Annars håller jag med föregående talare, fan vad bilderna laddar segt i nya PS Store?! Måste ju vara ngt knas...??
Redigerat av ajzman, 15 April 2008 - 09:42.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Startad av
Unregisteredf64a5233
, May 06 2007 18:06
1979 svar till detta ämne
123 relaterade trådar
Postad 15 April 2008 - 09:41
DTS HD Master fungerar klockrent, testkörde Die Hard 4 och goddamn vilket tryck det blir i ljudet nu!
Annars håller jag med föregående talare, fan vad bilderna laddar segt i nya PS Store?! Måste ju vara ngt knas...?? Redigerat av ajzman, 15 April 2008 - 09:42. Postad 15 April 2008 - 09:49
Provade 28 Veckor Senare och det är mer tjoff i basen jämfört med DD. I DTS-MA hoppade PS3:ans mätare upp till runt 3.0 mgb/sekund. Nu är de upp till bolagen att skriva ut bitraten så att man vet att man kan välja 24/48-ljud.
Att det bara står DTS-MA på baksidan hjälper inte mycket. Jag vill veta bitrate också!! Postad 15 April 2008 - 09:57
Tycker att det nya shoppen var ett rejält lyft. Får dom bara ordning på alla småbilder så blir det 5 stjärnor!
Postad 15 April 2008 - 11:52
Nää usch det är alldeles för jobbigt och hålla på så, det orkar jag inte. Postad 15 April 2008 - 12:28
tja..får fan inte dts-hd att fungera. Står bara på förstkaren DTS har en marantz 7002. på ps3-an har jag valt bitsream har även testat linjär pcm. vad e fel ?
Postad 15 April 2008 - 12:30 Du kan inte skicka DTS-HD MA som bitstream och skickar du det som PCM så lär det ju inte stå DTS på förstärkaren. Redigerat av Phindus, 15 April 2008 - 12:30. Postad 15 April 2008 - 12:33 Bitstream/LPCM inställningen gäller för optoutgången. Har du kryssat i alla ljudlägen för HDMI? Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 April 2008 - 12:34. Postad 15 April 2008 - 12:48
edit: löst till och med uppd av GT P funkar nu
Redigerat av Hedis, 15 April 2008 - 18:20. Postad 15 April 2008 - 12:51
sådär ja. tack.. Riktigt gött ljud blev det. Synd att det inte står på förstärkaren bara att jag kör DTS-HD MA lite kaxigt
Sen har jag ett annat problem med min ps3-a. Varje gång jag startar den får inte den kontakt med förstärkaren. Har kopplat ps3 till förstärkare och sen från förstärkaren till tven. så jag får sstänga av strömen och sätta på den igen då får den kontakt med förstärkaren lr få bild överhuvetatget Postad 15 April 2008 - 13:04
Jag kör ljud via den optiska utgången till en yamaha 7.1 utan HDMI ingång.
Kan jag höra dom nya ljudformaten? I så fall, med vilken inställning? Postad 15 April 2008 - 13:10
Trodde väl det...
Bara att öppna på lädret då. Eller hur stor är skillnaden egentligen? Postad 15 April 2008 - 13:55
Här kommer du nog få samma svarsflora som om man kan se skillnad mellan HD-ready å Full HD på en 37" LCD.....
Beror nog mer på om man vill höra skillnaden...... Postad 15 April 2008 - 13:56
| - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - | Så stor! Postad 15 April 2008 - 14:16
Angående Psn-store är den ju fortfarande rena skämtet tycker jag. Det är visserligen enkelt och snabbnavigerat men man får ju sitta i flera minuter innan bilderna laddas (de som inte är trasiga)....Riktigt uselt! För mig går det mycket långsammare nu än tidigare :-( Vad är de för stolpskott som åstadkommit detta? Hoppas innerligt att det är tilfälligt och att det kommer fungera bättre efter lite optimering.
Hur svårt kan det vara egentligen?....Man förstår ju varför Home är försenat när de inte ens kan fixa en enkel webshop.... Postad 15 April 2008 - 14:21 Det är väl antagligen ganska mycket som skall till, många servrar som skall uppgraderas osv. Hastigheten kommer säkerligen att gå upp när allt är klart och de har hunnit fixa till allt. Så vänta med att dömma ut det tills det gått ett par dagar. Postad 15 April 2008 - 14:22
är inte så insatt i de här,, har inte varit inne i den nya storen än och kollat,, men ni pratar om att ljudet har blivit bättre,, vad för ljud? är det någon inställning man måste göra nu för de ska bli bättre?
Postad 15 April 2008 - 14:26
På demo videon som fanns på den officiella playstation bloggen såg man ju dock också att det tog ganska bra med tid för bildena att laddas, inte minst såg man att systemet fungerar som så att det bara kan ladda en bild i taget (vilket ju är en löjlig begränsning för allt annat än folk på 14.4k modem och jag förmodar att det inte är så många sådana användare nuförtiden) men men, det går ju uppenbarligen att fixa, förhoppningsvis göra sony det snart (angående uppdateringsnojja, ibland är det rätt bra om man faktiskt gör något ordentligt och inte bara hastar ut det genom dörren Postad 15 April 2008 - 14:29
Ni som fipplat runt i shoppen, har de slängt in en cache-funktion så bilderna bara behöver laddas hem en gång?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 April 2008 - 14:30. Postad 15 April 2008 - 14:32
nope, smart va? 60 gig hårddisk till ingen nytta Postad 15 April 2008 - 15:04 Märkligt, även webbläsaren drar inte nytta av den. Postad 15 April 2008 - 15:14 Shit! Det var stor. Postad 15 April 2008 - 16:06
Detta är ju helt otroligt, däremot när man "browsar runt" i shoppen så sparas bilderna i minnet, men så fort du lämnar shoppen så wipeas bilderna... Hur mycket utrymme skall lite 100x100piclars bilder ta på en 40/60gb hårddisk? kanske den sämsta programmeringen jag har sett då precis ALLA PS3or har en hårddisk. Postad 15 April 2008 - 16:13 Nu har jag haft möjlighet att testköra "shoppen" lite. Riktigt snyggt implementerat från XMB och snabbt! Hoppa runt bland filerna och backa går väldigt snabbt och smidigt, och hela gränssnittet är riktigt snyggt! Att det ska ta sådan tid att ladda in ikonerna och att de inte sparas i cache när man lämnar shoppen är dock riktigt dåligt och förhoppningsvis något de förbättrar. Bra dock att man kan sätta prylar på nedladdning och kika vad det är innan ikonen ploppat upp. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 15 April 2008 - 16:34. Postad 15 April 2008 - 19:14
Hmmm Kändes som det bara blev en ansiktlyftning.
Visst går det sanbbt att röra sig och visst det är snyggt. Men man ser ju inget snabbare och det är fortfarande dålig struktur på det hela fast det kanske är en smak sak dock bättre än innan. Saknar kategori på vad det är för spel, PS3 - PSN - PS1. Att göra: - Bilder snabbare - Trail och trailer på allt - Tvinga så att alla PSN spel har trail och att hela laddas ner så man kan låsa upp direkt Annars nöjd Postad 15 April 2008 - 19:43
Okej har nu uppdaterat och kolla in nya storen, visst är det snyggt och mycket bättre helt enkelt. MEN kommer faan bojkotta detta tills dom fixar så det går snabbare. Helt sjukt att det ska ta sån jäävla tid att få upp bilder mm, tar ju flera min på en del saker. Nää blir lack på sånt här
Postad 15 April 2008 - 20:12
Jag brukar inte höra vad audiofiler kallar "subtila nyansskillnader" alls, men jag och ett gäng vänner hörde alla tydlig skillnad när jag jämförde DD EX och LPCM. Närvaron är klart större, ljuden är tydligare och "renare". Det är tillräckligt för mig att betala iaf! Postad 15 April 2008 - 20:25
vad behövs för typ av förstärkare för att höra det nya ljudet?? det går alltså inte med en 5.1 förstärkare via optisk??? nooob.... Postad 15 April 2008 - 21:24 Du behöver en förstärkare som klarar 8 kanaler LPCM via HDMI. Postad 15 April 2008 - 21:46
Har nu testat 2.30 och
1) PSN-Store (US) - Lovely interface. Europeiska var tyvärr inte lika bra organiserad som sagt. Men the interface.. Lite Apple över det hela. Najs najs najs. 2) DTS HD-MA - Nu hade man anledning att plasta av sina Foxrullar. Day After Tomorrow - Åååååhåhåhåååhh! Bara förtexterna med den låga basen som kommer som stämningshöjare.. jisses! (detta med en SVS PC+ 16-46) Äntligen har man tillgång till det sista hd-ljudet.. Underbart. Nu är allt komplett Postad 16 April 2008 - 07:20
Ja, nu när ljuden är fixade, och mkv2vob plötsligt börjat funka hos mig utan att jag vet varför så är jag jäkligt nöjd.
