Men man hoppas ju på att PSP:n får en riktig fjärrkontrollsfunktion till PS3:an med nån firmware framöver.
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 09 April 2008 - 15:29
Men man hoppas ju på att PSP:n får en riktig fjärrkontrollsfunktion till PS3:an med nån firmware framöver.
Postad 10 April 2008 - 14:57
Snyggt, dock glömde du markera detta;
the system software update will also add DTS-HD Master Audio output for Blu-ray videos
Postad 10 April 2008 - 15:33
the system software update will also add DTS-HD Master Audio output for Blu-ray videos
Sådärja! nu saknas det två saker för att jag skall bli helt nöjd. Playlists för videofiler och .MKV stöd.
Postad 10 April 2008 - 15:36
Sådärja! nu saknas det två saker för att jag skall bli helt nöjd. Playlists för videofiler och .MKV stöd.
Och en till Viktig sak! Regionsfri! Dock lär det inte komma med en fw
Postad 10 April 2008 - 15:38
Postad 10 April 2008 - 16:39
Själv ser jag gärna att de ändra stuket på mediahanteringen också, gillar inte typen där man hela tiden ska gå ut till höger genom listor av kategorier innan man kommer till låten eller filmen. Ok att det är smidigt när det är så inbakat men jag hade gärna sett att man kunde få växla mellan det enkla läget och ett mer multimedia inriktat läge. Designen på shoppen hade kunnat användas för detta, lite större, mer typer av lister osv.
Postad 10 April 2008 - 18:22
Det är självklart frivilligt att använda en sökmotor, men det förenklar möjligheterna att hitta standardinformation snabbt och lätt utan att behöva vänta på svar på ett forum. Forum ser jag mer som ett sätt att diskutera mer avancerade saker och utbyta erfarenheter och synpunkter.Ja och jag tyckte tipset va skit.
Men kör du ditt race...helt ok för mig. Själv hade jag inte klarat mig en dag utan google....
Postad 10 April 2008 - 19:17
men vill även kunna använda XMB även när jag lyssnar på musik.. Surfa, spela, PSNa osv...
+ visning av klockan i xmb vore schysst
Postad 10 April 2008 - 20:01
Du kan använda XMB när du tittar på bilder, lyssanr på musik eller surfar. Tryck på PS-knapen....men vill även kunna använda XMB även när jag lyssnar på musik.. Surfa, spela, PSNa osv...
+ visning av klockan i xmb vore schysst
Postad 10 April 2008 - 20:57
funkar det tom om jag spelar Cod4????
Postad 11 April 2008 - 12:58
17 April kommer sen ett regn av godis till PSN:
- Metal Gear Online Premiere Beta
- Warhawk: Operation Broken Mirror
- Lair: Diabolical Dragons Pack and Skyguard Upgrade pack
Plus trailers m.m
http://threespeech.c...=1001#more-1001
Postad 11 April 2008 - 14:02
Datum är spikat, 15 April kommer 2.30 updaten
17 April kommer sen ett regn av godis till PSN:
- Metal Gear Online Premiere Beta
- Warhawk: Operation Broken Mirror
- Lair: Diabolical Dragons Pack and Skyguard Upgrade pack
Plus trailers m.m
http://threespeech.c...=1001#more-1001
puuhh !!!
Jag hoppades på wipeout HD .... När kommer det i entligen ???
Postad 11 April 2008 - 18:43
I maj enligt ett rykte.puuhh !!!
Jag hoppades på wipeout HD .... När kommer det i entligen ???
Hela listan nedan
April 15th
Resistance 2 trailer
God of War: Chains of Olympus demo
Dark Mist
April 24th
Elefunk
High velocity Bowling
May
Wipeout HD
Domino
The last guy
Echochrome
July
SOCOM Confrontation
Siren new estatement
EyeCreate 2
Flower
Home
Ratchet Quest for Booty
Postad 12 April 2008 - 05:17
Är det mjukvarubaserat och jobbar dom på det?
Postad 12 April 2008 - 07:31
Postad 12 April 2008 - 09:21
Det längtar jag oxå efter. Slipper man sätta på Recievern om man bara vill titta på nån film eller nått.
Postad 12 April 2008 - 10:18
Postad 12 April 2008 - 19:01
DU är den enda som rapporterat detta och så fungerar det inte hos mig. Ställer jag den på optisk så blir det alltid optisk. Det är inte så att du råkar ha TVn och förstärkaren ihopkopplade så ljduet går bakvägen?Om jag sätter på min PS3:a inna jag sätter på TV:n så hamnar ljudet i TV:n istället för förstärkaren (alltså via HDMI), även fast jag valt optisk i inställningarna. Har jag däremot TV:n på innan jag startar PS3 så kommer ljudet som det ska till förstärkaren. Har inte testat om det alltid är så men råkat ut för det bra många gånger så nu startar jag alltid TV:n först. Detta "problem" kanske skulle uppskattas av vissa här eftersom man på ett sätt kan välja om ljudet ska komma via HDMI eller optisk utan att ändra i inställningarna. Kanske skulle sälja min för dyra pengar
Även om de inte kan fixa HDMI och optisk så borde de åtminstone få till vanlig RCA och optisk, det klarar ju alla DVD spelare
Redigerat av e3henri, 12 April 2008 - 19:04.
Postad 13 April 2008 - 11:51
Har testat att spela upp 10 olika Divx filer på PS3 men det står att spelaren inte stödjer filen på samtliga av dem. Är det skillnad på DivX och DivX eller har jag missat nått västenligt?
Postad 13 April 2008 - 12:09
Ja, det är det.Tja.
Har testat att spela upp 10 olika Divx filer på PS3 men det står att spelaren inte stödjer filen på samtliga av dem. Är det skillnad på DivX och DivX eller har jag missat nått västenligt?
Postad 13 April 2008 - 17:16
DU är den enda som rapporterat detta och så fungerar det inte hos mig. Ställer jag den på optisk så blir det alltid optisk. Det är inte så att du råkar ha TVn och förstärkaren ihopkopplade så ljduet går bakvägen?
Även om de inte kan fixa HDMI och optisk så borde de åtminstone få till vanlig RCA och optisk, det klarar ju alla DVD spelare
Nope.. TV:n är enbart kopplad till PS3:an. Ska testa lite sen och se om det verkligen alltid blir så.
Postad 13 April 2008 - 17:24
Om jag sätter på min PS3:a inna jag sätter på TV:n så hamnar ljudet i TV:n istället för förstärkaren (alltså via HDMI), även fast jag valt optisk i inställningarna. Har jag däremot TV:n på innan jag startar PS3 så kommer ljudet som det ska till förstärkaren. Har inte testat om det alltid är så men råkat ut för det bra många gånger så nu startar jag alltid TV:n först. Detta "problem" kanske skulle uppskattas av vissa här eftersom man på ett sätt kan välja om ljudet ska komma via HDMI eller optisk utan att ändra i inställningarna. Kanske skulle sälja min för dyra pengar
Har även hänt mig ett par gånger vet dock inte om det beror på vilken ordning jag startat prylarna ska tänka på de nästa gång de händer.
Postad 13 April 2008 - 17:46
Postad 13 April 2008 - 20:35
Postad 13 April 2008 - 20:43
Stämmer. Om den förstärkaren klarar HD-formaten och har HDMI 1.3. Tidigare versioner har haft svårt att skicka med ljudet också, men vilka versioner är jag osäker på. Sök i forumet!Är det bara att köra hdmi ut från PS3an till receivern (kommer nog inhandla en Harman Kardon AVR 255) så skickas både bild och ljud genom den till teven & mina högtalare.. och från receivern hdmi ut till teven. Då får jag ut högsta möjliga kvalité i både bild och ljud eller hur - 1080p & DTS-HD Master Audio?
Postad 13 April 2008 - 20:45
Ja i princip. Bara din förstärkare klarar LPCM via HDMI så är allt grönt (HD formaten skickas som LPCM och inte bitstream). Kolla dessutom att den stödjer 1080p24 och 1.3a, annars får du förluster i bildenkvaliten.Är det bara att köra hdmi ut från PS3an till receivern (kommer nog inhandla en Harman Kardon AVR 255) så skickas både bild och ljud genom den till teven & mina högtalare.. och från receivern hdmi ut till teven. Då får jag ut högsta möjliga kvalité i både bild och ljud eller hur - 1080p & DTS-HD Master Audio?
Postad 13 April 2008 - 20:47
PS3:an skickar endast ut HD-ljud som PCM, men den kommer snart att kunna avkoda DTS-HD MA.Är det bara att köra hdmi ut från PS3an till receivern (kommer nog inhandla en Harman Kardon AVR 255) så skickas både bild och ljud genom den till teven & mina högtalare.. och från receivern hdmi ut till teven. Då får jag ut högsta möjliga kvalité i både bild och ljud eller hur - 1080p & DTS-HD Master Audio?
Edit: Jag skriver för långsamt
Redigerat av Phindus, 13 April 2008 - 20:49.
Postad 13 April 2008 - 21:10
http://www.hembiocon...nk=db_vara.html
Där kan man läsa om den, men som sagt jag förstår inte vad du menar med LPCM. Den klarar av att koda av 1080p samt DTS-HD Master Audio. Kör jag dessa via HDMI? Den har även såklart hdmi ver 1.3a
Postad 14 April 2008 - 08:05
Start: April 14, 2008, beginning at 8:00 a.m., Pacific Time
End: April 14, 2008, ending at 11:00 p.m., Pacific Time
Källa
Postad 14 April 2008 - 09:38
Det här är inte riktigt rätt tråd, men att PS3:an skickar HD-ljud som PCM betyder att den tar ljudet som ligger på skivan komprimerat, för att ta mindre plats, och "packar" upp det och skickar det som en ljudström. Kör du med bitstream så skickar spelaren ljudet precis som det ser ut på skivan och låter förstärkaren packa upp det.Har inte riktigt koll på vad LPCM står för och hur jag läser av om den har det..?
http://www.hembiocon...nk=db_vara.html
Där kan man läsa om den, men som sagt jag förstår inte vad du menar med LPCM. Den klarar av att koda av 1080p samt DTS-HD Master Audio. Kör jag dessa via HDMI? Den har även såklart hdmi ver 1.3a
Så Vvll du njuta av de nya ljudformaten, så som Dolby TrueHD och nu snart även DTS-HD MA, så måste din förstärkare klara av att ta emot 8 kanaler PCM via HDMI (OBS endast HDMI). Nöjer du dig med de gamla "lossy" formaten så som Dolby Digital och DTS så klarar PS3:an att skicka ut dem som bitstream både via optisk och HDMI kabel.
Smidigast enligt mig är att bara ställa in att du vill köra allt som PCM (om du då har en förstärkare som klarar det) så kodar PS3:an av allt innan den skickar det vidare till förstärkaren och man behöver inte tänka så mycket på saken sen
Postad 14 April 2008 - 10:51
Ja, det är det.
Postad 14 April 2008 - 11:54
Kommer inte ihåg vilka profiler av DivX på rak hand som stöds, men googla på det så skall du nog hitta det. Sedan är det ju bara att rippa till den profilen.Aha, men hur ska man då veta vilka DivX filer spelaren klarar av och inte??
Postad 14 April 2008 - 19:33
Det ska bli kul och lyssna på Närkontakt Av Tredje Graden i DTS-MA. Mumsssss.......!
Postad 14 April 2008 - 19:34
Är det någon annan än mig som tror det blir fullsmockat av människor som vill ha den nya uppdateringen. Det ska bli kul och se när linjen bryter ihop(nä, egentligen inte).
Det ska bli kul och lyssna på Närkontakt Av Tredje Graden i DTS-MA. Mumsssss.......!
Yes!! Imorgon ska jag testköra Simpsons, Die Hard 4 och Sunshine i DTS HD Master!!!!
Postad 15 April 2008 - 07:00
Redigerat av New Player, 15 April 2008 - 09:30.
Postad 15 April 2008 - 07:31
Redigerat av Scrapanatchi, 15 April 2008 - 08:12.
Postad 15 April 2008 - 07:38
Postad 15 April 2008 - 07:44
Postad 15 April 2008 - 07:48
Fortfarande ingen möjlighet att få ut både analoga bildsignaler och HDMI samtidigt?
Fungerar inte för mig iallafall, varken ljud optisk och HDMI eller bilden med den analoga och HDMI.
Postad 15 April 2008 - 08:07
Fungerar inte för mig iallafall, varken ljud optisk och HDMI eller bilden med den analoga och HDMI.
Om du har både tvn o ps3 avstängd (ps3 kopplad via hdmi till tv). Slår på ps3 först o sen med rätt tajming tvn så får du ut optiskt och analogt ljud. sök på youtube så finns det filmer.
Tråkigt dock att dom inte har fixat detta.
Postad 15 April 2008 - 08:08
Stämmer. Om den förstärkaren klarar HD-formaten och har HDMI 1.3. Tidigare versioner har haft svårt att skicka med ljudet också, men vilka versioner är jag osäker på. Sök i forumet!
HDMI 1.3 behövs inte - det behövs bara för bitstreamed HD-ljud, inte för 8 kanalers LPCM. HDMI 1.3 används som en hypegrej för att få folk att köpa mer prylar.
Postad 15 April 2008 - 08:24
Precis som vanligt då?!HDMI 1.3 behövs inte - det behövs bara för bitstreamed HD-ljud, inte för 8 kanalers LPCM. HDMI 1.3 används som en hypegrej för att få folk att köpa mer prylar.
Postad 15 April 2008 - 08:51
Jag trodde att nya affären skulle vara snabbare än gamla men för mig är det tvärt om, inte vad det gäller att få upp nya flikar eller sidor men sen att få upp bilderna är helt hopplöst långsamt (dock har jag inte stött på många "bild saknas" än).
Framförallt irriterande på japanska PSN eftersom man måste ha bilderna där för att kunna naviger aom man inte kan japanska.
Xbox Live Market Place är ju fortfarande bättre organiserat dock. Bara en så enkel sak som att de har trials för alla småspel eller t.ex. att man bundlar items per spel gör livet ganska mycket lättare än på PSN.
Redigerat av Unregistered92d7e447, 15 April 2008 - 08:58.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
40 filmer
14 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?