Verkar vara 2000kr kampanj på alla 8005or iaf. Ingen aning faktiskt! Prisgaranti om möjligt? Dåliga erfarenheter av webhallen eller?
Ja, just gällande Öppet Köp så står dom inte högst på min lista. Hoppas på Elgiganten eller någon hakar på!
116 relaterade trådar
Postad 16 augusti 2016 - 21:28
Ja, just gällande Öppet Köp så står dom inte högst på min lista. Hoppas på Elgiganten eller någon hakar på! Postad 17 augusti 2016 - 08:24 Postad 17 augusti 2016 - 08:44 Har precis avbokat min beställning på en 60KS7005 från Hifiklubben sedan de flyttat fram leveransen till tidigast 26/8. Sen tror jag att man på lite sikt kommer kunna få 65" varianten av KS7005 för runt 15000 under hösten och de extra 5" lockar faktiskt. Tror fortfarande att det är en av de bästa apparaterna man kan köpa för "rimliga" pengar, men jag har ingen panik och kan invänta en kampanj på 65" under hösten. Pana DX750 ligger också fortfarande och lurar i bakhuvudet plus eventuellt Sony XD7505 om den visar sig ha VA panel... Postad 17 augusti 2016 - 13:35
Jag har samma tankebana som dig.. Dock så kan man ju gå in och kollade vad motsvarande Samsung TV 65" från förra året har varit nere på som lägst, och där kan jag bara se 16990:- som lägst. Postad 17 augusti 2016 - 15:43 Jo så är det säkert, men jag kan tänka mig att gå upp till de pengarna för att få 65". Det är bara att ha lite is i magen... Postad 17 augusti 2016 - 17:25 Redigerat av Mickys, 17 augusti 2016 - 17:48. Postad 17 augusti 2016 - 17:52
Nu vet jag inte vad du anser vara suddigt Postad 17 augusti 2016 - 17:59 Hade bokat det paketet, men både jag och frugan har plattor av bättre kvalitet redan. Dock hade man kanske kunnat sälja plattan för 2000 på blocket... Jaja, jag väljer att vänta in lägre pris på 65" i nuläget. Postad 18 augusti 2016 - 03:57
Drog igårkväll iväg ett mail till Hifiklubben om att avboka min beställning. Har nu beställt en i 65" på EG istället som jag hämtar idag! Postad 18 augusti 2016 - 06:27
Kunde inte hålla dig inte ![]() Postad 18 augusti 2016 - 06:59
Ibland är det jobbigt att vänta... Postad 18 augusti 2016 - 07:38
Vad väntar du på ? Postad 18 augusti 2016 - 07:47 Haha nä man har lite dåligt tålamod ![]() Indeed! Har ingen tv i vardagsrummet just nu, då den andra såldes förra veckan. Så det spelade in en del i mitt beslut att inte vänta! Återkommer ikväll med intryck! ![]() Postad 18 augusti 2016 - 08:30 Sådär ja! Nu har jag fått hem min KS7005 60" (eller jag fick den i måndags kväll men har pillat med bilden i i 3 dagar innan jag ger mina intryck).
När det gäller Netflix med 4K och HDR är det är ren fröjd att titta. Vilken bild! Det är som vanligt att man måste ha på sig solglasögon med ordinarie inställningar men efter det att jag la 3 timmar på inställningar i tisdags kväll har jag fått till en riktigt bra bild när jag kör 4K och HDR.
När det gäller Netflix och enbart HD material så är maskinen ljusår bättre än min tidigare ES8005 från 2012. Tittade på Interstellar igår kväll och kunde inte röra mig från soffan, bilden är riktigt bra! Som sagt, mycket inställningar är lagda för att bilden ska bli så bra som jag tycker den är nu.
När det gäller SD/HD sändning från vår TV box är det som jag trodde innan. SD sändningar är riktigt tråkigt att titta på. Maskinen är absolut inte snäll även om bilden totalt sett är bättre än på min ES8005. En bidragande faktor är såklart att jag nu har en 60" och min tidigare var en 49". HD material ser helt ok från TV boxen även om jag redan nu enbart vill se allt i 4K
Jag kommer att uppdatera vilka inställningar jag har för HDR och 4K. Några jag kommer ihåg nu är: Dra ned backlight till ca 4-6 Brightness till ca 40-43 Sharpness till 20 Digital clean view till off HDMI black level på låg Auto motion plus (detta är så otroligt individuellt av vad man själv gillar. Jag har hittat en inställning som jag är riktigt nöjd med men kommer inte ihåg riktigt vilken nu. Testa Er fram)
För TV sändning SD/HD så använder jag Patrik Gs inställningar som ni hittar på Prisjakt under recension av maskinen.
I sin helhet är jag riktigt nöjd. Bara man har tid att göra sina inställningar så blir det bra. Det verkar som att folk tycker TV:n levereras med bra bild redan i grundinställningar men det är något jag inte förstår. Tycker själv att det ser riktigt illa ut.
Mitt minus är, eller jag vet inte riktigt om det är minus. Det är en LED och jag förstår det som att de placerat LEDsen i botten på KS serien upp till 9005 (eller har jag fel)? Hur jag än vrider och vänder på det så får jag ett litet ljusinsläpp i botten. Får ni andra det också? Det syns inte alltid men lite då och då.
Min fråga till Er (gurus När jag drar över till PC så finns det knappt några inställningar alls att göra på TV:n. Ska det vara så eller finns det någon möjlighet att "öppna upp" för mer inställningar när man kör PC?
Det var mina 2 cent Redigerat av Ruuy88, 18 augusti 2016 - 08:34. Postad 18 augusti 2016 - 09:47 Är sugen på en 65KS8005, men funderar lite på det här med väggfästen. Någon som har erfarenhet av dessa Mini Wall-fästena som t.ex. Samsung själva har? Fördel/Nackdel?
Skulle t.ex. http://www.samsung.c...es/WMN3000BX/XC funka i mitt fall? Eller har ni förslag på något bättre fäste?
Tack på förhand! Postad 18 augusti 2016 - 10:00 Och nu har Hifiklubben skjutit fram datumet ännu längre fram, till 2/9! Postad 18 augusti 2016 - 10:05
Jag kör med Julas väggfäste för 299 kr. Fungerar hur bra som helst. Postad 18 augusti 2016 - 10:11 Hej. Det jag gjorde på min för att fixa inställningar för inkopplad dator var att jag valde HDMI-porten under källor. Tryckte sen på redigera och ändrade den till en r.ex blu-ray spelare. Då fick jag alla inställningarna igen ![]() Postad 18 augusti 2016 - 10:47
Alright! Tack för det. Blir det mer inställningar att göra ikväll Postad 18 augusti 2016 - 11:50
Okej! Tack för svar! Ingen som har dessa mini Wall-fästen, likt tavelupphängning? Blir det stabilt? Postad 18 augusti 2016 - 12:45 Att det ska komma en kampanj där 65KS7005 ligger några tusen lägre i pris än nu. Har man lite tålamod så är jag övertygad om att det kommer hända under hösten. Postad 18 augusti 2016 - 13:48
Kollar man prisutvecklingen på förra årets apparater från Samsung så tror jag absolut det finns möjlighet att 65KS8005 kan gå att köpa för drygt 20000 under hösten. Postad 18 augusti 2016 - 13:54
Man är ju lite nojjig över att modeller/modellen ska utgå. Postad 18 augusti 2016 - 14:36
Bilden växlar lite från att vara suddig när spelarna rör sig......som en grötig röra är gräset. Men sen blir den skarp när bilden blir mer stilla. Överlag verkar os sändningarna på viasat vara lite sämre. Kör telia fiber och sen iptv via telias box. Viasat hd kanaler.... Postad 18 augusti 2016 - 15:02
2016 års modeller kommer gå att köpa fram till nästa vår/sommar. Sen kan ju såklart apparater sälja slut, men knappast innan man lanserar sina nya modeller för 2017... Postad 18 augusti 2016 - 16:32 Vet inte vad du jämfört med peppelito men det är min känsla med dagens prisbild. Eller kanske bara bortförklaringar från min sida för att jag vill beställa så fort som möjligt ![]() Postad 18 augusti 2016 - 17:04 Som vanligt tappade HDMI ingången inställningen. Blev iaf bra test medans jag spelade då jag inte själv visste om det. Det blir verkligen skillnad med Speläget avaktiverat. Märkte direkt att spelet kändes oprecist. Trodde FPS:en var lägre än vanligt men märkt sen att det bara var ingången som hade avaktiverat spelläget.
Finns det nån spec. på hur många ms speläget vs utan har ? Vore intressant att veta. Postad 18 augusti 2016 - 17:46 Jag tror kanske inte att 65KS8005 kommer sjunka till dryga 20k under hösten och ligga stadigt där, men jag tror att det under tillfälliga kampanjer ska gå att få den för 22000, typ. Men det är ju bara vad jag tror... Redigerat av peppelito, 18 augusti 2016 - 17:47. Postad 18 augusti 2016 - 19:07 Tvn uppe och håller på att ställa in den.. Någon som vet hur man får smart kontrollen att lira med Kodi? Det är väl det enda jag sitter och grubblar över just nu.. Postad 18 augusti 2016 - 19:07 Jag väntar på en ny 55KS7005 från komplett då bakstycket var allt för "löst" för min smak (man såg in på ett ställe). Annars nöjd med bilden även om jag inte lade någon direkt tid på att justera den. Köpte den på kompletts kampanj för 11.990.- Hoppas bakstycket sitter på plats och nästa tv har samma fina bild. För mig tog det ca 2.5 vecka att få hem R1 högtalaren. Postad 18 augusti 2016 - 19:15 Redigerat av peppelito, 18 augusti 2016 - 19:17. Postad 18 augusti 2016 - 19:18
Tror du har svaret där, såvida du har stängt av Auto Motion Plus, som alltid skall vara OFF (finns ingen smaksak vad gäller den inställningen, som någon skrev) Jag har Viasat via parabol men faktum är att det är förvånansvärt bra bild med Chromecast också, även om det inte går att jämföra. Bilden från OS är lite sämre än tex fotbollen på Sport Premiumkanalen som inte är så komprimerad och som inte heller konverteras så som OS. Postad 18 augusti 2016 - 19:23
Bakgrundsljus kan man ha upp till 8 på dagen och 3 på kvällen Skärpa bör man ha på NOLL och som jag skriver ovan, så Auto Motion Plus skall vara OFF
Prova Rtings inställningar också, då de ligger närmare (mitt resultat) när jag kalibrerar mot de kalibreringsskivor som finns för 1080p. Tyvärr kan inte Patrik G svara på hur han kommit fram till sina siffror då han aldrig verkar ha varit aktiv på detta forum och är Banned på Prisjakt Redigerat av Unregistered8135c4b8, 18 augusti 2016 - 20:12. Postad 18 augusti 2016 - 19:39 Har automotion off. Tycker nya viasat premium kanalen är sämre än gamla viasat fotboll. Nen minbs från min gamla tv också. Någon som testat hifiklubbens inställningar? Postad 18 augusti 2016 - 19:55 Någon som har länk till en bra och prisvärd sladd? Redigerat av Mickys, 18 augusti 2016 - 20:53. Postad 18 augusti 2016 - 21:26
Lägg alltid länk när ni refererar till något som inte tidigare är nämnt eller länkat i tråden
Men det räcker med att jag ser på dem, så ser jag vad som skulle hända med bilden på min tv contrast på 85 är allt för lågt och ingen annan som visat upp sina inställningar har kommit lägre än 90-93
https://www.hifiklub...ibrering-pa-tv/ Picture profile Movie Backlight 10 Brightness 46 Contrast 86 Sharpness 20
Men är det någon som fått sin Tv kalibrerad av butiken man köpt den av ? Redigerat av Unregistered8135c4b8, 18 augusti 2016 - 21:38. Postad 18 augusti 2016 - 21:34
Nej
169 kr EG
http://www.elgigante...l-svart-1-meter Redigerat av Unregistered8135c4b8, 18 augusti 2016 - 21:36. Postad 18 augusti 2016 - 22:06 Du säger att det inte spelar roll men länkar ändå till en high speed hdmi? Är det nägon idé att byta sladd eller inte? Postad 18 augusti 2016 - 22:29
Men snälla du
Jag svarade att det inte spelar någon roll genom att svara - Nej Redigerat av Unregistered8135c4b8, 18 augusti 2016 - 22:31. Postad 19 augusti 2016 - 07:27 60KS7005 , + 1 000 kr på HiFi-klubben.
Kanske följer det med 4 skruvar till bakstycket i den nya batchen Postad 19 augusti 2016 - 07:37
Kul med återkoppling! När det gäller bakgrundsljus så förstår jag precis vad du menar men jag har en relativt mörk lägenhet vilket gör att jag aldrig behöver gå över 6. Ljusstyrka är helt ok på 43 , 44 , 45 precis som du skriver! Skärpa har jag på 20 pg a att jag tycker textad bild blir bättre. Det är nog från person till person vad man gillar här. Auto motion plus tycker du ska vara helt OFF vilket jag också förstår. Provat med det fram och tillbaka i 1 vecka nu. När det gäller SD/HD sändning via TV boxen tycker jag ändå att jag får en skönare bild med 1 judder och 1 blur. När det gäller HD/4K/SDR via Netflix tycker jag själv att den bästa inställningen i slutet blev 5 Judder och 7 blur. Auto motion är upp till var och en men jag gillar verkligen bilden med Auto Motion på.
Testade först rtings inställningar men blev inte riktigt nöjd, testade Patriks och tyckte de passade mig bättre. Jag kommer dock att prova rtings igen efter någon månad för att se om jag då fattar bättre tycke för dem. En fråga till dig Gubbihatt: Anser du att du får ljusinsläpp från botten på TV:n då och då? Jag får nämligen ett starkare ljusinsläpp vid nedre vänstra sidan vid olika scener. Jag brukar pausa när jag ser att det dyker upp och kollar runt hela ramen och det är endast där som det släpper igenom. Redigerat av Ruuy88, 19 augusti 2016 - 07:37. Postad 19 augusti 2016 - 09:20
haha....var lite trött. Sorry. Tack för din kunskap och hjälp här. Återkommer snart med fler frågor :-)
Ska pröva din auto motion inställning.... Kan ej förstå att ni klarar er på 6 i bakgrundsljus.... iof kanske ni inte har en sambo som ska tända 2000 lampor varje kväll? JAg sänker min inställning om och om igen....gått från 16 ner till 11.... Postad 19 augusti 2016 - 10:13
Nej jag har inte alls märkt av något ljusinsläpp på min. Hur märker du av det?
Det är ok Det är mer erfarenhet och instinkt än kunskap, efter många år med stort intresse av bild i alla dess former
Till er båda och andra
https://www.youtube.com/watch?v=KfTSoEa6MC8 Redigerat av Unregistered8135c4b8, 19 augusti 2016 - 10:30. Postad 19 augusti 2016 - 10:26
Jo, jag har skickat med en bild nedan. Som du ser på skärmen så är det nere till vänster som mitt problem är (eller det jag tycker är ett problem i alla fall). När det är en mörk bakgrund och ljusa partier i mitten dyker, både film och text så verkar det som att jag har ett läckage av ljus nere till vänster. Till höger släpper den inte igenom alls som du ser.
Tyvärr är min kamera på Iphone 6 skit men jag hoppas att du ser vad jag menar. Lägg till lite mer ljus då men sitter framför TV:n i verkligheten. Bifogad fil(er)Redigerat av Ruuy88, 19 augusti 2016 - 10:28. Postad 19 augusti 2016 - 11:29 Det är svårt att se på bilden .. Har försökt framkalla något liknande fenomen, men har det inte Postad 19 augusti 2016 - 12:15
Alright, bara för att vara säker. Om du sätter igång netflix, sätter igång säsong 1 avsnitt 1 av marco Polo och tittar på bilden under öppningstexten os v. Ha på HDR, UHD och allt sånt. Backlight till 20 (max) , hdmi svärta på hög, os v. Allt som är ordinarie inställningar för HDR.
Titta, pausa, titta igen och pausa. Om du inte ser något ljusinsläpp alls så borde det betyda att min TV inte är riktigt 100. Jag ser som sagt en hel del från botten till vänster. Postad 19 augusti 2016 - 12:32
Har inte heller upplevt något ljusinsläpp som på din exempelbild. Dock har jag inställningar som mer liknar de som Gubbihatt har, dvs. lägre inställning för Backlight. Ska testa det du beskriver med max backlight och återkommer med resultatet.
Vad gäller Auto Motion Plus har jag nu (efter Gubbihatts rekommendation) stängt av det helt. Tidigare hade jag det aktiverat för HDR+ men inte annars. Har efter detta inte upplevt några problem med rörelsehantering (som fanns tidigare), så det verkar ha gjort susen. Tack för det Gubbihatt!
Kan även nämna att jag har testat att aktivera Digital Clean View när jag tittar på sändningar med låg kvalitet, och tycker nog faktiskt att det blev snäppet bättre. Stänger naturligtvis av det så fort jag har signaler av bättre kvalitet, men tyckte ändå att den dåliga kvaliteten doldes något när jag aktiverade detta. Kan vara värt att prova om man sitter och kräks i munnen när man tittar på skräpiga tv-sändningar. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |