Northern Star 42" Plasma
1070 svar till detta ämne
Postad 25 September 2004 - 16:53
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Jag skulle ALDRIG köpa en plasma som inte har DVI/HDMI då det är framtidens ingångar , det är bara att titta på alla dvd spelare som kommer , det nya med dom är att dom har DVI/HDMI, och DVI/HDMI är bara i start fasen så det kommer bara att bli bättre och bättre  , själv väntar jag med späning på Denon nya dvd spelare
Och sen att Dvi är så mycket bättre redan än alla andra ingångar gör ju inget heller.
SurfGuru: om du kan vänta ett par dar till jag får alla mina delar till min Htcp så kan jag svara på din fråga, för jag ska även spela med min htcp 
Och ramen är i aluminium och grymt snygg ( i mitt tyckte i alla fal
Redigerat av bkam, 25 September 2004 - 16:55.
Postad 26 September 2004 - 20:21
Unregistered99d4557e
-
Unregistered99d4557e
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
@Patrik_g: Jag har försökt kolla vilken upplösning PA30 stödjer, men inte lyckats hitta det. Har du de korrekta siffrorna? Däremot har jag sett att varianten som säljs i Storbrittanien, dvs, PE30B ska stödja 720P och 1080i.
@bkam: Du har säkert helt rätt när det gäller DVI vad det gäller att det i framtiden blir vanligare och vanligare med DVI/HDMI, varför man bör tänka på att plasman ska ha sådana anslutningsmöjligheter. Har inga som helst planer på att uppgradera nu, men förr eller senare blir det ju oundvikligen ett byte.
Däremot så tycker jag att det känns i vissa diskussioner på forumet som om alla helt fokuserar på om en DVD har DVI/HDMI eller inte. Det finns ju vissa "billiga" DVD-spelare som har DVI/HDMI samtidigt som det finns high-end spelare som varken har DVI eller HDMI. Och jag kan inte tänka mig att anslutningsmetoden är det enda som gäller för den bildkvalitet man får på plasman. Eller är jag helt ute och cyklar?
Däremot kan det säkert vara så att det för en och samma spelare är så att man kan få bättre bild med DVI än med komponent.
Mvh
Dr_Drövel
Redigerat av Unregistered99d4557e, 26 September 2004 - 20:29.
Postad 30 September 2004 - 13:23
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Idag fick jag hem min plasma!! Hurra!
Tyvärr kom den när jag var på jobbet, så jag fick kompa ut för att ta emot den... Lite synd att de bara levererar mellan 7 o 16. För det är väl ingen som jobbar då???
Har alltså inte ens haft tid att packa upp den än. Men jag slutar tre och ska rusa hem för att detaljstudera den. Bilder kanske dyker upp också, om någon är intresserad...
Svårt att koncentrera sig på jobbet nu bara...
Postad 30 September 2004 - 13:55
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Idag fick jag hem min plasma!! Hurra!
fan vad skoj  jag vet själv hur mäktigt det kändes när man lyfte bort överdelen på kartongen och såg skärmen första gången...damn  stor som ett hus tyckte man då. vilken modell köpte du? posta gärna lite bilder också. jag ska ner och hämta 2st super kablar från marcus cables (DVD-D och S-video) så kan jag komma med lite kommentarer hur dom är. jag har redan nu rätt bra kablar så är det nån som är sugen på att köpa en kvalitets DVI kabel 5m(ord pris 400kr) och en HQ S-Video kabel 1.5meter(ord pris 390kr) så säg till,dom kommer ändå att ligga och skräpa
Redigerat av Unregistered1008, 30 September 2004 - 13:56.
Postad 30 September 2004 - 15:55
joniS
-
joniS
-
Lärjunge
-
-
339 inlägg
Patrik_G: Så nu har jag beställt mig en plasma! Det blev en 42i-variant. Jag hade hoppats få den levererad till nästa fredag, för då hade jag haft en ledig långhelg.
Morn: Jag är väldig intresserad av att se hur den sitter med slimline fästet, beställde nämligen ett sådant också (har beställt en HDi), så fram med kameran och fota som en vilde. Annars lite sugen på den här, så man kan titta i sängen och soffan.. Väggfäste 2-ledat till Plasma 42/C
Redigerat av joniS, 30 September 2004 - 15:57.
Postad 30 September 2004 - 16:52
Unregistered30a36610
-
Unregistered30a36610
-
Användare
-
-
111 inlägg
Postad 30 September 2004 - 17:59
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Plasman är uppackad och testad (ja, lite iaf...).
Jag blev lite förvånad över att jag fick montera i tunern själv, speciellt eftersom det redan satt ett kort i därbak. Fick ni andra också göra det??
Jag har tagit fler kort men lägger upp lite senare..
Det är instickskortet till höger som jag monterade i. Tydligen blev det lite knas med tunern för den hittar inga kanaler. Hoppas det inte är något allvarligt.
Postad 30 September 2004 - 19:03
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Så nu har jag kört lite med Finding Nemo och FOTR. Jag måste tyvärr hålla med om att den inte är så bra på panoreringar, det rycker lite grann. Men jag är beredd att stå ut med det. Bilden är trots allt imponerande.
Jag kör nu med DVI från Samsung 935. Jag har testat 576, 720 och 1080 och måste erkänna att jag inte ser någon större skillnad. Ja, kanske att det flimrade på 1080...
Men jag hittar bara inställningar för contrast, brightness, sharpness och temperature på plasman. Ingen color, saturation eller gamma som andra tipsat om. Saknar lite inställningar känns det som...
Jag väntar in en kompis som ska komma hit o hjälpa mig få upp den på väggen. Först måste den gamla 32":an bort och den väger sina mäktiga 65 kg...
Postad 30 September 2004 - 19:47
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Jag måste tyvärr hålla med om att den inte är så bra på panoreringar, det rycker lite grann. Men jag är beredd att stå ut med det. Bilden är trots allt imponerande.
min NS rycker inte så det är nog bara en inställnings fråga. kör du progressive scan från DVDn? om inte testa med det. kan du ställa om några deinterlace filter i menyn? testa olika filter och se vilket som passar bäst för DVD. se även till så du har installt för PAL(om du nu inte kör import filmer?) och inte NTSC i menyn på Samsungen. DVD gör sig nog bäst i 720P HDTV gör sig bäst i 1080i dock. sen det där med menyerna vet jag inte iom att det är en annan modell än den jag har . alla dom inst du nämner finns ju på orignal NSen och borde även finns med på "i" modellen.....tycker man....
Redigerat av Unregistered1008, 30 September 2004 - 19:49.
Postad 30 September 2004 - 21:02
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
kör du progressive scan från DVDn? om inte testa med det.
Glömde av det... ska testas genast! kan du ställa om några deinterlace filter i menyn? testa olika filter och se vilket som passar bäst för DVD.
Hittar inget om deinterlace. Jag har rotat runt i menyerna ett tag nu, så jag borde stött på det om det fanns. Jag hade lite problem med instickskortet. Jag fick ingen bild från s-video, scart eller från tunern. Efter lite slitande av hår så upptäckte jag till slut att en kabelkontakt på ena kortet bara satt i till hälften. Så nu funkar det bättre. Tyvärr har jag inte fått upp plasman på väggen än. De bultar som följde med fästet var för korta för att få fast i plasmans baksida.  Så jag får köpa nya, längre bultar. Typiskt också... På Apparats sida står det ju: "Passar alla våra plasmor."
Postad 30 September 2004 - 21:47
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Nä, progressive gjorde ingen skillnad alls. Konstigt, borde ju gjort något...
Dessutom har jag lagt märke till att lipsyncen halkar efter ibland, och sen kommer ikapp igen.  Någon annan som känner igen det?