Nu önskar jag bara ett tversity som liveuppdaterar mapparna såfort en förändring sker. Har hänt ofta att jag satt mig vid projjen och glömt uppdatera mappen med filmer. Postad 16 April 2008 - 09:47
ursäkta, men vad betyder det? skulle vilja inhandla en sådan men finns de några tips?? Postad 16 April 2008 - 09:53 Ja det betyder vad att förstärkaren måste kunna ta emot 8 kanaler okomprimerat LPCM-ljud vi HDMI kontakten. Finns många förstärkare som klarar detta nu, tex Denon AVR-2308 och uppåt, några Onkyo modeller med flera. Postad 16 April 2008 - 12:43
marantz 5002 som jag själv har kan jag rekommendera. Denon 1908 klarar det väl också, finns billiga yamaha som pallar det.
Att välja förstäkare är något som måste ta sin tid. Är lite som att välja bil, man måste prioritera om man inte har en massa pengar Postad 16 April 2008 - 13:07 Denon 1908 klara inte 8 kanaler enligt Denons hemsida... Men men, detta har ju inte så mycket med Firmware-uppgraderingar att göra. Postad 16 April 2008 - 13:45
Om man inte har ett 7;1 system behöver stärkaren bara klara PCM 5:1 via HDMI
Det gör de flesta stärkare med HDMI ingång och om inte fråga leverantören om FW uppgradering som tex Denon gjort på sina XX06 modeller Förstår inte var kravspecen 8 kanaler kommer ifrån ? Maveric Postad 16 April 2008 - 15:13
Det nya ljudet går bara via HDMI, så förstärkaren måste ha HDMI (och en del förstärkare har inte fullt stöd för LPCM, man bör leta i specifikationerna efter "7.1 LPCM" eller "multi-channel audio", typ). Dessutom, eftersom man måste köra PS3:ans HDMI-kabel till förstärkaren istället för till TV:n så måste man se till att förstärkaren klarar av att skicka vidare videosignalerna som man vill. Postad 16 April 2008 - 21:46 Det kan inte vara så att förstärkaren ändå måste kunna ta emot 8 kanaler för att sen mixa ner de två extra kanalerna till en 5.1 mix?. Kan den inte ta emot 8 kanaler lpcm utan bara kan hantera 6 kanaler lpcm så betyder det ju att om det överhuvudtaget fungerar så finns det risk för att man förlorar ljudet helt ifrån de 2 extra kanalerna. Såvida inte källan kan mixa ner dessa redan innan det skickas ut på HDMI-utgången... Jag vet alltså inte, utan spekulerar bara... Postad 16 April 2008 - 22:12
Videon är från Augusti 2006 så vi kanske ska ta det men en nypa salt, speciellt när de säger att så kommer det se ut i nove,ber och vi vet att så ser det inte ut idag flera månader efter. Dessutom är det de visar helt värdelöst ju. Ska det vara ett In-Game XMB så ska där finnas de friendsfunktionerna som på Live, chat kontroll/rum, musik kontroll osv. Det de visar är ju helt värdelöst, vem bryr sig om settings när man spelar? Det enda bra som de visar är att man kan se medelande som vänner skickat. De får helt klart fixa upp sitt friends nätverk, man vill kunna se vad de spelar, man vill kunna chatta i alla spel privat eller med alla, man vill kunna ta emot och skicka medelande under spelets gång och man vill kunna få pop-ups om vad vännerna gör. Något jag också gärna vill se som borde vara möjligt är videochatt i alla spel. Man borde kunna klämma in den på den SPEn som är till XMB, hade varit ytterst coolt om man kunde får en lite ruta som man själv kan placera vart den ska vara beroende på GUIn i spelet och sen videochatt under spelets gång. Så som man kan via Live i Tiberian Sun spelet. Postad 17 April 2008 - 00:07
En sak jag stör mig lite på ibland är att Sony inte verkar ha tillhandahållit något slags interface som gör att spelutvecklarna kan lägga in en "Quit"-funktion i sina spel. Man måste alltid brute-force-avsluta sina spel vilket i min erfarenhet ibland slutar illa (spel låser sig så att man måste bryta strömmer till PS3an etc).
Liten detalj bara men på dagens konsoler som gör så himla mycket mer än att bara spela spel så känns det för mig som en självklarhet. Postad 17 April 2008 - 00:24
Det var en god spekulation Krasse .. Min stärkare tar 7:1 men jag ger den bara LPCM 5:1 Det går att ställa in genom menyn på Ps3 Dessutom finns det inte många ( om det finns någon ännu ) film med 7:1 ljud Men när de kommer är det ingen fara. För Ps3 integrerar ljudet från övriga 2 kanaler i surrarna precis om en stärkare gör. Maveric Postad 17 April 2008 - 08:15
Jag tror faktiskt quit-funktionen i ps-knappmenyn är det sätt man stänger av ett spel och jag tror inte det är brute-force heller. Min PS3:a har aldrig hängt sig när jag avslutat ett spel på det viset. Inte en enda gång. Redigerat av SirIdot, 17 April 2008 - 08:16. Postad 17 April 2008 - 08:28
Tror också som sagt att det är meningen att göra så. Men visst det kan hänga hela konsolen i värsta fall, tycker mig ha märkt att det kan hända om t.ex. ett spel står och väntar på att ansluta till andra spelare osv (time out?) men aldrig om man är inne i spelandet eller står i någon meny. Postad 17 April 2008 - 09:47
Det tenderar att hänga sig om man stänger av när något laddar antingen om det är nätspel eller om den läser/skriver till hårddisken. På samma sätt verkar den inte ha något intelligent sätt att känna av om man trycker ut skivan så som Xboxen har. Det är precis den här distansieringen mellan OS:et och spelen som gör att vi får vänta så evinnerligt på in-game XMB skulle jag tro. Och jag förstår såklart att det är genom PS-knappen man "ska" stänga av. Problemet är bara att jag uppfattar det ungefär som PS3:ans motsvarigheten till Windows ctrl-alt-delete en annan sak som stör mig med att PS-avstängningen känns brute force: jag gillar att ha PS3an på autoplay men ofta händer det att någon här glömmer sitt spel i så när nästa person kommer och startyar PS3an så startar den med det spel som föregående person hade i, för att kunna stänga av utan att skiten låser sig då måste man vänta tills spelet/filmen laddat klart, drar man ut skivan eller stänger av så händer det titt som titt att PS3an låser sig till den milda grad att jag måste dra ur sladden typ Postad 17 April 2008 - 09:59
Jag startar upp min med autostart flera gånger om dagen, hälften av gångerna (när jag inte ska spela) stänger jag bara av direkt utan att spelet kommit igång och det händer aldrig mig att ps3an hänger sig. Måste vara ovanligt känns de som. Sen står det ju faktiskt vid uppstart av spel ibland, och vid uppdateringar att man inte skall stänga av när hdd laddar då det kan skita till sig lite.
Postad 17 April 2008 - 10:21
Ett exempel: Slippa stänga ner spel när man tex får ett meddelande man vill svara på. Redigerat av stabbe, 17 April 2008 - 10:21. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |