Ta tex Eagles "Hell freeze over" som är fullständigt lysande.
Kan även vara lipsync som är dålig, otroligt tröttande i längden. Kolla upp det. Hjärnan får inte bild/ljud att gå ihop riktigt och det dödar känslan. Jag är känslig för detta.
* Officiell tråd - Sony VPL-HW10 *
Startad av
Unregisteredc2ba912d
, aug 14 2008 19:48
707 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 09 augusti 2009 - 12:34 Ta tex Eagles "Hell freeze over" som är fullständigt lysande. Kan även vara lipsync som är dålig, otroligt tröttande i längden. Kolla upp det. Hjärnan får inte bild/ljud att gå ihop riktigt och det dödar känslan. Jag är känslig för detta. Postad 09 augusti 2009 - 14:51 Baksidan av det är att man inte hör om ungarna vaknar... Postad 09 augusti 2009 - 17:50 tex kan vrida på projjen så de e skarpt där uppe (ser man på text) eller där nere.. kan man göra något år detta? Postad 10 augusti 2009 - 01:01 ESAFESADSASDASDAgrrgr> Stäng av sharpness helt när du kör dator så ska det lösa sig. Redigerat av Drexon, 10 augusti 2009 - 01:02. Postad 10 augusti 2009 - 19:58
tack =) skall testa det ![]() Postad 12 augusti 2009 - 15:10 En n00b fraga som antagligen har besvarats tidigare, men orkar inte ga igenom 20 sidor pa en super sloooooo connection har i Thailand. Fragan ar om nagon vet huruvida det sitter en oorganisk panel i HW10? Har funderingar kring en Sanyo PLV-Z3000 och en HW10. Sanyon har en oorganisk panel, och det kanns attraktivt, men samtidigt kanns HW10 battre pa en del andra punkter. Sa om nagon vet, och villig att besvara sa vore jag valdigt tacksam. /Robert Postad 13 augusti 2009 - 11:24
Enda fördelen med Sanyon är att den är mycket billigare och mindre! När det gäller prestandan är dom inte ens konkurenter i praktiken! Postad 25 augusti 2009 - 08:51 Jag har en 106tum ramspänd grandview som snart ska upp på väggen, men törs inte skruva fast den förrän jag vet exakt hur flexibel lensshift är på sonyn. Hur mycket under linsen kan överkant på bilden hamna? Takmontering upp och ner. Hur mycket ljusstyrka tappar jag på att sätta projjen nära ytteravståndet på 4,95m för en 106tums bild kontra att sätta den närmare, t.ex 3,5m (som blir ungefär ovanför sittplatserna) Det är nästan 1,5m skillnad i kastavstånd, men jag vet inte vad det innebär i praktiken, sen får man väl väga in ev påverkan på bilden att använda mycket zoom (nära) samt lite zoom (långt bort). Postad 28 augusti 2009 - 06:00 ![]() Sen stängde jag av projektorn en liten stund för att senare starta upp den igen, men då gick den in i 800x600 :S Så jag fick ställa in 1080 manuellt i Windows. Och när jag senare kör igång samma mkv fil så vägrar projektorn köra den i 1080p utan den körs i 720p, och det blir en massa ryckningar, antagligen på grund av nedskalningen. Mycket märkligt. Jag startar om HTPC'n, och då kommer den igång i 1024x768, samma problem är kvar gällande mkv filen. Någon som kan tänka sig knäcka denna nöt åt mig? Mvh Robert Postad 20 september 2009 - 19:57 Kanske är lika bra att vänta och kolla, men det brukar ju vara standard när det kommer en nyare produkt. Postad 20 september 2009 - 20:01 Postad 21 september 2009 - 19:56
Absolut, men du kanske måste fysiskt besöka butikerna för att få dessa "rea-priser", och vid rätt tidpunkt. Eller vad tror ni andra? hur brukar det vara? Postad 23 september 2009 - 19:18 Postad 24 september 2009 - 12:29 Tur att ja inte köpte en nu då ![]() Postad 24 september 2009 - 13:16 Postad 24 september 2009 - 18:38
Varken eller, kostar väll 18000 SEK i Tyskland. Postad 24 september 2009 - 20:07 Postad 24 september 2009 - 21:21
24k egentligen om man tittar priserna. (19k är en konstig butik, nästa billiga är ett demoex och tredje billigaste kostar 24k) Postad 04 oktober 2009 - 09:52 Bildene er tatt under et sceneskifte, og viser svartnivået slik øynene mine ser det Håper forøvrig norsk er greit her :-) ![]() ![]() Bifogad fil(er)Postad 05 oktober 2009 - 15:14
Hej! Nu är jag ingen expert på noska, men jag antar att du menar den ljusa ramen som syns runt bilden. Tyvärr har jag dåliga nyheter till dig då detta är en bieffekt av SXRD tekniken. Det står mer om detta tidigare i detta forum. I början när jag körde utan duk, direkt på väggen så såg jag detta ibland i riktigt mörka scener. Genom att man vet att det är där så letar man lite efter det. Men oftast glömde jag bort det och då störde jag mig inte alls på det. Nu kör jag med en ramspänd duk med en ram av svart velourtyg runt som sväljer ljuslekaget som orsakar den ljusa ramen, så nu är den helt borta oavsett vad det är för scen. Har du möjlighet att köra med ramspänd duk, så rekommenderar jag en med svart velourtyg, annars så är jag rädd för att du måste lära dig att leva med det. Jag är helnöjd med min projektor, har cirka 900 timmar på den nu :-) Mvh ZooZ Postad 05 oktober 2009 - 19:15 Jeg skrev i mitt innlegg at jeg kjenner til rammen rundt bildet, og at jeg ikke føler dette som noe problem. Som du skriver Zooz kan dette enkelt fjernes med et rammelerett. Det jeg ønsker tilbakemelding på er svartnivået i selve bilderuten, har dere andre et ujevnt svartnivå, eller lysere hjørner innenfor bildet ? Redigerat av Unregisteredcc0326c6, 05 oktober 2009 - 19:17. Postad 05 oktober 2009 - 23:46 Postad 06 oktober 2009 - 00:29 Postad 06 oktober 2009 - 21:43 Postad 11 oktober 2009 - 11:10
Har inga som helst problem med detta.. när bilden är svart så är den verkligen svart. Inga ojämnheter. Postad 22 oktober 2009 - 15:53
Gav samma pris när den var ny från Pipro i tyskland... Fast nu har den ju blivit dyrare. Hur som helst är jag väldigt nöjd och kan inte annat än att rekommendera denna projje. /ZooZ Postad 22 oktober 2009 - 20:28
jaa precis! den har ju gått upp i pris. Om HW15 verkligen landar på 29, så köper jag hellre denna för detta priset! Postad 27 oktober 2009 - 16:57 eller ha is i magen? 19995:- ligger den på nu. Postad 28 oktober 2009 - 12:41 Jag får sätta på mig skygglappar och bara vara nöjd även om priset skulle gå ner. Gäller även om priset på HW15 skulle rasa, just nu är den ju för dyr tycker jag. Postad 16 november 2009 - 09:40 Ps3 via hdmi till marantz sr 6004 till sony hw 10 Fungerat fram till igår. nu bara grön bild. googlar lite, hdmi utgången på ps3 säger en del sökresultat. Testar mot min panasonic plasma, bild direkt. Kopplar ps3 direkt mot projje för att se om det blir skillnad, fortfarande grön bild. Har försökt reseta bildinställningarna på ps2, men där får jag ingen skillnad, iom att det fungerar mot panasonic tv så ser jag det som att det är något mellan hw10 och ps3, någon som har tips på hur man kan få dom att synka korrekt igen? övriga källor fungerar på hw 10 både via marantzen och direkt till projektorn. Postad 16 november 2009 - 09:46
Du har inte uppdaterat FW i PS3:an nyligen? Du kan ju prova att slå på och av fullt färg spectra (heter nåt sånt, eller x.v.c typ) via HDMI i PS3 menyn. Har passerat 1000h o inga problem. /ZooZ Postad 16 november 2009 - 10:03
Nej grejjen är att det är inget som är ändrat. jag poppade igång ps3, hade bild, blev sen svart och sen växlat till grönt, sen dess grönt varenda gång mot hw10. får prova mot panasonicen igen och ställa in bildsinställningarna till något annat. Postad 16 november 2009 - 10:06
Den klassiska frågan, alla kablar sitter i? Ingen kabel som blivit klämd eller som nån katt har tuggat lite på? Om det bara är under filmvisning så kan svaret finnas om du läser här: http://www.playstati...orum/t7670.html Är det likadant på båda HDMI ingångarna? I så fall lutar det ju åt att det är PS3:an. Kan du ta med ps3:an till en kompis o prova? /ZooZ Postad 16 november 2009 - 10:16 Även svårt att se att det ska vara projektorn heller eftesom canal digital boxen fungerar mot den. ingen skillnad via hdmi 1 eller 2 på projjen, har tyvärr ingen komponentkabel, annars skulle jag kunnat köra via den tills vidare. Edit: glömt att tillägga, ljud via hdmi (ps3 till marantz) fungerar men inte bilden. Redigerat av s.m.f, 16 november 2009 - 10:19. Postad 16 november 2009 - 10:28
Lurigt alltså.. Det är allt jag kan komma på nu. Du kan prova att göra en reset av ps3:an. (http://www.google.co...s=0&q=reset ps3) /ZooZ Postad 16 november 2009 - 12:23
Ja tyvärr riktigt tricky. hw reset är testat, testade det igen också i blindo eftersom jag inte har en bild, men jag gjorde först en på panasonicen där jag får bild direkt, gjorde en reset och noterade hur jag skulle trycka för att komma mig till rätt läge. kopplar in till ps3, ljud kommer, den anger 1080/60p som bildsignal, gör reset då återgår den till 576 eller något sånt, guidar mig i blindo enligt mina noteringar, den köper inställningarna och projjen visar att den får 1080/60p men grön bild, ljud som tidigare inget problem. Börjar luta mot projektorn. MEN det här blir inte enkelt att utreda eller serva. problemet känns väldigt specifikt mellan ps3 och hw10..... finns mjukvaruppgraderingar eller factory resets att köra på hw10 eller något annat som gör att den på något sätt resetetar, rebootar eller liknande, vill dock helst slippa nolla timmarna på lampan. Postad 16 november 2009 - 12:31 ![]() Har du testat att köra PS3 > Projektor, utan Marantzen inblandad? Redigerat av Falcy, 16 november 2009 - 12:32. Postad 16 november 2009 - 12:52
All hjälp är välkommen, ja jag har testat direkt, tycker det är säkrast att försöka utesluta alla potentiella felkällor. Imorrn ska jag prova med en annan ps3 mot projektorn. för ps3 fungerar uppenbarligen(?) eftersom den ger 1080 bild mot panasonicen. Jag har ingen annan 1080p källa att mata med nu dock, som högst 1080i från cd boxen som fungerar finnemang. Men om den andra ps3:an fungerar mot projektorn så blir jag väldigt förvirrad... ![]() Postad 16 november 2009 - 12:58 Låter ju onekligen jäkligt mysko det här alltså...ska bli spännande att följa detta. Jag är redan otroligt förvirrad... EDIT: Som jag ser det är det någon inställning i PS3an som spökar när du kör projektorn. Har du gjort en factory reset på din PS3? Kan det ha hänt något med HDMI kablaget? Testar du samma HDMI kabel från PS3 > TV som du gör med PS3 > Projektor? Eller är det möjligtvis så att kabeln till Projektorn är betydligt längre? Är införstådd med att detta har fungerat i snart 500h, men skrällar har ju inträffat... Redigerat av Falcy, 16 november 2009 - 13:03. Postad 16 november 2009 - 13:40 ![]() Jag är ett spår på vägen nu, men först skall jag skriva ner vad som är kollat och inte så alla som har ev lösningar vet vad som finns att gå på. Problemet: Ps3 till hw 10 ingen bild, oavsett via marantz eller inte. Problemet uppstod efter att det har fungerar i nästan 500h, problemet uppstod när det var igång, bilden blev svart och sen grön, och så har den hållit sig sedan dess. Detta är testat ps3 mot projje - 108+p - ingen bild 720 p ingen bild resettat och låtit den söka upplösningar - ingen bild Ps3 mot panasonic, bild direkt, alla upplösningar. canal digital box mot hw10 - bild direkt eller via marantz. Ps3 kör nu en backup på hdd ifall jag kommer måsta göra en återställning av hela systemet. MEN jag var inne på cd boxen och pillade på upplösningar, satte marantzen på uppskalning för att se om projjen inte tog 1080p. när jag satte 720p på cd boxen fick jag grön bild och kunde inte ändra tillbaka. Av erfarenhet av cd boxen vet jag att den återgår till 1080i om den tappar synk. så jag slog av förstärkaren då poppar c boxen in i menu läge i 1080i. Bild tillbaka. Detta får mig att tro att projjen inte tar progressiv signal längre. när ps3 är klar ska jag se om jag kan force 1080i upplösning. Problemet är att det går inte att avmarkera den lägsta upplösningen 576p, den är markerad oavsett. OM nu problemet ligger i P signal på hw10, är det någon som hört om någon work around, reset etc. eller helt enkelt krashad bildkrets? Postad 16 november 2009 - 13:50 Nu är inte jag så tekniskt insatt på exakt hur det där fungerar men min spontana tanke är att får du bild, så funkar din bildkrets, vare sig det är 1080i eller p. Inte är det väl olika kretsar för varje signal, 480,576,720 etc? Jag skulle dock vilja stilla min nyfikenhet lite ![]() EDIT: Där har jag väl delvis svaret, antar jag. Den kabeln går från HW10 > Marantz och det är också den du använder till PS3. Funkar den från boxen > HW10 så är ju kabeln OK. Redigerat av Falcy, 16 november 2009 - 13:54. Postad 16 november 2009 - 13:54
Det är möjligt, vet bara att många med t.ex förstärkare med bildväxlar har haft problem på 1080p trots att dom ska klara den upplösningen. Det är olika mellan tv och projektor, dom är i olika rum, MEN jag testar cd box och ps3 med samma kabel mot hw 10, således inte kabeln. Dock ska jag när ps3 är helt klart ta och sätta ps3 på en liten pidestal och koppla med bara en 1meters kabel till projje bara för att kolla, trots att supra 8m kabeln fungerat hela tiden innan och fortfarande fungerar med cd boxen. Redigerat av s.m.f, 16 november 2009 - 13:55. Postad 16 november 2009 - 14:40 Felet är identifierat, men orsak och lösning ej klart, förmodligen service. Det ÄR projektorn som har problemet. ingen av de progressiva upplösningarna fungerar, 576p,720p eller 1080p, däremot 1080i. Antar att det inte finns någon work around på detta annat än service? Postad 16 november 2009 - 15:19 Surt sa räven. Tycker bara det är konstigt, du har nollställt(reset) HW10an? Kan man uppdatera mjukvaran(firmware) i HW10? Kan någon, som vet, upplysa mig om det sitter separata bildkretsar för varje signal? 480, 576, 720 osv...låter märkligt men vad vet jag ![]() Postad 16 november 2009 - 15:51
Hejsan Nej jag har inte gjort det ännu, med tanke på lampgarantier och dylikt vill jag inte göra factory reset innan jag har grönt ljus, är rätt säker på att en reset nollar lampan och skulle lampgarantin förbrukas iom det är det inte värt det. Jag är så gott som 100 säker på att det inte sitter separata bildkretsar i det, men p hanteras på annorlunda sätt motför i och av erfarenhet från av marknaden så har jag stött på flera produkter som har haft skilda problem mellan i och p signaler även om det oftast rört sig om en 1080p upplösning (som produkterna ska ha haft stöd för men inte klarat) felen har sällan gällt 720p vilket jag har tolkat som ett cpu/hårdvarurelaterat problem, 1080p belastar bildkretsarna hårdare. I detta fall gäller det samtliga p upplösningar... ![]() Postad 16 november 2009 - 15:52
Vart köpte du projjen ifrån? Har du diskuterat med dem än? När köpte du projjen? /ZooZ 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |