Ny serie från Klipsch - Reference Premiere
1096 svar till detta ämne
Postad 03 July 2015 - 14:07
Irule
-
Irule
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Ska köpa ett Public Adress system istället! :-)
Skriver bara vad det kostat mig. Beror även på vilken köpare. Jag anser att de som vill ha de vita, som i mitt fall, kan eventuellt vara beredda att lägga en extra slant på dem. Då de är extra ordinära kontra vanliga klipsch. Vill man ha vita så kostar de helt enkelt mer.
Jag vill inte bara stå med en center kvar när dagen är slut utan vill ha sålt allt ihop för enkelhetens skull
Har du inte fått sålt dem ännu? Jag tror nog du har för högt pris. Du vill nästan ha full pris och det är omöjligt (möjligtvis om du hittar någon som är beredd att köpa utan att titta på vad dem kostar helt nya). Sen om du har häftiga klistermärken eller lack spelar ingen roll. Det kan i för sig vara en nackdel också.
Jag tror att du måste lägga dig nånstans mellan 10-15k för hela kitet.
Redigerat av Irule, 03 July 2015 - 14:14.
Postad 03 July 2015 - 14:13
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Har du inte fått sålt dem ännu? Jag tror nog du har för högt pris. Du vill nästan ha full pris och det är omöjligt (möjligtvis om du hittar någon som är beredd att köpa utan att titta på vad dem kostar helt nya).
La ut dom igår kväll ;-)
Fullpris? Du behöver inte köpa dom vännen..
Postad 03 July 2015 - 17:24
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Har du inte fått sålt dem ännu? Jag tror nog du har för högt pris. Du vill nästan ha full pris och det är omöjligt (möjligtvis om du hittar någon som är beredd att köpa utan att titta på vad dem kostar helt nya). Sen om du har häftiga klistermärken eller lack spelar ingen roll. Det kan i för sig vara en nackdel också.
Jag tror att du måste lägga dig nånstans mellan 10-15k för hela kitet.
Missat att priset är med reciever och subb men även jag anser att priset är lite högt men inte riktigt så lågt som du anser dock.
19-20 K som paket, burkarna runt 15 k tillsammans.
Postad 03 July 2015 - 19:17
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Utan sub kostar klipschen 25.000kr nya, köpta i april. Jag kan sträcka mig till att släppa högtalarna utan sub för 19k. Då är 6.000kr bortplockat. Fullt rimligt. Kartongerna finns också kvar.
Nu finns en chans att få dessa högtalare till ett fint pris. Dessutom vita :-)
Redigerat av Jostedal, 03 July 2015 - 19:29.
Postad 03 July 2015 - 20:10
Irule
-
Irule
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Missat att priset är med reciever och subb men även jag anser att priset är lite högt men inte riktigt så lågt som du anser dock.
19-20 K som paket, burkarna runt 15 k tillsammans.
Ja självklart menar jag bara högtalarna. De är max värda 15, troligtvis lägre.
Han ska ha ett lycka till dock 
Postad 03 July 2015 - 21:27
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Jag tror inte du får över 20 för hela det paketet.
Postad 04 July 2015 - 11:04
magnusson_85
-
magnusson_85
-
Beroende
-
-
1219 inlägg
Det är svårt att få ut bra pengar för så pass nya grejor. Skulle dom vart 2 år gamla hade du säkert inte fått mindre än du får nu.
Postad 04 July 2015 - 11:22
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Jag förstår att Jostedal vill och tror att han ska få ut så mycket och jag hoppas han får det. Men man kan ju inte riktigt räkna sådär. Den som går in till en butik och vill köpa hela paketet får såklart ett paketpris även där, runt 5-10% av, annars byt butik. Sen är det som Magnusson säger oxå, det är som med bilar och allt annat. Första och största förlusten gör man direkt när man packar upp grejerna hemma från butiken, sen faller beg priset långsammare, kan tom stå still ett tag. Att dom är omlackerade är nog mest ett ganska stort minus, dom är isärskruvade och modifierade, det är nog så dom flesta köpare ser det, även om man är intresserad av vita högtalare.
Men som alltid när man säljer beg så gäller det att ha tur, att rätt köpare är ute i rätt tid. Jag hade varit intresserad om det varit stativare som frontar, men hade krävt ett lägre pris!
Postad 04 July 2015 - 11:38
Tomlund
-
Tomlund
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Har det blivit en sälja klipsch tråd nu?
Postad 04 July 2015 - 13:34
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Har det blivit en sälja klipsch tråd nu?
Nej, jag vet inte. Folket spekulerar hit och dit och vet allting. Ville bara att folk visste om att det fanns några fina till ett bra pris men folk älskar att hata.
Jag bryr mig inte direkt. Köp inte de om ni inte vill ha det jag erbjuder 😎
Postad 04 July 2015 - 14:32
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Jag har inte sett någon hata så det känns ju lite överdrivet. Men om du vill kränga dina grejer i en specifik diskussionstråd så får du ju ta att det blir diskussion, annars är det ju bara att låta bli själv.
Redigerat av mattiask, 04 July 2015 - 14:34.
Postad 04 July 2015 - 21:20
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1984 inlägg
Det är ingen här som hatar, nu är du bara löjlig. Du får begära vilket pris du vill, vi försöker bara hjälpa till med en mer verklighetsförankrad prisbild.
Postad 04 July 2015 - 21:36
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Jag har inte sett någon hata så det känns ju lite överdrivet. Men om du vill kränga dina grejer i en specifik diskussionstråd så får du ju ta att det blir diskussion, annars är det ju bara att låta bli själv.
Hade varit intresserad av frontarna och centern om paketet kunde splittas och till ett okej begagnat pris.
Men som sagt vill han inte splitta detta paketet och ger bara tips med tanke på att demo ex från hifi perra är sänkta 35 % har jag svårt att du ska få mer en butiks pris.
Postad 04 July 2015 - 22:22
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Okej, sant. Dumt att skriva att hata. j*vlas bara och menar la inte direkt hata ;-) Det jag känner är att folk ville tracka lite men om ni nu menar att ni bara ville va snälla och inte ha en baktanke genom att få mig att släppa grejerna till ett "underpris" för eran fördel för det anses ju självklart att det är köparens marknad..;-)
Skit samma.
30% på nypriset blir 17.500kr där kan vi kanske mötas om nån är intresserad. Men det är det sista jag kommer göra min herrar :-)
Postad 05 July 2015 - 19:46
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Har kört med mina RP-160 rätt mycke i helgen, och det är lite blandade känslor än så länge. På lägre volym låter de än så länge lite burkigt, men det är nog inspelningstid som behövs.
På högre volym lever de upp bra, lite vass inbland, men det ger sig nog det med hoppas jag.
Jäkligt kul att spela med alla basar iaf, har kört både film och musik, och det är kul. 
Kommer dock inte att knåpa ihop ett biosystem av Klipsch dock, det blir isf Genelec. Eller, om de kommer att låta annorlunda(bättre) efter x antal timmar, kan det kanske ändå bli Klipsch.
Postad 07 July 2015 - 21:55
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Hur klarar sig rp 160 utan sub ?
Postad 07 July 2015 - 22:07
Irule
-
Irule
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hur klarar sig rp 160 utan sub ?
Beror på vad du ska ha den till? Till musik klarar du dig med rp 160.
Postad 07 July 2015 - 22:18
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Film, Tänkte mest på grannfriden, Så vill undvika sub, Dom behöver alltså inte gå jättedjupt. Ääh, får ta en tur till närmaste affär och lyssna
Postad 07 July 2015 - 22:31
Irule
-
Irule
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Film, Tänkte mest på grannfriden, Så vill undvika sub, Dom behöver alltså inte gå jättedjupt. Ääh, får ta en tur till närmaste affär och lyssna 
Tänker du på grannfriden och inte vill gå jättedjupt så kör på. RP 160 är värd varenda krona tycker jag, riktigt bra ljud!
Postad 07 July 2015 - 23:30
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Mina RP-260F lät allt annat än burkigt, och vasst lät dom inte heller på något sätt oavsett om det var strax efter uppackning eller när dom hade gått en del timmar. Jag hann spela in dom i 80-90 timmar nånting, så nu har dom nog inte gått särskilt länge heller i butiken. Säkert mycket som spelar roll för hur resultatet blir, men någon vasshet i diskant märkte jag aldrig av. Men då spelade jag mest på min Thor Mk3 N och min Primare I30, båda dessa går ju lite åt det varma så det kanske var det RP behövde 
Redigerat av Unregistered2294, 07 July 2015 - 23:31.
Postad 08 July 2015 - 12:57
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Jag tycker nog att RP160 går bra utan subb, men då jag är van att ha subb så kör jag med subb. De är hursomhelst roliga att lyssna på, och de lever upp ju mer man vrider på.
De är värd pengarna, tycker jag.
Postad 08 July 2015 - 13:25
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Postad 08 July 2015 - 16:57
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Det har säkert frågats tidigare, men varför sälja?
Postad 08 July 2015 - 22:18
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Japp bättre utgångspris för det första var aldeles för högt och ser att du blivit av med velodyne subben för borttagen från annonsen.
Bor själv i Östersund så aldeles för långt bort tyvärr, men räkna med att folk alltid vill pruta lite.
Postad 08 July 2015 - 22:27
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Han kanske vill ha ett par i originalfärg? 
Postad 09 July 2015 - 06:10
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Högtalarna är jätte fina. Men flyttar till ett hus där jag kan köra ett värre system men ett med dedikerat TV/bio/allrum.
Det blir ett PA system ala Faital Pro :-) lyssnat på det systemet och det går att lira gott på lågvolym och smälla på så att ansiktet vrider sig på högvilym. ******** tryck. :-)
Postad 09 July 2015 - 10:31
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Så du äger ett gäng klipsch, men ska byta då du vill spela... Högre?
Postad 09 July 2015 - 12:20
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Så du äger ett gäng klipsch, men ska byta då du vill spela... Högre?
Jag ställer samma fråga?
Postad 09 July 2015 - 13:05
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Antar att ni inte har lyssnat på faital pro's topp grejer.
Det är ett sound som jag uppskattar jätte mkt och spelar så in i ****, även på lågvolym.
Lyssnar på snabb bastung musik och detta passar mig väldigt bra.
Även till film är detta bra. Man bygger ju biografer med dessa system.
Svårt att förklara men det blir väldigt live likt och känns mer som att man står på eventsen och köttar. Det är det jag menar med live feeling. Och de är väldigt känsliga i db, behöver inte ha massa kräm för att prestera och väldigt tåliga,de kan spela högt länge..PA tkr jag passar mig som handen i handsken.
Och de är väldigt prisvärda med tanke på vad man får..
Postad 09 July 2015 - 14:42
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag äger ett par högtalare med faital pros toppgrejjer, plus att jag bygger 36 surrar på deras extremt hyllade 3"-element. Så du får avgöra hur mycket erfarenhet jag har av dom. Jag tippar på ungefär sju och en halv gånger mer erfarenhet än dig 
Det är tack vare dom och audio nirvana som jag är så såld på pappelement. Papp above all, förutom till rena subbar
Postad 09 July 2015 - 15:26
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag äger ett par högtalare med faital pros toppgrejjer, plus att jag bygger 36 surrar på deras extremt hyllade 3"-element. Så du får avgöra hur mycket erfarenhet jag har av dom. Jag tippar på ungefär sju och en halv gånger mer erfarenhet än dig 
Det är tack vare dom och audio nirvana som jag är så såld på pappelement. Papp above all, förutom till rena subbar 
Härligt att du har erfarenhet ;-) ..då förstår du vad jag menar :-)
Vet du vem Örjan Söderberg är? Evilaudio? En vän till mig och han har satt ihop ett 5.1 system med värsting faital pro element rätt igenom. Basen är tex en 18xl1500 :-)
Postad 09 July 2015 - 16:27
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
mina basar är 8pr200, dubbla såna ger en mängd uteffekt jotack, jag kan då säga att det kan spelas mycket hög volym och rent, men jag tror minsann att du kan göra det med klipschen också. det är väl så att jag tror att det är i diskanten det kommer skilja sig mest, såvida klipsch inte har någon svacka i frekvensen någonstans. faital pro är ofta väldigt linjära. mina små 3" har blivit massivt hyllade på faktiskt just eftersom dom är så otroligt linjära trots att det är ett fullregisterselement. ska bli kul att höra när dom är satta i slutna lådor, idag sitter dom i öppna linjekällor efter väggarna ^^
Postad 10 July 2015 - 17:37
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
För någon vecka sedan jämförde jag o polaren RP-280 med Martin logan motion 60 drivet av en Marantz PM-11 och det var tusan vad fint båda lät men mest förvånande var att vi båda föredrog Klipsch med tanke på prisskillnaden....De lät ganska lika faktiskt men tills volymen åkte upp.... Då lät Klipsch betydligt mer dynamiskt och "öppet"
Senare på kvällen åkte vi hem till polaren och fortsatte med hans RF-82mk1...De tycktes sakna lite av ljudbilden/lugnet i jämförelse men spelade på utav bara s*tan...Alltså betydligt mer kontrollerad punch trots att polaren kör med en bioreciver (Marantz sr-7005) även när jag hade mk1 tyckte jag det var mer dynamiskt o bas häftigare än det jag hört av nya RP serien vid 2 tillfällen.
Nu en liten detalj som jag tycker är lustig.....För 2v sedan hade jag hemma ett par RF-62mk1 och testade i mitt rum och jag har haft hemma 82mk1 i flera omgångar och även ägt ett par och 62 låter tusan i mig vasst i jämförelse...Alltså spretigt och ettrigt i diskanten....Detta gör inte 82 konstigt nog inte ens på vansinnes volymer.
Riktigt skumt men det kanske var fel på just detta paret 62:or.
Har för övrigt hemma ett par 82 just nu.....s*tan vad bra/roliga dom är för priset 
Postad 10 July 2015 - 18:38
Lyfali
-
Lyfali
-
Lärjunge
-
-
344 inlägg
Ja en schyst högtalare behöver ju inte vara prisad som en bil och ha element gjorda av turinsvepningen för att låta bra.
Redigerat av Lyfali, 10 July 2015 - 18:38.
Postad 11 July 2015 - 06:03
niklasmagnus
-
niklasmagnus
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
För någon vecka sedan jämförde jag o polaren RP-280 med Martin logan motion 60 drivet av en Marantz PM-11 och det var tusan vad fint båda lät men mest förvånande var att vi båda föredrog Klipsch med tanke på prisskillnaden....De lät ganska lika faktiskt men tills volymen åkte upp.... Då lät Klipsch betydligt mer dynamiskt och "öppet"
Senare på kvällen åkte vi hem till polaren och fortsatte med hans RF-82mk1...De tycktes sakna lite av ljudbilden/lugnet i jämförelse men spelade på utav bara s*tan...Alltså betydligt mer kontrollerad punch trots att polaren kör med en bioreciver (Marantz sr-7005) även när jag hade mk1 tyckte jag det var mer dynamiskt o bas häftigare än det jag hört av nya RP serien vid 2 tillfällen.
Nu en liten detalj som jag tycker är lustig.....För 2v sedan hade jag hemma ett par RF-62mk1 och testade i mitt rum och jag har haft hemma 82mk1 i flera omgångar och även ägt ett par och 62 låter tusan i mig vasst i jämförelse...Alltså spretigt och ettrigt i diskanten....Detta gör inte 82 konstigt nog inte ens på vansinnes volymer.
Har för övrigt hemma ett par 82 just nu.....s*tan vad bra/roliga dom är för priset 
Har du lyssnat på 81an någon gång. Borde val vara en basfattigare variant av 82an?
Postad 11 July 2015 - 15:52
Unregisterede44ab590
-
Unregisterede44ab590
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
81:an behöver väl inte vara basfattigare, men kanske inte kapabel till lika mycket bas på högre volymer.
Postad 11 July 2015 - 21:53
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
81:an behöver väl inte vara basfattigare, men kanske inte kapabel till lika mycket bas på högre volymer.
Ja precis, basfattigare 
Postad 11 July 2015 - 21:59
Unregistered2294
-
Unregistered2294
-
Mästare
-
-
2941 inlägg
Jo, det kan jag faktiskt hålla med om. ML EM-ESL tex och mina RP-260F var även dom rätt lika men att RP var bra mycket bättre när volymen åkte upp med en snärtigare bas. EM ESL var nästan lite för mycket av det goda kan jag tycka 
Postad 17 July 2015 - 08:48
Tomlund
-
Tomlund
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Postad 17 July 2015 - 19:34
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Trevligt, och överensstämmer precis med hur jag själv upplevde dom.
RP-serien är nog nutidens budget/mellanklass referens.
Redigerat av WB-Cinema, 17 July 2015 - 19:34.
Postad 18 July 2015 - 11:50
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Även jag har fastnat för dessa frontar och lär bli ett inköp inom kort.
Redigerat av Unregisteredd71d8c15, 18 July 2015 - 17:40.
Postad 18 July 2015 - 13:02
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Jag är oxå sugen på golvarna, då stativarna spelar så galet bra för sitt pris. Dock är de väldigt känsliga på materialet, tex körde jag Nickelbaks Million Miles an hour, via applemusic låter det väldigt vasst. Med cd låter det betydligt bättre. Basen är imponerande, och det går att spela högt minst sagt.
Klurar på ett biosystem med antingen Klipsch eller Genelec. Eventuellt kommer en flytt att styra vad det blir, men en bra jul blir det nog i år igen.
Postad 19 July 2015 - 13:28
Unregistered1893
-
Unregistered1893
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Någon som vet om Klipsch kommer med någon ersättare till RF-7?
Läste någonstans att just RF-7 är på utgående, nyfiken.
Postad 24 July 2015 - 14:34
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Nu har jag börjat fundera på att fortsätta med golvare trots allt, då blir ju Jostedals Klipsch paket lite intressant eftersom jag vill ha vitt, har du kvar dom??
Postad 24 July 2015 - 15:40
Jostedal
-
Jostedal
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Nu har jag börjat fundera på att fortsätta med golvare trots allt, då blir ju Jostedals Klipsch paket lite intressant eftersom jag vill ha vitt, har du kvar dom?? 
Ja, de finns kvar!
Maila mig på [email protected]
Mvh Jonas :-)
Postad 25 July 2015 - 22:52
robert293
-
robert293
-
Guru
-
-
4533 inlägg
Trevligt, och överensstämmer precis med hur jag själv upplevde dom.
RP-serien är nog nutidens budget/mellanklass referens.
Givet....Men det har de hela tiden varit fast folk har inte hittat dom pga marknadsföringen, numera syns de överallt efter bytet av inkörare.
Jag har testat det mesta genom åren men aldrig testat klipsch pga att man läste att de var typ som CV....Brutala men vassa men snubblade över ett par förra året o jämförde med mina dåvarande QLN ARTEC 1600 och blev uppriktigt talat paff....Ok då vid tillfället hade jag ett mkt dämpat rum men ljudet som jag upplevde då var nog bland det bästa jag haft helt ärligt.
Klipsch är skitkräsna på rummet.... får man dock till det låter dom grymt bra för priset och kan jämföras med betydligt dyrare grejer.
Redigerat av robert293, 25 July 2015 - 22:53.
Postad 26 July 2015 - 05:50
Unregistered13d51662
-
Unregistered13d51662
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Jepp riktigt trevliga högtalare klipsch har lyckas göra.
Kommer nog bli en beställning till veckan :-)
Postad 26 July 2015 - 19:10
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Postad 26 July 2015 - 20:00
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Är dom olika modellerna, både stativare och golvare identiska förutom hur tidigt dom rullar av i basen eller finns det andra skillnader mellan dom?
Postad 26 July 2015 - 20:32
WB-Cinema
-
WB-Cinema
-
Beroende
-
-
1312 inlägg
Är dom olika modellerna, både stativare och golvare identiska förutom hur tidigt dom rullar av i basen eller finns det andra skillnader mellan dom?
Dom är identiska, förutom lådvolym och avrullning. ( Sen att det är en 6,5" midbas i rp160 och en 8" i rp280 är du med på själv )
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|