PVR-box, Samsung DCB-P850Z
2769 svar till detta ämne
Postad 25 januari 2007 - 11:42
Figurehead
-
Figurehead
-
Rookie
-
8 inlägg
Är en av de gamla UPC kunder som förhoppningsvis kommer att få byta ut den jäv.. Motorolaboxen till något nyare/modernare.
<{POST_SNAPBACK}>
Och Figurehead, jag håller tummarna! (Måhända har din en uppgradering.) Vad är det för versionsnummer på din mjukvara?
<{POST_SNAPBACK}>
Har mjukvaruuppgradering 11 så jag är rädd för att det är samma som alla andra...
Postad 25 januari 2007 - 11:49
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Lite input i "fläktljudsdebatten".
Jag fick ju en felaktig box till att börja med, och jag var väldigt tidigt ute och beställde boxen.
Fick en ny relativt omgående och den fungerar - fast med exakt samma fel och brister som ni andra har.
Dock upplever jag inte fläktljudet som störande. Har boxen i ett skåp med glasdörr och vare sig dörren är öppen eller inte så kan jag inte höra boxen på mitt normala "titta-på-tv-avstånd", dvs 2 meter. Den har ett svagt surrande, men det är absolut INGENTING jämfört med min xbox.
I sammanhanget framstår den som ett tröskverk.
Boxen är inte tyst, men jag behöver heller inte, exempelvis, höja på tv:n för att boxen stör.
Postad 25 januari 2007 - 12:40
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Ljudet är ju en subjektiv fråga och beror givetvis mycket på hur den är placerad osv. Om man dock ställer den helt fritt och bara lyssnar på fläktljudet som sådant så låter den enligt mig åt ****** för högt. Jag förstår inte varför den måste ha en fläkt överhuvudtaget ?! Dessutom finns det ju nu riktigt tysta fläktar att använda om man vill. Min HC5000 till exempel ger i från sig 19 db och trots att den sitter alldeles ovanför mitt huvud så hör jag den inte...Samsungboxen sitter 4 meter därifrån och hörs hur väl som hellst....skitdåligt var ordet !
Postad 25 januari 2007 - 14:42
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Min box står fritt i en öppen TV-bänk o inte ens om jag anstränger mig kan jag höra nåt fläktljud
Postad 25 januari 2007 - 15:24
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Då MÅSTE det helt enkelt vara olika fläktar i boxarna...så enkelt är det ! Fläkten som sitter i min box låter som en 10 år gammal dator. Är klart hörbar från 4 meter tillsmmans med 5.1 ljud i en vanlig film.
Postad 25 januari 2007 - 18:48
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
om jag kopplar in en hårddisk med usb-porten till boxen. Kan boxen då spela upp img eller iso-filer??
Är det någon som vet det?
mvh
Eric
Postad 25 januari 2007 - 19:13
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Ja, Ericdvd - vi vet.
Svaret är att det går utmärkt att koppla en usb-hdd till boxen, dock kan den inte alls hantera video. Endast mp3 och bilder går att överföra och/eller titta på.
Postad 25 januari 2007 - 23:10
Unregisteredfe65247c
-
Unregisteredfe65247c
-
Användare
-
-
190 inlägg
En fråga som antagligen inte har med boxen att göra: Förra veckan försvann Discovery Channel från mina favoriter detta i samband med en uppdatering (4 tillagda tjänster och 4 bortagna). Hittade dock kanalen igen på en annan kanalplats. Men efter detta så visas ej Discovery channel i 16:9 läge. Några andra som har märkt det?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag märkte det först nu ikväll när jag zappa til Discovery att jag fått svarta kanter uppe & nere som delvis skymmer texningen och loggan. Vad kan detta bero på?(är ingen fena på det här med wide/letterbox och allt vad det nu heter)
Postad 26 januari 2007 - 00:17
Adde_81
-
Adde_81
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det nån som vet vad man kan köpa vibrationsdämpare eller har ett annat bra tips mot vibrationerna boxen skapar mot min tv-bänk?
Postad 26 januari 2007 - 08:37
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Är det nån som vet vad man kan köpa vibrationsdämpare eller har ett annat bra tips mot vibrationerna boxen skapar mot min tv-bänk?
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske funkar det med spikes (som man har till högtalare). Spikes finns hos alla seriösa hifi-handlare, exemeplvis Hifi-klubben (fast kanske onödigt dyra). Jag har en mindre subwoofer som gav en del brumljud som förstärktes av TV-bänken. Med hjälp av tre möbeltassar (sådana med klister) i varje hörn minskade brummandet rejält. Vore intressant att veta om ljudet från boxens fläkt avtar om man lyckas minska effekten av TV-bänken som akustiklåda. Kullre skrev om fläkten: "Tyckte den lät väl högt. Placerade därför lite packmaterial (mjukt skumgummi) under boxens fötter och vips blev det tyst!"
Redigerat av Seminola, 26 januari 2007 - 13:59.
Postad 26 januari 2007 - 13:15
sirn
-
sirn
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Det tar upp till tre veckór innan uppdateringen kommer. Fick ett samtal idag från Comhem.
<{POST_SNAPBACK}>
From date: tisdag den 9 januari 2007 Added 3 weeks Normalized to 21 days Resulting date: tisdag den 30 januari 2007 Max 4 dagar kvar, eller...?
Postad 26 januari 2007 - 14:06
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Det tar upp till tre veckór innan uppdateringen kommer. Fick ett samtal idag från Comhem.
<{POST_SNAPBACK}> From date: tisdag den 9 januari 2007 Added 3 weeks Normalized to 21 days Resulting date: tisdag den 30 januari 2007
Max 4 dagar kvar, eller...? 
<{POST_SNAPBACK}>
...till dess att de tre veckorna gått, ja. Sannolikheten att personen som ringde Ronnie faktiskt hade nån koll är väl... noll. Men nog gnällt nu, det ska bli kul att se vad uppdateringen faktiskt lyckas lösa. Vore intressant om textningsfixen även fungerar på tidigare inspelat material. Det är väl inte HELT omöjligt?
Redigerat av Kullre, 26 januari 2007 - 14:07.
Postad 26 januari 2007 - 14:07
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> From date: tisdag den 9 januari 2007 Added 3 weeks Normalized to 21 days Resulting date: tisdag den 30 januari 2007
<{POST_SNAPBACK}>
Man borde kunna betta på svenskaspel när uppdateringen släpps..
Postad 26 januari 2007 - 14:16
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Man borde kunna betta på svenskaspel när uppdateringen släpps.. 
<{POST_SNAPBACK}> Har själv lagt en tia (12 ggr. pengarna) på att jag INNAN veckan är slut ska få svar från kundtjänst (skickade mail i tisdags). Lade även en tia (4,6 ggr. pengarna) att jag skulle få svar överhuvutaget. Läs mer på www.svenskaspel.se/comhem
Redigerat av Kullre, 26 januari 2007 - 14:16.
Postad 26 januari 2007 - 15:43
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
...till dess att de tre veckorna gått, ja.
Sannolikheten att personen som ringde Ronnie faktiskt hade nån koll är väl... noll.
Men nog gnällt nu, det ska bli kul att se vad uppdateringen faktiskt lyckas lösa.
Vore intressant om textningsfixen även fungerar på tidigare inspelat material. Det är väl inte HELT omöjligt?
<{POST_SNAPBACK}>
Efter att ha mailat vd:n på Comhem, fick jag kontakt med Martin Kull, teknisk chef på Comhem. Nån koll borde han ha. Sen om dom håller tiden är en annan sak.
Postad 26 januari 2007 - 18:34
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
[...]
Efter att ha mailat vd:n på Comhem, fick jag kontakt med Martin Kull, teknisk chef på Comhem. Nån koll borde han ha. Sen om dom håller tiden är en annan sak.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 30 januari 2007 - 08:38
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
VAR ÄR UPPDATERINGEN!!Vaknade imorse av att boxen piggt upplyste om "Ingen bild, inget ljud". slog av med strömbrytaren på baksidan varpå boxen glatt gick igång och visade bild och ljud igen. Senaste gången detta hände var 12:e januari, alltså drygt två veckor sedan (kan man se på mitt tidigare inlägg). Så frekvensen på dessa omstarter ligger ungefär på 14 - 18 dagar..
Postad 30 januari 2007 - 09:05
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
För mig har det hänt 2 ggr denna helg !
Postad 30 januari 2007 - 10:05
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Svansen>>Undar just om det händer mer frekvent när hårddisken börjar bli full? Jag vet inte exakt hur mycket jag har på min disk, men förmodligen har jag fyllt mer än 50% med Svampbob Fyrkant, Dora Utforskaren och Timrå IKs underbara matcher. Åh, vad jag ogillar denna väntan!
Postad 30 januari 2007 - 10:09
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Undra om redan inspelat material påverkas av uppdateringen! Har några filmer som jag sparat för att förhoppningsvis kunna se utan spasm texten i osynk.
Postad 30 januari 2007 - 11:22
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
För mig har det inte med hur mycket hårddisken är full iaf. Jag har rensat ganska bra nu och har bara 5-10% använt på disken. Däremot så påverkas inspelningen. Bommade "playa del sol" i söndags p.g.a ljud/bild-låsning.
Jag undrar samma sak "chuck spin"...då det redan är inspelat känns det inte som det går att rädda med ny uppgradering. Hoppas jag har fel
Upptäckte en ganska kul sak. Om man kollar på en inpspelad film el. dyl och trycker på infoknappen så får man fram samma info som från EPG:n...det spelar alltså in infospåret. Ganska bra tycker jag...
Postad 30 januari 2007 - 11:40
Figurehead
-
Figurehead
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej alla!
Har en fråga som jag undrar om någon här vet svaret på:
Går det att börja titta på en inspelning INNAN den är färdig? Har inte hittat några möjligheter till detta. Fungerade fint på min humax pvr2000 genom att hoppa tillbaka till början på inspelningen. Tänker EJ på Time-shift-funktionen som tyvärr inte är helt pålitlig för tillfället.
Ex.
SVT1 20:00-20:30
TV4 20:00-21:30
Vill se på SVT först och sätter TV4 på inspelning; går det att börja se programmet på TV4 från början klockan 20:30 när programmet på SVT är slut?
Hoppas på uppdatering av mjukvaran NU!!!!!!!
Postad 30 januari 2007 - 12:30
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Jag tror tyvärr inte att det går. Filen läggs ju i biblioteket först efter slutförd inspelning och jag vet inte hur man då skulle starta filmen.
P.S Kan ingen som har lite tid över ringa ComHem och fråga när uppgraderingen är klar. Några besked borde de väl kunna ge ?!
Redigerat av Svansen, 30 januari 2007 - 12:32.
Postad 30 januari 2007 - 14:24
sirn
-
sirn
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Går det att börja titta på en inspelning INNAN den är färdig? Har inte hittat några möjligheter till detta. Fungerade fint på min humax pvr2000 genom att hoppa tillbaka till början på inspelningen. Tänker EJ på Time-shift-funktionen som tyvärr inte är helt pålitlig för tillfället.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det där är j-ligt irriterande. På en PVR skall man inte behöva vänta tills inspelningen är klar. Kommer jag hem 10 minuter efter filmen börjat skall jag inte behöva vänta en å en halv timme innan jag kan börja titta. Hade jag velat haft det så hade jag köpt mig en videobandspelare Tror knappast heller att en uppgradering av programvaran kommer att ändra det beteendet. Det är förmodligen bara buggfixar...
Redigerat av sirn, 30 januari 2007 - 14:25.
Postad 30 januari 2007 - 20:02
Unregistered38aaaed3
-
Unregistered38aaaed3
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Även jag har problem med min box, och det är det vanliga "ingen bild och ljud" syndromet. Blir helt vansinig,
Postad 30 januari 2007 - 21:09
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Hej alla!
Har en fråga som jag undrar om någon här vet svaret på:
Ex.
SVT1 20:00-20:30 TV4 20:00-21:30
Vill se på SVT först och sätter TV4 på inspelning; går det att börja se programmet på TV4 från början klockan 20:30 när programmet på SVT är slut?
Hoppas på uppdatering av mjukvaran NU!!!!!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan väl spela in dubbelt? Rec Stop Rec Stop Du kanske missar någon sekund därimellan men du kan ju alltid klistra ihop de "lösa delarna" i biblioteket efteråt!
Postad 30 januari 2007 - 22:10
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 478 inlägg
Spelar man in dubbelt hamnar man ju dock i det dilemmat att man efter att ha tittat på den första inspelningen, måste vänta på att den andra blir klar innan man tittar vidare - såvida man inte börjar titta senare än halvvägs genom programmet, eller gör paus medan man tittar på den första halvan.
Jag undrar om det finns någon teknisk förklaring till varför Samsung inte låter en börja titta på en inspelning innan den är slutförd, annat än hur man hanterar biblioteket. Det verkar som om boxen har några irriterande, rätt märkliga och minst sagt onödiga egenheter.
Postad 02 februari 2007 - 08:17
JimSlim
-
JimSlim
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Äntligen!
http://www.comhem.se...ews_070116.html
Bara hålla tummarna för att dom gör klart med tv3 också.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag får meddelandet ingen åtkomst på kanal 5. Ska inte den kanalen ingå precis som den gör i det analoga nätet eller måste man betala extra bara för den äntligen är digital? Nån som vet?
Postad 02 februari 2007 - 08:24
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Jag får också ingen åtkomst...
Postad 02 februari 2007 - 08:49
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Äntligen!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag får meddelandet ingen åtkomst på kanal 5. Ska inte den kanalen ingå precis som den gör i det analoga nätet eller måste man betala extra bara för den äntligen är digital? Nån som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Kanal 5 ingår i Digital-tv-abonnemang Medium och Large, som Tillvalskanal och i Medium 8 Favoriter.
Redigerat av ronnie47, 02 februari 2007 - 08:50.
Postad 02 februari 2007 - 09:31
Unregistered68c36d4f
-
Unregistered68c36d4f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Gör ny kanalsökning, så dyker 5:an upp.
Postad 02 februari 2007 - 16:11
Unregistered728bf06e
-
Unregistered728bf06e
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har fått in kanal5 bland mina kanaler men men dock står det "ingen åtkomst". Testade att stänga av och på igen utan resultat. Ringde precis till Comhem och frågade angående just detta. De sa att de var tvunga att skicka ut en signal som aktiverar just kanal5.
Postad 02 februari 2007 - 18:36
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Postad 02 februari 2007 - 18:52
JimSlim
-
JimSlim
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har fått in kanal5 bland mina kanaler men men dock står det "ingen åtkomst". Testade att stänga av och på igen utan resultat. Ringde precis till Comhem och frågade angående just detta. De sa att de var tvunga att skicka ut en signal som aktiverar just kanal5.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma för mig. Och när skickas denna signal ut??
Postad 02 februari 2007 - 18:59
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Misstänkte det "Kullre"...de har ingen aning.
Postad 02 februari 2007 - 19:21
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Äntligen!
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Kanal 5 ingår i Digital-tv-abonnemang Medium och Large, som Tillvalskanal och i Medium 8 Favoriter.
<{POST_SNAPBACK}>
Tillvalskanal innebär väl att man får betala extra för den??
Postad 02 februari 2007 - 20:41
Unregistered728bf06e
-
Unregistered728bf06e
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jimslim: Man måste ringa till comhem så att de kan skicka ut en ny signal till just ditt kort (box).
Kanal5 ingår i medium och large paketet då den kostar ej extra.
Postad 03 februari 2007 - 13:14
Svansen
-
Svansen
-
Lärjunge
-
-
462 inlägg
Två inspelningsfrågor: 1. Om du planerar att spela in en film på t.ex 4:an som har avbrott för nyheter. Måste man då trycka på "rec" knappen på båda sidor nyheterna eller fattar EPG:n att filmer fortsätter efter nyheterna. Man får ingen rec-symbol efter nyheterna iaf automatiskt. 2. Om man väljer att spela in ett program veckovis så ser inte jag någon rec-symbol på det programmet när nästa veckas program dyker upp i EPG:n. Jag tordes inte chansa utan tryckte på rec en gång till för det programmet...men det kanske funkar ändå. Nån som provat ? EDIT: Kom på att man kunde kolla i "planerade inspelningar"...där ser man vilka inspelningar man satt på "veckovis"...synd dock att det inte syns i EPG:n...men det funkar nog skulle jag tro.
Redigerat av Svansen, 03 februari 2007 - 13:20.
Postad 03 februari 2007 - 13:36
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Jimslim: Man måste ringa till comhem så att de kan skicka ut en ny signal till just ditt kort (box).
<{POST_SNAPBACK}>
Om alla ska ringa in för att aktivera då har Comhem stora problem...
Postad 03 februari 2007 - 13:41
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Två inspelningsfrågor:
1. Om du planerar att spela in en film på t.ex 4:an som har avbrott för nyheter. Måste man då trycka på "rec" knappen på båda sidor nyheterna eller fattar EPG:n att filmer fortsätter efter nyheterna. Man får ingen rec-symbol efter nyheterna iaf automatiskt.
2. Om man väljer att spela in ett program veckovis så ser inte jag någon rec-symbol på det programmet när nästa veckas program dyker upp i EPG:n. Jag tordes inte chansa utan tryckte på rec en gång till för det programmet...men det kanske funkar ändå. Nån som provat ?
EDIT: Kom på att man kunde kolla i "planerade inspelningar"...där ser man vilka inspelningar man satt på "veckovis"...synd dock att det inte syns i EPG:n...men det funkar nog skulle jag tro.
<{POST_SNAPBACK}>
1. Du måste aktivera inspelning på båda sidorna om nyhetsprogrammet. 2. Testade astt köra veckovis inspelning på ett program till min dotter och det verkar som det funkar.
Postad 03 februari 2007 - 14:08
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Om alla ska ringa in för att aktivera då har Comhem stora problem...
<{POST_SNAPBACK}>
Exakt. Försökte ringa comhem och gjorde tabben att välja abonnemangsfrågor. Det var bara 5 före i kön men det tog 25 minuter att komma fram! Jag tror jag var på plats 1 i c:a 10 minuter! Deras telefonkö är ju helt under isen! Och till råga på det så kunde hon på abonnemangsfrågor inte hjälpa mig utan hänvisade till teknisk support... Men inte F-N sitter jag i kö igen. Vet sen tidigare att den kön också är seg... Så frågan återstår, hur kommer alla abonnenter få Kanal 5? Alla kan ju inte ringa...
Postad 03 februari 2007 - 15:27
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Om alla ska ringa in för att aktivera då har Comhem stora problem...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick kanal 5 i torsdags och jag har inte ringt Comhem. Det kom en automatisk kanaluppdatering när jag slog på apparaten. Precis om det alltid gjort när en ny kanal kommit (typ Aftonbladet o.dyl).
Postad 03 februari 2007 - 15:59
KingT
-
KingT
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick kanal 5 i torsdags och jag har inte ringt Comhem. Det kom en automatisk kanaluppdatering när jag slog på apparaten. Precis om det alltid gjort när en ny kanal kommit (typ Aftonbladet o.dyl).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hade 5:an i boxen i tordags automatiskt också! Bara att lägga in den i favoritlistan!
Postad 03 februari 2007 - 18:00
Unregistered728bf06e
-
Unregistered728bf06e
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Det verkar som att vissa fick 5an automatiskt och vissa får aktivera kanalen genom att ringa comhem.
En annan sak.. en kompis har en samsung box (dock ej p850z) och han fick en ny programvara till sin box häromdagen. Vi får väl hoppas att vi får en uppdatering till våra boxar med.
Postad 03 februari 2007 - 20:51
Gill
-
Gill
-
Rookie
-
6 inlägg
EDIT, Fel, skulle svara på pm. Sry
Redigerat av Gill, 03 februari 2007 - 20:52.
Postad 03 februari 2007 - 23:51
MrArchos
-
MrArchos
-
Rookie
-
8 inlägg
Efter 3dagars användning så fick jag nog och skickade tillbaka skiten! Jag är van med ip-tv och aldrig använt ComHem förut.
1. Det solklara som jag antar att nästan alla klagar på, går ej att koppla till datorn.
2. Reklampauser går ej att få bort om man inte trixar men det krävs bevakning = Pajas
3. Går ej att välja inspelningskvallé
4. Otolig jobbig fjärr, kanske min är paj men att bläddra kanaler fungerade ej för mig
5. Ger ful bild på fin tv
6. Va ska man ha denna dyra box till när det finns billigare utan HDD? Det känns som boxen är till för timeshift-funktionen.
7. Va ska man med timeshift till?, visst är det rolig teknik MEN vem använder det på fullaste allvar? Vid fotbolls/hockey-match?? Neee Dom ska ses live
Betyg på comhem samt box: 1/10
Redigerat av MrArchos, 03 februari 2007 - 23:51.
Postad 04 februari 2007 - 00:01
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Det verkar som att vissa fick 5an automatiskt och vissa får aktivera kanalen genom att ringa comhem.
Jag hade samma åtkomstproblem till 5:an som vissa andra. Fick rådet av supporten att fabriksåterställa boxen. Efter det fungerade det bra. Lite drygt bara att behöva skapa en ny favoritlista
Postad 04 februari 2007 - 11:12
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Efter 3dagars användning så fick jag nog och skickade tillbaka skiten! Jag är van med ip-tv och aldrig använt ComHem förut.
1. Det solklara som jag antar att nästan alla klagar på, går ej att koppla till datorn. 2. Reklampauser går ej att få bort om man inte trixar men det krävs bevakning = Pajas 3. Går ej att välja inspelningskvallé 4. Otolig jobbig fjärr, kanske min är paj men att bläddra kanaler fungerade ej för mig 5. Ger ful bild på fin tv 6. Va ska man ha denna dyra box till när det finns billigare utan HDD? Det känns som boxen är till för timeshift-funktionen. 7. Va ska man med timeshift till?, visst är det rolig teknik MEN vem använder det på fullaste allvar? Vid fotbolls/hockey-match?? Neee Dom ska ses live
Betyg på comhem samt box: 1/10
<{POST_SNAPBACK}>
Trist att du är så missnöjd. Har några korta kommentarer: 5. Efter att ha valt RGB får jag kanon-bild på min tjock-TV. Två kompisar har spontant påpekat att "oj va bra bild du har"... 6. Denna box är mig veterligen den i princip enda (för oss i comhem-hus) som spelar in digitalt. Alla andra inspelare du köper kommer ju spela in en analog signal vilket borde ge sämre kvalité. Jag ser ingen kvalitétsskillnad mellan "live" och inspelning. 7. Timeshift är GULD. Använder det dagligen då t ex ungarna vill se bolibompa men maten är klar och i massor av andra lägen... Mailade comhem och nu har de fått igång Kanal 5 i min box. Undrar varför inte Kanal 5 kunde funka automatiskt som andra kanaler gjort...
Redigerat av briskeby, 04 februari 2007 - 11:14.
Postad 04 februari 2007 - 19:52
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hej
Går det att kolla på två olika kanaler genom boxen på två olika tvapparater samtidigt?
Postad 04 februari 2007 - 20:45
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej
Går det att kolla på två olika kanaler genom boxen på två olika tvapparater samtidigt?

<{POST_SNAPBACK}>
Nej, inte vad jag vet. Har inte sett något om detta i nån manual/meny etc...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|