Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(46)
|
149:- |
Postad 04 September 2008 - 22:23
Postad 04 September 2008 - 22:31
Irriterar mig en hel del på att man inte kan ta sig förbi lite barrikader fast man har granater och feta raketgevär. Riktigt dålig speldesign.
Det där lider ju de flesta spelen av nästan.
Postad 05 September 2008 - 07:19
Måtte alla spel i framtiden har förstörbar omgivning.
Postad 05 September 2008 - 15:00
Newsflash, handgranater och RP har problem med att göra det i verkligheten så jag låter MGS4 fortsätta stå högst på min favvospelslista trots den lilla "missen".
Postad 05 September 2008 - 15:36
Postad 05 September 2008 - 15:38
Postad 05 September 2008 - 17:15
Jag tror eller hoppas iaf att du kommer bli förvånad över hur välgjort spelet verkligen är. Man kan inte direkt avgöra spelets betyg efter 3-4 timmar, det tog iaf mig över 20 timmar att klara av det första gången. Vill inte vara den som skriker "du har fel, spelet är grymt!" för självklart tycker inte alla det, men jag måste iaf säga nånting när spelet är ett av mina absolut top5 spel vad gäller singleplayer.. och jag har spelat väldigt många spel. Har hittils spelat igenom single player 3ggrHade varit ok om man iaf hade kunnat hoppa men inte ens det går. Finns mycket brister i det här spelet. Kan inte fatta hur det fått så högt betyg. Nu har jag iofs bara spelat 3-4 timmar. Det blir kanske bättre senare? Just nu känns det som ett väldigt mediokert actionspel med halvtaskig story.
Postad 06 October 2008 - 15:56
Har inte haft så roligt med ett spel på länge. Storyn, alla kopplingar till de gamla spelen och kontroll som är överlägsen den i de tidigare delarna. Fanservice i princip hela vägen i 25h.
Jag kan förstå att om man inte gillar Metal Gear så är det inte samma sak, men jag är inte något fan sen länge.
Det första spelet i serien jag faktiskt spelade igenom var MGS3 förra hösten, MGS och MGS2 spelade jag i våras (ettan är lite frustrerande iom att det är föråldrat, tvåan backtracking-bonanza till stor del, men hade roligt med dem iaf).
Redigerat av Ghorun, 06 October 2008 - 15:58.
Postad 06 October 2008 - 15:57
Men herregud. Bara för att MGS4 har fasta barrikader vilket 99,9% av alla spel har så gör ju inte det att speldesignen är "riktigt dålig" ...Jo. Men sen man spelat Bad Company så känns sånt riktigt billigt
Postad 06 October 2008 - 18:23
Intressant. Jag spelade igenom hela spelet utan att sakna möjligheten att hoppa eller spränga upp alternativa rutter.
Håller med. MGS4 eller serien i sig, är ju inte den typen av spel. Så det klarar man sig utan.
Postad 07 October 2008 - 10:45
Postad 07 October 2008 - 11:23
Jo. Men sen man spelat Bad Company så känns sånt riktigt billigt
Bad Company och billigt i samma mening, kul!
Postad 07 October 2008 - 11:34
Hur går det för dig med detta spel döden, har inte hört någon kommentar ännu?Bad Company och billigt i samma mening, kul!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 October 2008 - 11:35.
Postad 08 October 2008 - 07:43
Men tror det kommer bli svårt att hitta ett bättre singleplayer spel än detta på ett bra tag,storyn å känslan är ju otroligt grym.
Postad 08 October 2008 - 09:51
Så nu blev jag färdig igår,fantastiskt spel! chapter 5 var riktigt stämningsfullt.Riktigt kul med många olika flashbacks till de äldre spelen. Lite ledsamt att man varvat det men skönt eftersom det kommer massa mer spel som man måste spela!
Men tror det kommer bli svårt att hitta ett bättre singleplayer spel än detta på ett bra tag,storyn å känslan är ju otroligt grym.
Jag håller med till 100%.
Klarade spelet igår och jag satt bara och njöt av allt! Musiken, filmsekvenserna, fajterna, flashbacks. Klockrent!
Postad 08 October 2008 - 11:57
Hur går det för dig med detta spel döden, har inte hört någon kommentar ännu?
Vad ska man säga, CoD4 är som heroin för mig, så jag har faktiskt bara PROVAT MGS4 än så länge, blev smått chockad över grafiken och vid ett lämpligt tillfälle (när CoD4 disken brunnit upp) så ska jag lira igenom detta VÄLDIGT snygga spel som för övrigt verkade riktigt kul!
Sen kan jag kanske ta bort plasten från min GTA4 och prova det med lite...
Postad 08 October 2008 - 12:01
Orkade inte spela igenom det. Tröttnade på chapter 1.
Jag måste bara fråga, är det nån som TVINGAR dig att lira tvspel?
Har ALDRIG läst ett positivt inlägg från dig NÅGONSIN i NÅN tråd, vad har tvspels-världen gjort dig stackars människa?
Postad 11 October 2008 - 19:11
Redigerat av Zebra, 11 October 2008 - 19:23.
Postad 11 October 2008 - 22:03
Är ju effektivt för att ta sig snabbt från cover till cover!
Redigerat av Ghorun, 11 October 2008 - 22:04.
Postad 19 October 2008 - 21:14
Funderar stark på att införskaffa mig spelet, men vill inte att storyn ska gå förlorad om jag inte lirar 1, 2, & 3.
Postad 19 October 2008 - 21:26
Att ha spelat 1,2,3 underlättar ju helt klart. Men det är väl bara att läsa på lite? T.exMåste fråga, hur många av er spelade spelet utan att ha lirat de andra spelen i serien? Funkar det bra ändå? Trist om man ska sitta av alla dessa filmsekvenser utan att fatta speciellt mycket...
Funderar stark på att införskaffa mig spelet, men vill inte att storyn ska gå förlorad om jag inte lirar 1, 2, & 3.
http://sv.wikipedia....etal_Gear_Solid
http://sv.wikipedia....Sons_of_Liberty
http://sv.wikipedia...._3:_Snake_Eater
Postad 19 October 2008 - 21:58
Har ALDRIG läst ett positivt inlägg från dig NÅGONSIN i NÅN tråd, vad har tvspels-världen gjort dig stackars människa?![]()
Skönaste på länge döden.......han och palmnio kanske skulle pröva lite uppåttjack för humöret......
Postad 19 October 2008 - 23:33
Skönaste på länge döden.......han och palmnio kanske skulle pröva lite uppåttjack för humöret......
LOL!
Postad 20 October 2008 - 09:16
Som sagt så går det att läsa, men jag spelade igenom ettan och tvåan i våras som förberedelse och tycker det var helt klart värt det. Föll aldrig för MGS när det kom till Playstation, så spelade aldrig tvåan heller. Men hade så roligt med MGS3 så kände att jag ville spela igenom de två första delarna också.Måste fråga, hur många av er spelade spelet utan att ha lirat de andra spelen i serien? Funkar det bra ändå? Trist om man ska sitta av alla dessa filmsekvenser utan att fatta speciellt mycket...
Postad 20 October 2008 - 09:23
Där står det mesta man kan tänkas vilja veta
Postad 20 October 2008 - 19:32
Postad 21 October 2008 - 08:09
Har ALDRIG läst ett positivt inlägg från dig NÅGONSIN i NÅN tråd, vad har tvspels-världen gjort dig stackars människa?![]()
Då har du inte läst speciellt mycket av vad jag skrivit.
Men visst det krävs rätt mycket för att jag ska fastna i ett spel. Väldigt få jag orkar spela klart. Kanske 1 spel av 5 jag spelar klart. Blir lätt distraherad av andra spel. Det släpps så mycket spel och har man 3 konsoller, en PC och 2 bärbara spelmaskiner så får man prioritera lite.
Mass Effect är nog det senaste jag spelade igenom helt
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 October 2008 - 08:09.
Postad 21 October 2008 - 21:15
Ååååh... vilken spelbesvikelse detta blev! Känns juinte som om man kan göra någonting, är fast att springa en viss bana och lite skräp i en trappa stoppar en?? Nej, det är ju inte ens hälften så bra som Splinter Cell: Double Agent.. det må vara snyggt men du är bra låst i rörelser..
Detta säljs iväg DIREKT!
Bitter..
/Christian
Väldigt tråkigt spel. Smyger mest omkring bland massa dumma AI soldater som mer uppträder som robotar än människor. Långa filmsekvenser som om man köpt en animerad DVD/Blue Ray-film istället för att ha kul med ett spel.
En stor besvikelse och försöker tvinga mig att spela färdigt det.
Fast gillar mer spel som COD 4 Half Life serien och tyckte faktiskt Crysis höll för en runda att spela ... och just nu kan jag fastna i timmar med sandlådespelet GTA 4 Multiplayer (Storymode var sådär) så det säger väll lite om min smak - så ni som gillar MTG kan ta mina åsikter med en nypa salt.
Redigerat av ruva, 21 October 2008 - 21:22.
Postad 27 October 2008 - 14:21
Postad 07 November 2008 - 01:28
Postad 07 November 2008 - 17:19
Redigerat av Ghorun, 07 November 2008 - 17:20.
Postad 08 November 2008 - 13:25
såg de, varför kommer det ett demo så sent?
ett vältajmat demosläpp kan få fart på försäljningen igen, jag tror att det va många som inte köpte detta spel p.g.a. GTA4 kom bara några veckor innan, personligen så jag har precis klarat spelet för första gången... bidde en eagle här (om någon undrar)
va lite besviken på spelet i början men ju mer man spelar desto mera gillade jag det, fast
på det stora hela är jag nöjd, men hade ju hoppats på en remake av första metal gear som bonus material, eftersom
men men, man kan inte få allt här i världen.
eväl bara att fortsätta hoppas på en remake så småningom, jag missade ju MGS1 och fullkomligt älskade början på MGS2 när man fick va snake, sen blev det rätt trist att lubba runt som rookie-raiden.
edit: med vältajmat så syftar jag julhandeln, det släpps ju många spel nu så på så vis är det kanske inte så vältajmat iaf =/
Redigerat av Unregistereda69d2a7a, 08 November 2008 - 13:33.
Postad 01 December 2008 - 20:29
Har aldrig spelat det men det har fått väldigt bra betyg av alla er som har det, så man blir ju lite sugen.
Dock är även jag en som gillar mycket action i ett spel.
Postad 01 December 2008 - 21:15
Helt klart värt det...Ett av de bästa spel jag spelat någonsin..
Blev även årets spel i nyaste nummret av Level
Postad 27 December 2008 - 01:00
Här är videon:
http://www.gamespot....lot;watchlink;1
For the record, jag är väldigt glad att spelet vann, det är nog det bästa single player spel jag någonsin spelat och jag har spelat länge. Jag kan dock förstå de som inte gillar spelet på grund utav filmsekvenserna. Gillar man inte dessa så blir ju spelet förstås väldigt segt med tanke på hur många filmsekvenser som faktiskt finns, men själv satt jag bara och njöt rakt igenom, och slutet ska vi inte ens tala om.
Postad 27 December 2008 - 14:51
Postad 27 December 2008 - 15:31
Postad 01 January 2009 - 22:53
Håller på och spelar om 4:an för 3:e gången. Att köra igång filmsekvenserna är helt underbart.
Postad 02 January 2009 - 09:31
Om de trycker ut en 229-kronors Platinum-utgåva kanske jag tar mig en titt.
Borde väl finnas rätt billigt i begagnat pallarna?
Postad 07 January 2009 - 23:46
Ps har inte spelat 3:an.
Redigerat av Termos, 08 January 2009 - 07:56.
Postad 08 January 2009 - 14:41
Ajdå det låter inte bra. Var nämligen lite rädd för just detta för jag har också barn som ska lägga först. Har högst 3 timmar på mig att spela. Ja ja, ska pröva det ikväll så jag får helt enkelt se.Måste säga att jag är grymt besviken över hur lite man egentligen spelar i mgs4. Har barn som lägger sig ganska sent och då har man typ 1,5h på sig att spela, då vill man inte spendera 40-50 min av denna tid på att kolla cutscenes. Jag vill ju lira, är rädd att jag tappar hela känslan i spelet om jag hoppar över alla cutscenes. Älskade mg1 och 2. När man väl spelar är det hur grymt som helst men alla dessa timmar (jag skojar inte) som man spenderar på att kolla på film är det lätt att bli lite frustrerad. Detta är vad jag tycker iaf. Gillar bra stories normalt, men någon måtta får det vara. Vill jag kolla anime köper jag film, vill jag spela spel köper jag ett spel.
Postad 08 January 2009 - 18:45
Filmerna är det som skapar känslan i mgs, spelkänslan är oftast inte så mkt att hurra för, inte alls lika tätt som tex splinter cell.Måste säga att jag är grymt besviken över hur lite man egentligen spelar i mgs4. Har barn som lägger sig ganska sent och då har man typ 1,5h på sig att spela, då vill man inte spendera 40-50 min av denna tid på att kolla cutscenes. Jag vill ju lira, är rädd att jag tappar hela känslan i spelet om jag hoppar över alla cutscenes. Älskade mg1 och 2. När man väl spelar är det hur grymt som helst men alla dessa timmar (jag skojar inte) som man spenderar på att kolla på film är det lätt att bli lite frustrerad. Detta är vad jag tycker iaf. Gillar bra stories normalt, men någon måtta får det vara. Vill jag kolla anime köper jag film, vill jag spela spel köper jag ett spel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Hävda din rätt mot Discshop!
30 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?