Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo TX-SR607

2235 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon HKTS 11 (Högtalarpaket för hembio) 2 8,6 (99) Inga priser
Sony BDP-S550 (Blu-ray-spelare) 2 8,75 (19) Inga priser
Onkyo TX-SR607 (Surroundförstärkare) 4 8,8 (130) Inga priser
Denon AVR-1610 (Surroundförstärkare) 2 8,9 (20) Inga priser
70 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000 (791 inlägg) 2 år sedan
HD ljud eller inte HD ljud? (17 inlägg) 9 år sedan
Ingen bild från dator till tv via receiver (2 inlägg) 11 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Onkyo TX-SR **6 * (1307 inlägg) 12 år sedan
Onkyo TX-SR607 (1 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 * (681 inlägg) 13 år sedan
Komplettera HKTS11 till 7.1? (10 inlägg) 13 år sedan
Test av Blu ray spelare-Panasonic DMP-BDT 310 3D/Sony BDP-s 550. (1 inlägg) 13 år sedan
Ingen bild via kompositingång på Onkyo TX-SR607 (3 inlägg) 13 år sedan
Onkyo TX-SR607 fråga vid filmtittande (7 inlägg) 13 år sedan
Denon AVR-1610 (3 inlägg) 13 år sedan
* Officiell tråd - Sony BDP-S350 och S550 (695 inlägg) 14 år sedan
Infinity Phi51 något att ha? (53 inlägg) 14 år sedan
Harman Kardon HKTS11 till musik? (30 inlägg) 14 år sedan
köp av hembio (2 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607EB vs. Denon AVR-1611 (7 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-Sr607 värmeutveckling (22 inlägg) 14 år sedan
receiver 5.1 vs 7.1 , lönt eller ej ? (25 inlägg) 14 år sedan
Är det värt att byta förstärkare? Hjälp. (9 inlägg) 14 år sedan
Denon AVR-1610 eller Yamaha RX-V365? (49 inlägg) 15 år sedan
SONY STR-DH800 eller ONKYO TX-XR607 (23 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1610 med Harman Kardon hkts11 (4 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1610 vs Denon AVR-1803 (3 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR507 vs Denon AVR-1610 (369 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Denon 1910 vs 1610 -- hjälp (38 inlägg) 15 år sedan
Vilken kommer fungera bäst? Beslutsångest.. (1 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg) 15 år sedan
Canton Movie 150 QX vs. Canton Movie CD 102 alt. CD 151 (9 inlägg) 15 år sedan
Bildproblem med Denon AVR-1610 och PS3? (9 inlägg) 15 år sedan
Val av nya högtalare (3st) (27 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V565 vs Yamaha RX-V765? (7 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V765 eller Onkyo TX-SR607 (10 inlägg) 15 år sedan
Receiver för Ps3, Wii, Digitalbox, HTPC & Blu-ray (18 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
JBL ES 90 (1 inlägg) 15 år sedan
Denon avr-1910 eller Onkyo TX-SR607 (130 inlägg) 15 år sedan
Från Förstärkare (HDMI) till bildskärm (Dvi) funkar? (9 inlägg) 15 år sedan
Val av paket (2 inlägg) 15 år sedan
Från förstärkare (HDMI) - Bildskärm (dvi)? (0 inlägg) 15 år sedan
Vad kan Denon 2310 som också denna kan? (8 inlägg) 15 år sedan
Onkyo tx-sr507 och Canton Movie 150? (7 inlägg) 15 år sedan
Nytt hemmabio system (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo 607 + canton chrono dc 509 = vilken kabel? (1 inlägg) 15 år sedan
ONKYO 507 eller 607? (22 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon HKTS11 VS Infinity PHI 51 (9 inlägg) 15 år sedan
BDLive.com (4 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607 vs Marantz 6003 (9 inlägg) 15 år sedan
Dubbla Centerhögtalare (3 inlägg) 15 år sedan
Fronthögtalare och subwoofer max 10 000 (8 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller Yamaha RX-V863? (9 inlägg) 15 år sedan
Den mest musikaliska receivern under 10.000 (5 inlägg) 15 år sedan
vad köpa? panasonic eller sony (6 inlägg) 15 år sedan
Canton Movie 120 MX VS Harman Kardon HKTS11 (17 inlägg) 16 år sedan
Prisvärd blu-ray-spelare synad (25 inlägg) 16 år sedan
Nya blu-rayspelare hösten 2008 inkl omröstning! (83 inlägg) 16 år sedan
Sony BDP-S550 vs Panasonic DMP-BD55! (22 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR 132 och HKTS11? (0 inlägg) 16 år sedan
Inställningar Onkyo 605+HKTS 11 (1 inlägg) 16 år sedan
Harman/Kardon (0 inlägg) 16 år sedan
Onkyo 606 + 10.000 kr för högtalare.. (8 inlägg) 16 år sedan
B&W Mini Theatre (24 inlägg) 17 år sedan
Skillnad HKTS 7 och HKTS 11 (3 inlägg) 17 år sedan
Receiver + högtalarförslag (2 inlägg) 18 år sedan
Harman Kardon HKTS11 + Denon 2106? (0 inlägg) 19 år sedan
Jamo A-325PDD vs Infinity TSS-750 (5 inlägg) 19 år sedan
Surroundhögtalare till Yamaha 340 (4 inlägg) 19 år sedan

Postad 02 september 2009 - 15:54

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hm, har ni kalibrerat 607:an med hjälp av Audyssey och är nöjda?
Jag är lite skeptisk till inställningarna efter att ha kalibrerat. Den ställde ner mina frontar från fullband till typ 50hz och surroundhögtalarna till 150hz. Dessutom höjde den volymen på surroundhögtalarna så man hör mer från dem än från frontarna. :)
Får väl in och peta i inställningarna själv. För visst ska man väl ha frontarna på fullband om man har ett par fullregisterhögtalare? jag har XTZ´s 80.1F.

Kör ni med double bass på?

Ja, för mig ställde Audyssey ner basen som tusan, så jag fick ändra lite med. Har själv xtz 89 och kör dom som fullband och har double bass på. Tycker det låter bra. Märkte igår att "Män som hatar kvinnor" på Dvd gav jäkligt mycket ljud från centern om man tex jämför mot Benjamin button på blue-ray. Så det gäller och hitta någon slags medelväg känns det som.

Postad 03 september 2009 - 09:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Köpte denna i tisdags,grymt upplyft från min gamla yamaha! <_<
Är det krångligt att "binda"ingångarna? tex från min HTPC vill jag ha bild in i HDMI 1, och ljudet genom DVD Koaxial.
Går det att köra komponent in och skicka ut genom HDMI med tro..? :o :huh:
Har bara bläddrat genom manualen jag fick med snabbt, hur man gör med autokalibreringen... hatar läsa manualer till sånt här, men får väl sätta in i mig lite ljupare denna gång, hä hä :o
Hittils är jag riktigt nöjd med ljudet, lyfter upp filmtittandet grymt mycket här hemma! ;)

Redigerat av Garrett, 03 september 2009 - 09:41.

Postad 03 september 2009 - 12:06

ajjes89
  • ajjes89
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Går det att köra komponent in och skicka ut genom HDMI med tro..? :huh: <_<

Det går utan problem. Nu har jag inte gjort det själv (kör bara HDMI) men så länge du bara har HDMI ut och inte Komp-ut el.l så kör den via HDMI.

Hej!

Postade det här i en annan tråd också....

Till problemet:
Jag har en 13"-dator med lite brist på utgångar. Som tur är har den HDMI och det är den jag vill använda för att få ut ljud till receivern.
Dessvärre så har jag märkt att jag är tvungen att ha TV-igång så att signalen strömmar igenom förstärkaren.
Hur gör jag för att kunna lyssna på datorns ljud utan att vara tvungen att ha på TV:n?

Tack på förhand!
Jocke

Postad 03 september 2009 - 13:10

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Det går utan problem. Nu har jag inte gjort det själv (kör bara HDMI) men så länge du bara har HDMI ut och inte Komp-ut el.l så kör den via HDMI.

Hej!

Postade det här i en annan tråd också....

Till problemet:
Jag har en 13"-dator med lite brist på utgångar. Som tur är har den HDMI och det är den jag vill använda för att få ut ljud till receivern.
Dessvärre så har jag märkt att jag är tvungen att ha TV-igång så att signalen strömmar igenom förstärkaren.
Hur gör jag för att kunna lyssna på datorns ljud utan att vara tvungen att ha på TV:n?

Tack på förhand!
Jocke

Ok, jäkligt smidigt isf... för har ju wii, och en inspelningsbar DVD som har komponent... och tänkte köra allt in i Onkyon, för att sedan köra ut genom HDMI från den till en splitter som fördelas till TV/projektor <_<
Man förlorar väl ingen kvalite när man kör genom förstärkaren hoppas jag? Tänkte mest på ps3an och HTPCn som har HDMI...

Postad 03 september 2009 - 16:22

Unregistered51a1af2d
  • Unregistered51a1af2d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Ok, jäkligt smidigt isf... för har ju wii, och en inspelningsbar DVD som har komponent... och tänkte köra allt in i Onkyon, för att sedan köra ut genom HDMI från den till en splitter som fördelas till TV/projektor :)
Man förlorar väl ingen kvalite när man kör genom förstärkaren hoppas jag? Tänkte mest på ps3an och HTPCn som har HDMI...

jag lyckas inte få något ljud med min wii enbart bild ;)
vet inte varför de är så :P spelar ingen roll vilka analoga ljud ingångar jag använder, får inge ljud överhuvudtaget

Postad 03 september 2009 - 16:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

jag lyckas inte få något ljud med min wii enbart bild :)
vet inte varför de är så ;) spelar ingen roll vilka analoga ljud ingångar jag använder, får inge ljud överhuvudtaget

Man ska väl kunna fördela ljuden som man vill i ingångarna på nåt sättså det hamnar rätt med bildingångarna... fasen, måste man öppna manualen... kan ingen här säga hur man gör, hä hä :P

Redigerat av Garrett, 03 september 2009 - 16:26.

Postad 03 september 2009 - 16:28

Unregistered51a1af2d
  • Unregistered51a1af2d
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Man ska väl kunna fördela ljuden som man vill i ingångarna på nåt sättså det hamnar rätt med bildingångarna... fasen, måste man öppna manualen... kan ingen här säga hur man gör, hä hä :)

Jag har kollat i manualen där står de att man ska koppla ljudet i game ingångarna och bilden i cbl/sat komponent in har kopplat så tidigare men får inget ljud
och de går inte välja vart ifrån ljudet ska tas i någon meny om de inte är optiskt eller coax.

Postad 04 september 2009 - 08:30

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har ett eget problem, får inge ljud alls med min wii som är kopplad med komponent, spelar ingen roll vilken av alla analoga L/R ljud ingångar jag använder verkar det som. Har en hdmi kabel kopplad från stärkaren till tvn.

Prova att koppla componentkabeln in i: "componentvideo in 1 Dvd/Bd" och ljudet analogt in i "Dvd/Bd"
alt
"Componentvideo in 2 CBL/SAT" och ljudet analogt till "CBL/SAT"

Du kanske måste para ljud och bildingångar i menyn men sitter på jobbet så jag kan tyvärr inte säga exakt vad menyerna heter, tror dock att det ska kicka igång direkt!

Postad 04 september 2009 - 13:25

Unregisteredc9db960b
  • Unregisteredc9db960b
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
jag hade samma problem med min ps3.

Då insåg jag att det fanns en inställning på ps3 där man angav om ljudet skulle skickas via optik eller hdmi, det vara bara att ändra så funkade det...

Postad 06 september 2009 - 18:58

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Daxxar/

Har du fått fart på flerkanalsljudet? Jag har testat Media Player Classic nu och blev tvungen att ändra inställningarna som följer:
Högerklicka på bilden när du har spelaren framme och välj Filters. Gå ner till DTS Decoder. Där bocker du i SPDIF på både AC3 och DTS. Sen väljer du din högtalaruppsättning du har på båda och även bocka i LFE för ev. sub. Längst ner bockade jag ur Downmix to stereo, som var ibockat från start.
Vet inte om det var nödvändigt med varje val, men med dessa inställningar funkar det iaf för mig.

Postad 07 september 2009 - 18:29

nulf
  • nulf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej alla 607 ägare.
Jag har tänkt köpa denna reciver men först har jag en kanske konstig fråga:
Jag funderar på att styra matningen till recivern från min htpc.
Så jag undrar om recivern kommer ihåg vilken ingång som användes när strömmen bröts nästa gång den startar.
Tex. om recivern är på och hdmi-ingång används och jag bryter matningen, nästa gång som htpc:n matar går recivern då igång eller hamnar den i standby samt kommer den använda hdmi-ingången igen, utan att jag behöver trycka på fjärrkontrollen?

Eller finns det något bättre sätt att låta datorn styra recivern så man slipper göra det själv? =)

Redigerat av nulf, 07 september 2009 - 18:36.

Postad 07 september 2009 - 19:30

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Hej alla 607 ägare.
Jag har tänkt köpa denna reciver men först har jag en kanske konstig fråga:
Jag funderar på att styra matningen till recivern från min htpc.
Så jag undrar om recivern kommer ihåg vilken ingång som användes när strömmen bröts nästa gång den startar.
Tex. om recivern är på och hdmi-ingång används och jag bryter matningen, nästa gång som htpc:n matar går recivern då igång eller hamnar den i standby samt kommer den använda hdmi-ingången igen, utan att jag behöver trycka på fjärrkontrollen?

Eller finns det något bättre sätt att låta datorn styra recivern så man slipper göra det själv? =)

Den startar på den ingången som var igång när du stängde av!!

Postad 07 september 2009 - 19:58

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0
Är lite av en nobi på detta med surround. 607'an är min första surround-maskin.
Tänkte fråga lite ang. "listening mode". När man kollar på film via TV eller DVD/Blu-ray som sänder ut 5.1 ljud.
Vad kör ni då med för "Listening mode"? Vet inte riktigt vad dom olika "gör".

Postad 07 september 2009 - 20:18

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Är lite av en nobi på detta med surround. 607'an är min första surround-maskin.
Tänkte fråga lite ang. "listening mode". När man kollar på film via TV eller DVD/Blu-ray som sänder ut 5.1 ljud.
Vad kör ni då med för "Listening mode"? Vet inte riktigt vad dom olika "gör".

Vid vanligt tv-tittande kör jag på DD pro logic 2 Movie, men det är ju lite vad du själv tycker låter bra. I instruktionsboken så förklaras "listening modes" ganska genomgående. Vid film så hoppar Dts alt DD igång automatiskt beroende på film.

Postad 07 september 2009 - 20:20

nulf
  • nulf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Den startar på den ingången som var igång när du stängde av!!

Bra, tack.
Vet du även hur det blir om man bryter spänningen när den är "on" och sedan spänningssätter den senare, hamnar förstärkaren då i standbyläge eller är den "on" igen?

Redigerat av nulf, 07 september 2009 - 20:23.

Postad 07 september 2009 - 20:35

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Vid vanligt tv-tittande kör jag på DD pro logic 2 Movie, men det är ju lite vad du själv tycker låter bra. I instruktionsboken så förklaras "listening modes" ganska genomgående. Vid film så hoppar Dts alt DD igång automatiskt beroende på film.

Tackar för ditt svar.
Har inte kopplat in någon DVD/Blu-ray spelare än.
Kör med den optiska utgången ifrån min Panasonic TX-P42V10E in i receivern.
Har kört med Listening mode TV Logic. Ska testa dom andra lite också.

Postad 08 september 2009 - 06:57

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Bra, tack.
Vet du även hur det blir om man bryter spänningen när den är "on" och sedan spänningssätter den senare, hamnar förstärkaren då i standbyläge eller är den "on" igen?

hmmm... kan inte riktigt kolla nu men har för mig att min 706:a betedde sig så vid strömavbrott, att den gick i standby . Nu blir man ju nyfiken... Vad har du tänkt att göra egentligen?

Till alla med Ps3 och 607.. Nu har jag fått DD True hd lampan att lysa upp när jag kollar på BD! :)

Postad 08 september 2009 - 08:58

Unregistered9501b568
  • Unregistered9501b568
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Var på Media Markt idag.
607 var den enda förstärkaren utan en annan komponent ovanför. Var detta medvetet pga. värmeutveckling på 607:an? 607:an på MM var jättevarm.

Jag skulle vilja köpa denna men tvekar lite pga. att flera sagt att den blir väldigt varm.
Hur ser ni ägare av denna att värmeutvecklingen är i förhållande till era tidigare förstärkare?

Jag är också nyfiken på hur det är med värmen från den här förstärkaren. Jag tänkte ha den i en stängd men ventilerad tv-bänk, är det någon som har det, och hur fungerar det?

Postad 08 september 2009 - 09:23

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Jag är också nyfiken på hur det är med värmen från den här förstärkaren. Jag tänkte ha den i en stängd men ventilerad tv-bänk, är det någon som har det, och hur fungerar det?

Jag skulle inte ha en onkyo instängd även om det var ventilerat. Den blir väldigt varm. Kanske om inte tv-bänken hade något bakstycke och förstärkaren har min 10 cm spelrum åt sidorna och uppåt. Du kan inte ha luckorna öppna undertiden som den används?

Postad 08 september 2009 - 14:47

nulf
  • nulf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

hmmm... kan inte riktigt kolla nu men har för mig att min 706:a betedde sig så vid strömavbrott, att den gick i standby . Nu blir man ju nyfiken... Vad har du tänkt att göra egentligen?

Helst vill jag låta min htpc styra recivern helt och hållet eftersom recivern bara kommer användas ihop med htpc:n, typ att olika program på datorn skulle kunna starta recivern automatiskt och tex välja ingångar osv. men sådana lösningar verkar inte finnas på recivrar vad jag vet?

Så nu tänkte jag helt enkelt bara låta htpc:n styra matningen till recivern, när datorn går av/på ska recivern gå av/på och jag vill helst slippa använda fjärrkontrollen alls, men om nu recivern hamnar i standby när spänningen kommer tillbaka så får jag väl fundera vidare.

Postad 08 september 2009 - 16:57

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Har du tänkt att använda dig av Onkyons RIHD-system? Vore ju läckert om det gick. Har fattat för att detta system för kontroll av olika enheter som är sammankopplade via HDMI egentligen är i princip detsamma på olika fabrikat, fast med olika namn. Stämmer det?

Postad 08 september 2009 - 19:38

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Har du tänkt att använda dig av Onkyons RIHD-system? Vore ju läckert om det gick. Har fattat för att detta system för kontroll av olika enheter som är sammankopplade via HDMI egentligen är i princip detsamma på olika fabrikat, fast med olika namn. Stämmer det?

Panasonic kallar det väll viera link, onkyo rhid och sony för bravia-sync. Nya ps3 slim har Bravia sync men folk verkar kunna styra den med med både sina panasonic och samsung tv-apparater. Jag har inte hört nån som lyckats med onkyo + ps3 än... Så det stämmer nog!!

Postad 08 september 2009 - 21:11

nulf
  • nulf
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Panasonic kallar det väll viera link, onkyo rhid och sony för bravia-sync. Nya ps3 slim har Bravia sync men folk verkar kunna styra den med med både sina panasonic och samsung tv-apparater. Jag har inte hört nån som lyckats med onkyo + ps3 än... Så det stämmer nog!!

Men alla sånadär olika system är väl för att kunna styra dom olika apparaterna med samma fjärrkontroll?

Jag får väl hoppas att rihd är kompatibelt med min samsung tv:s anynet då kanske recivern kan startas tillsammans med tv:n iaf.

Det löser sig, tack ändå.

Redigerat av nulf, 08 september 2009 - 21:13.

Postad 08 september 2009 - 21:51

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har aktiverat funktionen i både förstärkaren och playstation. Nu när ja sätter på playstationet så byter förstärkaren till gameingången!! Ni ser....framsteg :unsure:

Postad 08 september 2009 - 21:56

daxxar
  • daxxar
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Daxxar/

Har du fått fart på flerkanalsljudet? Jag har testat Media Player Classic nu och blev tvungen att ändra inställningarna som följer:
Högerklicka på bilden när du har spelaren framme och välj Filters. Gå ner till DTS Decoder. Där bocker du i SPDIF på både AC3 och DTS. Sen väljer du din högtalaruppsättning du har på båda och även bocka i LFE för ev. sub. Längst ner bockade jag ur Downmix to stereo, som var ibockat från start.
Vet inte om det var nödvändigt med varje val, men med dessa inställningar funkar det iaf för mig.

Tja igen, tack för hjälpen men jag löste det på ett annat sätt. Laddade hem AC3filter manuellt och installerade. Sen ändrade jag inställningarna i det genom samma sätt som du men istället för DTS under filters så har jag AC3filter och trycker där och ändrar inställningar.

Tack för hjälpen iaf! =)

Postad 08 september 2009 - 22:16

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Gräjt!

Postad 09 september 2009 - 15:13

Mrmanman
  • Mrmanman
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Till alla med Ps3 och 607.. Nu har jag fått DD True hd lampan att lysa upp när jag kollar på BD! :)

har för mig att jag bara får fram multichannel. hur fick du lampan att lysa? något magiskt trick?

Postad 09 september 2009 - 21:53

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

har för mig att jag bara får fram multichannel. hur fick du lampan att lysa? något magiskt trick?

hehe...jo, du tar din ps3:a och åker till närmaste gamestop och byter in den mot en ny Ps3 Slim som har en ny hdmi-krets som kan skicka ljudet som bitström! Tada! Magi ;)

Postad 09 september 2009 - 22:37

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

hehe...jo, du tar din ps3:a och åker till närmaste gamestop och byter in den mot en ny Ps3 Slim som har en ny hdmi-krets som kan skicka ljudet som bitström! Tada! Magi ;)

Hehe, ja... det är det enda sättet har jag hört ;)

Postad 10 september 2009 - 10:13

Mrmanman
  • Mrmanman
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

men förutom lampan, det ska väl inte bli sämre ljud för att man kör det PCM och att det står multichannel? Det är väl samma HD-ljud från BD?

Postad 10 september 2009 - 14:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

men förutom lampan, det ska väl inte bli sämre ljud för att man kör det PCM och att det står multichannel? Det är väl samma HD-ljud från BD?

Ja, det är samma,(tror jag iaf! ;) ) bara det att det inte står TrueHD, eller vad det nu står, på displayen på förstärkaren...

Redigerat av Garrett, 10 september 2009 - 14:38.

Postad 10 september 2009 - 14:59

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Jag har kört min 607 ett par dagar nu, blir inte särskilt varm, min gamla Sony från 1999 blev mycket varmare i mitt ventilerade skåp.
Autokalibreringen ska man nog ta med en spann salt, det blev inte många rätt när jag kalibrerade vad gäller avstånd och ljudnivå.
I mitt fall hördes det bara ljud från surround och center, inget från framhögtalarna.
Inget problem att ställa in manuellt iofs.

Postad 10 september 2009 - 19:17

holma
  • holma
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Tjena.

En liten rookiefundering här.

Håller som bäst på att jacka ihop denna skönhet med lite blandade källor, och nu är mitt problem som följer. Min dvd har ingen HDMI, utan jag tänkte köra ljudet från den via toslink och bilden via coax. Ljudet får jag fram, men bilden dyker inte fram oavsett var jag sätter sladden eller vad jag sätter som input i Onkyons setup. Dessutom blir jag inte riktigt klok på DVD:n, för det enda jag kan sätta som video input är ju hdmi eller component. Kan jag inte kombinera toslink med coax?

Redigerat av holma, 10 september 2009 - 19:21.

Postad 10 september 2009 - 20:30

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Torslink och coax är båda för ljud! Välj en av dessa och sedan t.ex. komponent (röd, blå, grön) för bilden.

Postad 10 september 2009 - 20:34

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Är det någon som skalar upp en COMHEM box som saknar hdmi (har den med hårddisk utan hdmi) via Onkyo?
Bra eller dåligt?

Postad 10 september 2009 - 22:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Det är samma ljud,ingen skillnad alls. :)

Postad 11 september 2009 - 06:33

holma
  • holma
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Torslink och coax är båda för ljud! Välj en av dessa och sedan t.ex. komponent (röd, blå, grön) för bilden.

Är man rookie så är man, tack för svaret!
Problemet nu är iofs att jag har bägge komponentingångarna upptagna redan. Det lutar åt att jag kör dvd via ASRocken istället då.

Postad 11 september 2009 - 06:33

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Det är samma ljud,ingen skillnad alls. :)

Hehe..Fast ska jag vara ärlig så var det den dyraste lilla lampa jag köpt.. :lol:

Förresten.. Är den någon som kör med onkyos ipod docka till sin iphone?

Redigerat av Spata, 11 september 2009 - 06:35.

Postad 11 september 2009 - 08:25

Unregistered10b9e909
  • Unregistered10b9e909
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Förresten.. Är den någon som kör med onkyos ipod docka till sin iphone?
[/quote]

Ja, köpte den på Mediamarkt förra helgen för 499:-. Bra pris!
Funkar utmärkt, man kan byta låtar genom Onkyo fjärren.
Har läst någonstans att låttitlarna ska stå i displayen på Recivern men det har jag inte fått att fungera.

Postad 11 september 2009 - 09:22

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Något som är väldigt störande är att fjärrkontrollen slutar styra förstärkaren om man väljer någon ingång annan än Game.
Vet ni hur man stänger av detta?
Manualen föreslår att man ska trycka på Reciver innan varje tryckning på fjärren men det är ju rätt jobbigt.

Postad 11 september 2009 - 16:31

Unregistered19866b78
  • Unregistered19866b78
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ska uppgradera min hemmabio och är inne på att köpa en TX-SR607.
Men det är något som jag inte riktigt fattar..
Jag vill kunna välja om jag ska titta på Plasman eller projen när jag använder digitaltv boxen och popcorn hour.
Tv och tvserier(popcorn) vill jag normalt ha på plasman men vill enkelt kunna köra på projen om lusten fallar på.
Jag har sätt att man kan koppla in dom via component ingången och få ut dom på component eller hdmi.
Läste på cnet's review att upscalingen av den analoga signalen till hdmi är dålig men att "through" mode funkar bra.
eftersom både popcorn och digitalbox borde skicka ut signalen i 1080 så borde det funka bra med "through" mode. Men blir det mkt sämre bild på full hd projen än om jag kopplar direkt via hdmi ?

Postad 12 september 2009 - 14:49

fue
  • fue
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
har nu köpt en SR607:a, men kommer inte kunna testa den förens bygget av frontarna är klara.

Postad 13 september 2009 - 10:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Något som är väldigt störande är att fjärrkontrollen slutar styra förstärkaren om man väljer någon ingång annan än Game.
Vet ni hur man stänger av detta?
Manualen föreslår att man ska trycka på Reciver innan varje tryckning på fjärren men det är ju rätt jobbigt.

programmerat fjärrkontrollen för varje källa? alternativt tryckt på reciver knappen så du väler att den ska styra recivern igen.. men råder dig till att programmera fjärren att styra dina källor funkar riktigt bra enda jag inte lyckats styra med fjärren är popcorn hourn

Postad 13 september 2009 - 13:19

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

programmerat fjärrkontrollen för varje källa? alternativt tryckt på reciver knappen så du väler att den ska styra recivern igen.. men råder dig till att programmera fjärren att styra dina källor funkar riktigt bra enda jag inte lyckats styra med fjärren är popcorn hourn

Du råkar inte ha fått teliaboxen att funka?? Har själv inte lyckats...

Postad 13 september 2009 - 13:22

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Hm, har ni kalibrerat 607:an med hjälp av Audyssey och är nöjda?
Jag är lite skeptisk till inställningarna efter att ha kalibrerat. Den ställde ner mina frontar från fullband till typ 50hz och surroundhögtalarna till 150hz. Dessutom höjde den volymen på surroundhögtalarna så man hör mer från dem än från frontarna. :)
Får väl in och peta i inställningarna själv. För visst ska man väl ha frontarna på fullband om man har ett par fullregisterhögtalare? jag har XTZ´s 80.1F.

Kör ni med double bass på?

låter väl rimligt. Förmodligen klarar inte dina högtalare att spela på ett korrekt sätt på så låga frekvenser och då gör det sig väl bättre med en subbas som är mer lämpad för området.

Postad 13 september 2009 - 13:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
vilken av telia boxarna? vip1510 eller hdboxen 1910 eller va den nu hade för nr
vet att en av de boxarna finns en kod till har inte kvar nån av mina boxar mer så har svårt att kolla men googla på box nr tex vip1510 eller den andra och sen onkyo remote code

Du råkar inte ha fått teliaboxen att funka?? Har själv inte lyckats...

Redigerat av Duckface21, 13 september 2009 - 15:04.

Postad 13 september 2009 - 18:03

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

vilken av telia boxarna? vip1510 eller hdboxen 1910 eller va den nu hade för nr
vet att en av de boxarna finns en kod till har inte kvar nån av mina boxar mer så har svårt att kolla men googla på box nr tex vip1510 eller den andra och sen onkyo remote code

Jag har den svarta 1910, försökt kikat runt lite men Google isn´t always your friend :)

Får ge mig ikast med det i veckan!

Postad 13 september 2009 - 22:11

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Visst. Man kan programmera källan, men en ansluten dator utan ir, eller en kamera som kopplats in via hdmi. Det känns lite löjligt att multifjärr funktionen inte går att välja för varje hdmi ingång.

Postad 14 september 2009 - 08:55

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0

Ska uppgradera min hemmabio och är inne på att köpa en TX-SR607.
Men det är något som jag inte riktigt fattar..
Jag vill kunna välja om jag ska titta på Plasman eller projen när jag använder digitaltv boxen och popcorn hour.
Tv och tvserier(popcorn) vill jag normalt ha på plasman men vill enkelt kunna köra på projen om lusten fallar på.
Jag har sätt att man kan koppla in dom via component ingången och få ut dom på component eller hdmi.
Läste på cnet's review att upscalingen av den analoga signalen till hdmi är dålig men att "through" mode funkar bra.
eftersom både popcorn och digitalbox borde skicka ut signalen i 1080 så borde det funka bra med "through" mode. Men blir det mkt sämre bild på full hd projen än om jag kopplar direkt via hdmi ?

Jag tror att jag förstår vad du vill göra, men 607 kan endast skala analoga signaler till HDMI d.v.s. inte HDMI till Component. Jag föreslår att du antingen skaffar en separat HDMI-splitter eller går upp till en modell med två HDMI-utgångar. ;)

Postad 14 september 2009 - 11:24

shakula
  • shakula
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har nu väntat 1,5 månader på denna från MediaMarkt (Lund). Är det någon mer än jag som sitter i samma sits med att den aldrig kommer? Hur kan det vara så svårt att få fram en sådan?
För någon vecka sedan ringde de och försökte få mig att byta till en svart istället för silver, vilket jag avslog.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.