Guide för er alla som inte sett projektor live men funderar på Z2-an
Kollade idag på Sanyo Z2 och några projektorer till. Bara det att man kan ha den i taket (den måste den vara uppåner i taket) och få duken en halvmeter ner gör det till bästa köp i klassen. De andra hade lens shift som var helt oanvändbar (projektor inom duken, tex Z1 eller Hitachi 10-a) och vissa modeller (läs Panasonic) saknade lens shift helt!
Jag hade aldrig sett projektor innan och trodde inte mina ögon hur bra (och jag menar bra) bilden var i jämförelse med min gamla 21" färg TV. Jag såg inga pixlar alls trots att jag ansträgde mig. Det enda jag såg när jag kom riktigt nära var samma sak som när jag har näsan i tv:n eller dataskärmen. Det kan man inte kalla pixlar, snarare raster. Hade jag inte sett detta då hade jag blivit misstänksam och börjat tro på tomten igen

!
Jag såg inga vertikala linjer, inga konstigheter i bilden, inga konstigheter i färgen, inga konstigheter när ljuset var på, inga pixlar, inga hönsnät, allt var perfekt! Enda jag inte fattar är varför vissa inte gillar den här projektorn? Kanske finns det 2 olika Sanyo modeller som heter Z2, kanske finns det olika människor som ser olika saker eller handlar det verkligen om att okalibrerade och kalibrerade exemplar?!
Bilden var en bamse på 80" förresten och större än så behövs nog inte. Hade själv tänkt mig 120" innan men jag insåg snabbt hur svårt det är att uppskatta storleken med hjälp av miniräknaren eller genom att rita på väggen lik en 5-åring

. Projektorn var i eco mode elelr vad det nu heter.
Alltså till er som bor i en håla, aldrig sett en projektor och inte har en chans å titta på en live: beställ Z2-an via postorder, kalibrera och njut

! Ska själv beställa den till jul, den saken är klar!
Gällande hur man kopplar in sin SCART apparat: man använder Scart till DVI kabel. Den säljs tyvärr inte än på biltema och kjellåco men det kommer säkert

...
Redigerat av Unregistered39268, 26 november 2003 - 21:48.