Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dreambox DM800HD PVR

1127 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 juni 2009 - 00:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Ahh ok.

BER är på 0, just nu iaf. Såg att den var uppe i 30-40 nångång vid ett tillfälle.

Edit: Den verkar vara stabil på noll.

Fler förslag?

30-40 gör inte så mycke det klarar boxen av och felkorrigera men då de börjar bli flera 1000 i BER så är det värre...
Kanske justera inställningarna på TVn hjälper...
Att flasha in annan image som LT5 SP7 tror jag inte hjälper mot det problemet heller... i grunden är alla images samma men med images egna utökningar och modifieringar.....

Redigerat av Leatherface, 12 juni 2009 - 00:08.

Postad 12 juni 2009 - 12:43

Johan_opl
  • Johan_opl
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

det går inte då programkortet är låst till den mottagaren som följer med abbonemanget.
så länge utbudet av HD (framförallt Viasat) är såpass litet tror jag inte det kommer en lösning. Är inte ens säker på att det kommer/går att fixas.
CD har möjligheten att paira precis som viasat men har inte gjort det ännu.
det har varit en del snack om pairing och CD ett bra tag (minst 1 år) dock så funkar det fint fortfarande.

Hmm... Jag har idag ett Viasat-kort i en Nokia-mottagare. Vill minnas att jag fick para ihop kortet med mottagaren när jag skaffade det.

Fungerar det här kortet alltså direkt i en Dreambox, utan att para ihop kortet med mottagaren?
Dvs även om kortet redan är parat med Nokia-mottagaren, så kan jag trots det använda det i dreamboxen?
För att se de "vanliga" kanalerna, dvs.

Men vill jag se Viasat's HD-kanaler är jag tvungen att para kortet med mottagare och det går inte med en Dreambox?

Rätt uppfattat?

Postad 12 juni 2009 - 12:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
HD kanalerna är chippairade så dom funkar inte i annans box än deras egen...
SD kanalerna är också pairade men enbart till boxid och det emulerar softcams utan problem...
CD's HD kanaler går att se fortfarande men man ska vara medveten om att dom har har förberett allt för att kunna införa pairing... bytt ut alla gamla kort till såna som klarar CAS7 nu och alla deras HD mottagare klarar CAS7 pairing (samma som comhem)... Det är nog bara en tidsfråga innan det åker på hos CD med...

Redigerat av Leatherface, 12 juni 2009 - 12:54.

Postad 12 juni 2009 - 12:56

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Jag upplevde också lite sämre bild från Dreambox DM800HD jmf. med Kathrein UFS910 (både SD&HD) ansluten via HDMI.
Skillnaden på en Pioneer 5090 plasma TV är dock inte enorma. Användbarheten på en Dreambox DM800HD är så mycket bättre än på Kathrein.

Postad 12 juni 2009 - 17:03

maxinux
  • maxinux
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,

Jag planerar att köpa DM800HD men jag undrar om den klarar divx, xvid och mkv filer via DLNA eller uPnP.

Postad 12 juni 2009 - 17:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
DM800HD klarar tyvärr inte divx... DM500HD som kommer snart kommer klara det precis som DM8000...

Postad 12 juni 2009 - 18:02

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Fick hem en 800 HD idag, har flashat den med Newnigma2 image. Tidigare hade jag Canal Digitals HD box (den utan hårddisk).

Boxen fungerar jättebra, förutom att bilden blev sämre, den är grynig och inte alls lika skarp som tidigare.

Använder den medföljande DVI --> HDMI kabeln och har testat 720p och 1080i men ingen skillnad där.

Nogon mer som upplevt samma sak? Kan det finnas någon inställning som jag missat?

Bildkvalitén på DM800/8000 är mycket bättre än de boxar som TV operatörerna skickar med. Jag kan tänka mig att de andra boxarna trixar med bildsignalen och att Dreamboxen skickar ut signalen som den ska se ut.

Jag har en Pioneer full HD plasma och en DM8000, bilden från boxen är överlägset bäst andra boxar som jag har provat.

Se till att boxen skickar ut det den får in. I A/V inställningar ställer du in 576i. I Autoresolution pluginet ställer du in: SD interlaced mode: default, HD interlaced mode: 1080i och HD progressive mode: 720p då ändrar boxen upplösning automatiskt.

Ovanstående ger bäst bild om din TV är bättre på att skala upp bilden än boxen. Annars ger nog 720p bäst bild.

Redigerat av bpl, 12 juni 2009 - 18:03.

Postad 13 juni 2009 - 08:49

Foffe
  • Foffe
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0

Bildkvalitén på DM800/8000 är mycket bättre än de boxar som TV operatörerna skickar med. Jag kan tänka mig att de andra boxarna trixar med bildsignalen och att Dreamboxen skickar ut signalen som den ska se ut.

Jag har en Pioneer full HD plasma och en DM8000, bilden från boxen är överlägset bäst andra boxar som jag har provat.

Se till att boxen skickar ut det den får in. I A/V inställningar ställer du in 576i. I Autoresolution pluginet ställer du in: SD interlaced mode: default, HD interlaced mode: 1080i och HD progressive mode: 720p då ändrar boxen upplösning automatiskt.

Ovanstående ger bäst bild om din TV är bättre på att skala upp bilden än boxen. Annars ger nog 720p bäst bild.

Mitt bildproblem är löst. :D

Jag böt HDMI ingång på teven, från HDMI2 till 1 sen blev bilden jättebra. :D

underligt...

Postad 14 juni 2009 - 08:36

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Mitt bildproblem är löst. :D

Jag böt HDMI ingång på teven, från HDMI2 till 1 sen blev bilden jättebra. :D

underligt...

Då har du säkert olika bildinställningar i din TV för HDMI1 och 2. Alla bildförbättrings funktioner, brusreducering, dynamisk kontrast mm ska stängas av...

Postad 14 juni 2009 - 17:49

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hej,

På G att köpa en DM-800 och hittar inte svar på följande fråga;

Skickar boxen även ut analog signal via DVI-utgången så det räcker med en dvi->hdmi kabel för att mata TVn med både HD och icke HD bild?

Mvh

Filip

Postad 14 juni 2009 - 19:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
varför vill du ha ut analog bild? Den skickar både bild och ljud genom medföljande DVI->HDMI kabel...
mer än så behövs inte...

Postad 14 juni 2009 - 22:18

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

varför vill du ha ut analog bild? Den skickar både bild och ljud genom medföljande DVI->HDMI kabel...
mer än så behövs inte...

Det var just det som var mina fråga, om den även skickar ut bild för SD-kanaler i DVIn eller man var tvungen att ha en SCART parallellt med DVIn när man tittar på SD.

Sen har jag svårt att tänka mig att ljudet skickas ut i DVIn som du skriver då det är ett renodlat videogränssnitt, den optiska utgången borde däremot fungera fint.

Postad 14 juni 2009 - 22:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nej du behöver ingen scart... varför skulle du behöva det då det finns DVI ut på den?
varför skulle inte SD kanaler funka genom DVI? skillnaden är bara att dom är i MPEG2 och lägre upplösning...
men du kan självklart använda scart med till TV som inte har DVI/HDMI men då skalar den ner till 576i...
Och ja ljud funkar alldeles utmärkt genom DVI->HDMI kabeln.... dom använder nån ledig pinne i DVI kontakten för ljudet...

Redigerat av Leatherface, 14 juni 2009 - 22:41.

Postad 15 juni 2009 - 07:52

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
@glebster, allt är som det ska. DVI eller HDMI? det är bara en KONTAKT, samma signal i kabeln med DD eller MPEG ljud!

Autoresolution pluginet sköter upplösnings frågan. Växling mellan 576i/720p/1080i sköts helt automatisk till din TV.

Postad 15 juni 2009 - 13:43

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

@glebster, allt är som det ska. DVI eller HDMI? det är bara en KONTAKT, samma signal i kabeln med DD eller MPEG ljud!

Autoresolution pluginet sköter upplösnings frågan. Växling mellan 576i/720p/1080i sköts helt automatisk till din TV.

Tack för svaret! Det innebär med andra ord att om TVn kan loopa det digitala ljudet in från HDMI och skicka det vidare till receiver att man inte behöver använda den optiska utgången (på receivern dvs)?

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 15 juni 2009 - 13:43.

Postad 15 juni 2009 - 14:58

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja det funkar om du drar ljud ut från TV till reciever...
Du måste ändå dra optiskt antagligen från TVn för många recivers kan bara skicka vidare ljudet på HDMI...
Men har du en reciver som klarar av att spela upp ljud genom HDMI så behövs ingen optisk kabel...

Redigerat av Leatherface, 15 juni 2009 - 15:00.

Postad 15 juni 2009 - 16:30

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Ja det funkar om du drar ljud ut från TV till reciever...
Du måste ändå dra optiskt antagligen från TVn för många recivers kan bara skicka vidare ljudet på HDMI...
Men har du en reciver som klarar av att spela upp ljud genom HDMI så behövs ingen optisk kabel...

Precis! Tack för svaren, nu väntar man bara på att receivern som beställdes igår ska dyka upp.

Fridens...

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 15 juni 2009 - 17:52.

Postad 15 juni 2009 - 16:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
känns lite dumt att inte ha en optisk kabel ändå från boxen då man kanske vill lyssna på radio eller mp3 så måste man ju slå på tvn för att få nå ljud...

Postad 15 juni 2009 - 17:51

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

känns lite dumt att inte ha en optisk kabel ändå från boxen då man kanske vill lyssna på radio eller mp3 så måste man ju slå på tvn för att få nå ljud...

Förvisso, om man inte redan har en mediacenter för ändamålen :)

Postad 16 juni 2009 - 08:07

Unregistered1e381e6e
  • Unregistered1e381e6e
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Ok. 1 år på dagen tillsammans med denna mycket kompetenta HD-Box.
vill bara säga att denna box har bringat mig mycket glädje och fungerat klockrent sen dag 1.

jag var en av dom som inte hade problem med varken ljud eller temperatur. Installerade dock in en fläkt efter ett par veckor och boxen gick från ljummet till sval :D
ett par image senare samt HD skin/picons mm mm så rockar denna box så ¤#%¤#( grymt! :D

kan hålla med om att den är förhållandevis dyr jämfört med andra boxar men ha i åtanke att ingen annan hd box idag är lika stabil och i verkligheten fungerande som en 800. (jämför ej med 8000 då den är en dreambox)
finns inte mycket att tillägga då allt är positivt för min del :lol:

ville bara lite snabbt dela med mig av ett år med min 800.

Hej!

Vilken fläkt har du installerat och hur installerade du den......var i DM800 satte du den?=
Störs du av fläktljudet?

//Viktor

Postad 16 juni 2009 - 10:21

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Jag tryckte dit en gammal CPU fläkt från AMD om jag inte minns helt fel :D
du ansluter den på kontakten som är till den ev interna sata disken.
den låter absolut ingenting från 50cm avstånd. får nästan lägga örat emot för att höra den.
Jag lade den vid den interna hdd platsen, den blåser luften upp genom ventilationshålen i toppen på mottagaren.

Redigerat av somoene2, 16 juni 2009 - 10:21.

Postad 16 juni 2009 - 11:06

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Ett litet tips angående fläkt i DM800. Jag tror att det är bäst att montera fläkten så nära tunern som möjligt då det är den som alstrar mest värme...

Om man har en intern HDD i boxen skulle man kunna skruva bort E-SATA kontakten från chassit och montera dit fläkten där, då tror jag att det blir bättre kylning för både tuner och processor. Den interna HDDn alstrar ingen värme när den är i viloläge (sätt viloläge till 30 sek i inställningarna)

:D

Postad 27 juli 2009 - 08:23

TJ_Mackey
  • TJ_Mackey
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Finns det någon som använder Dreambox 800 tillsammans med Canal Digitals kabelutbud (ej parabol)? Fungerar det?

Postad 27 juli 2009 - 09:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja de fungerar...

Postad 27 juli 2009 - 10:15

TJ_Mackey
  • TJ_Mackey
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar Leatherface! Rekommenderar du mig att köpa en sådan?

Vi har idag Canal Digitals HD-box (ej inspelningsbara) och har hittills varit oerhört nöjda med vad den presterar. Den är rapp i menyerna och levererar bra bild. Tyvärr så misstänker jag att den nu har gått och blivit trasig då den med jämna mellanrum kan stänga av sig själv och starta om utan förvarning. Både jag och tjejen är intresserade av en PVR-box och numera så erbjuder ju faktiskt Canal Digital det även för sina kabelabonnenter. Den visar sig dock vara av samma modell som för parabol, nämligen den Sagem HD PVR 101 som ju alla forummedlemmar här spyr över. Eftersom vår nuvarande box verkar vara trasig så kan jag ju lika gärna uppgradera till en PVR tänker jag, och då Sagem HD PVR 101 verkar kass så är väl egentligen en Dreambox 800 HD det enda / givna valet för mig? Boxen måste ju nämligen klara av DVB-C.

Några tips?

Postad 28 juli 2009 - 07:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
har du en del dator vana och är villig att lägga ner lite tid på dreamboxen så kan du få den till en riktigt trevlig maskin.
den funkar ju "out of the box" men det går att göra massa kul med den om man vill ge den lite tid/lust.
rekar den varmt från min sida iaf :)

Postad 28 juli 2009 - 09:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Nja inte riktigt out of the box då den inte har nån CI plats så man är tvungen ladda ner en softcam till den för att få bild...
Lite pill får man räkna med men det är de värt :)

Redigerat av Leatherface, 28 juli 2009 - 09:34.

Postad 28 juli 2009 - 09:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Vi har idag Canal Digitals HD-box (ej inspelningsbara) och har hittills varit oerhört nöjda med vad den presterar. Den är rapp i menyerna och levererar bra bild. Tyvärr så misstänker jag att den nu har gått och blivit trasig då den med jämna mellanrum kan stänga av sig själv och starta om utan förvarning. Både jag och tjejen är intresserade av en PVR-box och numera så erbjuder ju faktiskt Canal Digital det även för sina kabelabonnenter. Den visar sig dock vara av samma modell som för parabol, nämligen den Sagem HD PVR 101 som ju alla forummedlemmar här spyr över. Eftersom vår nuvarande box verkar vara trasig så kan jag ju lika gärna uppgradera till en PVR tänker jag, och då Sagem HD PVR 101 verkar kass så är väl egentligen en Dreambox 800 HD det enda / givna valet för mig? Boxen måste ju nämligen klara av DVB-C.

Några tips?

Lite off topic, men jag har parabol varianten av Sagem och den funkar kanonbra. Om du läser den Aplånga tråden om den så kanske du kan få uppfattningen om att den den strular extremt mycket, men det stämmer inte. Har haft min i ett år och den har startat om en gång. Fråga folket i den tråden om vilken box de skulle vilja ha istället och det blir nog ganska tyst.....

Postad 28 juli 2009 - 17:47

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0

Några tips?

Dreamboxen funkar, men Canal Digital har hotat med att para sina kort så de bara funkar i "godkända" mottagare. Dreamboxen är inte "godkänd". Så det finns risk att du slänger pengarna i sjön om du köper Dreamboxen. DOCK måste man tillägga att de hotat med detta i något år nu utan att något hänt. Men bara så du vet.
Köper du den "godkända" Sagemboxen slipper du detta bekymmer.

Sagemboxen kan även spela in en kanal medans du ser på en annan, det kan inte DM800 (den har bara en mottagare). Man kan titta på kanalerna på samma frekvens som den man spelar in, men man kan inte välja fritt så länge inspelning pågår. Så med hänsyn tagen till det, tillsammans med risken för pengar i sjön och husfriden, tycker jag att den "godkända" Sagem är boxen för dig.

Kan tillägga att har själv en DM800 som jag är jättenöjd med. Det är absolut den bättre boxen för mig. Men jag tror att Sagems "godkändhet" och dubbla mottagare passar dig (er) bättre. Eller har jag fel?

Redigerat av gusax, 28 juli 2009 - 17:49.

Postad 28 juli 2009 - 18:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja dom har sagt att pairing ska införas under 2009/2010 men bara på HD kanalerna...
I Norge verkar dom redan har infört det hos CD....

Redigerat av Leatherface, 28 juli 2009 - 18:05.

Postad 01 augusti 2009 - 17:46

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Hoppas bpl eller någon nabilo man kan svara.

Kör nabilo v11g2 och får inte epg att funka riktigt, har både CA samt Viasats hela utbud.
Testat att kör både CD och Viasats epg men får då bara respektives guide, har även testat tvsajten men får inte alla kanaler.

Finns det någon guide man kan följa för att få epg nordic att funka fullt ut med nabilo epg ???

Postad 01 augusti 2009 - 17:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
CD's EPG får du från nån av Discovery's extrakanaler...
Viasat's EPG får du på bla Viasat Motor/Fotboll...
Om du vill grabba från nätet och få för alla kanaler så får du ta och byta till LT5 SP8 som kan grabba från dagenstv...
Se bara till att ta första SP8 och inte SP8b isf då DMM sabbade encodingen just då dom släppte fixen...
dagenstv har också bättre info om programmen oftast än vad tvsajten har...
Nabilosat kan bara grabba från tvsajten tyvärr...

Redigerat av Leatherface, 01 augusti 2009 - 18:00.

Postad 02 augusti 2009 - 16:30

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Har du löst problemet ljudnisse?

Som Lädret säger, Discovery Travel & Living uppdaterar CD's EPG. 3-4 dagar får man (förut fick man 7, vet ej vad CD har pillat med för att försämra) EPG refresh pluginet fixar uppdateringen.

7 dagar EPG för Via går att fixa på samma sätt enligt ovan...

Postad 03 augusti 2009 - 15:15

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Tack lädret & bpl

Men de hoppade igång över natten, inställt att gå 04:00.
Men jag har pillat så mycket så jag vet inte vars EPG nu hämtas, kan se att jag även har ett script som kör mot tvsajten.
Men jag får flera dagars EPG på ALLA kanaler nu så jag är nöjd.

Synd bara att nabilos down load server är nere, min mgcamd/newCS har fått spel och ligger å pumpar trafik över mitt nätverk, vilket leder till att min NAS inte går ner i sleep mode.

Postad 03 augusti 2009 - 17:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
går att installera manuellt... cams och liknande är inte nå annorlunda till andra images utan det är samma...

Postad 14 augusti 2009 - 01:42

insider
  • insider
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en DM800 och undrar hur den funkar med motorstyrning? Hörde att det är ganska jobbigt att få det att fungera, stämmer det? Eller tycker ni att jag ska köra med en Wavefrontier T55 parabol istället? Någon som har lite mer erfarenhet med detta? Vill ha tillgång till flera satelliter.MVH

Postad 14 augusti 2009 - 16:52

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en DM800 och undrar hur den funkar med motorstyrning? Hörde att det är ganska jobbigt att få det att fungera, stämmer det? Eller tycker ni att jag ska köra med en Wavefrontier T55 parabol istället? Någon som har lite mer erfarenhet med detta? Vill ha tillgång till flera satelliter.MVH

Motorparabol tar tid på sig att rotera, vilket ger söliga kanalbyten om du hoppar mellan satelliter. Om du skaffar fler boxar längre fram så kan man ju bara titta på en satellit åt gången.
T55 är smidigare, och funkar bra om du nöjer dig med 4 satelliter. Vill du ha fler satelliter finns ju alltid T90.

Postad 15 augusti 2009 - 10:57

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Har själv båda alternativen, en DM800 och Laminas 120cm parabol med DiSEqC motor och en DM800 med T90 16st LNB
DM800 i kombination med motor funkar utmärkt och är enkel att konfa,inte alls svårt.
Men jag föredrar att använda den 800:a som är kopplad till T90. Väntetiden på kanaler på olika satelliter är seeeegt med motor.

Postad 30 augusti 2009 - 16:12

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Skall köpa en ny sattelitmottagare och undrar om det är denna man skall ha om vill ha bra bild på SD-kanalerna?

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 30 augusti 2009 - 16:13.

Postad 11 september 2009 - 08:38

pilatus01
  • pilatus01
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Har en Synology DM207+ NAS. Har förstått att det ska gå bra att montera denna mot min nya DM800 (kör senaste PLI img'n). Något Linux-snille som kan förklara hur detta går till för en helt färsk DM800-ägare och tillika Linux-newbie?

TACK......

Postad 16 september 2009 - 12:30

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Hmm är det verkligen inte 2 tuners på denna model ??? Det är ju värdelöst att man inte kan spela in ett program o titta på ett annat.....Hur kan den vinna pris om man inte ens kan göra denna enkla sak ??? Har själv 600an nu. Är faktiskt nöjd med den förutom då saknaden av en tuner.
Vilken ska jag välja om jag vill ha dubbla ?? 7025+ är ju dyr som f-n
Den nya 500 hd verkar inte heller ha det...

Postad 16 september 2009 - 19:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
dm8000 som gäller om man ska ha en hd box med flera tuners... den kan ha upp till 4 tuners...
eller dm7025 som du nämner om du inte behöver hd box...
Det går faktiskt att spela in 1 program och se på ett annat även med 1 tuner ifall dom ligger på samma transponder...

Redigerat av Leatherface, 16 september 2009 - 19:36.

Postad 17 september 2009 - 11:16

peoy
  • peoy
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Offtopic kanske.. men vad tror du (Leatherface) om IPBox 9000HD, dubbla valfria tuners för ca 5000:- som ett alternativ till DM-8000 för 10k+ ?

/gammal granne från öjebyn-tiden :(

Postad 17 september 2009 - 11:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
beror ju på hur mycke man är villig om betala för en box...
är man villig att betala 11000:- för dm8000 så är den en bättre box...

Postad 20 september 2009 - 09:42

Wallen
  • Wallen
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej! Jag har en dum fråga, om köper den här boxen kan jag använda den både till parabol (som jag har nu) och sedan när jag flyttar fungerar den att ha i lägenhet? Vore jättesnällt om någon kunde svara på det. Jag har Canal digital

Redigerat av Wallen, 20 september 2009 - 09:54.

Postad 20 september 2009 - 09:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja det funkar att köra både satellit och kabel samtidigt med dubbla tuners för både och...
Dom 2 DVB-S2 tunerna som finns integrerade kan du inte byta ut men du har plats för 2st plug and play tuners som du kan blanda hur du vill utöver det...
Om du menar dm800 så har den 1 plug and play tuner bara som du byter ut mot en DVB-C tuner om du flyttar till lägenhet... samma tuners funkar till alla dreambox modeller som har plug and play tuners...

Redigerat av Leatherface, 20 september 2009 - 09:53.

Postad 20 september 2009 - 10:33

Wallen
  • Wallen
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Ja det funkar att köra både satellit och kabel samtidigt med dubbla tuners för både och...
Dom 2 DVB-S2 tunerna som finns integrerade kan du inte byta ut men du har plats för 2st plug and play tuners som du kan blanda hur du vill utöver det...
Om du menar dm800 så har den 1 plug and play tuner bara som du byter ut mot en DVB-C tuner om du flyttar till lägenhet... samma tuners funkar till alla dreambox modeller som har plug and play tuners...

Gud vad snällt, tack

Postad 20 september 2009 - 15:26

Wallen
  • Wallen
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Så, nu beställde jag en DM800HD, vilket blir min första Dreambox ever. När jag väl får den, är den nödvändigt att flasha den? Och hur gör man? Hoppas någon vänlig själ orkar hjälpa mig. Tack på förhand!

Postad 20 september 2009 - 16:27

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Eh - tror Letherface tänkte på DM8000 (inte 800) när han svarade, 800 har inte mer än en tuner samtidigt. Se till att du beställde satvarianten om du ska ha den till CD (parabol) nu.

Flasha den bör du göra - finns drösvis med forum med info om hur man gör detta och vilket image som passar dina behov. http://www.google.se... +dreambox +800

Redigerat av MartinG, 20 september 2009 - 16:29.

Postad 20 september 2009 - 16:43

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Ja men jag sa också att dm800 bara har 1 plug and play tuner...
Hur man flashar står på DMM's sida...
http://www.dream-mul...irmware-browser

Redigerat av Leatherface, 20 september 2009 - 16:46.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.