Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 december 2009 - 13:35

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Vet inte om detta varit uppe tidigare, men en C.D. fågel viskade i mitt öra att boxen kommer få en helt ny Linuxplattform, förhoppningsvis runt April nästa år.

Postad 14 december 2009 - 16:55

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Jag vill inte starta ny tråd, hoppas att ni kan hjälpa mig här.

Jag kund hos Comhem sedan snart 2 år tillbaka, båda digital tv och bredband. Jag är j-vligt missnöjd med Comhem och deras kassa tjänster, alltid avbrott eller förbättrar de nätet fast det händer inte ett sk-t efter deras "uppdateringar" därför funderar på att gå till Canal Digital och skaffa en parabol eftersom vi bor i hus.

Jag har två frågor:

- Hur bra är canal digital? Det va inte så länge sen när Plus Sverker grillade företaget för deras kundbehandling bland annat.
- Jag läste att man kan även ha bredband via parabol, någon som kan berätta hur bra det fungerar?

Postad 14 december 2009 - 17:12

PDDNOS
  • PDDNOS
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Svårt att ge en subjektiv bedömning om CD Ander, men jag är väl en ganska nöjd kund i dag, men resan har varit lång med CD:s PVR-box, som idag funkar bra tycker iaf jag. Kommer själv från ComHem, och längtar INTE tillbaka....
Sverker grillade väl CD för deras policy vad gäller förnyande av avtal, något som CD senare fick backning på

Postad 14 december 2009 - 18:29

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Vet inte om detta varit uppe tidigare, men en C.D. fågel viskade i mitt öra att boxen kommer få en helt ny Linuxplattform, förhoppningsvis runt April nästa år.

Härligt, då blir det två år med rättning av nya buggar :(

Nejdå, att CD försöker få ordning på den är ju positivt och jag tror det testas ganska ordentligt innan nya uppdateringar släpps. Min box fungerar riktigt bra nu, bara timeshift-buggen som jag stör mig på.

Postad 14 december 2009 - 18:51

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag vill inte starta ny tråd, hoppas att ni kan hjälpa mig här.

Jag kund hos Comhem sedan snart 2 år tillbaka, båda digital tv och bredband. Jag är j-vligt missnöjd med Comhem och deras kassa tjänster, alltid avbrott eller förbättrar de nätet fast det händer inte ett sk-t efter deras "uppdateringar" därför funderar på att gå till Canal Digital och skaffa en parabol eftersom vi bor i hus.

Jag har två frågor:

- Hur bra är canal digital? Det va inte så länge sen när Plus Sverker grillade företaget för deras kundbehandling bland annat.
- Jag läste att man kan även ha bredband via parabol, någon som kan berätta hur bra det fungerar?

Jag sa upp comhem digital tv och gick över till denna pvr-box från CD av samma anledning som du och jag är hittills nöjd. Inga hängningar eller annat jox för mig, fast jag vet att många råkat illa ut.

Postad 14 december 2009 - 18:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Bredband via parabol? Finns det än? förr innebar det en vanlig modemlinje ut och en, då, snabb länk ned via parabol. Om du sitter i ett Comhem hus har du alternativen att ta internet via kabel eller via telefonlinan. Titta på de istället.

Med det sagt, detta är helt off-topic så lämna det med det.

Kan nämna, för att hålla mig till ämnet, att CD levererar en bra bild, ett bra utbud, en stabil tjänst och, för mig, en stabil box. Inga problem om man är villig att betala vad det kostar.

Postad 14 december 2009 - 20:00

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Var i kontakt med kundtjänst i fredags med en tekniker, o han sade att boxen kommer få ett nytt utseende, samt ett nytt operativsystem. Time shift buggen ligger högt på listan som dom lämnat till sagem, men dom visste inte om den kommer att fixas till kommande uppdatering. Som kommer att släppas i början av nästa år. Än har inte CD fått mjukvaran för test på den..

O nätverks porten kommer att komma igång inom kort oxå :(

Postad 14 december 2009 - 20:46

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Tack för era svar,
Nu är det klart att vi ska gå till Canal Digital, HD boxen med hårddisk och familjepaketet men i denna paket saknades TV6 som jag kollar väldigt ofta på.
Kan man byta en kanal från paketet mot TV6 och går det att utöka HD kanalerna? Sambon tyckte att vi skulle byta Hustler och Poker kanalen mot TV6 och nån annan kanal..hehe

Edit: ber om ursäkt att det blev mycket off topic, ska inte upprepas.

Redigerat av Lias08, 14 december 2009 - 20:49.

Postad 14 december 2009 - 21:03

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
TV6 kan du ta in via digitala marknätet - du behöver bara koppla en vanlig utomhus/inomhus antenn till boxen.

Postad 14 december 2009 - 21:05

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0

....
Kan nämna, för att hålla mig till ämnet, att CD levererar en bra bild, ett bra utbud, en stabil tjänst och, för mig, en stabil box. Inga problem om man är villig att betala vad det kostar.

Har bara haft CD knappt en vecka men kan inte annat än hålla med. Hade Telia digitaltv innan så man kan lugnt säga att i stort sett allt blev förbättrat. Om jag skulle råka ut för någon enstaka bugg så kommer jag nog inte bli allt för arg då man är rätt så härdad efter Telia... ;)

....
O nätverks porten kommer att komma igång inom kort oxå :(

Vad kommer den användas till?

Postad 14 december 2009 - 21:10

Unregistereda278b7e8
  • Unregistereda278b7e8
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej
Hur får man bra ljud från cd-boxen via HDMI? Jag har en Sony 40w5500. Måste man dra upp ljudet på Tv:n till nästan max med hjälp av Tv-fjärren? Ljudet är betydligt bättre när man kör med marksänd mottagning eller via scart.
Tacksam för hjälp
Karl Henning

Postad 14 december 2009 - 21:10

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0

TV6 kan du ta in via digitala marknätet - du behöver bara koppla en vanlig utomhus/inomhus antenn till boxen.

Tack, perfekt!

Postad 14 december 2009 - 21:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Vad kommer den användas till?

Gissa.... rykten säger givetvis ondemand-tjänst och det är vad jag tror också. Primärt.

Kanske kul saker som Youtube och liknande? Vem vet?

Postad 15 december 2009 - 15:54

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Gissa.... rykten säger givetvis ondemand-tjänst och det är vad jag tror också. Primärt.

Kanske kul saker som Youtube och liknande? Vem vet?

Kanske också att ställa in inspelningar utefrån, bara en spekulation från min sida, dock.
Att man skulle kunna tanka ut inspelade (HD) program över nätverket tror jag aldrig kommer att bli aktuellt, filmbolagen skulle få spader då !

Postad 15 december 2009 - 16:13

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

Att man skulle kunna tanka ut inspelade (HD) program över nätverket tror jag aldrig kommer att bli aktuellt, filmbolagen skulle få spader då !

Rent tekniskt skulle man kunna lösa det genom att kryptera filerna och ha med boxnummer och/eller kortnummer i kryptonyckeln. Kortnumret är att föredra så filerna är kopplade till ett abonnemang och inte en fysisk box.
Har personligen inte några problem med denna lösning, men jag tror att både filmbolag, cd och vissa av cd:s kunder inte vill ha det så (av olika anledningar).

Kan även tänka mig en säkerhetskopieringsfunktion där man utnyttjar usb-porten och kopplar in en extern hårddisk. Detta förutsätter också kryptering för att cd över huvud taget ska fundera på det.

Postad 15 december 2009 - 19:05

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hjälp. Jag har tryckt på någon knapp vet inte vem. Nu har jag ingen signal till projektorn. Hur gör jag för att komma åt boxens menyer? Har bara en blå skärmbild.....Kör med HDMI.
Kan det hjälpa med en fabriksåterställning? Hur gör man en sådan?

Redigerat av Unregistered4858ceb2, 15 december 2009 - 21:52.

Postad 15 december 2009 - 19:08

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Rent tekniskt skulle man kunna lösa det genom att kryptera filerna och ha med boxnummer och/eller kortnummer i kryptonyckeln. Kortnumret är att föredra så filerna är kopplade till ett abonnemang och inte en fysisk box.
Har personligen inte några problem med denna lösning, men jag tror att både filmbolag, cd och vissa av cd:s kunder inte vill ha det så (av olika anledningar).

Kan även tänka mig en säkerhetskopieringsfunktion där man utnyttjar usb-porten och kopplar in en extern hårddisk. Detta förutsätter också kryptering för att cd över huvud taget ska fundera på det.

Precis, möjligt skulle vara att man skulle kunna titta på inspelat matrial men bara via den egna boxen, dvs lagra inspelat metrial på USB eller nät-disk men bara kunna kolla/spela upp på den egna boxen.

Postad 15 december 2009 - 22:20

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hjälp. Jag har tryckt på någon knapp vet inte vem. Nu har jag ingen signal till projektorn. Hur gör jag för att komma åt boxens menyer? Har bara en blå skärmbild.....Kör med HDMI.

Troligen har du signal ut från SCART, så använde den för nå menyerna.

Postad 16 december 2009 - 01:24

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Precis, möjligt skulle vara att man skulle kunna titta på inspelat matrial men bara via den egna boxen, dvs lagra inspelat metrial på USB eller nät-disk men bara kunna kolla/spela upp på den egna boxen.

Tillåta byte till större HDD internt hade inte vart dumt .....250GB räcker inte långt för en familj.

Postad 16 december 2009 - 07:55

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
[quote name='que' date='Dec 15 2009, 22:20 ' post='2703245']
/quote]
Nu är det så att jag har inget med scart, bara HDMI. Går det inte att "boota" om den så man får börja om. Vid nyinstallation hittar den ju rätt utgång, jag har bara använt HDMI.

Postad 16 december 2009 - 08:09

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
janus44
Vad jag vet så måste man in i menyn för återställning. Vad man kan göra är om någon ger dig en lista över samtliga knapptryckningar man ska göra för att göra en återställning i blindo. Bäst vore så klart att du hittar någon gammal tv som du kan köra scart ifrån. Du har troligen varit inne i menyn och valt bort HD i bildmenyn

Postad 16 december 2009 - 09:16

Unregisteredd42b33aa
  • Unregisteredd42b33aa
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Hej!

Testa med att trycka menu , pil upp 3 ggr. ok , pil ner 3 ggr. samt ok 2 ggr.

VARNING ALLA KANALER OCH INSTÄLLNINGAR KOMMER ATT FÖRSVINNA.

//Jörgen

Postad 16 december 2009 - 09:17

Unregistered4858ceb2
  • Unregistered4858ceb2
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag har inget med scart.
MEN jag har just fått hjälp från kundtjänsten. Jag fick tips om att göra en "kall fabriksåterställning", tror jag det heter. Jag tryckte på den röda knappen, sen siffrorna 353 och till sista tryckte jag på teletext. Sen var det bara att installera om. Nackdelen är att allting försvann som var inspelat. <men det funkar i alla fall.

Postad 16 december 2009 - 09:46

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0
Angående aktivering av nätverksinterfacet:

Börjar det bli dags även för satellitkunder att få tillgång till Canal+ select, SVT play (playprima?) mm via HD-PVR boxen? Har nuvarande box kapacitet för det, eller skule det kräva en ny box? Dessa tjänster känns som de naturliga att aktiviera, samt att vi då samtidigt får möjlighet att hyra film via cmore-konceptet. Hoppas bara de förstår att vi vill ha HD på allt - även det strömmade meterialt från nätet!. Spontant känns lite surt att Canaldigital som alltid (?) legat före Viasat saknare dessa delar just nu samtidigt som Viasat levererar det i och med sin hd-pvr box.

Lagring på annat media än den inbyggda hårddisken känns inte realistiskt, tyvärr, då några säkerligen skulle ha nytta av det. Själv tycker jag nog att HD:n räcker i storlek. Att kunna lagra ut material till datorn vore nice (hade tidigare en Topfield pvrt där det gick med lite meck), men även detta känns orealistiskt då det skulle generera mycket supporttid från canaldigital.

Redigerat av lajbanson, 16 december 2009 - 09:48.

Postad 16 december 2009 - 10:09

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Vad jag förstår vill de ändra på hela operativsystemet för att slippa vänta på Sagem hela tiden. Då ken de lösa problemen snabbare själva.

Vad säger ni? Jag har fått ett bra erbjudande av C.D. fågeln, ska man slå till på HD-PVR'en?

Postad 16 december 2009 - 10:20

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Om man bara ha en kabel ner, kan man köra en loop för att plocka ännu en kanal via samma transponder?

Postad 16 december 2009 - 10:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Äh, nu har jag beställt.

Postad 16 december 2009 - 11:17

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
Jag beställde också häromdagen. Grymt snabba! Det tog 9 minuter från jag bekräftade beställningen med enterknappen tills jag hade en installationsfirma i telefonluren för att boka tid för installationen. Trots alla problem man läser om här var det i alla fall en bra start på min bekantskap med CD.

Postad 16 december 2009 - 16:28

Senjin
  • Senjin
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Jag beställde också häromdagen. Grymt snabba! Det tog 9 minuter från jag bekräftade beställningen med enterknappen tills jag hade en installationsfirma i telefonluren för att boka tid för installationen. Trots alla problem man läser om här var det i alla fall en bra start på min bekantskap med CD.

Det var snabbt!
Hoppas du blir nöjd, jag är nöjd, visst händer det att boxen låser sig men inte allt för ofta.

Postad 16 december 2009 - 17:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Om man bara ha en kabel ner, kan man köra en loop för att plocka ännu en kanal via samma transponder?

Nej.

En tuner - en LNB. Om båda försöker styra samma LNB blir det galet.

Postad 16 december 2009 - 21:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
Har råkat ut för ett skumt fel. Spelat in tre IMAX-avsnitt på Silver HD, i samtliga finns allt ljud utom talet med. Det är som de har missat centerkanalen.

Postad 16 december 2009 - 21:55

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Fick lite info från CD idag.
CD har en ny SW-utgåva på test som kan lösa HDD problemen, dock så har inte CD någon bra box som tappar HDD'n att testa på. Är det någon som tappar inpelningarna så lägg ett inlägg här, så kan jag höra med min CD kontakt om man vill ha boxen (detta innan ni gör en omformatering av HDD'n)

Det finns tester också med nytt operativsystem (Linux), i huvudsak för att kunna erbjuda ytterligare tjänster, vad nu det kan vara. Vi får se mer till våren. Men det är säkert så att CD vill inte tappa kunder till Viasat så man kan kanske hoppas på playkanaler etc genom boxen.

Aktiveringen av LAN porten kommer också, vet inte när

Postad 16 december 2009 - 22:10

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Det finns ingen "loop-utgång".
Det borde fungera (ungefär som du tänker) att dela signalen från LNB med en prioritets-switch och koppla till båda ingångarna.
Jag tror du får ett par problem:
1) Den växlar (om jag förstått det rätt) mellan Tuner 1 & 2 allt efter som det behövs när en inspelning skall starta.
Prioriteten kommer därmed att växla t.ex mellan inspelning och tittande eller Första resp Sista timerinspelning.
2) EPG (med framförhållning) laddas av den "för stunden" oanvända tunern.

Om du står ut med dessa begränsningar (och att själv hålla reda på vilka kanaler som fungerar ihop) så är det inte bara kanaler på samma transponder som fungerar. Det är alla kanaler som har samma Low-Band/High-Band och samma Vert./Hor-Polarisation som fungerar ihop.

Postad 17 december 2009 - 09:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ok. Såg det nu också när jag laddade ner manualen att det bara var ingångar. Lite synd.

Är det någon som vet vad i den fria installationen som ingår?
Jag har redan en skål uppe med två LNB med dubbla utgångar, dragna till switchar och combiners inne på vinden. Så det jag behöver ha hjälp med är att plocka bort de två befintliga LNB'na och koppla in de fyra kablarna i det nya Quad LNB'et samt dra en extra kabel till TV'n i vardagsrummet. Det borde väl ingå?

Postad 17 december 2009 - 09:50

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
För mig monterades tallrik, drog två kablar ifrån huvud till vardagsrum, kopplade ihop det med min tv och förstärkare och sedan la han ca en halvtimma på att visa menyer mm. ;)

Postad 17 december 2009 - 10:07

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Angående aktivering av nätverksinterfacet:

Börjar det bli dags även för satellitkunder att få tillgång till Canal+ select, SVT play (playprima?) mm via HD-PVR boxen? Har nuvarande box kapacitet för det, eller skule det kräva en ny box? Dessa tjänster känns som de naturliga att aktiviera, samt att vi då samtidigt får möjlighet att hyra film via cmore-konceptet. Hoppas bara de förstår att vi vill ha HD på allt - även det strömmade meterialt från nätet!. Spontant känns lite surt att Canaldigital som alltid (?) legat före Viasat saknare dessa delar just nu samtidigt som Viasat levererar det i och med sin hd-pvr box.

Lagring på annat media än den inbyggda hårddisken känns inte realistiskt, tyvärr, då några säkerligen skulle ha nytta av det. Själv tycker jag nog att HD:n räcker i storlek. Att kunna lagra ut material till datorn vore nice (hade tidigare en Topfield pvrt där det gick med lite meck), men även detta känns orealistiskt då det skulle generera mycket supporttid från canaldigital.

Tycker det är bättre att satsa på användarvänlighet och att få den att fungera bättre först innan extra funktioner som "play" kanaler via nätet.
Inte alla som har tillräckligt grov lina!!?

angående HDD storlek.
Spelar du in HD upplöst material är 250GB inte stort!
Är du ensam kanske 250GB räcker men är man en 4st som spelar in så är det tajt.
En film /serie episod kanske måte ligga kvar och ta upp plats tills alla i familjen sett den.
Att kunna byta HDD till en större ser jag som en självklar utveckling de slipper krångel med kryptering och skit

Postad 17 december 2009 - 14:14

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

Har du fått hem boxen också? Jag beställde 4 dec men har inte fått hem något än. När jag pratade med dom i förrgår sa de att boxarna var slut men att de snart skulle komma in igen.

Postad 17 december 2009 - 17:14

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

...
angående HDD storlek.
Spelar du in HD upplöst material är 250GB inte stort!
Är du ensam kanske 250GB räcker men är man en 4st som spelar in så är det tajt.
En film /serie episod kanske måte ligga kvar och ta upp plats tills alla i familjen sett den.
Att kunna byta HDD till en större ser jag som en självklar utveckling de slipper krångel med kryptering och skit

Har du kollat denna tråd ?
;)

Postad 17 december 2009 - 21:58

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

joakim99 Postat Idag, 14:14

Har du fått hem boxen också? Jag beställde 4 dec men har inte fått hem något än. När jag pratade med dom i förrgår sa de att boxarna var slut men att de snart skulle komma in igen.

Inte ännu, men jag hoppas det kommer senast på måndag då installatören ville komma på tisdag. Kanske dags att ringa CD och kolla hur det ligger till med boxar i allmänhet och min leverans i synnerhet....

Postad 18 december 2009 - 18:34

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

:)

Jo och dem har bytt till samma storlek 250Gb
problemet är ju att få till det med större diskar

Postad 18 december 2009 - 19:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

SEHLBERG har ju stoppat in en 500GB stor disk.

Postad 18 december 2009 - 19:52

Unregisteredfe048c4d
  • Unregisteredfe048c4d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Fick lite info från CD idag.
CD har en ny SW-utgåva på test som kan lösa HDD problemen, dock så har inte CD någon bra box som tappar HDD'n att testa på. Är det någon som tappar inpelningarna så lägg ett inlägg här, så kan jag höra med min CD kontakt om man vill ha boxen (detta innan ni gör en omformatering av HDD'n)

Det finns tester också med nytt operativsystem (Linux), i huvudsak för att kunna erbjuda ytterligare tjänster, vad nu det kan vara. Vi får se mer till våren. Men det är säkert så att CD vill inte tappa kunder till Viasat så man kan kanske hoppas på playkanaler etc genom boxen.

Aktiveringen av LAN porten kommer också, vet inte när

Jag tappade alla mina inspelningar den 16/12. De verkar finnas i bakgrunden för de tar fortfarande plats på hårddisken. Testade att spela in nytt material och det nya syns, men fortfarande tar det gamla plats på hårddisken.
Har haft ett antal hängningar...

Din CD kontakt kan kontakta mig omgående, vore en bra julklapp.

Postad 18 december 2009 - 20:01

Unregistered068316fc
  • Unregistered068316fc
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Fick mitt paket idag, dock utan avisering. Skulle hämta något annat men fick även parabolpaketet med mig hem. Boxen i paketet var dock en CDC-5050. När jag nyligen pratade med kundtjänst berättade de att HD-PVR är slut pga stor efterfrågan och skickas när de åter är i lager. För att man ska komma igång skickar de ut denna boxen så länge.

Postad 18 december 2009 - 20:32

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0

Fick mitt paket idag, dock utan avisering. Skulle hämta något annat men fick även parabolpaketet med mig hem. Boxen i paketet var dock en CDC-5050. När jag nyligen pratade med kundtjänst berättade de att HD-PVR är slut pga stor efterfrågan och skickas när de åter är i lager. För att man ska komma igång skickar de ut denna boxen så länge.

Intressant. Jag får ringa dom i morgon och höra vad statusen är på min beställning.

Postad 18 december 2009 - 22:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jag tappade alla mina inspelningar den 16/12. De verkar finnas i bakgrunden för de tar fortfarande plats på hårddisken. Testade att spela in nytt material och det nya syns, men fortfarande tar det gamla plats på hårddisken.
Har haft ett antal hängningar...

Din CD kontakt kan kontakta mig omgående, vore en bra julklapp.

Ok, gör ingen formatering så hoppas jag att han jobbar på måndag. Jag hör av mig på måndag till dig.

Postad 19 december 2009 - 09:37

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

SEHLBERG har ju stoppat in en 500GB stor disk.

ok.. då måste de gjort något i senaste fw för innan sista uppdateringen funkade det inte

Postad 20 december 2009 - 11:08

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

;)

Orkade du överhuvudtaget klicka på den tråd jag gav dig innan du sågade förslaget ?
Redan på andra raden skriver SEHLBERG att han använde en 500Gb disk. :D

Postad 20 december 2009 - 13:30

mawam
  • mawam
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Har denna Sagem box: HD PVR 101-ST som jag tror hela tråden handlar om.
Det jag vill göra är att spela in programmen (som jag spelat in på HDD:n i boxen) på tomma DVD skivor. Tänkte mig att jag då köper en sån här:
http://www.siba.se/P...aspx?id=2432517
Eller någon annan DVD-inspelare, bara den kan spela in via Scart, eller finns det något bättre alternativ?

Som jag ansluter via antenn utgången på boxen (för den har väl en sån?) Alternativt via dessa Scart för att sedan spela in på Samsung boxen jag ovan länkade till, går detta tror ni? Kvaliteten på det jag spelar in på DVD skivor kommer väl inte bli superbra men är det "TV kvalitet" så duger det för mig!

Tack på förhand!

Postad 20 december 2009 - 13:55

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Har denna Sagem box: HD PVR 101-ST som jag tror hela tråden handlar om.
Det jag vill göra är att spela in programmen (som jag spelat in på HDD:n i boxen) på tomma DVD skivor. Tänkte mig att jag då köper en sån här:
http://www.siba.se/P...aspx?id=2432517
Eller någon annan DVD-inspelare, bara den kan spela in via Scart, eller finns det något bättre alternativ?

Som jag ansluter via antenn utgången på boxen (för den har väl en sån?) Alternativt via dessa Scart för att sedan spela in på Samsung boxen jag ovan länkade till, går detta tror ni? Kvaliteten på det jag spelar in på DVD skivor kommer väl inte bli superbra men är det "TV kvalitet" så duger det för mig!

Tack på förhand!

För att få bästa kvalitet skall du koppla ifrån HDMI-utgången så aktiveras RGB på scartgången på boxen, välj bästa kvalitet på inspelaren vid inspelning och DL-skivor om det är HD-material du vill spara på skiva.

Postad 20 december 2009 - 15:23

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Orkade du överhuvudtaget klicka på den tråd jag gav dig innan du sågade förslaget ?
Redan på andra raden skriver SEHLBERG att han använde en 500Gb disk. ;)

jo läste lite slarvigt och missade andra raden :D ...... tydligen funkar det bara med en helt ny disk .
Jag testade en gång med en använd och det funkade inte.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.