Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Alpha DSLR-A700 *

998 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Alpha DSLR-A700 (Systemkameror) 1 8,43 (6) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 16-80/3,5-4,5 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 18-70/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 7 (1) Inga priser
Sony Alpha DSLR-A700 + 16-105/3,5-5,6 (Systemkameror) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 29 mars 2009 - 11:54

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Då är det Sverige som gäller för dig...... Räntefritt tex....

Postad 29 mars 2009 - 11:58

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Men som sagt, om inte suget blir för stort väntar ändån tills Sony släpper sin nya kamera, då förhoppningsvis priset sjunker en aning!

Så nu ska jag försöka att inte tänka på det för mycket :)

Då är det Sverige som gäller för dig...... Räntefritt tex....

SÅ det går inte alls att delbetala en A700 från England?

Postad 29 mars 2009 - 13:46

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0

Men som sagt, om inte suget blir för stort väntar ändån tills Sony släpper sin nya kamera, då förhoppningsvis priset sjunker en aning!

Så nu ska jag försöka att inte tänka på det för mycket :)

SÅ det går inte alls att delbetala en A700 från England?

I så fall via ditt kreditkort.

Postad 29 mars 2009 - 14:52

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Då blir det nog så, för om jag köper en A700 och betalar direkt har jag inte råd med den optiken jag har planerat! :)

Postad 29 mars 2009 - 15:27

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Bättre kanske fixa kameran först och sedan bygga på efter hand.. Så valde i alla fall jag att göra.. :)

Postad 29 mars 2009 - 15:47

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
Han har ju redan en kamera?

Postad 29 mars 2009 - 16:16

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

Bättre kanske fixa kameran först och sedan bygga på efter hand.. Så valde i alla fall jag att göra.. :)

Känner att det här är bättre, men inget är bestämt än!

Han har ju redan en kamera?

Såklart jag har, men efter ett tag har jag upptäckt begränsningarna när det gäller min A200!

Postad 29 mars 2009 - 19:21

Unregisteredc3622102
  • Unregisteredc3622102
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Jag vill inte verka ifrågasättande Ponish, men vad är det för begränsingar du märkt av? Jag har själv en A200 nämligen.

/Jordan

Postad 29 mars 2009 - 20:04

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
ISO3200 skulle jag vilja använda mer utan att bli besviken!
Såklart att det är användbart och att det blir bättre med diverse efterbehandling i olika program, men jag nöjer mig helt enkelt inte med det som min A200 presterar!
Även det utökade värdet till ISO6400 är användbart har jag sett!

Snabbare seriebildstagning, fotar mycket sport på sommrarna, främst fotboll!
5b/s är ett rejält lyft från 3b/s!

Av vad jag sett, och när jag även har provat en A700 någon timma, så ser jag även en viss skillnad på bildkvaliteén, till A700´s fördel!

Det finns såklart småsaker som större lcd, 11 AF-punkter vs. 9, vädertätning och större sökare som också är med!

Till sist; Greppet
Har nu testat min A200 med Sony´s batterigrepp till instegsmodellerna (VG-B30AM), visst, kameran blev ganska rejält mycket stabilare och skönare att hålla i men greppet på A700 känns ännu bättre och ännu mer stabilare!

Men som sagt, absolut ingenting är spikat ännu, Sony kanske kommer med en ny modell som är ännu mer intressantare!
Fast då kvarstår det bara om jag ska köpa en A700 eller den nya modellen...

Hoppas du förstår mig nu Jordan!

Postad 30 mars 2009 - 14:04

nZane
  • nZane
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Ringde MM tidigare i mars och då fanns endast demohuset (i Barkarby) kvar till det facila priset 12400 kr. För demot! Frågade om det verkligen kunde stämma och om det inte inkluderade nån glugg men priset gällde enbart huset sa hon.

Postad 30 mars 2009 - 17:07

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0

Ringde MM tidigare i mars och då fanns endast demohuset (i Barkarby) kvar till det facila priset 12400 kr. För demot! Frågade om det verkligen kunde stämma och om det inte inkluderade nån glugg men priset gällde enbart huset sa hon.

Huset finns ju för 9k Kr nått nytt?

Postad 30 mars 2009 - 18:33

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Ojdå, kostar huset så mycket på MM? ;)
Har för mig att dom skulle ha 13.5k för huset + 16-105 nu när jag tänker efter...
Attans va dyrt :)

Redigerat av Ponisch, 30 mars 2009 - 18:34.

Postad 30 mars 2009 - 20:29

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Sluta tala nu om att du skall köpa, och köp i stället Ponisch.. För har du trångt med ekonomin att köpa en A700 nu för 7000 så lär du rakt inte få det lättare att ev köpa efterträdaren inom det närmsta året efter den släpts. För den lär inte bli billig..

Dessutom tror jag inte det blir så myclket billigare nu än det är heller.. För det ligger inte hundratals av dom på lager överallt.. Och Sony verkar tillverka eftersom dom behövs därför att då firmware 4 kom så fick mediamarkt in dessa rätt snabbt efter uppdateringen skett. Det betyder att dom inte har tillverkats allihopa på ett bräde utan görs eftersom.. Därför så finns det säkert inga jättelager som skall dumpas ut som med en del andra kameror.. Och handlarna ligger inte heller på pallvis utav dom..

Så skall du ha en så handla bara..

Sedan din jakt på Iso 3200 hajar jag inget av.. Dom flesta tar nog betydande lägre iso samt ljuskänslig optik .. Du kan ändå inget göra knappt med iso 3200 bilder mer än visa dom i fullstora bilder på datorskärmar.. Men det grejade jag galant även med min A300.. Och gör även med dotterns A100..

Hade du haft en A350 kunde vi kanske bytt med en slant emellan. För en sådan vore skoj att testa... :)

Postad 30 mars 2009 - 20:44

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Jag förstår att Ponisch har lite svårt att bestämma sig. Det hade jag också haft i hans situation. Visst A700 är en underbar kamera men personligen så har jag bestämt mig för att vänta på uppföljaren på grund av olika anledningar. Sen att han vill ha en kamera som presterar bra på höga iso tycker jag inte heller är så svårt att förstå då det alltid är bra att kunna dra på lite om man någon gång befinner sig i en situation då man inte har möjlighet till annat.

Personligen så hade jag aldrig använt mer än iso 400 i en A100, men det är ju min högst personliga åsikt. :)

Postad 30 mars 2009 - 20:49

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

Sluta tala nu om att du skall köpa, och köp i stället Ponisch.. För har du trångt med ekonomin att köpa en A700 nu för 7000 så lär du rakt inte få det lättare att ev köpa efterträdaren inom det närmsta året efter den släpts. För den lär inte bli billig..

Vad vet du om jag har råd eller ej?
Just nu skulle jag lätt ha råd med en ny A700, sen är det sommarjobb som gäller senare också, då kommer 9-13k in där med!

Så det bästa är att vänta, då ingen vet vad den nya kameran har för specifikationer, eller vad den kommer att kosta!

Sen Mayro, som jag har sagt tidigare, så ska jag ha min A200 såld innan!

Tolka det inte som att jag är arg eller nått liknande, vill bara göra det klart hur situationen är!

Då är det klart, vi ha alså delade meningar om A700´ans ISO-prestation! DU säger ju här rakt ut att ISO3200 på A700 inte går att använda, då har du nog inte sett riktigt vad den klarar av!
Fast sen är det ju olika från person till person vad vi tycker är acceptabelt!*

Edt: *

Redigerat av Ponisch, 31 mars 2009 - 06:57.

Postad 30 mars 2009 - 23:51

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Tog bort...

Redigerat av mayro, 31 mars 2009 - 00:47.

Postad 31 mars 2009 - 07:20

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
jag håller med mayro angående din jakt på högre iso.
Det känns som om du är ute efter en nikon d300 eller en d700 ön du vill ha en kamera som lära av att tä acceptabla bilder på så hög iso. Efter vad jag sett anser jag inte att a700 klarar av leverera bilder på hög iso tyvärr det är bara nikon i dagsläget som klarar det bra.

Postad 31 mars 2009 - 07:45

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Det känns som om du är ute efter en nikon d300 eller en d700 ön du vill ha en kamera som lära av att tä acceptabla bilder på så hög iso. Efter vad jag sett anser jag inte att a700 klarar av leverera bilder på hög iso tyvärr det är bara nikon i dagsläget som klarar det bra.

Det är bland annat därför jag väntar på efterföljaren då jag hoppas att Sony har blivit bättre på den punkten. :) Absolut inte bara därför men det är en bidragande orsak.

Postad 31 mars 2009 - 07:48

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
ISO är inte en Big Deal i detta beslut, det ser jag bara som ett +!
Det största är det bättre(större/bekvämare) greppet och bättre prestanda överlag!

Postad 31 mars 2009 - 07:53

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

ISO är inte en Big Deal i detta beslut, det ser jag bara som ett +!
Det största är det bättre(större/bekvämare) greppet och bättre prestanda överlag!

Och vilken skillnad i grepp det är. :) Klämde lite mer på A700 i helgen och jisses vilket steg upp det är från A200 i handhavande och allmän ergonomi pga det större huset. Sen är det skönt med alla direktknappar och dof preview möjlighet. Att man är sugen på en uppgradering är bara förnamnet.. ;)

Postad 31 mars 2009 - 08:04

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

Och vilken skillnad i grepp det är. :) Klämde lite mer på A700 i helgen och jisses vilket steg upp det är från A200 i handhavande och allmän ergonomi pga det större huset. Sen är det skönt med alla direktknappar och dof preview möjlighet. Att man är sugen på en uppgradering är bara förnamnet.. :D

Skönt att det iallafall är en som vet hur jag tänker, lustigt att resten verkar motarbeta mig i detta beslut ;)

Postad 31 mars 2009 - 08:10

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Tror inte de försöker motarbeta dig Ponisch. :) Det är bara det att sånna som du och jag vill alltid vänta på det bättre och de försöker bara få oss att förstå att ibland bör man kanske köpa det som finns och njuta av ett bra köp.
Problemet är bara det att nu är det rätt osäkert i Sony stallet. Uppföljaren kan komma redan till sommaren och då hade iaf jag blivit lite smågrinig att jag inte väntade. Å andra sidan lär ju uppföljaren bli dyrare än vad A700 är idag och den är därför fortfarande ett mycket bra köp då man får mycket för pengarna.

I slutändan är det helt upp till dig Ponisch!

Postad 31 mars 2009 - 09:04

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Det har tydligen dykt upp lite fler rykten angående efterföljaren till A700:

"Rumor is that A700 is out of stock locally; successor of A700 would hit the shelf pretty soon."

Dyxum

Postad 31 mars 2009 - 09:31

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Men med FW4 så ska ju A700 prestera likvärdigt d300... :)

Postad 31 mars 2009 - 09:35

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0
Mmm næsten, men D300 er nu engang bedre ved høje ISO tal :)

Postad 31 mars 2009 - 09:47

fastson
  • fastson
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
A700 är bättre på att bevara färgerna i sina High-ISO bilder jämfört med D300 upplever jag.

Postad 31 mars 2009 - 10:11

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Mmm næsten, men D300 er nu engang bedre ved høje ISO tal :)

Okej, må så vara.. . Men har man i dagsläget en A200 med tillbehör och inte riktigt är nöjd med ISO-prestandan så kanske det är smidigare att köpa en A700 och behålla tillbehören än att köpa D300 och få investera i allt runtomkring dessutom? :D

Kollar man på t.ex warehouseexpress så får man ju två A700 till samma pris som en D300... ;) (£564.99/£1149.00), grymt prisvärt ju.

Står man utan system så är det väl en annan femma, men efter att ha sett prisskillnaden så hade jag nog valt A700 alla dagar. :D

/Z!

Postad 31 mars 2009 - 10:23

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0
Det er ikke meget forskel der er :)

Og ja helt sikkert har man udstyr til det ene mærke i forvejen er der ingen grund til at skifte.

Om man havde valgt A700 hvis man ikke havde noget system det er nok en smagssag, jeg valgte nok Nikon pga det større udvalg af brugte objektiver ;)

Postad 31 mars 2009 - 10:23

Gangir
  • Gangir
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Det har tydligen dykt upp lite fler rykten angående efterföljaren till A700:

"Rumor is that A700 is out of stock locally; successor of A700 would hit the shelf pretty soon."

Dyxum

Nja så sa dom i Januari med men det är med alla sannolikhet samma sak som då, Sony har sämsta logistiken i världen dom levererar lite pö om pö och meddelar aldrig leveranstider per automatik.

Postad 31 mars 2009 - 10:24

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Såg det nu. :) Tur andra är uppmärksamma..

Postad 31 mars 2009 - 11:30

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

;)
D700 möjligen... Nikon D300 är i samma härad som A700 är. Så det är ingen skillnad... Så börja inget "nersnackande snickesnack" här bara för jag är en ärlig rak snubbe som säger vad jag anser utan biahöjande mer än vad som bör sägas... Skillnad är då man ser en rejäl skillnad. Inte bara "lite olika"...Fast i samma "härad" i alla fall..

A900 har den skillnad som erfordras för göra skillnad i praktiken.. :)

Redigerat av mayro, 31 mars 2009 - 16:39.

Postad 31 mars 2009 - 16:32

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Sen för att direkt påvisa att A700 har kapasitet så kommer här lite info om detta också. Så man får lite att ställa mina åsikter emot.. För A700 kan ta fantastiska högisobilder utan snack... Vad jag vill påtala är ju bara att även fast den kan det så är det ingen nattkikare.. Och inte dess mest framstående parammeter.. För det är som jag tjatar om det liv bilderna får .. Jag anser utan att blinka att Sony har i den parametern i det jag sett tills nu ingen motståndare som "slår dom"... Där är dom helt ledande i mina ögon sett...

Här handlar det om handhållet iso 6400.....Samt F 5. DVS ingen ljuskänslig optik. Ljuskälla är en golvlampa utefter väggen som lyser i taket...Och optiken ligger på bordet mitt i rummet..

Samt tog ut en cropbild också så man ser riktigt noga vad som kan göras...

Bifogad fil(er)

Redigerat av mayro, 31 mars 2009 - 16:40.

Postad 31 mars 2009 - 16:48

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2 466 inlägg
  • 0
Ja, ISO 6400 fungerar faktiskt helt ok, bara man inte ska göra stora utskrifter.

Postad 31 mars 2009 - 18:12

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Måste säga att jag blev imponerad mayro. :) Hade aldrig använt 6400 men trodde ändå inte den skulle vara såpass duktig på bruset.

Postad 31 mars 2009 - 22:09

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Måste säga att jag blev imponerad mayro. :) Hade aldrig använt 6400 men trodde ändå inte den skulle vara såpass duktig på bruset.

Sony A700 är en renodlad entusiast / semipro kamera. Därmed ett renodlat fotografiskt verktyg ... Så den som tror nått annat tror gravt fel..

Jag tror att många inte riktigt inser vikken fin kamera det är.. Även Sonyister tror jag inte riktigt hajar det ofta...Utan man tror att "Nästa kamera efter A700 blir nog bra då den nuvarande inte är riktigt bra"....

Den är inte perfekt givetvis. Inget är perfekt här i världen. . Men ändock en kamera som "ger mer" enligt mina ögon av liv o färgnyanser så bilderna får ett naturligt/naturligare lyster med dynamik... Vilket är min viktigaste parameter i mitt urval... men den kan även användas "tuffare" om så önskas.....Fast då är den inte på sina "bästa" hemmamarker..Men det den gör anser jag vara i dugande nivå för min del..

Och den är underbar att hålla i med sin stabila trygga fasta feeling.. Ett batterigrepp till den så kan man anpassa den vartefter optikerna blir större tyngre med att montera batterigreppet..eller med mindre och smidigare optiker använda den utan greppet.... Det är en framtida sak jag tror jag skall sattsa på.... :blink:

Postad 31 mars 2009 - 22:44

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Jo, visst är det en fantastisk kamera. :) Så som jag resonerar är att när jag uppgraderar så kommer det vara till en kamera som ska hålla länge (alltså inte bara ett år) så jag kan koncentrera mig på gluggar, blixtar och det viktigaste, fototeknik. Då känner jag att jag heldre väntar några månader (som jag ändå hade planerat) på en helt ny kamera modell. Sen är det självklart fotografen som tar bilderna men även den bästa fotografen kan inte trolla bort brusiga bilder (antyder absolut inte att A700 ger brusiga bilder(!) men ni förstår vad jag menar). A700 är en enormt fin kamera och jag förstår varför så många användare är nöjda. Har inte själv fått nöjet att leka med den mer seriöst men jag har kännt på den och sett vilka fantastiska bilder den kan leverera med rätt person bakom sökaren.

Batterigrepp är något jag kommer köpa till min uppgradering direkt. Blir lättare att ta vertikala bilder och batteritiden blir den dubbla, mycket fiifgt! Anledningen till varför jag inte har en nu är pga den nalkande uppgraderingen av kamera.
Håller fullt med dig på den punkten mayro. :blink:

Postad 01 april 2009 - 00:15

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
ja.. Asså.. har man råd med en nyutkommen ersättare till A700 och man har en kamera tills en ev ny ersättare kommer så är väl det rätt givet man kan invänta den kommande kameran.. När den nu kommer.. :blink:

Det kan ju bli om en vecka eller ett år.. Ingen som vet ingen som vet i dessa tider med konjunktur som inte är den roligaste..och Sony verkar ha ur-tätt i företaget om nyheter om dom inte vill det skall läcka ut info medvetet.. Lite trist. Dom borde haft lite läckande så man viste vad som sker o händer......

men har man trångt ekonomiskt som tex jag har så kan man satsa på att ta "stegen" i slutet av varje kameras modeller. Då blir kamerorna billigare. Och man får samma kamera fast ett år eller så senare bara.. och vill man då ha en mer avancerad kamera så är troligen det nu då A700 har sjunkit rätt stort trotts allt man bör sattsa om man skall...

Men som sagt. har man råd skulle jag ev vänta in den kommande och se vad det är.. Det lär ev finnas nån a700 att köpa även då den nya kommer på ut-sälj för bra priser. Så val finns troligen även då om man ser priset blir för högt.... För inte ens Sony grejar nog att "time´a" släppet med den kommande ersättaren så den sista A700 lämnar handeln exakt då den första A700 II kommer ut... :)

Postad 01 april 2009 - 07:29

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Jo, det är klart. Nu prioriterar jag ju lite för att kunna ha råd med en uppgradering. Sen får jag rätt bra pris på den iomed jobbet också. Det blir till att ligga i med knegandet denna sommarn helt enkelt. :) Som sagt, Sony har ju fortfarande några månader på sig innan jag börjar bli för otålig. Men om de släpper en till sommaren så vore det perfekt!

Postad 02 april 2009 - 15:24

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
:)

Idag har min kamera åkt till fabror doktorn för lite översyn...Bäst att göra det innan sommaren men främst garantier gått ut..

Tycker jag har lite bakfokus med 1.7 optik på den.. Så bäst att kolla upp det medans det är gratis...

Postad 02 april 2009 - 20:37

Unregisteredb4b01909
  • Unregisteredb4b01909
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Roligt med ännu en i den alltmer växande Sony-skaran vi har här! :D

Finns det nackdelar med att ha stabiliseringen aktiverad? :wub: :P
Angåend RAW+JPG, välj JPG först, ändar sedan till önskad kvalité, sen testa att ändra tillbaka till RAW+JPG igen, vad händer?

Lycka till! :)

Hej,

Testade att ändra på kvaliteten som du sa men det var inte någon förändring när jag sedan fotade RAW+JPG.
Kollade i manualen och nu såg jag att JPG är fast inställd på "FIN" i detta läge. Trist att man inte får välja själv efter behov.
Hoppas SONY ändrar detta i nästa FW.

Postad 02 april 2009 - 20:46

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0

Hej,

Testade att ändra på kvaliteten som du sa men det var inte någon förändring när jag sedan fotade RAW+JPG.
Kollade i manualen och nu såg jag att JPG är fast inställd på "FIN" i detta läge. Trist att man inte får välja själv efter behov.

Okej, då lärde även jag mig något nytt!
Sony har väll sett det som om man fotar i RAW + JPEG, så är JPEG´en bara till för uppbackning om man på något sett skulle slarva bort RAW-filen, fast det är bara en chansning :wub:

Hoppas SONY ändrar detta i nästa FW.

Skulle inte tro att det kommer en ny FW, isåfall precis innan den nya kameran kommer nu senare i år!
Då kanske man även får en hint av vad Sony har hittat på :) (Kanske BF/FF-adjustment?)

Postad 02 april 2009 - 21:03

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
När man kompleterar raw med jpeg är se synnerligen logiskt att jpeg kopian bör vara finaste kvalitet och inget annat givetvis..

Inget annat duger ju. :)

Rackarns vad man saknar sin kamera då den är hos doktorn.. Idag hade man gärna knallat iväg en sväng med den i det fina härliga vårvädret. Kanske satt på lite teleoptik och försökt fånga några fåglar som bygger och sliter med sina bon...

Redigerat av mayro, 03 april 2009 - 18:14.

Postad 03 april 2009 - 18:36

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Jo, jag har själv märkt av den där längtan Mayro! :)

Har för mig att du (Mayro) har ett Sigma 400/5.6 , hur upplever du det på din A700?
AF och liknande alså!

Postad 03 april 2009 - 20:10

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Nu har jag ju fotat väldigt lite med den 400mm optiken... Men det lilla provandet jag gjort ser hyfsat lovande ut... I alla fall så pass så det skall bli skoj att fota lite mer med den... ;)

har ju dotterns A100 nu och skall leka lite med. Men det är som att köra en folka från 56 mot min A700 på nått sätt.. :D . Lite sådär småtrevlig om man inte har brådis... Men har man vant sig med A700áns totala direktsvar så känns det ovant detta... Det är skillnader därmed... :D

Redigerat av mayro, 03 april 2009 - 20:15.

Postad 03 april 2009 - 22:18

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Mayro, in case you have missed it: Converters for a700 .arw files
Såg det nyss själv, och har en svagt minne av att du har testat/testar många olika RAW-program!

Postad 04 april 2009 - 13:33

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0
Tackar. Skall läsa i morgon.. Har främmande från Värmland och hälasar på ifrån hifisvängen här... ;)

Postad 04 april 2009 - 13:52

Johnn007
  • Johnn007
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Köpte min a700 från Warehouseexpress, UK. Funkade bra, tog en vecka från beställningsdagen. 7200:- landade det hela med frakt. Väldigt nöjd med det lilla jag sett hittills av kameran.

Postad 04 april 2009 - 14:06

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Även om jag vet att WE är en seriös och mycket bra affär, så är det väldigt skönt att höra! ;)
Ska nämligen göra exakt samma sak som du :D

Postad 05 april 2009 - 23:00

mayro
  • mayro
  • Mästare

• 3 556 inlägg
  • 0

Köpte min a700 från Warehouseexpress, UK. Funkade bra, tog en vecka från beställningsdagen. 7200:- landade det hela med frakt. Väldigt nöjd med det lilla jag sett hittills av kameran.

Bara gratta dig till en trevlig kamera.. Som växer med tiden ju mer man vänjer sig med den.. Och kul än fler ramlar in i kameratypen undan för undan... :wub:

Postad 06 april 2009 - 07:53

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3 433 inlägg
  • 0
Jag kunde inte hålla mig längre utan beställde en A700 igår från Warehouseexpress tillsammans med ett 70-300 objektiv (G-versionen). Jag hinner väl inte få paketet innan påsk men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.