Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield Digitalboxar

633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 februari 2007 - 18:20

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Inläsning av EPG på TF4000PVR.

Hej. Som nybliven ägare till en begagnad 4000pvr, så har jag en fundering. Hur ändrar jag tidpunkt för EPG-inläsning?
Nu kan jag bara inaktivera eller låta den stå på default, som är kl. 04.00. Eftersom jag såg i ett äldre inlägg från Mich att man tydligen kan ändra tiden, så vore jag väldigt tacksam om någon kunde sprida lite ljus över frågan.

Mvh
kentarne

Oj, det borde inte vara något konstigt. Ändra så som andra tider ändras. Borde det ju vara, men har du svårt att göra det så kanske det är något trixigt. Jag skall försöka komma ihåg att kolla i min box ikväll när jag tittar på TV.

//Michael

Postad 16 februari 2007 - 20:05

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Inläsning av EPG på TF4000PVR.

Hej. Som nybliven ägare till en begagnad 4000pvr, så har jag en fundering. Hur ändrar jag tidpunkt för EPG-inläsning?
Nu kan jag bara inaktivera eller låta den stå på default, som är kl. 04.00. Eftersom jag såg i ett äldre inlägg från Mich att man tydligen kan ändra tiden, så vore jag väldigt tacksam om någon kunde sprida lite ljus över frågan.

Mvh
kentarne

Oj, det borde inte vara något konstigt. Ändra så som andra tider ändras. Borde det ju vara, men har du svårt att göra det så kanske det är något trixigt. Jag skall försöka komma ihåg att kolla i min box ikväll när jag tittar på TV.

//Michael

<{POST_SNAPBACK}>

Hrrmm, jo det har du rätt i. Pinsamt. Tack för att du tog dig tid i alla fall.

mvh
kentarne

Postad 16 februari 2007 - 22:13

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Nu så har jag tittat på detta med tidpunkt för EPG nerladdning... Det var lite trixit.
Vid datum angivelse så brukar det gå att mata in på två sätt. Dels att stega med höger/vänster-pilknapp och dels att trycka in tiden med sifferknapparna. Vid EPG tiden så måste man knappa med sifferknapparna, då pilarna växlar något annat.

//Michael, TF4000PVRCoCI

Postad 17 februari 2007 - 00:52

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jo, jag fick kläm på det strax efter att jag hade postat frågan.

Tack för hjälpen i alla fall.

mvh
kentarne

Postad 17 februari 2007 - 20:22

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Köpte en TF5000PVRt för snart ett år sedan - hos Borschel i Tyskland. Jag skulle vilja köpa en till nu. Var köper man dem bäst numera?

/Erik

Postad 26 februari 2007 - 15:05

bjornb
  • bjornb
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag kör med MPEG Streamclip (http://www.squared5.com/). Finns både till mac och PC.
Det fixar till filerna "on-the-fly" när man överför till/från datorn.
Om du som jag har sett ljuset :-) och kör med mac så bränner du sedan enkelt den överförda filen med Toast så har du en DVD som du kan dela med dig av tilll dina mindre lyckosamma bekanta.

B.

Topfield'arna släpper i från sig en TS ström/fil, med ett huvud. Om du rått vill testa att bara döpa om rec filen så borde du döpa om den till .ts (det är ingen mpg fil). Eventuellt så måste du ta bort huvudet i filen, det uppfattas som skräp. Vissa media spelare kan spela upp ts filer, därav att det funkade för dig. Det finns flera program som kan göra om ts till mpg, t.ex. PVAStrumento.

Ja, nu när vi är inne på detta med rec filer och huvudet i dom:
- Finns det någon bra specifikation på huvudet?

Det bästa jag hittat är TFHead V2.0 Tech EN.pdf, men det stämmer inte. Där är längden på huvudet gissat till 1656, det stämmer inte. Det är också inte delbart med storleken av ett ts-paket, vilket andra storlekar som troligen finns är.

I dom filer jag tittat i verkar huvudet vara 3760 byte (20ts (= storleken av tjugo ts paket)). Men det finns program som tror att det är 1692 byte (9ts) stort, bl.a. TFtool.

Jag har överfört rec filer från en TF5510PVR till en TF5000PVRt. Det gick inte att titta på dom (invalid file). Huvudet i rec filer från dom båda maskinerna var lika stora, men det verkar vara något i 5510-filerna som 5000t inte tycker om.
- Är det någon som vet vad?
Nu har jag nog löst problemet  genom att ändra i huvudet, jag återkommer om detta senare.

En mycket trevlig sak var att jag körde TFtool för att byta disk i min TF4000PVR. TFtool kan hantera både 4000- och 5000-diskar. Det gick att flytta en rec fil (från en 5510) till en 4000-disk och det fungerade att spela upp den!!

//Michael

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 28 februari 2007 - 18:13

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats med att ladda ner filer (TS) från en annan box till en Topfield (och kunnat titta på dom)?
Jag försöker (har fixat till ett Topfield huvud med PIDarna), men det funkar inte. Det kommer bild, men den lägger av med engång.

//Michael

Postad 04 mars 2007 - 11:39

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att beställa en 5100PVRc från finland som ett par andra har gjort, för att använda med ComHEM.
Jag har ett par frågor som jag hoppas ni kan svara på innan jag bestämmer mig.

- Är det enda problemet med boxen kodändringarna fårn comhem, (vilket vissa iochförsig verkar ha kunnat lösa)?
- Några andra problem som boxen har?, har läst om samsung PVR boxen som finns till ComHem och den har ju massa problem, är det verkligen så att Topfielden är i det närmaste felfri?
- hur är bilden, har ni jämfört med comhem's vanliga boxar?

- Hur mycket låter den?
- Blir den varm även i standby? (skall ha den i ett skåp)
- Har någon av er provat UK/OZ Surfer Tap:en? Den verkar suverän, efterssom jag precis bytt från UPC till commhem och fått en box där EPG:n verkligen bryter sändingen och man inte kan "kolla runt" vad som är på kanalerna medans man har bild.
- Hur har comhem "delat up" sina kanaler, går det att tex spela in 2 kanaler och titta på en tredje, har inte riktigt fattat hur detta fungerar men vad jag förstått so går det om de kanaler man spelar in liggar i samam . grupp?.
- Hur lång tid tog frakten från finland?

- På min Pioneer DVr kan man spelaupp med 1,5x hastigheten med ljud (med pitchen fixad), vilket är en feature som jag använder mycket (bra för att snabbt kunna kolla igenom något). Finns det något liknande för topfield:en?
-- Fungerar timer med keyword med svenska tecken ? Det verkar vara en väldigt schysst feature, finns det som standard eller bara i tex "my stuff"

--

En till sak.
Verkar denna tabell stämma även för 5100PVRc 8dvs samam som för 5800 eller är det något 5800 kan som inte 5100 har?)
http://www.pvrjunction.co.uk/compare/

Redigerat av wiped, 04 mars 2007 - 15:10.

Postad 04 mars 2007 - 17:39

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Jag är sugen på att beställa en 5100PVRc från finland som ett par andra har gjort, för att använda med ComHEM.
Jag har ett par frågor som jag hoppas ni kan svara på innan jag bestämmer mig.

- Är det enda problemet med boxen kodändringarna fårn comhem, (vilket vissa iochförsig verkar ha kunnat lösa)?
- Några andra problem som boxen har?, har läst om samsung PVR boxen som finns till ComHem och den har ju massa problem, är det verkligen så att Topfielden är i det närmaste felfri?
- hur är bilden, har ni jämfört med comhem's vanliga boxar?

- Hur mycket låter den?
- Blir den varm även i standby? (skall ha den i ett skåp)
- Har någon av er provat UK/OZ Surfer Tap:en? Den verkar suverän, efterssom jag precis bytt från UPC till commhem och fått en box där EPG:n verkligen bryter sändingen och man inte kan "kolla runt" vad som är på kanalerna medans man har bild.
- Hur har comhem "delat up" sina kanaler, går det att tex spela in 2 kanaler och titta på en tredje, har inte riktigt fattat hur detta fungerar men vad jag förstått so går det om de kanaler man spelar in liggar i samam . grupp?.
- Hur lång tid tog frakten från finland?

- På min Pioneer DVr kan man spelaupp med 1,5x hastigheten med ljud (med pitchen fixad), vilket är en feature som jag använder mycket (bra för att snabbt kunna kolla igenom något). Finns det något liknande för topfield:en?
-- Fungerar timer med keyword med svenska tecken ? Det verkar vara en väldigt schysst feature, finns det som standard eller bara i tex "my stuff"

--

En till sak.
Verkar denna tabell stämma även för 5100PVRc 8dvs samam som för 5800 eller är det något 5800 kan som inte 5100 har?)
http://www.pvrjunction.co.uk/compare/

<{POST_SNAPBACK}>

Varför inte köpa en 5200PVRc istället? Jag har en sån som jag nyss börjat använda med Com Hem och det funkar utmärkt.

Postad 04 mars 2007 - 19:16

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
hmm visst bara det fungerar så, vad är det för skillnad mellan 5200 och 5100? Och vart kan man köpa 5200:an

Om det inte är några egentliga skillnader i features så känns:
TOPFIELD TF5100C PVR HDMI + 250G HDD för 580Euro ok.

Eller är 5200:an billigare?'

Edit:

Har kollat runt lite till, och vad jag förstått så är det kanske i princip samma box.
Hittade priser på 5200:an med 300Gb disk för 450 Euro.

Då är egentligen fråga hur mycket HDMI är värt, och om firmwaren för 5200 är bättre/sämre/samme jämfört med 5100:an.

ainatar: hur fungerar tex EPG:n för dig, och förnyelsen av kortnycklar? Några problem med textningen? Inga problem alls hittils?

###########
Ähh tog och beställde en 5200PVRc nu med 250Gb disk. 457€ totalt med frakt (UPS betalning vid leverans). Har ändå ingen ledig HDMI plats plus att det blir över 1000kr billigare.

Finns MYCKET info om denna box på detta forum http://www.topfield-...isplay.php?f=34
Kan man inte tyska så finns ju babelfish...
###########

Redigerat av wiped, 05 mars 2007 - 11:08.

Postad 05 mars 2007 - 08:27

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Om någon är intresserad så finns Finska Topfield-boxarnas manualer även på svenska på Topfields finska websidor.

www.topfield.fi -> Tuotteet -> önskad produkt -> Käyttöohje

Postad 05 mars 2007 - 13:15

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

hmm visst bara det fungerar så, vad är det för skillnad mellan 5200 och 5100? Och vart kan man köpa 5200:an

Om det inte är några egentliga skillnader i features så känns:
TOPFIELD TF5100C PVR HDMI + 250G HDD  för 580Euro ok.

Eller är 5200:an billigare?'

Edit:

Har kollat runt lite till, och vad jag förstått så är det kanske i princip samma box.
Hittade priser på 5200:an med 300Gb disk för 450 Euro.

Då är egentligen fråga hur mycket HDMI är värt, och om firmwaren för 5200 är bättre/sämre/samme jämfört med 5100:an.

ainatar: hur fungerar tex EPG:n för dig, och förnyelsen av kortnycklar? Några problem med textningen? Inga problem alls hittils?

###########
Ähh tog och beställde en 5200PVRc nu med 250Gb disk. 457€ totalt med frakt (UPS betalning vid leverans).  Har ändå ingen ledig HDMI plats plus att det blir över 1000kr billigare.

Finns MYCKET info om denna box på detta forum http://www.topfield-...isplay.php?f=34
Kan man inte tyska så finns ju babelfish...
###########

<{POST_SNAPBACK}>

EPG:n är lite trög, det tar tid innan det fylls på med information, men det beror väl snarare på com hem antar jag. Förnyelsen av nycklar vet jag inte eftersom det inte har gått något månadsskifte än. Men nycklarna lär väl ha uppdaterats första gången man stoppade i kortet. Textningen funkar fint. Inga problem för övrigt.

Postad 09 mars 2007 - 12:26

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Är det något känt problem med att ladda ner filer till en 5xxx-box?

Jag har problem med att ladda ner rec filer till en TF5000PVRt. Efter varje gång så har Altair tappat kontakten med boxen (efter att filerna laddats ner).

PS. Det är inga problem att tanka filer från box till dator.

PS2. Nu är det inga original rec filer vi tankar ner (eller upp, hur man nu vill se på saken), men det borde ju inte påverka själva nerladdningen. Försöker få igång filer från en annan box. Går lite, men det beteer sig lite konstigt. Laddade ner fil ett och det gick att titta på. Efter nerladdning av fil två, så gick det inte att titta på vare sig ett eller två!

//Michael

Postad 13 mars 2007 - 13:48

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Har en TF 5000PVRt sen förut och är helnöjd med den. Nu skulle jag behöva en till men är lite i valet och kvalet om vilken man skall välja. 5700 har tillkommit sen sist - vad det nu egentligen är för skillnad på den och 5000-modellen. En del i 5700-tråden klagar över strul med inspelningar och det har jag aldrig haft med min 5000.

Nu verkar det dessutom komma en 5710 HDMI och det låter jättebra på pappret. Det som gör mig tveksam är att jag helst vill ha en modell som är mainstream i den meningen att det kommer regelbundna uppdateringar på mjukvaran. 5700-modellen verkar inte ha en enda uppdatering ännu så länge. Dessutom påstås det som bekant vara nåt speciellt med den vad det gäller anpassning till den svenska marknaden. 5710 HDMI har inte ens nån vettig produktinfo så den vet jag ännu mindre om. 7:an skulle kunna tyda på att den är släkt med 5700 och alltså anpassad. Det skulle kunna betyda att de två modellerna har en väldigt liten marknad - Sverige.

Är det nån som vet vad som är mainstream ute i världen egentligen? Några andra tankar?

Erik

Postad 14 mars 2007 - 12:12

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Är det nån som vet vad som är mainstream ute i världen egentligen? Några andra tankar?

TF5000PVRt är första/grund-modell, som kanske kan kallas mainstream. Dom andra är anpassningar till olika länder (5100, 5700, 5800).

5700'an är Boxer anpassad och det kan man tycka olika saker om. Jag anser det är mycket dåligt. Den funktionalitet som dom tvingar in i boxen vill inte jag ha. Den enda fördelen är att det finns en svensk representat som man kan ringa till och anmäla buggar. Dom jobbar även med att fixa problem i boxen. ...och det är mycket bra. För ta TF5000PVRt som exempel, Topfield i Korea prioriterar nog inte en liten ensam kund i Sverige.

Tyvärr verkar det som att när Boxer-anpassningen gjordes så uppstod det flera buggar, men jag tror att dessa kommer att fixas (det kommer Kjaerulff1 jobba hårt för).

Jag tror att inom en snar framtid så kommer 5700an vara minst lika bra som 5000 och troligtvis bättre. Om man nu kan leva med Boxer-anpassningen.

PS. Upplever du några problem med ljudsynk med din TF5000PVRt?

//Michael

Redigerat av Mich, 14 mars 2007 - 12:16.

Postad 14 mars 2007 - 12:47

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

TF5000PVRt är första/grund-modell, som kanske kan kallas mainstream. Dom andra är anpassningar till olika länder (5100, 5700, 5800).

5700'an är Boxer anpassad och det kan man tycka olika saker om. Jag anser det är mycket dåligt. Den funktionalitet som dom tvingar in i boxen vill inte jag ha. Den enda fördelen är att det finns en svensk representat som man kan ringa till och anmäla buggar. Dom jobbar även med att fixa problem i boxen. ...och det är mycket bra. För ta TF5000PVRt som exempel, Topfield i Korea prioriterar nog inte en liten ensam kund i Sverige.

Tyvärr verkar det som att när Boxer-anpassningen gjordes så uppstod det flera buggar, men jag tror att dessa kommer att fixas (det kommer Kjaerulff1 jobba hårt för).

Jag tror att inom en snar framtid så kommer 5700an vara minst lika bra som 5000 och troligtvis bättre. Om man nu kan leva med Boxer-anpassningen.

PS. Upplever du några problem med ljudsynk med din TF5000PVRt?

//Michael

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jag har inga problem med ljud - men å andra sidan kör jag bara vanligt stereoljud ännu så länge. Allt funkar problemfritt och hela familjen klarar av att hantera boxen.

Vi kanske måste acceptera att boxar kräver viss anpassning för att funka fullt ut i nätet. Ffa verkar det gälla finesser som EPG. Det skulle dock vara bra om man begränsade sig till att fixa sånt som behövs för nätet och inte anpassade pga av en viss operatör - Boxer. Det här med att sortera kanaler är en sån sak.

Lite underligt tycker jag det är med den här HDMI-varianten. Varför skulle Topfield satsa att få ut en version med HDMI men anpassad för svenska förhålladen? (Boxer-godkänd påstås den vara!)Borde de inte satsa på en större marknad som tyskland? Varför har inte Kjaerulff1 den på sina sidor förresten? Det borde de väl ha intresse av om de har agenturen.

/Erik

Postad 14 mars 2007 - 15:46

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Lite underligt tycker jag det är med den här HDMI-varianten. Varför skulle Topfield satsa att få ut en version med HDMI men anpassad för svenska förhålladen? (Boxer-godkänd påstås den vara!)Borde de inte satsa på en större marknad som tyskland? Varför har inte Kjaerulff1 den på sina sidor förresten? Det borde de väl ha intresse av om de har agenturen.

<{POST_SNAPBACK}>

Själv tycker jag väl att Kjaerulff1 borde satsa på att få ut Masterpiece-versionen av 5700 istället (snyggare frontpanel/display och annat godis...) :(
För så vitt jag förstått så är HDMI-varianten fortfarande en SD-box (720x576)?

Redigerat av DVBgeek, 14 mars 2007 - 16:03.

Postad 14 mars 2007 - 16:32

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Själv tycker jag väl att Kjaerulff1 borde satsa på att få ut Masterpiece-versionen av 5700 istället (snyggare frontpanel/display och annat godis...) :(
För så vitt jag förstått så är HDMI-varianten fortfarande en SD-box (720x576)?

<{POST_SNAPBACK}>

Just det. Din platt-TV har ju ändå uppskalare från 576 till 720/1080. Hur mycket vinner man på att gå över HDMI (och skala upp i boxen eller i TVn) mot att köra RGB och skala upp i TVn? Det blir digital överföring - javisst, men är det självklart att det blir bättre bild?

/Erik

Postad 17 mars 2007 - 11:46

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Som jag skrev tidigare i tråden så har jag problem med att titta på filer som jag föröver till en TF5000PVRt. Då jag har skapat rec filerna själv (konverterat från annat format) så trodde jag det var något i filerna, men det har visat sig att filerna funkar. Det blir fel på filerna när jag föröver dom till boxen. Verkar vara en bug i boxen. Kortfattat kan jag säga att TopfHDRW blev räddningen (istället för Altair).

Har någon fått samma eller något liknande problem?

Då jag håller på att skriva en felanmälan på engelska och är lite lat och vill inte skriva samma sak på svenska, så får ni detaljerna nedan på engelska:

Problem report TF5000PVRt

There are some serious problem with transfer of files from a PC to a TF5000PVRt. Files get corrupted. The files are rec files, >1GB. The files are home made (converted from another type of box). First I thought that the file format was wrong, but I found out that something happens with the files while transferred to the box.

Box: TF5000PVRt (416), TF-NPT 5.13.30 (20061103)
PC: Altair 1.250 (1.2.5.0), TfDll.dll (1.0.0.5), TfBulf.sys (3.2.7.31)

After transfer of file(s) from PC to the box the Altair software and the box loose communication with each other. Need to restart the box. This has never occur while transfer files in the other direction (i.e. from the box).

I couldn't watch files that I have transfer to the box. This with Turbo On. I tested without turbo, but it didn't help.

If only one file are transferred I can watch (play) it in the box. After this I transfer one more file. Now it is impossible to watch the first file. I found out that the first file now is only a couple of 100kB big, it should be over 1GB. So by transfer a file to the box another file on the box can be corrupted.

I also found out that 2 of the recordings done on the box was impossible to watch. These two files there now very small. I think they get corrupted while trying to transfer other files to the box.

I have done this to fix the box for now:
- Connected the harddrive in the box directly to a PC
- Used the TopfHDRW (0.19) application to read all file in the box to the PC (make backup)
- Format the harddrive in WinXP and run chkdsk /F /R to test the drive. No problem found.
- Connect the harddrive to the box and format it.
- Connect it to the PC again
- Transfer all files to the harddrive again with TopfHDRW (restore rec files)
- Transfer my own rec files to the drive with TopfHDRW
No problem watching my own rec files! This will tell us that there is no problem with the content of the files, it is the transfer of the files (via USB) that is the problem.

Please note that the problem is while transfer files to the box (not from the box), via USB.

I have also done this verification:
- Two files are written to the disc with TopfHDRW
- I transfer the files to the PC with Altair (USB)
- I compare the files from the box with the originals. One of them where a complete match, but the other where a little bit bigger (429800448 instead of 429800336 bytes). However the part that should be where of the file where correct. The compare was done with "FC /B", i.e. binary compare on byte/bit level.
- I transfer the files from the drive to the PC with TopfHDRW.
- I compare the files with the original, no faults (exact match).

So it might be some small problem with transfer files from the box also.

Best regards,
Michael Andersson
Sweden

Postad 17 mars 2007 - 12:01

Unregistered178ff7d4
  • Unregistered178ff7d4
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Som jag skrev tidigare i tråden så har jag problem med att titta på filer som jag föröver till en TF5000PVRt. Då jag har skapat rec filerna själv (konverterat från annat format) så trodde jag det var något i filerna, men det har visat sig att filerna funkar. Det blir fel på filerna när jag föröver dom till boxen. Verkar vara en bug i boxen. Kortfattat kan jag säga att TopfHDRW blev räddningen (istället för Altair).

Har någon fått samma eller något liknande problem?

Då jag håller på att skriva en felanmälan på engelska och är lite lat och vill inte skriva samma sak på svenska, så får ni detaljerna nedan på engelska:

Problem report TF5000PVRt

There are some serious problem with transfer of files from a PC to a TF5000PVRt. Files get corrupted. The files are rec files, >1GB. The files are home made (converted from another type of box). First I thought that the file format was wrong, but I found out that something happens with the files while transferred to the box.

Box: TF5000PVRt (416), TF-NPT 5.13.30 (20061103)
PC: Altair 1.250 (1.2.5.0), TfDll.dll (1.0.0.5), TfBulf.sys (3.2.7.31)

After transfer of file(s) from PC to the box the Altair software and the box loose communication with each other. Need to restart the box. This has never occur while transfer files in the other direction (i.e. from the box).

I couldn't watch files that I have transfer to the box. This with Turbo On. I tested without turbo, but it didn't help.

If only one file are transferred I can watch (play) it in the box. After this I transfer one more file. Now it is impossible to watch the first file. I found out that the first file now is only a couple of 100kB big, it should be over 1GB. So by transfer a file to the box another file on the box can be corrupted.

I also found out that 2 of the recordings done on the box was impossible to watch. These two files there now very small. I think they get corrupted while trying to transfer other files to the box.

I have done this to fix the box for now:
- Connected the harddrive in the box directly to a PC
- Used the TopfHDRW (0.19) application to read all file in the box to the PC (make backup)
- Format the harddrive in WinXP and run chkdsk /F /R to test the drive. No problem found.
- Connect the harddrive to the box and format it.
- Connect it to the PC again
- Transfer all files to the harddrive again with TopfHDRW (restore rec files)
- Transfer my own rec files to the drive with TopfHDRW
No problem watching my own rec files! This will tell us that there is no problem with the content of the files, it is the transfer of the files (via USB) that is the problem.

Please note that the problem is while transfer files to the box (not from the box), via USB.

I have also done this verification:
- Two files are written to the disc with TopfHDRW
- I transfer the files to the PC with Altair (USB)
- I compare the files from the box with the originals. One of them where a complete match, but the other where a little bit bigger (429800448 instead of 429800336 bytes). However the part that should be where of the file where correct. The compare was done with "FC /B", i.e. binary compare on byte/bit level.
- I transfer the files from the drive to the PC with TopfHDRW.
- I compare the files with the original, no faults (exact match).

So it might be some small problem with transfer files from the box also.

Best regards,
Michael Andersson
Sweden

<{POST_SNAPBACK}>

Blir det samma problem med rec-filer som ursprungligen kommer från boxen - om man försöker föra tillbaka dem alltså?

Erik

Postad 17 mars 2007 - 15:32

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Blir det samma problem med rec-filer som ursprungligen kommer från boxen - om man försöker föra tillbaka dem alltså?

Om det är som jag misstänker och tycker mig ha kommit fram till, så är det funktionaliteten för att överföra filer som det är fel på och inte innehållet i filerna. Så då skulle svaret på din fråga bli ja.

Nu kanske inte mitt test (och lösning) pekar ut felet till 100%, men bra mycket nära. Jag var tvungen att lägga gränsen någonstans på hur mycket jag skulle testa. Det tar ju trots allt lite tid och jag var tvungen att lämna tillbaks boxen till min syster. Det var hon som försökte från början, men tillslut så fick hon lämna den till mig och jag kopplade in mig direkt på disken.

Men, om det är ett sådant allvarligt fel på boxen (borde gälla alla 5xxx-boxar) så borde någon mer råkat ut för det. Borde inte vara något hårdvarufel på min (syrrans) box då inspelningar i boxen funkar, det är ju bara via USB som problemet uppstår.

Skulle vara jätte bra om någon mer kunde testa att överföra filer till en 5xxx. Notera dock att ni riskerar att filer blir fel/går sönder!

//Michael

Postad 19 mars 2007 - 03:19

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Notera dock att ni riskerar att filer blir fel/går sönder!

//Michael

<{POST_SNAPBACK}>

heh, så långt läste jag som tur var inte =)

funkade perfekt här, både med en .mpg fångad med en USB DVB-T-sticka och med en .VOBfil från DVD, båda omgjorda till .rec i VideoReDo Plus 2.5.3.501 *

5000 PVRt v5.3.10 med TF-NPT 5.13.30 (Nov 3 2006) - överfört med turbo on via det altair och de USBdrivisar som ligger på den koreanska sidan.

trodde för övrigt att jag drabbats av mina första "tappade" timerinspelningar (av ~250-300 inspelningar) i lördags. kunde inte för mitt liv hitta mina HIMYM från morgonen, och blev lite ledsen i ögat (mest över att inte kunna lita på toppyn). hittade dem dock senare i scrubs-mappen... JAGs auto-programmering (av Scrubs) och autocombine tillsammans med Automove hade helt enkelt outsmarted me. min digitalbox är smartare än jag... :blink:

* testade även med en xvid tillbakakodad till mpeg2(med mp2-ljud), funkar oxå perfekt.

Postad 19 mars 2007 - 14:54

Unregistered1c1711df
  • Unregistered1c1711df
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Hur mycket sämre bild får man med RGB scart mot HDMI?
Står i valet och kvalet om jag skall välja den dyrare TF5700PVRt med HDMI eller den utan. Kommer att få en Samsung LE-40N71 här i veckan, men tänkte använda componentingången till Xbox360 som väntas anlända smtidigt :( Så då är det bara HDMI och RGB scart kvar...

1500 kr extra för HDMI är ju en del pengar, är det då bara en marginel skillnad känns det inte motiverat!

Tacksam för erfarenheter och synpunkter.

//Pelle

Ps. Ett alternativ hade varit att ha en componentväxel i stärkaren, men har tyvärr inte det och budgeten sätter stopp för båda inköpen just nu... Ds.

Redigerat av Unregistered1c1711df, 19 mars 2007 - 14:56.

Postad 20 mars 2007 - 18:59

stiga67
  • stiga67
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hello ! Jag ska till och flytta snart och undrar vad jag ska köpa för box !
Ska flytta till comhem hus och undrar vad för ngn box jag ska ha ?
skrivs mycket om 5100 PVRc undra om den är bra eller är det mycket buggar och så ?
el ska jag köpa en 5200 PVRc vad är skillnaden nån som vet ?
det jag vet är 5100 för Finland och 5200 för Tyskland men är det någon skillnad på boxen ?
comhems alternativ en samsung verkar inte så bra !

Är väldigt tacksam för svar och råd !!!!
Ps.vart har ni köpt era boxar ?

Postad 23 mars 2007 - 12:15

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

funkade perfekt här

Tack för informationen. Undra om det kan vara fel på min box. Hoppas du har lust att svar på några följdfrågor:
- Tappade Altair och boxen kontakt med varandra direkt efter att du överfört filerna till boxen?
- Skulle du kunna överföra filerna till PC'n igen och kolla om dom är exakt samma som dom som ligger på PCn?

//Michael

Postad 23 mars 2007 - 17:48

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0

Tack för informationen. Undra om det kan vara fel på min box. Hoppas du har lust att svar på några följdfrågor:
- Tappade Altair och boxen kontakt med varandra direkt efter att du överfört filerna till boxen?
- Skulle du kunna överföra filerna till PC'n igen och kolla om dom är exakt samma som dom som ligger på PCn?

<{POST_SNAPBACK}>

nope, ingen tappad kontakt över huvudtaget.

och filerna är identiska (en md5-hash borde duga?):
b279ee24ca56b80acd1ccc8e054f34b8 *VTS_01_5.rec
b279ee24ca56b80acd1ccc8e054f34b8 *0703/VTS_01_5_20070319.rec
32822c9aad8461c4b9fb07a2373a55c8 *Kronoberg_Anna Pihl.rec
32822c9aad8461c4b9fb07a2373a55c8 *0703/Kronoberg_Anna Pihl_20070319.rec
1adbfd0c0a5411b5cf6eefe253c09d32 *simpso.rec
1adbfd0c0a5411b5cf6eefe253c09d32 *0703/simpso_20070319.rec
(de i 0703\ är de tillbakaförda (ser nu att automove eller jags tydligen döpt om dem, jaja) - tur att jag är för lat för att ha orkat radera dem ;) )

ser ut som det är din box som strular - om det nu är bra eller dåliga nyheter vet jag däremot inte...

Postad 23 mars 2007 - 22:19

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Stort tack outdoor_miner.
Få se hur jag går vidare. Topfield ville ha mer info och eventuellt att jag skickar över några filer, men det är med stor sannolikhet inte mina filer som är problemet utan något med överföringen. Då du kör med samma box och firmware så känns det ju som om det skulle vara något med min box. Vore det hårdvaru fel så tycker jag det borde vara mera problem än vad det är. Det uppstår ju bara vid USB överföringar, boxen själv kan spela in. Hårddisken har suttit i en annan box i 2 år utan problem.

Först trodde jag på en bug i firmware, men nu vet jag inte. Lite jobbigt att felsöka mera, dels så använder syrran boxen och dels så måste jag ta backup innan jag provar något. Det ligger mycket på disken som hon inte vill förlora. Det tar en hel del tid, och det brukar man inte ha för mycket av.

Jag verkar i alla fall vara rätt så ensam med detta problem.

//Michael

Postad 29 mars 2007 - 17:44

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1 470 inlägg
  • 0
fick ett mkt mystiskt problem med min 5000PVRt häromdan: hade överfört dagens skörd t datorn, och skulle koda om för arkivering, när ProjectX fick spel och började rapportera scrambled packets i That '70s Show, från TV4. slår på boxen, och mkt riktigt, den inspelningen är gulgröndollartecknad. klickar över till TV4, och även där ett $ i infon.
fenomenet försvann dock när jag gjorde en ny kanalsökning, och nu är allt normalt igen. undrar mest: har någon annan råkat ut för detta, och (framför allt) hur kan det ha gått till? TV4s signaler är ju inte ens krypterade från början, så hur har min box lyckats med detta...

(andra ggn på en vecka min box är smartare än jag, börjar bli lite orolig... )

Mich: om du vill kan jag göra nån liten filmsnutt och kopiera fram och tillbaka, och skicka både original och "återöverförd" till dig, så kan du göra samma sak och skicka alla filerna t topfield som bevis/exempel?

Postad 30 mars 2007 - 16:43

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Mich: om du vill kan jag göra nån liten filmsnutt och kopiera fram och tillbaka, och skicka både original och "återöverförd" till dig, så kan du göra samma sak och skicka alla filerna t topfield som bevis/exempel?

Tack för erbjudandet, men vi väntar in lite mer testar som jag skall göra. Det känns som om felet ligger i min box och det kanske är borta. Jag har inte kunnat prova mer ännu. Det är igentligen min syrra som har boxen och hon använder den ju dagligen, plus att hon bor en bra bit bort. Har dock kommit på en sak som jag hade glömt. När jag installerade boxen så använde jag ett program för att lägga in lite filer från min TF4000-box. Det finns en möjlighet att detta program förstörde i filsystemet. Dock bara gissningar från min sida. Jag skall testa och se om problemet fortfarande finns kvar eller inte.

Vad gäller $ tecknet i inspelningslistan så upptäckte jag att det inte verkar stämma alltid. När boxen var ny så lånade en kompis den i några dagar och körde utan CAM (och utan boxer kort). Trots detta så fanns det inspelningar som hade helt/delvis blivit avkodade vid inspelning (enligt $-tecknet)!

Den där filen du hade från TV4 som ProjectX tyckte hade skramblade paket; Var den kodad eller gick det att titta på den (utan bort fall)? Visar ProjectX hur många paket som är skramblade?

Jag kan berätta att även om man avkodar en inspelning så kan det bli kvar lite skramblade paket i början. Detta troligen p.g.a. att det tar en liten kort stund innan den hinner 'få i gång' avkodningen vid kopiering.

//Michael

Postad 15 april 2007 - 10:15

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Angående mitt problem med TF5000PVRt och USB överföringar så kan jag berätta följande:

Har äntligen fått tillgång till boxen och kunnat testa mera. Först så var det inga problem, men efter mycket testande så fick jag symptomet igen. Tyvärr har jag svårt att lokalisera vad som orsakar det. Kan repetera en viss sekvens (formatera, tanka ner 2 konstiga rec filer, försöka titta på dom och sedan när jag tankar ner två till så går nr två fel), men felet kommer vid andra tillfällen också. Skrev faktiskt ett program som nollställer disken, för det verkade som om felet satt kvar även efter formatering. Slutsats; ingen säker procedur för att få felet och det kan även inträffa utan att blanda in några av mina egna konstiga rec filer. Kanske ett hårdvaru fel, kanske disken.

Tyvärr kan jag inte testa mera. Igår kväll fick jag för mig att byta hårddisk och när jag börjat lossa den så kom jag på att det kanske kan vara glapp i sladdarna. Testa lite...igång med maskinen, starta en USB överföring och röra lite på disken... PUFF :o

inte bra! 230V genom USB sladden till laptop'en genom datorn till skyddsjord. Kort kan jag säga att datorn mår inte bra. Först var det inte mycket som funka, men den börjar i och för sig att funka (förutom Hi-Speed USB), men jag vågar inte köra med den.

Boxen verkar funka :blink: förutom USB.

Nu känns det väldigt tungt detta med boxar och allt elände. Måste skriva ett svar till Topfield i Korea. Förutom detta med mitt USB/HDD problem så har vi diskuterat Svenska tecken. Det finns ett lite märkligt fenomen i boxen rörande detta. Jag återkommer med mera info om det senare.

//Michael

Postad 16 april 2007 - 08:55

tiso001
  • tiso001
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick en ny box förra veckan och tankade över några filmer från den gamla boxen via Altair, först från den gamla boxen till PC:n och sedan tillbaka från PC:n till den nya boxen. Allt verkar ha gått bra, filmerna ligger snyggt och pydligt på den nya boxen när jag tittar i Altair. Men de helt omöjliga att hitta i boxen när jag kopplat loss den från PC:n och letar i mapparna med fjärren. Jag provade då att skapa en ny mapp med Altair och flytta filerna dit, men flytta filmer till andra mappar i boxen via Altair verkar den inte alls vilja vara med om, utan filerna ligger där de ligger....Jag fattar inte det här, filerna ligger ju bevisligen i boxen (på en PC skulle jag säga direkt under roten) men det verkar vara omöjligt att komma dit via fjärren.

Jag har också laddat ned en senare version av mjukvara som jag fick till den förra boxen för att ladda in den på den nya och det är samma problem där, jag har lagt den på boxen i mappen "Program files", men filen är omöjlig att hitta med fjärren (jag hittar inte ens mappen i fråga) och inte heller vill boxen uppdatera med den nya mjukvaran - menyvalet går inte att aktivera....jag fattar ingenting just nu!

Postad 16 april 2007 - 12:00

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

(på en PC skulle jag säga direkt under roten)

Filerna måste väl ligga i den där mappen xxxx (som jag just nu inte kommer ihåg vad den heter), eller i en under mapp till den. Kolla var det redan finns rec filer och lägg dina nya där i.

Postad 17 april 2007 - 11:27

tiso001
  • tiso001
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

(på en PC skulle jag säga direkt under roten)

Filerna måste väl ligga i den där mappen xxxx (som jag just nu inte kommer ihåg vad den heter), eller i en under mapp till den. Kolla var det redan finns rec filer och lägg dina nya där i.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag kollat lite mera och visst är det så att inspelningar läggs i en särskild mapp. Kruxet är att man inte verkar kunna flytta filmer mellan olika mappar i boxen med Altair - i alla fall om filmerna ligger direkt under vad som verkar vara roten. Så då skulle jag behöva föra över dem till PC:n igen (givetvis raderade jag dem därifrån efter jag fört över dem tidigare) och göra en ny överföring till boxen till rätt mapp...så det får vara, det tar för lång tid.

Och vad gäller den nya mjukvaruversionen så fixade det sig också...när jag väl läste instruktionerna hur man gör :)

Postad 17 april 2007 - 17:24

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Förutom detta med mitt USB/HDD problem så har vi diskuterat Svenska tecken. Det finns ett lite märkligt fenomen i boxen rörande detta. Jag återkommer med mera info om det senare.

Typ, svenska tecken finns inte att nå via "tangentbordet", men läggs in korrekt om programmets titel innehåller sådana? Det har jag sett iallfall. Dilog DT550 har precis samma problem. Det är faktiskt lustigt (eller snarare olustigt...) att Dilog DT550 och Topfield 5x00 verkar dela ganska många fel, även om de är helt olika hårdvaruplattformar med helt olika mjukvara på.
Hittils har jag noterat följande saker som folk sett som "fel" på båda boxarna:
* ÅÄÖ otillgängliga vid manuell namngivning
* Vaknar inte alltid för schemalagda inspelningar (har inte fått det problemet än, som tur är)
* Fel i USB-överföringen som skapar fel i den överförda filen (har inte märkt det heller, på min box).
* Avkodade filer behåller inte orginalets EPG-information (går att fixa på Topfield:en med någon TAP).

Trots det ovanstående så måste jag säga att jag kommer bra överens med min Topfield.

Postad 18 april 2007 - 11:38

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

* Fel i USB-överföringen som skapar fel i den överförda filen (har inte märkt det heller, på min box).

Är det inte bara jag som har detta (på syrrans TF5000PVRt), med andra ord det kan vara hennes box som det är fel på. Finns det någon annan som har/känner till USB överföringsproblem på en Topfield?

//Michael

Postad 18 april 2007 - 17:22

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Är det inte bara jag som har detta (på syrrans TF5000PVRt), med andra ord det kan vara hennes box som det är fel på. Finns det någon annan som har/känner till USB överföringsproblem på en Topfield?

Sant. Har inte sett det någon annan stans, däremot finns det en bugg listad på toppy.org.uk som säger att USB-överföringar kan krascha boxen ibland och få den att stänga av sig.

Postad 02 maj 2007 - 20:54

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Info:
Ny firmware (v2.95, 2007-04-16) finns ute för TF5100 prvc/t vanlig/masterpiece/hdmi.

Finns att ladda ned från www.topfield.fi

//rowe

Postad 16 maj 2007 - 11:03

stiga67
  • stiga67
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vilken box är bättre av TF5100c pvr masterpiece eller TF5100c pvr hdmi ?

Postad 16 maj 2007 - 19:58

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0

Info:
Ny firmware (v2.95, 2007-04-16) finns ute för TF5100 prvc/t vanlig/masterpiece/hdmi.

//rowe

<{POST_SNAPBACK}>

hur hittar man om man inte kan finska?

Postad 18 maj 2007 - 20:50

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Info:

//rowe

<{POST_SNAPBACK}>

hur hittar man om man inte kan finska?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte heller ett ord finska, men man kan börja med att klicka runt i menyerna och sen på bilden på topfield 5100 så kommer du in på produktsidan. På den sidan finns länkar till att ladda ned firmware till både (T) och © modellen.

//rowe

Redigerat av Unregistered71f94406, 18 maj 2007 - 20:51.

Postad 28 juni 2007 - 18:04

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Jag använder den sista versionen av JagEpg, har programmet slutat att söka i kategorier, jag får det i alla fall inte att fungera.

Eller är det någon inställning jag missat?

Postad 23 juli 2007 - 16:30

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
NEEEJ, jag missade/förlorade en inspelning i går! Detta får bara inte hända.

Jag har en Topfield TF4000PVR CoCI.

Vet inte exakt varför. Så här gick det till:
- Satte på boxen och skulle titta på en film och samtidigt så hade jag redan satt en timer inspelning till samma tid, men annan kanal. Detta på Tuner 2.
- Passade på att ta bort lite gamla inspelningar. Detta straxt innan den skulle börja spela in, kanske samtidigt.
- Tid att spela in, den byter kanal. Hade visst tuner 2 på live. Brukar ha tuner 1 och spela in på tuner 1. Förutom om jag vet att jag samtidigt brukar titta på en annan kanal, då sätter jag timer på tuner 2. För att slippa kanal byte. Byter kanal för att titta på filmen.
- Efter en stund så väljer jag att inte titta på filmen jag börjat se, då jag redan sett den.
- Zappar runt lite, men bestämmer mig för att se en inspelning.
- När inspelningen som jag tittar på är slut eller nästan slut, eftertexter visas. Så fryser bilden!! Jag inser att klockan är dags för att avsluta timer inspelningen.
- Boxen har hängt sig, reagerar inte. Förutom att jag kan stänga av den via fjärren. Fyra punkter lyser, indikerar att huvudmjukvaran hängt sig. Troligen med något hårddisk relaterat. Slocknar efter en stund, då den stänger av sig på hårt/brutalt sett.
- Start om boxen. Den nyligen inspelade filen syns i listan, men tids längden är fel (samma som för filen innan/ovan). Storleken är 0 MB!! Går inte att titta på.

Nu var det ingen jätte viktig serie som spelades in, men ändå jag är mycket irriterad. Boxen har funkat bra i många år, ingen missad inspelning (med undantag för första året).

Ä får göra ett försök att få tag på inspelningen..
- Kopplar in hårddisken till laptopen.
- Kör TFtool 0.9.1.23
- Där syns filen också med 0 MB.
- Kör "Gelöschte Dateien wiederherstellen" - "Methode TS scan"
- Får tillbaks några gamla inspelningar som jag tagit bort, men inte den jag var ute efter.
- Kör även "Methode demux scan"
- Tar bort den aktuella filen (0 MB).
- Kör "Methode TS scan" igen
- JA, nu kom filen tillbaks. Med en längd av 60 min (1,7GB), verkar rätt.
- Flyttar filen till rätt katalog (vid räddning så lades den i en recycle katalog).
- Skruvar ihop boxen igen och ansluter till TVn.
- JAAAAAAAAAAA, det går att titta på filen :)

Härligt med Toppy och dess vänner.

//Michael

Postad 24 juli 2007 - 22:04

toker72
  • toker72
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
hej undrar om ljudnivån på topfield. Hårddiskar brukar vina lite hur är det på topfield? Samt om man kan ställa in så att hårddisken slutar snurra om man inte använt den på en viss tid.

Postad 25 juli 2007 - 09:45

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Samt om man kan ställa in så att hårddisken slutar snurra om man inte använt den på en viss tid.

Ja.

Min Topfield innehöll en tyst 40GB disk special från Seagate, den var tyst. Bytte dock snabbt ut den mot en större. Har kört med en 5400rpm Samsung under lång tid. Nu kör jag med en liten 2,5" disk, den är tystare och drar mindre ström. Kostar i och försig mer per GB.

Endel som säljer i Sverige monterar in diskar här i Sverige, alltså inte från Topfield fabriken. Misstänker att ljudnivån kan variera.

Finns lite olika ljud som kan störa:
- Själva ljudet (vinandet/surrandet och klickandet) från disken.
- Lågfrekvent vibrationer som går in i möbeln den står på. Kan eventuellt åtgärdas med mjuka fötter. Frekvensen kommer av varvtalet. 7200rpm - 120Hz
- Vibration/gnissel från locket som vibrerar emot fronten eller annan plåt i boxen. Ett litet lätt tryck med ett finger på topp-plåten brukar hjälpa, om en temporärt. Lite tejp kanske.

Notera att ovanstående ljud-punkter inte är unikt för Topfield utan gäller även andra fabrikat.

//Michael

Postad 25 juli 2007 - 21:01

toker72
  • toker72
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
går hårddisken hela tiden eller kan man ställa så att den slutar snurra. Då borde ljudet vibrationer och dylikt försvinna det är ju ganska sällan man använder hårddisken.jag vet att på dilog 550 kan man ställa hdd sleep time borde gå på topfield också. nån som vet .

Postad 25 juli 2007 - 22:53

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Någon som hört något aktuellt om när TF7700HDPVR kommer ut? Jag håller på att bli galen av väntan på en HD-PVR för satellit och än så länge finns det inte en enda (utom SkyHD-boxen men den klarar ju bara Sky).

/P-O

Postad 26 juli 2007 - 11:39

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

går hårddisken hela tiden eller kan man ställa så att den slutar snurra. Då borde ljudet vibrationer och dylikt försvinna det är ju ganska sällan man använder hårddisken.jag vet att på dilog 550 kan man ställa hdd sleep time borde gå på topfield också. nån som vet .

Det var det som jag svarade ja på i inlägget innan din fråga.

EPG ligger på disken också, så disken måste vakna för att visa det.

På 5000 maskiner så funkar time-shift även om disken sover. Dock så spelar den då naturligtvis inte in i bakgrunden, så man kan inte hoppa tillbaks till tiden innan tiden för time-shift start.

//Michael

Postad 26 juli 2007 - 13:16

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Bara om man använder TAPs för sin EPG, inte om man bara använder Toppyns inbyggda, då laddar en EPG:n från DVB-strömmen varje gång...

TF5700 har en default timeout på 15 minuter för hårddisken, men om man som jag kör t.ex MyStuff med en EPG-omladdningstid på kortare än 15 minuter så somnar aldrig hårddisken. Inte heller om man kör permanent timeshift (men det är som default avstängt på TF5700).

Postad 26 juli 2007 - 22:04

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Bara om man använder TAPs för sin EPG, inte om man bara använder Toppyns inbyggda, då laddar en EPG:n från DVB-strömmen varje gång...

Olika på olika Toppy. Min gamla 4000 för satellit lagrar på disken. 5000 och 6000 för satellit har ingen EPG som funkar i Sverige, så då får man inget.

Misstänker att det du skriver gäller för mark Toppy. Föresten tar inte det tid, efter påslag dröjer det innan EPG finns? och hur blir det med olika kanaler, sänds EPG kanal för kanal eller per MUX eller alla kanaler på alla kanaler?

//Michael

Postad 26 juli 2007 - 22:30

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Någon som hört något aktuellt om när TF7700HDPVR kommer ut?

Wow, äntligen något på gång. Dock väldigt lite info hos Topfield om denna box. Hittade mer här...
Topfield TF7700HDPVR - Topfield Europe Forum

Kolla in...
Posted Image

//Michael

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.