Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2009 - 19:59

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Fick min PS3 ida...kopplade in den till min plasma TV men får ingen bra bild...e typ myrornas-krig fast man kan ändå se PS3 menyerna i bakrunden. Provade köra en update på den o de blev inte mycket skillnad. Fungerar med den medföljande bildkabeln men e ju väldigt låg upplösning på den..men iallefall inge myrornas krig.

Nån som vet vad som kan va fel? Har bara HDMI 1.2 på tvn men de ska väl inte spela någon roll?

Postad 29 January 2009 - 12:13

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Jag förutsätter att du använder en HDMI-kabel?

Iaf, har du provat att hålla inne 0/1-knappen i mer än 5 sekunder vid uppstart. Då kollar PS3an igenom möjliga bildinställningar.

Prova en annan HDMI-kabel oxå.

Postad 29 January 2009 - 14:16

Jochen84
  • Jochen84
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jo, använder en HDMI kabel :)
Provat hålla in knappen 5sec o ända skillnaden från igår är att det är mer färg i bilden...(kanske inte för att ja höll in knappen men det är ändå mer färg idag..såg nästan svartvit ut igår..)

Såhär blir bilden.
Bifogad fil  P1290020.JPG   4.47MB   0 Antal nerladdningar

Ska prova med en annan HDMIkabel senare så får jag hoppas de löser sig...orkar inte med att det alltid ska vara något som inte funkar :)

Postad 30 January 2009 - 17:50

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Nån mer än mig som stör sig på (eller har märkt) att när man bläddrar i mappar på datorn (som man delat ut) så finns det gamla mappar som är raderade på datorn, man kan t.o.m se filerna (mp3 i det här fallet) men kan förstås inte spela upp dem... finns det nåt sätt att "få bort" dessa, typ att uppdatera ps3´ns anslutning mot datorn?
Tack på Förhand
Danne

Postad 30 January 2009 - 21:02

mikey_hell
  • mikey_hell
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det är nog på datorn man måste uppdatera, om du menar att du använder någon form av mediaserver på din PC för utdelning.
kolla on det finns en reload eller update HTTP eller likande i mediaservern.
jag får samma problem, kör både Tversity samt ps3 java server.

Redigerat av mikey_hell, 30 January 2009 - 21:02.

Postad 30 January 2009 - 21:24

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Problem löst.

Hej på er!

Redigerat av Unregisteredee312c77, 30 January 2009 - 22:32.

Postad 31 January 2009 - 19:16

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Jo, använder en HDMI kabel :D
Provat hålla in knappen 5sec o ända skillnaden från igår är att det är mer färg i bilden...(kanske inte för att ja höll in knappen men det är ändå mer färg idag..såg nästan svartvit ut igår..)

Såhär blir bilden.
BILDEN BORTAGEN

Ska prova med en annan HDMIkabel senare så får jag hoppas de löser sig...orkar inte med att det alltid ska vara något som inte funkar B)

Hehe, måste vara något fel på forummet för din bild gjorde att sidan aldrig laddades färdig pga storleken. Men löste det genom att lägga in den i Adblock.

Den högljudda Playstation 3 maskinen

Jag har inte ont av det när jag spelar spel och när jag spelar film fån hårdisken är min Playstation tyst om jag inte innan gjort något annat som fått igång fläktarna. Då slutar de inte blåsa förrän man startar om maskinen. Men inget problem för mig om det inte varit så att fläktarna sätter igång när man spelar DVD. Det tar ca: 10-20 minuter innan oljudet framträder men är outhärdligt om man inte kollar på instant action.

Har även testat en X-box 360 HDMI och ljudnivån är ungefär samma fast Xboxen har ett mer irriterande ljud.

Postad 02 February 2009 - 19:21

HBack
  • HBack
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tycker att min fläkt låter som den är lite i obalans med ökande "missljud" vid ökande fläkthastighet. Det vanliga susandet hörs bakom detta ljud. Någon som har liknanden problem? Det är ganska tyst men ändock lite störande... Tacksam för svar.

Postad 02 February 2009 - 22:28

HBack
  • HBack
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har undersökt problemet lite närmare och det är ett högfrekvent ljud, typ ett ihållande pip som vars ljud ökar med fläkthastigheten. Någon med något liknande problem?

Postad 02 February 2009 - 22:31

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0

Har undersökt problemet lite närmare och det är ett högfrekvent ljud, typ ett ihållande pip som vars ljud ökar med fläkthastigheten. Någon med något liknande problem?

Jag hade också ett högfrekvent ljud dock ej beroende av fläkten vad jag minns, skicka den på reparation det gjorde jag.

Postad 03 February 2009 - 21:55

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Med risk för att bli pucko-förklarad. Spontanköpte ett Logitech Vantage USB Headset för att kunna lira med lurar på & samtidigt kunna prata alternativt att enbart höra spelljudet. Men jag hör endast folks prat. Inte själva spelljudet (kommer från sin vanliga källa istället), vilket jag i min dumhet hade hoppats på. Tänkte ha lurarna till sena spelsessioner. Så jag antar dessa lurar inte kan kombinera ljud & prat? :) Jag får väl skaffa mig ett par ordentliga "vanliga" hörlurar för spel sent om natten.

Redigerat av Unregisteredee312c77, 03 February 2009 - 22:16.

Postad 06 February 2009 - 13:11

chris_chaos
  • chris_chaos
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena, jag har tröskat igenom tråden här och kan inte riktigt hitta "mitt" problem.

Köpte en konsoll på EG (Resistancebundlen) i onsdags, har knegat och varit landsförvisad till mina svärföräldrar pga stambyte hemma, så idag, tänkte jag koppla upp systemet på deras något föråldrade 32" lcd (utan HDMI!). Packar upp, läser manual, kopplar in. Vad händer? Nada. Fläkten knarrar lite och surrar igång. Sen e det svart (eller ja, lite clouding grått i hörnen e det allt...) Provar att byta scart ingång. Nada. Provar AV-ingången. Nada. Kör tricket "håll nere start-knappen i fem sekunder". Stänger av maskinen helt och startar upp och hålller nere länge. Nada. Tar ut AV-multikontakten på konsollen och ser att stiften ser inte riktigt ut som de brukar. Ser ut som de är bockade diagonalt över hylsan. Ska det vara så? Har nån annan haft probs med att köra med Scartingången?
I värsta fall får jag vänta en vecka innan jag kommer hem till min "riktiga" tv och kan kolla hdmi kontakten. Men det dröjer över en vecka dit... Eller ska man knata till EG och få en ny konsoll? känns mest som det är fel på Scartkablen...
Tacksam för tips,

Chrille

EDIT: Hittade felet. Monsterglapp i AV-kablen. Anslutningen känns sjukt svampig, men efter lite pillande fick jag bild iaf. Case closed.

Redigerat av chris_chaos, 06 February 2009 - 13:36.

Postad 06 February 2009 - 13:25

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Prova med bara den gula komposit kabeln då

Postad 06 February 2009 - 16:31

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Nån som lämnat in sin Ps3a för att den inte läser skivor längre? Får man en ny "bra" laser eller samma budgetskit som de flesta 40 GB tydligen har från start? Hur lång tid innan ni fick tillbaka konsollen?

Postad 09 February 2009 - 15:50

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Fick problem med min dual shock i förr går, ett spel fryste sig så att jag va tvungen att stänga av konsollen på baksida.
Efter det vägrar min kontroll att hitta kontakt med min PS3 om jag inte har USb kabeln i.
Funkar perfekt med kabeln men direkt jag tar ur den så tappar den kontakten och alla lampor blinkar..

Vad kan man göra? Testat att låta den ladda ur sig och sen ladda den men det hjälpte inte

Postad 09 February 2009 - 18:40

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Nån mer som drabbats av att lasern slutat läsa skivor? Fanns visst trådar om det men det va inget liv där. Självklart har garantin gått ut strax innan så vi får väl se om det funkar att reklamera annars så 2800 kr för att få den utbytt :S

Postad 11 February 2009 - 12:55

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Min blålaser slutade fungera i helgen. Rödlasern fungerar samt allt annat.
Vet någon vilken policy Sony har på reklamationer kring detta? Min konsol är femton månader gammal... Reklamation kan man enligt konsumentköplagen göra upp till tre år efter köp. Bevisbördan ligger dock tydligen på kunden efter en tid hur man nu ska kunna bevisa att det är ett fabrikations och kvalitetsfel att en skivläsare slutar fungera.

Postad 12 February 2009 - 04:10

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Vet någon vilken policy Sony har på reklamationer kring detta? Min konsol är femton månader gammal... Reklamation kan man enligt konsumentköplagen göra upp till tre år efter köp. Bevisbördan ligger dock tydligen på kunden efter en tid hur man nu ska kunna bevisa att det är ett fabrikations och kvalitetsfel att en skivläsare slutar fungera.

en bra början är att vända sig till sony och förklara läget, det är inte aöltid dom bråkar

Postad 12 February 2009 - 09:38

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag fick det här mailet från Hot Line på Nordisk Film för några dagar sedan. Svarstiden på mail var under tolv timmar vilket jag tycker är godkännt för denna typ av tjänst.

"Hej,
Tack för ditt e-mail, tyvärr så låter det som att din Playstation konsol har drabbats av ett hårdvaru fel.
För att få detta åtgärdat så ska du ta kontakt med butiken där du har köpt ditt PLAYSTATION® och be butiken skicka in ditt PLAYSTATION® till service.
Har du långt till butiken så kan du ta kontakt med närmsta återförsäljare och fråga dem om hjälp med att skicka in din PLAYSTATION® maskin.
Butiken kommer att behöva din PLAYSTATION® konsol och ett kvitto som visar när du har köpt ditt PLAYSTATION®.
Vet butiken inte vart de ska skicka in ditt PLAYSTATION® så ska de vända sig till Nordisk Film Kundtjänst.
Är det så att din garanti har gått ut så ska du ändå vända dig till butiken för att lämna in till service.
Vi kan tyvärr inte hjälpa dig mer i detta ärende då vi bara har teknisk support.
Beklagar det som har hänt men detta är tyvärr detta de enda vi kan göra för att snabbast lösa problemet."

Brevet är ett typiskt standardsvar. Maskinen är nu inlämnad.

Postad 12 February 2009 - 11:19

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Brevet är ett typiskt standardsvar. Maskinen är nu inlämnad.

Fick samma svar, skicka in den för 3 veckor sen nu.

Postad 13 February 2009 - 11:46

eRensson
  • eRensson
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Googlat lite men hittade inget svar.. så frågan ställs här istället!

Sedan dag ett har jag haft PS3an inkopplad(trådat) till BBBs egna switch. Allt fungerade från första sekunden.

Läste idag att PS3an hade WLAN så jag provade, orkade inte skriva in lösenordet till mitt WLAN så jag tog grannens oskyddade.
Det funkade fint, testade genom att gå in på en hemsida.

In med kabeln igen och ställde om till trådanslutning. Nu fungerar det inte alls! Startat om ps3, switchen, kopplat ur datorn. Allt!
Inställningarna är automatiska, har alltid fungerat förr.

Får en ip-adress men under den står det "endast privata nätverket". Min trådade dator och sambons laptop(wlan) fungerar fortfarande utan problem.

What to do?

Postad 15 February 2009 - 09:54

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Min är också reklamerad nu men undrar ju om man har nån chans...ingen annan i samma situation som varit tvungen att reklamera pga laserfel och lyckats? eller misslyckats?

Postad 15 February 2009 - 16:37

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Något skumt hände nyss när jag skulle se en film på blu-ray. Filmen heter "Tell no one/Berätta inte för någon" och har RÄTT region. Precis när filmen ska till och starta får jag "Ingen signal" som meddelande på rutan. Själva konsollen lyser grönt som den ska men bilden är alltså borta. Försökt flera gånger med samma resultat. Andra filmer och spel fungerar som de ska.

Filmen är ny & utan repor osv. :)

Någon som råkat ut för samma sak?

* problem solved. Ändrade till 720p. Det här är första gången jag behövt ändra denna inställning. Intressant att vissa BR-filmer är mer "känsliga" än andra.

Redigerat av Unregisteredee312c77, 15 February 2009 - 16:54.

Postad 15 February 2009 - 18:22

pegge
  • pegge
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har ett jävligt skumt problem med mitt ps3.

Det är såhär att ljudet då och då bara lägger av i några sekunder, precis som min förstärkare förlorar signal.
Jag har kopplat mitt PS3 med HDMI kabel till tven, från tven har jag kopplat Koaxial kabel till förstärkaren.
Har ställt in på dolby 5.1 på ps3, och dolby på förstärkare.

Någon som har haft ett liknande problem, eller har någon lösning till det hela?

Postad 15 February 2009 - 19:57

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Korkat kanske men glapp? Defekt kabel? Testat med andra?

Postad 15 February 2009 - 23:24

pegge
  • pegge
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Korkat kanske men glapp? Defekt kabel? Testat med andra?

Jag har en hyffsat dyr koaxial kabel, så det känns som det inte kan bero på det.
+ att det funkar hur bra som helst att köra vanlig tv genom kabeln.

Jag tror snarare att det är något med dolby kodningen eller något, men jag är ingen expert på det så det är därför jag frågar :)

Postad 16 February 2009 - 17:07

Rocketeer
  • Rocketeer
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Min är också reklamerad nu men undrar ju om man har nån chans...ingen annan i samma situation som varit tvungen att reklamera pga laserfel och lyckats? eller misslyckats?

Jag fick ett SMS från affären där jag köpt och reklamerat min PS3 idag.
"Hej ditt playstation 3 skickas in till sonys cerkstad. Om det ej är ett ursprungs fel kommer undersöknings avgiften att vara 800kr."

Redigerat av Rocketeer, 16 February 2009 - 17:07.

Postad 16 February 2009 - 18:12

Nicco5
  • Nicco5
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hallå alla!

Läste lite om olika som lasern slutat fungera, hade samma problem och lämnade in den på Gamestop där jag köpte den. och nu har jag fått 3 alternativ.

1. Företaget som har haft inne den och kollat den skrotar den och jag får inget

2. samma företag skickar tillbaka den till mig trasig för 490 kr (tror jag det va)

3. Jag får köpa en "ny" 60gb för 3469:- 2 månaders garanti.

Och jag fick rådet att köpa loss en ny, då värdet på en 60gb är det dubbla..

såg att Console.se sålde 60gb för 8990:- så det kanske inte är en dum idé :)

Postad 17 February 2009 - 07:40

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hejsan.

Fick min nya 80gb'are igår. Det är något missljud i den. Låter som om det är hårddisken som sjunger på sista versen men provade precis den i min dator och den var helt tyst (iaf lät den inte mer än den ska!). Funderar lite på om det är något med fläktarna men de susar så tyst i bakgrunden. Har precis bytt från en 60 gb så tycker att fläktarna är tysta men det missljudet låter betydligt mer och är betydligt mer störande.

Är det bara att ringa dit jag har köpt ps3'an eller har ni något tipps?

Niklas

Postad 17 February 2009 - 07:45

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Hallå alla!

Läste lite om olika som lasern slutat fungera, hade samma problem och lämnade in den på Gamestop där jag köpte den. och nu har jag fått 3 alternativ.

1. Företaget som har haft inne den och kollat den skrotar den och jag får inget

2. samma företag skickar tillbaka den till mig trasig för 490 kr (tror jag det va)

3. Jag får köpa en "ny" 60gb för 3469:- 2 månaders garanti.

Och jag fick rådet att köpa loss en ny, då värdet på en 60gb är det dubbla..

såg att Console.se sålde 60gb för 8990:- så det kanske inte är en dum idé :blink:

Hmmm. tycker du skall börja om från början.

Reklamera konsollen om det inte är ett garantiärende. Kolla i denna tråd för mer info.

https://www.minhembi...howtopic=220831

Postad 17 February 2009 - 17:43

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Inte rätt tråd men vet inte var ja ska posta detta. Någon mer som idag fått mass-mail från prisjakt/minhembio om lösenordsstöld?

Inleds så här:

Tyvärr måste vi meddela att stora delar av de lösenord, som används för att logga in på Prisjakt/Minhembio, har stulits i samband med ett datorintrång. Nu skiljer sig dock den här lösenordsstölden från andra liknande händelser genom att alla våra lösenord är ordentligt krypterade och att vi går ut med det hela före det att någon illvillig person hunnit offentliggöra några uppgifter.

Bara nyfiken eftersom man får en del tokiga mail ibland.

Postad 17 February 2009 - 18:04

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Har fått ett konstigt problem med min PS3a. Den har slutat att ansluta till internet och jag kan inte, hur jag änn gör, ansluta den till internet igen. Jag har testat att använda alla möjliga funktioner i skapa ny anslutning men det vill sig inte. Någon som haft samma problem eller vet något mer ingående om vad det kan handla om?

Postad 17 February 2009 - 19:25

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Inte rätt tråd men vet inte var ja ska posta detta. Någon mer som idag fått mass-mail från prisjakt/minhembio om lösenordsstöld?

Inleds så här:

Tyvärr måste vi meddela att stora delar av de lösenord, som används för att logga in på Prisjakt/Minhembio, har stulits i samband med ett datorintrång. Nu skiljer sig dock den här lösenordsstölden från andra liknande händelser genom att alla våra lösenord är ordentligt krypterade och att vi går ut med det hela före det att någon illvillig person hunnit offentliggöra några uppgifter.

Bara nyfiken eftersom man får en del tokiga mail ibland.

Vad sägs om denna tråden:
https://www.minhembi...howtopic=226774

Postad 17 February 2009 - 20:31

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Den tråden låg inte direkt "i spotlight". Men jag har nu i all fall fått de svar jag sökte.

Postad 17 February 2009 - 21:15

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Den tråden låg inte direkt "i spotlight". Men jag har nu i all fall fått de svar jag sökte.

Kolla längst upp till höger.... (under "Senaste nyheterna på MinHembio")

Postad 17 February 2009 - 21:18

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
ja, ja, jag har fattat nu :P

Tycker ändå det ligger lite offside.

Postad 17 February 2009 - 23:20

mace
  • mace
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Grabbens maskin dog för två dagar sedan. :P :P :D
Grönt - gult - tre pip - rött blink.
Den är nu officielt BRICKED!!
Vi stod i kö natten till den 23 mars 2007........ 6500 kronor på 23 månader blir cirka 288 kronor i månaden.

Nordisk film ber mig fara & flyga eller betala nära 3000 kr. för en utbytes
Affären säger jaha! Och?
Med tanke på hur många som drabbas så borde man väl kunna hävda att det är ett ursprungligt fel!!

GRRRRRR!

Sök på YLOD så får Ni se

Sök på YLOD här på forumet också.

mace

Redigerat av mace, 18 February 2009 - 17:54.

Postad 17 February 2009 - 23:58

pegge
  • pegge
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
känns som allas PS3 går sönder nu :P

Postad 18 February 2009 - 00:24

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

känns som allas PS3 går sönder nu :P

Yes, min gick sönder för 4 veckor sen. Inte än fått tillbaka den. Känns så *svordom* segt, snart kommer ju KZ2 och RE5.

Postad 18 February 2009 - 01:26

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem med att logga in på PSN?

Tänkte lira lite cod. När jag först satte på maskinen så loggades jag in som vanligt, men så fort jag valde multiplayer inne i spelet så blev jag utloggad. Fick upp error kod 80028ED6. Detta hände 3 gånger.
Startat om modemet nu ett antal gånger men nu kan jag inte ens logga in på PSN. Får upp error kod 80710092!

Nån som har någon lösning?

Nåt som är riktigt skumt är att det går alldeles utmärkt att logga in på mitt USA och Jap konto! :S

EDIT: Har även testat trådlös. Utan resultat.

Redigerat av ROCA, 18 February 2009 - 01:35.

Postad 18 February 2009 - 13:48

kaiserfranz
  • kaiserfranz
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt GTA4 från play.com, när spelet startar så fungerar inte min dual shock kontroller, jag kan trycka på PS3 knappen för att komma tillbaka till huvudmenyn, men ingen av de andra knapparna ger någon respons.
Har testat att köra både med kontrollern inkopplad med USB samt utan, samma resultat. Däremot funkar min GuitarHero gitar, men knappast ett alternativ att spela GTA med den :)

Har försökt googla mig till en lösning men kan inte ens hitta någon med samma problem, så kanske är det jag som är totalt okunnig och gör något uppenbart misstag. Någon som har nån som helst aning om vad som kan vara fel?

Glömde säga att startar jag något annat spel så funkar kontrollern precis som den skall, felet gälelr alltså bara GTA4.

Redigerat av kaiserfranz, 18 February 2009 - 13:51.

Postad 18 February 2009 - 14:31

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
En del lir kräver korkat nog port 1...ryck ur GH-dongeln eller ställ manuellt om DS:en till port 1 (görs oxo med PS-knappen) .

Postad 18 February 2009 - 22:02

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Verkar som mina läsare har dött...

Satt och kollade på en blu-ray film och det hängde sig.
Nu hittar den ingenting, vare sig DVD eller spel/blu-ray skivor.

Antar att det bara är att gå ner till butiken och lämna in?

Den är inköpt 8:e Januari 2008, alltså drygt 1år sedan.
Hur lång är garantin för detta? Kommer jag få en ny eller tvingas jag betala för full service själv?

Har skött maskinen exemplariskt.

Riktigt dåligt tycker jag.

Redigerat av Falcy, 18 February 2009 - 22:03.

Postad 20 February 2009 - 20:55

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Nu har man iaf fått tillbaka "en helt ny konsol" som han sa i butiken. 27 dagar fick jag vara utan konsol, men spelet som satt i när jag fick "YLOD" fickjag inte med, ska höra med dom på måndag. Tur iaf, nu är det lugnt med Killzone 2 och Resident Evil 5 premiären! :(

Postad 21 February 2009 - 07:46

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Antar att det bara är att gå ner till butiken och lämna in?

Den är inköpt 8:e Januari 2008, alltså drygt 1år sedan.
Hur lång är garantin för detta? Kommer jag få en ny eller tvingas jag betala för full service själv?

Har skött maskinen exemplariskt.

Riktigt dåligt tycker jag.

Garantin räcker ett år, men du kan ju reklamera PS3an eftersom detta MÅSTE vara ett ursprungsfel. Det finns en separat tråd om detta. Sök på hårdvarufel eller ARN.

Postad 21 February 2009 - 09:02

whiskas
  • whiskas
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Precis detsamma hände mig i förrgår. Mitt problem är att maskinen är köpt i England. Nordisk film vill inte ha med den att göra. Återstår att se om Sony tar sitt ansvar. Uppenbarligen är det ett tillverkningsfel...

Postad 21 February 2009 - 14:07

gregen86
  • gregen86
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har PS3 och en nyinköpt tv. Jag har kopplat med hdmi-kabel. Det gick bra att köra blu-ray man när jag testade ett utbränt exemplar (som funkar på min vanliga dvd-spelare) av Madagaskar 2 så blir bilden svart ibland. Sen hoppar den tillbaka. Så gör den lite då och då med ca 30-60 sekunder mellanrum.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Har jag någon inställning fel?

Postad 22 February 2009 - 07:34

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Garantin räcker ett år, men du kan ju reklamera PS3an eftersom detta MÅSTE vara ett ursprungsfel. Det finns en separat tråd om detta. Sök på hårdvarufel eller ARN.

Min är inköpt på ICA Maxi och på kvittot jag hittade står det med stor svart text, 2års garanti. Så jag behövde inte tjata eller gå någon "omväg". Bara att lämna in den, den är nu ivägskickad, hoppas jag.
Skulle ta 3-4 veckor sa de på ICA.

Postad 23 February 2009 - 18:27

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Ni som har haft utgången garanti där blålasern dött, har ni fått det fixat genom att reklamera eller har dom tjaffsat en massa?

Postad 24 February 2009 - 08:41

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Vet inte om detta är rätt del att posta i.

Är så att jag kör trådlöst nätverk och det är ruskigt segt =( har även hört från ett par vänner att det går segt som attans när man kör trådlöst, så ska det väl inte vara?

Många har ju trådlöst som ett argument för PS3 då tycker man ju att det borde fungera också.
Vill verkligen inte dra en sladd till vid väggarna så alla tips mottages varmt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.