LG OLED 2018: W8 E8 G8 C8 B8
1370 svar till detta ämne
Postad 06 November 2018 - 20:50
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Har nu kört min 65" C8 under ett par veckor och har för första gången testat att spela upp saker i Dolby Vision. Visst är det häftigt, men är det meningen att man ska få ont i ögonen av trycket i det ljusa i bilden? Jag tillhör nog skalan som hellre tittar på film/serier i SDR om jag ska vara ärlig. Undertext går inte ens att ha påslaget, då det svider i ögonen. Visst, ska tillägga att jag ännu inte låtit kalibrera min TV, men har ändå, använd de inställningar som rekommenderas för DV. Känner mer som en gimmick som är häftig att använda för att visa upp en demo-slinga, men mycket mer är det inte. Påminner mest om överdriven "bloom" i tv- och datorspel. Vet att det går att ställa in färgen osv för text i t.ex Netflix, men man använder ju mer än bara den tjänsten.
Har även börjat se bandingen i min panel nu, och det är verkligen påtagligt och ganska störande. Har kikat en del på The Haunting of Hill House via Netflix, och i alla dessa mörka/gråa scener, ser jag väldigt mycket streck i bilden. Ser ut som en hinna som ligger över skärmen och stör.
Ingen annan som bränner sönder sina hornhinnor med HDR?
Självklart är det en enorm skillnad med HDR jämfört mot SDR. För det första, du anar inte hur snabbt du kommer vänja dig vid det. Det betyder ju inte att du kommer titta bort vid speciella scener (Värst hittills måste nog ändå Mind Hunter på Netflix vara, huvudkaraktärerna reser runt i USA och då kommer en kritvit text med namnet på stället dom besöker) men överlag så är jag helt övertygad om att du kommer vänja dig snabbt. För det andra, hur tänker du kring alla som bestämt hävdar att man måste ha en lcd därför att oled är för ljussvaga för att kunna visa HDR på bästa sätt?
Vad gäller undertexter, måste du verkligen ha dom på?
Postad 06 November 2018 - 21:11
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Bra dipp på 77"..visst skulle ju inte kosta mer än 55000:- nu..prata om överpris!
Postad 06 November 2018 - 21:26
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Jvc n5 projje för 70K eller en 77C8 för 65K hmmm...
Postad 06 November 2018 - 21:57
Unregistered9dec5957
-
Unregistered9dec5957
-
Forumräv
-
-
599 inlägg
Oled såklart..... projje är omständligt
Postad 06 November 2018 - 22:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Nej verkligen inte! Vilken Ultra HD film upplever du detta genom?
Personligen utan tvekan projje om du har förutsättningar😊Den upplevelsen kan ingen tv i denna storlek råda bot på !
Redigerat av mcmike, 06 November 2018 - 22:25.
Postad 06 November 2018 - 22:29
Unregistered71c1dbdd
-
Unregistered71c1dbdd
-
Rookie
-
1 inlägg
Har nu kört min 65" C8 under ett par veckor och har för första gången testat att spela upp saker i Dolby Vision. Visst är det häftigt, men är det meningen att man ska få ont i ögonen av trycket i det ljusa i bilden? Jag tillhör nog skalan som hellre tittar på film/serier i SDR om jag ska vara ärlig. Undertext går inte ens att ha påslaget, då det svider i ögonen. Visst, ska tillägga att jag ännu inte låtit kalibrera min TV, men har ändå, använd de inställningar som rekommenderas för DV. Känner mer som en gimmick som är häftig att använda för att visa upp en demo-slinga, men mycket mer är det inte. Påminner mest om överdriven "bloom" i tv- och datorspel. Vet att det går att ställa in färgen osv för text i t.ex Netflix, men man använder ju mer än bara den tjänsten.
Har även börjat se bandingen i min panel nu, och det är verkligen påtagligt och ganska störande. Har kikat en del på The Haunting of Hill House via Netflix, och i alla dessa mörka/gråa scener, ser jag väldigt mycket streck i bilden. Ser ut som en hinna som ligger över skärmen och stör.
Jag hade EXAKT samma problem (dock på Sonys A8F). Började Googla febrilt. På tok för ljusa undertexter, satt och kisade!! Efter några minuter hittade jag en lösning. Logga in på ditt Netflix-account på en dator (eller telefon). Här kan du ställa in ”genomskinlig text”. Sedan sparar du och startar du om TVn/appen och prövat kolla på din serie i HDR/Dolby Vision igen, så ska du nog se att texten ser normal ut!
Postad 06 November 2018 - 22:42
Tore3
-
Tore3
-
Forumräv
-
-
864 inlägg
Nej verkligen inte! Vilken Ultra HD film upplever du detta genom? Personligen utan tvekan projje om du har förutsättningarDen upplevelsen kan ingen tv i denna storlek råda bot på !
Sitter lugnt i båten, det är förresten bara början av alla kommande reor!
Postad 07 November 2018 - 08:58
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Självklart är det en enorm skillnad med HDR jämfört mot SDR. För det första, du anar inte hur snabbt du kommer vänja dig vid det. Det betyder ju inte att du kommer titta bort vid speciella scener (Värst hittills måste nog ändå Mind Hunter på Netflix vara, huvudkaraktärerna reser runt i USA och då kommer en kritvit text med namnet på stället dom besöker) men överlag så är jag helt övertygad om att du kommer vänja dig snabbt. För det andra, hur tänker du kring alla som bestämt hävdar att man måste ha en lcd därför att oled är för ljussvaga för att kunna visa HDR på bästa sätt?
Vad gäller undertexter, måste du verkligen ha dom på?
Vet inte om jag kommer att kunna vänja mig med att sitta och kisa framför TV:n helt ärligt. Visst förstår jag att det är stor skillnad mellan SDH och HDR, och visst jag gillar det delvis, men det är verkligen en dealbreaker för mig att kunna sitta och titta avslappnat på serier/filmer kvällstid.
Dessutom skrev jag fel, då jag syftade på "glow"-effekten i spel, och inte "bloom". Jag tror inte jag kommer att vänja mig och min sambo tycker att det är lika jobbigt hon, och störs av det kanske mer. Kan förstå om man vill ha ett skyltfönster eller visa häftigt material dagtid, då man kanske vill ha ännu mer tryck i bilden, men för normalt tittande - not so much.
Använder då och då engelska undertexter till vissa serier vi tittar på, så tja jag vill inte behöva tvinga mig själv att sluta med det.
Postad 07 November 2018 - 17:03
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Sitter lugnt i båten, det är förresten bara början av alla kommande reor!
Klart du ska! Svaret kvarstår, även om du bara kan räkna med ytterliggare rea på tv:n 
Här kan du ställa in ”genomskinlig text”.
Jag får verkligen kisa och koncentrerar mig för att se texten. Bra tips iallafall 
Postad 07 November 2018 - 18:43
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har ett par 4K klipp som hade varit roligt att spela upp på tvn, datorn är tyvärr lite för seg för att fixa detta ( inuc i3 )
Så klurar lite på om det finns någon vettig mediaspelare/app att ta ner till tvn.
Jag gjorde misstaget att kolla in youtubeklippet chess i 4K och nu vill man såklart se mer av den kvalitén
Postad 08 November 2018 - 09:43
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Har ett par 4K klipp som hade varit roligt att spela upp på tvn, datorn är tyvärr lite för seg för att fixa detta ( inuc i3 )
Så klurar lite på om det finns någon vettig mediaspelare/app att ta ner till tvn.
Jag gjorde misstaget att kolla in youtubeklippet chess i 4K och nu vill man såklart se mer av den kvalitén
lägg dem på extern disk eller usb-minne
plugga in i tv´n och spela upp, fungerar finfint.
Postad 08 November 2018 - 09:46
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Vet inte om jag kommer att kunna vänja mig med att sitta och kisa framför TV:n helt ärligt. Visst förstår jag att det är stor skillnad mellan SDH och HDR, och visst jag gillar det delvis, men det är verkligen en dealbreaker för mig att kunna sitta och titta avslappnat på serier/filmer kvällstid.
Dessutom skrev jag fel, då jag syftade på "glow"-effekten i spel, och inte "bloom". Jag tror inte jag kommer att vänja mig och min sambo tycker att det är lika jobbigt hon, och störs av det kanske mer. Kan förstå om man vill ha ett skyltfönster eller visa häftigt material dagtid, då man kanske vill ha ännu mer tryck i bilden, men för normalt tittande - not so much.