Tyvärr åker jag bort över helgen, så det blir inte så mycket mer tweakande för min del förrän nästa vecka.
Postad 01 October 2004 - 21:24
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
99% säker på att det är kablarna eller ingångarna.
skippa DVIn och testa komponent i 720p istället från DVD spelaren.
vid digital tv så prova med Scart RGB istället för S-video.
varför jag tror att det är kablarna är därför att jag fick exakt samma fel som du har.
S-Video kabeln från Marcus Cables gjorde tyvärr så man fick fördröjningar och ryck i bilden!(en liten varning där alltså),det hade jag inte räknat med alls med en kabel för 400 spänn.
skärpan var kanske något bättre än HQ S-Video kablen jag har kört med innan.
jag slog dit Scart RGB och bilden vart mycket mjukare vid panoreringar och trycket i färgerna är ju solklart bättre.
då har man alltså 2 S-Video kablar för runt 400 spänn styck ligger och skräpar  sånt man får ta...hehe
Redigerat av Unregistered1008, 01 October 2004 - 21:30.
Postad 04 October 2004 - 11:37
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Ja, du hade rätt!! Komponent blev bra mycket bättre, även om det rycker till lite då & då. Men nu kör jag med den kabeln som följde med. Dags att lägga ut ytterligare 400 spänn på en kabel. Stön!
Hur ändrar jag till 720p över komponent? Får lusläsa manualen igen...
Varför blir det inte bra med DVI då? Fattar jag inte...digitalt o allt...
Tyvärr har jag inte digital-tv, bara en riktigt dålig kabel-tv. Men jag kollar inte så ofta på tv, så det spelar ingen roll.
Men jag undrar ändå, hur får jag ut ljudet från den inbyggda tunern till receivern???
>joniS
Jag glömde ta kort under uppsättningen av Slimline-fästet, men bilder på hur det blev finns snart i galleriet.
Redigerat av Morn, 04 October 2004 - 11:43.
Postad 04 October 2004 - 22:11
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Ja, du hade rätt!! Komponent blev bra mycket bättre, även om det rycker till lite då & då. Men nu kör jag med den kabeln som följde med. Dags att lägga ut ytterligare 400 spänn på en kabel. Stön!
jo då DVI funkar!  jag kör från datorn till plasman utan problem men det kan ju vara nåt strul med utgången på samsungen att den inte syncar ordentligt? vad vet jag. eller så kan det bero på DVI kablen? lägg gärna ut några hundra på en bra video kabel,du kommer att se skillnad direkt! som sagt...plasma skärmar verkar vara hyffsat känsliga för olika typer av kablar så det tar ett tag innan man hittar rätt. ska du testa med en ny DVI kabel så köp en från marcus cabels dom är Grymma! tar dock några dagar innan du får den. (deras komponent verkar ju också lovande) http://www.marcuscables.com/
Redigerat av Unregistered1008, 04 October 2004 - 22:16.
Postad 05 October 2004 - 09:51
Gezealous
-
Gezealous
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag är ännu en frälst själ som inom kort kommer att beställa en NS. Är det någon som har testat högtalarna till NS-PLA-42 och vet om de är nåt att ha? Står i valet och kvalet mellan dem och att satsa på ett schysst surroundsystem... Som småbarnsförälder finns det fördelar med att inte ha allt för mycket prylar runt om i rummet som går att dra i och leka med.
Alla synpunkter mottages tacksamt!
Postad 05 October 2004 - 10:24
Pete
-
Pete
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Som småbarnsförälder finns det fördelar med att inte ha allt för mycket prylar runt om i rummet som går att dra i och leka med. 
En annan fördel är ju att när dom ska titta så räcker det med att starta TV:n. Annars måste dom starta förstärkaren för att få ljud och där vill man kanske inte att dom pillar. "Först startar du TV:n sen tar du denna fjärrkontrollen och startar Förstärkaren och väljer TV på den här knappen..." Inte det lättaste precis med småbarn.
Redigerat av Pete, 05 October 2004 - 10:25.
Postad 05 October 2004 - 19:33
drdos
-
drdos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
NS42 vs PA30 Är mkt förtjust TV-bilden på en Panasonic PA30 men har tyvärr inte sett någon NS 42 live. Snälla, snälla ni som har en Northern Star, hjälp mig att klarlägga följande: NS42 som TV Hur är TV-bilden jfr med PA30: - Svärta? - Detaljer? - Djup? - "Hastighet" t ex om man tittar på Fotboll NS 42 som PC-skärm Hur är NS42 som PC-skärm: - Funkar det att köra 1024*760 men knivskarp skärpa? Varför ska man lägga mellanskillnaden för en NS42i istället för en vanlig NS42:a avseende 42i jfr 42:an när det gäller:- Att använda dem som TV - Att använda dem som PC - Avseende HDTV Tack på förhand,
Postad 05 October 2004 - 22:25
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
NS42 vs PA30 Är mkt förtjust TV-bilden på en Panasonic PA30 men har tyvärr inte sett någon NS 42 live. Snälla, snälla ni som har en Northern Star, hjälp mig att klarlägga följande:
hehe tyvärr så hag jag inte sett Pannan Live och dom som har den i forumet har tagit korten för långt bort för att man ska kunna se hur bilden är. föresten vilka butiker har PA30n? det vore skoj att kika på den. Hur är TV-bilden jfr med PA30: - Svärta? - Detaljer? - Djup? - "Hastighet" t ex om man tittar på Fotboll
om man tar hur jag upplever bilden på NSen med Scart RGB anslutning vid digital tv. Svärta: mycket bra! med rätt inställninar på bilden. Detaljer: bra beroende på sändning,men du kan inte blåsa på med max skärpa då ser man alla pixel fel i sändningen,men det har ju iofs inget med skärmen att göra. Djup: mycket bra,kontrasten räcker och blir över Hastighet: inga som helst problem med släpningar eller ryck åter igen,om det rycker så beror det på sändningen. dock ser ju fotboll helt kasst ut men det gör det väl även på Pannan,konstigt vore det annars:) NS 42 som PC-skärm Hur är NS42 som PC-skärm: - Funkar det att köra 1024*760 men knivskarp skärpa?
Nope men skärpan räcker för att kunna läsa text 3 meter ifrån skärmen. frågan är om du vart så mycket klokare av det där?...hehe en sista inflik DrDos: har du inte skådat HDTV på en NS då har du missat nåt! det är först då man ser vad NSen "kan" prestera.
Redigerat av Unregistered1008, 05 October 2004 - 22:39.
Postad 05 October 2004 - 23:03
lucke
-
lucke
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Expert i Lund har iaf PA30
MVH
Magnus
Postad 06 October 2004 - 16:38
drdos
-
drdos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Elgiganten i Jakobsberg har även de en PA30 tillgänglig. Finns det fö någonstans där man kan se en NS42a, och helst då jfr med någon annan modell från någon annan leverantör?
Postad 06 October 2004 - 17:06
Unregisteredc76d9563
-
Unregisteredc76d9563
-
Beroende
-
-
1048 inlägg
Elgiganten i Jakobsberg har även de en PA30 tillgänglig. Finns det fö någonstans där man kan se en NS42a, och helst då jfr med någon annan modell från någon annan leverantör?
Det är nog dåligt med det. Förutom Yellow Express säljer även Apparat och Hembioconsult Northern Star. Om dom har nån demo vet jag inte.
Postad 06 October 2004 - 21:56
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Hur går det Morn
har du fått ordning på 720p genom komponent?
vad tycker du annars om bilden?
vore intressant om man kunde få nån ordning på om det är nån skillnad på "i" modellen mot den vanliga PLA-42 i bildkvalitet.
Postad 06 October 2004 - 22:30
Morn
-
Morn
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Tyvärr har jag ännu inte klurat ut hur jag ska få ut 720p. Men jag bytte från lakritssnören till netonnets avant-kabel och fick genast mycket bättre bild. Kan tänka mig hur mycket bättre det skulle bli med marcuscables. Men då återstår att välja mellan DVI eller komponent. Jag kan ju inte köpa båda, lite overkill...
Vågar jag chansa på DVI igen?
I övrigt är jag helt nöjd med bilden. Jag har meckat lite med de få inställningar som finns. En del gör ingen skillnad alls nästan, så det blir som det blir, känns det som. TV blir kass, för att kabel-tv här är kass. Jag ska snart koppla in datorn via VGA och se hur det blir.
Postad 07 October 2004 - 00:26
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
trist nyhet.
jag kollade upp lite ang samsung spelaren.
när man kör DVI med PAL filmer så kan det rycka när den ska konvertera till 720p eller 1080i.
surt att PAL uppspelning ska bli lidande!
alltså beror det inte på kabeln.
720P eller 1080i genom komponent står inget om i bruksanvisningen så det kanske inte funkar.
saxat från manualen:
DVI Output Judder:
The Screen Judder phenomenon may occur when framerate is converted
from 50hz to 60hz for 720p/1080i DVI output
Postad 07 October 2004 - 13:14
Unregistered3ecb30f4
-
Unregistered3ecb30f4
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
OK
Jag vill påminna om att denna tråden handlar om Norther Star plasma. Håll er till ämnet !!
/Henrik
Postad 13 October 2004 - 08:01
persan
-
persan
-
Rookie
-
8 inlägg
Finns det fler som har köpt NS42-i som har erfarenheter och tips på ins  tällningar,och hur man kan köra HDTV på den?
Postad 13 October 2004 - 15:16
Sea-Dweller
-
Sea-Dweller
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
"limiterad" version av NS-PLA-42:an !  Typiskt att jag ska envisas med att vänta på att de säljer dem i bra paket med högtalare och stativ. Gillar den i svart!
Postad 13 October 2004 - 21:55
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Finns det fler som har köpt NS42-i som har erfarenheter och tips på ins tällningar,och hur man kan köra HDTV på den?
jag tror det är rätt få som har köpt "i" modellen tyvärr. kanske för att det saknas konkreta svar på hur bilden är  jag vet heller inte hur mycket som skiljer "i" modellen mot den vanliga så man får ju gissa lite  kika här för HDTV mottagare https://www.minhembi...40hur du får ut 1080i från Datorn https://www.minhembi...ndpost&p=515980
Redigerat av Unregistered1008, 13 October 2004 - 21:56.
Postad 14 October 2004 - 09:07
persan
-
persan
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har haft min NS-42i i en dryg vecka,och är väldigt nöjd med bilden från analog TV och DVD.Jag har hört att det skall finnas någon film som avslöjar ev brister och som ger väldigt bra test på skärmen.Finns det något test material man kan köra som HDTV över PC'n,finns några DVD skivor?
Postad 14 October 2004 - 11:26
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Finns det något test material man kan köra som HDTV över PC'n,finns några DVD skivor? 
Här har du lite WMVHD trailers. http://www.microsoft...ntShowcase.aspx
Postad 14 October 2004 - 12:50
persan
-
persan
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack för infot!
Postad 15 October 2004 - 13:12
Unregisteredac4639cc
-
Unregisteredac4639cc
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Här har du lite WMVHD trailers. http://www.microsoft...ntShowcase.aspx
Du har ju pratat så varmt om hdtv nu Patrik_G så jag tog faktiskt och bställde mig en ny datorn häromdagen i stället för att köpa mig en dvd-spelare med dvi... med ati X800 XT 256 MB-kort...här skall hdtv:as... /Snurre
Postad 15 October 2004 - 13:19
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Du har ju pratat så varmt om hdtv nu Patrik_G
hehe jo jag är mäktigt imponerad av HDTV på NSen det är därför man vill pusha på andra att testa det  läs det här för den ultimata bild upplevelsen från Datorn till Plasman! https://www.minhembi...showtopic=74421föresten: hoppas du har en kioskvältare till CPU på den datorn du har beställt,du kan behöva det
Postad 15 October 2004 - 14:44
Unregisteredac4639cc
-
Unregisteredac4639cc
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Thnx. Det är en Intel P4 på 3.4GHz...hoppas det räcker nånvart.
Jag hör nog av mig snart igen för att kolla om du sitter på fler länkar till trailers "eller liknande" för hdtv!
Postad 15 October 2004 - 23:06
smeten
-
smeten
-
Rookie
-
6 inlägg
Funkybase: Varför sålde du din Northern Star plasma tv ?
Man kan ju undra, eftersom du köpte den alldeles nyss och nu säljer du den typ lika fort?
Intresserad bara, hade själv tänkt på en northern star och vill veta om det är av missnöje du säljer den för 24.500 kr.
Postad 18 October 2004 - 10:12
Gezealous
-
Gezealous
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Är det nån här som har läst M3-recensionen eller som rent utav har tidningen och kan scanna in recensionen? Skulle vilja läsa den i sin helhet innan jag bestämmer mig för NS och den har inte kommit upp på M3:s hemsida än
Tack på förhand!
/Jan
Postad 18 October 2004 - 10:28
Unregisteredc76d9563
-
Unregisteredc76d9563
-
Beroende
-
-
1048 inlägg
Är det nån här som har läst M3-recensionen eller som rent utav har tidningen och kan scanna in recensionen? Skulle vilja läsa den i sin helhet innan jag bestämmer mig för NS och den har inte kommit upp på M3:s hemsida än
Tack på förhand!
/Jan
Jag har den som jpeg, vet dock inte hur man lägger upp den här. Du kan ju maila mig så löser vi det.
Postad 18 October 2004 - 10:33
Unregisteredc76d9563
-
Unregisteredc76d9563
-
Beroende
-
-
1048 inlägg
Funkybase: Varför sålde du din Northern Star plasma tv ? Man kan ju undra, eftersom du köpte den alldeles nyss och nu säljer du den typ lika fort? Intresserad bara, hade själv tänkt på en northern star och vill veta om det är av missnöje du säljer den för 24.500 kr.
Jag sålde också min NS till förmån för Panasonic. Anledningarna finns skrivet tidigare i tråden men klipper in dom här igen. - Analog tv-bild var över förväntan. - Dvd via komponent (interlaced) var riktigt bra. - En hel del inställningsmöjligheter gjorde att den gick bra att anpassa. Negativt övervägde dock varför jag valde att sälja min till förmån för Panasonic. - Hade 2 skärmar hemma (den första blev utbytt) och båda hade döda pixlar. - Progressiv signal via komponent vart skit. Hoptryckt bild och vita streck uppe i kanten. - Tveksamt om HDCP-stöd finns via DVI (fick aldrig nåt svar av YE).
Postad 18 October 2004 - 10:52
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Jag har den som jpeg, vet dock inte hur man lägger upp den här. Du kan ju maila mig så löser vi det.
simpelt tryck bara på IMG högst upp(Kodknappar) sen klistrar du in eller skriver in länken till bilden
Redigerat av Unregistered1008, 18 October 2004 - 11:00.
Postad 18 October 2004 - 11:08
smeten
-
smeten
-
Rookie
-
6 inlägg
posta gärna m3 recensionen här, tack på förhand.
Postad 18 October 2004 - 12:22
Unregisteredc76d9563
-
Unregisteredc76d9563
-
Beroende
-
-
1048 inlägg
Sådärja...det var ju enkelt om man bara läser
Trodde jag...får detta svar: "Du kan inte ladda upp filer av den här typen"
Postad 18 October 2004 - 22:07
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
vart har du bilden nånstans?
posta länken här så fixar vi det.
du måste ladda upp bilden på nån egen FTP först,att ladda upp direkt hit går nog inte.
Postad 18 October 2004 - 23:17
Gezealous
-
Gezealous
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Det är en rätt stor jpg så jag länkar bara till den istället: Recension NS-PLA-42 i M3Tack till joeyua! /Jan
Redigerat av Gezealous, 18 October 2004 - 23:21.
Postad 18 October 2004 - 23:20
Gezealous
-
Gezealous
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag tror för övrigt mer på Patrik_G här än på M3 vad gäller bildkvalitet m.m., så därför beställde jag en NS-PLA-42 idag.
/Jan
Postad 18 October 2004 - 23:39
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Jag tror för övrigt mer på Patrik_G här än på M3 vad gäller bildkvalitet m.m., så därför beställde jag en NS-PLA-42 idag.
/Jan
låter bra det hoppas du blir nöjd tänk på att kringutrustningen för att få optimal bild är otroligt viktig. plasman är bara ett verktyg för att visa bild,vad du får för kvalitet på bilden beror helt på vad du matar med. dock ligger ribban för perfekt bild på NSen otroligt högt så det är inga problem  problemet är mest att komma dit och hitta den optimala konfigurationen. jag misstänker också att jag börjar blir lite gnäll kräsen,det som var bra bild för en måndad sen tycker man ser kasst ut nu
Postad 19 October 2004 - 13:52
Sea-Dweller
-
Sea-Dweller
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag börjar bli mer och mer sugen på en NS-PLA-42 men jag undrar vad det är för skillnad på den och NS-PLA-42i ? Har försökt att läsa mig till vad det är för skillnad men det är ju inte så jätteöverskådligt liksom.
Ni som köpt den på sistånde, har ni lyckats få med något extra?Jag gjorde en förfrågning för ett tag sedan då det ingick bordställ(eller om det var väggfäste) jag hade då inga som helst problem med att få med både väggfäste och ställ.
Postad 19 October 2004 - 19:26
Unregistered8f7d7607
-
Unregistered8f7d7607
-
Användare
-
-
157 inlägg
men vad händer om yellowexpress går i putten? Det är ju bara dom som håller i garantiärenden, och detta är inget jätteföretag direkt...
Postad 19 October 2004 - 22:02
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
men vad händer om yellowexpress går i putten? Det är ju bara dom som håller i garantiärenden, och detta är inget jätteföretag direkt...
ingen aning men maila och fråga om du undrar. [email protected]
Redigerat av Unregistered1008, 19 October 2004 - 22:04.
Postad 19 October 2004 - 22:40
Unregistered94e7701c
-
Unregistered94e7701c
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ni som snackar om HDTV på NS:en, hur får ni korrekt aspectratio på wmv9 material? Jag menar panelen är ju 1024*768 och så vitt jag vet så är inte wmv9 filmerna anamorphic. Finns det nått program som man kan sträcka ut dem med, tex som man kan göra med divx i Media Player Classic.
Postad 20 October 2004 - 11:17
Unregistered1008
-
Unregistered1008
-
Veteran
-
-
1703 inlägg
Ni som snackar om HDTV på NS:en, hur får ni korrekt aspectratio på wmv9 material? Jag menar panelen är ju 1024*768 och så vitt jag vet så är inte wmv9 filmerna anamorphic.
jo jo men du kan ju fortfarande köra i 720P och 1080i genom DVI och komponent? eller har jag fattat fel? (menar nu alltså HDin och inte NS-PLA-42) eller kan man bara köra 4:3 upplösningar från exemeplvis datorn till HDin? Bkam? du som har koll på läget,hur ligger det till?  du skrev tidigare i en annan post att du satt och skrev i 1280*1024 upplösning? vilket är ett 4:3 format. blir inte bilden utdragen då? eller blir bilden tvärtom..ihoppdragen vid 16:9 upplösningar?
Redigerat av Unregistered1008, 20 October 2004 - 11:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|