Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Epson EMP-TW700 *

1975 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EMP-TW700 (Projektorer) 2 9,2 (126) 9 890:-
29 relaterade trådar
Rekommenderade inställningar på en Epson EMP-TW700 (63 inlägg) 12 år sedan
Takfäste för EPSON TW modellerna (19 inlägg) 13 år sedan
EMP-TW700 vs EH-TW2900 (6 inlägg) 14 år sedan
Epson EMP-TW980 eller EPM-TW1000 (16 inlägg) 14 år sedan
TW700 eller AX200 (5 inlägg) 15 år sedan
TW-700 lampa (8 inlägg) 15 år sedan
Mitsubishi HC1100 vs EMP-TW700 (6 inlägg) 15 år sedan
Börja om på nytt (köpa helt ny utrustning) (48 inlägg) 16 år sedan
Kommentarer till Epson TW-700 av Steven W Capone (3 inlägg) 16 år sedan
Epson EMP-TW680 eller EMP-TW700 (13 inlägg) 16 år sedan
Uppgradering (10 inlägg) 16 år sedan
Projektor i 10k klassen eller begagnad. (30 inlägg) 16 år sedan
Vad gör 7000:- extra för skillnad? (38 inlägg) 16 år sedan
Överskattat med dyrare projektor? (32 inlägg) 16 år sedan
Projektor 15000 med duk? (6 inlägg) 16 år sedan
Projketorköp i 15.000kr klassen till vardagsrum, inte biorum (34 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med dukval till Epson TW700. (9 inlägg) 17 år sedan
AX200 eller TW700 (16 inlägg) 17 år sedan
Projektor sugen! (18 inlägg) 17 år sedan
BenQ W500 vs. Epson TW700 (3 inlägg) 17 år sedan
Epson TW-700, PT-AX100, HD70 eller W500 (5 inlägg) 17 år sedan
Gigabyte GA-MA69GM-S2H component och HDMI samtidigt? (1 inlägg) 17 år sedan
Dator ==> Epson EMP TW700 VGA eller HDMI (1 inlägg) 17 år sedan
Köpråd.. (9 inlägg) 17 år sedan
Första projektorköpet, behöver lite tips. (30 inlägg) 17 år sedan
DLP kontra LCD.....? InFocus76 kontra Epson TW700? (4 inlägg) 17 år sedan
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp! (25 inlägg) 18 år sedan
PLV-Z4SV, PJ-TX300 el. PT-AX100? (13 inlägg) 18 år sedan
Proj med mycket zoom och lensshift? (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 13 december 2006 - 08:37

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Vad för färgläge kör du den när du knappt hör den??
På läget Natural som de flesta kör/gillar bäst låter då min en hel del.
Kör du på TB1,TB2 så låter den betydligt mindre.

Har gått över till att köra på Natural läget, körde TB1 förut.
Jag störs ej av ljudnivån kan jag tillägga.

<{POST_SNAPBACK}>

För film har jag använt/laborerat lite med de olika TB lägena. För spel har det blivit Living room ibland, och då hörs den mer. Men som sagt, jag sitter under ett loft och har projektorn sitter på väggen uppe vid loftet så det är inte mycket den låter.

Har inte tagit ner manualen än, men är det nån som kan förklara vad de olika aspecten gör? Att zoom förstör bilden är jag med på. Men när jag väljer Natural och spelar PS2 så visar den 4:3 trots att PS2'an är inställd på widescreen. När jag kör en DVD så kan jag bara välja på Natural och Trough. Nån som orkar ge en liten förklaring på vad de olika "formaten" gör med bilden eg?

Postad 13 december 2006 - 08:39

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Vad för färgläge kör du den när du knappt hör den??
På läget Natural som de flesta kör/gillar bäst låter då min en hel del.
Kör du på TB1,TB2 så låter den betydligt mindre.

Har gått över till att köra på Natural läget, körde TB1 förut.
Jag störs ej av ljudnivån kan jag tillägga.

<{POST_SNAPBACK}>

För film har jag använt/laborerat lite med de olika TB lägena. För spel har det blivit Living room ibland, och då hörs den mer. Men som sagt, jag sitter under ett loft och har projektorn sitter på väggen uppe vid loftet så det är inte mycket den hörs.

Har inte tagit ner manualen än, men är det nån som kan förklara vad de olika aspecten gör? Att zoom förstör bilden är jag med på. Men när jag väljer Natural och spelar PS2 så visar den 4:3 trots att PS2'an är inställd på widescreen. När jag kör en DVD så kan jag bara välja på Natural och Trough. Nån som orkar ge en liten förklaring på vad de olika "formaten" gör med bilden eg?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 13 december 2006 - 09:32

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Nu har skönheten kommit ! återkommer :)

Postad 13 december 2006 - 09:33

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Tänkte bara tipsa TW700-ägarna om perras "quick-guide". Läsvärt tillsammans med DVE tipsen på sidan innan. :)

Postad 13 december 2006 - 12:46

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Fick svar idag på mail från David:

"Hello!
We will send the paket so you will get it in the midel of next week.

Best regards
David Nygren"

Får fan hoppas att allt kommer :| För en vecka tror jag nog att jag kan vänta, saken e ju bara om den INTE kommer nästa vecka, ska ju ta mig fan se Kalle Anka på 100" dammit. ;P

Redigerat av Truckmuck, 13 december 2006 - 12:47.

Postad 13 december 2006 - 13:24

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hej Truckmuck
..vilken dag var det Du skickade Din beställning till Digitalo..!? ..så jag vet när jag får mitt paket

Postad 13 december 2006 - 22:41

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
truckmuck, david är svensk så du vet :)

han orkade säkert inte skriva någon mer utförlig förklaring men det vore ju kanon om de fått in ett lass projjar att skicka redan :blink: han påstod att han skulle få in några denna vecka och resten nästa vecka iaf.

jag beställde den 13nov ungefär.

tack pacman :) :)

Postad 14 december 2006 - 08:55

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Okej då hade man fått projektorn :) alltså jag var orolig över att jag hade duken för långt ner från taket och mitt fäste är enbart 75mm , som tur var har ju denna projektor en super bra lensshift,
sen kan jag inte annat än säga jag är hel nöjd ! Theatre Black 1 är det jag kör, tyst !! jag upptäckte endast 1 läge som fläkten varva upp på, men gick genast ner så snart man bytte tillbaka, helt otroligt tyst måste jag säga, nu är jag inte så känslig, men gämfört med vissa andra projektorer så är ju denna en dröm.

Jag har bara en sak och påpeka som kommer dra ner mitt betyg, det är tyvärr en död/lysande pixel
som man säger, den syns från en sida, och eftersom den lyser en vit färg så kommer jag störa mig på den mer än om den hade varit helt död, som tur var beställde jag med garanti, och detta är en sak som ni bör tänka på ni som beställer från tyskland.

Annars är det en 10 av 10 då det gäller bilden, körde med DVI till HDMI från datorn, provade lite olika hd matrial, och WOW :) vilken skillnad motför vanlig DVD film i skärpan.

Helhets betyg blir 9 av 10 med tanke på en lysande pixel.

Jo sen till takfästet, hmm någon fler som har SMS fästet ? den verkar aningen svår att få stadig,
riktigt löst känns det vilket gör det svårt att centrera bilden på duken till perfekt läge, ska kolla
mer på fästet idag, kan ju hända man gjort något fel där.

/Sam
Ps: kommer uppdatera mitt album så småningom, så håll utkik.

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 14 december 2006 - 09:07.

Postad 14 december 2006 - 09:48

Sino
  • Sino
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Nu när en del börjat få hem sina TW700 känns det som att inte alla uppfattar detta störande brus? Hur många e det som öht märker det? Samt hur många gör inte det? (stör sig ej på't).

Självklart så är det ju smaksak också, t ex kan jag inte förstå att folk tycker om Panna AX100 efter det jag sett av den. Men men, smaken e som b... ...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som du jämfört ax100 med tw700. Jag är lite förvånad att vissa totalt föredrar ax100 framför tw700 och tvärtom. Vad är det som skiljer dem emellan(bra, dåligt)? Här runt helsingborg verkar det inte finnas något ställe som kan dema de två mot varandra, inte ens The Rock i lund. Jag kan inte mörklägga helt så därför tilltalas jag av den ljusstarka ax100:an, men jag har varit och tittat på tw700 och tycker speciellt färgerna men även bilden i övrigt är väldigt, väldigt bra. Dessutom har man ju läst att tw700 i själva verket skall vara lika ljusstark som ax100, men det tycker ju inte de som föredrar ax100 framför tw700.

Postad 14 december 2006 - 10:41

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

Nu när en del börjat få hem sina TW700 känns det som att inte alla uppfattar detta störande brus? Hur många e det som öht märker det? Samt hur många gör inte det? (stör sig ej på't).

Självklart så är det ju smaksak också, t ex kan jag inte förstå att folk tycker om Panna AX100 efter det jag sett av den. Men men, smaken e som b... ...  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Låter som du jämfört ax100 med tw700. Jag är lite förvånad att vissa totalt föredrar ax100 framför tw700 och tvärtom. Vad är det som skiljer dem emellan(bra, dåligt)? Här runt helsingborg verkar det inte finnas något ställe som kan dema de två mot varandra, inte ens The Rock i lund. Jag kan inte mörklägga helt så därför tilltalas jag av den ljusstarka ax100:an, men jag har varit och tittat på tw700 och tycker speciellt färgerna men även bilden i övrigt är väldigt, väldigt bra. Dessutom har man ju läst att tw700 i själva verket skall vara lika ljusstark som ax100, men det tycker ju inte de som föredrar ax100 framför tw700.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte det där gå å läsa sig till, man MÅSTE verkligen titta på båda dessa, helt å hållet smaksak, för jag personligen skulle aldrig köpa AX100. Men men, gäller väl för samma sak fast tvärtom för en del AX100-anhängare

Postad 14 december 2006 - 11:31

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Annars är det en 10 av 10 då det gäller bilden, körde med DVI till HDMI från datorn, provade lite olika hd matrial, och WOW :) vilken skillnad motför vanlig DVD film i skärpan.

/Sam

<{POST_SNAPBACK}>

Sam

Om du kommer att kalibrera med DVE kan du inte kolla om BTB klipps bort även för dig om du kör med DVI/Video inställt på Normal. Vill veta då jag själv försökt hitta en lösning på detta och lagt massor av timmar på det, och vore bra även om andra som kör DVI-HDMI via datorn kan testa för att se om detta bara gäller för mig eller om det är ett generellt problem. I nuläget kör jag med DVI-VIdeo expanded med VMR9 genom Zoomplayer och där ser jag både BTB och WTW. Enligt Chris Wiggles på AVSforum är det rätt sätt att köra på, men är fortfarande lite osäker. :)

Postad 14 december 2006 - 12:21

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
samalone, vi har också garanti, inte lika lång som eran bara. om det nu inte går att fixa på nåt sätt. david vill säkert undanhålla det ifall han vet så att folk inte ska avbeställa :/

samalone. hoppas att du ska byta ut den då? garantin täcker väl döda pixlar?

Postad 14 december 2006 - 12:46

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
För alla er som går i väntans tider,
kommer här lite goda nyheter:

Lampgarantin kommer även att gälla i tyskland,
men projektorn måste i så fall lämnas in där.
Gäller för alla TW700 köpta efter 1/12.

Postad 14 december 2006 - 12:50

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
då kanske man ska avbeställa sen beställa igen då :) ska ringa david och kolla men har ingen möjlighet nu. kan ni?

Postad 14 december 2006 - 12:54

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

/Sam

<{POST_SNAPBACK}>

Sam

Om du kommer att kalibrera med DVE kan du inte kolla om BTB klipps bort även för dig om du kör med DVI/Video inställt på Normal. Vill veta då jag själv försökt hitta en lösning på detta och lagt massor av timmar på det, och vore bra även om andra som kör DVI-HDMI via datorn kan testa för att se om detta bara gäller för mig eller om det är ett generellt problem. I nuläget kör jag med DVI-VIdeo expanded med VMR9 genom Zoomplayer och där ser jag både BTB och WTW. Enligt Chris Wiggles på AVSforum är det rätt sätt att köra på, men är fortfarande lite osäker. :)

<{POST_SNAPBACK}>

hjälper inte punkt 3 i perra1 lilla guide för att ställa in denna proj
http://www.component...indpost&p=66072

3.) För att undvika ”overscan”, ett läge där bildinformation klipps några procent i kanterna, så skall man ändra ”outputscaling”. Inställningen finner man under Image menyn - ändra från ”normal” till ”larger”.

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 14 december 2006 - 12:58.

Postad 14 december 2006 - 13:03

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

/Sam

<{POST_SNAPBACK}>

Sam

<{POST_SNAPBACK}>

Samma pixel garanti har ni inte i tyskland så vitt jag vet, utan hembiobutiken har ju 0 döda/lysande pixlar första 6 månaderna, frågade ju David om det tidigare, då sa han att Epsons garanti gäller, och när ja snackade med Epson så har dom följande:

Hej

Tack för att du kontaktat EPSON e-post-support.

Det är så att om du har upp till 3 utsprida pixlar så gäller ingen garanti, men om du har 4 eller mer som är på samma område så gäller garantin.

Med vänliga hälsningar,

Jacob Warg

Postad 14 december 2006 - 13:04

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Nej, tyvärr inte

Overscan är sin sak ....

Kolla gärna in hela tråden igen du länkar till så finns det mer info.
Det handlar om att datorn lätt kan vara felinställd vad det gäller svart och vitnivåer,
och att man då klipper bort information som ligger under svart 16 och över vitt 235 från att visas.
Resultatet spelar för många ingen roll, tydligen, men är att djupet i i vissa scener försvinner och inte blir som tänkt.

Postad 14 december 2006 - 13:05

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0

då kanske man ska avbeställa sen beställa igen då :) ska ringa david och kolla men har ingen möjlighet nu. kan ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Köpet räknas väl först när du får varan och betalar, å även om du skulle ha betalt i förskott så har du bara gjort just det, betalt i FÖRSKOTT för ett köp.

Kluris: Vart har du fått denna info från? *mkt mkt nyfiken* :)

Postad 14 december 2006 - 13:13

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Är det inte fler än jag som tycker att den här tråden är riktigt riktig trist om man är intresserad av PROJEKTORN TW700?

Postad 14 december 2006 - 13:21

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Biobanditen:

Nu tycker jag faktiskt denna tråd börjar ta sig:
både Evert och Samalone har skrivit bra om sina första intryck.

Några av oss andra diskuterar nödvändiga inställningar om man kör HTPC.

Pacman har länkat till component och perra1s grundläggande inställningar på TW700.

Garantifrågan är också viktig för många,
t.ex. truckmuck som håller på att beställa innan jul
kan berätta att infon har jag fått från Epson Support i tyskland.

Redigerat av Unregistered94c655a8, 14 december 2006 - 13:22.

Postad 14 december 2006 - 15:55

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

Är det inte fler än jag som tycker att den här tråden är riktigt riktig trist om man är intresserad av PROJEKTORN TW700?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det finns en poäng. Jag har är inne på min fjärde projektor och läser trådarna från början och med lite rutin. De som är nya orkar kanske inte alltid igenom tråden för att leta information.
Något tycker jag vi skall göra. Jag skickade ett meddelande till en moderator om att göra tråden officiell o städa upp den. Men jag har inte fått något svar. Han eller hon är säkert på julledigt.
Vi brukar ju ha bilder och specifikationer i början på tråden. Är detta borta nu?
Sen vi skulle kunna göra en länk längst upp till gemensamma inställningar av projjen typ det perra skivit i component som är utspritt här. Sen skulle varje ägare kunna skriva alla sina inställningar och förutsättningar med ströljus o annat typ erfarenheter i ett eget inlägg som man äger o redigerar eftersom. Denna tråden skulle då kunna bli typ allmänna frågor. Handeln bör ju kanske flytta till en egen tråd. Men det kanske blir för uppdelat. Men något bör vi göra. Ni är ju många pigga själar här.
Detta är bara en tanke, vad tycker ni???

Jag har fått ett svar av en av de större handlarna om TW700 oroligheter. Kommer att posta det snart. Det är ingen tråkig läsning. Har inte kunnat vara o titta än på en annan TW700. Jag har jobbat för mycket o varit ledig för lite. Men det kommer.

Postad 14 december 2006 - 16:08

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
evert håller med dig :)

gissa vem som har fått leveransbesked från digitalo då? :) så himla härligt, då får man den nästa vecka då :)

samalone då ska du alltså lämna tillbaka projjen? eller hur liten och hur mycket märker man pixel? jag menar kan inte vara kul att ha döda pixlar :/ hoppas inte jag får någon.

daniel, du kan översätta med "babelfish" sök på google. ja den är på väg :)

Redigerat av tazzi, 14 december 2006 - 21:01.

Postad 14 december 2006 - 16:15

Daniel25
  • Daniel25
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Wir möchten Ihnen hiermit mitteilen, dass sich die von Ihnen bestellte Ware im Versand befindet und in Kürze dem Frachtführer "UPS" übergeben wird.

Die Lieferung müsste daher innerhalb der nächsten Tage bei Ihnen eintreffen.

Sollten Sie per Nachnahme bestellt haben, möchten wir Sie bitten, den zu zahlenden Betrag von 1.479,00 Euro Euro in bar bereit zu halten.

nu är jag inte bra på tyska men jag tror min projje är på väg :):D:D:D:D:D:D:D

Postad 14 december 2006 - 16:42

Peter2meter
  • Peter2meter
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jippi även jag fick leveransbesked idag från Digitalo.de

En liten undran angående kalibrering.. jag är lätt färgblind, ser alla färger men att skciak ut mig i lingonskogen är onödigt.. har svårt å se lingonen direkt. Alltså e det kört då med kalibrering med DVE som jag har köpt nu. Mest nyfiken om nån fler har erfarenheter av detta.

//Peter

Postad 14 december 2006 - 16:47

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Blä, har inte fått nått ännu.

Har ni fått på mailen då eller?

Å innan ni fick bekräftelsen, såg ni nån status när ni loggade in på "Bestellstatus"?

Skulle bara fattas att det strular med min beställning. :)

Postad 14 december 2006 - 17:17

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
[quote name='tazzi' date='Dec 14 2006, 17:08 ']

samalone då ska du alltså lämna tillbaka projjen? eller hur liten och hur mycket märker man pixel? jag menar kan inte vara kul att ha döda pixlar :/ hoppas inte jag får någon.

Jag har tagit kontakt med dom, och ska skicka en digital bild på den pixel som lyser, som ja skrev tidigare så hade den varit helt död hade jag nog haft svårare se den, men då den lyser starkare än andra då blev det lätt ifrån sidan, då sitter jag vid ena sidan i soffan.

Känns tyggt med garanti för detta, då jag tidigare haft otur med mina lcd skärmar till stationära och bärbara, verkar mer vanligt än ovanligt med någon död pixel eller halv död då, eller också har jag enorm otur :)

Postad 14 december 2006 - 18:12

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jippi även jag fick leveransbesked idag från Digitalo.de

En liten undran angående kalibrering.. jag är lätt färgblind, ser alla färger men att skciak ut mig i lingonskogen är onödigt.. har svårt å se lingonen direkt. Alltså e det kört då med kalibrering med DVE som jag har köpt nu. Mest nyfiken om nån fler har erfarenheter av detta.

//Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Det viktigaste är inte färgkalibreringen utan att ställa ljusstyrka och kontrast rätt efter dina förhållanden. Själva färgkalibreingen sker med blåfiltret och det är ju inte i blåbärskogen som man inte ska lita på dig :)

Angående den här tråden har jag också skickat PM till moderator,
och för några veckor sedan svarade han att de ska göra om lite så prisjakten sker för sig.
Jag håller givetvis med om att det har blivit lite mycket digitalo och tyskland i denna tråden,
och alla kommentarer om det måste väl alla hålla med om, svarade bara att det faktiskt blivit bättre,
och som allt annat blir den här tråden vad vi gör den till, biobanditen har med all säkerhet saker att säga om denna projektor.

Samalone, när den löst sig med pixlar och när du njutit av ett antal filmer,
kan du kolla det här med DVI/HDMI ti mig så vore det kanon :)

Redigerat av Unregistered94c655a8, 14 december 2006 - 18:21.

Postad 14 december 2006 - 20:55

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
kluris,Dec 14 2006, 19:12

kan du kolla det här med DVI/HDMI ti mig så vore det kanon :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe joo, ungarna bränner just nu in den med teknat, under tiden har jag gjort klart lackhyllan med spottar, kommer lite bygg bilder och det färdiga resultatet sen, det blev iaf da_bomb !

Blir väll glotta lite film i helgen, men vill få klart det mesta först, annars kommer det se ut som ett rått bo för alltid haha

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 14 december 2006 - 20:58.

Postad 14 december 2006 - 21:03

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
garantifrågan är ju alltid skoj. sam, vad tog du för ngn "extra" garanti då? själv är man petnoga, och nöjer mig inte med ngn kass pixel alls... kanske värt o köpa från tex hembiobutiken istället då? =) ok ok. nu är vi kanske liiite off-topic som jag kritiserat innan, men garantifrågan rör ju alla som köpt/tänkt köpa projjen. oberoende på om man köper i sverige eller tyskland. helt klart intressant i vilket fall som helst.

nej. nu ska jag återgå till målandet. (har en hel del kvar innan det börjar likna ett rum o glo film i)

=)

Postad 14 december 2006 - 21:10

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
truckmuck, tack för ditt pm =)

som sagt vi fick ett bekräftelsebrev på mailen. sedan kunde man alltså logga in och se orderstatusen om man trixxa lite. 2-5dagar stod det att det skulle ta. på måndag då om man har supertur :)

en fråga: keystone är det samma som lensshift? hur mycket påverkas bilden om man nu behöver flytta bilden lite? kanske bara är dlp som kör keystone och lcd lensshift?

Postad 14 december 2006 - 21:16

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
2 -5 dagar får ja min från digitalo med fick bekfräftelsen nyss ...GJUTET :)

hoppas dem kommer på em för ja jobbar fm nästa vecka :)

Postad 14 december 2006 - 21:31

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Uhm, får man fråga er som fått bekräftelse, när beställde ni?!!?

Har fortfarande inte nå bekräftelse, dammit om man inte e med på denna sändning :|

bhuu huuu :)

Påpekar igen att jag startade en tråd som handlade om TW700 å Digitalo men moderatorn låste den som sagt. Vi skulle alla sluppit detta om han bara kunde låsa upp den, för den som ligger i köp&sälj tråden e ju lagom aktiv.

Postad 14 december 2006 - 21:35

Unregisteredcfa68074
  • Unregisteredcfa68074
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Uhm, får man fråga er som fått bekräftelse, när beställde ni?!!?

Har fortfarande inte nå bekräftelse, dammit om man inte e med på denna sändning :|

bhuu huuu  :)

Påpekar igen att jag startade en tråd som handlade om TW700 å Digitalo men moderatorn låste den som sagt. Vi skulle alla sluppit detta om han bara kunde låsa upp den, för den som ligger i köp&sälj tråden e ju lagom aktiv.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt David så ska dom ha fått in så pass många projjar så att dom kan leverera en om du skulle beställa en idag.
Så din kommer med all sanolikhet också med denna sändningen.

Postad 14 december 2006 - 22:46

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

kluris,Dec 14 2006, 19:12

kan du kolla det här med DVI/HDMI ti mig så vore det kanon :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe joo, ungarna bränner just nu in den med teknat, under tiden har jag gjort klart lackhyllan med spottar, kommer lite bygg bilder och det färdiga resultatet sen, det blev iaf da_bomb !

Blir väll glotta lite film i helgen, men vill få klart det mesta först, annars kommer det se ut som ett rått bo för alltid haha

<{POST_SNAPBACK}>

beställde ju från hembiobutiken som tur var, dom har ju 0 döda/lysande pixlar garanti :wub: känns riktigt skönt att veta nu..

Postad 15 december 2006 - 00:39

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

beställde ju från hembiobutiken som tur var, dom har ju 0 döda/lysande pixlar garanti  känns riktigt skönt att veta nu..

aha.. jag som missade. då förstår jag. =) -det man inte har i huvet, får man ha i benen som det heter..

Postad 15 december 2006 - 01:48

Turbovin
  • Turbovin
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Ja då ska nog min TW700 dyka upp här hemma imorgon. Det var värt nåra tusen extra få den så pass snabbt jämfört med en Tysklandsbeställning (beställde i tisdags natt från Hembiobutiken).

Vad ger bäst bild, S-video eller komponent från en vanlig enkel dvd-spelare från Sony? Är inte så insatt i det med kablar och inte så värst kräsen heller för den delen men man vill ju få det så bra som möjligt ändå :wub:

Kan knappt vänta tills DFDS dyker upp med projjen nu :unsure:

Postad 15 december 2006 - 03:52

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Turbovin: Komponent ger betydligt bättre bild, det borde nästan vara straffbart att använda S-video till en så här fin projektor. :unsure:

Jag fick också leveransbesked ifrån Digitalo idag. Jag försökte avboka men den var redan skickad till UPS. Jag blir tvungen att vägra att ta emot den så att den skickas tillbaka eftersom jag har fått oväntade utgifter och inte har råd att betala den.

Men om det är någon som vill köpa den (för inköpspriset ifrån digitalo plus frakt, 1479 Euro totalt) och bor i Lund eller i närheten så skicka ett PM. :wub:

Postad 15 december 2006 - 11:32

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Alla ni som beställt från digitalo får projektorn på måndag eller tisdag.. snackat med david nu :unsure:.. Och om ni vill spåra paketet är de baa kolla in www.ups.se och sen skriver ni kollinummret ni fick... :huh: ;) Gjutet snart kommer den.. adeo duken kommerpå måndag :wub:

Postad 15 december 2006 - 14:10

Truckmuck
  • Truckmuck
  • Användare

• 197 inlägg
  • 0
Aaaaaahh, där fick jag min bekräftelse också.. Mmmm, så däm sweet.

Postad 15 december 2006 - 14:31

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
gott truckmuck

härligt att alla projektorer från digitalo är på väg
ser fram emot att läsa om era intryck om TW700 här på tråden
om jag har fattat den här tråden rätt kommer antalet ägare mångdubblas nu :wub:

Postad 15 december 2006 - 18:17

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
då väntar vi andra som inte handlat ännu, med stor spänning på bilder och åsikter, om den nya projjen. :wub:

Redigerat av twebbas, 15 december 2006 - 18:17.

Postad 15 december 2006 - 18:26

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0
Nedanstående är skrivet av Colamannen (Jacob, The Rock i Lund) från Componentforum

Hej Evert!

Det utökade bruset beror med 90% säkerhet på att TW700 är en bättre projektor än TW600... Knäppt? Näe, ganska logiskt när man tänker på det.
Med framför allt kraftigt förbättrad optik så har Epson tagit fram en mycket transparent projektor. Med transparent menar jag what goes in comes out (eller iaf så gott som nu är möjligt med en LCD). TW600 har mycket mer LCD-karraktär och softar bilden mer, vilket dels gör den oskarpare men framför allt betydligt lugnare. Brus och mpeg-artifacter filtreras bort ur bilden och "tvättar" materialet. TW700 tar inte bort till närmelse lika mycket information ur signalen. Är där brus så kommer bilden presenteras med brus. Detta är en enorm fördel då man får fram mycket mer information ur materialet än tidigare. Rök och dimma blir förfinad och små detaljskillnader uppstår. Vi kommer närmare materialet.
Tyvärr har vi nått så långt att vi med all önskvärd tydlighet ser att DVD (och framför allt MPEG2) inte på långa vägar är tillräckligt bra för 100". HD-DVD är det största lyftet på flera år hos projjarna. Äntligen kan vi börja utnyttja våra projjar!

Jag som sitter med en Samsung H710 (som är extremt transparent) får ofta problem med dåliga utgåvor av DVD. HD-material i allmänhet och bra sådant i synnerhet är ytterst välkommet i The Room, som jag kallar rummet som huserar projjen.

DV6600 står sig fortfarande mycket bra och TW700 är en bra proj, (den är bara inte lika bra som en DLP i 20kkr-klassen). Vill du ha lugnare bild och mindre brus så blir det till at byta tillbaka till en mer softande proj - där HS60 är en het kandidat. Den softar lite OCH har sparsam ljusstyrka vilket ju inte drar fram brus på samma sätt.

Overall tycker jag TW700 är den bästa LCD:n under Mitsu HC5000, men det finns en hel del bättre projjar av andra tekniker där emellan.

Take Care!

MVH
/Jakob

Tydligen så kan man inte i dagsläget få mer ur en DVD för pengarna än Marantz DV6600.
Personligen hoppas jag på uppföljaren 6601 som anländer snart och att den lyfter kvaliten ytterligar ett snäpp.

Postad 15 december 2006 - 18:37

Turbovin
  • Turbovin
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick som väntat projektorn idag =) Monterade upp duken (92" Dreamscreen från Fyndbörsen) och körde igång och fick en fantastisk bild trots en vanlig enkel Sony Dvd-spelare med nåra år på nacken ;) Noterade ett visst brus men å andra sidan satt man nog å leta lite efter det också efter att ha läst om fenomenet här. Knappast något som jag kommer störa mig iaf :P

Kanonnöjd än så länge =)

Postad 15 december 2006 - 18:37

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag kör en Dilog DT-355 digitalbox via S-video tll min TW700 och får svåra störningar som består av horisontella färgfält som rör sig snabbt över bilden.
Har någon annan samma problem?
Någon lösning? (Och då räknar jag inte att använda RGB-scart.)
/Anders

Postad 15 december 2006 - 21:15

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
evert, han påstår att man inte kan se på dvdfilmer i över 100" oj. då kanske man borde satsa på nya pannan som smetar ut bilden mer? då borde mindre brus synas tycker jag.kanske får avbeställa? ;) jag ser dessutom inte heller alltid dvdfilmer med full bitrate.

nu har jag ingen duk heller då kan det vara svårt att avgöra om nu bruset skulle uppstå kanske beror på att jag kör bilden direkt på väggen :/

/Robin

Postad 15 december 2006 - 22:30

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Har inte haft tillgång till Internet hemma på ett tag pga flytt och jag skriver de flesta inlägg hemmifrån därför jag inte kommenterat något förens nu.

Jag kan bara till punkt och pricka, som vanligt, hålla med Jacob. TW700 är otroligt transparant och visar materialet så nära sitt ursprung som möjligt, det är faktisk som så att en hel del film innehåller brus och en del filmer görs med det valet med flit för att skapa en viss känsla, tex dokumentär känsla etc.

För mig är det alltid bara en nackdel när en projektor softar en bild och därmed tar bort detalj, istället för att visa det den får. Det gör att alla detaljer syns mer på TW700 än de flesta av sina konkurrenter.

En annan sak som för övrigt kan visa brus är om man sätter brightness och contrasnivåerna fel, då kan man övertydliga bilden och få fram mera "fel". Samma sak visar den betydligt mer brus i dynamic än tex theater black då den pushar på mycket mer i det läget.

Fel gamma kommer även att övertydliga brus då den generellt blir ljusare i bilden än tänkt.

Postad 15 december 2006 - 22:31

Unregisteredafe9e410
  • Unregisteredafe9e410
  • Veteran

• 1 907 inlägg
  • 0

evert, han påstår att man inte kan se på dvdfilmer i över 100" oj. då kanske man borde satsa på nya pannan som smetar ut bilden mer? då borde mindre brus synas tycker jag.kanske får avbeställa? ;) jag ser dessutom inte heller alltid dvdfilmer med full bitrate.

nu har jag ingen duk heller då kan det vara svårt att avgöra om nu bruset skulle uppstå kanske beror på att jag kör bilden direkt på väggen :/

/Robin

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, allt beror på avståndet till duken. Det ligger underförstått i det han skriver.
Jag sitter på 3.4m från en 2m duk. Det är 1.7ggr avståndet vilket är ett minimum.
Man ser pixlarna mer på TW700 än TW600 beroende på att den är ljustarkare.
Det skiljer lite för var decimeter man backar från duken i mitt läge.
Men att gå så långt som till en Panasonic skulle jag inte gå. Skärpan är viktigare för mej.
Och det är ju inte Panan direkt lysande på.
Dessutom är TW700 acceptabel i fläktljud idag i TB1. Jag ser bara köp eller hyrdvd, kvaliten är
a och o för mej, så viktig att jag gärna betalar extra.

Jag har matat på rätt bra med filmer och börjar vänja mej med bilden. Jag har inte hunnit jämföra med någon annan TW700. Är det någon i Luleå som är har TW700 och är intresserad av en jämförelse är det bara höra av sig.
Colamannen skriver i component att han lyckas kalibrera bort LCDhinnan och grävt fram mer svärta hur har ni lyckats med det?

Postad 15 december 2006 - 23:55

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
havocsi och evert. jag menar brus är väl det värsta man kan se? :P tänkte på panna eftersom den smetar väl ut bilden lite mer så att man inte ser pixlar och bruset kanske försvinner? finns det något alternativ här för att slippa bruset på nåt sätt? havocsi du rekomenderar att man kör tb1 eller? jag har köpt en DVEskiva. föressten finns väl inga inställningar på skivan för ljudet man kan göra förutom informationen den har?

jag är väldigt orolig för det där med brus i bilden då mina filmer inte heller alltid har full bitrate. lågupplöst bild = brus. eller talar ni om något annat brus? förstår inte varför man skulle vilja se det. finns det några alternativ till LCDprojjar i värsta fall eller kan det räcka med rätt inställningar för att slippa detta fenomenet?

jag är lite upprörd nu ;) som på bio lixom BRUS BRUS BRUS!!!! bara för att bilden är så stor i förhållande hur nära man sitter. det betyder att om man ser brus nu måste man köra mycket mindre bild för att få bort det.

Postad 16 december 2006 - 01:04

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Säger det igen då TB1 :P super bra läge på kvällen i mörkt rum, jag tycker skärpa går före, varför smeta ut bilden för att få bort det lilla brus som kanske blir, nu har jag då inte märkt det nämnvärt, men som havocsi skriver så är ju dynamic det läge där man ser detta symptom i.. jag är då fortfarande helnöjd, och ju mer ja glottar desto mer belåten blir jag ;)

Jag tror du kan vara ganska så lugn Tazzi, men åk och Dema om du är osäker, gjorde jag, ställde ju denna mot 2 DLP projektorer, och bättre skärpa med nästan samma tryck i bilden på TW700 som på en Optoma 72i om jag minns rätt, och någon kassare DLP som var av märke Infocus kunde man inte ens gämföra med.

Matrialet då var DVD film på 100" duk

Redigerat av Unregisteredfe29246a, 16 december 2006 - 01:08.

Postad 17 december 2006 - 16:53

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
bilder bilder bilder :wub:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.