Använder då och då engelska undertexter till vissa serier vi tittar på, så tja jag vill inte behöva tvinga mig själv att sluta med det.
Har inte hunnit uppleva denna ljusa bild som du talar om
även fast man tittat på en del HDR material.
Men, tittade igår på Planet Earth II och då fick jag erfara
det du skrivit.
Från mörka dalar upp till snöbeklädda toppar, så vart de
aningen ljust/skarpt för ögat att hinna vänja sig,
men, skärpan mm i sig kommer jag inte tacka nej
till på kommande filmer, dock då med aningen sänkt
ljusstyrka.
Postad 08 November 2018 - 11:14
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
lägg dem på extern disk eller usb-minne
plugga in i tv´n och spela upp, fungerar finfint.
Eller streama via nätverk.
Postad 08 November 2018 - 13:53
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Eller streama via nätverk.
Detta hade ju varit absolut smidigast, vad ”vill tvn ha” för sorts utdelning för att kunna se filerna?
Postad 08 November 2018 - 13:59
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Det kom en rolig kommentar ifrån frun igår då jag visade henne chessklippet, ”fast sådär vill jag inte se en film, det ser FÖR verkligt ut”
Hennes upplevelse är nog mycket för 60fps misstänker jag, återstår att se då man testar en vanlig 24 film.
Någon som kan länka en lämplig grundinställning på tvn, testar just nu ISF Expert ljust rum och det ser fint ut, men det kanske är något man kan justera så det blir än bättre?
Tvn det gäller är en 65C8.
Postad 08 November 2018 - 14:42
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Detta hade ju varit absolut smidigast, vad ”vill tvn ha” för sorts utdelning för att kunna se filerna?
DLNA, själv använder jag Emby och Mezzmo. Båda klarar 4k/HDR. Har B7.
Redigerat av Templo, 08 November 2018 - 14:53.
Postad 08 November 2018 - 16:08
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Testade att aktivera dlna och vips så dök filerna upp, tackar!
Dock så buffrar tvn med jämna mellanrum, har den på wi-fi men antar att kabel är att föredra då man kör såpass tunga filer?
Postad 08 November 2018 - 16:38
Templo
-
Templo
-
Lärjunge
-
-
273 inlägg
Testade att aktivera dlna och vips så dök filerna upp, tackar!
Dock så buffrar tvn med jämna mellanrum, har den på wi-fi men antar att kabel är att föredra då man kör såpass tunga filer?
Ja, jag kör med kabel.
Postad 08 November 2018 - 22:18
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Vi pratar ju tv i denna tråd 
Postad 09 November 2018 - 10:47
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Läser lite olika på webben, men finner inget konkret.
Har tv´n usb 3 kontakt eller är det 3 st usb 2 och om den har en 3á
vilken av de tre kan de vara tro ?!
Postad 09 November 2018 - 10:49
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
usb3 är den som är blå, finns på sidan på C7 iaf.
Postad 09 November 2018 - 11:09
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
usb3 är den som är blå, finns på sidan på C7 iaf.
På c8 är den på sidan mer svart,
men de två bak är vita, men då bör de
vara den på sidan.
Redigerat av Topeli, 09 November 2018 - 11:09.
Postad 09 November 2018 - 12:03
sune bejas
-
sune bejas
-
Beroende
-
-
1002 inlägg
hur tänker du kring alla som bestämt hävdar att man måste ha en lcd därför att oled är för ljussvaga för att kunna visa HDR på bästa sätt?
Det är dom personerna filmmakarna utnytjar idag när dom gör HDR
Sånna som kör med max backlight med SDR i ett mörkt rum och tycker det ser bra ut 
HDR idag är rena soppan.
Ljusstyrkan missbrukas för att just deras material ska se bra ut dagtid eller i affärerna men blir då tokljust i ett mörkt rum.
HDR om den är rätt gjord har en APL på 100 nits och det klarar vilken OLED som helst att visa som det är tänkt utan att ABL slår till.
Det är när filmmakarna medvetet boostar ljusa scener som det går överstyr.
APLen i ljusa scener idag är nog närmare 400 nits och dom scenerna kommer då att se ljusare ut på en LCD.
På en OLED så har ABL aktiverats och dimmat ner bilden.
Ingen av tv apparaterna visar en behaglig bild som passar i ett mörkt rum tack vare att det har klantats till vid produktionen.
SDR har runt 120 nits att leka med (som tur är)så där kan det gå mindre fel.
Men även där som med HDR kan det se ut som sommarjobbare har skruvat på reglagen vid produktion.
Största problemet med HDR är väl mer att dom har glömt bort att svart ska vara svart.
Många nya filmer idag HDR som SDR har en ökad dass svärta.
Där OLED inte hänger med LCDer idag är mer färgvolymen.
Allt ljus över 400nits på en OLED är monokromt och saknar färger.
Teoretiskt utan fusk så har OLEDs idag bara en maxljusstyrka på 400nits ( minus den vita subpixeln)
400nits räcker långt ändå i HDR om det är rätt gjort.
Som sagt
Tv apparaterna idag är inte problemet det ligger hos dom som gör filmerna.
ju mer ljusstyrka det finns ju svårare tycks det vara att pytsa ut den rätt.
Redigerat av sune bejas, 09 November 2018 - 12:22.
Postad 09 November 2018 - 14:32
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Hade ju varit helt underbart om man kunde köra Kodi direkt på tvn så man slipper externa enheter för detta.
Googlar lite på detta just nu men det verkar inte vara helt enkelt, någon som hittat en lösning för detta?
Postad 09 November 2018 - 14:53
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3199 inlägg
Hade ju varit helt underbart om man kunde köra Kodi direkt på tvn så man slipper externa enheter för detta.
Googlar lite på detta just nu men det verkar inte vara helt enkelt, någon som hittat en lösning för detta?
Köp en TV med Android TV i. Där finns Kodi i Play Store.
Redigerat av andersos, 09 November 2018 - 14:53.
Postad 09 November 2018 - 15:27
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
du kan annars köra Plex/XPlay.
Postad 09 November 2018 - 15:31
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Köp en TV med Android TV i. Där finns Kodi i Play Store.
Jo det kan man ju alltid göra, men det var ju kanske inte min fråga 
du kan annars köra Plex/XPlay.
Tycker Kodi är riktigt fint, familjen har lärt sig den nu och det vore fint att fortsätta med det.
Hade varit guld om det finns en lösning på ”problemet” så man slipper köpa en extern enhet som fixar 4K.
Redigerat av Evil Homer, 09 November 2018 - 15:43.
Postad 09 November 2018 - 22:28
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hade varit guld om det finns en lösning på ”problemet” så man slipper köpa en extern enhet som fixar 4K.
Plex ska klara 4K enligt det jag fått höra,
kommer gräva djupare senare i höst/vinter.
Postad 10 November 2018 - 00:57
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Xplay klarar då 4K HDR utan problem, kört det över ett år på en C7.
Postad 10 November 2018 - 11:59
psygnoziz
-
psygnoziz
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Klarar Xplay rarade filmer?
Postad 10 November 2018 - 12:28
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
XPlay spelar bara upp det du har på din Plex server, så frågan är om Plex gör det, osäker då jag aldrig testat.
Postad 10 November 2018 - 14:04
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Nej, stödet togs bort för rätt längesen. Går dock lösa på andra sätt, men det får du googla om 
Plex tog alltså bort stödet, Xplay är bara en alternativ klient till Plex.
Redigerat av aeqvist87, 10 November 2018 - 14:04.
Postad 10 November 2018 - 18:26
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Köpte 55” under veckan och är överlag hyffsat nöjd.
Lite meck med ljudet då jag inte har tillräckligt modern receiver, Marantz NR1602, för Atmos osv.
Jag upplever en lagg i ljudet via arc så jag får väl köpa en ny förstärkare och köra den som bildväxel.
Kör jag Dolby atmos så blir det bara jitter i högtalarna.
Även från den inbyggda Amazon prime appen blir det bara jitter, även om det inte är atmos.
Ställer jag om så att tv:n ska skicka pcm så får jag ljud, men bara stereo.
Jag kör det mesta genom Apple tv 4k så det är inget stort problem.
Stort problem är däremot att se på sport på den här tv:n.
Rekommenderas verkligen inte för den som vill se mycket fotboll, helt värdelös.
Trots alla hjälpmede, tru motion osv, så försvinner bollen i bilduppdateringarna vid ex en långboll eller frispark.
Likadant med Formel 1 som jag följer, en snabbt förbipasserande bil blurras och försvinner.
Jag har fått till inställningarna hyffsat med tru motion användare de-judder på max mm men helt ok är det inte.
Min 10 år gamla lcd klarade det bättre, det var jag inte beredd på och det är en klar besvikelse.
Till film och tv gör tv:n ett bra jobb.
Postad 10 November 2018 - 18:42
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Blir mer och mer irriterad under F1 kvalet nu, inte omöjligt att det blir ett byte till Philips eller Sony pga detta.
Viasat appen från ATV4K
Postad 10 November 2018 - 18:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Hur har du atv:n inställd?
Redigerat av mcmike, 10 November 2018 - 18:44.
Postad 10 November 2018 - 18:54
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Stäng av tru motion och ställ in 50hz på atv 4k. Tru motion är inte så bra.
Postad 10 November 2018 - 19:04
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Atvn är inställd på 4K SDR 50Hz.
Utan tru motion klarar tv inte öh taget att hantera snabbt förbipasserande föremål.
Postad 10 November 2018 - 19:12
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Tvns inst.
Den fick ett eget bildläge för just sport eftersom jag inte vill sabba min filminst som är Exp dark room eller vad det heter.
Inställningarna för film är i det mesta likt flatpanelhds kalibrerade, förutom RGB-inställningarna som är meningslöst att labba med utan kalibreringsutrustning.
För sport:
Bildläge sport
Oled ljus 62
Kontrast 75
Ljusstyrka 50
Skärpa 20, helt ok i min smak om F1 bilen är lite överskärpt
Färg 40
Nyanser 0
Färgtemp 26
Dyn kontr av
Dyn färg av
Superupplösn låg
Gamma medel
Brus red. Låg
Mpeg brusred medel
Svartnivå låg
Betraktarvänl låg
Trumotion användare - de judder 10, de blur 6, motion pro av.
Detta är den inställning som blir nästan acceptabel i F1 och kanske också forboll.
Att ha tv inställd för ex film, där alla hjälpmedel är avstängda, är helt oanvändbart till sport..
Redigerat av JockeJ, 10 November 2018 - 19:13.
Postad 10 November 2018 - 19:17
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Stäng av tru motion och ställ in 50hz på atv 4k. Tru motion är inte så bra.
Har du tittat på F1 el fotboll utan tru motion och tycker det är ok att bilen/ bollen blinkar/försvinner i bilduppdateringarna??
Tv:n är ganska kass på sport helt enkelt, det finns bättre alternativ för den som tycker att just det är viktigt.
Postad 10 November 2018 - 19:22
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Ang. tru motion.
Vid tv-sändningar, inte film då utan typ rapport, så gör den ett bra jobb med inställning Användare - De judder 1, De blur 5.
Postad 10 November 2018 - 19:24
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Förstår att den är kass för sport, lär ju paja om man kör squash med den... 
https://www.youtube.com/watch?v=mxGn_cCLjD8
Skippa sportläget f.ö. och använd ISF. 
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 10 November 2018 - 19:24.
Postad 10 November 2018 - 19:26
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Förstår att den är kass för sport, lär ju paja om man kör squash med den...  https://www.youtube....h?v=mxGn_cCLjD8
Skippa sportläget f.ö. och använd ISF. 
Varför?
De inställningar jag kan göra utan kalibreringsutrustning finns ju där i alla bildlägen.
Nästan iaf, saknas färgtemp och givetvis RGB inställningarna.
Bra video fö. Haha lite tankeställare där.
Det är väl så att min gamla lcd var tillräckligt långsam och kass för att skapa ett bra flyt i sportsändningarna😄
Redigerat av JockeJ, 10 November 2018 - 19:36.
Postad 10 November 2018 - 19:35
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Sportlägen och andra profiler som egentligen är avsedda för att användas vid skyltfönster eller butiksmiljöer brukar alltid ha något fuffens för sig som man inte kommer åt.
Ser själv ingen poäng alls med att använda sportläget om du ändå försöker ändra inställningarna så att bilden blir någotsånär korrekt. 
Postad 10 November 2018 - 19:37
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1482 inlägg
Sportlägen och andra profiler som egentligen är avsedda för att användas vid skyltfönster eller butiksmiljöer brukar alltid ha något fuffens för sig som man inte kommer åt.
Ser själv ingen poäng alls med att använda sportläget om du ändå försöker ändra inställningarna så att bilden blir någotsånär korrekt. 
Bra video, lte tankeställare
Att jag anväder sportläget är för att inte ställa om mitt filmläge, en liten lathund alltså då det är några inställningar som skiljer från filmläget.
Redigerat av JockeJ, 10 November 2018 - 19:38.
Postad 10 November 2018 - 23:34
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Bra video, lte tankeställare
Att jag anväder sportläget är för att inte ställa om mitt filmläge, en liten lathund alltså då det är några inställningar som skiljer från filmläget.
Har en b6 och kör allt med expert läget, tru motion av. Tycker det funkar till allt. Inga problem med motion här. Tru motion för mig på skapade ryckighet i bilden och artefakter.
Postad 11 November 2018 - 10:46
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Har en B7 och känner inte alls igen mig, då jag också gillar att kika på sport. Använder mig av ISF med alla bildförbättrare avstängda, borde inte vara någon skillnad tycker man med årets modeller? 
Postad 11 November 2018 - 11:21
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Lite meck med ljudet då jag inte har tillräckligt modern receiver, Marantz NR1602, för Atmos osv.
Jag upplever en lagg i ljudet via arc så jag får väl köpa en ny förstärkare och köra den som bildväxel.
Även från den inbyggda Amazon prime appen blir det bara jitter, även om det inte är atmos.
Trots alla hjälpmede, tru motion osv, så försvinner bollen i bilduppdateringarna vid ex en långboll eller frispark.
Likadant med Formel 1 som jag följer, en snabbt förbipasserande bil blurras och försvinner.
Jag har fått till inställningarna hyffsat med tru motion användare de-judder på max mm men helt ok är det inte.
Min 10 år gamla lcd klarade det bättre, det var jag inte beredd på och det är en klar besvikelse.
Det låter ju inte så bra funderar själv på en C8 kollar mycket på hockey.Får väl titta på Sony innan jag bestämmer mig tyvärr är ju inte Sony lika bra att spela på om jag förstått det rätt.
Redigerat av Tool-AENIMA, 11 November 2018 - 11:34.
Postad 11 November 2018 - 12:37
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Håller med dig där. Därför valet föll på en sony som jag tycker fungerar klart bättre till sport. Men ingen tv är perfekt tyvärr, än iaf
Postad 12 November 2018 - 23:20
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Har uppdagat att tv´n ibland får för sig
att bara stå och tugga då man försöker starta en
film eller en serie från extern hdd, men inte alla..
Byter man film/serie så går det finfint att spela upp,
även fast att de som tidigare spelats upp bara tuggar.
Har haft 1 tillfälle då farten slagit tv´n och det var på
filmen Planet Earth II då en falk dyker i ca 200 km/h
med skyskrapor och fönster i bakgrunden,
då klarade den inte riktigt att urskilja hela vägen
vad som var vad.
Källan: 4K UHD HDR
Postad 13 November 2018 - 00:09
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Har uppdagat att tv´n ibland får för sig
att bara stå och tugga då man försöker starta en
film eller en serie från extern hdd, men inte alla..
Byter man film/serie så går det finfint att spela upp,
även fast att de som tidigare spelats upp bara tuggar.
Har haft 1 tillfälle då farten slagit tv´n och det var på
filmen Planet Earth II då en falk dyker i ca 200 km/h
med skyskrapor och fönster i bakgrunden,
då klarade den inte riktigt att urskilja hela vägen
vad som var vad.
Källan: 4K UHD HDR
När 24 fps har slagits av farten menar du?
Har iaf inget med Tv:n att göra (om du nu inte kör True Motion som ballar ur titt som tätt).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|