Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Denon 3808CI *

587 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2009 - 23:26

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Tack för tipset Kneppis, Jag ska prova det imorgon.

Postad 17 January 2009 - 19:23

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

jag valde 3808, skillnaderna är

1 inget trådlöst nätverk
2 10watt mindre per kanal
3 en hdmi ut
4 Ingen DAB-radio (vad det nu är? internetradio finns ju i 3808)
5 Ingen Advanced AL24 Multichannel-signalbehandling

processorerna i dem är likadana så jag TROR att skillnaderna ljudmässigt är väldigt små.... om ens märkbara.

vad är ;
5 Ingen Advanced AL24 Multichannel-signalbehandling?

Det enda jag stör mig på då är att det inte är trådlöst nätverk. Men om jag kör 3808 istället så kan jag köpa ett sonos system istället...

Redigerat av Unregistered1320, 17 January 2009 - 19:23.

Postad 25 January 2009 - 00:30

Rexus
  • Rexus
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!

Kan inte spela wma filer!

Min 3808 är ansluten till Twonky Media Version 4.4.6 / QNAP 209II och mp3 låtar fungerar alldelses utmärkt, men wma låtar funderar inte alls (musikicon på filerna saknas). 3808 ska ju klara både wma / wma Lossless. Kan det varar så att 3808 bara klarar bitrate 48~192 kbps, och mina wma filer är högre upplösning än så? Finns det något sätt att lösa detta? Jag vill ju inte sänka upplösningen på flera tusen låtar.

Jag har även problem med Internet Radio, jag har valt: Internet Radio: Shoutcast vTuner i Twonky Media, och de dyker upp i menyn på 3808, men det kommer ingen musik.

Vad gör jag för fel eller hjälper det att jag uppdaterar 3808?

/Rexus

Postad 28 January 2009 - 15:59

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Funkar WAV-filer att skicka till 3808 via Qnap?

Postad 29 January 2009 - 01:54

Rexus
  • Rexus
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har precis testat och det fungerar!
I dokumentationen står det att den ska klara:
WMA (Windows Media Audio) 48~192 kbps
MP3 (MPEG-1 Audio Layer-3) 32~320 kbps
WAV
MPEG-4 AAC 16~320 kbps
FLAC (FreeLossless Audio Codec)
Att tänka på dock kan man inte id-tagga WAV, därför fungerar bara "folder" alternativet för att hitta WAV musik via TwonkyMedia.
/Rexus

Postad 20 February 2009 - 17:16

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Lite sugen på att införskaffa den förstärkare, men blir lite fundersam.
Tidigare så såldes väl 3803 på hifiklubben för drygt 15000 tror jag.
Nu verkar det som det 3808A säljs för 19000. Är det samma förstärkare, förutom att uppdateringen är installerad från början? Kostar uppdateringen pengar? Tyckte det nämndes i tråden, men det verkar som att folk updaterar själva.
Är det nån idé att lägga pengar på denna, eller kommer det att komma någon ny modell snart som ligger i ungefär samma prisklass som det är bättre att vänta på?

Postad 21 February 2009 - 11:23

Truckerhate
  • Truckerhate
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Lite sugen på att införskaffa den förstärkare, men blir lite fundersam.
Tidigare så såldes väl 3803 på hifiklubben för drygt 15000 tror jag.
Nu verkar det som det 3808A säljs för 19000. Är det samma förstärkare, förutom att uppdateringen är installerad från början? Kostar uppdateringen pengar? Tyckte det nämndes i tråden, men det verkar som att folk updaterar själva.
Är det nån idé att lägga pengar på denna, eller kommer det att komma någon ny modell snart som ligger i ungefär samma prisklass som det är bättre att vänta på?

ja det är samma förstärkare, tror uppgraderingen kosta runt 1500 kr . resten av prisökningen skyller hifi-klubben på den svaga kronan.
Ja Denon brukar släppa nya modeller i den här storleken efter ca 1.5 år så den nya borde komma nu under våren/sommaren.

Postad 25 February 2009 - 11:21

mr_Look2
  • mr_Look2
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
då kanske man skall vänta lite och se vad som händer...
Vad kan man förvänta sig av den nya modellen? Vad kommer den att klara som inte 3808'an kan?
Hur ligger priserna om man skulle köpa en ifrån tyskland? Hurpass svårt är det för någon som inte kan ett ord tyska att beställa därifrån...

Postad 25 April 2009 - 14:46

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Upptäckte just att det kommit en ny firmware för uppgraderade 3808:or. Den heter A2.02. Uppgraderingen gick snabbt så det är väl inte så mycket som har hänt.

Vet inte vad den löser, men det är ju alltid kul att uppgradera :)

Postad 29 April 2009 - 20:30

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Fick hicka när jag såg att klubben hade höjt den till 18690kr! Jag köpte min för gamla priset och en ökning med nästa 3000kr låter väldigt konstigt. För visst den är uppgraderad men jag kan uppgradera min för ett par hundra lappar till samma tekniska spec. eller har jag missat något?

Postad 30 April 2009 - 13:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Fick hicka när jag såg att klubben hade höjt den till 18690kr! Jag köpte min för gamla priset och en ökning med nästa 3000kr låter väldigt konstigt. För visst den är uppgraderad men jag kan uppgradera min för ett par hundra lappar till samma tekniska spec. eller har jag missat något?

Dollarn har gått upp.

Postad 14 July 2009 - 10:40

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej

Ni som vet:)

Har 5.1 system med Dali Ikon 6 i vardagsrummet med Denon 3808. Kör ibland med 5.1 stereo, dvs ljud i alla högtalare då jag spelar musik. Funderar på att lägga till två lite mindre högtalare Dali lektor 1 som bakre högtalare men inte till film, för tanken var att ha 5.1 system för film och kunna spela musik i 7.1 stereo med en högtalare (dali lektor 1) på toa och en (dali lektor 1) på balkongen.
Om jag tolkar tabellen på sidan 9 i manualen så kan man få ut 7.1 ljud om man kopplar de två Dali lektor 1 högtalarna till "surround back"

Så frågan är om det funkar samt om man kan ställa om till 5.1 ljud vid film och ibland ha 7.1 ljud stereo för musik, hade ju varit trevligt med lite musik på toa och balkong:)

Jag får ut 5.1 ljud när jag spelar cd ljud, men när jag spelar radio så får jag bara ut ljud i vänstra högtalarna, d
vs chanel A, vänster front och vänster bak, borde ju kunna få det i 5.1 stereo, har för mig att det funkat innan. Någon som vet hur jag får ut 5.1 ljud med radioljud?

Vid mer kritisk cd avlysning kör jag puredirect, bara 2 kanals stereo

Svar tages tacksamt emot, tänkte köpa högtalarna imorgon.

Hälsningar

Omar Brännström

Postad 16 July 2009 - 19:20

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Hej

Ni som vet:)

Har 5.1 system med Dali Ikon 6 i vardagsrummet med Denon 3808. Kör ibland med 5.1 stereo, dvs ljud i alla högtalare då jag spelar musik. Funderar på att lägga till två lite mindre högtalare Dali lektor 1 som bakre högtalare men inte till film, för tanken var att ha 5.1 system för film och kunna spela musik i 7.1 stereo med en högtalare (dali lektor 1) på toa och en (dali lektor 1) på balkongen.
Om jag tolkar tabellen på sidan 9 i manualen så kan man få ut 7.1 ljud om man kopplar de två Dali lektor 1 högtalarna till "surround back"

Så frågan är om det funkar samt om man kan ställa om till 5.1 ljud vid film och ibland ha 7.1 ljud stereo för musik, hade ju varit trevligt med lite musik på toa och balkong:)

Jag får ut 5.1 ljud när jag spelar cd ljud, men när jag spelar radio så får jag bara ut ljud i vänstra högtalarna, d
vs chanel A, vänster front och vänster bak, borde ju kunna få det i 5.1 stereo, har för mig att det funkat innan. Någon som vet hur jag får ut 5.1 ljud med radioljud?

Vid mer kritisk cd avlysning kör jag puredirect, bara 2 kanals stereo

Svar tages tacksamt emot, tänkte köpa högtalarna imorgon.

Hälsningar

Omar Brännström

Hej

Blev så att jag köpte två Dali Ikon 2 och kör dem i zon 2 och har en på toa och en på balkongen. I zon två (toa och balkong) kan jag ställa in volymen där individuellt mot zon1 som har Ikon serien i 5.1.

Så om jag kör cd musik i vardagsrummet (Zone1) så får jag ut även samma musik i zone 2 och kan ha en annan voym där.

För detta skulle funka så måste jag även ha rc kablar till utgångarna från min bluray spelare till 3808 receiver samt HDMI kabel som innan. Anledningen till detta är att zone två körs analogt och därav rc kablar. Tolkade att man skulle ha försteg för de andra zonerna, men har man bara till zon 2 så behövs inga försteg/förstärkare? som jag tolkar från manualen.

Vad bra, tur man köpt en bra receiver.

Mvh

Omar Brännström

Postad 11 October 2009 - 11:21

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Behöver lite hjälp med att få igång FLAC över nätverket.
Jag använder Media Player för att dela ut musiken på en FAT32 hårddisk. Jag ser låtarna i listan på 3808an men kan inte starta dom?. Behövs det något codec eller liknande för media player?

Edit: Testad med Twonkymedia server och då funkade det på första försöket. Men skall inte JPG bilder funka?

Redigerat av Meller, 11 October 2009 - 11:46.

Postad 17 October 2009 - 10:46

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej

Har fått tag i lite 24bit flac låtar. Kör sedan innan med helt vanlig externhårdisk med usb till 3808 och spelar 16 bitars flac och det funkar bra, men 24 bitar funkar inte alls. Provade att konvertera 24 bitars flac till 24 bitars WAV men det funkade inte heller, det kommer ljud, men slutar och börjar, verkar som receivern inte orkar eller liknande.

Man hade ju hoppats på en firmware uppgradering som skulle kunna klara av det.

Får se hur jag skall lösa det, känns ju surt att behöva köpa typ Popcorn eller liknande för flera tusen.

Mvh

Omar

Postad 17 October 2009 - 12:11

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Om du läser på sidan 53 i manualen så står det "Format som kan spelas" under där står Kvantisering för WAV-format 16bitar.

Har ett störande problem dock, har Telia Digital Tv och det funkar med bild ocj ljud. Men efter jag bytt källa ibland tex till NET/Usb så får jag inte igång ljudet från Digital boxen igen utan måste starta om den genom att rycka ström sladden. Några tips?

Redigerat av Meller, 17 October 2009 - 12:14.

Postad 23 October 2009 - 20:46

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Hej

När jag lyssnar på helt vanlig radio via vanlig radioantenkabel från väggen får jag bara ljud i vänstra högtalaren. Det står stereo på receivern och i alla andra fall som tex cd skiva, bluray film etc har jag ljud i båda eller flera högtalare.

Någon som vet hur jag kan få ljud i både vänster och högerhögtalare när jag har på radion, jag vet, knäpp fråga, men jag har bara ljud i vänster högtalare och då bara med radio och inte annars.

Mvh

Omar Brännström

Postad 04 November 2009 - 11:11

shootking
  • shootking
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har lite funderingar kring min 3808. Jag har köpt nytt ljudkort (ASUS Xonar HDAV Slim) och får den enbart att rapportera "Multi ch bitstream" när jag kör film med flerkanalsljud via min HTPC inkopplad med HDMI. Borde det inte stå DTS, Dolby Digital osv???

Redigerat av shootking, 04 November 2009 - 11:21.

Postad 11 November 2009 - 00:24

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Var har ni alla köpt eran 3808? Är sugen på en men samtidigt blir man ju avskräckt av Hifiklubben och deras prissättning.

I Singapore för halva priset jämfört med HiFiklubben! :)
Fast man var lite nervös för hur den skulle klara resan hem men med halva väskan fylld med bubblewrap så gick det! ;)

Redigerat av Hamilton, 11 November 2009 - 00:37.

Postad 11 November 2009 - 07:02

Omar Brännström
  • Omar Brännström
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Hej

Har fått tag i lite 24bit flac låtar. Kör sedan innan med helt vanlig externhårdisk med usb till 3808 och spelar 16 bitars flac och det funkar bra, men 24 bitar funkar inte alls. Provade att konvertera 24 bitars flac till 24 bitars WAV men det funkade inte heller, det kommer ljud, men slutar och börjar, verkar som receivern inte orkar eller liknande.

Man hade ju hoppats på en firmware uppgradering som skulle kunna klara av det.

Får se hur jag skall lösa det, känns ju surt att behöva köpa typ Popcorn eller liknande för flera tusen.

Mvh

Omar

Hej

Skaffade mig en media spelare för ca 1200kr, Western digital HD Live player. Kan nu spela tex mina 24 bitars flac.

Får nu inte ljud i högtalarna i Zon 2, dvs en högtalare på balkongen och en på toaletten. Det funkade med bara USB-hårddisken kopplat med USB till 3808, men nu är hårddisken kopplat med usb till mediaspelaren och med hdmi från den till 3808. Vad jag vet så kör zon 2 bara analogt och därför funkar hdmi in inte. På blurayspelaren har jag både HDMI in och rc kablar och då får jag ljud till zon 2, frågan är då om ljudet till zon 1 går via hdmi, för man vil ju ha digitalt ljud istället för analogt ljud via rc kablarna. Men eftersom jag ser på receivern att jag får tex de högupplösta Blurayformaten så väljer den väl HMDI överföring i Zon 1 och rc kabel överföring i zon 2.

Undrar varför det bara funkar analogt i zon 2 och varför får man ut ljud i zon 2 med usbhårddisk kopplat via usb direkt.

Ni som har en media spelare hur får ni ljud i zon 2?

Mvh

Omar

Postad 14 November 2009 - 19:46

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Blir snart tokig på att problem jag har fått.
Jag laddade ner Twonky 5.0.68 Trial version, installerade det och angav sökväg till min musik och allt fungerade utmärkt. Men så tog trialen slut och jag köpte Twonky media server v5 installerade. Nu när man väljer en låt i listan på Denonen så blir det precis som man har satt på random den tar olika låtar hela tiden.
Har testat att lägga till XM:IGNORESORT i clients.db men det hjälpte inte.
Funkade ju hur bra som helst först. Aaaa blir tokig ;)

Edit: Hittade felet tillslut, verkar vara en bugg Denons senaste firmware. Slumpvalsläge är markerat som AV men efter man scrollar upp och ner så blir den PÅ. Mycket märkligt

Redigerat av Meller, 15 November 2009 - 00:49.

Postad 31 January 2010 - 20:13

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Hej folket!

Någon som har en idé om vad det kan vara för problem? Kolla nedanstående bilder.

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Receivern fungerade problemfritt i ungefär 4 månader. Hade några glitchar på HDMI-outputen men löstes genom att starta om den. Nu förekommer detta mer och mer frekvent. När jag lämnade in den på HiFiKlubben första gången kunde de inte upprepa problemet och sade att det måste bero på min TV. Hade hemma en annan TV och testade och då fungerade det. Fungerade även återigen på min TV så var glad i några veckor tills det nu hände igen. Lyckades då upprepa problemet på min TV. Känns som om det är någon HDMI-komponent i receivern som gett up, inte sant?

Mvh,
Michael

Postad 01 February 2010 - 18:37

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0
Har oxå fått det problemet med bara blå skärm ett par gånger, jag ryckte lite i hdmi kabeln sen så har det funkat. Har du testat att nollställa recivern?

Postad 04 February 2010 - 19:35

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Yep. Jag har testat att nollställa den, olika kablar, olika TV-apparater. Ingenting verkar fungera. Kanske kan det ha att göra med enheterna jag har anslutna? Vet inte. Känns mindre bra i alla fall. Ska in till Hifiklubben nu på lördag.

Postad 18 February 2010 - 09:38

induce
  • induce
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Fick tillbaks min receiver igår. Gick snabbare än väntat att genomföra servicen. Det roliga är väl att det gamla felet ersatts av ett nytt. Kolla den vackra bilden.

Postad bild

HD-signaler över komponent ger konstig bild eller ingen bild alls. SD-signaler över komponent fungerar utmärkt. Har inte hunnit testa HDMI ännu. Någon som haft liknande problem? Börjar bli trött på detta nu. Hade hoppats på att man skulle slippa problem när man köpte lite dyrare grejjer.

Postad 09 April 2010 - 22:30

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Har en 3808 med 7.1-system från Monitor Audios silverserie samt en Panasonic 36" CRT-TV vilken som bäst tar emot progressiv komponent. Det ska bli en 50" plasma till senhösten men tills vidare får jag hålla tillgodo med tjock-tvn.

Vad jag undrar är om det går att köra med HDMI från en BD-spelare till 3808:an och få t.ex. DTS-MA som bitstream och sen köra bilden nedskalad via komponent från 3808:an till TVn?

Alternativt om man kan köra HDMI till 3808:an för ljudet och sen komponent direkt från BD-spelaren till TVn?

Redigerat av Hamilton, 09 April 2010 - 22:30.

Postad 13 April 2010 - 16:18

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0

Har en 3808 med 7.1-system från Monitor Audios silverserie samt en Panasonic 36" CRT-TV vilken som bäst tar emot progressiv komponent. Det ska bli en 50" plasma till senhösten men tills vidare får jag hålla tillgodo med tjock-tvn.

Vad jag undrar är om det går att köra med HDMI från en BD-spelare till 3808:an och få t.ex. DTS-MA som bitstream och sen köra bilden nedskalad via komponent från 3808:an till TVn?

Alternativt om man kan köra HDMI till 3808:an för ljudet och sen komponent direkt från BD-spelaren till TVn?

Om du läser på sidan 8 i manualen så har du en konverterings tabell, hur och vad man kan göra bild signaler.
Tåkigt nog så funkar inte det du tänkt dig. "HDMI signaler kan inte konverteras till analoga signaler".
Altarntiv 2 vet jag faktiskt inte bara att testa :)

Postad 19 November 2011 - 12:44

venomizer
  • venomizer
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Är precis i svängen att köpa en 3808 begagnad, och han som säljer säger att den inte är uppdaterad en enda gång.
Är det något jag vill göra? Fixar det några större saker som jag garanterat kommer reta mig på annars? Eller är det bara buggfixar?

Postad 19 November 2011 - 15:21

Meller
  • Meller
  • Lärjunge

• 417 inlägg
  • 0

Är precis i svängen att köpa en 3808 begagnad, och han som säljer säger att den inte är uppdaterad en enda gång.
Är det något jag vill göra? Fixar det några större saker som jag garanterat kommer reta mig på annars? Eller är det bara buggfixar?

Här kan du läsa vad alla uppdateringar har gjort.
http://denon-firmwar...308 Change Logs

Jag rekomenderar att du uppdaterar, jag ägde en 3808 för ett par år sen och det är mycket som har fixat och trixats med.

Postad 19 November 2012 - 16:57

Jack old no7
  • Jack old no7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, min denon 3808 idag har tappad alla in signaler från hdmi (får ingen GUI på tv skärmen heller) gjorde fabriks reset, hjälpte inte.
Vet någon va kan det vara får nåt? :wacko:

Postad 19 November 2012 - 17:11

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Verkar som HDMI kortet packat ihop ! Vet att vissa apparater kan bränna HDMI-inngångarna på stärkaren, t.e.x Dreambox har dödat några HDMI portar.

Postad 19 November 2012 - 22:20

Jack old no7
  • Jack old no7
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack, hmm...märkte nu att det inte bara HDMI ingångar som inte funkar, det verkar så att alla signal IN som har lagt av, jag får inte något (in) signal att funka. :(

Postad 20 November 2012 - 00:04

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Surt !! Men nu har du ju skäl att köpa en ny :-)

Postad 16 August 2013 - 11:40

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
Har precis köpt till en Guru center till mina Guru frontar och nu undrar jag om det går att anvädna pure direct och få signal till centern eller om det är omöjligt?

Postad 06 September 2013 - 20:27

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag köpte min Denon 3808 strax efter modellen hade släppts i Nov 2007 men har aldrig uppdaterat den. Nu har jag äntligen fått in kablat internet till tv-rummet. Går det fortfarande att uppdatera den här modellen?

Har ett par buggar med att det inte blir nåt ljud när man byter från mellan olika filmer där det är olika ljudspår, t.ex. efter att ha kört Dolby Digital så funkar inte DTS eller efter DTS-HD MA så funkar inte stereo. Problemen fixas genom att slå av och på stärkaren men det är ju irriterande att behöva pausa filmen och sen vänta medan stärkaren startar om.

Postad 07 September 2013 - 14:45

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Det bör funka bra Hamilton.
http://www.avsforum....tracking-thread

Postad 20 September 2013 - 22:24

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Japp, det gjorde det så nu är den uppdaterad till alla de senaste versionerna! :)
Läste på några av de sista sidorna i den officiella 3808-tråden på avsforum att vissa har lyckats få Feature upgrade-paketet gratis. Dock så fick jag bara meddelandet när jag gick in under Add New Feature att min enhet inte är registrerad och att jag skulle kontakta Denon.
Funderar på om man ska kontakta Denon för att se om den fortfarande går att få gratis men vart ska man då vända sig? De finns ju inte i Sverige... (HiFi-klubben lär väl inte ha en susning...)

Postad 27 December 2013 - 00:45

JocPoc
  • JocPoc
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Min 3808 har börjat krångla lite nu på sista tiden. Någonting verkar vara fel med vänster frontkanal. Det här är ett problem som härjar bara ibland, efter lite fippel och krångel så brukar det fungera som det ska igen.

När problemet uppstår så är det som sagt bara ljud ur höger kanal och center/surround när det är ljud i de kanalerna. Förut räckte det med att starta om recievern och koppla in källan igen så fungerade det men det verkar som att det är lite jobbigare nu. Om det verkar luddigt är det för att jag inte har en aning om vad det är som orsakar detta.

Ikväll t.ex. så slutade vänster kanal fungera igen och jag provade att resetta den (standard+dps och uppstart) och att byta HDMI ingång och så vidare, och det fungerade till slut men ljudet i vänster kanal var mycket tystare än i höger. Provade att ändra ljud ut från HDMI till optisk och härja ännu mer med alla möjliga ljudinställningar och nu fungerar alla kanaler som de ska igen och ljudet är lika starkt från vänster och höger. Vet inte exakt vad det var som gjorde att det började fungera igen.

Är det någon som har varit med om detta eller känner någon eller har sett någon forumtråd där folk har samma problem? Om det är något som är trasigt i förstärkaren så bör väl inte skiten börja fungera helt plötsligt?

Edit: efter lite felsökning är det fel på HDMI kortet. Ingen som har ett begagnat som bara ligger och skräpar?

Redigerat av JocPoc, 17 September 2014 - 14:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.