Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo TX-SR607

2235 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon HKTS 11 (Högtalarpaket för hembio) 2 8,6 (99) Inga priser
Sony BDP-S550 (Blu-ray-spelare) 2 8,75 (19) Inga priser
Onkyo TX-SR607 (Surroundförstärkare) 4 8,8 (130) Inga priser
Denon AVR-1610 (Surroundförstärkare) 2 8,9 (20) Inga priser
70 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 2 år sedan
HD ljud eller inte HD ljud? (17 inlägg) 9 år sedan
Ingen bild från dator till tv via receiver (2 inlägg) 11 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **6 * (1307 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-SR607 (1 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 * (681 inlägg) 13 år sedan
Komplettera HKTS11 till 7.1? (10 inlägg) 13 år sedan
Test av Blu ray spelare-Panasonic DMP-BDT 310 3D/Sony BDP-s 550. (1 inlägg) 13 år sedan
Ingen bild via kompositingång på Onkyo TX-SR607 (3 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR607 fråga vid filmtittande (7 inlägg) 13 år sedan
Denon AVR-1610 (3 inlägg) 13 år sedan
* Officiell tråd - Sony BDP-S350 och S550 (695 inlägg) 14 år sedan
Infinity Phi51 något att ha? (53 inlägg) 14 år sedan
Harman Kardon HKTS11 till musik? (30 inlägg) 14 år sedan
köp av hembio (2 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607EB vs. Denon AVR-1611 (7 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-Sr607 värmeutveckling (22 inlägg) 14 år sedan
receiver 5.1 vs 7.1 , lönt eller ej ? (25 inlägg) 14 år sedan
Är det värt att byta förstärkare? Hjälp. (9 inlägg) 14 år sedan
Denon AVR-1610 eller Yamaha RX-V365? (49 inlägg) 15 år sedan
SONY STR-DH800 eller ONKYO TX-XR607 (23 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1610 med Harman Kardon hkts11 (4 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1610 vs Denon AVR-1803 (3 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR507 vs Denon AVR-1610 (369 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Denon 1910 vs 1610 -- hjälp (38 inlägg) 15 år sedan
Vilken kommer fungera bäst? Beslutsångest.. (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 15 år sedan
Canton Movie 150 QX vs. Canton Movie CD 102 alt. CD 151 (9 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
Val av nya högtalare (3st) (27 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V565 vs Yamaha RX-V765? (7 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V765 eller Onkyo TX-SR607 (10 inlägg) 15 år sedan
Receiver för Ps3, Wii, Digitalbox, HTPC & Blu-ray (18 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
JBL ES 90 (1 inlägg) 15 år sedan
Denon avr-1910 eller Onkyo TX-SR607 (130 inlägg) 15 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 15 år sedan
Val av paket (2 inlägg) 15 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 15 år sedan
Vad kan Denon 2310 som också denna kan? (8 inlägg) 15 år sedan
Onkyo tx-sr507 och Canton Movie 150? (7 inlägg) 15 år sedan
Nytt hemmabio system (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 607 + canton chrono dc 509 = vilken kabel? (1 inlägg) 15 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon HKTS11 VS Infinity PHI 51 (9 inlägg) 15 år sedan
BDLive.com (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607 vs Marantz 6003 (9 inlägg) 15 år sedan
Dubbla Centerhögtalare (3 inlägg) 15 år sedan
Fronthögtalare och subwoofer max 10 000 (8 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller Yamaha RX-V863? (9 inlägg) 15 år sedan
Den mest musikaliska receivern under 10.000 (5 inlägg) 15 år sedan
vad köpa? panasonic eller sony (6 inlägg) 15 år sedan
Canton Movie 120 MX VS Harman Kardon HKTS11 (17 inlägg) 16 år sedan
Prisvärd blu-ray-spelare synad (25 inlägg) 16 år sedan
Nya blu-rayspelare hösten 2008 inkl omröstning! (83 inlägg) 16 år sedan
Sony BDP-S550 vs Panasonic DMP-BD55! (22 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR 132 och HKTS11? (0 inlägg) 16 år sedan
Inställningar Onkyo 605+HKTS 11 (1 inlägg) 16 år sedan
Harman/Kardon (0 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 + 10.000 kr för högtalare.. (8 inlägg) 16 år sedan
B&W Mini Theatre (24 inlägg) 17 år sedan
Skillnad HKTS 7 och HKTS 11 (3 inlägg) 17 år sedan
Receiver + högtalarförslag (2 inlägg) 18 år sedan
Harman Kardon HKTS11 + Denon 2106? (0 inlägg) 19 år sedan
Jamo A-325PDD vs Infinity TSS-750 (5 inlägg) 19 år sedan
Surroundhögtalare till Yamaha 340 (4 inlägg) 19 år sedan

Postad 17 augusti 2009 - 21:07

Unregistered90377d0b
  • Unregistered90377d0b
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tackar! Jo, givetvis var jag kinky :lol:
Synd bara det blir så fult på det sättet ;)

Det är inte så att du stopar in dom i hålet? (Kinky)
Skämt o sido. Du skruvar ur skruven och sen så stoppar du in sladen under skruven mellan förstärkaren och skruven typ sen ska det bara vara o skruva kabeln i botten och pressa ner kabeln imot onkyon med skruven. Om det verkar bökit så ta o skruva bort skruven helt o se hur det ser ut.

// Patrik

Postad 18 augusti 2009 - 15:18

0Putte0
  • 0Putte0
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Mmm
jag har inte installerat mitt system en då jag ska flytta snart så vill fixa det då.
Men jag funderar på Supra 2,5mm classic till mina Canton 150
Så tänkte jag ha kabelsko till stereon men ha vanligt skruv på högtalarna.

Såg dok på Mediamarkt att dom hade jäkligt snygga banankontakter till både stereo och Högtalarna.
Dom till högtalarna var som gulplaterad nätstump typ så man kunde böja den och skruva dit dom på högtalarna.
För mig dom va ifrån märket Monster men vet ej vad dom kostar.

// Patrik

Postad 18 augusti 2009 - 16:39

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Någon som varit med om att förstärkaren inte reagerar på fjärrkontrollen? Och då menar jag inte att den missar en knapptryckning eller så utan totalvägrar vad man än trycker på?

Skulle precis starta radion och den ville inte alls. Var tvungen att starta den "manuellt" på förstärkaren. Efter den har varit igång några sekunder så fungerar det att använda fjärrkontrollen lite, men den tar inte på varje knapptryckning. Efter en liten stund till fungerar den precis som vanligt.

Tror inte att detta är ett fjärrkontrolsproblem då jag har en Harmony remote där det är precis samma problem med.

Detta har hänt mig några gånger nu sedan jag köpte den för snart 4 veckor sedan.
Ingen annan som varit med om detta?

Jorå jag har precis samma problem, just nu i skrivande stund skickar jag ett e-brev till dustin angående detta. Jag har inte testat min radioknapp ännu men på och avstängning fungerar inte (eller 1 gång på 10) på fjärrkontrollen.

Redigerat av Evelon, 18 augusti 2009 - 16:47.

Postad 18 augusti 2009 - 17:10

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Jorå jag har precis samma problem, just nu i skrivande stund skickar jag ett e-brev till dustin angående detta. Jag har inte testat min radioknapp ännu men på och avstängning fungerar inte (eller 1 gång på 10) på fjärrkontrollen.

Hände mig ytterligare en gång i morse när jag jag skulle starta förstärkaren för att titta på lite TV till frukosten.
Var tvungen att trycka på "on" på själva förstärkaren för att fjärren inte ville kommunicera. Direkt efter den har gått igång så går det inte att höja volym eller något, efter ca 30 sekunder börjar den reagera lite långsamt på vissa kommandon och sedan har den fungerat hur bra som helst under hela dagen.

Skulle kännas jävligt surt att skicka in den för reparation då ALLT går via den. Jag har dessutom en Pioneer plasma som inte har några högtalare så jag är rätt körd att göra något under tiden den är på rep.

Postad 18 augusti 2009 - 17:11

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Den blir sketvarm :D

Postad 18 augusti 2009 - 19:30

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Fick hem min 607:a idag, har kopplat in mitt 5.1 system (Mordaunt short) och testade ljudkalibreringsprylen "audissy" eller vad den nu heter, kopplar in micen o ställer den där jag sitter, när han "pipit" ur 2st frontar, 1st center och 1ST surround (den vänstra) så är den klar ?? sen står det "error" och den visar att allt fungerar utom just högra surrounden och subben står ------- streckad ??
Jag har ljud när jag sen kör en film från tvixen i alla högtalare (inkl höger surround och sub)

Nån idé någon ?

Postad 18 augusti 2009 - 19:49

Unregistered29022007
  • Unregistered29022007
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det är inte samma irriterande "fel" som jag också har?
I 99% av fallen så måste jag först trycka på reciever på fjärren innan jag kan starta, släcka eller byta ingång på stärkaren.

Postad 19 augusti 2009 - 12:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Pratade med Mediamarkt idag om detta och de har inte hört talas om mitt problem.
Tyvärr byts den inte ut utan jag får skicka in den på service....

Edit: Har googlat lite och läst om att mitt problem även funnits på tidigare Onkyo förstärkare och kan i princip hända närsomhelst.

Redigerat av Bergan, 19 augusti 2009 - 13:23.

Postad 19 augusti 2009 - 14:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Fick hem min 607:a idag, har kopplat in mitt 5.1 system (Mordaunt short) och testade ljudkalibreringsprylen "audissy" eller vad den nu heter, kopplar in micen o ställer den där jag sitter, när han "pipit" ur 2st frontar, 1st center och 1ST surround (den vänstra) så är den klar ?? sen står det "error" och den visar att allt fungerar utom just högra surrounden och subben står ------- streckad ??
Jag har ljud när jag sen kör en film från tvixen i alla högtalare (inkl höger surround och sub)

Nån idé någon ?

Har du kollat så du kopplat till suroound ? vissa kopplar till bakre surround och då blir det knas med mätningen.

Postad 19 augusti 2009 - 20:52

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Pratade med Mediamarkt idag om detta och de har inte hört talas om mitt problem.
Tyvärr byts den inte ut utan jag får skicka in den på service....

Edit: Har googlat lite och läst om att mitt problem även funnits på tidigare Onkyo förstärkare och kan i princip hända närsomhelst.

Jag läste följande om onkyo 606 (se nedan). Jag testade att trycka på "game" knappen som det står att man kan göra innan jag stänger av den i standby och då verkar det fungera i mitt fall. *skumt

http://www.avforums....g-expected.html

Redigerat av Evelon, 19 augusti 2009 - 20:54.

Postad 19 augusti 2009 - 22:30

Hostis
  • Hostis
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Till er alla som har en Dreambox och denna stärkare.

http://www.kjell.com...tem=37833&path=

Denna kabel kör jag med nu efter massa pill med olika typer av kablar.
Dock så funkar inte boxen om man kör i rgb. Utan ställ in den på YPbPr så funkar det hur bra som helst ;)

Jag kör med en DM-500C

Sen så måste jag bara säga att fjärren till onkyon är hur underbar som helst.
Jag kör min tv, xbox, dreambox med den. Och min framtida htpc inom nån vecka eller så :P

Postad 20 augusti 2009 - 09:41

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Har du kollat så du kopplat till suroound ? vissa kopplar till bakre surround och då blir det knas med mätningen.

hmm jag tror jag kopplat rätt, vet att jag nästan kopplade fel första gången till just" back surround" men hmm ska kolla när jag kommer hem..

Har blivit sugen på att köpa nya högtalare helt, mina MS är 4-5 år nu, och är det så att en av dem börjar strula känns det som om man lika gärna kan köpa nytt.
Har sneglat lite på KEF 2005.3

Tack för tipset :(

Postad 20 augusti 2009 - 12:41

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Jag läste följande om onkyo 606 (se nedan). Jag testade att trycka på "game" knappen som det står att man kan göra innan jag stänger av den i standby och då verkar det fungera i mitt fall. *skumt

http://www.avforums....g-expected.html

Det problemet de flesta brukar ha är att man missar att trycka på knappen "receiver" och kommer därför inte åt alla knappar på fjärren.
Mitt problem är att volymen och input-knapparna (eller vilken knapp som helst på fjärren) fungerar väldigt sporadiskt ibland men för det mesta fungerar dem klockrent.
Volymen ska man kunna justera oavsett vilken input man har valt, så där har inte receiverknappen något med det att göra.
Förstärkaren agerar alltså ungefär som en datorn som är överbelastad och inte reagerar på tangentbordet för att sedan reagera lite och reagera fullt ut efter en stund när datorn lugnat ned sig lite.

Igår hände det igen när jag kollade på TV. Skulle ändra volymen med min logitech kontroll och det hände ingenting. Tog tag i Onkyokontrollen och försökte med den, ingenting. Väntade en liten stund och då gick det att höja/sänka lite, förstärkaren reagarer inte på alla knapptryckningar jag gör. Väntar en liten stund till och då går det hur bra som helst.

Postad 23 augusti 2009 - 09:25

Unregistered55ace4d8
  • Unregistered55ace4d8
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Behöver lite input från er för att trycka på köpknappen...

1. Hur är den att spela filmljud på låg volym?

2. Hur är den att spela musik på?

Tittar även på Marantz SR6003 som man kan få för 7000kr idag, är den värd ytterligare 2000kr i en jämförelse?

Tack på förhand!

Postad 23 augusti 2009 - 11:22

psyman
  • psyman
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Marantzen är ljusår bättre på ljud!

Postad 23 augusti 2009 - 13:46

onkyotrubbel
  • onkyotrubbel
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tja gubbar

Fick min Onkyo TX sr607 EB i fredes,har hunnit testa den till sagan om ringen.
Samt kollat ca 1 timme på Terminator 2.
Har kopplat allt med HDMI kablar.
Köpte allt nytt på netonnet,dvs även deras dvd spelare.
Allt funkade fin fint ända tills T2 hunnit köras i ca 1 timme sedan dess har jag varken bild lr ljud....
Ljud finns ifrån radio men ej om man kör med hdmi via dvd/tv osv.
Tyder på att HDMI växeln bak är kass?
Satt rätt upp o ner o glodde, körde den på ca 15 i volym.
Alr jordan högtalare samt Rel T3 subb....

Vad tror ni? får ringa netonnet imon iom att deras support ej är öppen idag,nån med samma problem?

Har föresten testat koppla dvd-tv o då funkar det men ej om jag går igenom förstärkaren (längre)

Redigerat av onkyotrubbel, 23 augusti 2009 - 14:02.

Postad 23 augusti 2009 - 14:03

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

hmm jag tror jag kopplat rätt, vet att jag nästan kopplade fel första gången till just" back surround" men hmm ska kolla när jag kommer hem..

Har blivit sugen på att köpa nya högtalare helt, mina MS är 4-5 år nu, och är det så att en av dem börjar strula känns det som om man lika gärna kan köpa nytt.
Har sneglat lite på KEF 2005.3

Tack för tipset :D

Löste du problemet ?

Postad 23 augusti 2009 - 19:59

Linc
  • Linc
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej köpte en onkyo 607 för några veckor sen. har surfat runt lite på forumet en hel det faktiskt och när jag såg den här tråden och började läsa lite så såg jag att många skriver att 607:an blir ganska varm.
jag har stärkaren på från det att jag går upp fram till det att jag går och lägger mig.
nu har jag i två dagar haft en termometer liggandes ovanpå stärkaren och avläst en max temp på 35*C vilket jag inte tycker är så farligt. dock så är detta endast yttre temp vet ej vad det är för intern temp, har ingen termometer att mäta detta med.
har en dvd spelare stående ovanför med en luftspalt på ca 2cm (bilder finns i mitt galleri).
undrar vad ni andra ägare av onkyo 607 har för temp på era maskiner. Gärna både inre och yttre temp.

Postad 23 augusti 2009 - 20:37

isolde
  • isolde
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Det problemet de flesta brukar ha är att man missar att trycka på knappen "receiver" och kommer därför inte åt alla knappar på fjärren.
Mitt problem är att volymen och input-knapparna (eller vilken knapp som helst på fjärren) fungerar väldigt sporadiskt ibland men för det mesta fungerar dem klockrent.
Volymen ska man kunna justera oavsett vilken input man har valt, så där har inte receiverknappen något med det att göra.
Förstärkaren agerar alltså ungefär som en datorn som är överbelastad och inte reagerar på tangentbordet för att sedan reagera lite och reagera fullt ut efter en stund när datorn lugnat ned sig lite.

Igår hände det igen när jag kollade på TV. Sk

ulle ändra volymen med min logitech kontroll och det hände ingenting. Tog tag i Onkyokontrollen och försökte med den, ingenting. Väntade en liten stund och då gick det att höja/sänka lite, förstärkaren reagarer inte på alla knapptryckningar jag gör. Väntar en liten stund till och då går det hur bra som helst.

Hejsan !
Har precis samma fel !
Isolde

Redigerat av isolde, 23 augusti 2009 - 20:39.

Postad 24 augusti 2009 - 09:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Hejsan !
Har precis samma fel !
Isolde

Jag har inte haft något fel sedan jag skrev här sist.
Jag började tänka på när felet uppenbarade sig för mig och det var ju först efter jag hade haft förstärkaren i lite mer än en vecka.
Jag lekte nämligen lite med HDMI-kontrollfuktionen då (HDMI CEC) och gick gå in och aktiverade dessa funktioner i förstärkaren och i min TV (Pioneer PDP-5080XD) samt min Blu-ray-spelare (Panasonic DMP-BD50).
Jag har ju idag en Logitech Harmony remote 525 så att använda HDMI kontrollen blev bara överflödigt, ville bara se om det fungerade egentligen.
Efter jag provat det lite så stängde jag av alla funktioner igen förutom en del i TVn som jag missade (tror att det var den funktionen som ska hålla reda på om ljudet skall ut ur TVn eller förstärkaren).

När jag sedan stängde av den funktionen i TVn strax innan helgen så har inte felet uppenbarat sig alls.
Jag hoppas på att detta är det som gjort detta, men det återstår att se. Får väl ge detta någon vecka innan jag vet för säkert.

Postad 24 augusti 2009 - 10:19

kalle-ita
  • kalle-ita
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vilken ljudtyp ska jag ställa in på SR607 när jag tittar på mkv-filmer från datorn via VLC-läsaren?

Får jag DTS-ljud eller får jag bara ljudet i fem kanaler utan någon avkodning?

Tacksam för svar
Kalle

Postad 24 augusti 2009 - 14:17

Unregistered51a1af2d
  • Unregistered51a1af2d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej

Jag sitter här och har ett problem.

Köpte mig en Onkyo TX-SR607 och ett par HKTS 11 Högtalare för två veckor sedan.

Allt har fungerat klockrent men nu börjar de hända något skumt.
Datorn är kopplad till förstärkaren med en hdmi men också till en datorskärm med dvi.
Ljudet är draget med en optiskt från de integrerade ljudkortet då jag inte fick igång ljudet med XFI Soundblaster.

Nu till problemet, när jag vill köra ljud ur datorn dom senaste dagarna har de antingen inte kommit något ljud alls och de står något i rött på displayen jag inte kan läsa, eller så får jag bara ljud i fronthögtalarna och det står stereo på förstärkaren, det går inte att ändra så alla 5.1 ska användas varken på recivern eller i ontv menyn så att säga, speaker setupen är utgråad. Igår hade jag tur att jag fick 5.1 ljud när jag startade upp datorn först och sedan förstärkaren och då fick jag 5.1 ljud..

Vad kan problemet vara ?

tack på förhand

Postad 24 augusti 2009 - 19:08

henkeny
  • henkeny
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Igår hade jag tur att jag fick 5.1 ljud när jag startade upp datorn först och sedan förstärkaren och då fick jag 5.1 ljud..

Vad kan problemet vara ?

tack på förhand

Vad kör du för os?
Har själv problem med Windows 7 Ultimate som envisas med att jag måste ha recievern påslagen på rätt ingång (hdmi från min htpc) när jag starta datorn alt. startar om den, annars markeras hdmi ljud ut som "inte ansluten". Fungerade utan problem i Vista men i W7 har det förmodligen att göra med mindre optimerade drivrutiner.

Postad 24 augusti 2009 - 19:14

Unregistered51a1af2d
  • Unregistered51a1af2d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Vad kör du för os?
Har själv problem med Windows 7 Ultimate som envisas med att jag måste ha recievern påslagen på rätt ingång (hdmi från min htpc) när jag starta datorn alt. startar om den, annars markeras hdmi ljud ut som "inte ansluten". Fungerade utan problem i Vista men i W7 har det förmodligen att göra med mindre optimerade drivrutiner.

Jag kör med vista, men som sagt har dragit ljudet via en optisk hdmi kabeln är dvi - hdmi så kan inte få ljudet där ifrån.
Du har för förtillfälligt fått igång ljudet genom att stänga av allt låta de stå i 10 min sedan börja med att starta upp datorn ordentligt och en spelare denna gång winamp och sist starta upp förstärkaren.

Jag har nu hittat felet antagligen, jag hade den inställd på att skicka ljud genom hdmi till tvn också, så såfort tvn sattet på ändrades det till stereo från 5.1, så nu när de är avstängt igen funkar de prima

Redigerat av Unregistered51a1af2d, 24 augusti 2009 - 23:32.

Postad 24 augusti 2009 - 23:30

jpu
  • jpu
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej!

Har köpt en 607:a idag på NoN för 4990:- känns som ett riktigt bra pris för den.

Har dock en fråga - måste den alltid vara påslagen för att kunna skicka HDMI-signalen genom sig så att säga? Skulle vilja kunna kolla på TV via digitalbox utan att slå på stärkaren.

Mvh
Jonas

Postad 25 augusti 2009 - 06:34

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej!

Har köpt en 607:a idag på NoN för 4990:- känns som ett riktigt bra pris för den.

Har dock en fråga - måste den alltid vara påslagen för att kunna skicka HDMI-signalen genom sig så att säga? Skulle vilja kunna kolla på TV via digitalbox utan att slå på stärkaren.

Mvh
Jonas

Det ska gå. Kika under: hdmi control (RIHD) power control.
Läste nånstans att den drog ganska mycket ström i det läget.
Typ:
Idle:9w
Hdmi thru:40w
On:70w

Postad 25 augusti 2009 - 06:51

Unregistered0b59564b
  • Unregistered0b59564b
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
En annan fråga:

Vad tror ni om att använda TX-SR607 ihop med Monitor Audio RS1 högtalare? Passar de ihop eller ska man gå upp i storlek på förstärkare? Kommer bara att köra 2.1 nu till en början och komplettera med högtalare senare till minst 5.1.

/Jonas

Postad 27 augusti 2009 - 06:29

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Jag har inte haft något fel sedan jag skrev här sist.
Jag började tänka på när felet uppenbarade sig för mig och det var ju först efter jag hade haft förstärkaren i lite mer än en vecka.
Jag lekte nämligen lite med HDMI-kontrollfuktionen då (HDMI CEC) och gick gå in och aktiverade dessa funktioner i förstärkaren och i min TV (Pioneer PDP-5080XD) samt min Blu-ray-spelare (Panasonic DMP-BD50).
Jag har ju idag en Logitech Harmony remote 525 så att använda HDMI kontrollen blev bara överflödigt, ville bara se om det fungerade egentligen.
Efter jag provat det lite så stängde jag av alla funktioner igen förutom en del i TVn som jag missade (tror att det var den funktionen som ska hålla reda på om ljudet skall ut ur TVn eller förstärkaren).

När jag sedan stängde av den funktionen i TVn strax innan helgen så har inte felet uppenbarat sig alls.
Jag hoppas på att detta är det som gjort detta, men det återstår att se. Får väl ge detta någon vecka innan jag vet för säkert.

Inga problem sen den 20:e augusti. Men igår tog glädjen stopp igen.
Kunde inte starta förstärkaren med varken min Logitech eller Onkyo fjärren. Ville inte direkt prova att starta den på förstärkaren utan vred lite först på volymvredet. Provade sen med fjärren och då startade förstärkaren. Men jag kunde inte ändra input, höja/sänka volym eller något. Kundet inte heller stänga av den med fjärren.
Efter en liten stund kunde jag stänga av den med fjärren, men inte starta upp den direkt efter. Och sen efter en liten stund startade den med fjärren och sen kunde jag ändra input och volym mm...

Skickar jag in denna på reparation så har jag svårt att tro att man "hittar" felet då det verkar komma väldigt sporadiskt. Kommer säkert få en lapp som säger att jag är tvungen att betala undersökningsavgift för att felet ej hittats.

Postad 29 augusti 2009 - 10:06

ferran
  • ferran
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

En annan fråga:

Vad tror ni om att använda TX-SR607 ihop med Monitor Audio RS1 högtalare? Passar de ihop eller ska man gå upp i storlek på förstärkare? Kommer bara att köra 2.1 nu till en början och komplettera med högtalare senare till minst 5.1.

/Jonas

Funkar säkert bra.
Testalyssna på B&W M-1 ihop med 607:an tycker det lät galet bra.

Postad 30 augusti 2009 - 14:23

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Var på Media Markt idag.
607 var den enda förstärkaren utan en annan komponent ovanför. Var detta medvetet pga. värmeutveckling på 607:an? 607:an på MM var jättevarm.

Jag skulle vilja köpa denna men tvekar lite pga. att flera sagt att den blir väldigt varm.
Hur ser ni ägare av denna att värmeutvecklingen är i förhållande till era tidigare förstärkare?

Redigerat av tuppen, 30 augusti 2009 - 14:25.

Postad 30 augusti 2009 - 22:16

Linc
  • Linc
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Hej köpte en onkyo 607 för några veckor sen. har surfat runt lite på forumet en hel det faktiskt och när jag såg den här tråden och började läsa lite så såg jag att många skriver att 607:an blir ganska varm.
jag har stärkaren på från det att jag går upp fram till det att jag går och lägger mig.
nu har jag i två dagar haft en termometer liggandes ovanpå stärkaren och avläst en max temp på 35*C vilket jag inte tycker är så farligt. dock så är detta endast yttre temp vet ej vad det är för intern temp, har ingen termometer att mäta detta med.
har en dvd spelare stående ovanför med en luftspalt på ca 2cm (bilder finns i mitt galleri).
undrar vad ni andra ägare av onkyo 607 har för temp på era maskiner. Gärna både inre och yttre temp.

Var på Media Markt idag.
607 var den enda förstärkaren utan en annan komponent ovanför. Var detta medvetet pga. värmeutveckling på 607:an? 607:an på MM var jättevarm.

Jag skulle vilja köpa denna men tvekar lite pga. att flera sagt att den blir väldigt varm.
Hur ser ni ägare av denna att värmeutvecklingen är i förhållande till era tidigare förstärkare?

är det någon mer än jag som har orkat kolla vad de får för temp på sina 607'er?

Postad 31 augusti 2009 - 07:27

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Den på MM var mer än 35 grader.

Postad 31 augusti 2009 - 14:02

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har en fråga ang. video signal gå det att få ut den via HDMI eller är det bara component som går att få ut via hdmi?
Har nämligen en digital box från boxer och tänkte man kan kunde skippa scarten upp till tv glappar gärna lite också.
Jag har en 507:a men det kanske är nån som kan svara på det ändå.

Postad 31 augusti 2009 - 19:46

ajjes89
  • ajjes89
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har nyligen införskaffat 4 st kef hts3001 och htc3001 (kht3005 kan man kalla det, men allt är köpt separat). Nu väntar jag bara på Kef kube2 sen är jag redo. Däremot saknar jag en stärkare och 607:an är den jag alltid varit sugen på.

Tror ni det blir OK? Det här är första hembio-receivern jag köper och jag vill inte att stärkaren ska vara för klen.

Postad 31 augusti 2009 - 21:09

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Börjar med at jag "bara" har en 507:a
Har läst igenom alla sidorna här nu och har läst en del som ställer in vilken frekvens suben ska bryta på och vilka Hz övriga högtalare ska ligga på. Men nu undrar jag var ni hittar dessa inställningar eller finns dom överhuvudtaget på lillerbror 507:an? Tacksam för svar

/Jonas

Postad 31 augusti 2009 - 22:56

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Börjar med at jag "bara" har en 507:a
Har läst igenom alla sidorna här nu och har läst en del som ställer in vilken frekvens suben ska bryta på och vilka Hz övriga högtalare ska ligga på. Men nu undrar jag var ni hittar dessa inställningar eller finns dom överhuvudtaget på lillerbror 507:an? Tacksam för svar

/Jonas

Eftersom jag har en 607:a så kan jag inte svara exakt hur det är på din 507:a, men en snabb glutt i instruktionsboken på sidan 64 verkar tala om hur du ska göra, kika där! Har du slarvat bort den finns den att hämta här: http://www.eu.onkyo....tch-Swedish.pdf

Postad 01 september 2009 - 07:44

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Eftersom jag har en 607:a så kan jag inte svara exakt hur det är på din 507:a, men en snabb glutt i instruktionsboken på sidan 64 verkar tala om hur du ska göra, kika där! Har du slarvat bort den finns den att hämta här: http://www.eu.onkyo....tch-Swedish.pdf

Nu hittade jag det. Verkar som om det finns lite mer inställningar vad det gäller högtalarna på 607:an det enda jag kan ändra är crossover på de högtalare som är satta som small.
Tack för hjälpen får testa lite nu.

Postad 01 september 2009 - 11:40

daxxar
  • daxxar
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej.

Har nyligen införskaffat mig en Onkyo 607
.
Har än så länge bara kopplat den till datorn med en coaxial sladd. Problemet här att jag endast kan använda mig av PLII-xxxx eller massa andra sunkiga inställningar. Det jag vill använda mig av är Dolby Digital eller DTS då jag vill se på filmer från datorn. Måste jag ha en hdmi i sladd till förstärkaren eller vad är felet? Jag har bara två utgångar på grafikortet och det ena används av datorskärmen och den andra för tvn.

Ska även köpa en sladd till tvn. Har en Samsung 32 557. Använder mig av den inbyggda digitalboxen. Kollade bak på tvn och såg att jag hade en optiskt ingång men funderar på om jag ska använda mig av hdmi eller optiskt sladd?

Så kortfattat:
Datorn, hur ska jag göra för att få ut 5.1 ljud för filmtittande. Fungerar det med coaxial eller måste jag byta till hdmi och hur löser jag bristen på dvi uttag på datorn?

Tvn, Optisk eller hdmi sladd?

Tack för hjälpen.

Postad 01 september 2009 - 13:10

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Visst ska du få ut DD och DTS via coax. Det som ev skulle behöva ändras är inställningarna för ljudet i datorn, så att den skickar ut rätt. Vilket ljudkort har du? Även mediespelaren du använder kan behöva kollas inställningar på.
Sen angående hur du ska ta ljudet från den inbyggda digitalboxen så blir det med den optiska utgången. TV:n har enbart HDMI-ingångar och ingen utgång.

Postad 01 september 2009 - 13:26

daxxar
  • daxxar
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag har ett inbyggt Realtek ALC1200. Har försökt att ändra lite överallt men inte lyckats.

Jag använder mig av windows media player classic och cccp codecs. Kanske man ska använda sig av någon annan mediespelare?

Postad 01 september 2009 - 15:37

0Putte0
  • 0Putte0
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
http://www.hemmabiot...ngen.se/?page=5

SNART SÅ måste vi alla vara med och se hur det går

Postad 01 september 2009 - 16:11

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Ska iväg och köpa en nu... passar väl bra med Dynavoice F-X EX? Eller kommer man" elda för kråkorna?" :D

Postad 02 september 2009 - 02:13

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Jag har ett inbyggt Realtek ALC1200. Har försökt att ändra lite överallt men inte lyckats.

Jag använder mig av windows media player classic och cccp codecs. Kanske man ska använda sig av någon annan mediespelare?

Det var ett tag sen jag strulade med samma problem, så jag kommer inte riktigt ihåg. Men du kan ju börja med att välja fliken Format som stöds när du är inne i Egenskaper för Realtek Digital Output och där se till att DTS Audio och Dolby Digital är ibockade.

Sen tror jag att du ska välja läget Direct på Onkyon så att inga effekter läggs på. Vet inte riktigt hur det funkar med denna. Någon som har denna receiver kan säkert svara bättre.

Postad 02 september 2009 - 09:23

daxxar
  • daxxar
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tack Garfinkel.

Jag har prövat det du sa men får fortfarande inget 5.1 ljud. Det intressanta är dock att jag kan välja DTS och Dolby Digital (i recivern) efter att ha kört testtonen (som fungerar). Men när jag sen startar en film kommer det inget ljud alls och valet DTS samt Dolby Digital går inte längre att välja.

Postad 02 september 2009 - 10:30

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Ok, då verkar det som du behöver ändra nåt i mediespelaren. Har inte själv använt Media Player Classic men installerade den nu. Det enda jag ser som du kan ändra är i Options så väljer du Internal Filters och markerar Audio Switcher. Där kan du välja antalet kanaler som ska användas och i ditt fall ändrar du till 6. Bockarna i rutan nedanför ändrar sig automatiskt. Annars kan du testa nån annan spelare. Jag brukar använda Zoom player och tycker den funkar bra. Den känner automatiskt av vad datorn saknar och installerar det under installationen.

Edit: Onödigt citat.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 02 september 2009 - 10:31.

Postad 02 september 2009 - 11:28

zybercop
  • zybercop
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Har nyligen införskaffat 4 st kef hts3001 och htc3001 (kht3005 kan man kalla det, men allt är köpt separat). Nu väntar jag bara på Kef kube2 sen är jag redo. Däremot saknar jag en stärkare och 607:an är den jag alltid varit sugen på.

Tror ni det blir OK? Det här är första hembio-receivern jag köper och jag vill inte att stärkaren ska vara för klen.

Jag kör Onkyo 607:an med KEF KHT 2005.3 å resultatet är grymt bra!!!

Redigerat av zybercop, 02 september 2009 - 11:33.

Postad 02 september 2009 - 12:02

daxxar
  • daxxar
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ok, då verkar det som du behöver ändra nåt i mediespelaren. Har inte själv använt Media Player Classic men installerade den nu. Det enda jag ser som du kan ändra är i Options så väljer du Internal Filters och markerar Audio Switcher. Där kan du välja antalet kanaler som ska användas och i ditt fall ändrar du till 6. Bockarna i rutan nedanför ändrar sig automatiskt. Annars kan du testa nån annan spelare. Jag brukar använda Zoom player och tycker den funkar bra. Den känner automatiskt av vad datorn saknar och installerar det under installationen.

Edit: Onödigt citat.

Jag har redan prövat att ändra antalet bockar där och nu installerade jag även ZoomPlayer. Får tyvärr fortfarande inget ljud ur högtalarna. :S

Postad 02 september 2009 - 12:31

Unregistered51a1af2d
  • Unregistered51a1af2d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har redan prövat att ändra antalet bockar där och nu installerade jag även ZoomPlayer. Får tyvärr fortfarande inget ljud ur högtalarna. :S

Kolla så du inte har "audio tv out" på, när jag hade detta och körde via datorn fick jag bara stereo ljud men fixade sig till 5.1 när jag stängde av det.

denna inställning finns i 7. hardware setup - 2. hdmi - audio tv out

Har ett eget problem, får inge ljud alls med min wii som är kopplad med komponent, spelar ingen roll vilken av alla analoga L/R ljud ingångar jag använder verkar det som. Har en hdmi kabel kopplad från stärkaren till tvn.

Postad 02 september 2009 - 12:36

daxxar
  • daxxar
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kolla så du inte har "audio tv out" på, när jag hade detta och körde via datorn fick jag bara stereo ljud men fixade sig till 5.1 när jag stängde av det.

denna inställning finns i 7. hardware setup - 2. hdmi - audio tv out

Jag kollade upp detta och denna inställning var inställt på "Off" så det verkar inte vara problemet för mig.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, men hoppas det löser sig för dig.

Postad 02 september 2009 - 15:05

Sir C
  • Sir C
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hm, har ni kalibrerat 607:an med hjälp av Audyssey och är nöjda?
Jag är lite skeptisk till inställningarna efter att ha kalibrerat. Den ställde ner mina frontar från fullband till typ 50hz och surroundhögtalarna till 150hz. Dessutom höjde den volymen på surroundhögtalarna så man hör mer från dem än från frontarna. :)
Får väl in och peta i inställningarna själv. För visst ska man väl ha frontarna på fullband om man har ett par fullregisterhögtalare? jag har XTZ´s 80.1F.

Kör ni med double bass på?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.