"Om du har anslutit din tv till AV-receivern med en HDMIkabel kan kompositvideo- och komponentvideokällor konverteras upp* till HDMI."
s.35 på svenska http://www.eu.onkyo....-SR578_NlSv.pdf
Det låter perfekt för oss, Hukommelse.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - TX-SR308,508,578,608 *
Startad av
AckeOfSweden
, Mar 12 2010 13:16
768 svar till detta ämne
43 relaterade trådar
Postad 19 October 2010 - 13:18
Jag har nu tagit mig en bit igenom manualen och hittat följande.
"Om du har anslutit din tv till AV-receivern med en HDMIkabel kan kompositvideo- och komponentvideokällor konverteras upp* till HDMI." s.35 på svenska http://www.eu.onkyo....-SR578_NlSv.pdf Det låter perfekt för oss, Hukommelse. Postad 21 October 2010 - 09:00
Frågar er här i forumet i hopp om att någon kanske vet eller har någon lösning på mitt problem.
Kör en Digitalbox ifrån Canal Digital, vars bildinställning är inställd på 720p. Har kopplat in den till min TX-SR508, och bilden funkar fint, bortsett att varje gång jag startar upp förstärkaren ändras inställningen ifrån 720p till 1080i. Är det något i förstärkare som skalar upp bilden eller ändrar? Isåfall går det att stänga av det och bara låta bilden passera i förstärkaren? Försökt kolla runt i inställningarna, men hittar inget.. Postad 21 October 2010 - 16:39
Hej alla kunniga!
Först måste jag erkänna att jag inte läst igenom hela tråden (ännu) och min sökning gav inget svar på min undran...sökfunktionen på det här forumet har jag iof aldrig kommit överens med... Igår införskaffades en TX-SR578 på Elgiganten för det facila priset av 2990 kr! Det första som slog mig när jag började kolla på grejerna är att det hänt OTROLIGT mycket på recieverfronten sen jag köpte en senast! Det var en 4.1 Pioneer som jag har glömt modellbeteckningen på. Inkopplingen gick fint, saker jag kan hålla i handen brukar jag fixa plättlätt, men när det sen kom till inställningar började det kännas lite övermäktigt. Det är ju hur mycket grejer som helst man måste ha koll på! Först hade jag problem med synken vilket var det största anledningen till att en ny reciever behövde införskaffas. Detta hittade jag på egen hand efter ett litet tag. Jag har dock massor kvar att lära om denna maskin men en fråga tänkte jag slänga ut direkt här: Hur ändrar jag så att HDMI-utgången skickar 100 Hz-bild? Vi har en Sony 40" med 100 hz så jag vill ju ha 100 hz-signal in i den. När jag trycker på "Display" två gånger på reciverns fjärr står det: [Video] CBL/SAT Input: V(CBL/SAT) 720x576i 50Hz Output: HDMI 1920x1080i 50Hz Picturemode: Through Nu när jag skriver det ser jag ju att digitalboxen skickar in en 50Hz-bild i recievern...hmmm...är jag månne ute och cyklar här... Digitalboxen har bara komposit- och scartutgångar så jag har kopplat via komposit. Borde jag försöka hitta en scart till komponent kanske...? I digitalboxen kan jag välja mellan RGB, CVBS och S-Video på scartutgången. Detta har säkert ingenting med 100 Hz att göra...men jag jager ju bästa möjliga bild, 100 Hz eller inte! Jag är 100% övertygad om att det kommer dyka upp fler frågor men nu ska jag dyka ned i manualen igen! Mvh /Fred Postad 22 October 2010 - 08:27
Om du kan få ut komponentvideo (Y, CB/PB, CR/PR) från SCARTen på din box så har du en hel del att vinna.
Postad 22 October 2010 - 11:15
Köpte mig en TX-SR608 när den var billig på Elgiganten men har inte kopplat in den än då jag undrar hur jag ska göra.
Jag har två stereohögtalare till min dator som för närvarande drivs av en denon förstärkare och jag ska köpa mig ett 5.1 eller 7.1 system och ha ute i tvrummet ihop med min onkyo förstärkare. Problemet är bara att jag vill att musiken från datorn kan spelas upp ute i tvrummet med. Åt andra hållet har jag dock inget behov, behöver inte höra hemmabioljudet inne i stereohögtalarna vid datorn. Vill dock kunna stänga av så att den bara spelar datorns ljud i stereohögtalarna vid datorn som default och när jag trycker på någon magisk knapp så ska den även spela samma ljud ute i hemmabiosystemets högtalare. Och när jag trycker bort det igen så blir det bara i datorns högtalare igen. Behöver inte vara fullt surroundljud utan är mest ute efter att få datorns ljud i fronthögtalarna på hemmabiosystemet. Ska jag då: 1. skippa denon förstärkaren och koppla in mina stereohögtalare vid datorn till onkyon som zon2 och hemmabiohögtalarna som vanligt i onkyon 2. ha kvar stereohögtalarna vid datorn i denon-förstärkaren och dra en kabel mellan denon-förstärkaren och in till zon 2 line outen på onkyon och ha hemmabiohögtalarna som vanligt i onkyon 3. göra på något annat sätt Hoppas någon förstår vad jag menar Postad 22 October 2010 - 22:15
Ja, jag känner så...får se hur jag löser det. Humaxboxen är skräp ändå så jag letar alternativ där. Tyvärr är man ju låst med den kabelleverantör man har i huset och Tele2 har inga andra hårddiskboxar...inte ens Humaxboxen längre eftersom de insett att den är skräp. Hur som helst, jag körde Audysseykalibreringen idag...lite festlig upplevelse! Dock måste jag säga att jag blev lite besviken på resultatet. Surroundljudet var helt galet starkt! Det kändes som att det var starkare än vad frontljudet var... Mvh /Fred Postad 25 October 2010 - 08:07
Jag har inte kopplat in själv än, och jag har inga källor, men jag har hört att 608 inte blir lika varm som tidigare modeller, ex 607. Postad 25 October 2010 - 08:49
Har inte hunnit koppla in mina surrar än så min 578 går i 2.0 just nu Återkommer när den lirar 4.1 och är Audyssey kalibrerad! Mv. David Postad 25 October 2010 - 09:00
Som jag ser det så skall du ha kvar Denon förstärkaren inkopplad precis som du har det i dag och dra en lågnivå från Tape Out på din Denon till någon analog ingång på din Onkyo för att spela upp datorn som källa i hemmabion. Alternativt drar du en digital koax eller optisk direkt från datorn till Onkyon så får du tillgång till DD/DTS uppspelning. Bäst blir det om du har grafikkort med HDMI ut och HD ljudkort och drar en HDMI till Onkyon.... Jag tror inte du har något att vinna på att dra långa högtalarkablar från Onkyon till datorhögtalarna. 2. ...dra en kabel mellan denon-förstärkaren och in till zon 2 line outen på onkyon... Ja, om du vill spela källor anslutna till din Onkyo i datorhögtalarna. Mv. David Postad 25 October 2010 - 20:48
Börjar med att säga att jag är helt grön när det gäller det här med förstärkare.
Köpte en 508 i förra veckan. Problemet är att den löser ur(safety mode) lite då och då. Har kollat alla anslutningar flera gånger om och allt sitter som det ska. Inga lösa trådar som hänger och slänger. Har högtalare som säger 4-8ohm på baksidan och har funderat på hur jag ska ställa in receivern. Det står i manualen att att man ska ställa in 4ohm om högtalarna har minst 4 och under 6 ohm. Ska jag köra 6ohm med 4-8 ohms högtalare? Är det att det står 4ohm som gör att de löser ur? Kan det vara andra kablar typ hdmi och komponent som gör att det blir nåt slags överslag? Ibland fungerar den i timtal utan problem och idag när jag kom hem från en kortare semester så löste den ur direkt jag slog på den? Kan det vara så enkelt som att det är fel på förstärkaren? /Håkan Postad 28 October 2010 - 13:01
Jag köpte en SR-608 för ett tag sedan och undrar hur man stänger av videouppskalningen på förstärkaren?
I den engelska manualen på seid. 21 står det så här: How to turn off video processing Press [VCR/DVR] and [RETURN] buttons on the AV receiver at the same time. Select “Skip” in the “VideoProcessor” setting by pressing the [RETURN] button repeatedly on the display. To reset back to the original setting, press the same button at the same time. If you select “Use”, the AV receiver will output video signals from the video processor. Jag lyckas inte ändra från "use" till "skip" vad jag än trycker på för knapp. Någon annan som lyckats med detta? Edit: Hittade dessa instruktioner på ett annat forum och det verkar fungera. Tricket var att man behövde hålla in VCR/DVR och Return knappen samtidigt som man använde D-paden för att välja alternativ. Ways to shut off Video ProcessingThanks PS24eva) UPDATE 9-9-10 setup -> 1. Source Setup -> Picture Adjust Game Mode Off Wide Mode Auto Picture Mode Custom Film Mode Video Noise Reduction Off Then use the VCR & Return OSD disable. On the unit itself, press VCR first, then Return (second after or so), you will see something that looks like: Vprocessor: USE While STILL holding VCR &return, use the D-pad to change to "Skip" Redigerat av Samplehead, 28 October 2010 - 13:21. Postad 28 October 2010 - 18:49
Jag har problem med min förstärkare: TX-SR508!
Den har fungerat felfritt sedan jag köpte den för ca 3månader sedan. Jag har kopplat den: Receiver - TV Receiver - Box Nu är det dock så att IBLAND när jag startar upp, precis som vanligt så får jag inte fram någon bildsignal, jag får dock ljud. Ändå har jag vad jag vet alla inställningar rätt eftersom det har fungerat i 3månader felfritt utan att jag ändrat på några inställningar. Vad är det som kan ha hänt? Någon som varit med om liknande och hur har ni löst det? Oerhört tacksam för alla svar! Med vänliga hälsningar/ Sandwich11 Postad 28 October 2010 - 19:49 Yep, allt är inkopplat med hdmi. Det är därför det verkar så jäkla knasigt, att man helt plötsligt bara får ljud...? Mvh/ sandwich11 Postad 31 October 2010 - 21:23 Vet inte om detta kan vara till nån hjälp, kanske nämnts tidigare i tråden oxå hur som helst, funderar på att köpa SR508, och har därför läst lite om den innan. Under en väldigt kort stunds läsning blev det ganska klart för mig att om man äger en Samsung TV som har Anynet+ kopplad med denna AVR, blir bilden ofta vid uppstart antingen rosa eller svart men släpper genom ljud. Detta kunde alltså lösas genom att stänga av Anynet+ på TVn. Kanske har samma effekt på andra TV apparater där detta problem dyker upp, om man slår av motsvarande teknik till Anynet (cec) Du kan ju alltid prova iaf Redigerat av Jacon, 31 October 2010 - 21:24. Postad 04 November 2010 - 18:40
Har TX-SR608 och har nu en fråga.
Den har en hdmi-ingång som kallas (pc). För mig betyder det att jag kan dra en kabel från datorn till förstärkaren för att få bilden från datorn till min hdmi out. Måste jag ha något program i datorn för detta skall funka? Någon inställning jag måste ändra i datorn eller förstärkaren? Går jag in under skärminställningar får jag inte upp tvn eller förstärkaren som en sekundär skärm. Värt att nämna är att kabeln jag använder är en DVI - HDMI. Postad 04 November 2010 - 19:34 Tjena! Du kan alltid gå in på Kontrollpanelen -----> Skärmalternativ -----> Sedan väljer du att spegla dessa bildskärmar. Troligtvis blir din dators upplösning fuckad men det fungerar iaf! Inte hemma för tillfället. Men detta ska definitivt testas! Tack så mycket för tipset! Postad 04 November 2010 - 22:06
Problemet är att jag får inte upp en till skärm under skärmalternativ. På förstärkaren står det "No Signal". Kabeln funkar på så sätt att jag kan koppla den direkt in i tvn och få bild så det är inget fel på den. Postad 05 November 2010 - 15:13
Någon som kör med banan plugg till förstärkaren? (608)
Hur gör man i såfall? Postad 05 November 2010 - 16:17 Hur lång kabel har du? För mig låter det som att det är problem med för långa längder, eftersom att du bör få upp reveivern som bildskärmsalternativ. Så länge inte ditt grafikkort lagt av /sandwich11 Postad 06 November 2010 - 11:19
Det sitter små plastduttar som du enkelt tar bort med hjälp av en skruv av lämlig dimension, sen är det bara att plugga in bananerna. Postad 07 November 2010 - 17:45
Som sagt, kopplar jag datorn till tvn med samma kabel så funkar det jättebra. Jag får upp tvn som en extra bildskärm då. Kabeln är 8M lång med guldpläterade kontakter så tror inte den längden är ett problem. Känns som att jag måste göra någon inställning i förstärkaren?? Postad 07 November 2010 - 23:07 Kabellängden är nog inte problemet, kör själv med 7m hdmi-hdmi kabel från datorn vilket funkar perfekt. Däremot har jag problem med en DVI-hdmi kabel från en satellitbox till min 578:a. Problemet är att jag inte kan köra hdmi thru när förstärkaren står i standby, tv'n känner inte av när boxen startar och bilden förblir svart. Detta ska väl fungera ?. edit Efter lite mixtrande med inställningar så fungerar nu hdmi pass thru . Nu kan jag ha 578:an avstängd men ändå släpper den igenom ljud och bild från digitalboxen. Redigerat av bulletgt, 15 November 2010 - 02:24. Postad 08 November 2010 - 15:17
Jag tänkte nu införskaffa mig ett surround-system till Jul.
Har redan bestämt mig för detta http://www.fynda.se/index.php?prodid=3585 Är osäker på vilken förstärkare jag skall inhandla, priset skall ligga på max runt 3000 kr. Det lutar åt antingen https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=578623 eller https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=578624 Köper jag 508:an på fynda så går allt sammanlagt på 6795:- Köper jag 308:an på komplett så går allt sammanlagt på 6035:- Min magkänsla säger mig att jag definitivt att lägga 800 kr extra och få 508:an. Som nybörjare inom ljud kan jag se att skillnaden är att 508 stödjer 7.1 medans 308 stödjer 5.1, antal hdmi-ingångar (3 och 4), automatisk kalibrering på 508:an och lite skillnader i effekt(som inte säger mig så mycket). Eftersom jag tänkte köpa ett 5.1 ljudsystem så känns ju 7.1 överflödigt, men jag antar att det kan komma till pass senare kanske. Automatisk kalibrering låter som en bra idé för en måttligt kunnig person, så det är ett plus. Jag har endast en HDMI-källa för tillfället (PS3), så antal ingångar har ingen större betydelse men att ha en extra kan väl aldrig skada. Jag vill ju egentligen använda anläggningen till två saker, PS3 och musik från datorn. Väl medveten om att musik spelas bäst i stereo vill jag ändå prioritera PS3 och Blu-ray. Så vad tror ni, är det värt att lägga ut 800 kr för 508:ans funktioner? Finns det kanske andra förstärkare som ger bättre resultat till ungefär samma pris? Mvh Sebastian Redigerat av Sebbe89, 08 November 2010 - 15:22. Postad 15 November 2010 - 10:54
Så, då lirar 578:an äntligen i 4.1 Jag håller delvis med om att den krämar lite väl mycket i bakkanalerna, men om man som jag har en placering där bak som ger extremt diffus ljudbild så känns det helt rätt. Det jag fäste mig mer vid var att jag fick ställa ner sub nivån ca 4dB efter kalibrering Mv. David Postad 17 November 2010 - 09:58
Hej
Igår så anlände min nya 308.Efter lite pillande så började allt fungera ok och väldigt nöjd med ljudet. Men så började det låta mysko, så jag upptäckte att centern var död, Efter ett tag så dog först vänster och sen höger bak.Har provat att göra en fabriksåterställning men icke. Köpte den för 1990 på elgiganten och deras support var ju inte mycket att hänga i ljulgranen; ring ett nr nånstans i världen. Nån som har en ide ??? Postad 18 November 2010 - 21:58
Väntar för närvarande på min onkyo 608.
Jag funderar över när man kopplar in 7.1 ljud med de två "front high" högtalarna finns det ljudmix för dessa två kanaler på en bluray eller gissar recievern på hur det ska låta och mixar kanalerna själv. Ungefär som när den mixar stereoljud från tvn till surround i pro logic lägena. Om den mixar dessa två kanaler själv blir det väl inte som filmens ljudtekniker menat och borde därför inte vara ett alternativ för den seriösa hembion? Postad 19 November 2010 - 17:51
har precis beställt en 508:a från elgiganten...
tänkte koppla min dvdspelare med en hdmi sladd till förstärkaren...om jag ska lyssna på musik(cd)...går det lika bra med hdmi kabel,eller ska jag ha en koaxialkabel,kommer jag höra nån skillnad??? Redigerat av Unregistered8244c3d5, 19 November 2010 - 17:53. Postad 19 November 2010 - 18:19
Inga av alla olika typer av simulerade mixningar som görs av recivers är vad filmljudmixarna avsett när de slutmixat filmen. Producenterna beställer vilka typer av ljudformat som ska mixas av ljudteknikerna och levereras till biograferna i förstaläget och till DVD/BluRay-producenterna för eftermarknaden. Recievertillverkarna har skapat olika typer av simulerade suroundmixningar för att försöka sälja fler grejer genom att hävda att de kan leverera suroundljud från vanliga stereo-, och ibland till och med mono, källor. Så, nej, detta kommer aldrig vara ett seriöst alternativ till hemmabioljudet! Slutmixning av en film är ett mycket noggrant, och tidskrävande, arbete som kräver mycket stor kompetens. Inget suroundbioljud blir bättre än det arbete som lagts ned under slutmixningen. Därför skiljer sig filmer åt väldigt mycket. En del filmer utnyttjar suroundmixningen till max och andra använder väldigt subtil mixning. Det finns nästan alltid flera olika ljudformat med på materialet till biografer (och skivor) och det är upp till maskinisten (du själv när du är hemma i soffan) att se till att rätt format används vid visning. Som exempel kan jag berätta om när jag gick och såg "Hancock"på största biografen i Helsingborg. Ljudet skickades ut i endast 2.1!! Oj, nu hamnade jag lite OT men frågan gjorde mig påmind om ett upprörande bioljudsminne! Mvh /Fred Postad 22 November 2010 - 11:32
Hej!
Jag funderar på att köpa en 578 eller en 608 pga. bild chip... Behöver inte kraften från 608 men THX kan ju vara trevligt ? Jag undrar om någon som har nån av dom kan säga något om värme utveckling och fläkt ljud från den/dom vid drift... Funderingar om fjärren: Om den är i standby och man trycker på en input knapp startar den då? Går det att skicka en ren off signal? alltså inte en on/off switch signal /Jinkz Postad 22 November 2010 - 16:51
Vadå behöver? Du kan ju aldrig få för mycket kraft. Bättre att ha "för mycket" än för lite hur som helst. Postad 22 November 2010 - 18:38
jo iof men 160W per kanal... tycker jag är sjukt mycke... den drar ju 650W också... det blir inte billigt om den är igång ~24/7 mina frågor då? Postad 22 November 2010 - 23:08
Den drar INTE 650 Watt, möjligtvis om du kör rosa brus i All channel stereo på full volym.
