Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield: Bad Company 2 (PS3)

5060 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt (175 medlem(mar) har röstat)

Singleplayer

1. 5 (44 röster [25.14%])

Procent av omröstning: 25.14%

2. 4 (65 röster [37.14%])

Procent av omröstning: 37.14%

3. 3 (51 röster [29.14%])

Procent av omröstning: 29.14%

4. 2 (9 röster [5.14%])

Procent av omröstning: 5.14%

5. 1 (6 röster [3.43%])

Procent av omröstning: 3.43%

Multiplayer

1. 5 (130 röster [74.29%])

Procent av omröstning: 74.29%

2. 4 (36 röster [20.57%])

Procent av omröstning: 20.57%

3. 3 (2 röster [1.14%])

Procent av omröstning: 1.14%

4. 2 (4 röster [2.29%])

Procent av omröstning: 2.29%

5. 1 (3 röster [1.71%])

Procent av omröstning: 1.71%

Rösta Gäster kan inte rösta
Battlefield: Bad Company 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,85 (33) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,07 (13) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 1 6,86 (6) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,33 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 04 februari 2010 - 17:09

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Har kört en 4-5 matcher nu och känner mig lite småkär faktiskt, uppfyller förväntningarna man hade, så imorrn blir det lätt en förbokning på gamestop med deras kampanj för 1 kr vid inbyte av 2 spel.
kan tänka mig att fulla spelet kommer vara ännu roligare också med alla kartor och spelsätt samt säkert en rätt smaskig SP-kampanj också

Postad 04 februari 2010 - 17:34

Unregisteredf4fc9dc9
  • Unregisteredf4fc9dc9
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Kul att läsa era kommentarer, håller på att ladda ner det nu, och spänningen är olidlig. Har sett fram emot att äntligen få prova det, återstå se om förväntningarna uppfylls.
/M

Postad 04 februari 2010 - 17:44

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1 828 inlägg
  • 0
Man får verkligen sparka av sig MW2-kalsongerna innan man lirar BF2. En betydligt tyngre feeling när man rör sig. Känns t.o.m. klumpigt. Vanesak som vanligt.

Lirade bara en kort stund (Alien vs Predator går före) & hade inte en enda lagkompis vilket gjorde det hela extra svårt. Dessutom campade varenda fiende. Some things never change :)

Måste lira mer innan ev. köp kan bli aktuellt.

Postad 04 februari 2010 - 20:23

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Bättre grafik.. utöver det.. inte mycket nytt. Tråkigt med andra ord.

Postad 04 februari 2010 - 20:46

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Tycker att det är riktigt bra känsla i det, ljudet är helt fenomenalt. Dom har fått till fordonen riktigt bra!

Jag har förbokat iallafall.

Postad 04 februari 2010 - 21:27

gårdemyr
  • gårdemyr
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Spelat nu några matcher. Mitt omdöme:
Positivt:
-Ljudet, riktigt bra ljudeffekter
-Fordonen, allmänt bra
-Bra map
-Roliga vapen
-Intensivt

Negativt:
-Grafiken, inte helt super på stor bild (104")
-Dödandet, inte alls realistiskt, behövs ett antal skott i magen etc.
Vad jag tycker efter spelat demot ett tag nu.

Vad säger ni andra som spelat demot nu då?

Får se ifall jag har kvar bokningen eller ej

Redigerat av gårdemyr, 04 februari 2010 - 21:29.

Postad 04 februari 2010 - 21:58

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Min fråga är:
Vad är skillnaderna jämfört med BF:BC?
Av det jag sett så tycker jag grafiken ser exakt likadan ut.
Frameraten? Voicechat? Lagg? Spelsätt?
Nej, det går väl kanske inte svara på alla frågorna med hjälp av endast ett demo.

Postad 04 februari 2010 - 22:41

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1 086 inlägg
  • 0
De som stör mig mest är screen tearingen... och att de går inte att joina en kompis när han spelar, verkar de som..

Frameraten är bra. =)

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 04 februari 2010 - 22:41.

Postad 04 februari 2010 - 23:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
det går visst att joina, har gjort det i alla fall,, kul o spela erlander och frazze, dock vetr jag inte hur voicechatten funkar, måste man hålla in nån knnapp för att höra och prata eller? har väl spelat en del matcher nu och inte hört ett enda ljud från nån (ja mitt headset är på)

gillar spelet skarpt,, det kä'nns ju verkligen som krig detta med maffigt ljud och explotioner överallt och helikoptrar och pansarvagnar , jämfört med cod när man hoppar omkring i en helt öde by någonstans

vet inte vad spelläget heter som finns med på demot men jag tycker det är kul.
dock så stör jag mig på att FI tål lite väl mycket innan dom dör, men det är nog bara en vanesak, har testat snipern nu och det är inte ofta jag har lyckats döda på första skottet,, men man låser ju upp nya och förhoppningsvis kraftigare vapen

givet köp för mig eftersom jag har tröttnat på mw2 och hoppas många kommer köpa detta så man aldrig behöver spela själv :)

Postad 05 februari 2010 - 00:54

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag blev väldigt positivt överraskad av demot och jag kommer lätt skaffa det. Jag trodde det skulle vara väldigt grötigt med alla fordon och mojänger men det funkade ju fint.

Postad 05 februari 2010 - 02:16

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0
Har lirat 4 timmar ungefär,fy fan vad kul det är. riktigt sköna kontroller, lite tyngre och mer realistiskt. Inget jäkla cod twitchande här inte :blink: Världens skönaste ljud i vapnen och explosionerna. Det som var mest negativt är helt klart att det är dagar kvar tills det släpps :)

Postad 05 februari 2010 - 02:21

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Det som var mest negativt är helt klart att det är dagar kvar tills det släpps :blink:

Tur Bioshock 2 kommer på tisdag så man har nåt roa sig i väntan på releasen av det här :)

Postad 05 februari 2010 - 02:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 104 inlägg
  • 0

Det som var mest negativt är helt klart att det är dagar kvar tills det släpps :)

Nu ska du inte underdriva, det är en hel månad kvar :blink:

Postad 05 februari 2010 - 03:30

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0

Min fråga är:
Vad är skillnaderna jämfört med BF:BC?
Av det jag sett så tycker jag grafiken ser exakt likadan ut.
Frameraten? Voicechat? Lagg? Spelsätt?
Nej, det går väl kanske inte svara på alla frågorna med hjälp av endast ett demo.

Tycker också det var grymt lik föregångaren! Lite tråkigt! Hoppas de fixar grafiken Rejält tills dess!

Postad 05 februari 2010 - 07:08

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1 521 inlägg
  • 0
Efter några timmar igår kan jag konstatera att jag tycker detta var lika tråkigt som 1an... var ok någon timme men på slutet vart det tråkigt... vilket inte ett bra spel blir på så få timmar...
Styrningen är så seg så närstrider = fail. Den har absolut inte samma tyngd som KZ2 å inte lika direkt som cod.
Sen hatar jag fordon... blir så lack på dem som tror dom är bra för de lyckades knäppa mig med en tank när jag är ute å knivar snipers.
Å hur funkade voicechatten? lirade med erlander, soffan å härjarn ett tag men hörde ingen av dem, eller hörde ingen säga ett ord på dessa timmar å någon borde haft hs kan man ju tycka..
Sen det spelsättet som finns i betan uppmanar till camping, vilket är lite så där tråkigt... nu kommer det väl förhoppningsvis andra till fullversionen.
Jag kommer inte skaffa detta mest pga styrningen å att det krävs 25 skott i en gubbe innan han dör å man har typ 40 totalt med sig.. så efter knappa 2 kills får man springa runt med pickadollen tills man hittar ammo alt ett annat vapen...

Soffan.. hur vågade du hoppa in i min helli igår??? jag har ju inte direkt körkort på en sån där.. var hyffsat nära å krascha ett 10-tal ggr... men allt sker på egen risk...

Postad 05 februari 2010 - 08:07

Unregisteredf4fc9dc9
  • Unregisteredf4fc9dc9
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Lirade demot ett par timmar igår, och gillade det. Det tog ett tag att komma in i styrningen, och spelsättet. Provade de olika klasserna, och har ingen favorit än så länge, det blir nog att variera mellan dem.

Fick inget tillfälle att flyga helicopter, men att köra pansarvagn och fyrhjuling va kul. Kan tänka mig att spelet höjs ännu mer genom att köra lite teamwork med er härifrån.
/MeanMach

Postad 05 februari 2010 - 08:14

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0
Körde aldrig betan, men visst är grafiken riktigt dålig? Jag drar upp bilden på min Infocus X10 @90" och det ser ju helt kasst ut? Detta måste bli betydligt bättre till den skarpa versionen! Kan inte minnas att BF: Bad Company(ettan) såg så här dåligt ut?

Är det någon som vet om det kommer bli bättre eller har dem tänkt lägga allt krut på känslan och ljudet?
Ljudet med dess ljudeffekter, närvarokänsla och dynamik är helt grym, jag har nog aldrig hört ett så bra spelljud till PS3. Helt makalöst bra. Får Dice till grafiken, så kommer det här äga MW2 alla dagar.

Jag kommer inte skaffa detta mest pga styrningen å att det krävs 25 skott i en gubbe innan han dör å man har typ 40 totalt med sig.. så efter knappa 2 kills får man springa runt med pickadollen tills man hittar ammo alt ett annat vapen...

Lär dig sikta då, jag upplevde inte alls detta problem. Fick flera headshots med omedelbar död som följd. Ställt in känsligheten i kontrollmenyn?
Jag tror kanske många av oss har vant oss vid MW2-styrningen och det tar ett tag att vänja sig från ett spel till ett annat, detta gäller särskilt FPS till konsoll.
Man kan nästan likna MW2 som Arkad och BC2 som lite av en simulator.

Redigerat av Falcy, 05 februari 2010 - 08:19.

Postad 05 februari 2010 - 08:15

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Jag tyckte var riktigt roligt :)
Voicechatten fungerade felfritt hela kvällen för mig.

Lite väl snipervänligt kan jag tycka ibland, miljöerna, gömställen och räckvidd etc, men man får hitta bra motmedel.
Trådstyrda granater är mumma, spotta spotta spotta, tar man snipers ganska enkelt :)

Postad 05 februari 2010 - 08:23

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Efter några timmar igår kan jag konstatera att jag tycker detta var lika tråkigt som 1an... var ok någon timme men på slutet vart det tråkigt... vilket inte ett bra spel blir på så få timmar...
Styrningen är så seg så närstrider = fail. Den har absolut inte samma tyngd som KZ2 å inte lika direkt som cod.
Sen hatar jag fordon... blir så lack på dem som tror dom är bra för de lyckades knäppa mig med en tank när jag är ute å knivar snipers.
Å hur funkade voicechatten? lirade med erlander, soffan å härjarn ett tag men hörde ingen av dem, eller hörde ingen säga ett ord på dessa timmar å någon borde haft hs kan man ju tycka..
Sen det spelsättet som finns i betan uppmanar till camping, vilket är lite så där tråkigt... nu kommer det väl förhoppningsvis andra till fullversionen.

Soffan.. hur vågade du hoppa in i min helli igår??? jag har ju inte direkt körkort på en sån där.. var hyffsat nära å krascha ett 10-tal ggr... men allt sker på egen risk...

Då jag har fått för mig att du och jag har ganska lika smak så ser det inte ut som att jag kommer spela det här mer än vad jag lirade BF:BC. Tråkigt.
Men ska självklart prova lite själv ikväll.

Postad 05 februari 2010 - 08:27

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Spelade demot bara 90-120min igår.
Känns riktigt segt att de inte går att låsa upp saker som i betan. Men men så kan de va.

Hemma hos mig på 90" med min Panna PT-AE2000 ser de bra ut iaf.

VoiceChatten funkar riktigt bra! Iaf för mig o mina 2 polare som körde i en Squad.
Alla 3 hörde varandra klart och tydligt hela tiden utan problem! Kändes riktigt skönt!
Men vi hade förvisso inga problem 99% av Beta tiden heller! O då lira vi endå runt 15-20 timmar tillsammans.
En tredje polare joinade oss utan att ha fått en invite så att joina vänner som spelar
är inga som helst problem. (givetvis förutsatt att de finns plats i matchen!!)

Känner att jag hoppas på en tutorial for dummies ang helikopter flygning :)
Har gjort 1 försök på xbox 360 och igår på PS3an o hehe aaah Epic Fail på båda pga ja flög utanför
krigszonen, ###### helikoptern backade ju bara :blush: En gång lyckades ja rädda det genom att backa i en båge tillbaka in i krigszonen :D Fan får hoppas ingen satt med i helikoptern :P Annars efter någon timme låg ja väl på 88kills o 110 deaths tror ja.
Tog ett tag o lära sig banan. (spelade xbox versionen i 10min förra veckan men palla inte med mer pga sugig handkontroll, de va väl investerade 3månader guld känner jag :) )

Det ja upplevde dock va att vi spela med ett gäng sopor!! De va min squad som anföll sen satt typ 7 snipers i vårt lag uppe på berget och fick väl 2kills totalt eller något.. Eller en tacksam medic som ja återuppliva 3ggr i rad på samma ställe.
Sen blev jag dödad, men inte fan rädda han mig inte. Det är sådant som får min handkontroll att vara väldigt nära
att flyga diagonalt genom rummet in i ett vitrinskåp.

Postad 05 februari 2010 - 08:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Körde aldrig betan, men visst är grafiken riktigt dålig? Jag drar upp bilden på min Infocus X10 @90" och det ser ju helt kasst ut? Detta måste bli betydligt bättre till den skarpa versionen! Kan inte minnas att BF: Bad Company(ettan) såg så här dåligt ut?

Är det någon som vet om det kommer bli bättre eller har dem tänkt lägga allt krut på känslan och ljudet?
Ljudet med dess ljudeffekter, närvarokänsla och dynamik är helt grym, jag har nog aldrig hört ett så bra spelljud till PS3. Helt makalöst bra. Får Dice till grafiken, så kommer det här äga MW2 alla dagar.

Lär dig sikta då, jag upplevde inte alls detta problem. Fick flera headshots med omedelbar död som följd. Ställt in känsligheten i kontrollmenyn?
Jag tror kanske många av oss har vant oss vid MW2-styrningen och det tar ett tag att vänja sig från ett spel till ett annat, detta gäller särskilt FPS till konsoll.
Man kan nästan likna MW2 som Arkad och BC2 som lite av en simulator.

Jag postade det här för nån dag sen:

As you know, the PC beta (and Xbox 360 demo) for Battlefield: Bad Company 2 released late last week. I have been thoroughly impressed by it. In my preview, I noted that the graphics were quite impressive, but according to DICE, Bad Company 2 will look even better when it releases March 2.

"The 'high' texture detail level isn't implemented in #BFBC PC beta," tweeted DICE rendering architect Johan Andersson. "Is in the final release so will be a bit sharper."

This means we can expect even more detailed textures in the full release. Andersson has also noted that the final build will be getting quite a bit of optimization, meaning the frame rate will be tightened up.

Jag vågar nog påstå att frasse har bäst accuracy av alla MHB:are i MW2 ( han har iallafall bäst av alla mina "friends" ) så jag tror inte att han har nåt problem med att sikta i BF:BC2 heller trots att styrningen är lite annorlunda.
Dock kan det ju ta ett tag att ställa om sig mellan MW2 och BF:BC2 precis som det gjorde mellan COD4 och KZ2.

Redigerat av BrittBastard, 05 februari 2010 - 08:30.

Postad 05 februari 2010 - 08:31

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
De är därför man inte ska spela spel som MW2 :)
Då slipper man vänja av sig av dess kontroll o klaustrofobiska banor :)

Postad 05 februari 2010 - 08:41

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Jag postade det här för nån dag sen:

Jag vågar nog påstå att frasse har bäst accuracy av alla MHB:are i MW2 ( han har iallafall bäst av alla mina "friends" ) så jag tror inte att han har nåt problem med att sikta i BF:BC2 heller trots att styrningen är lite annorlunda.
Dock kan det ju ta ett tag att ställa om sig mellan MW2 och BF:BC2 precis som det gjorde mellan COD4 och KZ2.

Jag tycker inte grafiken på PS3 och BC2 är imponerande alls, då tycker jag MW2 ser bättre ut. Men jag ska spela igen och kolla, kanske var jag bara trött igår. Hoppas förbättringarna även kommer gälla för PS3.

Har aldrig spelet mot frasse, säger du att han är bra, så är han säkert det. Jag är verkligen inte bra på FPS på konsoll, men man lär sig. Jag som är rätt kass, jämfört med många andra, upplevde aldrig att jag behövde tömma ett halvt magasin i någon igår...summan blir det jag skrev ovan, lär dig sikta. Och med det menar jag, lär dig sikta i BC2. Bara för att du är kung i MW2 är du inte per automatik kung i andra FPS. Jag tycker BC2 har en högre realism, det märks liksom att man har lite grejer på ryggen, om man säger så.

Postad 05 februari 2010 - 08:42

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1 521 inlägg
  • 0

Lär dig sikta då, jag upplevde inte alls detta problem. Fick flera headshots med omedelbar död som följd.

Tänkte kommentera men väljer å skratta lite gott ist...spray and pray eller?

Postad 05 februari 2010 - 08:45

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0

Tänkte kommentera men väljer å skratta lite gott ist...spray and pray eller?

Läs mitt andra inlägg, så förstår du vad jag menar. Jag håller med dig om att styrningen är helt olik MW2. Men gör det BC2 automatiskt till det sämre? Vanesak, som sagt. Jag tror du kommer vänja dig, särskilt om du är så bra som du verkar vara. Är man bra är man också flexibel och anpassningsbar :)

Inge illa menat alls!

Vad har du för nick på PSN? Jag lirar gärna MED dig och inte EMOT :)

Postad 05 februari 2010 - 08:46

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Jag upplever inte heller att man behöver så många skott för att döda i spelet..
Visst spelar man som Engineer och försöker döda från håll så är de klart att de kan ta ett magasin.

Postad 05 februari 2010 - 08:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag tycker inte grafiken på PS3 och BC2 är imponerande alls, då tycker jag MW2 ser bättre ut. Men jag ska spela igen och kolla, kanske var jag bara trött igår. Hoppas förbättringarna även kommer gälla för PS3.

Vad jag ville säga med mitt inlägg var att: "The 'high' texture detail level isn't implemented in #BFBC PC beta"
Jag antar att det också gäller demot för PS3:an?!
Sen tror jag i o f s inte att "high texture detail level" kommer göra nån jättestor skillnad.

Postad 05 februari 2010 - 08:56

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Spelade en kort stund igår med ett par MHB:are (Jocke, Mad och Zontrax va? Vem är Zontrax här på forumt btw?)

Och det är ju fantastiskt!!
DICE har förbättrat en massa saker sen betan! HUD:en, voicechatten, joina spelare, framerate.
Man behöver väl aldrig mer än 10skott, om man träffar dvs. Man kan ju plocka fiender lätt på typ 30-50m med engineer bössan med 2-3 duttar.
Angående voicechatten, testa att sätta på micken först när ni är inne i matchen, någon som hade en bugg i betan där hans mic inte fungerade om den vaar igång innan han startade spelet. Lite knasigt..

Så min bokning ligger kvar! Och detta kommer nog bli mitt favoritspel ett tag framöver.
Och tror det kommer bli så sjukt mycket bättre när man får spela squad deathmatch! grymt peppad på det spelsättet!
Kunde man inte fått spela det i demot??

Postad 05 februari 2010 - 09:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Spelade en kort stund igår med ett par MHB:are (Jocke, Mad och Zontrax va? Vem är Zontrax här på forumt btw?)

Och det är ju fantastiskt!!
DICE har förbättrat en massa saker sen betan! HUD:en, voicechatten, joina spelare, framerate.
Man behöver väl aldrig mer än 10skott, om man träffar dvs. Man kan ju plocka fiender lätt på typ 30-50m med engineer bössan med 2-3 duttar.
Angående voicechatten, testa att sätta på micken först när ni är inne i matchen, någon som hade en bugg i betan där hans mic inte fungerade om den vaar igång innan han startade spelet. Lite knasigt..

Så min bokning ligger kvar! Och detta kommer nog bli mitt favoritspel ett tag framöver.
Och tror det kommer bli så sjukt mycket bättre när man får spela squad deathmatch! grymt peppad på det spelsättet!
Kunde man inte fått spela det i demot??

Som sagt var, ska bilda mig en egen uppfattning. Ja, "Squad Deathmatch" UTAN fordon kan bli riktigt kul.
Jag har redan bokat spelet och kommer inte avboka det.
Men om det är för likt BF:BC så kommer jag nog inte lira det speciellt mkt.

Postad 05 februari 2010 - 09:01

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
VoiceChatten funka klockrent även ute i Create Squad menyn kan ja tillägga.

Postad 05 februari 2010 - 09:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Har själv spelat demot i 12tim på 360, är en van CODspelare sen innan.

Det är skillnad på spelen, sikten och styrning. Det tar ett tag att komma in i BF´s kontroll men när man väl gjort det så tycker jag det funkar, CODkontrollen är mer precis kan jag tycka men det är en vanesak med BF´s kontroll. Själv har jag spelat BF några dagar i sträck för att sedan gå tillbaka till CODen, fisatan vad det kändes ovant!

Min poäng är väl att ge BF lite mer än 5min innan ni bestämmer er :) .

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Lirade några timmar igår, betyg: klart godkänt!

Tyckte som nämnts att det blev inte grötigt med alla fordon och kontrollen på markfordon och gubbe är okej, lite väl mycket snipers men det kan bero på banan och spelsättet.

MEN vad har hänt med flyg-kontrollen?!?!? Fattar ingenting, var ju stört omöjligt att flyga, inte alls som dom gamla battlefield 1942 som jag lirade förut då flygplanen var fina att flyga. Den enda helikoptern som går att manövrera är ju den där lilla radiostyrda :)

EDIT: gamestops 1kr med två spel i inbyte, förstår inte riktigt exkluderingslistan. Jag har Racedriver Grid Platinum och KillZone2 Platinum, är dom för gamla för att byta in eller?

Redigerat av Unregistereda701611d, 05 februari 2010 - 09:13.

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1 521 inlägg
  • 0
Grejjen med styrningen är att som jag upplever att den börjar vara seg å sen accsar den i väg.. vilket gör det väldigt svårt att sätta de där snabba reflex killsen av folk som dyker upp som gubben i lådan i fönster eller så... upplever då att det tar kanske 1sek extra innan man har killen i sikte å den sekunden gör det till 50/50 chans att man överlever.. medans i cod som är direkt å exakt styrning så har man en mycke större chans att knäppa gubben...
Sen lyckades man ha ihjäl folk igår endå... för jag soffan å erlander var top squad i så gott som alla matcher i spelade...

Postad 05 februari 2010 - 09:08

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Som sagt var, ska bilda mig en egen uppfattning. Ja, "Squad Deathmatch" UTAN fordon kan bli riktigt kul.
Jag har redan bokat spelet och kommer inte avboka det.
Men om det är för likt BF:BC så kommer jag nog inte lira det speciellt mkt.

Jag gillar ju fordon så tror att det kommer förhöja upplevelsen ganska mycket och i squad deathmatch tror jag det hjälper att koncentrera fighten lite. Annars kan det bli väldigt spritt..

Av det jag har spelat av betan och demot så tycker jag inte det är speciellt likt BF:BC1.. visst det är några "key"-elements som de har tagit ut från BF:BC1, men förutom det känns det nytt fräscht innovativt.
Hoppas de inte floppar på typ att servrarna inte funkar eller något annat basalt.

Vart håller Voldoo hus förresten? Vill fylla på mina dogtags lite :)

Postad 05 februari 2010 - 09:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Grejjen med styrningen är att som jag upplever att den börjar vara seg å sen accsar den i väg.. vilket gör det väldigt svårt att sätta de där snabba reflex killsen av folk som dyker upp som gubben i lådan i fönster eller så... upplever då att det tar kanske 1sek extra innan man har killen i sikte å den sekunden gör det till 50/50 chans att man överlever.. medans i cod som är direkt å exakt styrning så har man en mycke större chans att knäppa gubben...
Sen lyckades man ha ihjäl folk igår endå... för jag soffan å erlander var top squad i så gott som alla matcher i spelade...

Kan hålla med lite, den är segare och mer oprecis och hela spelet är lite mer Kalle anka över det hela men det är kul ändå! :)

Postad 05 februari 2010 - 09:10

Unregistered3df5726d
  • Unregistered3df5726d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ingen van BF-spelare men har förbokat och testade demot igår. Hade rätt stora problem med att veta vilka som är på mitt lag och vilka som är fienden.. Sällan jag hamnade i någon närstrid så skiljer sig utseendet på gubbarna åt (lagen emellan alltså)? Eller är det färgen på spelarens namn som skiljer? Kan man skjuta sina egna förresten?

Postad 05 februari 2010 - 09:10

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
kan man fortfarande inte ligga ner / Krypa ??

Postad 05 februari 2010 - 09:13

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Menar du på xbox-demot eller pc-betan? För på pc betan krävs det typ ett halvt mag för att döda någon :/ Riktigt dåligt imo. Hoppas det är en bugg och att det fixas till release...

Pratar bara om PS3 jag >:)

//Ola

Postad 05 februari 2010 - 09:15

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

kan man fortfarande inte ligga ner / Krypa ??

# BFBC2 Lead Designer RT @locust9: Fyi we will not add prone based on anything. You can stop asking now, but share your feedback with me. :) 6:06 AM Feb 1st from TweetDeck

Källa: OfficialBFBC2 twitter

Postad 05 februari 2010 - 09:33

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ingen van BF-spelare men har förbokat och testade demot igår. Hade rätt stora problem med att veta vilka som är på mitt lag och vilka som är fienden.. Sällan jag hamnade i någon närstrid så skiljer sig utseendet på gubbarna åt (lagen emellan alltså)? Eller är det färgen på spelarens namn som skiljer? Kan man skjuta sina egna förresten?

Ja gubbarna ser olika ut :)
Man vänjer sig efter ett tag.

Friendly fire är ej påslaget. Och kommer antagligen inte bli det när spelet kommer ut på marknaden heller. Däremot kommer de ha ett "hardcore"-läge där man dör lättare, friendly fire är påslaget osv. osv. antagligen ganska likt motsvarigheten i COD.
Däremot går det att döda sin egna om man nu vill.. t ex spränga dom, ta ner ett hus som kompisarna sitter i, spränga fordonet de sitter it osv.. dock har jag inte lyckats skada någon med de "vanliga" vapnena.

Postad 05 februari 2010 - 10:00

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Va en ###### pajas igår som satt i vår tank och sköt sönder A-pointen när vi var Defender och sedan koncertera han sig emot B.
Som tur va så kom motståndarlagets tank o sköt sönder honom bakifrån.
Förstår verkligen inte de roliga i att förstöra för sitt eget lag.
Fan va skönt de vore om man kunde kicka ut asen.

Angående likheter med BFBC 1 så kan ja bara se namnet som är likt ärligt talat.
Är inte mkt annat som är likt imo.

Postad 05 februari 2010 - 10:41

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Vad kommer det finnas för fordon sen? Jag har sett listor över alla vapen men inte alla flygfän och sånt?

Postad 05 februari 2010 - 10:45

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Enklast är väl att du går in i spelet och kollar på My stats lr va de heter.
O har du inte demot så är de kanske dags o skaffa det :)

Postad 05 februari 2010 - 11:54

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Spelar man som assault är ju ammunition ingen bristvara iaf då man kan slänga ut ammolådor och sen plocka upp dom själv, tyckte även den andra assaultbössan man låste upp XM8 eller nåt sånt hette den kändes bra mycket bättre än 1:a vapnet, både starkare och bättre accuracy fick jag uppfattningen om.

Postad 05 februari 2010 - 11:58

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Spelar man som assault är ju ammunition ingen bristvara iaf då man kan slänga ut ammolådor och sen plocka upp dom själv, tyckte även den andra assaultbössan man låste upp XM8 eller nåt sånt hette den kändes bra mycket bättre än 1:a vapnet, både starkare och bättre accuracy fick jag uppfattningen om.

Jupp XM8:an är mycket bättre än första vapnet. Vad det nu heter...
Man kan jämföra egenskaper på alla vapen under Stats-menyn, riktigt smidigt faktiskt.

Postad 05 februari 2010 - 12:11

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Någon som kommer ihåg achievements challenge som de hade för ett tag sen,

Här är iaf vinnaren:
Bifogad fil  romeofficialachievementchallangefas3image.jpg   50,42K   0 Antal nerladdningar
Källa: battlefield.com

Lite smårolig faktiskt! :)

Postad 05 februari 2010 - 12:31

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
ahh!,riktigt kul demo :) .
Men jag upplever grafiken som sämre än i Betan :)
inga problem med att träffa och fälla det man siktar på.
spelet flytter på riktigt bra.
PKM,n verkar gå på steroider eller nå,behöver i princip bara sikta på en fiende å skrika PANG så dör fienden.
Helikoptern....vill minas att jag behärskade den ganska bra i ettan,fast nu så är den helskum att flyga.

ska nötta lite mer och se hur jag upplever spelet när jag har vant mig mer.
7.5/10

Postad 05 februari 2010 - 13:11

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1 130 inlägg
  • 0
Jag tycker grafiken är riktigt schyst, det som känns saknas lite är AA. Man kan hoppas det är något som fixas till releasen, men snyggare än mw2 tycker jag de är, förutom just AA´n som är bättre på mw2.

Postad 05 februari 2010 - 13:16

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Återigen har det bevisats att det enda FPS spelet jag behöver är Warfare 2. Det spelet har allt detta spelet inte har, inget köp för min del!

Redigerat av sumpan77, 05 februari 2010 - 13:18.

Postad 05 februari 2010 - 13:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
precis som ni skriver så är ammo inget problem om man kör assault, och jag märkte det att det verkligen inte funkar att spreya i spelet, som i mw2 där dom tydligen har tagit bort rekylen helt på vapnen, men burstar man i detta spelet funkar det riktigt bra och det krävs inte speciellt många skott,, dock måste dom står still,, fortfarande svårt att träffa någon som springer :)

sen måste man höja sensen på controllen, kör man default är det ju ospelbart,, jag fick höja ganska mycket faktiskt innan det kändes bra.

haha frazze, märkte att du inte hade körkort på helin :) dock fick du ju till det ganska bra efter en stund, men dum som jag var hoppade jag ju bara ur i hopp om att man skulle ha någon fallskärm, men det hade man tydligen inte :blush:

voicechatten är skum och funkar inte för mig men ska testa att sätta på den när jag är inne i spelet och se om det funkar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.