Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 October 2008 - 21:22

Unregisteredcdb5ba01
  • Unregisteredcdb5ba01
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har hållit på med minPopcorn A-110 nu ett tag, men får det inte allt att fungera. Är inte så kunnig på det här.
Jag har installerat myiHome på min dator, men min popcorn hittar inte myiHome.
Det ända jag ser i min Popcorn är min HDD och Network Browser.

Har Vista och ett modem från BBB med en inbyggd router.

Någon som har en idé?

Postad 14 October 2008 - 21:39

Puder-k
  • Puder-k
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
En fundering. Som det är i dagsläget spelar jag upp .mkv filer med datorn kopplad till förstärkaren via HDMI och vidare till tv/projektor. Datorn klarar utan bekymmer av både 720p och 1080p. Finns det då någon anledning för mig att skaffa en popcorhour? Jag har en blåtand mus så att jag kan sitta i soffan och styra.

Blir det bättre bild med pch?

Postad 14 October 2008 - 21:43

Avve
  • Avve
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har suttit o slitit i håret nu ett tag och varit nära på att slänga in pch´n i min nya samsung 756.

Testade idag med en twix 7000 där jag fört över ett par filmer. Funkade klockrent med allt och sedan blev jag lite nyfiken på pocornprylen, så innan teknikmagasinet stängde var jag där och tjackade en.

Här koplade jag istället in en lacie via usb´n och laddningstiden var väl sådär men det funka(intalade jag mig) nu till själva skiten, testa exakt samma rullar som på twixen. Vissa av dessa funkade klockrent på pch medans vissa bara visade bra bild men inget ljud och vissa hade skitsunkig bild men ljud. Vad beror detta på??! har även uppdaterat firmware.

Sedan ytterligare ett problem på pch var att när jag varit inne på inställningar för att sedan gå "hem" så börjar han ladda och efter ett tag står det att det inte funka(typ) och tryck på "retur" när jag gör detta händer heller ingenting utan för att komma därifrån e det sladd ur från usb o ström av på pch för att sedan börja om o märka att man sitter i samma sits igen..
Ngn som varit med om liknande eller kanske har ngn idé varför det blir såhär?

Tack på förhand

Postad 14 October 2008 - 22:59

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt få LLINK att starta direkt varje gång man kör igång PCH:n om man har det på en USB-sticka?

Postad 15 October 2008 - 06:06

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1044 inlägg
  • 0
Fick min PCH igår och lyrisk som man var kopplade in allt med min externa hårddisk och projector.

La sedan in en IMG/Iso-fil.

Men 4-5gånger under filmen så stannade filmen och efter ett tag så började den igen fast snabbare precis som om
hårddisken inte hinner med men ska ju inte vara några problem.

Vad kan problemet ligga då det är rätt irriterande.

Postad 15 October 2008 - 07:51

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jag ska till att montera min disk i pch och som jag förstår det så behövs det ingen strömkabel till den, bara att skjuta in, men vad ska man då ha det strömuttag som sitter på moderkortet längst till vänster sett uppifrån för det är väll ett SATA uttag som sitter där?

Och så en tidigare fråga utan svar om myihome, vilken port ska man välja i dom inställningarna i myihome, port 8000 som standard när man har installerat det på datorn men hur vet man villken man ska ändra till och om man ska änndra?

Postad 15 October 2008 - 08:10

mah01
  • mah01
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jag ska till att montera min disk i pch och som jag förstår det så behövs det ingen strömkabel till den, bara att skjuta in, men vad ska man då ha det strömuttag som sitter på moderkortet längst till vänster sett uppifrån för det är väll ett SATA uttag som sitter där?

Det följer med en ström-kabel. Den ska kopplas från moderkortet (som du säger) till hårddiskens ström-intag.

Postad 15 October 2008 - 09:02

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Det följer med en ström-kabel. Den ska kopplas från moderkortet (som du säger) till hårddiskens ström-intag.

Jag fick ingen SATA strömkabel med till disken, det som va med är en HDMI, en USB, skruvar till HDD, fjärkontroll, och strömkabell till väguttaget.
Är det bara jag som inte fått en SATA kabel med min spelare eller är det någon mer som inte fått en sån??
Måste man ha en sån SATA strömkabel för att kunna sätta i en HDD??

