Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 September 2011 - 15:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej

För att logga in till fjärrinspelning går ni in här:
http://fjarrinspelning.canaldigital.se

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 01 September 2011 - 17:26

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Ny månad fortfarande inga svenska kommentatorer på Eurosport 2....

Postad 02 September 2011 - 11:53

Nor-Wind
  • Nor-Wind
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ny månad fortfarande inga svenska kommentatorer på Eurosport 2....

Men enda viktigere er Eurosport 2 HD med både svenske, danske og norske kommentarer. Hvordan kan det ha seg at Canal Digital ikke sender Eurosport 2 HD ? Eurosport 2 har hatt en positiv utvikling de senere år med rettighetene til Bundesliga. Og nå opplever vi at Eurosport sender de store sportsbegivenhetene både på Eurosport 1 og 2. Da blir det håpløst at vi ikke får se sport i super bilde kvalitet på Eurosport 2 HD.

Bundesliga er Europas meste populære fotball liga. Eurosport 2 HD sender både fre, lør og søndag fra Bundesliga. Fotball skal ses i HD :-) Det blir en helt annen visuell opplevelse. Kom igjen Canal Digital. Vi vil ha Eurosport 2 HD nå! Dere vil vel være i toppen på HD kanal utvalg?
Postad bild

Postad 02 September 2011 - 12:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Nu kommer en ny kanal att släppas på kanalplats 122!

Kanalen heter Canal Motor och kommer att erbjuda en bred variation
av bevakning med bland annat motorsport, bilprovning, rapporter från
motorevents mm!

Ni kommer också att få se historiska retrospekt inom motor och motorsport.

Canal Motor kommer att vara en kommunikation ut till publiken om
vad som sker inom motorsport i Norden.

Notera dock att endast kunder med HD box kommer att ha tillgång till denna
kanal då den sänder i MPEG-4 Video och AAC Video. Detta är inte en Canal+
kanal uten en fri kanal på thor satelliten.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 02 September 2011 - 13:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Den låg förut som fri kanal på 5 öst hos Viasat, är ingen högre kvalité på den kanalen :lol:

Postad 02 September 2011 - 13:34

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Nu kommer en ny kanal att släppas på kanalplats 122!
Kanalen heter Canal Motor
Med vänliga hälsningar
Pauline

Är väl alltid positivt med nya kanaler men ni är ute på hal is om ni tror att denna typ av kanaler får kunder att stanna.

Anledningen till att jag varit och fortfarande är kund hos CD är era HD kanaler. Alla de kanaler ni tagit in på slutet är sunkig SD kvalité. TLC, Canal+Family,Canal Motor (SVT2 HD räknar jag inte,den har väl alla)

Börjar tröttna CD!

/Fredrik

Postad 02 September 2011 - 13:43

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Får väl i alla fall hoppas att den tekniska kvaliteten är bättre än på MotorsTV. Jag upplever mig inte speciellt petig vad gäller bildkvalitet, men den kanalen orkar jag inte titta på ens vid de få tillfällen då den sänder motorsport av hyfsad kvalitet. Bild och ljud som från ett utslitet VHS-band. Det finns inte speciellt mycket motorsport i CDs utbud ens om man slantar upp för Canal+, det borde finnas utrymme för en kanal som både har anständig kvalitet på innehåll och sändningsteknik. Kommer Canal Motor att vara den kanalen?

Postad 02 September 2011 - 21:19

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Canal Digital: Såg nu att det finns en kanal på plats 67 som heter Motors TV. Kan ni vänligen förklara skillnaden mellan den kanalen och den nya Canal Motor som ni så stolt skrev om tidigare idag i denna tråd.

Nu när jag såg att det fanns en Motors TV förstår jag ingenting.

Förklara varför ert val av ny kanal föll på Canal Motor, ja ni läste rätt Canal Motor heter er ny kanal.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 02 September 2011 - 21:21.

Postad 03 September 2011 - 15:54

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Canal Digital: Såg nu att det finns en kanal på plats 67 som heter Motors TV. Kan ni vänligen förklara skillnaden mellan den kanalen och den nya Canal Motor som ni så stolt skrev om tidigare idag i denna tråd.

Nu när jag såg att det fanns en Motors TV förstår jag ingenting.

Förklara varför ert val av ny kanal föll på Canal Motor, ja ni läste rätt Canal Motor heter er ny kanal.

/Fredrik

http://www.canalmotor.net/

http://www.motorstv.com/

Postad 03 September 2011 - 16:08

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0
Frågan var till Canal Digital jokim, men bra att du hjälper dom att svara på en fråga i mitt inlägg.

Då slipper ju CD skriva här.

/Fredrik

Postad 04 September 2011 - 19:00

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Canal Motor är en fri kanal (FTA) som sänder på Thor satelliten. Som nu CD släppt in i den låsta boxen. Har sänds där på olika transpondrar sedan i våras, då den flyttad hit från 5 öst

Kanaler som just nu sänder fritt på Thor satelliten:

Kanal 10 Norge
Visjon Norge
Gospel channel
The Poker Channel
CCTV News
CCTV 9 Documentary
Lifestyle TV
Kanal D
Top Shop TV+
Publika TV
1 Music Channel
Musiq 1
Empatia
TV Ziva
TV Lux TV Patriot
Music Box Slovakia
Party TV
NBT
Mynele TV
CT 24
Duna I
Duna II
Jurnal TV
Euro TV
NIT
Zeus TV
Speranta TV
OTV
Mooz Dance HD
Duna I HD

Vet inte hur många som CD släpper i boxen....

Postad 05 September 2011 - 13:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Finns det eller kommer det finnas en app till androidtelefoner för detta?
Har sökt i android market men inte hittat något.

Hej pgu,

Tack för din fråga.

Vi planerar för en app till android och iphone, men just nu kommer du åt tjänsten via en popup lösning som fungerar i alla smartphones.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Redigerat av Allente Sverige, 05 September 2011 - 14:12.

Postad 05 September 2011 - 22:38

Arnedanc
  • Arnedanc
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
I kväll fick jag det första problemet med den nya boxen.

Höll på att se på inspelning CSI NY på Kanal 5 samtidigt innan den var klar. 4 minuter innan inspelningen var över, skulle jag spola förbi en reklamsnutt och då hängde hela boxen sig.
Var tvungen att koppla bort elen och ansluta den igen.
Sen fungerade den som normalt och jag fick se klart episoden. Som tur var stannade boxen efter att programmet var klart, men jag har lagt in 10 minuters extra tid som jag alltid använder.

Synd att man inte kan lägga in att den startar en minut före också därför att några kanaler, t.ex. Kanal5 i bland startar sina program lite för tidigt.

Postad 05 September 2011 - 23:16

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

I kväll fick jag det första problemet med den nya boxen.

Höll på att se på inspelning CSI NY på Kanal 5 samtidigt innan den var klar. 4 minuter innan inspelningen var över, skulle jag spola förbi en reklamsnutt och då hängde hela boxen sig.
Var tvungen att koppla bort elen och ansluta den igen.
Sen fungerade den som normalt och jag fick se klart episoden. Som tur var stannade boxen efter att programmet var klart, men jag har lagt in 10 minuters extra tid som jag alltid använder.

Synd att man inte kan lägga in att den startar en minut före också därför att några kanaler, t.ex. Kanal5 i bland startar sina program lite för tidigt.

Just precis!!
Programmen på Kanal 5 startar alltid tidigare än utsatt tid så:
CANAL DIGITAL - fixa så att man kan lägga in start några minuter innan programmet startar enl. EPG´n ( som man kan med Sagemboxen) ADB klarar bara extra minuter EFTER programmen är slut...

Postad 06 September 2011 - 11:27

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hej,

Tack för er information och självklart ska vi se till att ordna detta så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Sandra

http://www.canaldigi...Sport/Ishockey/

Hej,

Det verkar litet som att ni glömt att ni skulle se till att ordna detta så fort som möjligt...
Ta och fixa det nu, annars ger ni verkligen alla vatten på sin kvarn, som anklagar er för att skylta med något ni inte kan leverera.

Mvh,
/NOP

Postad 06 September 2011 - 11:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Driftinformation som kan påverka ditt TV-tittande:

Mellan den 10-16:e September kommer solen ligga i fas med Thor satelliterna, det vill säga att solen ligger precis bakom satelliten och ger ett högt bakgrundsbrus vilket påverkar våra upplänkar i Norra Europa.

Detta fenomen uppstår två perioder om året - en gång på Våren samt en gång på Hösten.

Eventuellt kan detta medföra störningar i några minuter per dag. Olika kanalfrekvenser kan känna av störningar men i bästa fall är det inte några kanaler som störs ut eller på annat sätt påverkas.

Om din grundinstallation är bra, utrustningen i sin ordning samt signalnivån god så minskar sannolikheten att ditt TV-tittande påverkas. Ligger man på gränsen i signalnivå kan man påverkas av bakgrundsbruset.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 06 September 2011 - 12:16

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Fråga till Canal Digital (då det saknas någon som helst info om detta).

När och vad händer med oss som har kabeltv från er nu när Comhem köpt upp den biten?

Postad 06 September 2011 - 14:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Just precis!!
Programmen på Kanal 5 startar alltid tidigare än utsatt tid så:
CANAL DIGITAL - fixa så att man kan lägga in start några minuter innan programmet startar enl. EPG´n ( som man kan med Sagemboxen) ADB klarar bara extra minuter EFTER programmen är slut...

Hej Jörgen A.,

Det är en funktion som vi meddelat ADB att vi önskar och vi kommer att hålla er uppdaterade så fort vi har ytterligare information.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 06 September 2011 - 15:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...Sport/Ishockey/

Hej,

Det verkar litet som att ni glömt att ni skulle se till att ordna detta så fort som möjligt...
Ta och fixa det nu, annars ger ni verkligen alla vatten på sin kvarn, som anklagar er för att skylta med något ni inte kan leverera.

Mvh,
/NOP

Hej nop4e71,

Tack för att ni uppmärksammade den felaktiga informationen på vår hemsida. Vi få beklaga för att vi ha missat att ta bort den tidigare, men nu är den borttagen.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Redigerat av Allente Sverige, 06 September 2011 - 15:41.

Postad 06 September 2011 - 15:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Fråga till Canal Digital (då det saknas någon som helst info om detta).

När och vad händer med oss som har kabeltv från er nu när Comhem köpt upp den biten?

Hej Trineo,

Tyvärr kan vi inte ge ett bra svar ännu, då affären just nu granskas av konkurrensverket. Vi kommer att informera alla berörda kunder så snart vi har ett svar därifrån.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 06 September 2011 - 22:24

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hej nop4e71,

Tack för att ni uppmärksammade den felaktiga informationen på vår hemsida. Vi få beklaga för att vi ha missat att ta bort den tidigare, men nu är den borttagen.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Varför är reklamfilmen kvar på på samma sida som ni just editerat avs NHL? Kör man denna reklamfilm så får man veta på informationsbild i filmen att man kan se NHL hos CD vid sidan av Elitserien.

http://www.canaldigi...se/Utbud/Sport/

Postad 06 September 2011 - 22:29

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Hej Jörgen A.,

Det är en funktion som vi meddelat ADB att vi önskar och vi kommer att hålla er uppdaterade så fort vi har ytterligare information.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Tack!

Finns lite annat störande t ex:
Om man trycker på i (infoknappen) i timeshiftläge (fördröjt läge) kan man bara få bort inforutan genom att trycka på TV-knappen, vilket gör att man hamnar i LIVE-läge, och tvingas spola bakåt och leta upp var man var igen...
Inga stora grejer som säkert går att åtgärda vid nästa uppdatering, Mvh Jörgen

Postad 07 September 2011 - 08:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Tack!

Finns lite annat störande t ex:
Om man trycker på i (infoknappen) i timeshiftläge (fördröjt läge) kan man bara få bort inforutan genom att trycka på TV-knappen, vilket gör att man hamnar i LIVE-läge, och tvingas spola bakåt och leta upp var man var igen...
Inga stora grejer som säkert går att åtgärda vid nästa uppdatering, Mvh Jörgen

nej nej, klicka på tillbaka-knappen (vänsterpilen under/i sifferknappsatsen) så får du bort infon.
Men dessa frågor hör hemma i tråden om ADB-boxen.
https://www.minhembi...howtopic=283397

Postad 07 September 2011 - 11:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Varför är reklamfilmen kvar på på samma sida som ni just editerat avs NHL? Kör man denna reklamfilm så får man veta på informationsbild i filmen att man kan se NHL hos CD vid sidan av Elitserien.

http://www.canaldigi...se/Utbud/Sport/

Hej kenta2,

Tack för att du uppmärksammade detta. Vi har nu tagit bort filmen från sidan.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 07 September 2011 - 12:27

ralnar
  • ralnar
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Hej Trineo,

Tyvärr kan vi inte ge ett bra svar ännu, då affären just nu granskas av konkurrensverket. Vi kommer att informera alla berörda kunder så snart vi har ett svar därifrån.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Det man i alla fall kan säga är att Konkurrensverket beslutat om fördjupad utredning. Det innebär att senast 25 november skall de lämna besked om godkännande eller ansöka om hinder i domstol.

Den informationen skulle ni ju kunna lämna till era kunder, Canal Digital? Finns på konkurrensverkets hemsida.

Postad 07 September 2011 - 14:26

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Hej nop4e71,

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Hmm, tyvärr finns det nog rätt många fel på er hemsida, tex stulle jag vilja veta var man kan se DTM?

Hela sportfliken är minst ett år gammal, att tex TV 6 är med bland sportkanalerna gör att man ju undra vilka sporter som sänds där nuförtiden.
Och att skryta med att man kan se F1 hos Canaldigital tycker jag är att ta i.
Den ända motorsporten som är kvar "på riktigt" bland CDs kanaler är INDYCAR och den gör Canal+ allt för att förtsöra, dom visar hällre repriser av Soccer från America i sin HD kanal än racing.

Och javist kan man se GP Speedway i repris/sammandrag i SVT, och DTM repriser från 2005 i ESPN clasic kan va kul ibland, men är det så man vill se sport?

http://www.canaldigi...ort/Motorsport/

Redigerat av B BUS, 07 September 2011 - 14:56.

Postad 07 September 2011 - 15:29

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Och att skryta med att man kan se F1 hos Canaldigital tycker jag är att ta i.

Nja, så länge CD fortfarande har kabel-TV i verksamheten kan dessa kunder tydligen få Viasat Motor och därmed F1, så det är inte helt gripet ur luften.
Det går lite motorsport live på Eurosport, men det mesta på Eurosport är ju lite halvhjärtat kommenterat "off-tube" , här är det närmast en fördel att CD valt att sända Eurosport 2 med engelska kommentatorer. Det som sänds på Motors TV kan kvitta, den bedrövliga bild och ljudkvaliteten gör det ändå otittbart.

Postad 07 September 2011 - 20:10

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Nja, så länge CD fortfarande har kabel-TV i verksamheten kan dessa kunder tydligen få Viasat Motor och därmed F1, så det är inte helt gripet ur luften.
Det går lite motorsport live på Eurosport, men det mesta på Eurosport är ju lite halvhjärtat kommenterat "off-tube" , här är det närmast en fördel att CD valt att sända Eurosport 2 med engelska kommentatorer. Det som sänds på Motors TV kan kvitta, den bedrövliga bild och ljudkvaliteten gör det ändå otittbart.

All heder åt Eurosports WTCC och framför allt deras dygnetrunt bevakning av LeMans en gång om året, och visst finns det några få som fortfarande kan se F1 i CDs namn med hjälp av konkurenten VIASAT.
Men infon om CDs sportbevakning är inte uppdaterad, vad det gäller bilden på DTM bilarn med Canal+ loggan så går det inte att förklara ens med hjälp av VIASAT.

Postad 07 September 2011 - 20:39

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

nej nej, klicka på tillbaka-knappen (vänsterpilen under/i sifferknappsatsen) så får du bort infon.
https://www.minhembi...howtopic=283397

Monshi:
Jag tackar för denna info
Eftersom det finns en del luckor i manualen, samt att jag inte har tid att sitta och prova olika knapptryckningar är det perfekt att såna som du kan guida oss som behöver lite hjälp... (Ursäkta att jag råkade posta i fel tråd - skulle såklart postas i ADB-tråden)
Mvh, Jörgen

Postad 07 September 2011 - 21:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Jörgen A.
Ska erkänna att mina händer brukar söka sig till Exit-knappen... oftast spelar jag upp färdiginspelade program och faller då givetvis tillbaka till menyn med inspelade program.

Missa inte heller att man kan
1: Hoppa inställt antal minuter/sekunder med styrkorset
2: Hoppa till given minut i inspelat material (icke timeshift) via sifferknapparna.

Postad 08 September 2011 - 04:38

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jörgen A.
Ska erkänna att mina händer brukar söka sig till Exit-knappen... oftast spelar jag upp färdiginspelade program och faller då givetvis tillbaka till menyn med inspelade program.

2: Hoppa till given minut i inspelat material (icke timeshift) via sifferknapparna.

Som sagt skriv om boxen i rätt tråd!

/Fredrik

Postad 08 September 2011 - 07:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

All heder åt Eurosports WTCC och framför allt deras dygnetrunt bevakning av LeMans en gång om året, och visst finns det några få som fortfarande kan se F1 i CDs namn med hjälp av konkurenten VIASAT.

Just WTCC upplever jag som lite symtomatiskt för hur de hanterar motorsport, men det kanske bara är för att jag upplever den serien som rätt träig just nu. Le Mans sköter de däremot utmärkt, vete tusan hur de lyckas göra en sån tävling intressant om man tänker efter.

Men infon om CDs sportbevakning är inte uppdaterad, vad det gäller bilden på DTM bilarn med Canal+ loggan så går det inte att förklara ens med hjälp av VIASAT.

Finns helt klart en del att städa upp på de sidorna.

Postad 08 September 2011 - 13:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Vi beklagar att informationen på vår hemsida inte varit korrekt. Just nu pågår ett stort arbete med att skapa en ny hemsida och i detta arbete så kommer vi gå igenom all information och uppdatera på nytt.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Postad 08 September 2011 - 21:14

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0

Jörgen A.

Tack för tips!!

Redigerat av Jörgen A., 08 September 2011 - 21:41.

Postad 08 September 2011 - 21:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital.Jag undrar hur det kommer sig att på vissa kanaler är det DD5.1 om man väljer engelskt ljudspår och inte på svenskt ljudspår? Konstigt anser jag,är det medvetet från er eller från leverantören? Naturligtvis finns det även på det svenska ljudspåret. C+ series är ett lysande exempel,kolla upp det själva så får ni se. Sen undrar jag varför det inte sänds i DD+,många filmer ni sänder visar DD+ i inledningen till filmen? Öch ibland så är det DD intro till filmen men ändå så sänds den ut i stereo,varför. Vore tacksam om ni tittade på detta och åtgärdar det så fort ni kan. Mvh. Askungen.

Postad 09 September 2011 - 09:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital.Jag undrar hur det kommer sig att på vissa kanaler är det DD5.1 om man väljer engelskt ljudspår och inte på svenskt ljudspår? Konstigt anser jag,är det medvetet från er eller från leverantören? Naturligtvis finns det även på det svenska ljudspåret. C+ series är ett lysande exempel,kolla upp det själva så får ni se. Sen undrar jag varför det inte sänds i DD+,många filmer ni sänder visar DD+ i inledningen till filmen? Öch ibland så är det DD intro till filmen men ändå så sänds den ut i stereo,varför. Vore tacksam om ni tittade på detta och åtgärdar det så fort ni kan. Mvh. Askungen.

Hej Askungen,
Vi ska titta på detta och återkommer när vi har ett svar.

Med vänliga hälsniningar
Sandra

Postad 11 September 2011 - 08:23

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Stort SUCK över att NatGeo HD har försvunnit från Canal Digital genom Bredbandsbolaget. Hittar att kanalen, nu?, ligger under ett tillval (så klart!) bland några till HD-kanaler för 69kr/mån. Blev jätteglad när man fick en HD kanal men den försvann så klart från min HD-box. En kanal jag kommer sakna.

Redigerat av Unregistered0e5c46c2, 11 September 2011 - 08:27.

Postad 11 September 2011 - 08:38

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Stort SUCK över att NatGeo HD har försvunnit från Canal Digital genom Bredbandsbolaget. Hittar att kanalen, nu?, ligger under ett tillval (så klart!) bland några till HD-kanaler för 69kr/mån. Blev jätteglad när man fick en HD kanal men den försvann så klart från min HD-box. En kanal jag kommer sakna.

HD kanaler brukar ju kosta extra hos de flesta operatörer.

/Fredrik

Postad 11 September 2011 - 09:17

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

HD kanaler brukar ju kosta extra hos de flesta operatörer.

/Fredrik

Det är så pass alltså? Då kanske dom bara bjöd på det så man skulle bli sugen.

