Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?

1324 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 November 2004 - 14:23

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jag har länge gått och funderat på valet mellan thomson och Sagem. Ett tag lutade jag åt Thomson eftersom Sagem inte har HDCP stöd.

Nu har jag dock svängt igen, målet med att köra DVI är ju att få bättre bild, men enligt M3s test så är ju Sagems bild rejält mycket bättre redan från början. Jag tror inte att Thomson med DVI är bättre än Sagem med komponent.

Dessutom kommer jag att köra DVD utan HDCP in på DVI ingången. Senare när HDtv kommer (2-5 år?) så kan jag köra in det via komponent.
För att köra bägge på en apparat med en kontakt krävs en HDMI|DVI switch och det kan nog tänkas att det kommer sådana som kommer att ta bort HDCP inom ett par år. Krypteringen knäcktes ju redan 2001, och finns det en marknad så brukar det ju komma....

Ett annat plus med Sagem för mig är VGA in, smidigt att koppla in datorn utan att behöva gå bakom TVn och byta DVI-sladd.

Vad tycker ni andra om valet Thomson|Sagem, har jag rätt eller fel?

Det blir alltså en Sagem för mig -men var ska man beställa? Dom priser som finns på prisjakt verkar inte så strålande om man jämför med Thomson, som har samma rek pris som Sagem. Neråt 25 ska man tydligen kunna få den för, men varken pricerunner eller prisjakt har några bra länkar.

Postad 19 November 2004 - 15:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...19194&type=.png

Postad 19 November 2004 - 17:19

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

https://www.prisjakt...19194&type=.png

Jag har sett länkarna på prisjakt, det jag menade var att det finns bättre priser att få än dom som finns på prisjakt och pricerunner.

Postad 19 November 2004 - 18:01

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*Mcederva*

Jag betalade gärna lite mer för sagemen å få köpa den på en vanlig butik..
det är så pass mycke pengar det handlar om..så man vill inte få nå´t strul med internett butiker..det är då min egen filosofi

jag såg thomson och sagem stående bredvid varandra..sagem hadde markant bättre bild...då matad med samma dvd..och det var även en tekniker från thomson där som sa att han skulle minnsan justera till bilden så att den skulle slå sagemen..han skruvade i 1 timme..men kom inte i närheten iallafall..*s*..surt för thomson..:)

jag har ju inte fått tillfälle att testa dvi på sagemen än ,men du ska veta att redan vid scart är det riktigt riktigt bra bild..skillnaden mot komponent är i stort sett obefintlig enligt min mening..

klart du ska köpa en sagem..;)
alla hdcp problem och annat tror jag inte blir nå´t problem i framtiden..
som du säger..boxar å annat..finns ju redan nu en uppsjö av dvd:s utan Hdcp å välja mellan..;)

//Dogge

Bifogad fil(er)

Postad 19 November 2004 - 18:02

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Dubblett

Redigerat av Doggydoggen, 19 November 2004 - 18:06.

Postad 19 November 2004 - 18:49

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

klart du ska köpa en sagem..:)
alla hdcp problem och annat tror jag inte blir nå´t problem i framtiden..
som du säger..boxar å annat..finns ju redan nu en uppsjö av dvd:s utan Hdcp å välja mellan..;)

//Dogge

Vilka då? Finns det nån under 3000:- vet du det Dogge?

Postad 19 November 2004 - 19:47

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Vilka då? Finns det nån under 3000:- vet du det Dogge?

Yamkawan för ca 1400 och samsung för ca 2200 är exempel på spelare som man kan köra utan hdcp.

Såvitt jag har förstått behöver man ingen dyr kvalitetsspelare om man ska köra dvi, eftersom allt är digitalt.

Angående Butik vs internet skulle jag nog kunna tänka mig att betala mer för att få köpa den i nån butik, men jag har inte sett nån kedja som har den, allra minst i närheten av Härnösand där jag bor.

Postad 19 November 2004 - 20:53

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*Mcederva*

Finns i umeå..dom skickar till hela norrland..jag är storkund hoss han..gratis öl på
krogen..*asg*..skämt å sido
Ulfs stormarknad..han har räntefri avetalning..oftast iallafall..
inga problem vid problem så att säga
och har bra priser..men pruta alltid..:)

//Dogge

Postad 19 November 2004 - 21:52

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Ny profilbild på mig!
Jag ser "Doggy" som en förebild. Skulle vara mycket ballare om man såg hur alla man tjötade med såg ut. :P

Håller ni inte med? <_<

/Mada

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 19 November 2004 - 22:51.

Postad 19 November 2004 - 22:11

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Bortaget!

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 19 November 2004 - 22:51.

Postad 19 November 2004 - 23:40

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

*Mcederva*

Finns i umeå..dom skickar till hela norrland..jag är storkund hoss han..gratis öl på
krogen..*asg*..skämt å sido
Ulfs stormarknad..han har räntefri avetalning..oftast iallafall..
inga problem vid problem så att säga
och har bra priser..men pruta alltid..<_<

//Dogge

Intressant, det ska jag kolla upp.

Är det nån som vet vilka kedjor som är återförsäljare för Sagem?

Postad 20 November 2004 - 18:12

mjölner
  • mjölner
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Euronics är ÅF för Sagem.

Postad 20 November 2004 - 20:47

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Euronics är ÅF för Sagem.

Tack för tipset, jag har skickat ett mail till närmaste Euronics för att se om dom kan matcha priset som du fick.

/Matte

Postad 21 November 2004 - 10:56

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Om du har köpt den av fyndbörsen så är det deras ansvar att hjälpa dig med tv:en kan väl inte vara kunden som ska ha kontakten med samsung??

Enligt mina erfarenheter så går det mycket snabbare att gå direkt på källan än via återförsäljaren. Man kanske får prata med någon som verkligen vet vad det handlar om och som kan ta ett snabbt beslut. Går man via ÅF, särskilt en nätsäljare, så skall någon där ta sig an problemet, ev vidarerapportera det till sin egen reklamationsansvarig, vidare till ev grossist och till slut kanske det når "rätt" person på Samsung.

När jag hade problem med min Toshiba bakproj så kontaktade jag Toshiba direkt, inte den lokala Experthandlaren. Jag fick prata med ansvarig för TV på Toshiba som direkt förstod problemet. Det fanns då ingen reparatör där jag bor som var kontrakterad att reparera Toshiba TV. Jag sade att jag ogärna ville skicka min TV 100 mil enkel väg för att dom skulle titta på den. Nästa dag hade områdesansvarige på Toshiba tagit kontakt med en lokal firma (som jag rekommenderat!) och ordnat så att dom numera var godkända som serviceställe för Toshiba TV. Det hade aldrig hänt om jag hade gått via Expert... <_<

Jag gillar inte att passivt vänta på svar, jag vill gärna själv prata med den som tar besluten så att min version inte blir förvrängd eller feltolkad. Jag tror att det har hänt Mada i detta fall.

Redigerat av Tomas L, 21 November 2004 - 11:03.

Postad 21 November 2004 - 19:51

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag har länge gått och funderat på valet mellan thomson och Sagem. Ett tag lutade jag åt Thomson eftersom Sagem inte har HDCP stöd.

Nu har jag dock svängt igen, målet med att köra DVI är ju att få bättre bild, men enligt M3s test så är ju Sagems bild rejält mycket bättre redan från början. Jag tror inte att Thomson med DVI är bättre än Sagem med komponent.

Dessutom kommer jag att köra DVD utan HDCP in på DVI ingången. Senare när HDtv kommer (2-5 år?) så kan jag köra in det via komponent.
För att köra bägge på en apparat med en kontakt krävs en HDMI|DVI switch och det kan nog tänkas att det kommer sådana som kommer att ta bort HDCP inom ett par år.  Krypteringen knäcktes ju redan 2001, och finns det en marknad så brukar det ju komma....

Ett annat plus med Sagem för mig är VGA in, smidigt att koppla in datorn utan att behöva gå bakom TVn och byta DVI-sladd.

Vad tycker ni andra om valet Thomson|Sagem, har jag rätt eller fel?

Det blir alltså en Sagem för mig -men var ska man beställa? Dom priser som finns på prisjakt verkar inte så strålande om man jämför med Thomson, som har samma rek pris som Sagem. Neråt 25 ska man tydligen kunna få den för, men varken pricerunner eller prisjakt har några bra länkar.

Ang VGA-in ja, vart sitter den? På bilder från axiumens baksida ser man som sagt ingen vga-ingång...

Sen en kanske dum fråga: vad är högsta upplösning man kan få via komponent, samma som via dvi eller 1024x768? På min gamla panasonic får jag högst in 1024x768 med komponent å svhs, bäst blir det med komponent eftersom kablarna är 10 meter långa å jag uppgattar svhs som mer flimmrig då... har ingen dvi utgång på pc'n så det får bli vga till min nya julklapp (I wish)

Postad 21 November 2004 - 20:07

BWF
  • BWF
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Snart kommer det ännu mer roliga bakprojar:

http://www.infocusho...play/50md10.asp

Om jag inte har fel så är den ca 18 cm tjock. Går att hänga upp på väggen. Verkar dock bli rätt dyr, ca 7000$

Postad 21 November 2004 - 20:35

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
BWF

Thomson har redan haft 2,st såna modeller på marknaden nu ett tag och det är DSZ644. Den är mindre än 18 cm

Postad 21 November 2004 - 20:50

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Vga:n är på framsidan..:)

Postad 21 November 2004 - 22:22

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Ang VGA-in ja, vart sitter den? På bilder från axiumens baksida ser man som sagt ingen vga-ingång...

Sen en kanske dum fråga: vad är högsta upplösning man kan få via komponent, samma som via dvi eller 1024x768? På min gamla panasonic får jag högst in 1024x768 med komponent å svhs, bäst blir det med komponent eftersom kablarna är 10 meter långa å jag uppgattar svhs som mer flimmrig då... har ingen dvi utgång på pc'n så det får bli vga till min nya julklapp (I wish)

Produktbladet är lite vagt på den punkten, men jag tolkar det som att den har två komponentingångar, en interlaced, och en progressiv. Den klarar max 1080i resp. 720p på dom ingångarna. På VGA, som är RGB, klarar den som mest 1280x1024.

Postad 22 November 2004 - 13:36

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Infocus kostar 50 000 kr för 50" och 63 000 kr för 61" helt sjukt men det kan bero på att de har darkchip som är svindyrt från Ti

/Jörgen

Postad 22 November 2004 - 13:44

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Thomsons smala modell kommer också ligga i samma prisklass som infocusen

mvh Andreas

Postad 22 November 2004 - 13:54

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Köp senaste M3 tidningen där jämförs de 4:a "bästa" DLP modellerna.
Samsung 46L3 får 6/10 , klagomål på färgåtergivning.

Den som vann testet överlägset var Sagem Axium 50

Postad 22 November 2004 - 14:31

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hur får jag in ett worddokument med bilder på mina tester i forummet utan att klistra in det? så det blir lååååångt?

Skall slutföra del 3 imorgon kväll finslipar bildtexter

/Jörgen

Postad 22 November 2004 - 18:14

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Lepricon

Vi vet, men tack för tipset i alla fall.

Samt skrevits redan 2,gånger nu i vilken ordning m.m dom kom i

Postad 22 November 2004 - 18:21

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0
Hur är det med garanti och sånt med Sagem. Är det krångligare än tex Samsung?

Postad 22 November 2004 - 18:36

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Om du har köpt den av fyndbörsen så är det deras ansvar att hjälpa dig med tv:en
kan väl inte vara kunden som ska ha kontakten med samsung??

Du ska definitivt inte godkänna en så förvrängd bild..
dom får ju självklart ta tillbaka tv:en..
gör dom inte det..ta då kontakt med allmänna reklamations nämnden så hjälper dom dig

Detta är ju inte bra reklam för fyndbörsen..
med dom kommer jag definitivt inte att göra affär med..
ganska typiskt..billigt men tar inga ansvar
man blir ju förbannad.. :)

//Dogge

Nu har Fynbörsen sett mina bilder och de har inte sett maken till bild. De skrattade i kör. De har aldrig sett nått liknande. Alla som har köpt denna modell har varit grymt nöjda så jag måste ha fått värsta måndags exet.

Kommer att få pengarna tillbaks och de hämtar TV'n.
Han erbjöd sig även att hämta hem vilken tv som helst åt mig.
Han var dock tveksam till Sagem . Var inte så säker på att garanti och service var så lättskötta. Nån som har nån erfarenhet?

Skall dock försvara fynbörsen lite som tycks ha suttit i kläm mellan det jag har sagt och vad servicesnubben har sagt.

Nu känns det som det snart är uppklarat.

Den roligaste bilden är ändå denna. Även de som inte är travintresserade ser nog att hästarna inte är av samma slag!!!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 22 November 2004 - 19:36.

Postad 22 November 2004 - 20:50

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Infocus kostar 50 000 kr för 50" och 63 000 kr för 61" helt sjukt men det kan bero på att de har darkchip som är svindyrt från Ti

/Jörgen

Den har ju dessutom inbyggda HD-tuners för både analog å digital tv med kortläsare + maffig fjärris för tio apparater, mao VILL HA!!

Postad 22 November 2004 - 21:50

mcederva
  • mcederva
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hur är det med garanti och sånt med Sagem. Är det krångligare än tex Samsung?

Doggydoggen hade ju fel på sin Sagem när har fick den, såvitt jag kommer ihåg så skickade dom en ny omgående så det är nog inga problem. Hanterandet beror såklart på var man handlar också, men konsumentköplagen kan ingen gå runt så länge man köper i Sverige.

Postad 23 November 2004 - 00:05

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
*Mada*

Är glad för din skull..kul att det gick bra..:))))
*tummen* upp för fyndbörsen åxå..då kan man handla där ändå..*s*

Sen funderingarna runt sagem..
jag fick fel på min första tv..
var inga problem ..
jag sa att den fungerar inte som den ska...dom kollade inte änns på tv:en..
utan jag fick en ny samma dag..

köpte även till en försäkring
så om sverige förlorar vm i ishocky å jag skickar tv:en ut genom fönstret med karm å allt.. så är det bara att hämta en ny..*s*

Ps:..måste bara tillägga..om det inte vore för att det inte är bra att ha strömförande apparaturer i sängen
så hadde jag nog tagit sagemen med mig ner i den..så nöjd är jag..*s*

//Dogge..

Bifogad fil(er)

Postad 23 November 2004 - 09:50

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
72 timmars service för Sagem är det som gäller

Jag vill också ha scooter men har ingen snööööööööö
//Jörgen

Postad 23 November 2004 - 09:52

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
MADA du borde skicka detta till Samsung och skicka med ett vykort som spelar
" Isen´t it lovely" av Stevie Wonder, han är blind......

Men otur kan alla ha

/Jörgen

Postad 23 November 2004 - 11:12

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Så vad tycker ni nu då, är 50" tillräckligt mycket eller börjar det kännas för litet?

Postad 23 November 2004 - 12:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Så vad tycker ni nu då, är 50" tillräckligt mycket eller börjar det kännas för litet?

Bra till vardagsrummet, alldeles för lite till filmtittning :D

Postad 23 November 2004 - 12:30

bullbussen
  • bullbussen
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
En snabb fråga, funderar på att köpa en sagem axium 50. Har tidigare varit inne på projektorer men denna modell verkar trevlig :D

Hursomhelst, jag kollade på ett par dlp-projektorer, infocus 4805 och någon billig lg-modell, tyckte det var väldigt jobbigt med regnbågseffekten på dom modellerna, däremot inte på dom dyrare modellerna med snabbare färghjul(?). Har för mig dom snurrade i 5x, då undrar jag bara, hur snabbt färghjul(?) sitter det i Sagem maskinen, nåon som vet?

Tack på förhand
/H

Postad 23 November 2004 - 12:57

Unregisteredb28e6345
  • Unregisteredb28e6345
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jörgen >> Är det något speciellt du menar med: "72 timmars service för Sagem är det som gäller" :D

Postad 23 November 2004 - 13:04

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Nej vad jag fått skall det vara åtgärdat med service inom 72 timmar
/Jörgen

Postad 23 November 2004 - 13:06

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Äntligen Sony´s 765p kastades ut genom förnstret och idag ankom 730P som ha alla funktioner som 930 har men där man tar bort förstärkaren onödigt att ha 2 *smile*

Har redan påbörjat final testing och del 3 skrivs på Sagem test

/Jörgen

Postad 23 November 2004 - 16:31

Doggydoggen
  • Doggydoggen
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ruskigt intressant..speciellt om du ska testa dvi??
du får rappa på..får ju magsår av att vänta..*s*

//Dogge

Postad 23 November 2004 - 16:57

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Behöver få lite funderingar besvarade:

Har varit inne på en Sagem Axium men jag inser att jag skall vänta för att få bättre grejer. Tex Infocus tv´n eller kanske panasonic som skall släppa lite DLPer.

Visst även om det handlar om 40 000 så vill jag faktiskt ha riktigt bra grejer.
Det känns ju ändå som att man kommer att få mer tv för pengarna än om man
jämför med pioneer plasman 50 tum som kostar 63 000 idag.

Det där med regnbågseffekter måste väl bero på färghjulet. Eller ?
Alla säger att det inte går att komma ifrån, men hur är det med
3-CHIP DLP ? de har ju inget färghjul utan ett prisma istället.

http://www.dlp.com/d...gy_overview.asp

Finns det några RPTV med 3-CHIP DLP ? Då borde ju problemet med
regnbågseffekter elimineras

Vilken tror ni kommer att bli den bästa RPTVn säg under Q1 Q2 2005 ?

Personligen tycker jag Infocus Screenplay 50MD10 verkar hur grym som helst.

Postad 23 November 2004 - 17:32

Unregistered8221d29b
  • Unregistered8221d29b
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

...snip

Det där med regnbågseffekter måste väl bero på färghjulet. Eller ?
Alla säger att det inte går att komma ifrån, men hur är det med
3-CHIP DLP ? de har ju inget färghjul utan ett prisma istället.

http://www.dlp.com/d...gy_overview.asp

Finns det några RPTV med 3-CHIP DLP ? Då borde ju problemet med
regnbågseffekter elimineras

Vilken tror ni kommer att bli den bästa RPTVn säg under Q1 Q2 2005 ?

Personligen tycker jag Infocus Screenplay 50MD10 verkar hur grym som helst.

Japp, med 3-chip försvinner regnbågarna. Bitdjupet blir också mycket bättre och ljusgenomsläppet. Så där försvinner 3 av DLP teknologins stora nackdelar direkt. Tyvärr tillkommer en annan... priset... Du får inte en DLP frontprojektor med 3-chip under 200 000.
Vad jag vet så finns ingen 3-chip DLP tv för konsumentbruk, om ens överhuvudtaget. Räkna inte med priser under 70 tusen innan 2006 iaf.. men vi får väl se.. kanske kan de göra något kul med HD3 här.. men som sagt under 70 000 blir nog svårt under 2005. Om det ens kommer någon 3-chip DLP Tv. Men inget är säkert i denna värld, märkligare saker har hänt, även om det inte är troligt.

Sen bästa RPTV är omöjligt att svara på.. det är ju individuellt. Gillar du DLP svärtan? LCOS mjukheten? Kanske inte ska avskriva CRT heller för alla som inte gillar digitalt och behöver maximal svärta? Kanske kommer någon apparat med aktiv iris och överraskar alla? En LCD t.ex som överraskningen HS50 på frontprojektorsidan? :D

Redigerat av Unregistered8221d29b, 23 November 2004 - 17:38.

Postad 23 November 2004 - 18:50

Unregistered33cb85c2
  • Unregistered33cb85c2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Då var den beställd. En samsung 50L7hx .

Postad 23 November 2004 - 19:47

Unregistered035505d1
  • Unregistered035505d1
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Skulle en Sony 930 dvd vara bra till en sån här TV , eller är det en maskin med DVI mm som gäller ?

Postad 23 November 2004 - 20:06

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

En snabb fråga, funderar på att köpa en sagem axium 50. Har tidigare varit inne på projektorer men denna modell verkar trevlig :D

Hursomhelst, jag kollade på ett par dlp-projektorer, infocus 4805 och någon billig lg-modell, tyckte det var väldigt jobbigt med regnbågseffekten på dom modellerna, däremot inte på dom dyrare modellerna med snabbare färghjul(?). Har för mig dom snurrade i 5x, då undrar jag bara, hur snabbt färghjul(?) sitter det i Sagem maskinen, nåon som vet?

Tack på förhand
/H

Hej,
Enligt mina tidigare efterforskningar i denna tråd är det ett 5-spinn. Tillräckligt för många säkert, men inte för mig. Jag skulle behöva ett 8-spinn eller liknande men det lär ju aldrig komma. Jag är nu på vippen att köpa en CRT att ha i väntan på 3-chipparna.

Postad 23 November 2004 - 20:55

Unregistered33cb85c2
  • Unregistered33cb85c2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Samsung 50L7HX har ett 7 segments färghjul 10.800 varv.

Postad 23 November 2004 - 21:56

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Martin.M

Seriöst B)

-------------
Jag som kollar på film 80% av tittandet på tv`n nu. :D :lol:

-----

Jag ska inte säga så mycket men, lär bli med 90% säkerhet en beställning för mig av en Sagem inom denna vecka.

Menar det är ju en skillnad på 32" och 50" :D

Edit:
Har möjligtvis sålt min 32" nu i alla fall :D . 8000.kr mindre än vad jag gav den för, men jadu allt sjunker i pris :lol:

Redigerat av Camridge, 23 November 2004 - 22:37.

Postad 24 November 2004 - 00:10

3dc
  • 3dc
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Ni som köper/tänker köpa Sagem, vart köper ni den? Lägst pris här på prisjakt har ju hembiobutiken.se. Någon som handlat hos dom å kan rekommendera dom?

Postad 24 November 2004 - 00:18

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
3dc

Det är nog Braskens som har lägsta pris, sen kan man alltid pruta lite på alla ställen som har den :D

Både Braskens och hembiobutiken svarar snabbt på mail av vad jag erfarit. Skrev x-antal många mail till dom både och det svaras snabbt som sakt.

--
Vill inte säga i dagens läge vart jag ska inhandla min då jag inte är 100% säker exakt på vilken av dom som jag o en annan här på forumet har kollat på

Redigerat av Camridge, 24 November 2004 - 00:20.

Postad 24 November 2004 - 09:49

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Har ni en förstärkare för alla format DTS, 5.1 osv.... så skall ni jaga fatt på en DVP-NS730P den är exakt som 930 men utan förstärkar del och kostar en bråkdel av 930. Jag har precis kört igenom grovt testerna på Interlayced och Prog scan och jag säger GRYMMM.

Men nu får ni hjälpa MIG min del3 av testen blir 3 meter lång om jag klistrar in den här på tråden tänkte göra den i Word men hur i F får jag in ett dokument i en tråd? Det är ju satt 512k i begränsning på filer och med bilder sticker det iväg

Vill ni ha en Sagem Axium 50" så hojta till jag har bra rabatt och vill klå butiken med B som sabbade runt här. "Inga namn"

3-chip DLP projjar håller jag på med mot 4 st biografer och en Barcom ligger 250 000 kr och ett lampbyte till en 3-chip kostar runt 50 000 kr bara så ni vet.

Regnbågar är som ostbågar tröttande på tjatet. 6 segment color wheel hjälper en stor del men 7 segment color wheel hjälper lite mer men ändå inte. Ni som tycker det är störande med regnbåge skall inte köpa, utan behålla er CRT. Dra ner på ljusstyrkan då hjälper det mer.

3 chip DLP har inte med color wheel att göra, 3-chip DLP där koncentrerar varje chip bara på sin egna färg inom RGB på sätt bättre återgivning och snabbare respons samt speglarna kan arbeta på ett fast led istället för att verka på alla led i rörelsen då exempelvis ett led typ vänster ger en färg

Min sista test kommer att omfatta DVI men då endast från dator då jag ej har HDCP *smile* dock så skall jag försök alåna en HDTV1080 för parabol och testa

/Jörgen

Redigerat av Logisk IT Malmö, 24 November 2004 - 09:50.

Postad 24 November 2004 - 09:52

Logisk IT Malmö
  • Logisk IT Malmö
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Sagem Axium har HD2+ och 6 segment color heel

/Jörgen

Postad 24 November 2004 - 10:36

Unregistered93802f50
  • Unregistered93802f50
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Har ni en förstärkare för alla format DTS, 5.1 osv.... så skall ni jaga fatt på en DVP-NS730P den är exakt som 930 men utan förstärkar del och kostar en bråkdel av 930. Jag har precis kört igenom grovt testerna på Interlayced och Prog scan och jag säger GRYMMM.

Men nu får ni hjälpa MIG min del3 av testen blir 3 meter lång om jag klistrar in den här på tråden tänkte göra den i Word men hur i F får jag in ett dokument i en tråd? Det är ju satt 512k i begränsning på filer och med bilder sticker det iväg

Vill ni ha en Sagem Axium 50" så hojta till jag har bra rabatt och vill klå butiken med B som sabbade runt här. "Inga namn"

3-chip DLP projjar håller jag på med mot 4 st biografer och en Barcom ligger 250 000 kr och ett lampbyte till en 3-chip kostar runt 50 000 kr bara så ni vet.

Regnbågar är som ostbågar tröttande på tjatet. 6 segment color wheel hjälper en stor del men 7 segment color wheel hjälper lite mer men ändå inte. Ni som tycker det är störande med regnbåge skall inte köpa, utan behålla er CRT. Dra ner på ljusstyrkan då hjälper det mer.

3 chip DLP har inte med color wheel att göra, 3-chip DLP där koncentrerar varje chip bara på sin egna färg inom RGB på sätt bättre återgivning och snabbare respons samt speglarna kan arbeta på ett fast led istället för att verka på alla led i rörelsen då exempelvis ett led typ vänster ger en färg

Min sista test kommer att omfatta DVI men då endast från dator då jag ej har HDCP *smile* dock så skall jag försök alåna en HDTV1080 för parabol och testa

/Jörgen

Grymme nyfiken på ditt DVI test sen, då min Sagem kommer vicken dag som helst å jag sitter hemma med en gammal Pioneer DV-444 med enbart RGB Scart ut :wub: å ska köpa ny DVD med DVI utan HDCP men hittar ju ingen sån !??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.