Redigerat av Unregistered6cc2d963, 15 October 2008 - 09:05.

Postad 15 October 2008 - 09:08

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag fick ingen SATA strömkabel med till disken, det som va med är en HDMI, en USB, skruvar till HDD, fjärkontroll, och strömkabell till väguttaget.
Är det bara jag som inte fått en SATA kabel med min spelare eller är det någon mer som inte fått en sån??
Måste man ha en sån SATA strömkabel för att kunna sätta i en HDD??

Det kommer inte med någon strömkabel till en SATA disk...det ska inte behövas något. "Bara att slajda" in och formatera (Ext. 3), det funkade för mig med lite hjälp från forumet :)

Postad 15 October 2008 - 09:12

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag har heller inte fått någon (intern) strömsladd. Även hårddisken (sata) har en separat strömingång. Dock fungerade det ändå utan strömkabel imellan. Jag skulle kunna tänka mig att strömkontakten på moderkortet kan användas om man vill koppla in en ide-disk. Fast då antar jag att man måste köpa till nån sata->ide konverterare + som sagt en ström-sladd.
mah01: Är det en pch100 som du har där det ingick en strömsladd?

Redigerat av ekendahl, 15 October 2008 - 09:13.

Postad 15 October 2008 - 09:38

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Efter att drygt halvår med PS3 så tröttnade jag rejält. Hur jag än backar upp mina DVD filmer så får jag inte AC3 ljud till min förstärkare.
Efter en stund med PCH så fungerar allting jag konverterat från DVD. ISO, MKV, mp4, divx etc etc, dessutom via SMB direkt. Klockren produkt, som dock kunde vara mer responsiv i gränssnittet, men för 2500:- så kan man ju inte förvänta sig vad som helst. Äntligen en produkt där tjejen kan starta en film om jag inte är hemma.

Postad 15 October 2008 - 09:41

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Ok tack ska ni ha, ska testa ikväll, blev lite nervös när jag såg att det va en kontakt på moderkortet men ingen kabel men jag hadde för mig att jag läst här att det bara skulle va att skjuta in den och köra.

Postad 15 October 2008 - 09:52

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag köpte nyligen min PCH110. 1Tb hårddisk installerad. Igår funderade jag på vilket sätt som vore bäst att kopiera över de filmer som jag har på en full extern 500 Gb USB-disk (LaCie LaCinema). Valmöjligheterna var:
1. Koppla både pop och hd till en dator och kopiera imellan.
2. Koppla hd'n till usb-ingången på popens front och kopiera direkt utan att blanda in en dator.
Det kändest bäst att inte blanda in en dator (bl.a. eftersom jag inte är säker på hurpass stabil EXT2/3 drivrutinen för windows är) varför jag valde alternativ 2. Så igår kopplade jag hd'n till poppen och började föra över. Det verkade dock gå väldigt segt. Efter flera timmar stod mätaren fortfarande på 0%. Jag hade dock vid ett par tillfällen sett att den stått på 1 eller 2% också men sedan gick den tillbaka till 0% igen. Min slutsats var att man kanske inte kan lita helt på räknaren när man har väldigt mycket att föra över så jag gick och lade mig för att vänta på morgondagen. Idag på morgonen hadde kopieringen upphört och popen var i något odefinerbart läge utan bild. Vad jag förstår så hade den hängt sig. Efter omstart visade det sig att en del kommit över. Utan att ha kollat närmare så skulle jag bedömma c:a 20%.
Hur det nu är tycker jag att det "kändes" mer som USB1 fart vid överföringen. Hur lång tid borde 500 Gb ta vid USB2? Om jag räknar rätt skall det teoretiskt ta endast ca 2 timmar 20 minuter (60 Mb/s ger 500000/60 = 8333 sekunder)
Har någon några rekomendationer vid överföring av större mängder (500Gb) material? Funkar det bättre att koppla båda till en win-dator med EXT2/3 drivrutinen installerad? Kan man / är det bättre att använda usbkontakten på baksidan av popen?

Redigerat av ekendahl, 15 October 2008 - 10:23.

Postad 15 October 2008 - 10:36

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Hur det nu är tycker jag att det "kändes" mer som USB1 fart vid överföringen. Hur lång tid borde 500 Gb ta vid USB2? Om jag räknar rätt skall det teoretiskt ta endast ca 2 timmar 20 minuter (60 Mb/s ger 500000/60 = 8333 sekunder)
Har någon några rekomendationer vid överföring av större mängder (500Gb) material? Funkar det bättre att koppla båda till en win-dator med EXT2/3 drivrutinen installerad? Kan man / är det bättre att använda usbkontakten på baksidan av popen?

60MB/S!?!? Vad har du fått den fantasisiffran ifrån? Du kan nog snarare räkna med 10-15MB/s i praktisk hastighet om filerna är stora.
Det låter smartare att kopiera så mycket data i en dator istället.

Postad 15 October 2008 - 10:51

Avve
  • Avve
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Skickar in detta igen eftersom Min bror säkerligen vill veta vad som är fel på hans PCH

Jag har suttit o slitit i håret nu ett tag och varit nära på att slänga in pch´n i min nya samsung 756.

Testade idag med en twix 7000 där jag fört över ett par filmer. Funkade klockrent med allt och sedan blev jag lite nyfiken på pocornprylen, så innan teknikmagasinet stängde var jag där och tjackade en.

Här koplade jag istället in en lacie via usb´n och laddningstiden var väl sådär men det funka(intalade jag mig) nu till själva skiten, testa exakt samma rullar som på twixen. Vissa av dessa funkade klockrent på pch medans vissa bara visade bra bild men inget ljud och vissa hade skitsunkig bild men ljud. Vad beror detta på??! har även uppdaterat firmware.

Sedan ytterligare ett problem på pch var att när jag varit inne på inställningar för att sedan gå "hem" så börjar han ladda och efter ett tag står det att det inte funka(typ) och tryck på "retur" när jag gör detta händer heller ingenting utan för att komma därifrån e det sladd ur från usb o ström av på pch för att sedan börja om o märka att man sitter i samma sits igen..
Ngn som varit med om liknande eller kanske har ngn idé varför det blir såhär?

Tack på förhand

Postad 15 October 2008 - 11:50

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

60MB/S!?!? Vad har du fått den fantasisiffran ifrån? Du kan nog snarare räkna med 10-15MB/s i praktisk hastighet om filerna är stora.
Det låter smartare att kopiera så mycket data i en dator istället.

Jag angav teoretsik hastighet som sagt. Vet inte hur det är "i verkligheten". Dock tycker man att om man inte blandar in en dator i mitten med operativ buss-hastigheter o dyl så borde man hamna i närheten av den teoretiska hastigheten.
http://en.wikipedia.org/wiki/USB_2
The Full Speed rate of 12 Mbit/s (1.5 MB/s) is the basic USB data rate defined by USB 1.0. All USB hubs support Full Speed.
A Low Speed rate of 1.5 Mbit/s (187.5 kB/s) is also defined by USB 1.0. It is very similar to full speed operation except that each bit takes 8 times as long to transmit. It is intended primarily to save cost in low-bandwidth Human Interface Devices (HID) such as keyboards, mice, and joysticks.
A High-Speed (USB 2.0) rate of 480 Mbit/s (60 MB/s) was introduced in USB 2.0. All high-speed devices are capable of falling back to full-speed operation if necessary.

Jo, jag antar att jag får göra ett nytt försök med en dator då...

Postad 15 October 2008 - 11:53

mah01
  • mah01
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

mah01: Är det en pch100 som du har där det ingick en strömsladd?

Det stämmer, jag läste inte frågan tillräckligt noga. Jag ber om ursäkt. Det är en A-100 jag har med IDE-disk och den har jag strömsladd till.

Postad 15 October 2008 - 12:32

Unregisteredcdb5ba01
  • Unregisteredcdb5ba01
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Provar igen.

Försöker få igång myiHome så att kan steama från datorn.
Men min popcorn verkar inte få någon kontakt med myiHome.
Hur ska jag göra?

Postad 15 October 2008 - 13:48

inji
  • inji
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Snabb fråga: Får man med en optisk s/pdif-sladd? eller är det bara hdmi?

Postad 15 October 2008 - 14:08

Pedja
  • Pedja
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Här finns alla svar, även på ikke ställda frågor
ps: sladden till audio följer inte med.
pss: om moderator kunde ordna denna tråden så det blir logisk bunden med frågor o svar :)
pss: PCH har precis blivit 300:- dyrare på flera ställe i Sverige 2490=>2790 SEK

Redigerat av Pedja, 15 October 2008 - 14:14.

Postad 15 October 2008 - 15:45

inji
  • inji
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

pss: PCH har precis blivit 300:- dyrare på flera ställe i Sverige 2490=>2790 SEK

tack, beställde precis en, innan alla höjer (slut på lager = köpa in nya med dyrare dollarpris?)

Postad 15 October 2008 - 18:52

anxxxcar
  • anxxxcar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla!
Nån som vet hur man bär sig år för att lägga in websida/url-adress för att t.ex. kunna titta på www.dn.se via PCH:n? funkar inte att skriva in URL-adress i Edit under webtjänster.

Tacksam för tips!

Postad 15 October 2008 - 20:02

t00n
  • t00n
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
om en mkv-fil har inbyggd text (t.ex engelskt) och jag i samma mapp har en .srt-fil varför kan jag inte välja .srt-filen som undertext? Om jag försöker välja undertext genom att trycka på subtitleknappen + höger så kommer bara en upp (den inbyggda texten)

film.mkv
film.srt

(har jag ingen inbyggd text så funkar det att välja .srt-filen)

Redigerat av t00n, 15 October 2008 - 20:02.

Postad 15 October 2008 - 20:20

Unregisteredcdb5ba01
  • Unregisteredcdb5ba01
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Här finns alla svar, även på ikke ställda frågor
pss: om moderator kunde ordna denna tråden så det blir logisk bunden med frågor o svar :)

Jag har varit in dit och tittat, men hittar inte mitt problem.
Min PCH kan alltså inte hitta myiHome. Varför?

Postad 15 October 2008 - 20:32

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Jag har varit in dit och tittat, men hittar inte mitt problem.
Min PCH kan alltså inte hitta myiHome. Varför?

Har du dubbelkollat alla brandväggar och antivirusprogram?

Postad 15 October 2008 - 21:22

Nyp
  • Nyp
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att flytta över filer från datan till hårddisken
på min popcorn trodde de bara va att ansluta usb sladdden,
men jag kan inte hitta hårddisken...Är inte så insatt i de här men nån
kanske kan hjälpa till..

Postad 15 October 2008 - 21:24

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

om en mkv-fil har inbyggd text (t.ex engelskt) och jag i samma mapp har en .srt-fil varför kan jag inte välja .srt-filen som undertext? Om jag försöker välja undertext genom att trycka på subtitleknappen + höger så kommer bara en upp (den inbyggda texten)

film.mkv
film.srt

(har jag ingen inbyggd text så funkar det att välja .srt-filen)

Skumt,så ä det inte för mig...

Postad 15 October 2008 - 23:20

Pedja
  • Pedja
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Detta med subbtextning händer om den inbeddade texten finns inlagd i överlayer o inte som text, dvs om den är inmixad med bilden. Den som rippade , ripade fel, kollade precis Mongol med inakad engelsk text , kunde aktivera srt med svensk som la sig över denna.

Om allt är rippad som det ska, ska man kunna väla subtiteln knappen, sen ska man kunna skifta mellan file (extra tekst) och den inbeddade med v och H pilar.

@tobbe

detta är en nätverksproblem o inte PCHs, därför finns inget om detta.

Postad 16 October 2008 - 06:14

naresjo
  • naresjo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hur gör jag för att flytta över filer från datan till hårddisken
på min popcorn trodde de bara va att ansluta usb sladdden,
men jag kan inte hitta hårddisken...Är inte så insatt i de här men nån
kanske kan hjälpa till..

Hej, instämmer med "Nyp", är det någon som kan vara vänlig och berätta hur man gör för att föra över filer FRÅN dator TILL PCH via USB?

Det måste ju vara möjligt...

Postad 16 October 2008 - 07:57

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej, instämmer med "Nyp", är det någon som kan vara vänlig och berätta hur man gör för att föra över filer FRÅN dator TILL PCH via USB?

Snälla mäniskor, försök att läsa lite i trådarna, faq m.m. innan ni frågar. För att svara på frågan så behövs en driver insallerad på datorn. Gå till http://www.fs-driver.org/

Postad 16 October 2008 - 08:32

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Angående överföring av större mängder data och överföringshastigheter som jag skrev om tidigare så kan jag meddela att det fungerade mycket bättre att koppla båda diskarna till en dator. När min usb-disk var kopplad direkt till poppen lyste led-lampan på usb-disken med ett blinkande sken vid filöverföring. När kopieringen skedde via en dator var det mer eller mindre ett fast sken. Detta är en tydlig indikation på att överföringshastigheten var snabbare i det senare fallet. Jag kan inte förstå detta på annat sätt än att usb-host funktionen är USB 1.1 (vilket inte är ovanligt på system med USB 2.0). Synd i så fall....

Postad 16 October 2008 - 08:39

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Här har ni svaret: (allt finns på http://www.networked....php/Main_Page)
Finns även info på tidigare sidor i detta forum

Can you access A100 or A110 internal Hard drive by computer's USB after formatting it via NMT EXT2 or EXT3?
You need to install the EXT2 / EXT3 drivers on your pc.

1) Install this program and it works fine.

http://www.fs-driver.org

You need to go to the control panel on your PC and open the IFS drives item. You will then see the internal drive, with three partitions. If you give the third partition (should be the biggest) a drive letter from the drop down list, when you close you should be able to access the internal drive via the USB connection as if it were just another USB drive.

Postad 16 October 2008 - 08:45

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Angående överföring av större mängder data och överföringshastigheter som jag skrev om tidigare så kan jag meddela att det fungerade mycket bättre att koppla båda diskarna till en dator. När min usb-disk var kopplad direkt till poppen lyste led-lampan på usb-disken med ett blinkande sken vid filöverföring. När kopieringen skedde via en dator var det mer eller mindre ett fast sken. Detta är en tydlig indikation på att överföringshastigheten var snabbare i det senare fallet. Jag kan inte förstå detta på annat sätt än att usb-host funktionen är USB 1.1 (vilket inte är ovanligt på system med USB 2.0). Synd i så fall....

Intressant. Jag kopplar USB kabeln från PCH till min PC och en uppackad mkv fil på ca 8,5GB kopieras på ca8minuter, så jag tror det är USB 2 i Slave porten. Med andra ord ca 17,7 MB/s kopieras
Ska testa senare hur snabbt det går att kopiera från min externa hdd till interna HDD på PCH på USB Host

Vill bara påpeka att PCH är nog inte för den tekniksvage personen. Lite meck behövs för att man ska förstå hur saker och ting ska fungera... bara min mening :)

Redigerat av Midnight, 16 October 2008 - 08:49.

Postad 16 October 2008 - 08:58

equi
  • equi
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Fick min PCH A-110 igår och har några frågor:

1) Går det att korrigera ljudet på nåt sätt? Är väldigt mycket bas, bort med loudness, tack.

2) Var bra bild med bra material, men mer lågupplöst material gav sämre bild än om jag kör från PC. Körde i TV-Mode + 7 dvs 720p... ska man gå ner och köra nåt annat TV-Mode när man kör exempelvis TV-serier i 350mb-filer? Provade att köra nåt lägre men fick då en pytteliten fladdrig bild uppe i vänster hörn. Fel Hertz? Nån som kan förklara om jag gör nåt fel?

3) Spelar upp allt från en USB-disk (LaCie 500Gb) och det fungerade väldigt bra. Dock hände det två gånger när jag körde DVD att filmen hängde sig (loopar 1 sekund i all evighet) och när jag trycker på stopp visar det sig att den "tappat bort" USB-disken? Vet inte om detta fenomen även gäller övriga format - då jag bara testat 1½ h än så länge.

4) Kan/bör man köra nån "safely remove USB-disk" från A-110?

Redigerat av equi, 16 October 2008 - 14:59.

Postad 16 October 2008 - 10:49

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Nu sänkte Webhallen priset igen till 2490 för PCH 110. Man missade rabatt dagen på Inwarehouse när dom hade den för 2290kr för någon vecka sen på en söndag tror jag :)

Postad 16 October 2008 - 13:59

mah01
  • mah01
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Can you access A100 or A110 internal Hard drive by computer's USB after formatting it via NMT EXT2 or EXT3?
You need to install the EXT2 / EXT3 drivers on your pc.

1) Install this program and it works fine.

http://www.fs-driver.org

You need to go to the control panel on your PC and open the IFS drives item. You will then see the internal drive, with three partitions. If you give the third partition (should be the biggest) a drive letter from the drop down list, when you close you should be able to access the internal drive via the USB connection as if it were just another USB drive.

För mig som aldrig sysslat med linux eller dess filsystem blir detta en liten smula förvirrande :)

Ska jag tolka det som att man kan koppla sin dator (med drivern installerad) mot en A-100 eller A-110 som kör Ext3-filsystemet och att det fungerar så länge filsystemet inte har något inskrivet i sina journaler (dvs att den alltid blivit "cleanly dismounted beforehand") ?

Postad 16 October 2008 - 14:37

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

För mig som aldrig sysslat med linux eller dess filsystem blir detta en liten smula förvirrande :)

Ska jag tolka det som att man kan koppla sin dator (med drivern installerad) mot en A-100 eller A-110 som kör Ext3-filsystemet och att det fungerar så länge filsystemet inte har något inskrivet i sina journaler (dvs att den alltid blivit "cleanly dismounted beforehand") ?

Kör Ext3 på interna hdd på PCH. Vilket du säkert valde när du installaderde NMT programmen på PCH första gången du skulle formatera HDD

På PC kör du länken jag skickade för drivrutinen så du kan läsa av disken på PCH. Oroa dig inte för att det står EXT2 på drivrutinen. Det är bara och köra på :) har heller aldrig fifflat med Linux tidigare

Postad 16 October 2008 - 16:47

t00n
  • t00n
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

detta är en nätverksproblem o inte PCHs, därför finns inget om detta.

nja filerna ligger på psh-110's hårdisk! och filerna funkar klockrent i vlc på mac:en så nätverksproblem vete ...!! Och filerna är rippade efter scenstandard ( if you know what I mean :) )

Postad 16 October 2008 - 17:22

captainklegg
  • captainklegg
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hejsan!

Köpte min Popcorn Hour a-110 idag på teknik magasinet och allt funkade prima att streama allt från PC:n.
Stängde av PCH genom att köra Power + Delete. Nu när jag ville visa flickan vad jag köpt så går den inte igång, står bara ingen signal hela tiden. Har tryckt frenetiskt på Powerknappen och dragit ur strömkabeln ett antal gånger men inget händer. Det stod ju första gången jag skulle dra på den efter avstängningen att PCH loading, fint tänkte jag men sedan har det varit såhär, ingen signal. Har man gjort något fel så den pajat eller är det bara en tråkig bugg.

Tacksam för svar och ja jag har läst hela denna tråd. :)

Postad 16 October 2008 - 17:36

Pedja
  • Pedja
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
t00n

min svar va riktad till tobbe efter mängden av info han bjudit på.

Till alla som har lite problem med inbyggda mkv textning o inte kan öppna textfiler från File.

Märker att om jag kommer åt filmen igenom nätverket dvs. arbetsgrupp att man kan välja file.

Om jag startar film direkt från en identifiterad uPNP media, då kan man inte starta extra textremsan från srt ..sub eller annan file.

I min dal är det QNAP TS101 en NAS enhet som är problem mao.

Ska läsa lite mer om detta.

Vet ej hur är det med att starta från disk ansluten direkt till PCH , har ej testat.

Postad 16 October 2008 - 17:50

theless
  • theless
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej! Jag har precis köpt min popcorn och är nöjd föruotom att den verkar lite instabil. Laddade ner Kill Bill i 1080p och efter ett tags tittande så börjar filmen hacka och det hjälper inte att pausa och spola, däremot om jag kör en time seek så går det bättre. Frågan är om det är filmen det är fel på eller om det är popcornen som strular?

Tack för svar!:)

Postad 16 October 2008 - 18:16

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej har varit och köpt en popcorn 110. Efter många timmars svärande och spottande fick jag bild från hdmi.
Allt funkade bra tills för några timmar sedan, har provat att spela upp både musik och film från min externa HD (usb) helt plötsligt startar ej uppspelning från verken musik eller film?? jag kommer åt min HD och kan blädra runt bland filerna.

Någon som vet vad detta kan bero på???

Postad 16 October 2008 - 19:41

tbark
  • tbark
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Köpte en PCA i lördags. Inga problem med installation, uppdaterade utan problem. MyiHome fungerar bra, men utan på iso, img. I går köpte jag en 500mb WD disk, allt fungerar kanon, hittas i nätverk av alla. I natt började jag tanka över min filmkatalog, men när jag kom hem frå jobbet var den stendöd i nätverket. Jag har försökt med allt att få igång det men nätverksdioderna lyser inte och den hittar inte någon ipadress. Jag är ganska säker på att näverksdelen pajat. Jag kör med kabel till telias Thomson TG787 och vidare trådlöst till datorn. :)

Är det någon som råkat ut för något liknande?
Tacksam för alla svar.

Postad 16 October 2008 - 19:59

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Även jag köpte en Popcorn, kan säga att den inte spolar filmen något vidare, vill gärna hänga sig eller vägra avbryta spolningen, hur mycket man än trycker på den förbannade play knappen. Skulle vara skönt med "komma ihåg sista visning plats" funktion typ som i Zoom player, och även att man skall kunna spola snabbare.

Och var är on/off knappen? Letar efter den fortfarande... På fjärrkontrollen funkar varken power+delete eller power+usb eject knappen. Händer ingenting när man provar. Går hårddisken i viloläge när den inte används på ett tag?

Streaming trådlöst från datorn till router via kabel till PH funkar sådär, börjar lagga ibland (Har full täckning).
Och streama från dvd spelaren i datorn är ett skämt, laggar hela tiden och utan ljud. Provat även med kabel till datorn.

Jag är överlag nöjd än så länge, väldigt bra ljud och bild, enkel att hantera. Tyvärr hör jag min 2,5 tums 7200 seagate knattra i tysta scener, hoppas det blir bättre (tystare) med en 3,5 tums 1TB WD GP hdd som är på G. :)
Popcorn lådan resonerar en del, skall försöka tysta ner hd:n med gummi. Den är ju annars skruvad rätt mot plåten.

Postad 17 October 2008 - 07:03

Shengya
  • Shengya
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej.

Alla ni som har löpt in A-110 och har "normala" funktionsproblem rekommendera jag att ni går till den officiella tåden för A-100 och använder sökfunktionen, finns hur mycket frågor som helst som har blivit besvarade som många i denna tråden ställer igen. Annars blir det 2 trådar som loopar samma frågor och svar.
https://www.minhembi...howtopic=170497

Postad 17 October 2008 - 09:09

captainklegg
  • captainklegg
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej.

Alla ni som har löpt in A-110 och har "normala" funktionsproblem rekommendera jag att ni går till den officiella tåden för A-100 och använder sökfunktionen, finns hur mycket frågor som helst som har blivit besvarade som många i denna tråden ställer igen. Annars blir det 2 trådar som loopar samma frågor och svar.
https://www.minhembi...howtopic=170497

Tack, letade efter något sådant men har testat allt med min PCH a-110 och jag får inte igång det, stände av den med Power+delete och har testat att dra ur kabeln tusen gånger men utan framgång att få den o funka igen. Idag blir det att lämna tillbaks den och se om man kan få någon ny. Den funkade i tre timmar...*snyft*

Postad 17 October 2008 - 09:28

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Beror på flera saker, som hur många applikationer har du igång i PCH:n (egentligen allt utom Samba och nån till, bör vara av för max prestanda) och hur filmen är kodad. Ska är den hårdkomprimerad (mycket rörelse och förändring) får den nog svårt att hinna med 48Mps rådata, kör du dessutom DTS dekodningen i PCH:n istf extern dekodning i förstärkaren blir det ännu svårare.
För 720p har jag aldrig sett problem, men 1080p ligger närmare gränsen och kräver så mycket mer av PCH:n

Hu får du PCH att koda av DTS? De håller på att jobba med en intern konvertering till 2 kanalsljud men den är ju inte färdig ännu.

Postad 17 October 2008 - 11:41

Xerox_
  • Xerox_
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har Nyss köpt min PHC A110 men har lite snabba frågor om mjukvaran etc:

1. Kan jag nå min externa USB HDD som e kopplad te min PCH via nätverket från min laptop? Isf hur?

2. Har ett trådlöst tangentbordf (Ione Scorpius p-20) som inte vill leka med min PCH, fasten det står bå deras hemsida att den ska vara kompatibel med mediacenters, och att PCH e kompatibel med tangentbord. Kan jag mixtra med drivrutiner manuellt? (ska egentligen inte behövas några för tangentbordet)

3. Någon som har fått tag på deras produktsupport? På hemsidan hänvisar dom ju bara till ett forum där ingen svarar :unsure:

4. Finns det någon möjlighet att ansluta till intenert via PCH och använda sig av en standard webbläsare? Vill nå tex wikipedia och hotmail, men dessa sidor buggar som fan om man ansluter via PCH's egen "webbläsare"

Tack för simpla svar som tom jag kan förstå :D

Postad 17 October 2008 - 13:42

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Hejsan!

Köpte min Popcorn Hour a-110 idag på teknik magasinet och allt funkade prima att streama allt från PC:n.
Stängde av PCH genom att köra Power + Delete. Nu när jag ville visa flickan vad jag köpt så går den inte igång, står bara ingen signal hela tiden. Har tryckt frenetiskt på Powerknappen och dragit ur strömkabeln ett antal gånger men inget händer. Det stod ju första gången jag skulle dra på den efter avstängningen att PCH loading, fint tänkte jag men sedan har det varit såhär, ingen signal. Har man gjort något fel så den pajat eller är det bara en tråkig bugg.

Tacksam för svar och ja jag har läst hela denna tråd. :unsure:

Den här tråden kommer nog dö ut ganska fort :D
Många frågor och svaren ligger för det mesta på andra sidor.
Roligt att läsa inlägg som "jag har nyss köpt en PCH" :blush: Alla verkar börja med det, det är nog därför folk inte orkar svara på frågorna, eftersom dom är väldigt lika varandra.

Hur som helst... Svar på detta citat ovanför... Lyser din PCH orange lampa men ingen bild visas på tv? I så fall är det bara att du behöver ändra bild signalen till HDMI om du nu har den inkopplad. Nedan har du lite inställningar som du även har i Quick start Manualen du fick med PCH. Får du ändå ingen bild men att popcorn hour är igång så kan du koppla in en composite kabel så bör du absolut få bild och där ställa om till HDMI utgång. Glöm sen inte att ta Spara

Help, my popcorn will not start after resetting to factory default!
The popcorn has resetted to default video resolution that may not be compatible with you display. Use the following shortcut keys to get back display.

!!!PLEASE WAIT TWO SECONDS BETWEEN PRESSING THE KEYS!!!
- TV Mode + 0 = Auto TV mode (Please use it only for FAILSAFE)
- TV Mode + 1 = Composite NTSC 480i
- TV Mode + 2 = Composite PAL 576i
- TV Mode + 3 = reserved
- TV Mode + 4 = Component 720p60
- TV Mode + 5 = Component 1080i60
- TV Mode + 6 = Component 1080p60
- TV Mode + 7 = HDMI 720p60
- TV Mode + 8 = HDMI 1080i60
- TV Mode + 9 = HDMI 1080p60
- TV Mode + Caps/Num = Toggles between 50/60 Hz

Postad 17 October 2008 - 14:55

Hosan
  • Hosan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har jag missat nått..? När jag spelar musik så hoppar den inte över till nästa låt eller vad man ska säga utan jag måste byta själv. Funkar den inte med playlist eller? MM,har läst hela tråden men inte hittat... :(

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.