Postad 12 September 2011 - 16:00

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej,

Idag byter Tv4 plus namn till Sjuan och igår startade Disney Junior, som ersatt Playhouse disney.
Observera att ni som har en HD-box måste starta om den för att den ska byta namn.
Mer information om kanalerna hittar ni på:

http://www.tv4.se/sjuan och http://www.disney.se/disney-junior

Med vänlig hälsning
Mikaela

Postad 13 September 2011 - 09:38

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Hur har det gått med Aspect Ratio på tv3? Är det fixat?

Postad 13 September 2011 - 10:30

matte97
  • matte97
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

På Canal Digitals hemsida kan man läsa att kommande höjdpunkter i 3d är bl.a.

"Elitserien - Premiäromgången och utvalda matcher"

Vilken/vilka av dessa matcher ska sändas i 3d och på vilken kanal?

Postad 14 September 2011 - 08:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej,

På Canal Digitals hemsida kan man läsa att kommande höjdpunkter i 3d är bl.a.

"Elitserien - Premiäromgången och utvalda matcher"

Vilken/vilka av dessa matcher ska sändas i 3d och på vilken kanal?

Hej matte97,

Tack för din fråga.

Tisdagen den 20 september sänder Canal plus derbyt mellan Djurgården - AIK i 3D. Du hittar sändningen på Canal + Extra 3D/HD, som ligger på kanalplats 33.

För övrigt finns det idagsläget inga fler spikade datum för vilka matcher som kommer att sändas i 3D. Det kommer istället vara utvalda matcher som kommer sändas i 3D och när det är klart vilka matcher det gäller så kommer vi gå ut med information om det.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 14 September 2011 - 08:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hur har det gått med Aspect Ratio på tv3? Är det fixat?

Hej Melmac,

Angående Aspect Ratio på TV3 så håller vi fortfarnade på att kolla på det. Vi har tyvärr ingen mer information om detta i dagsläget. Vi hoppas på att kunna ge er ett svar inom kort och kommer då återkomma.

Med vänliga hälsningar
Mikaela

Postad 14 September 2011 - 10:32

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej,

Vi beklagar att informationen på vår hemsida inte varit korrekt. Just nu pågår ett stort arbete med att skapa en ny hemsida och i detta arbete så kommer vi gå igenom all information och uppdatera på nytt.

Med vänliga hälsningar
Sandra

Kommer det bli den sidan som ni redan använder i Norge ?

http://parabol.canaldigital.no/

Postad 14 September 2011 - 10:41

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hoppas de anlitar någon webbkrafsare med litet mer känsla för användbarhet, som lägger av att lägga ljusgrå texter på vit bakgrund i formulär. B)

Bifogad fil(er)

Postad 15 September 2011 - 16:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej MalcomX,

Sidan som norge använder är inte den sida vi kommer att lansera. Det kommer även vara en annan design på sidan.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 15 September 2011 - 23:09

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Tack Miriam

Jag frågade då jag var intresserad att veta om det var samma usla innehåll som skulle upp i Sverige
Men ditt svar gav mig hopp om bättre

Efter att fått smak för bra tv i utlandet, har vi nu Canal Digital extra allt
Men hur mycket paket man än lägger på, så når ni inte upp till den standard som gäller i utlandet

Tex har mina barn vant sig vid 2 st Disneykanaler i HD samt Nickelodeum och Carton Net i HD
Samma kanaler som ni erbjuder fast ni kör dom i fyrkantsformat och standard tv modell dålig bild
De gråter blod över att inte få se dessa kanaler längre

Den enda nyheten jag kunnat förstå att ni har att erbjuda, är namnbyte på kanalerna med samma innehåll och samma dåliga bild och gammeldags fyrkants tv. HD kanalerna är de samma som fanns i Sverige när jag gav mig iväg och det är några år sedan nu. Jag är dock lyckligt lottad och har tillgång till Dansk tv, då det bara är ett stenkast över vattnet och Danskarna har monterat upp en sändare på svensk mark för att nå sin kust på ett bättre sätt.

Nej, jag är djupt besviken på att komma hem och upptäcka att Sverige har halkat efter och framför allt då vi var
bland de första som satsade på digitalsändningar. Men nu har europa gått förbi och det med råge. Canal + verkar helt ha tappat fästet och det är ju just canal + som ni har att erbjuda.

Sedan kan jag inte förstå, att man inte kan se danska och norska HD kanaler om man har canal digital
Vi bor ju grannar och hur skall vi kunna bli europeiska om vi inte ens kan vara nordiska ?

Kan se Kanal 5 och Tv3 HD genom Boxer, men skulle gärna slippa ha fler än en leverantör
Kan ni ge mig en vettig förklaring på varför ni inte sänder dessa kanaler ? Vad gäller vanliga Tv3, så går det inte att se den kanalen via er, då ni inte hanterar skiftena mellan fyrkants tv och bredbild. Vi ser även den kanalen genom boxer som visar rätt bild.

Kan ni ge mig en anledning till varför jag skall vara kvar som kund hos er, när bindningstiden gått ut ? ( 12 mån )
och kan ni ge mig och alla andra godtagbara förklaringar på varför ni och canal+ har blivit så dåliga som ni är och
har blivit de sista 3 åren. Kan ni ge oss något hopp om framtiden ?
I annat fall är det dax att finna andra alternativ och alternativ finns det, även om många av dessa är minst lika dåliga som er.

Jag funderar på att sätta upp en jätteparabol och ta hem de kanalerna jag hade i utlandet och då de flesta är gratis
så kommer det inte kosta mig mer än vad det gör idag. Dessutom är kvaliten värt sitt pris och inte minst utbudet.
Detta till skillnad från er, som inte är värda hälften av vad ni tar betalt

Tack för att ni lyssnade, hoppas att ni även kan svara för er och att svaren är godtagbara

Ber om ursäkt för dålig meningsbyggnad och ev stavfel. Men jag eldade upp mig så, när jag skrev och tog knappt
ett andetag under hela tiden

MalcomX

Redigerat av MalcomX, 15 September 2011 - 23:14.

Postad 16 September 2011 - 08:20

Unregisteredadf3addf
  • Unregisteredadf3addf
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Tack Miriam

Jag frågade då jag var intresserad att veta om det var samma usla innehåll som skulle upp i Sverige
....

Hej MalcolmX.

Intressant läsning om jämförelse med ulandet vad gäller HD-kanaler.

Men det är ingen ide att skriva så här långa och fylliga meddelanden till Canal Digital.
De kommer att svara på din kommentar om Kanal 5HD och TV3 HD.
Att förhandlingar pågår. Sen tidernas begynnelse verkar det som.
Och sen tystnad.
Förstår inte hur dem tänker egentligen, i Canal Digitals ledning.
Både vad gäller framtida strategi för kanalutbudet och hanteringen av "egna" boxar.

//

Postad 16 September 2011 - 13:50

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Tack Miriam

Efter att fått smak för bra tv i utlandet, har vi nu Canal Digital extra allt
Men hur mycket paket man än lägger på, så når ni inte upp till den standard som gäller i utlandet
..
Sedan kan jag inte förstå, att man inte kan se danska och norska HD kanaler om man har canal digital
Vi bor ju grannar och hur skall vi kunna bli europeiska om vi inte ens kan vara nordiska ?

Hej Malcolm X

Det kanske är bäst att CD svarar, men att du inte ser andra Nordiska kanaler i någon omfattning är att kanalerna sänder material som de betalt rättigheter för i sitt land, men inte för andra länder. Om programmaterial sänds i fler områden så måste den som visar betala för detta. Ambitionen blir då kanske inte så hög att visa detta i fler länder.

Ett undantag på detta kan MTG ses att vara avseende TV3-konceptet som finns i de skandinaviska länderna. De visar TV3s tre skandinaviska varianter samt danska TV3+ rakt av till Viasats kunder. Gissningsvis köper de in programrättigheter på skandinavisk bas i sin upphandling.

Sedan är just allt detta i gungning efter EU ingripandet i UK mot SKY som stämde barägare för att ha visat Premier League med grekiskt abonnemang. EU tänker avreglera till en marknad. Nationella TV rättigheter och distribution var ett område man missat att ta tag i avs den inre marknaden. Om något några år är kartan helt helt annorlunda. Kanske bland annat därför som Telenor valt att kliva av och förhandlar med MTG, Bonnier, Nordic Capital och kanske fler om försäljning av Canal Digital.

Redigerat av kenta2, 16 September 2011 - 13:51.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.