Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic TH-42PA30 *

1301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 October 2004 - 15:32

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Om skärmen inte fixar 720p, hur funkar det när (om) HDTV sänds i detta format? Kan man inte kolla på tv då eller får man använda den till filmvisning istället?
Jag står i valet och kvalet vilken skärm jag ska välja och det här är väl den avgörande frågan om det ska bli en Panna. Orkar nog inte vänta tills de nya modellerna rullar in och priset på denna är inte direkt fel ;)

Plasman skalar om bilden - dvs du kommer att se bilden men plasman får räkna om för att klara det med den lägre upplösningen 480 - precis som en projector.
Dock blir ofta resultat något bättre ändå.

Precis på samma sätt som en extern scaler kan ge något bättre bild även om källan (DVD) endast är 480 punkter eller 576. Omvandlar till 1080i så brukar detta ändå ge bäst bild även om projen endast klarar 480 punkter.

Hänger helt på mjukvaran i plasman men oftast är det så att högre skalning = något lite bättre bild (enligt min erfarenhet)
Detta funkar i princip alltid vid digital inkoppling så som DVI HDMI.
Via komponent mer osäkert och RGB skall man inte prata om.

I pannas fall hänger det på TV tunern. Dock är den inbyggda TV tunern nog inte byggd för något annat än std sändningar utan när HDTV kommer får du köpa en extern tuner och mata TVn med komponent (då DVI saknas).

Men visst är det osäkert - skriv mail till panna o fråga <_<

Boogie

Redigerat av bigbadboogie, 25 October 2004 - 15:34.

Postad 25 October 2004 - 19:53

PlasmaKrille
  • PlasmaKrille
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

I senaste numret av tidningen HemmaBio så skriver de att Panasonic TH42PA30 ger bäst bild via scart-RGB. Vad säger ni som har denna Plasma TV, får man bäst bild via scart-RGB eller via komponent med progressive scan? Jag är på gång och skall beställa en Panasonic TH42PA30, och undrar om jag skall köpa en dyr scart-RGB kabel eller satsa på en dyr komponentkabel för att få bäst bild? Kan ni tipsa om någon bra kabel?

Tack på förhand!

Mvh,
Krister

Postad 25 October 2004 - 20:21

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0

Hej på er.

Hittade den här tråden och blev intresserad av Panasonicen men efter att ha läst alla kablar, kopplingar, motstånd, transienter, inte göra si, inte göra så, koaxial, RGB, scart så undrar jag om man överhuvudtaget törs köpa en plasma och om man nu vågar köpa den så törs jag säga att jag skulle aldrig våga koppla in den. Min fråga är: Måste allt vara så komplicerat, ser ni skillnad på alla förbättringar ni gör eller är det flest saker när han dör vinner filosofin?

Mvh Från en som tänkte köpa den här plasman men är nu helt förvirrad (19 sidor snurr snurr)

Det behöver inte vara så komplicerat. Att detta är en riktigt plasma utgår jag ifrån att du redan insett. En dvd med antingen scart-kabel eller komponent-kabel till tvn, en digital-kabel mellan dvd och receiver, 2 analoga audio-kablar mellan tvn och receiver...klart.

EDIT: Oavsett scart eller komponent så är det för en "normal-användare" marginell skillnad. Likaså optisk eller coaxial digital-kabel.

Redigerat av Unregisteredc76d9563, 25 October 2004 - 20:35.

Postad 25 October 2004 - 20:33

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Hej!

I senaste numret av tidningen HemmaBio så skriver de att Panasonic TH42PA30 ger bäst bild via scart-RGB. Vad säger ni som har denna Plasma TV, får man bäst bild via scart-RGB eller via komponent med progressive scan? Jag är på gång och skall beställa en Panasonic TH42PA30, och undrar om jag skall köpa en dyr scart-RGB kabel eller satsa på en dyr komponentkabel för att få bäst bild? Kan ni tipsa om någon bra kabel?

Tack på förhand!

Mvh,
Krister

Som jag skrev ovan så ger Progressive Component från min Pioneer 575A via en "Audioquest YIQ-1 Component Cable Bullet Plugged" (http://www.hifihuset...id&id(visa)=575, fast där har man enklare kontakter än Bullet) något bättre bild än SCART RGB via min "Audioquest X-SCART" (http://www.ljudmakar...t_id=493&menu=2)

Postad 25 October 2004 - 20:52

PlasmaKrille
  • PlasmaKrille
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för svaret!

På Technikdirekt kan man köpa följande komponentkabel:

Hama YUV-Verbindungskabel 1,5 m Cinch 3-fach "ProClass" 48707.

Är detta en bra komponentkabel, eller bör man satsa på en dyrare och bättre kabel? Vinner man mycket i bildkvalitet om man köper en dyrare kabel, eller är skillnaden inte så stor?

Postad 26 October 2004 - 11:13

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Har nu äntligen köpt mig en pa30 och vill dela med mig av mina intryck efter att ha kört den i några dagar. Hade förresten först beställt den på technic direct.de men den var slut där så jag avbeställde och köpte den på onoff. (prismatchning mot netonnet) 24990:-

Vilken bild! Har du bara sett den i butik så vet du inte vad du väntar dig! Jag kör digital tv från parabol och det är en helt fantastisk bild! Nära DVD klass! Analog bild bild är ju inte lika bra, men ändå klart bättre än än den tv bild man ser när de demonstrerar på onoff m.m.

DVD bilden är också helt makalös! Och då använder jag min xbox som dvdspelare och den är väl inte känd att vara den allra bästa på marknaden.... Jag provade med både komponent och RGB scart från boxen men ser ingen större skillnad på filmer. På spel blir 480p med komponent kablen däremot svinbra.

Kort sagt jag är jävligt nöjd! Jag har hållt på och läst och kollat runt hur länge som helst och att man kan få en plasma för 25000:- som är en av de bästa på marknaden är ju helt fantastiskt!

Frågor?

Postad 26 October 2004 - 11:40

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Ja en liten fråga som jag ställt tidigare i tråden. :)
Om man zoomar in bilden, kan man då justera bilden i höjdled om texten hamnar utanför bild. Så kan jag göra på min tv idag och tycker det är bra.

Och min PA30 42" är på väg. Borde komma ikväll... :wub:

Postad 26 October 2004 - 12:40

Unregisteredf361f3f4
  • Unregisteredf361f3f4
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hade förresten först beställt den på technic direct.de men den var slut där så jag avbeställde och köpte den på onoff. (prismatchning mot netonnet) 24990:-

Nån som vet någon butik som prismatchar mot Netonnet i Stockholm ?

Postad 26 October 2004 - 13:46

Unregistered72210f23
  • Unregistered72210f23
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Var prismatchade du någonstans? Jag försökte prismatcha mot Netonnet på Onoff i Kållered, Göteborg, men han jag pratade med sa att det gäller enbart butiker max 5 mil ifrån onoff butiken, alltså kunde jag inte prismatcha mot Netonnet i Borås.

Har han rätt eller hittade han på en nödlögn?

Postad 26 October 2004 - 15:18

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Tror han pratade bs... Men grejen är den att jag tror Siba, OnOff, Elgiganten osv beställer från Panasonic Sverige som säljer varorna lite dyrare, medans Netonnet köper från Panasonic Tyskland som är billigare. På så sätt blir det rena förlustaffären för många av butikerna ovan att sälja till samma pris som Netonnet.

Postad 26 October 2004 - 15:28

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Kör Siba, Elgiganten och ONOFF med lägstaprisgaranti? Är det någon som vet detta.

Om dom nu kör med Lägstaprisgaranti är 5 mils snacket på gränsen till olagligt. Går man ut med reklam, att om kunden hittar varan biligare anpassar dom priset efter det. Måste det ju gälla. För ingen stanns i reklamen står det om någon 5 mils gräns.

Hur som helst så finns det en ONOFF i borås också.

Nu så har jag inte fått något svar om Firmwere, tror ingen annan vet om plasman går att uppgradera till 720p heller.

Det var inte många som svarade på min fråga om SVT får för sig att sända i 720p nästa år fungerar plasman då överhuvudtaget?

Redigerat av Octopussy, 26 October 2004 - 15:55.

Postad 26 October 2004 - 15:37

Unregisteredf361f3f4
  • Unregisteredf361f3f4
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
BTW, nån som har måtten på kartongen till TH-37PA30?

Måste kontrollera att den går in i kombin jag tänkte låna (Ford Focus) .... :-)

Postad 26 October 2004 - 15:45

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Jag ringde till Onoff Akuten nyss och där sa dom att i deras perm stog det att dom har lägsta pris garanti i en 10 mils radie runt butiken.

Postad 26 October 2004 - 15:50

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Var prismatchade du någonstans? Jag försökte prismatcha mot Netonnet på Onoff i Kållered, Göteborg, men han jag pratade med sa att det gäller enbart butiker max 5 mil ifrån onoff butiken, alltså kunde jag inte prismatcha mot Netonnet i Borås.

Har han rätt eller hittade han på en nödlögn?

Jag handlade på Onoff i Borås.

Postad 26 October 2004 - 15:52

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Kör Siba, Elgiganten och ONOFF med lägstaprisgaranti? Är det någon som vet detta. Om dom nu kör med Lägstaprisgaranti är 5 mils gränsen ren skit snack från deras sida. Hur som helst så finns det en ONOFF i borås också.

Nu så har jag inte fått något svar om Firmwere, tror ingen annan vet om plasman går att uppgradera till 720p heller.

Det var inte många som svarade på min fråga om SVT får för sig att sända i 720p nästa år fungerar plasman då överhuvudtaget?

En signal på 720p kan plasman inte ta emot. (om inte det kommer ett firmware)

Postad 26 October 2004 - 15:56

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Den skalar inte bilden då utan det blir svart?

Postad 26 October 2004 - 15:58

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Kör Siba, Elgiganten och ONOFF med lägstaprisgaranti? Är det någon som vet detta. Om dom nu kör med Lägstaprisgaranti är 5 mils gränsen ren skit snack från deras sida. Hur som helst så finns det en ONOFF i borås också.

Nej det är inget skitsnack. Det är upp till varje kedja att själva avgöra hur de ska tillämpa sin prisgaranti. Det finns inga generella regler för detta. Eller vad menar du?

När det gäller onoff så gäller deras prisgaranti butiker lokalt. Medans exempelvis Elgiganten prisjämför mot alla (även internet butiker tror jag)

Elgiganten säljer dock inte pa30 utan stativ så det är inte samma produkt som netonnet har.

Postad 26 October 2004 - 16:00

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Nej, skalar gör den ju med de format som den stöder. Om den även hade skalat 720p vad hade då ett firmware gjort för skillnad?

Postad 26 October 2004 - 16:22

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0

Nej det är inget skitsnack. Det är upp till varje kedja att själva avgöra hur de ska tillämpa sin prisgaranti. Det finns inga generella regler för detta. Eller vad menar du?

När det gäller onoff så gäller deras prisgaranti butiker lokalt. Medans exempelvis Elgiganten prisjämför mot alla (även internet butiker tror jag)

Elgiganten säljer dock inte pa30 utan stativ så det är inte samma produkt som netonnet har.

Du han svara innan jag ändrade inlägget vilket var synd. Om du kollar lite längre upp i tråden ser du att jag har ändrat.

Postad 26 October 2004 - 16:26

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0

Nej, skalar gör den ju med de format som den stöder. Om den även hade skalat 720p vad hade då ett firmware gjort för skillnad?

Jag skrev tidigare i denna tråd att jag hade kontaktat Pansonic och undrat om dom kommer släppa någon Firmwere till Pannan, så den blev kompatibel med 720p konstaterade bara att jag inte fått något svar än tyvärr.

Är dock fortfarande osäker på om skärmen helt kommer rata HDTV signalerna som SVT kommer sända, om dom nu skickas som 720p. Tycker det låter helt sjukt.

Redigerat av Octopussy, 26 October 2004 - 16:27.

Postad 26 October 2004 - 16:58

Ante40
  • Ante40
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag har precis pratat med både Onoff och El-giganten, ingen av dom kan prismatcha mot något internetföretag (Netonnet)

Jag har beställt en från Technikdirekt, så det blir väl bara att vänta.

Postad 26 October 2004 - 18:17

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Netonnet har även vanlig butik! Så det borde gå att matcha mot Netonnet

mvh Andreas

Postad 26 October 2004 - 18:57

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag skrev tidigare i denna tråd att jag hade kontaktat Pansonic och undrat om dom kommer släppa någon Firmwere till Pannan, så den blev kompatibel med 720p konstaterade bara att jag inte fått något svar än tyvärr.

Är dock fortfarande osäker på om skärmen helt kommer rata HDTV signalerna som SVT kommer sända, om dom nu skickas som 720p. Tycker det låter helt sjukt.

Vad sägs om att alla som har Vieran startar en email kampanj mot panasonic och frågar om 720p stöd? Dom kanske ger vika när dom inser att många vill ha det? :)

Postad 26 October 2004 - 21:31

Ante40
  • Ante40
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

mvh Andreas

Nej dom kollade även med kollegor, medans jag väntade.
Fast jag skall ringa i morrn igen och fortsätta tjata, har väntat i över 2 veckor nu.

//Anders

Redigerat av Ante40, 26 October 2004 - 21:32.

Postad 26 October 2004 - 22:16

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

mvh Andreas

Nej dom kollade även med kollegor, medans jag väntade.
Fast jag skall ringa i morrn igen och fortsätta tjata, har väntat i över 2 veckor nu.

//Anders

Som jag skrev så har jag precis köpt på onoff och prismatchat mot Netonnet. De pris jämför inte mot Internet företag men i Borås så har de en butik, så alltså går det bra på Onoff i Borås.

Det här alltså är ingen hypotetisk diisskusion, jag har precis gjort det.....
så kan vi lämna frågan ifall det går eller inte?

Postad 26 October 2004 - 23:37

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0

Vad sägs om att alla som har Vieran startar en email kampanj mot panasonic och frågar om 720p stöd? Dom kanske ger vika när dom inser att många vill ha det? :)

Tycker jag låter bra, har dratt i väg ett mail till. Någon annan som hakar på?

Postad 27 October 2004 - 00:09

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Går det att ha scart-rgb och komponent inkopplat samtidigt på pannan?......tänkte att det då blir lättare å jämföra vilket som är bäst bild rgb eller progressiv scan?
Kör Pioneer 868avi dvd-spelare..den fixar båda

btw....har skitsvårt för att välja bra/billigt väggfäste till pannan 42" som funkar...ni som handlat på netonnet....funkar det slima fästet bra? svårt att montera?....går det att sätta dit grova scart-cablar bakom?
(har 3 st feta IXOS-kablar)
behöver inte tilt-funktion.......

Postad 27 October 2004 - 08:36

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Tycker jag låter bra, har dratt i väg ett mail till. Någon annan som hakar på?

Har ni specifik mail adress eller drar ni ivag de till panasonic sverige eller?..Jag hakar pa direkt!..:)

Postad 27 October 2004 - 08:39

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Ändrat

Redigerat av Unregistereddae7cbc8, 27 October 2004 - 08:39.

Postad 27 October 2004 - 14:13

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Hej!

Redigerat av Unregistered16e91aee, 28 October 2004 - 09:28.

Postad 27 October 2004 - 14:57

morphex
  • morphex
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag förstår inte riktigt diskussionen. Har ni glömt att Netonnet även bedriver näthandel? Det innebär att man kan få plasman hemkörd direkt till dörren. Givetvis mot en fraktkostnad. Dock mycket billigare än OnOff, Siba och Elgiganten.

Postad 27 October 2004 - 15:10

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Jo

Redigerat av Unregistered16e91aee, 28 October 2004 - 09:28.

Postad 27 October 2004 - 15:37

morphex
  • morphex
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tro mig, de kan inte sälja den till det pris som Netonnet/Fyndbörsen mm har. Ren förlustaffär alltså. Det är ju därför de gör köpvillkoren såpass grumliga som de är. Att räkna avstånd till närmsta butik fågelvägen tycker jag låter väldigt märkligt.

Som sagt, det är tack vare butiker såsom Netonnet, Fyndbörsen mm som vi får den prispress vi har idag. Det är DET som är konkurrens. Hade bara OnOff, Siba och Elgiganten fått figurera hade denna TV kostat 40.000 kr minst.

Vad gäller serviceverkstäder använder bl a Netonnet av samma auktoriserade servicekedjor som alla andra aktörer. Skillnaden är bara att du måste bära in din TV i butiken om den går sönder för att dom senare skall skicka vidare den till verkstaden. Vid näthandel skickar du TV:n direkt till verkstad vilket sparar ett led i processen = snabbare service. Sedan kommer det alltid finnas personer som tycker det är tryggare att prata ansikte mot ansikte. Jag tycker bara det är jobbigt att släpa en TV till butiken.

Redigerat av morphex, 27 October 2004 - 15:42.

Postad 27 October 2004 - 22:32

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Går det att ha scart-rgb och komponent inkopplat samtidigt på pannan?......tänkte att det då blir lättare å jämföra vilket som är bäst bild rgb eller progressiv scan?
Kör Pioneer 868avi dvd-spelare..den fixar båda

btw....har skitsvårt för att välja bra/billigt väggfäste till pannan 42" som funkar...ni som handlat på netonnet....funkar det slima fästet bra? svårt att montera?....går det att sätta dit grova scart-cablar bakom?
(har 3 st feta IXOS-kablar)
behöver inte tilt-funktion.......

Det går att ha två SCART-RGB och en SCART-SVideo inkopplade samtidigt med komponent. Dock - om man har något inkopplat på AV4-SCART:en så behöver den utrustningen ofta vara avstängd för att det ska gå att växla till komponent.

När det gäller SCART-kablarna så är det inte så fantastiskt på Pannan. Kablar med rak kontakt sitter bra, den vanliga vinklade kontakten är inte helt lyckad tillsammans med TV:n. Det går, jag har en sådan Audioquest-kabel inkopplad, men en rak kontakt är bättre. Sedan är de kabelhållarna som sitter och ser praktiska ut på baksidan mer "lakrits-dimensionerade" men man kan ju fylla i det som får plats i alla fall. Det här gäller alltså själva TV:n, oberoende av vilket fäste man har.

Redigerat av tommypeters, 27 October 2004 - 22:33.

Postad 28 October 2004 - 10:27

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Varför skulle de göra det för? Då finns det ju ingen anledning att köpa deras nyare versioner... vilket förmodligen kommer bli deras svar.

Postad 28 October 2004 - 10:49

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Varför skulle de göra det för? Då finns det ju ingen anledning att köpa deras nyare versioner... vilket förmodligen kommer bli deras svar.

"Who dares wins" :P

Postad 28 October 2004 - 19:33

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Såg att fyndbörsen idag höjde priset på TH-42PA30...kanske dax för alla velpottar att slå till medans den fortfarande är så pass billig som den är? :huh:
Fick nyligen höra att Vieran numera är en bristvara och jag skulle gissa på att det är därför som priset gått upp (men det är en ren gissning).....
Själv så slog jag till ikväll! :( Blev en beställning från netonnet för 24790:- levereras mellan 8/11 - 12/11...hoppas man :huh:

Postad 28 October 2004 - 19:48

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Slog också till ikväll.........fick den för 26 250kr med tillbehör, prutat å klart i Svensk butik :( (panasonics egna fäste TY-WK42PV3W som ligger på 3000 spänn, + inkl. frakt)....

tycker jag var ett bra pris i dagsläget.......bara 750:- mer än technikdirekt....(lite enklare att vända sig till en svensk butik om nånting strular.....så det är det värt tycker jag)

Fatta det.....man kan få plasman + projektor Z3 eller Panasonic PT-AE700 med schyst duk och fäste, för samma pris som en Pioneer PDP-435HDE plasma :huh:
tål att tänkas på.......

tänkte själv ha plasman till tv-tittande (vilket den slår Pioneer i vad gäller bildkvalité)....och sen när ekonomin tillåter, PT-AE700 till film.

Postad 28 October 2004 - 20:03

Unregistered37316330
  • Unregistered37316330
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Srna, från var köper du din till det priset?

Postad 28 October 2004 - 20:10

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Jag hämtade tidigare ikväll ut min komponentkabel på posten...och vilken bild det sedan blev på Pannan via 576 progressivt. En helt otrolig bild... jag har inga ord och beskriva bildkvaliteten. Min DVD-spelare är rätt så mediåker enligt olika tester och man börjar fundera vad än bättre DVd skulle göra ?

Jag testade också att köra 720p och 1080p och ingen av dom fungerade.

Redigerat av Unregistered32592, 28 October 2004 - 20:11.

Postad 28 October 2004 - 20:17

jskog
  • jskog
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
hmmm intressant eftersom jag så gott som bestämt mig för att köpa P42PA30 + ny Inspelningsbar HD - DVD.

Vad är det för kablar, pris och spelare?

Postad 28 October 2004 - 20:26

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Jag har en 37PA30 som matas från en Kiss DP500 via component över scart. En Kiss specialitet. Kabeln som jag köpte är en Supra scart till component. Pris strax under 600:-

Redigerat av Unregistered32592, 28 October 2004 - 20:28.

Postad 29 October 2004 - 07:28

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

btw....har skitsvårt för att välja bra/billigt väggfäste till pannan 42" som funkar...ni som handlat på netonnet....funkar det slima fästet bra? svårt att montera?....går det att sätta dit grova scart-cablar bakom?(har 3 st feta IXOS-kablar)

Ska posta lite bilder på slimlinefästet senare idag.

Postad 29 October 2004 - 10:53

hajen1
  • hajen1
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Har jämfört 2 kablage, dels Supra komponentkabel ( progressiv ) med Scart
Audioquest X ( RGB ) Tycker att Scarten ger en något bättre bild. Provade nu på morgonen efter ha läst "Hemmabios omdöme om 42 PA30. Såg först ingen skillnad
men efter några timmar lutar det åt Scarten. Kan vara att Denon A-11 är bättre på
RGB.
Har någon några tips om bildinställningar ex: Dynamisk-normal osv.
Undrar dessutom om någon testat vilket är bäst ljudmässigt: Firewire eller standardkoppling.

Postad 29 October 2004 - 11:28

Unregisteredcba5ebc8
  • Unregisteredcba5ebc8
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Jag fick hem min PA30 igår och är väldigt nöjd med bilden. Men bildinställningen "Dynamisk" var inte rolig. Obegripligt att den levereras med den inställningen. "Normal" gav mycket bättre bild så den ändringen kan jag rekommendera.

Intressant med jämförelsen scart RGB mot komponent. Har bara kört komponent ännu men man kanske borde testa RGB i helgen och se om det kan bli ännu bättre.

Postad 29 October 2004 - 14:34

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

btw....har skitsvårt för att välja bra/billigt väggfäste till pannan 42" som funkar...ni som handlat på netonnet....funkar det slima fästet bra? svårt att montera?....går det att sätta dit grova scart-cablar bakom?(har 3 st feta IXOS-kablar)

Ska posta lite bilder på slimlinefästet senare idag.

Påbörjad i denna tråd

Postad 29 October 2004 - 17:25

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0

Hej!
Audioquest X ( RGB ) Tycker att Scarten ger en något bättre bild. Provade nu på morgonen efter ha läst "Hemmabios omdöme om 42 PA30. Såg först ingen skillnad
men efter några timmar lutar det åt Scarten. Kan vara att Denon A-11 är bättre på
RGB.
Undrar dessutom om någon testat vilket är bäst ljudmässigt: Firewire eller standardkoppling.

bra att du nämner det..........vill helst undvika köpa komponent...när jag har IXOS-guld scarts som ligger på 1000 spänn styck.....berätta gärna mer om skillnaderna mellan scart å komponent

Postad 29 October 2004 - 20:49

Unregisteredfd78117b
  • Unregisteredfd78117b
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Kan man köra tvens egna högatalare som center i ett hemmabio system? Någon som vet?

Postad 29 October 2004 - 23:06

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Hej!
RGB.

Kan också vara att Audioquest-kabeln är bättre.

Postad 30 October 2004 - 02:34

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Har inte denna fina plasma DVI ?

/jonas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.