Postad 22 November 2010 - 23:42
Hej,
Sitter och fingrar på köpknappen hela tiden men jag vet inte hur jag ska göra. Sitter för närvarande på en Marantz 3001 och ett Canton Moviepaket. Är väldigt intresserad av en ny förstärkare, står mellan SR 508 och 608 (578?) Vet att det som skiljer är uppskalning, kräm och anslutningar (extra HDMI, Extra Subb m.m.) Är det värt 2000 spänn extra? Sen har även Yamaha smygit in sig i bakhuvudet, RX v-567 som ligger i prisläget runt 3700. någon som vet om det är en bra förstärkare? Mvh Niklas Postad 22 November 2010 - 23:48
Vem vet ?
Jag tycker att om du inte känner att video konvertering och uppskalning är viktigt så får du ett större lyft genom att byta högtalare. De Cantom som du har är bra, men det jag menar är att det är större skillnad mellan högtalaren än mellan stärkare. Men 608:an är iof Europas mest sålda reciever precis som 606. 605 var på sin tid Postad 23 November 2010 - 21:36
Borde jag tycka att uppskalning är viktigt?
Min gamla har det inte kan jag säg. Eller skjuter man sig själv i foten om man inte väljer en förstärkare med uppskalning och så åker man på att byta om något år eller två. Vad tycker ni? Mvh Niklas Postad 24 November 2010 - 18:52
har nu fått min 508:a å har börjat pilla lite på den....
upplever ni att bilden på tv(hdbox) blir sämre om ni kopplar den genom 508:an? å hur gör jag för att bilden ska synas när förstärkaren är i standby?tv bilden försvinner när jag stänger av förstärkaren...hittar inte det i inställningarna.. å en sak till la in en dvd med dts..men kan bara få 5.1 ljud..hur får jag dts?????eller funkar inte dts med hdmi??? Postad 24 November 2010 - 18:58
För att få bild i standby måste hdmistyrningen vara på. Dts-ljud går att få, movie/tv-knappen väljer ljud. Fungerar det inte så välj rätt ljud i filmen
Postad 24 November 2010 - 19:53 tack för svaret.... hur är det med cd lyssnandet....det finns ju ingen bass/treble knapp...kan man ställa in det på annat sett???? testade å trycka in "pure audio" knappen...då lät det bättre....hur gör ni för cd lyssning?? Postad 24 November 2010 - 19:56
Trycker du in Audioknappen går det att ställa bass, treble och lite annat. Man var snabb att ändra då den går ur audioläget på ett par sekunder
Postad 24 November 2010 - 20:31
tack för det...
har nu provat den en stund..har inte ställt in med micken ännu... mitt första intryck med dvdfilm är bra..men när jag lyssnar på cd,så verkar det saknas lite tryck/bas... fick nog bättre cdljud med min 10 år gamla HK AVR 4000...kanske är 508:an lite för svag för att driva mina audiopro black diamond högtalare.....ska testa lite mer(har ju 30 dagar öppet köp)...eller så får jag byta upp mig till en 608:a..den är ju 50w starkare.. Postad 25 November 2010 - 19:46
har kört en Audyssey nu..såg att högtalarna fortfarande var inställda på small...ska inte de ställas in automatiskt?eller ska man göra det själv???
blir det nån skillnad om jag ställer frontarna på big????? Postad 30 November 2010 - 11:13
Finns det några nämnvärda fördelar med att använda sig av en passiv sub istället för en aktiv till SR308? Jag tänker mig annars att en aktiv sub är att föredra.
Hms jag har precis skaffat mig en SR308 och ett audiopro paket (ej inkopplat), vore tråkigt om min 308 inte klarar sig :-/ Redigerat av Unregistered9476f340, 30 November 2010 - 11:16. Postad 01 December 2010 - 22:26
Tjena alla hemmafixare och proffs.
Jag har beställt en 508 från Elgiganten för 2529:- i tron på att det skulle vara ett bra köp, men nu när jag hittade den här tråden som jag inte hade sett innan, trots att jag letat runt som en tok på forumet och försökt hitta så mycket information som möjlig. Det jag kommer ha inkopplat till den är ett xbox, en hdtv-box och en dator, eventuellt en ps3/bluray i framtiden. Jag beställde även Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 paketet från fynda, kan nån lugna mig genom att säga att jag inte gjort ett så dåligt köp, snälla! Bör jag byta in min 508 och köpa någon annan eller tror ni att det blir en bra kombination? Jag vill inte behöva köpa en ny de närmaste 4-5 åren iallafall. Samt, kan någon förklara det där med uppskalningen som ska vara bättre i 578/608, kommer jag märka av det om jag kör 1080p film från datorn eller när jag spelar xbox/ser på tv? Kan även tillägga att jag är helt novis inom detta hifi-träsk, har som mest haft en dvd-hemmabio (allt i ett så att säga) Tjoflöjt Redigerat av Liinke, 01 December 2010 - 22:29. Postad 01 December 2010 - 22:43
För det priset är det ett mycket bra köp, upskalning och framför allt konvertering behövs om man vill ansluta bildkällor som bara har analogt bildsignal typ komposit eller komponent.
Sedan är ju 608 kraftfullare i slutstegsdelen, redan 508 gör ett helt OK jobb och bör funka bra med de högtalare du köpt. Postad 02 December 2010 - 09:15
Köpte en 508 från Elgiganten också. Fick den igår och är riktigt nöjd hittils. Jag har just Dynavoice Challenger M-65 EX 5.0 paketet. Min tidigare förstärkare var en Harman Kardon DPR 2005 som är mycket starkare, men jag märker ingen direkt skillnad mellan dem. Jag spelar dock inte speciellt högt och Dynavoice är förhållandevis lättdrivna. Tyckte att HKn gav lite mer tryck i Pro Logic II, men i DTS, DD och Stereo är det bra tryck från Onkyon.
Däremot tycker jag inte det låter bra om man använder Audyssey. Har provat den tre gånger och varje gång har den ställt in olika inställningar och jag tycker det låter väldigt konstigt, blir som ett ekande ljud nästan. Bytte förstärkare för jag ville ha HDMI-ingångar för min dator och dreambox. Funkar bra, men är lite besviken på att varje gång jag nu startar TVn så hoppar bilden till på datorskärmen när den känner av att en ny bildvisare blir inkopplad. Detta gör den oavsett om förstärkaren är igång redan eller inte. Sen blir jag galen på att varje gång jag byter ingång så går det inte använda fjärrkontrollen till förstärkaren förrän jag trycker på Receiver-knappen. Men jag antar att det går att ställa bort och jag kommer använda en multifjärrkontroll hursomhelst. Redigerat av altair4, 02 December 2010 - 09:17. Postad 02 December 2010 - 09:45
Det är är två irritationsmoment för mig med. Även det faktum att min HTPC som står på närmast dygnet runt håller recievern i "aktivt" läge även om man stänger av den. Finns det några lösningar på dessa problem egentligen? Annars tycker jag att förstärkaren är riktigt trevlig för en hemmabio. Kör ett 9.1-system med Canton MX-serien så det är ju inga tungdrivna saker direkt men funkar riktigt bra och surroundpositioneringen är grym efter en enkel autokalibrering i min mening. Postad 02 December 2010 - 16:07
Att skärmen inte hoppar till kan konfigureras på datorn genom att stänga av den extra bildkällan på datorn när den inte används. Postad 03 December 2010 - 06:03
Är på väg att skaffa ny utrustning. Klarar 608:an av att driva dessa:
Dynavoice Definition DF-5 Paket http://www.fynda.se/...php?prodid=2436 Eller är det bättre att köra på de här; Dynavoice Challenger M-65 EX http://www.fynda.se/...php?prodid=3584 Redigerat av SerialDex, 03 December 2010 - 06:05. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |