Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elgiganten börjar sälja Denon?

684 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Denon AVR-2310 (Förstärkare) 3 8.5625 (15) Inga priser
Denon AVR-1610 (Förstärkare) 2 9.190476 (20) Inga priser
Denon AVR-1910 (Förstärkare) 2 9 (16) Inga priser
Denon AVR-3310 (Förstärkare) 4 7.833332 (5) Inga priser
Denon PMA-510AE (Förstärkare) 5 7.874998 (7) Inga priser
Denon Avr-4310 (Förstärkare) 0 9.642856 (13) Inga priser
43 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 2 år sedan
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 3 år sedan
Onkyo TX-SR607 (2235 inlägg) 9 år sedan
Stor skillnad? (822 inlägg) 12 år sedan
Uppgradering på gång - vad gäller nuförtiden? (19 inlägg) 12 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 * (681 inlägg) 14 år sedan
Multizone eller Zone 2 (5 inlägg) 14 år sedan
Denon till Samsung via HDMI stör antennsignal! (1 inlägg) 14 år sedan
Denon AVR-2310 Multi Ch In (4 inlägg) 14 år sedan
Köpa en begagnad Denon PMA-510AE (5 inlägg) 14 år sedan
Denon AVR-1610 (3 inlägg) 14 år sedan
Monitor Audio Silver RX6 eller RX8? (6 inlägg) 15 år sedan
Denon-klubben (119 inlägg) 15 år sedan
Skillnad på Flerkanalare (som natt och dag) (174 inlägg) 15 år sedan
Gamla Denon 2310 eller nya Onkyo 608? (1 inlägg) 15 år sedan
Prisvärdaste Hemmabio Förstärkaren Just Nu? (6 inlägg) 15 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 15 år sedan
Tangent Clarity / Evo med Denon AVR-2310 (2 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610 eller Yamaha RX-V365? (49 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610 med Harman Kardon hkts11 (4 inlägg) 16 år sedan
Denon 3310 eller Onkyo 807? (23 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610 vs Denon AVR-1803 (3 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR507 vs Denon AVR-1610 (369 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare som fixar hdmi till hdmi uppskalning (14 inlägg) 16 år sedan
Denon 2310 + Monitor Audio (0 inlägg) 16 år sedan
Denon 1910 vs 1610 -- hjälp (38 inlägg) 16 år sedan
Ny receiver med bra pre-out? (3 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 16 år sedan
Receiver för Ps3, Wii, Digitalbox, HTPC & Blu-ray (18 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-2310 + Ati HD5870-problem (7 inlägg) 16 år sedan
Denon avr-1910 eller Onkyo TX-SR607 (130 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 ? (46 inlägg) 16 år sedan
Bästa förstärkarlösningen för hembio & stereo? (37 inlägg) 16 år sedan
Vad kan Denon 2310 som också denna kan? (8 inlägg) 16 år sedan
Stor surr eller liten surr + slutsteg *Uppdaterad med testresultat* (4 inlägg) 16 år sedan
Bättre ljudkvalité även fast kraft inte saknas (5 inlägg) 16 år sedan
Paket eller lösa delar (6 inlägg) 16 år sedan
Val utav förstärkare, Denon, Onkyo eller Marantz (188 inlägg) 16 år sedan
Surroundreceiver till Dali Concept 10? (2 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-1910 eller Denon AVR-2309 (3 inlägg) 16 år sedan
Transporter eller inte? (4 inlägg) 16 år sedan

Postad 12 February 2010 - 12:26

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

P.S. Ska EG ställa ut på Sheraton? :)

Bäst i hela tråden. ;) ;)

Postad 12 February 2010 - 12:33

Unregistered1452
  • Unregistered1452
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag skrattar åt ni alla "HiFi-nördar" som tycker att ni hör till gräddfilen i samhället, men vad händer när ni inte längre kan finasiera era köp via SMS-lån eller låna av mamma?

Jag kan iofs förstå att ni vill impa på grannen genom att berätta att du minsann har spenderat 400.000 på ett par högtalare som bara finns i fyra exempelar (det gör ju att grannen inte kan vara bättre än dig)

Tacka vet ja de sanna HiFi älskarna som har HiFi som ett genuint intresse och kan uppskatta bra ljud och inte köper prylarna för att tro att de skall tillhöra de "finare" människorna..

Men det är iofs kul att läsa Era inlägg här i debatten, jag ser också fram emot att se Er i lyxfällan på Tv3

1. Jag erkänner! Lite nörd är jag nog.
2. Morsan är död sen länge, jag SMS-lånar intet och jag tillhör ungefär medelsvensson i samhället

3. Min granne struntar i Hifi.

4. Jag har ett genuint intresse för Ljud och bild. Annars vore jag inte här.

5. Du kommer ALDRIG att känna igen mig i Lyxfällan, hur skulle du kunna göra det?

/Micke

Bäst i hela tråden. :) ;)

Eller hur Jonas!
Ibland glimtar det till i boetten!
;)

Postad 12 February 2010 - 12:51

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jag tror att dem som har alltid handlad på HK är bara lite besvikna innerst inne pga att de har insett att priserna var lite för höga. Och eftersom de tycker att HK är i övrigt kanon bra (bla på service[?vad menar folk exakt med service i den här tråden egentligen?]) då vill man skydda de lite. Det är även status grej att ha prylar från HIFI butiker och absolut inte från till exempel EG.

Samtidigt har vi Elgiganten som har uppenbarligen dumpad priserna och är ingen "Good guy" heller i det hela.

Jag var på HK två gånger. Första gången pratade jag med en kille där. Den andra bara provlyssnade jag ett par golvhögtallare. Killen var kunnig och trevlig dock upplevdes inte som riktig proffs. Han var kanske bara blyg eller så var jag ganska bestämd vad jag ville. Men det var inget negativt med besöket. Dock är jag glad att jag inte köpte något då eftersom jag printar inte ut mina pengar i obegripliga mängder. Och nu är priserna klart lägre på Denon.

Elgiganten är det inget fel på heller. Men det är klart att man får bättre hjälp med Denon produkterna på HK. Jag tror inte att EG själva menar något annat.

Så länge priserna är jämförbara kommer jag att handla på HK. Men jag och de allra flesta kommer inte att betala mer när det finns billigare alternativ. Någon hundralapp kan man kanske acceptera men inte mer.

Postad 12 February 2010 - 12:58

macarthur
  • macarthur
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jo jag vet att HK har hängt med priskriget, men jag jämför ändå med gamla priserna. HK har tydligt meddelat att detta är en högst tillfällig prissänkning

Och varför fortsätter du isåfall jämföra nya o gamla priser?? Vad säger att prisbilden kommer att ligga kvar hos EG?? Deras prisdumpning kanske är högst tillfällig? Har du tänkt på det viset? :)

Vi syns på Sheraton, tyvärr utan Giganten! *asg*

Postad 12 February 2010 - 13:02

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Jag skrattar åt ni alla "HiFi-nördar" som tycker att ni hör till gräddfilen i samhället, men vad händer när ni inte längre kan finasiera era köp via SMS-lån eller låna av mamma?

Jag kan iofs förstå att ni vill impa på grannen genom att berätta att du minsann har spenderat 400.000 på ett par högtalare som bara finns i fyra exempelar (det gör ju att grannen inte kan vara bättre än dig)

Tacka vet ja de sanna HiFi älskarna som har HiFi som ett genuint intresse och kan uppskatta bra ljud och inte köper prylarna för att tro att de skall tillhöra de "finare" människorna..

Men det är iofs kul att läsa Era inlägg här i debatten, jag ser också fram emot att se Er i lyxfällan på Tv3

Hade jag inte förstått att du talar mot bättre vetande skulle jag bemöta ditt inlägg.
Nu ser jag det bara som barnsligt och jag gissar att du är mellan 18-20 år och precis börjat
skaffa dig en syn på din omvärld även om det mest verkar komma från olika debatt/program på tv

P.S. Ska EG ställa ut på Sheraton? :)

Första gången jag skrattat åt någon riktigt roligt i denna tråden ...

Ps. jag har smålett tidigare .. men inte för att det var roligt ;)

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 12 February 2010 - 13:03.

Postad 12 February 2010 - 13:10

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

• 331 inlägg
  • 0
Nu förstår jag visserligen inte varför EG skulle vilja "######s" med butikerna om dom inte ens har något intresse att på lång sikt stjäla kunder från vederbörande (vilket det hintats om tidigare).

På tal om Sheraton ryktas det att EG i samarbete med en väldigt känd hi-end tillverkare kommer att lansera en ny revolutionerande produkt:

February 10th 2010, Redwood, CA --- The new innovative HiFi trolls are manufactured and and being marketed with the highly demanding European market in sight.
These trolls from the new ForumTm series is CNC machined using a Neodymium core which will attract and reduce resonance.
In addition to this the highly innovative SpectraStrandTm whigs will be used to replace the current line of Audyssey EQ products.
Postad bild

Mvh
TS

(denna tråd börjar spåra ur lite imo.. edit:formatering)

Redigerat av TheSaurus, 12 February 2010 - 13:28.

Postad 12 February 2010 - 13:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

(denna tråd börjar spåra ur lite imo..)

Så länge den spårar ur åt det komiska hållet är det nog ingen fara .. :)

Maveric

Postad 12 February 2010 - 13:50

macarthur
  • macarthur
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Så länge den spårar ur åt det komiska hållet är det nog ingen fara .. ;)

Maveric

Ja för åt det andra hållet spårade det ut för länge sedan med hjälp av drzap.... (Återigen ironi på hög nivå)

Sorry, kunde inte låta bli :)

Humor uppväger det mesta!

Postad 12 February 2010 - 13:58

Zordak79
  • Zordak79
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

1. Jag erkänner! Lite nörd är jag nog.
2. Morsan är död sen länge, jag SMS-lånar intet och jag tillhör ungefär medelsvensson i samhället

3. Min granne struntar i Hifi.

4. Jag har ett genuint intresse för Ljud och bild. Annars vore jag inte här.

5. Du kommer ALDRIG att känna igen mig i Lyxfällan, hur skulle du kunna göra det?

/Micke

MSJOGR och Maverick, lite kul att ni känner er så träffade :)

Redigerat av Zordak79, 12 February 2010 - 14:08.

Postad 12 February 2010 - 14:59

Unregistered1452
  • Unregistered1452
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
MSJOGR och Maverick, lite kul att ni känner er så träffade

Icke träffad, jag kände mig tvungen att svara då du pratar om att "låna pengar av morsan och ta SMS-lån"
Jag tycker att du är komisk.

Sorry att det blir OT, men ni får stämma mig! (Just det, jag får ringa FINAX om jag blir bötfälld) :)

Postad 12 February 2010 - 15:50

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Nu förstår jag visserligen inte varför EG skulle vilja "######s" med butikerna om dom inte ens har något intresse att på lång sikt stjäla kunder från vederbörande (vilket det hintats om tidigare).

Det där en himla intressant fråga som jag inte heller fattar.
Dock är det precis så som personalen på HK upplever det hela.
Som sagt så påstår de att 5000:- var ett förslutpris på 1910, nu ligger den på 4200:-

Postad 12 February 2010 - 16:31

macarthur
  • macarthur
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Det där en himla intressant fråga som jag inte heller fattar.
Dock är det precis så som personalen på HK upplever det hela.
Som sagt så påstår de att 5000:- var ett förslutpris på 1910, nu ligger den på 4200:-

Men snälla... Läs inläggen. Jag har skrevit både långa och korta. (tyvärr allt för långa också).

Det är för att skada sina konkurrenters trovärdighet, just i detta fallet HK. Kunde lika gärna varit någon annan men just HK är ett perfekt "offer"... Tidigare har det mestadels varit MM, Siba, Net on net och Onoff som har råkat ut för EG's framfart. Att vissa verkar svälja betet med en seriös satsning, jag de får stå för dom...Detta har jag försökt ifrågasätta.

Huvudsaken är ju fortfarande att man kan göra sig ett klipp om man passar på. Just nu vill säga, vad vet vi vad som sker framöver? Kunderna vinner ju på detta, så på det viset är det ju klargjort att nått vettigt har kommit ut av detta men långsiktig seriös hifisatsning, jo det tror jag på så snart jag ser det! :)

Postad 12 February 2010 - 20:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Men snälla... Läs inläggen. Jag har skrevit både långa och korta. (tyvärr allt för långa också).

Det är för att skada sina konkurrenters trovärdighet, just i detta fallet HK. Kunde lika gärna varit någon annan men just HK är ett perfekt "offer"... Tidigare har det mestadels varit MM, Siba, Net on net och Onoff som har råkat ut för EG's framfart. Att vissa verkar svälja betet med en seriös satsning, jag de får stå för dom...Detta har jag försökt ifrågasätta.

Huvudsaken är ju fortfarande att man kan göra sig ett klipp om man passar på. Just nu vill säga, vad vet vi vad som sker framöver? Kunderna vinner ju på detta, så på det viset är det ju klargjort att nått vettigt har kommit ut av detta men långsiktig seriös hifisatsning, jo det tror jag på så snart jag ser det! ;)

Lugn i båten innan vi tar i så vi spricker.
Jag läser inläggen och det där är mest spekulationer och inga sanningar. Vi vet inte vad EG håller på, varför och hur länge, men visst är det något jävulskap inblandat. Många här tycker inte det är speciellt självklart vad EG sysslar så låt oss fortsätta undra och spekulera fritt utan att bli påhoppade.
Seriös satsning..jo där är jag beredd att hålla med till 100%...knappast...de tänker ju inte ens ta in den i butik

Nu står det iallafall en oöppnad 1610 här. Den har serienummer 910xxxx och är alltså tillverkad i oktober 2009, innan man fixade DTS-HDMA problemet. Frågan är då om det är värt att bråka med EG om detta problemet? Om jag förstår det rätt så gäller det bitstream på vissa samsung och LG blu-ray spelare och jag kör ju LPCM från min PS3a. HK har faktiskt väldigt bristfällig info om detta. Problet har varit känt sedan november men HK talar om det nu tre månader senare och beskrivningen på HK hemsida verkar felaktig (man får bättre info med google)

Redigerat av e3henri, 12 February 2010 - 20:22.

Postad 12 February 2010 - 21:27

macarthur
  • macarthur
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Lugn i båten innan vi tar i så vi spricker.
Jag läser inläggen och det där är mest spekulationer och inga sanningar. Vi vet inte vad EG håller på, varför och hur länge, men visst är det något jävulskap inblandat. Många här tycker inte det är speciellt självklart vad EG sysslar så låt oss fortsätta undra och spekulera fritt utan att bli påhoppade.
Seriös satsning..jo där är jag beredd att hålla med till 100%...knappast...de tänker ju inte ens ta in den i butik

Nu står det iallafall en oöppnad 1610 här. Den har serienummer 910xxxx och är alltså tillverkad i oktober 2009, innan man fixade DTS-HDMA problemet. Frågan är då om det är värt att bråka med EG om detta problemet? Om jag förstår det rätt så gäller det bitstream på vissa samsung och LG blu-ray spelare och jag kör ju LPCM från min PS3a. HK har faktiskt väldigt bristfällig info om detta. Problet har varit känt sedan november men HK talar om det nu tre månader senare och beskrivningen på HK hemsida verkar felaktig (man får bättre info med google)

Jag får börja med att gratulera till antagligen det bästa köpet av receiver under 4000:- tror du kommer bli grymt nöjd! Men delge gärna till alla andra som är sugna på samma modell eller redan har införskaffat hur EG kommer lösa uppdateringen av dessa?EG kanske redan sitter inne med en lösning? Men isåfall borde väl även de gå ut med en officiell lösning även de?

Njut av din förstärkare och njut av mycke film nu! ;)

Postad 12 February 2010 - 21:39

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

MSJOGR och Maverick, lite kul att ni känner er så träffade ;)

Har redan svarat dig men då du tjatar får jag väl svara dig igen ..

Varför skulle jag känna mig träffad ?

Har inga lån
Vill jag köpa något så lånar jag inte utan tar ut pengar från mitt bankkonto
Har ingen HIFI ur det dyra segmentet utan ligger på övre budget
Jag har ett LJUD&BILD intresse överstigande flertalet men är inte audiofil ( vilket jag tror du menar med nörd )

Jag tycker bara ditt inlägg var så in utav h-te löjligt .. att jag var tvungen att svara dig som jag gjorde tidigare
och det betyder således inte att jag känner mig träffad. Är du nöjd med det, eller skall vi traggla vidare
om dina fantasier om övriga forummedlemmar.

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 12 February 2010 - 21:46.

Postad 12 February 2010 - 21:47

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Snackade med en kille idag på hifi-klubben, vi snackade lite om att lämna in för uppdatering av några Denon modeller.
Varför dom inte har 1610 i lager nu,beror på att det bara finns en uppdateringsmodul.
Så det tar en stund att uppdatera modellerna,EG har ingen sådan modul.Om en köpare kommer till HK så nekar dom inte kunden.
Men det blir inte på någon garanti,då dom inte köpt den hos HK.
Han pratade även om att HK byggt upp Denon i Sverige under 10 år tid,och skickar varje år sina service tekniker till Denon för kurser och andra nyheter.

Postad 12 February 2010 - 21:48

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Att det kan komma över 500 inlägg i en tråd om att Elgiganten börjar sälja Denon.
Har sett att den existerar och klickade nu in för första gången.

Postad 12 February 2010 - 22:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Helt riktigt Jonas ..

Utan HK hade aldrig Denon varit så stora som de är i Sverige och Danmark framför allt.
Man har lagt ner massor av pengar på reklam och kataloger samt har idag en fungerande
servicefunktion för alla sina produkter.

Bara att man inte avisar kunder som köpt sin Denon hos EG visar på att man är rädd om
märket Denon och dess rykte. Jag tror att man kallt räknar med att EG släpper den idiotiska
idén att sälja något man inte behörskar och förmodligen aldrig kommer att behärska.

En Flerkanalare är som jag tidigare sagt inte bara en flerkanalare.
Man skall ha rätt högtalare och det har inte EG idag. Hur skall de då kunna dema förstärkarna ?

EG skall hålla sig till det dom redan säljer och förmodligen är duktiga på.
TV, små hembiopaket, tvättmaskiner, brödrostar, etc ..

Maveric

Postad 12 February 2010 - 22:10

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Precis ska Eg ge sig in i leken måste dom slå på stort, med hifirum andra högtalarmodeller.
Utbilda personal + servicemän det är en stor karusell att starta upp.
Dom kan omöjligt fixa hifirum i alla sina butiker, tex EG Kungsgatan Stockholm vet inte hur eller var dom skulle få plats utan att bygga ut.

Varför inte satsa på Onkyo som står utan generalagent i Sverige,då dom redan har många av deras modeller.

Postad 12 February 2010 - 22:39

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det blir spännande att se hur EG hanterar teknik supporten. Denon's hemsida hänvisar bara till HK. Är man beredd att ge support från Denon DE eller UK. Fortfarande nyfiken på var EG tar sina apparater vi från. Några spår på lådorna de som köpt?

Ser ut som det sitter lite tyska klistermärken på min kartong...

Postad 12 February 2010 - 22:44

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Jag får börja med att gratulera till antagligen det bästa köpet av receiver under 4000:- tror du kommer bli grymt nöjd! Men delge gärna till alla andra som är sugna på samma modell eller redan har införskaffat hur EG kommer lösa uppdateringen av dessa?EG kanske redan sitter inne med en lösning? Men isåfall borde väl även de gå ut med en officiell lösning även de?

Njut av din förstärkare och njut av mycke film nu! ;)

Jo jag ska nog gå till botten med firmwaren, ska börja med att kontakta supporten på EG på måndag så får vi se hur de reagerar. Även om jag inte bryr mig om just den buggen och troligtvis inte kommer lämna in den så är det ju bra att "känna lite" på EG.
Samtidigt skulle det va kul att se hur HK hanterar detta. Hur länge blir man av med den? Låneenhet? Då det gäller alla Denon 1610/1910/2310 sålda före november så lär det vara 1000-tals, eller nu överdriver jag kanske HKs försäljning i Sverige lite...

Postad 12 February 2010 - 22:48

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
När vi ändå mest är OT i den här tråden så slänger jag in frågan om vilka högtalare man ska ha till denon? ;) Det är satelliter jag är ute efter. Ni som följt mina "äventyr" vet att jag hade en Onkyo607+HKTS11 hemma en vecka som jag returnerade eftersom jag inte stod ut med ljudet helt enkelt.

Postad 12 February 2010 - 23:19

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
hejsan...då min HK AVR 4000 börjat tappa minnet så har jag funderat på att köpa denon 1610,nu när den är så billig...å då jag deutom behöver mera hdmi ingångar..

visst borde väl 1610 klara av att driva mina gamla audio pro black diamond högtalare?(har även black pearl/vector/audio pro sub b1.35

å tror ni jag kommer märka av nån ljudförbättring med den nya recivern,eller blir det knappt märkbart?

Postad 13 February 2010 - 00:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

När vi ändå mest är OT i den här tråden så slänger jag in frågan om vilka högtalare man ska ha till denon? ;) Det är satelliter jag är ute efter.

När du säger satelliter .. menar du då surrar och bakhögtalare ?

Vad har du för frontar och center ?

Maveric

Varför inte satsa på Onkyo som står utan generalagent i Sverige,då dom redan har många av deras modeller.

Faktiskt.. de kunde ju få ett eget märke genom att sno åt sig Onkyo ..

Till skillnad från Denon så har onkyo fler modeller i låg och mellanbudgetskiktet.
Dessutom är ju onkyo redan prispressade i botten så det jobbet slipper ju EG att göra :D

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 13 February 2010 - 00:48.

Postad 13 February 2010 - 01:22

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

När du säger satelliter .. menar du då surrar och bakhögtalare ?

Vad har du för frontar och center ?

Idag sitter jag på ett sunkit 5.1 högtalarkit från Sony med 8tums bas som är rätt klen
Jag får tyvärr inte släpa in golvare för sambon.
Har kollat på HKTS11 (gillade det inte) och Canton 150.
Helst en 10a i subben, men en riktigt bra 8a skulle funka.
Någon butik tyckte att Canton är ganska sterila så då ska man ha en varmare stärkare som Marantz eller liknande.
Jag vet inte riktigt hur man kategoriserar Denon. Den är väl rätt lik ONkyo antar jag.

Postad 13 February 2010 - 01:26

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Till skillnad från Denon så har onkyo fler modeller i låg och mellanbudgetskiktet.
Dessutom är ju onkyo redan prispressade i botten så det jobbet slipper ju EG att göra ;)

Maveric

De säljer ju redan massa Onkyo
http://www.elgigante...earchtext=onkyo

Även MM säljer mycket Onkyo (både lågbudget och high-end)

Postad 13 February 2010 - 01:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt hur man kategoriserar Denon. Den är väl rätt lik ONkyo antar jag.

Nja .. det beror på vilken .. I den klassen jag lyssnat så skiljer det en hel del på Denon och Onkyo
Är det mindre högtalare du är ute efter, är jag fel person att fråga.
Jag skall själv ställa frågan i forumet ang mindre högtalare till ett kommande sonos system.

De säljer ju redan massa Onkyo

Jo, jag vet.. men det var nog mer skämt än allvar och sedan var det ju agenturen vi pratade om

Maveric

Postad 13 February 2010 - 04:58

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Dessutom är ju onkyo redan prispressade i botten så det jobbet slipper ju EG att göra :D

Maveric

Tror inte de skulle försöka sig på onkyo då MM redan säljer det märket och trots allt så tror iaf jag att det i första hand är MM de är ute efter att tjafsa med, att det blev denon som hamnade i skottgluggen beror nog dels på att de har ett brett soertiment, få konkurerande handlare och redan tidigare ett rykte om sig att vara överprissatta. Har läst i flera trådar och då har inte alltid HK varit fullt så populära som i denna ;)

Själv är jag lite kluven till vad jag tycker om HK de besitter oftast stort kunnande men jag har i flera butiker råkat ut för att de har en överlägsen attityd mot mig som kund. När sen HK i växjö försökte prångla på mig en dyr kabel för att den lät så mycket bättre så blev jag trött, men gav han ett ärligt anbud, jag skulle köpa kablen av han om han kunde peka ut den 9 ggr av 10 i ett blindtest och fick svaret att det inte var så det funkade, man måste veta vilken kabel man lyssnar på för att veta vad man ska lyssna efter. Detta är ett par år sen men jag har inte satt min fot där sen.

EG gillar jag och andra sidan inte alls men är de billigast på det jag vill köpa så är de och då blir det dom som får mina pengar sen spelar det ingen roll om jag får gå till HK, MM eller någon annan och provlyssna först.

Postad 13 February 2010 - 07:51

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Ärligt talat så bryr jag som konsument inte om vartifrån jag köper mina prylar om de lever upp till mina kriterier på kvalitet och pris.

EG har varit lätt att göra med när det gäller reklamationer och prislappen är oftast attraktiv, vilket gör att jag ofta besöker dem när det är dags för inköp och prisjämförelser. Personalen är lika okunniga som sina konkurenters personal (frånsett en kille i Länna som tycks ha full koll), så dem nyttjar man bara till att få betala och få ut varan från lagret.

Sedan så bryr jag mig inte om kriget mellan de olika elektronikkedjorna eller specialbutikerna då jag inte ändå har någon daglig relation till dem och om någon försvinner så tar någon annan över. Det jag mer är orolig över att internethandeln skall ta över så att det blir svårare att själv jämföra bild, ljud eller andra kvalitativa kriterier, samt att det är lättare att få rätt i reklamationsärenden när man möter butikens personal öga för öga och även då slipper packa in en TV för vidare transport.

Postad 13 February 2010 - 09:46

Unregistered4ce01250
  • Unregistered4ce01250
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
En berättelse om frustration!

Jag har funderat på att ersätta min ca 10 år gamla Denon AVR-1800 med en nyare receiver som klarar HDMI och har därför trånat efter AVR-1910. Visst blev man glad när man märkte att Elgiganten började sälja förstärkaren också med rejält lägre pris, vilket ju i sin tur betydde att Hifiklubben sänkte sitt pris. Konkurrens är alltid bra för konsumenterna!

Jag fick vänta på att beställa förstärkaren eftersom den inte skulle komma in förrän i Februari men lade snabbt en order(faktura) när den fanns och 2-3 dagar senare hade jag fått den på posten. Smidigt!

När jag skulle köra den automatiska setupen, så märkte jag att ena bakkanalen var knäpptyst. Provade att byta kabel och högtalare men det var samma fel. Kanalen var död! Antiklimax!

Lämnade in den på en Elgiganten-butik 2 dagar efter att jag fått den på Posten och behöver inte betala nåt. Inga problem med Elgiganten. Det sura är dock att den inte finns att köpa mer på Elgiganten och Hifiklubben väntar in dom först i slutet av Mars. Jag vill ha den nu!

Jäkla Kina-receivers. Min 10 år gamla receiver är Made in Japan och känns extremt solidare.

Hoppas på bättre lycka nästa gång!

Postad 13 February 2010 - 10:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Ärligt talat så bryr jag som konsument inte om vartifrån jag köper mina prylar om de lever upp till mina kriterier på kvalitet och pris.

Det jag mer är orolig över att internethandeln skall ta över så att det blir svårare att själv jämföra bild, ljud

Två meningar som motsäger varandra ;)

Det sura är dock att den inte finns att köpa mer på Elgiganten och Hifiklubben väntar in dom först i slutet av Mars.

Ja, det är onekligen surt :D

Men beställ den i tyskland, de lär ju ha många, då det inte pågår något priskrig där ..

Redigerat av Unregistered1103, 13 February 2010 - 10:56.

Postad 13 February 2010 - 11:57

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Det jag mer är orolig över att internethandeln skall ta över så att det blir svårare att själv jämföra bild, ljud eller andra kvalitativa kriterier, samt att det är lättare att få rätt i reklamationsärenden när man möter butikens personal öga för öga och även då slipper packa in en TV för vidare transport.

Man kan konkurrera även med service som demorum och annat. Kanske skulle man t.ex. kunna betala en årsavgift för att få tillgång till demorummen, rådgivning, ett antal fria hemlån mm... Upplägget med att betala för ett mervärde finns i många andra branscher och sammanhang.

Frågan är dock vad demorum egentligen är värda. Har man varit i tillräckligt många så inser man imo att skillnader i tid, rum och setup betyder att det kan låta helt annorlunda än hemmma.

Jag fick vänta på att beställa förstärkaren eftersom den inte skulle komma in förrän i Februari men lade snabbt en order(faktura) när den fanns och 2-3 dagar senare hade jag fått den på posten. Smidigt!

Lämnade in den på en Elgiganten-butik 2 dagar efter att jag fått den på Posten och behöver inte betala nåt. Inga problem med Elgiganten.

Väl skött av EG! Både EG och HK har ett tryck på sig med den uppmärksamhet som denna tråd är en del av... Fri konkurrens i kombination med ett eller flera diskussionsforum är kanon för konsumenterna.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 13 February 2010 - 11:58.

Postad 13 February 2010 - 12:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
MaVeRiC

Jag ser inte något motsatsförhållande. Mina kriterier är att när det gäller ljud och bild vill jag själv fysiskt se om det passar mig och de krav på kvalité jag ställer på produkten. Sedan är det ointressant var jag köper produkten så länge mina kriterier på butik eller nätbutik går att efterleva.

Problemet med att produkter kanske bara finns i internethandeln så saknar jag möjligheten att lyssna eller se produkten. Det finns alltid en risk att köpa en produkt på recensioner och rekomendationer utan att själv ha sett en TV eller ljudanläggning då det kanske inte passar en själv.

Postad 13 February 2010 - 12:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Visst motsäger de varandra

Även i ditt andra svar ..

Tänk nu efter vad jag menar

Maveric

Postad 13 February 2010 - 12:44

dpanter
  • dpanter
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
HK har fortfarande inte sänkt priset på 2310'an, den kostar 500:- mindre än 3310'an. Skratta eller gråta? Nåt står iaf inte rätt till hos HK. Ring och säg att du vill köpa en 2310 för 7000:- så kommer du få uppleva vad vi andra pratat om.

Halvt offtopic; lite sugen på en Denon BluRay och DBP-1610 skulle sitta som en smäck. Det är bara en liten detalj; HK är de enda som säljer den och de ska ha mer än dubbla priset jmfr med säg USA. 5698:- vs 274 US$ (inte ens 2000:- !)
Bekant situation ;)

tips: http://www.xe.com/pca/ om du vill kolla valutorna själv.

Postad 13 February 2010 - 12:52

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

lite sugen på en Denon BluRay och DBP-1610 skulle sitta som en smäck. Det är bara en liten detalj; HK är de enda som säljer den och de ska ha mer än dubbla priset jmfr med säg USA. 5698:- vs 274 US$ (inte ens 2000:- !)

Du får räkna med ca 3500-4000 kr för att få hit den .. och det är ju billigt .. Men allt är billigare i USA
just nu .. pga dollarns låga värde. Säger inte ett dugg om HK,s priser då de köper i euro

Maveric

HK har fortfarande inte sänkt priset på 2310'an, den kostar 500:- mindre än 3310'an. Skratta eller gråta? Nåt står iaf inte rätt till hos HK.

HK har valt att bara svara upp på de modeller som EG har sålt

Tycker inte att HK har fler skyldigheter än vad andra märken/kedjor och butiker har.
Vill man köpa Denon billigare någon annan stans så kan man ju göra det ;)

Tror inte det står så illa till hos HK och vad gäller priser på 2310 så kan du medan du ändå är igång
kolla vad den kostar i övriga europa.

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 13 February 2010 - 12:56.

Postad 13 February 2010 - 13:33

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Tror inte det står så illa till hos HK och vad gäller priser på 2310 så kan du medan du ändå är igång
kolla vad den kostar i övriga europa.

Men om den kostar 500kr mindre än storebror så skulle de ju kanske kunna tjäna pengar på 2310 om de sänkte den en 1000-1500 och kanske vinna över nån kund till, nu finns det väl ingen som köper 2310? när du får betala 500kr mer och få en ännu bättre förstärkare som enligt dig säljs med förlust

Postad 13 February 2010 - 14:19

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Finns ju inga 3310 kvar så de säljer 4310 5000 kr billigare istället

Ganska bra för kunderna det med

Finns säkert en tanke bakom, att de inte dumpar 2310 då inte EG verkar ha fått med
det i containern de köpte från något konkursbo

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 13 February 2010 - 14:19.

Postad 13 February 2010 - 15:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Hade de sänkt 2310 med nån tusenlapp så hade de antagligen haft en kund, nu lutar det åt en onkyo 607 eller en H/K 260 istället.

Postad 13 February 2010 - 16:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Hade de sänkt 2310 med nån tusenlapp så hade de antagligen haft en kund, nu lutar det åt en onkyo 607 eller en H/K 260 istället.

Hade de sänkt 4810 med 10.000 hade de haft ännu en kund ;)

Maveric

Postad 13 February 2010 - 16:51

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0

Hade de sänkt 4810 med 10.000 hade de haft ännu en kund ;)

Maveric

Vad gör du om EG får in 4810 och säljer dom för 10000 kr mindre än HK och HK inte sänker priset på dessa ?
Blir du dom trogen ändå eller ?

Postad 13 February 2010 - 21:51

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Maveric, din kärlek till HK börjar bli patologisk och patetisk. Jag vill absolut inte svartmåla HK. Men du är FÖR mycket helt enkelt. 99,9% av människor på den har planeten vill inte betala mer än vad dem behöver för att få tag på prylarna de vill ha.

Att ditt status är krossat är ditt eget problem. Du behöver inte hoppa på alla som säger att det är ok att EG säljer Denon. Och dina argument håller ganska sällan.

Du har så fin anläggning hemma och borde kanske njuta av ljud&bild istället. Det är ju ditt intresse som du själv säger.

Postad 13 February 2010 - 22:08

Zordak79
  • Zordak79
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Maveric, din kärlek till HK börjar bli patologisk och patetisk. Jag vill absolut inte svartmåla HK. Men du är FÖR mycket helt enkelt. 99,9% av människor på den har planeten vill inte betala mer än vad dem behöver för att få tag på prylarna de vill ha.

Att ditt status är krossat är ditt eget problem. Du behöver inte hoppa på alla som säger att det är ok att EG säljer Denon. Och dina argument håller ganska sällan.

Du har så fin anläggning hemma och borde kanske njuta av ljud&bild istället. Det är ju ditt intresse som du själv säger.

Jag håller med, men jag tror att orsaken är ganska given.. = Maverick jobbar nog på Klubben och är rädd för att han skal mista jobbet om de går i kånken..

Postad 13 February 2010 - 23:27

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0

Jag håller med, men jag tror att orsaken är ganska given.. = Maverick jobbar nog på Klubben och är rädd för att han skal mista jobbet om de går i kånken..

Hoppas verkligen att du skämtar bara (tror iofs på nåt annat)
Vad är det för slutsats du kommer med???Jag vet att tråden har spårat ur,men snälla kom inte med sådana dumheter du har antagligen ingen susning om!

Postad 13 February 2010 - 23:29

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Du behöver inte hoppa på alla som säger att det är ok att EG säljer Denon. Och dina argument håller ganska sällan.

Argumentet att HKs säljare skulle vara värda att betala mer för tycks ha fått sig ännu en törn: https://www.minhembi...s...t&p=2787281

Hoppas verkligen att du skämtar bara (tror iofs på nåt annat)
Vad är det för slutsats du kommer med???Jag vet att tråden har spårat ur,men snälla kom inte med sådana dumheter du har antagligen ingen susning om!

Kommer ihåg att Meverick antydde att någon som skrev tidigare jobbade på Elgiganten. Minns inte att du reagerade och kallade det för dumheter. Hur kommer det sig?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 13 February 2010 - 23:41.

Postad 13 February 2010 - 23:46

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Jag försvarar ingen,men tycker inte om när någon skriver här bara för att provocera.Om nån vill kritisera någon eller något,kom för f** med nåt vettigt,istället för rena dumheter.

Postad 13 February 2010 - 23:50

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Jag försvarar ingen,men tycker inte om när någon skriver här bara för att provocera.Om nån vill kritisera någon eller något,kom för f** med nåt vettigt,istället för rena dumheter.

Borde väl gälla alla oavsett åsikt i frågan eller...? Att nedvärdera folks kunskaper och / eller intelligens eller bestämma vad andra skall tycka eller få skriva är heller inte vettigt, vare sig man tycker det är bra eller ej att EG säljer billiga Denon.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 13 February 2010 - 23:53.

Postad 13 February 2010 - 23:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
EDIT : Inläggen jag svarade på var så förbannat dumma, att jag raderade mitt svar för att slippa läsa fler dumma inlägg ( förhoppningsvis )

Redigerat av Unregistered1103, 14 February 2010 - 00:20.

Postad 13 February 2010 - 23:55

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Här är jämförelsen. http://www.denon.co....h...d=415[0]=414
Dom är väldigt lika det som skiljer är att 1910 kan skala upp analoga signaler till 480p / 576p / 720p / 1080i / 1080p.
Så kollar du mycket dvd så är det att föredra tycker jag,sen är det lite andra saker också.

Postad 13 February 2010 - 23:56

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
EDIT : Inläggen jag svarade på var så förbannat dumma, att jag raderade mitt svar för att slippa läsa fler dumma inlägg ( förhoppningsvis )

Redigerat av Unregistered1103, 14 February 2010 - 00:21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.