren vet jag inte eftersom det troligen faller under en annan lag "konsumenttjÀnstelagen". Nog om detta, tillbaka till TViXen. Postad 29 April 2009 - 11:37
Vad ska jag anvÀnda Tvixen till nu nÀr alla trackrar lagt ner sin verksamhet? NÄgra förslag?
Postad 29 April 2009 - 12:20
Varför inte testa att köpa filmerna istÀllet? //BC Postad 29 April 2009 - 17:43
FrÄgar en gÄng till...
Hur tycker Ni att den nyaste beta-FW 1.3.110 fungerar?? Postad 30 April 2009 - 07:31
För mig funkar det kanon! Faktiskt den bĂ€sta FW jag kört med hittils. Bildvisningen med thumbnails Ă€r riktigt bra och ovĂ€ntat snabb. SjĂ€lva videouppspelningen har alltid funkat 100% för mig sĂ„ dĂ€r Ă€r det inte nĂ„n speciell skillnad mot 1.3.65 i min setup. Sen tycker jag att nĂ€tverksinstĂ€llningarna har blivit rejĂ€lt mycket bĂ€ttre ocksĂ„, med valfritt lösenord och anvĂ€ndarnamn för alla anslutningstyper. Men det kom ju iofs redan i tidigare betaversioner. //BC Postad 30 April 2009 - 07:53 Gör som jag, lĂ€gg in köpt musik och film i den Postad 30 April 2009 - 19:51 ..som Ă€ven jag har gjort. Tro oss, det fungerar faktiskt. Postad 01 May 2009 - 10:05 Du kan ju annars hyra/lĂ„na och "rippa" till tvix'n för bĂ€ttre bild! Postad 01 May 2009 - 23:31 Tror det ganska sĂ€kert Ă€r förstĂ€rkaren som Ă€r orsaken till mitt ljudproblem - eller snarare sagt: den gillar inte den signal som Tvixen skickar ut. Vare sig med optisk eller koaxial. Den tappar kontakten med den och tar tid att hitta tillbaka till den. SĂ„ nu testar jag med att köra ut ljudet direkt till skĂ€rmen via HDMI och sen frĂ„n skĂ€rmen till förstĂ€rkaren via optisk kabel. Ăn sĂ„ lĂ€nge funkar det och förstĂ€rkaren verkar gilla den "handskakningen" bĂ€ttre. Men sĂ„ var det Ă€ven nĂ€r jag böt frĂ„n optisk till koaxial - fĂ„r hoppas att det hĂ€r funkar tills man hittat en lĂ€mplig förstĂ€rkare att lĂ€gga pengar pĂ„ *peppar peppar* Postad 02 May 2009 - 21:04
Jag har bestÀllt en TViX m-6500A, och jag tÀnkte bara frÄga sÄ jag vet nÀr jag fÄr den. Svaret kanske redan finns men dÄ har jag nog missat det. Men min frÄga Àr om det bara Àr att köra in hÄrddisken i TViXen och formatera om den direkt pÄ tv-skÀrmen eller ska jag stoppa in den i datorn först, formatera om till NTFS och sen in med hÄrddisken i TViXen. eller hur ska jag göra?
MvH Emil 0 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |