Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BRAVIA 2013

703 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-47W805ABN (Nordic) (TV) 7 8 (2) Inga priser
Sony Bravia KDL-55W805ABN (Nordic) (TV) 7 8,43 (6) Inga priser
Sony Bravia KDL-55W905A (TV) 9 8,8 (43) Inga priser
Sony Bravia KDL-42W653A (TV) 1 8,17 (5) Inga priser
Sony Bravia KDL-46W905A (TV) 9 9,22 (8) Inga priser
Sony Bravia KDL-40W905A (TV) 9 (0) Inga priser
Sony Bravia KD-55X9005A (TV) 7 (0) Inga priser
Sony Bravia KD-65X9005A (TV) 6 8,25 (3) Inga priser
Sony Bravia KDL-42W655A (TV) 1 7 (1) Inga priser
Sony Bravia KDL-50W656A (TV) 7 8,57 (6) Inga priser
Sony Bravia KDL-65W855A (TV) 1 6,75 (3) Inga priser
32 relaterade trådar
Q90R nu eller Q90/95TS i höst? (6 inlägg) 4 år sedan
4k-TV som PC-monitor med Chroma 4:4:4. Vilka stöds? (4 inlägg) 5 år sedan
Sony 805b från 2014 döende, tips på ersättare 55"-65". (2 inlägg) 6 år sedan
En fråga man knappt vågar ställa.. (4 inlägg) 6 år sedan
Uppgradering från sony w905a (12 inlägg) 7 år sedan
Ny 75" 4K (2 inlägg) 7 år sedan
funkar S-Video på nyare Sony-tv? (16 inlägg) 7 år sedan
Sony TV 55W905A bildproblem - blinkar (7 inlägg) 7 år sedan
Vilka digitalboxar har stöd för HDMI-CEC? (4 inlägg) 8 år sedan
Ute efter ny TV, KDL-W905, X8505 eller U7505? (11 inlägg) 10 år sedan
Clouding (?) Sony Bravia KDL-46W905A (24 inlägg) 10 år sedan
Sony Bravia TV-problem och knasig HDD! (5 inlägg) 10 år sedan
Vilken av dessa passar oss? (8 inlägg) 10 år sedan
Sony Bravia KDL-55W905A eller Panasonic Viera TX-P55VT60Y (6 inlägg) 10 år sedan
bra mellanstor tv (0 inlägg) 10 år sedan
RIP Panasonic TX-P50V10E :( Köptips? (16 inlägg) 10 år sedan
Ny tv 55"-65" Max 25.000:-, Väldigt ljust rum.. (5 inlägg) 10 år sedan
LED -tv (2 inlägg) 11 år sedan
4k från netflix (1 inlägg) 11 år sedan
SONY KDL55W905 eller Panasonic TX-P60ZT60E. Ska beställa idag! (15 inlägg) 11 år sedan
Sony KDL-42W653A (4 inlägg) 11 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 11 år sedan
Sony 55W905 vs gammal plasma från 2008 (LG 50PG6000) (6 inlägg) 11 år sedan
Surfa med smart tv (4 inlägg) 11 år sedan
Köpa TV för att ha som dataskärm? vilken ?! (7 inlägg) 11 år sedan
Sony Bravia el. Panasonic Viera? (0 inlägg) 11 år sedan
Kastar jag pengar i sjön? (55-tums BRAVIA för 28000 kr) (27 inlägg) 11 år sedan
Ännu en "vilken ska jag välja"-tråd – PS50ST60Y / 46F8005 / KDL-W80 (6 inlägg) 11 år sedan
Sony W656 Samsung F6105 (1 inlägg) 11 år sedan
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg) 11 år sedan
Sonys nya modell W9 med Triluminos-skärm (35 inlägg) 11 år sedan
Samsung UE-50F6505 VS Sony KDL-47W805 (2 inlägg) 11 år sedan

Postad 09 april 2014 - 10:14

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Den har en del ljusa partier i nedre högra hörnet samt övre vänstra. De stör inte så jätte mycket, men själva vetskapen att de finns där stör mig :P

Njae, har ca 2 veckor att bestämma mig på om jag vill returnera. Grejjen är den att det finns i princip inga andra tv:n på marknaden som är lika prisvärd som Sony:n (11990kr) just nu, med samma egenskaper.

Ok, men dom stör vid tittande då? Att du hela tiden "spanar" efter det?
Förstår att sånt är svårt att veta av, men som sagt; Du kommer ifrån sånt om du köper plasma eller OLED. LED-LCD har alltid haft mer eller mindre problem med ojämn belysning.

Du har rätt, finns ingen annan TV som ger den bildkvaliten för samma peng.

Redigerat av SonySamppa79, 09 april 2014 - 10:16.

Postad 09 april 2014 - 23:59

imme_ros
  • imme_ros
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Imme_ros: kan du ta bilder på skärmen när du kör med led dynamic standard, låg och av i ett svart rum och med mörk bakgrund?

Absolut, ordnar det så fort jag är hemma! :)
Kan passa på att säga, skillnaden är ganska påtaglig. Man kan med fördel sätta Dynamic LED på standard. Nackdelen är väl att de kan uppstå "halo's" (ett helt vitt objekt mot svart bakgrund lyser upp mer än vanligt) MEN, det är värt så man blir av med cloudingen rejält, men inte 100% dock

Postad 10 april 2014 - 00:03

imme_ros
  • imme_ros
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Ok, men dom stör vid tittande då? Att du hela tiden "spanar" efter det?
Förstår att sånt är svårt att veta av, men som sagt; Du kommer ifrån sånt om du köper plasma eller OLED. LED-LCD har alltid haft mer eller mindre problem med ojämn belysning.

Du har rätt, finns ingen annan TV som ger den bildkvaliten för samma peng.

När jag spelar så uppstår det nästan aldrig helt svart bild, då syns det inte alls. Likadant vid TV-tittande. Vid film så syns det lite grann. Missförstå inte, det är inte helt kass bild, jag kanske överdrev en aning när jag skrev att den är "markant". Men petig som jag är så stör jag mig på att problemet lurar nånstans där i vassen :)
Hade en Panasonic ST60 65' förut. Bilden var fenomenal, men vid spel så passade det inte mig riktigt

Postad 10 april 2014 - 00:34

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

När jag spelar så uppstår det nästan aldrig helt svart bild, då syns det inte alls. Likadant vid TV-tittande. Vid film så syns det lite grann. Missförstå inte, det är inte helt kass bild, jag kanske överdrev en aning när jag skrev att den är "markant". Men petig som jag är så stör jag mig på att problemet lurar nånstans där i vassen :)
Hade en Panasonic ST60 65' förut. Bilden var fenomenal, men vid spel så passade det inte mig riktigt

Där var förklaringen: du kommer från en bra plasma till LED :)

Jag tror inte att cloudingen du upplever avviker så himla mycket från "normal" LED-LCD, men svärtan är ju gråare än på plasman (i mörker) plus att den upplevelsen ökar pga sämre betraktningsvinkel på LCD.

ST60 är inge vidare till spel, men det kanske fanns andra anledningar till att du "bytte ner" dig?

Hoppas att du lär dig leva med det, annars är ju GT/VT60 bättre till spel än ST :)

Postad 10 april 2014 - 04:20

imme_ros
  • imme_ros
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Där var förklaringen: du kommer från en bra plasma till LED :)

Jag tror inte att cloudingen du upplever avviker så himla mycket från "normal" LED-LCD, men svärtan är ju gråare än på plasman (i mörker) plus att den upplevelsen ökar pga sämre betraktningsvinkel på LCD.

ST60 är inge vidare till spel, men det kanske fanns andra anledningar till att du "bytte ner" dig?

Hoppas att du lär dig leva med det, annars är ju GT/VT60 bättre till spel än ST :)

Främsta anledningen var kanske att 65-tummaren kändes aningen stor. Såg ju inte klokt ut med en BAMSE till TV i mitt vardagsrum :P
Sen det här med "risken" för inbränning, jag vågade helt enkelt inte..
Plasman kostade dryga 18 tusen också, så sparade en slant :)

55' ST60, kostar ungefär lika mycket som Sony'n, så kanske kanske..

Redigerat av imme_ros, 10 april 2014 - 04:25.

Postad 10 april 2014 - 10:11

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0
Hehe ok :)

Spelar man mycket och länge, så bör du ha kvar Sonyn. Jag har förstört två plasman pga spelande och förstår oron du har ang det.
För mig hjälpte inte två timmars whitewash efter spelpassen och ändå var den senaste plasman från 2012, en Samsung 51E6505 som skulle vara bästa spelplasman.
Hoppas du kommer fram till det vettigaste valet :)

Lycka till!

Redigerat av SonySamppa79, 10 april 2014 - 10:26.

Postad 10 april 2014 - 11:01

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Främsta anledningen var kanske att 65-tummaren kändes aningen stor. Såg ju inte klokt ut med en BAMSE till TV i mitt vardagsrum :P
Sen det här med "risken" för inbränning, jag vågade helt enkelt inte..
Plasman kostade dryga 18 tusen också, så sparade en slant :)

55' ST60, kostar ungefär lika mycket som Sony'n, så kanske kanske..

65" för stort? Är det första april idag igen? :D

Postad 10 april 2014 - 19:41

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Haha ja måste vara det. Undrar hur litet vardagsrum man måste ha för att jag skulle anse att TVn blir för stor för rummet. Sitter här och undrar om min nya 60" verkligen är tillräcklig på 3m.

Har iaf haft min Panasonic ZT60 i 3veckor nu snart och aldrig sett någon antydan till inbränning. Jag hoppas det fortsätter så!
(men jag skulle aldrig köpa en st60 hursomhelst pga input lag)

Postad 10 april 2014 - 22:55

imme_ros
  • imme_ros
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

65" för stort? Är det första april idag igen? :D

Haha ja måste vara det. Undrar hur litet vardagsrum man måste ha för att jag skulle anse att TVn blir för stor för rummet. Sitter här och undrar om min nya 60" verkligen är tillräcklig på 3m.

Har iaf haft min Panasonic ZT60 i 3veckor nu snart och aldrig sett någon antydan till inbränning. Jag hoppas det fortsätter så!
(men jag skulle aldrig köpa en st60 hursomhelst pga input lag)

Vardagsrummet är ganska normal i storlek, men den täckte en ganska stor del utav väggen den stod framför, passar inte alla :)
Men såklart, när man släckte ner och kollade på en skön rulle så var de GULD värt!

Postad 10 april 2014 - 23:03

imme_ros
  • imme_ros
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Här har ni skillnaden på Dynamic LED
Första bilden är i läge: AV
Mitten är: LÅG
Nederst: STANDARD

Notera att LÅG och STANDARD är ganska lika, men i LÅG så släpps de ljusa partierna igenom en aning (syns inte med kamerabild). Samt att i STANDARD så lyser de vita objekterna på bilden starkare än i LÅG (även det svårt att se på bild)
Hoppas de hjälper!

Bifogad fil(er)

Redigerat av imme_ros, 10 april 2014 - 23:07.

Postad 10 april 2014 - 23:48

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Notera att LÅG och STANDARD är ganska lika, men i LÅG så släpps de ljusa partierna igenom en aning (syns inte med kamerabild). Samt att i STANDARD så lyser de vita objekterna på bilden starkare än i LÅG (även det svårt att se på bild)
Hoppas de hjälper!

Ser ut som flashlights/corner bleeding det där, för cloudingen var inte påtaglig alls.
Hur mycket backlight har du på bilderna?
Tycker inte att det ser hemskt ut alls, men finns bättre exemplar (och definitivt värre)

Jag har liten antydan till flashlight i höger övre hörn, så panelen i min är ganska så jämn.

Meningen med local dimming på premium LEDs är ju för att få bort såna "egenskaper" men hur mycket som helst är inte acceptabelt.

Jag röstar på LÅG på local dimming iaf, så slipper du halos. Och syns inte hörnen när du använder material så är allt ok.

Du får ta känna efter om du kan leva med den :)

Googla på: clouding TV, bilder ;)

Redigerat av SonySamppa79, 10 april 2014 - 23:59.

Postad 11 april 2014 - 08:11

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0
Precis som Pokerman är inne på så finns det en anledning till att local dimming finns och det är just för att skapa en bättre svärta. Sen ska man ha klart för sig att det krävs många zoner för att en local dimming ska fungera riktigt bra, gärna också med Back LED, men då drar prislappen snabbt iväg rejält också.

Postad 11 april 2014 - 18:27

jorggg
  • jorggg
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har en nyinköpt 55 tum W905. Väldigt nöjd med allt, förutom en grej som någon kanske vet nåt om.

När jag kollar på filmer med undertexter i Netflix så lyser hela nederkanten av skärmen upp när undertexterna visas. Har stängt av Dynamic Led Control och tyckte till en början att det hjälpte. Bakgrundsbelysning har jag på 4.

Kanske är såhär med de flesta LCD? TVn jag hade innan var en LCD Samsung från 2007, var kanske likadant på den utan att jag tänkte på det.

Postad 11 april 2014 - 19:31

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Har en nyinköpt 55 tum W905. Väldigt nöjd med allt, förutom en grej som någon kanske vet nåt om.

När jag kollar på filmer med undertexter i Netflix så lyser hela nederkanten av skärmen upp när undertexterna visas. Har stängt av Dynamic Led Control och tyckte till en början att det hjälpte. Bakgrundsbelysning har jag på 4.

Kanske är såhär med de flesta LCD? TVn jag hade innan var en LCD Samsung från 2007, var kanske likadant på den utan att jag tänkte på det.

Så brukar det kunna bli med "fusk localdimming". T.ex. samsung har något liknande på sina topp-LCD:er.

Postad 11 april 2014 - 20:24

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Har sökt igenom hela tråden efter information om väggfäste och ser att ingen varit inne på det ämnet. Manualen säger bara att vägghängning ska utföras av servicetekniker (dream on Sony...)

Det gäller 55W905. NÅgon som har koll?

VESA
Vad jag kan mäta mig till så är det VESA 300x300

Skruvar
Här blir det knepigare. Om jag förstår safetyinstructions rätt så ska skruvarna dras in 8-12 mm i TV. Låter ju lite snålt, är det OK?
Vad är det sedan för dimension?
Jag provade med en M6 i nedre hålen, men den verkar för stor.
I de övre hålen verkar det sitta några pluggar. Jag försökte dra loss dessa, men vågade inte ta i speciellt så jag fick inte loss dem. Är det bara att ta i? Jag förstår inte vad detta är för pluggar och varför de bara sitter i övre hålen.

Avstånd mot vägg
Det verkar vara klumparna (högtalarna?) i nedre undre hörnen som sticker ut mest. Jag får det till 18mm. Har någon mätt och provat olika fästen?

Någon som kan rekommendera nåt? Vill ha den så nära vägg som möjligt.

Redigerat av e3henri, 11 april 2014 - 20:28.

Postad 15 april 2014 - 06:18

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hej!
Fick meddelande om uppdatering igår på tv'n
Nu fungerar den inte, helt svart och led lampan på sony 55w905 blinkar 8 ggr
Va fan hände???
Har försökt ha strömmen utdragen i 2min för att koppla in den på nytt.. Men samma fel ingen bild alls inget sker bara 8 röda blinkningar.
Kan inte hitta vad blinkningarna betyder...

Redigerat av jimler, 15 april 2014 - 06:34.

Postad 15 april 2014 - 06:29

Grelber
  • Grelber
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Va fan hände???

Ingen aning, men min uppdatering gick utan problem (46W905)
Grelber

Postad 15 april 2014 - 08:51

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Inga problem med min 55w905 heller.

Visserligen för en äldre årsmodell, men en factory reset enligt nedan gör säkert susen.
SUBJECT: 8 Blink Error Code

SYMPTOM:

1. TV shuts down with an 8 blink error

2. 008 error code not in the service SELF CHECK list

3. 103 error code registers 8 blink error is in SELF CHECK list

CAUSE::

8 blink could be caused by one of the following issues:

1. Software Issue

2. Network Issue

3. Skype Login Issue

4. Incompatible USB Device Plugged Inserted

5. Defective Main Board

8x blink code is mainly used during TV software development. Look in TV’s service SELF CHECK for error code history and notice at the bottom of the list WDT (Watch Dog Timer) error codes, in particular notice 103 HOST_WDT.

Every time 3 errors are registered in the SELF CHECK screen the TV will shut down and activate an 8x blink pattern on the Red Standby LED.

SOLUTION:

To Troubleshoot perform the following steps in the order shown:

1. Step 1

a. Disconnect All Inputs to the TV

b. Cycle AC Power (unplug the power cord)

c. 8 blink still occurs, go to Step 2

2. Step 2

a. Completely Reset TV using Remote Control

b. While Pressing and holding Arrow Up, Press and Hold TV Power Button (on side of TV) and then Release Arrow Up

c. 8 blink still occurs, go to Step 3

3. Step 3

a. Check for latest Software Version through Network Connection or Reference Library

b. Connect and Configure TV Network Connection

c. Using Remote Control Press HOME > Settings > Product Support > Software Update

d. If TV is not network connected go to Reference Library and Download Latest Software for the Specific Model and Install using a USB Thumb Drive.

e. 8 blink still occurs, go to Step 4

4. Step 4

a. Replace Main (BATV) Board

Postad 15 april 2014 - 09:01

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Hej!
Fick meddelande om uppdatering igår på tv'n
Nu fungerar den inte, helt svart och led lampan på sony 55w905 blinkar 8 ggr
Va fan hände???
Har försökt ha strömmen utdragen i 2min för att koppla in den på nytt.. Men samma fel ingen bild alls inget sker bara 8 röda blinkningar.
Kan inte hitta vad blinkningarna betyder...

Jäkla skumt och tråkigt!
Om inte ovanstående hjälper, så åk byt ut den.

Postad 15 april 2014 - 11:33

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Vet inte hur steg 3 skulle gå till då jag inte har någon bild alls??

Steg 2 hjälpte inte.
Kan inte göra steg 3 då jag inte har någon bild alls... Bara blinkar rött och inga knappar hjälper.

Postad 15 april 2014 - 11:53

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0
Hur länge har du haft den?
Tror att du borde kunna åka och byta ut den bara, annars så kanske Sony skickar hem en tekniker och byter ut kortet.

Redigerat av SonySamppa79, 15 april 2014 - 11:54.

Postad 15 april 2014 - 12:00

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Sony skulle komma hämta upp den och fixa den.. Undra hur länge jag blir utan tv nu då?
Aaah kul då man skulle lira ps4 med bf4 på idag på min lediga dag aaaargh ;-)

Postad 15 april 2014 - 12:03

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Hände det i samband med ny firmware så är det säkert inget hårdvarufel på tvn.
Gjorde du exakt så här?
Http://www.youtube.com/watch?v=YHp55rh9nGY

Redigerat av e3henri, 15 april 2014 - 12:03.

Postad 16 april 2014 - 07:31

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Sony skulle komma hämta upp den och fixa den.. Undra hur länge jag blir utan tv nu då?
Aaah kul då man skulle lira ps4 med bf4 på idag på min lediga dag aaaargh ;-)

Tråkigt att dom inte kunde fixa det på plats. Men räkna med 1-2 veckor :/

Postad 17 april 2014 - 12:19

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Hände det i samband med ny firmware så är det säkert inget hårdvarufel på tvn.
Gjorde du exakt så här?
Http://www.youtube.com/watch?v=YHp55rh9nGY

Ja jag har provat det där, men jag har ingen bild alls inga menyer heller bara kolsvart bild dvs som tv inte ens är aktiv.

Postad 17 april 2014 - 16:04

amuZed
  • amuZed
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hoppas de hjälper!

Jag gjorde exakt samma sak på min tv och provade de olika inställningar med bara en svart bakgrund och tyckte att det blev en enorm förbättring. När jag kollade på något annat material blev dock den faktiska skillnaden inte speciellt stor oavsett vilken inställning jag valde. Så jag tycker att du bör prova att variera inställningarna med något material igång och inte bara basera ditt beslut utifrån en helt svart bakgrund, då panelen (om jag förstått det hela rätt) ofta stänger av sig helt. Nu hade i och för sig nog mitt exemplar nästan större "ljuspelare" i hörnen än vad ditt har och ganska mycket clouding i den högra övre delen. Så det kan ju spela in.

Hur som helst, trots att jag ändrade dessa inställningar så upplevde jag att det lyste igenom så mycket i hörnen att det var olidligt att kolla på film. När bakgrunden var helt svart var det dock acceptabelt. Så det kan vara värt att fundera på.

Postad 18 april 2014 - 12:28

Sami Morabet
  • Sami Morabet
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag är ny på Forumet pga ett nyvunnet TV-intresse ( Hade visst ett 2 år gammalt konto som jag inte ens har använt) ^^ Så Hej på er allihop :) Här är min skönhet som jag köpte in för ett par dagar sedan, 50w656

Bifogad fil(er)

Redigerat av Sami Morabet, 18 april 2014 - 14:40.

Postad 18 april 2014 - 20:59

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Jag är ny på Forumet pga ett nyvunnet TV-intresse ( Hade visst ett 2 år gammalt konto som jag inte ens har använt) ^^ Så Hej på er allihop :) Här är min skönhet som jag köpte in för ett par dagar sedan, 50w656

Nöjd antar jag? :)

Postad 19 april 2014 - 01:43

Sami Morabet
  • Sami Morabet
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Nöjd antar jag? :)

Sjukt nöjd! Min förra tv var dock en 8 år gammal Philips Plasma på 42" så allt hade nog vart en grym Uppdatering ^^ Men ja är väldigt nöjd, Ingen Clouding/bleeding alls eller något liknande :)

Postad 19 april 2014 - 07:23

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0
Hehe då förstår jag att det är skillnad!
Skönt att få bra exemplar :)

Postad 19 april 2014 - 15:58

Sami Morabet
  • Sami Morabet
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 1
Precis :D Mitt enda klagomål är la fjärrkontrollen! Fjärrkontrollen till min 8 år gamla tv var mer premium än den här plastbiten.

Postad 19 april 2014 - 16:06

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0
Viktigare att lägga pengarna på TV:n 😉
Jag fick ju dubbla till min, en liten och smidig bluetooth-fjärr plus den vanliga.
Använder dock den vanliga än sålänge. 😊

Postad 21 april 2014 - 08:02

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
angående ärendet med min tv Mediamarkt hänvisade till Sony då det var ett garantiärende för dom och inte via min surething försäkring via dom..
Pratade med Sony, en kille skulle hämta upp den och fixa detta. Pratade med reparationsfirman direkt och han trodde kortet gått i tv´n vilket tar 4 arbetsdagar eftersom dessa inte finns i lager utan beställs hem vid behov.
Inget hände alls under onsdagen.
Halva torsdagen går kontaktar Sony igen och de meddelar att det kan ta upp emot 5 arbetsdagar innan Sony´s reparations tekniker kommer ut och hämtar tv´n.
Blev less nu så ska testa och nyttja min 30dagar öppet köp och lämna tillbaka den så får mediamarkt fixa detta mot Sony.
Räcker med att vara utan tv hela påsken.
Undrar vad de kommer säga ;-)

Redigerat av jimler, 21 april 2014 - 08:06.

Postad 21 april 2014 - 08:20

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

angående ärendet med min tv Mediamarkt hänvisade till Sony då det var ett garantiärende för dom och inte via min surething försäkring via dom..
Pratade med Sony, en kille skulle hämta upp den och fixa detta. Pratade med reparationsfirman direkt och han trodde kortet gått i tv´n vilket tar 4 arbetsdagar eftersom dessa inte finns i lager utan beställs hem vid behov.
Inget hände alls under onsdagen.
Halva torsdagen går kontaktar Sony igen och de meddelar att det kan ta upp emot 5 arbetsdagar innan Sony´s reparations tekniker kommer ut och hämtar tv´n.
Blev less nu så ska testa och nyttja min 30dagar öppet köp och lämna tillbaka den så får mediamarkt fixa detta mot Sony.
Räcker med att vara utan tv hela påsken.
Undrar vad de kommer säga ;-)

Väldigt konstigt att dom inte bytte ut den med tanke på drulleförsäkringen :o
4-5 dagar är faktiskt rätt snabbt, då det inte är saker som finns i lager hos reparatören.

Hoppas det går bra med öppet köp och på det sättet få en ny snabbare.
MM är dock väldigt knepiga med sånt.

Postad 21 april 2014 - 10:41

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Inga problem pengarna tillbaka på kontot och fick en offert på uppföljaren till w905 för 14990:-
Jobbar skift så kunde inte åka ut och kolla.Måste kolla upp den nya, någon med länk till test osv?
:)

Poker_man79>> Jo men det var alltså 4-5 dagar innan någon ens hämta tv´n från det jag anmälde den +4 arbetsdagar ytterliggare innan delar ev var hemma på lager. DVS vid maximal otur 9arbetsdagar som de trodde. :blink:

Postad 21 april 2014 - 14:32

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0
Vad bra att det gick så smidigt :)

Men jag hade tagit en ny W905, då årets W955 är sämre på alla punkter i stort sett.
Den har usel svärta pga IPS-panel mätt in på 0,178 när W905 mätte in på 0,040(!)

Så om du väljer en Sony iår så borde du kolla på deras UHD-TV:n där 55X900 ger samma goda bildegenskaper som 55W905, fast i fyra gånger så hög upplösning.

Redigerat av SonySamppa79, 21 april 2014 - 14:46.

Postad 21 april 2014 - 14:44

jimler
  • jimler
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
ja problemet är ju vad ska man ha nu då?
w905 har de inte längre, jo via webbsaldot men till gamla priset på 14990:-
Dessa i-landsproblem

Postad 21 april 2014 - 14:47

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

ja problemet är ju vad ska man ha nu då?
w905 har de inte längre, jo via webbsaldot men till gamla priset på 14990:-
Dessa i-landsproblem

Dom kunde i butiken berättat att dom kan beställa hem en åt dig om du hade velat ha en likadan.
Dustinhome hade iaf förra veckan 11990kr på w905

Redigerat av SonySamppa79, 21 april 2014 - 14:48.

Postad 22 april 2014 - 10:30

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Om jag fattat det rätt så borde 65W855 ligga på samma låga inputlag som 55W805? Börjar bli lte sugen på att byta ut min 55ex500 och det känns som att ett hopp upp till 65" är det naturliga klivet. Känns fortfarande lite dyrt dock. Kanske dyker några tusenlappar till framöver?

Postad 22 april 2014 - 15:04

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Japp det ska vara samma låga. Eller, displaylag databasen säger att det skiljer 1ms.

Oj har den sjunkit till 21k nu. Den låg ju väldigt länge på 24k.

Postad 22 april 2014 - 17:10

Mininema
  • Mininema
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Japp det ska vara samma låga. Eller, displaylag databasen säger att det skiljer 1ms.

Oj har den sjunkit till 21k nu. Den låg ju väldigt länge på 24k.

Som jag trodde då! Är egentligen nöjd med min 55ex500 men den börjar se lite liten ut och lider av hög inputlag. Det jag inte gillar med alla nya modeller dock är cloudingen. Det verkar idag inte vara en fråga om den finns där eller ej utan snarare hur mycket man får, vilket är ett lotteri i sig :-)

Men det absolut största problemet med att köpa ny tv är som vanligt... "trumvirvel".. en grinig sambo! Orkar inte ens tänka på det samtalet, haha :-)

Postad 23 april 2014 - 09:08

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Japp jag ville verkligen ha den låga input lagen men clouding och annat tjafs med LCD gjorde att jag köpte en plasma istället.

Postad 23 april 2014 - 09:29

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0

Japp jag ville verkligen ha den låga input lagen men clouding och annat tjafs med LCD gjorde att jag köpte en plasma istället.

Plasmor har andra mindre bra egenskaper också, därför gick jag tillbaka till LCD 4 månader sedan för stod inte ut med den(Samsung 51E6505 innan, som skulle vara bra pga liten risk för IR)

Plasmors sämre egenskaper:
Inbränningar, både tillfälliga och permanenta som inte gick bort oavsett försiktighet och whitewash flera timmar dagligen.
Buzzning(!!!) försöka att kolla på skiten sent på natten med lite volym var outhärdligt.

Plasman gjorde mig med andra ord stressad konstant pga risken att varje logga eller energimätare i spel skulle fastna (som dom gjorde)

Postad 23 april 2014 - 13:42

reiman
  • reiman
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Sitter med fingret på köpknappen för att slå till på en sonos playbar. Medveten om att sonos inte stödjer DTS... Men, jag undrar vad TVn är kapabel att skicka för ljudsignaler vidare från den optiska utgången? Nån som har klarhet i detta?

Postad 23 april 2014 - 14:12

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

• 1 832 inlägg
  • 0
PCM 2.0 och dolby digital 2.0/5.1

Redigerat av SonySamppa79, 23 april 2014 - 14:13.

Postad 03 maj 2014 - 12:56

Micke_A
  • Micke_A
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har oxå en 905:a och lider av exakt samma problem när jag kollar på film med .srt undertext genom min boxeebox, är mest påtagligt vid mörka scener. Kör med Poker_man79:s rekommenderade bildinställningar. Nån som har en lösning?

Redigerat av Micke_A, 03 maj 2014 - 12:58.

Postad 05 maj 2014 - 20:16

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Har oxå en 905:a och lider av exakt samma problem när jag kollar på film med .srt undertext genom min boxeebox, är mest påtagligt vid mörka scener. Kör med Poker_man79:s rekommenderade bildinställningar. Nån som har en lösning?

Jag tycker inte det är något större problem. Jag kör med dynamisk LED påslagen.
Däremot så stör jag mig på två hela andra saker där min gamla Samsung (och även en ny F8000) är överlägsna
-Uppskalning. Undertexter blir pixliga och småbrusiga oavsett inställningar.
-Rörelsehantering: Kör man på "movie" så blir det för mkt judder och kör man på "klar" så får jag artifakter i logotyper och undertexter. På Samsung så får man lätt judderfri utan tillstymmelse till störningar.

Postad 07 maj 2014 - 22:11

reiman
  • reiman
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

PCM 2.0 och dolby digital 2.0/5.1

tack för svaret, har du källa på det?

Postad 07 maj 2014 - 22:50

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Men vad förväntar tar ni er egentligen för mirakel av en låtsas local dimming tv? :)

Antar att det är samma som på Samsungs lcd:er att den släcker ner hela zonen när den är tom, men inte kan göra samma sak med nåt innehåll i den.

Postad 08 maj 2014 - 08:05

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
edit...

Redigerat av Unregisteredc3031afe, 08 maj 2014 - 08:57.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.