Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 October 2008 - 15:34

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har jag missat nått..? När jag spelar musik så hoppar den inte över till nästa låt eller vad man ska säga utan jag måste byta själv. Funkar den inte med playlist eller? MM,har läst hela tråden men inte hittat... :(

Hej,

Bra att du läst tråden... :-)
Svaret finns på http://www.networked...x.php/Main_Page i sektionen "7.18 How do I play all the files in the same folder? "

Postad 17 October 2008 - 17:22

captainklegg
  • captainklegg
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
yeha, fick en ny av Teknik magasinet och den funkar mycket bättre, dock kommer jag inte åt de mappar som jag delat ut. Verkar som jag måste köra det genom WMP och den tar ju inte .mkv. Han verkar inte hitta någon arbetsgrupp.

Letade upp detta från PCH a-100 tråden:
1. Vilken arbetsgrupp har jag?
På PCH: Om du går in under "Setup", "NMT applications" och tittar där det står "Samba share", där står arbetsgruppen som din PCH tillhör, från start Workgroup. På PC m Win XP: Starta "Kontrollpanelen" (klassiskt läge), välj "System", fliken "Datornamn" där står Arbetsgruppen, normalt MSHOME el Workgroup. Det viktiga är att både PCH o PC har samma Arbetsgrupp, så byt namn om det behövs!

Det tråkiga är ju att min PCH verkar inte ha "NMT applications" så man kan inte göra så mycket.
Någon som vet något kul om det ?

Postad 17 October 2008 - 21:10

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
captainklegg:

Du måste ha Hårddisk i för att få tillgång till NMT-applications.... har du det? Om du har stoppa i en Hårddisk måste du gå ner till "Setup" o "Underhåll", välj sedan NMT-wizard el dyl... då formateras disken, sen måste du ha NMT-filen, hämtas på samma ställe som Firmware. Kolla mer i första inlägget i A-100 tråden, hur du laddar Firmware, där står även NMT-app omnämnt!!

Sen är det bara att köra!

Postad 18 October 2008 - 10:40

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Tja, har haft min PCH i en vecka nu och är nöjd med det mesta som jag använder den till. När jag nu startade ett musikalbum idag som har låtit hur bra som helst tidigare (Alltså inget fel på källan) så började ljudet låta väldigt skrapande. Sket nästan ner mig, tänkte att nu ######r har mina kära högtalare lämnat in! Tryckte av min PCH med knapparna ON/OFF + Ejekt. Sedan startade jag om den och då lät ljudet mycket bättre igen. Någon som har råkat ut för något liknande?

Känns ju inte så tryggt när PCHn börjar småkrångla med sådana här saker! Har jag trots allt ett måndags ex eller? Funderar på att byta min PCH om det återupprepas! Eller det kanske man inte får om man inte kan uppvisa fenomenet på stället jag köpt den?

/Pappahårding

Postad 18 October 2008 - 12:04

Luciferi
  • Luciferi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Startade upp min nyinköpta PCH-110 i dag och det enda som händer, är att den startar upp med texten popcorn hour loading...... sen blir allt svart. Något tips eller är det tillbaka till affären som gäller? Inte så nornalt problem hoppas jag!

Postad 18 October 2008 - 13:31

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Startade upp min nyinköpta PCH-110 i dag och det enda som händer, är att den startar upp med texten popcorn hour loading...... sen blir allt svart. Något tips eller är det tillbaka till affären som gäller? Inte så nornalt problem hoppas jag!

Hej kanske kan jag vara till hjälp. Köpte min pop för några dagar sedan, så här gjorde jag....

Åkte till handlaren o köpte en vanlig komponentkabel, pluggade i den i tvn o i popcorn, fick nu bild, gick in och ädra under typ Audio / Video settings till vilken utgång som ska mata ut bilden (själv kör ja med Hdmi kabel) därför valde jag Hdmi 720p 60 hz och voila! nu fick jag bild ur Hdmi utgången :(

Din pop är säkert inställd på att mata ut bilden via komponent.

Redigerat av DaManne, 18 October 2008 - 13:33.

Postad 18 October 2008 - 13:42

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig med två frågor?!

1. Har en HDD på 500gb som jag har haft i min gamla Xbox Eide eller vad det heter ca 3-4 år gammal
skulle jag kunna använda den i min popcorn?

2. Skulle vilja koppla i hop min popcorn och min pc i ett nätverk, funkar det att köpa en usb sticka (Trådlöst) och trycka i popcorn spelaren (har en link sys router som är tådlös) detta för att kuna flytta filer från pc-n till popcorn?
alltså inte i första hand för att streama film, utan bara för att föra över film mm till popcorn.

om ja, kommer jag även åt min externa usb Hdd som jag har inkopplad i popcorn spelaren??

Tacksam för svar... :(

Redigerat av DaManne, 18 October 2008 - 13:43.

Postad 18 October 2008 - 13:56

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Hej kanske kan jag vara till hjälp. Köpte min pop för några dagar sedan, så här gjorde jag....

Åkte till handlaren o köpte en vanlig komponentkabel, pluggade i den i tvn o i popcorn, fick nu bild, gick in och ädra under typ Audio / Video settings till vilken utgång som ska mata ut bilden (själv kör ja med Hdmi kabel) därför valde jag Hdmi 720p 60 hz och voila! nu fick jag bild ur Hdmi utgången :(

Saken är att det finns lättare lösningar än så.
Han dubbelpostade och jag svarade i andra tråden, men rent generellt så borde denna tråden kanske inte finnas med tanke på likheterna med A-100 tråden. Nästan alla klassiska lösningar står på sida 1 i den tråden.

Postad 18 October 2008 - 14:25

Mheel
  • Mheel
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Vad ska man göra för att kunna streama iso/img filer när man kör vista 64bit. myihome fungerar till det andra men inte till iso/img. Testat med llink men får inte det att fungera. Har ingen hårddisk i popcornen.

//Mheel

Postad 18 October 2008 - 14:49

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Saken är att det finns lättare lösningar än så.
Han dubbelpostade och jag svarade i andra tråden, men rent generellt så borde denna tråden kanske inte finnas med tanke på likheterna med A-100 tråden. Nästan alla klassiska lösningar står på sida 1 i den tråden.

Jo svaret finns på andra ställen. Tänkte bara hjälpa till, tänker du på Tv mode + 7 ??
i så fall så funkade det inte för mig , så då gjorde jag som ja skrev.

Postad 18 October 2008 - 15:02

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Jo svaret finns på andra ställen. Tänkte bara hjälpa till, tänker du på Tv mode + 7 ??
i så fall så funkade det inte för mig , så då gjorde jag som ja skrev.

Jo, att utgå ifrån komposit verkar vara en möjlighet som funkar varje gång.
Alla TV har inte den ingången längre.
Vad det gäller TV Mode + 7 (eller någon annan siffra), så misstänker jag att det beror på hur snabbt man trycker
som avgör ifall det funkar. Nu har jag inte kvar min Pop, så jag kan inte testa längre.
Själv tycker jag att den borde stå default till HDMI med 720p istället... det hade sänkt antalet "jag får ingen bild"-användare avsevärt.

Postad 18 October 2008 - 15:24

Luciferi
  • Luciferi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det blir att skaffa en componentkabel i morrn! Jag har provat tv mode men det har inte fungerat, bra att man skickar med en hdmi kabel men har composit som default?

Postad 18 October 2008 - 15:40

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Det blir att skaffa en componentkabel i morrn! Jag har provat tv mode men det har inte fungerat, bra att man skickar med en hdmi kabel men har composit som default?

Kommer garanterat funka! Lycka till.

Redigerat av DaManne, 18 October 2008 - 19:57.

Postad 18 October 2008 - 17:04

156
  • 156
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har läst på flera ställen att enheten blir varm under uppspelning och tänkte bidra med lite mätningar som jag gjort under uppspelning från intern HD i 22.4 graders rumstemperatur efter ca:1 timmes drift..

Processorn blir 57.3 grader vid kylflänsens bas (Lufter runt omkring flänsen blir 46.4grader)
HD'n blir 40.5grader (luften runt omkring håller 40.7grader)
Täckplåten blir 41.4grader.

Sitter en Seagate 3.5:a, 7200, 32MB, 1T inmonterad och frågan är hur värmen påverkar livslängden.
Någon som vet vad "normal" driftstemperatur på en HD är/ska vara för optimal livslängd?

Postad 18 October 2008 - 18:30

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har läst på flera ställen att enheten blir varm under uppspelning och tänkte bidra med lite mätningar som jag gjort under uppspelning från intern HD i 22.4 graders rumstemperatur efter ca:1 timmes drift..

Processorn blir 57.3 grader vid kylflänsens bas (Lufter runt omkring flänsen blir 46.4grader)
HD'n blir 40.5grader (luften runt omkring håller 40.7grader)
Täckplåten blir 41.4grader.

Sitter en Seagate 3.5:a, 7200, 32MB, 1T inmonterad och frågan är hur värmen påverkar livslängden.
Någon som vet vad "normal" driftstemperatur på en HD är/ska vara för optimal livslängd?

Just Seagate verkar vara det märket som blir varmast. Har ingen aning om det finns några siffror på hur värmen angriper livslängden, men Lacie har fått lite skit för att deras små externa lådor skördat många hårddiskar. De körde Lacie på bl.a. Porsche-modellen. Har haft en sådan som jag använde ibland, men den slutade fungera efter ca. 1,5 år.

Postad 18 October 2008 - 20:59

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Jag vill kunna streama från Popcorn till min Squeezebox :( !! Skulle vara übergrymt!!!
Skulle det kunna vara möjligt tekniskt??

Postad 18 October 2008 - 21:36

K-E Larsson
  • K-E Larsson
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Jag vill kunna streama från Popcorn till min Squeezebox :( !! Skulle vara übergrymt!!!
Skulle det kunna vara möjligt tekniskt??

Squeezeboxen kräver Slimserver/Squeezecenter att streama från...det har diskuterats på NMT forumet men det är ingen som moddat Squeezecenter till PCH...personligen tror jag att processorn i PCH är för svag för att kunna köra Squeezecenter.

Redigerat av K-E Larsson, 18 October 2008 - 21:39.

Postad 18 October 2008 - 21:41

jimmpa83
  • jimmpa83
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
tja..

kan man få båda ljud och bild igenom en kabel till förstarkaren ?

Har Popcorn A-110 - hdmi - onkyo606 - hdmi - tv

Men får bara bild igenom hdmi kablern men när ja kopplar ditt en optisk kabel så får ja allt . Undrar bara om det går att fixa med bara hdmi kabeln .. Hdmi kablarna är nya supra kablarn.

/Jim

Postad 18 October 2008 - 21:45

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Kolla så att ljudet via hdmi är ibockat på popcornen.

Postad 18 October 2008 - 22:51

Unregistered98ebac28
  • Unregistered98ebac28
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

tja..

kan man få båda ljud och bild igenom en kabel till förstarkaren ?

Har Popcorn A-110 - hdmi - onkyo606 - hdmi - tv

Men får bara bild igenom hdmi kablern men när ja kopplar ditt en optisk kabel så får ja allt . Undrar bara om det går att fixa med bara hdmi kabeln .. Hdmi kablarna är nya supra kablarn.

/Jim

Jag hade samma problem.men efter c.a 2 timmar hoppade ljudet igång eftr att jag hade pluggat i en film genom usb...konstigt men så va d för mej. Nu funkar d suveränt!!! Lycka till

Postad 19 October 2008 - 07:23

cezar
  • cezar
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
När jag försöker installera NMT apparna ifrån USB disk så får jag i slutet av installationen: Installationsfel!!! Källan är felaktig. Var vänlig starta om.
När jag startar om poppen så verkar NMT apparna finns via underhåll > NMT men jag kan inte starta några tjänster förutom ftp,torrent och usenet client.

Postad 19 October 2008 - 08:01

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag var också intresserad av detta, man kan köpa en trådlöst USB-nätverkskort från Popcorns spanska websida: http://www.popcornhour.es/en/usb-wifi
Men jag har hört att det ska vara långsam hastighet och rent allmännt en massa problem med trådlösa USB-nätverkskort. Jag löste det genom att köpa en Linksys WRT54GL router som står bredvid min PCH och sen "bridga" den med min vanliga router (som är kopplad till min dator där jag har filmerna med vanliga nätverkssladd). Mina två routrar kommunicerar alltså med varandra som att de är på samma nät. Linksysen är inkopplad med nätverkssladd i popcornen. Funkar skitbra och andra här i forumet har säkert hört det, men jag streamar 1080p filmer utan problem på detta sätt.

Vill också koppla i hop Popcorn med min pc, menar du att det är snabbare med denna router som "bara" är 54mbps
än tex en usb sticka som stöder typ 300mbps?

Postad 19 October 2008 - 09:17

Luciferi
  • Luciferi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Åkte till handlaren o köpte en vanlig komponentkabel, pluggade i den i tvn o i popcorn, fick nu bild, gick in och ädra under typ Audio / Video settings till vilken utgång som ska mata ut bilden (själv kör ja med Hdmi kabel) därför valde jag Hdmi 720p 60 hz och voila! nu fick jag bild ur Hdmi utgången :)

Tack!! Det gjorde susen, men min pop var inställd på auto...men jag fick ingen bild iaf men stoppade i componentkablar och ställde om till HDMI 720P 60Hz så nu har jag hdmi bild!
Då var det bara nätverket kvar...

Den hittade ju nätverket på en gång! Bara det blev bild så... fram med popcornen!
Synd bara att den inte packar upp rararkiven själv, xbmc är ju kung på det.

Redigerat av Luciferi, 19 October 2008 - 09:35.

Postad 19 October 2008 - 11:34

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
[quote name='Anita' date='Oct 5 2008, 15:17 ' post='2103017']

Det finns flera sätt att överföra filer från dator till PCH. Jag använder FTP och SMB. Om du vill ha PCH'n som enhet i "Din Dator" för att kunna dra över filer startar du "kör" och skriver: "net use v: \\192.168.1.10\share"
Byt naturligtvis ut till den ipadress du använder. Byt också ut "v'et" om du vill ha en annan enhetsbetäckning.

Jag Har provat att lägga till Pch som enhet i "den här datorn" men hur gör man om man vill ta bort den?

Redigerat av Unregistered6cc2d963, 19 October 2008 - 11:36.

Postad 19 October 2008 - 11:45

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
in i utforskaren och välj Verktyg -> Koppla ifrån nätverksenhet

Postad 19 October 2008 - 11:47

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
En en sak jag undrar om .img filer som man tydligen måste döpa om till .iso för att kunna spela på Pch, jag har fler dvd i .img och .iso och alla fungerar att spela utan problem på min Pch utan att döpa om dom. Fungerar både att köra med SMB från datorn och det fungerar oxå att köra dom från disken i Pch, det enda som inte funkar är att köra dom i myihome men det klarar väl inte sånna filer. Är Pch fixad nu så man kan spela .img på den? det verkar som att den inte ska kunna spela sånna när man sitter och läser här i forumet. Någon som vet??

Så en sak om värme, har en A-110 och kollade värmen i den med en digital termometer med sladd på och när den är avstängd (power + delet) så ligger den på ca 48-49 grader vid kylflännsen, har inte kollat hur varm den blir när man kollar på film men är inte 48 grader lite varm när den är avstängd och inte används?
Blir nog att sätta i några 25x25 fläktar på sidan och sen kanske en 40x40 på kylflänsen men då måste man ju göra hål i locket.

Postad 19 October 2008 - 11:52

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

in i utforskaren och välj Verktyg -> Koppla ifrån nätverksenhet

perfekt, tack så mycket.
Sitter just nu och provar en x264, 720p på interna disken, och kollar värmen, just nu efter ca 10min ligger den på 55 grader men den stiger säkert mer.

Postad 19 October 2008 - 11:52

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
I Morron blir det 1st Samsung Spin point F1 HD103UJ 32mb 1TB, eller 1st Western Digital Caviar Green 1TB SATA, Några förslag på villken som passar bäst i min Popcorn?

Sedan vet jag inte om jag ska köpa en usb sticka 300mbps typ Netgear WNDA3100 RangeMax NEXT Dual Band USB Adapter 300 Mbps på Net on net eller Linksys WRT54GL router som brygga, har sedan tidigare 1 Linksys router (vill kunna föra över mina filmer o musik från pc-n trådlöst) alltså inte nödvändigt att streeama....

eller en sån här access punkt Netgear WPN802 ?

Vad tror ni ? Någon som har någon bättre lösning?? (vill ej ha kabel mellan)

Redigerat av DaManne, 19 October 2008 - 12:04.

Postad 19 October 2008 - 13:19

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
de där me hasthighet är väl itne så nödvändigt då pchn bara klarar typ 6mb/s. 100mbit räcker gott och väl i och med det.

Postad 19 October 2008 - 13:51

anxxxcar
  • anxxxcar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej
Har satt i en 620 gigs Seagate HDD i min Popp. Denna går i princip hela tiden, även när poppen står i standby och datorn är avstängd...?
Är detta som det ska vara? Tacksam era erfarenheter.

Har fortfarande inte blivit klok på om det går att visa vanliga websidor genom spelaren. Nån som vet och isf hur?

/Anxxxcar

Postad 19 October 2008 - 14:09

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

yeha, fick en ny av Teknik magasinet och den funkar mycket bättre, dock kommer jag inte åt de mappar som jag delat ut. Verkar som jag måste köra det genom WMP och den tar ju inte .mkv. Han verkar inte hitta någon arbetsgrupp.

Letade upp detta från PCH a-100 tråden:
1. Vilken arbetsgrupp har jag?
På PCH: Om du går in under "Setup", "NMT applications" och tittar där det står "Samba share", där står arbetsgruppen som din PCH tillhör, från start Workgroup. På PC m Win XP: Starta "Kontrollpanelen" (klassiskt läge), välj "System", fliken "Datornamn" där står Arbetsgruppen, normalt MSHOME el Workgroup. Det viktiga är att både PCH o PC har samma Arbetsgrupp, så byt namn om det behövs!

Det tråkiga är ju att min PCH verkar inte ha "NMT applications" så man kan inte göra så mycket.
Någon som vet något kul om det ?

Jaha... nu till det Ironiska av det hela. Tidigare sida på Forum sida 20 så beskrev jag lite avhjälpning av ditt tidigare problem med att PCH inte längre startar. Du fick ändå inte igång den och bytte ut den på Teknik magasinet. Det grymma med detta problem är att JAG fick SAMMA problem som du hade. Nämlingen att jag köpte min PCH i måndags 13/10 på Webhallen. Allt har funkat klockrent med kopiering etc etc men jag hade aldrig tid under veckan och se på någon film. Så på fredag 17/10 så såg jag och flickvännen på en ISO film. Funkade klockrent där också och tjejen blev impad av att allt var så smidigt. Så vid läggdags stängde jag ner PCH som vanligt med Power Off och 2sek senare med Delete för att stänga av PCH helt och hållet.
Sen på lördags kväll när jag ska starta upp PCH så lyser den oranga lampan i ca 2-3sekunder och sen slocknar den. Ingenting går igång... kopplar till och med in en composite kablen utan bild på skärmen. Så jag tar ut den interna Seagate 1Tb 7200.11 32MB HDD och startar igång PCH. Samma problem där... så jag håller in Reset Knappen på PCH och stoppar in strömmen samtidigt. Då lyser det fast sken på oranga lampan som om den skulle gå igång, men ingenting mer händer... det går inte få bild, stänga av PCH eller göra nånting mer än att den ser ut att vara igång för att oranga lampan lyser.. Så idag Söndag ca 6dagar efter jag köpt den så är min PCH DÖD. Jag drog nyss till Webhallen och tänkte att jag skulle byta ut den eftersom jag nyss köpt den. MEN NEJ... enligt Generalagenturen eller Generalleverantören som levererar alla PCH till återförsäljare så gäller ingen DOA (Dead On Arrival) ALLA PCH ska skickas på reparation utan ersättning på en ny som TeknikMagasinet gör. Så Webhallen kunde inte göra något eftersom dom redan fått denna information innan dom började sälja sina nya PCH 110. Då kan man undra varför TeknikMagasinet ger en ny när den defekta inte fungerar om Generalleverantören sagt att man inte ska göra det.
SÅ nu har jag ingen PCH och får vänta mellan 2-3veckor på den nyinköpta PCH 110... SURT!!!!

Slutsats... Köp INTE din PCH 110 på WEBHALLEN eftersom man inte får en ny i utbyte trots att du köpt den efter några dagar... i övrigt är Webhallen grym på saker, men om dom har fått sånna direktiv från annant håll och inte andra återförsäljare så ska man definitivt inte köpa PCH hos dom

Så har man även precis köpt en ny Denon receiver 1909 med dom nya HD formaten och fixat ner en film på 24GB Terminator 2 med ljudet DTS-HD. Får väl ta och testa dom om några veckor :)
SUCK..........

Läste nu lite mer på Officiella PCH100 forumet och där hittade jag att fler har haft detta problem.

Enligt http://www.popcornho...15-POP-403.html sidan så ska ett problem ha löst sig nämligen denna: - Fixed HDMI output blackout after ISO playback and standby
Detta problem är precis vad jag har... Men tydligen så måste man skicka in den för reparation eftersom jag inte ens fick bild med composit kabel

Redigerat av Midnight, 19 October 2008 - 14:48.

Postad 19 October 2008 - 14:15

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Hej
Har satt i en 620 gigs Seagate HDD i min Popp. Denna går i princip hela tiden, även när poppen står i standby och datorn är avstängd...?
Är detta som det ska vara? Tacksam era erfarenheter.

Har fortfarande inte blivit klok på om det går att visa vanliga websidor genom spelaren. Nån som vet och isf hur?

/Anxxxcar

Du kan inte se vanliga sidor på webben på din PCH... måste vara anpassade.
Har själv en Seagate Barracuda 1TB 7200.11 32MB, när min PCH fungerade så stängdes hdd av sig efter ca 3min med ett klick så jag visste att den gick i energisparläge när jag inte gjorde något med PCH, när jag sen klickade på webbtjänster, filmer och andra saker som accesade HDD så hörde man lite svagt hur hdd gick igång igen för att sen stänga ner sig när PCH var inaktiv igen... därmed slapp jag värmen som andra påstås ha uppkommit... min PCH blev varm bara när jag tittade på film

Postad 19 October 2008 - 14:46

captainklegg
  • captainklegg
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jaha... nu till det Ironiska av det hela. Tidigare sida på Forum sida 20 så beskrev jag lite avhjälpning av ditt tidigare problem med att PCH inte längre startar. Du fick ändå inte igång den och bytte ut den på Teknik magasinet. Det grymma med detta problem är att JAG fick SAMMA problem som du hade. Nämlingen att jag köpte min PCH i måndags 13/10 på Webhallen. Allt har funkat klockrent med kopiering etc etc men jag hade aldrig tid under veckan och se på någon film. Så på fredag 17/10 så såg jag och flickvännen på en ISO film. Funkade klockrent där också och tjejen blev impad av att allt var så smidigt. Så vid läggdags stängde jag ner PCH som vanligt med Power Off och 2sek senare med Delete för att stänga av PCH helt och hållet.
Sen på lördags kväll när jag ska starta upp PCH så lyser den oranga lampan i ca 2-3sekunder och sen slocknar den. Ingenting går igång... kopplar till och med in en composite kablen utan bild på skärmen. Så jag tar ut den interna Seagate 1Tb 7200.11 32MB HDD och startar igång PCH. Samma problem där... så jag håller in Reset Knappen på PCH och stoppar in strömmen samtidigt. Då lyser det fast sken på oranga lampan som om den skulle gå igång, men ingenting mer händer... det går inte få bild, stänga av PCH eller göra nånting mer än att den ser ut att vara igång för att oranga lampan lyser.. Så idag Söndag ca 6dagar efter jag köpt den så är min PCH DÖD. Jag drog nyss till Webhallen och tänkte att jag skulle byta ut den eftersom jag nyss köpt den. MEN NEJ... enligt Generalagenturen eller Generalleverantören som levererar alla PCH till återförsäljare så gäller ingen DOA (Dead On Arrival) ALLA PCH ska skickas på reparation utan ersättning på en ny som TeknikMagasinet gör. Så Webhallen kunde inte göra något eftersom dom redan fått denna information innan dom började sälja sina nya PCH 110. Då kan man undra varför TeknikMagasinet ger en ny när den defekta inte fungerar om Generalleverantören sagt att man inte ska göra det.
SÅ nu har jag ingen PCH och får vänta mellan 2-3veckor på den nyinköpta PCH 110... SURT!!!!

Slutsats... Köp INTE din PCH 110 på WEBHALLEN eftersom man inte får en ny i utbyte trots att du köpt den efter några dagar... i övrigt är Webhallen grym på saker, men om dom har fått sånna direktiv från annant håll och inte andra återförsäljare så ska man definitivt inte köpa PCH hos dom

Så har man även precis köpt en ny Denon receiver 1909 med dom nya HD formaten och fixat ner en film på 24GB Terminator 2 med ljudet DTS-HD. Får väl ta och testa dom om några veckor :)
SUCK..........

Surt var ordet men jag kan säga att jag fick inte en helt ny, det verkar som de har en som de har packat upp etc. Rivigt av all plombering och så. De ger väl ut tex den till folk som mig, då spelaren gått sönder. Men det roliga är att den jag fick nu funkar tio gånger bättre än den jag köpte helt ny.
Nu har jag precis satt in en Samsung spinpoint 320gb och håller på o tanka över på den(går segt som tusan dock).
När man känner på maskinen så är den ganska varm, hårddisken verkar ganska varm den med, finns det någogot bra sätt att hålla den lite mindre varm? Funderar på att borra lite hål i den men då kanske de på teknik magasinet inte blir så glada om den skulle gå sönder. :P

Postad 19 October 2008 - 17:57

Luciferi
  • Luciferi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
En fråga om upplösning

Vad är det för skillnad mellan 720p och 1080I? är inte det samma sak? Har en Lg 50" HD ready plasma med upplösning på 1360*768, 1366*768 vad är att föredra?

Postad 19 October 2008 - 17:59

Unregistered29740
  • Unregistered29740
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
jag kör 720p 60hz till min samsung 40" lcd HD-Ready tv... om de är rätt eller inte vet jag inte, men bra bild äre i alla fall :)

Postad 19 October 2008 - 19:10

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

jag kör 720p 60hz till min samsung 40" lcd HD-Ready tv... om de är rätt eller inte vet jag inte, men bra bild äre i alla fall :P

Testa kör 720p 50hz, hackar mindre på panorama förflyttningar :) Testa t ex Planet Earth material

By the way, verkar vara otroligt många som har samma problem som jag med en död PCH. Verkar bero på vilken tillverknings batch som PCH kommit ifrån. Men det är inte officellt från tillverkaren ännu eftersom man säkert måste få in så många defekta PCH som möjligt för att kunna fastställa var det gick fel...
http://www.networked...e...124&page=14

Påtanke på så mycket fel det varit med PCH110 så förstår jag om dom sagt till återförsäljarna i Sverige att man måste skicka in den på reparation utan att få en ny i ersättning, bara för att fastställa orsak

Redigerat av Midnight, 19 October 2008 - 20:05.

Postad 19 October 2008 - 19:50

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

En fråga om upplösning

Vad är det för skillnad mellan 720p och 1080I? är inte det samma sak? Har en Lg 50" HD ready plasma med upplösning på 1360*768, 1366*768 vad är att föredra?

Teoretiskt så skulle du kunna vinna på högre upplösning.
(Skillnaden på 720p och 1080i är inte så stor när det gäller datamängd eftersom den högre upplösningen är interlaced, men i ren upplösning/antal pixlar i bilden så är det dubbelt så många med 1080)
Prova och se om du ser någon förbättring i något av lägena.

Kan du inte välja din TV's upplösning (1366 x 768) i PCH'n? Trodde det hade kommit i senare firmware...

Testa kör 720p 50hz, hackar mindre på panorama förflyttningar :) Testa t ex Planet Earth material

By the way, verkar vara otroligt många som har samma problem som jag med en död PCH
http://www.networked...e...124&page=14

Det där gäller endast om man har en Planet Earth-variant som härstammar från PAL.
Bäst är det om man kan låta burken känna av vad som behövs i autoläge.

Postad 19 October 2008 - 20:10

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Jag blir galen! Det laggar och segar ner sig totalt när jag kör en dvd film från datorn till Popcornen (iso, video_ts).
Jag har också provat att köra omvänt, från den interna hårddisken i popcorn och mountat den via deamon tools och
kört den i datorn, via trådlösa nätverket, funkar perfekt.
Vad är problemet?? Nu har jag provat kabel, går inte bra det heller.
Är det routern som är problemet? Har en Wippies homebox router.
Provat olika nfs, samba, myihome och ingen skillnad.

Postad 19 October 2008 - 21:48

Unregistered28629
  • Unregistered28629
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
ISO problem :)

Orkar inte läsa alla sidor för att hitta svaret på mitt problem. Jag har köpt en PCH och en extern hårddisk 750Gb WD. Jag kan köra 760p och 1080p .MKV filer från min externa hårddisk utan minsta problem, men när jag ska köra .ISO filer kommer det ingen bild på min projektor utan efter ett tag kan man hör att filmmusiken hackar sig fram utan bild. Någon som vet varför man inte kan köra en "simpel" .ISO fil från extern hårddisk???? Blir så förbannad för det var halva saken med PCH.

Postad 20 October 2008 - 08:14

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Hur är det med .img filer på A-110, kan den spela sånna med senaste firmware? blev förvånad när min kunde spela .img filer från intern hdd fast man läst att den inte klarar det.

-Added ".img" ISO file extension support

Postad 20 October 2008 - 09:01

Jacke89
  • Jacke89
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Jag har några frågor om PCH som jag undrar om ni kunde svara på:

1. Hur fungerar egentligen torrent funktionen?
2. Måste man ha en intern hårddisk för att den (torrent-funktion) ska funka eller funkar det även med en extern som är inkoppla via USB?
3. Kan man använda alla torrent trackers eller vilka funkar?
4. Kan den bara ladda ner eller kan den ladda upp också?
5. Funkar alla .mkv filer eller måste man se till att de har ett visst codec?
6. Funkar det att streama 1080P film från datorn trådlöst? (Från min dator trådlöst till rountern och sen tråd till PCH)

Skulle vara schysst om någon svarade på dessa frågor. Är sugen på att kunna titta på HD-filer på TVn istället för på datorn =)

Postad 20 October 2008 - 10:16

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

ISO problem :)

Orkar inte läsa alla sidor för att hitta svaret på mitt problem. Jag har köpt en PCH och en extern hårddisk 750Gb WD. Jag kan köra 760p och 1080p .MKV filer från min externa hårddisk utan minsta problem, men när jag ska köra .ISO filer kommer det ingen bild på min projektor utan efter ett tag kan man hör att filmmusiken hackar sig fram utan bild. Någon som vet varför man inte kan köra en "simpel" .ISO fil från extern hårddisk???? Blir så förbannad för det var halva saken med PCH.

Jepp, samma problem som jag har. Funkar att streama .avi 1080 material trådlöst utan större lagg. .ISO och dvd filer funkar riktigt uselt. Nu börjar jag också undra varför jag köpt en onödig pryl till...

Postad 20 October 2008 - 10:24

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Jepp, samma problem som jag har. Funkar att streama .avi 1080 material trådlöst utan större lagg. .ISO och dvd filer funkar riktigt uselt. Nu börjar jag också undra varför jag köpt en onödig pryl till...

Min fungerar utan problem. Hur har du backat upp dina filmer? Kanske är något fel där.

Postad 20 October 2008 - 11:10

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Verkar som att det strular från extern HD om jag fattar saken rätt?
Även andra mediaspelare har såna problem (inte för att jag fattar varför).
Varför inte använda den via nätverk istället? Tystare och man kan sätta den externa HD'n i datorn istället.
Jag har visserligen min dator igång alltid...

Postad 20 October 2008 - 15:26

naresjo
  • naresjo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Vad gör jag / har jag gjort för fel...
Jag kan inte finna NMT Applications, en ska ju vara under "setup"...
Men den finns INTE där !?!?!?!

Jag har lagt på Firmware Version : 01-17-080818-15-POP-403-000

Är jag helt galen eller är det något oerhört enkelt jag missat???

Vore väldigt tacksam för ett litet svar!

Postad 20 October 2008 - 16:24

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Vad gör jag / har jag gjort för fel...
Jag kan inte finna NMT Applications, en ska ju vara under "setup"...
Men den finns INTE där !?!?!?!

Jag har lagt på Firmware Version : 01-17-080818-15-POP-403-000

Är jag helt galen eller är det något oerhört enkelt jag missat???

Vore väldigt tacksam för ett litet svar!

Du måste installera en hårddisk innan. Den skall vara formaterad via inställningarna.

Postad 20 October 2008 - 17:46

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
WLAN

Någon som vet hur man gör för att få det att fungera med A-110?
Har läst att man ska kunna använda någon USB sticka, men vilken?

Postad 20 October 2008 - 17:51

naresjo
  • naresjo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Du måste installera en hårddisk innan. Den skall vara formaterad via inställningarna.

Hårddisken är installerad och jag förmodar formaterad.
För jag har gjort detta via USB. Sedan kan jag se "film, foto etc" för HD under huvudmenyn-
Men den säger att det är tomt och det är korrekt, inget är inlagt än.

Postad 20 October 2008 - 18:11

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

WLAN

Någon som vet hur man gör för att få det att fungera med A-110?
Har läst att man ska kunna använda någon USB sticka, men vilken?

Kika på inlägg #530

Postad 20 October 2008 - 18:31

Luciferi
  • Luciferi
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej

När man har gjort en power+delete avstängning, hur får man igång den igen? är det meningen att man ska dra ut strömsladden å i igen för att få den att hoppa igång?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.