LG OLED 2018: W8 E8 G8 C8 B8
1370 svar till detta ämne
Postad 13 November 2018 - 00:23
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
När 24 fps har slagits av farten menar du?
Har iaf inget med Tv:n att göra (om du nu inte kör True Motion som ballar ur titt som tätt).
vet inte om True Motion var aktivt, får kolla det..
vet heller inte om det spelas i 24 fps, vet bara att
det är kodat i 4K UDH HDR.
återkommer med mer info senare idag.
Postad 18 November 2018 - 19:09
NisseT1
-
NisseT1
-
Användare
-
-
209 inlägg
Nu har media Markt börjat visa sina BF kort 65C8 22990:-
Postad 18 November 2018 - 19:52
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Nu har media Markt börjat visa sina BF kort 65C8 22990:-
Men finns tyvärr inte tillgänglig i webbshoppen....undrar om det blir likadant på fredag? 
Postad 18 November 2018 - 20:14
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Men finns tyvärr inte tillgänglig i webbshoppen....undrar om det blir likadant på fredag? 
Vänta på Elgiganten, dom brukar inte vilja vara efter med priserna på OLED 
Postad 18 November 2018 - 20:18
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
japp nu är priset samma som C7 låg på under BF förra året, bara hoppas det blir lägre.
Postad 18 November 2018 - 20:22
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Kommer ihåg deras internet krasch förra året, den var inte att leka med och hysterin 
Redigerat av mcmike, 18 November 2018 - 20:22.
Postad 18 November 2018 - 20:22
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Kommer ihåg deras internet krasch förra året, den var inte att leka med och hysterin på topp 
haha nää, jag hade turen att få en men det var lite F5 innan det funka 
Postad 18 November 2018 - 20:24
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
haha nää, jag hade turen att få en men det var lite F5 innan det funka 
Tippar personligen på att prisnivån kommer vara lika nästa vecka.!
Redigerat av mcmike, 18 November 2018 - 20:26.
Postad 18 November 2018 - 20:25
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
annars kan man ju bara köra prisgaranti på elgiganten :-)
Postad 18 November 2018 - 20:33
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hur länge har MM och Elgiganten prisgaranti tro ?!
Postad 18 November 2018 - 20:38
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Absolut, har MM det så äre ju lugnt 
Postad 18 November 2018 - 20:38
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Hur länge har MM och Elgiganten prisgaranti tro ?!
MM har ingen prisgaranti..Elgiganten 30 dagar..
Postad 18 November 2018 - 21:09
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
så hur många är det som tänker köpa C8 ?? 
Postad 18 November 2018 - 21:12
Unregistered9dec5957
-
Unregistered9dec5957
-
Forumräv
-
-
599 inlägg
så hur många är det som tänker köpa C8 ?? 
Väntar tills den går ner till 5 tusen ELLER att dem fixar felen som LG la in i senaste uppdateringen som förstör tvn 😑
Postad 18 November 2018 - 21:15
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Väntar tills den går ner till 5 tusen ELLER att dem fixar felen som LG la in i senaste uppdateringen som förstör tvn
vad har de gjort ???
Postad 18 November 2018 - 21:21
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Om man ska gå efter AV forum så är det något med Netflix appen och något som de kallar Samsunglösning med fattade inte riktigt.
Väntar ut Elgiganten och NetOnNet och se om de kan matcha MM pris på LG 55C8. Kanske en tusenlapp till?
Redigerat av ruva, 18 November 2018 - 21:22.
Postad 18 November 2018 - 21:22
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
Om man ska gå efter AV forum så är det något med Netflix appen och något som de kallar Samsunglösning med fattade inte riktigt.
va fan det låter ju inte bra, måste läsa på
Postad 18 November 2018 - 21:29
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
va fan det låter ju inte bra, måste läsa på
Japp, ungefär 300 sidor (8133 poster) att läsa: https://www.avsforum...price-talk.html
Redigerat av ruva, 18 November 2018 - 21:30.
Postad 18 November 2018 - 21:31
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
japp nu är priset samma som C7 låg på under BF förra året, bara hoppas det blir lägre.
Intressant att se om den kryper ner under 20k. 19,990kr känns väl inte helt omöjligt?
Postad 18 November 2018 - 21:31
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
He He tackar 
Postad 18 November 2018 - 21:37
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Intressant att se om den kryper ner under 20k. 19,990kr känns väl inte helt omöjligt?
Den kommer att trilla ned dit, frågan om bara när? Jag gav under 20tkr för B7:an Februari i år 
Postad 18 November 2018 - 22:28
Foxxy
-
Foxxy
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Väntar ut Elgiganten och NetOnNet och se om de kan matcha MM pris på LG 55C8. Kanske en tusenlapp till?
LG och sina uppdateringar. LG fuckar alltid upp något varje år med sina modeller. 6 serien, 7 serien, och nu 8an. Jösses. Hur svårt ska det vara kan man tycka. Men sydkoreaner är förvisso mer hemma på hårdvara än mjukvara.
Postad 19 November 2018 - 00:22
johan_saker
-
johan_saker
-
Användare
-
-
184 inlägg
LG och sina uppdateringar. LG fuckar alltid upp något varje år med sina modeller. 6 serien, 7 serien, och nu 8an. Jösses. Hur svårt ska det vara kan man tycka. Men sydkoreaner är förvisso mer hemma på hårdvara än mjukvara.
ja kommer att köpa den på elgiganten imorgon eftersom de har 30 dagars prisgaranti och jag kan inte vänta.och sen gör det inget om de sänker den.
Netflix kan man ju se på andra enheter som tex ps4.
Jag hade B6 innan så vad jag har läst så kommer jag att bli nöjd.
ps ursäkta för stav fel o annat men jag är dyslektiker eller nått
Postad 19 November 2018 - 11:43
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
så ja, beställde tidigare idag en 65" C8 från ELG och ringde de efter och prismatchade mot MM och fick 6K tillbaka, valde hemleverans till på fredag, nu kan man sitta i lugn o ro och se om priset blir lägre till BF och då ringa ännu ett samtal.
Postad 19 November 2018 - 12:24
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
Beställde en C8 idag till mitt spelrum  Ska bli kul att jämföra med min B6, vad som hänt på två år.
Har haft hur många tv-apparater som helst genom åren men aldrig varit så nöjd med en tv som jag varit med min B6. Njuter fortfarande varje gång jag använder den.
Postad 19 November 2018 - 12:26
m203
-
m203
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Letat men hittar inte hur breda stativen är på 65C8 och 65B8. Någon som vet eller kanske kan mäta på sina egna. Vill veta bredd på kontaktytan då.
Postad 19 November 2018 - 13:07
Unregisteredf23f8b47
-
Unregisteredf23f8b47
-
Amatör
-
-
68 inlägg
så ja, beställde tidigare idag en 65" C8 från ELG och ringde de efter och prismatchade mot MM och fick 6K tillbaka, valde hemleverans till på fredag, nu kan man sitta i lugn o ro och se om priset blir lägre till BF och då ringa ännu ett samtal. 
Funkar tyvärr inte om man handlar på nätet , fick jag till upplysning när jag ringde. Jag måste gå in i butiken och handla och där påpeka "prisgarantin" samt att MM måste finnas i samma "område". Där försvinner ju också lite av den fina med att få varorna levererade hem....
Postad 19 November 2018 - 13:49
Gilgamesh1
-
Gilgamesh1
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Funkar tyvärr inte om man handlar på nätet , fick jag till upplysning när jag ringde. Jag måste gå in i butiken och handla och där påpeka "prisgarantin" samt att MM måste finnas i samma "område". Där försvinner ju också lite av den fina med att få varorna levererade hem....
du skulle varit lite hårdare,han jag talade med försökte också slingra sig men jag sa att TVn finns att hämta i bägge varuhusen i Barkarby, då gav han upp med att han "gör ett undantag", tråkigt när de inte kan stå upp för deras kundgarantier utan att tjafsa emot.
Postad 19 November 2018 - 13:55
Jaxione
-
Jaxione
-
Forumräv
-
-
666 inlägg
Verkar redan vara slut på 65 tum C8 på Mediamarkt när man handlar på nätet. Borta från prisjakt och står som ej tillgänglig på webben på deras hemsida
Postad 19 November 2018 - 15:50
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Verkar redan vara slut på 65 tum C8 på Mediamarkt när man handlar på nätet. Borta från prisjakt och står som ej tillgänglig på webben på deras hemsida
Dom var slut redan innan 20.00 igår kväll, hade väl 10 i lager 
Postad 19 November 2018 - 16:13
Unregisteredd270430a
-
Unregisteredd270430a
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
För mig har den varit tillgänglig sedan kl 13.30 idag. Känns som att den som lades upp igår inte hade rätt koppling till produkten, då den inte fanns i lager i någon butik heller. Nu finns den i några butiker i sthlm, och fanns i fler tidigare idag.
Den finns inte i webblagret, men går att beställa dvs.
Postad 19 November 2018 - 16:20
crahamson
-
crahamson
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag fick samma besked så avbeställde. La dock en ny beställning med hemleverans på torsdag. Elgiganten släpper info om sina erbjudanden på onsdag, så då kan jag bestämma mig om jag ska avbeställa igen eller inte utgår ifrån att de prismatchar sig själva åtminstone..
Postad 19 November 2018 - 18:55
ZooN_86
-
ZooN_86
-
Användare
-
-
157 inlägg
j*vlar i havet vad fort det gick att få sin tv från MM. Beställde imorse halv 7. Kl 16 fick jag besked att den fanns att hämta hos ombud
Postad 19 November 2018 - 20:43
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Hur är det med strömklossen. Buzzar har jag hört och är en sådan som irriterar mig på oljud.
Postad 20 November 2018 - 20:03
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Jag blir så trött. Fick hem min Lg oled c8 i dag. Kör optisk ut från den till min Auralic Vega dac. Detta funkade hur stabilt som helst till min gamla LG-tv från 2013, funkar också klanderfritt när jag sätter den direkt i min iptv-box.
Men jag vill ju ha ljudet direkt från tvn och inte på något annat sätt. Jag får ju typ 20-30 korta ljudtapp i timmen, när jag ansluter optiskt från tvn. Jag antar att något är fel.
Är det något särskilt man ska prova eller ska man se till att få den utbytt så snart som möjligt?
Jag har ju plockat toslinken lite in och ut, blåst lite försiktigt och konstaterat att den sitter korrekt.
Redigerat av hampestampe, 20 November 2018 - 20:04.
Postad 20 November 2018 - 20:16
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Jag blir så trött. Fick hem min Lg oled c8 i dag. Kör optisk ut från den till min Auralic Vega dac. Detta funkade hur stabilt som helst till min gamla LG-tv från 2013, funkar också klanderfritt när jag sätter den direkt i min iptv-box.
Men jag vill ju ha ljudet direkt från tvn och inte på något annat sätt. Jag får ju typ 20-30 korta ljudtapp i timmen, när jag ansluter optiskt från tvn. Jag antar att något är fel.
Är det något särskilt man ska prova eller ska man se till att få den utbytt så snart som möjligt?
Jag har ju plockat toslinken lite in och ut, blåst lite försiktigt och konstaterat att den sitter korrekt.
Här kan du kan läsa om fler med samma problem här: https://www.reddit.c..._on_lg_b7_oled/
Tolkar det som om lösningen är att antingen byta till ett annat märke eller köpa nyare receiver.
Redigerat av ruva, 20 November 2018 - 20:19.
Postad 20 November 2018 - 20:23
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Okej, ska prova det direkt. Det finns ny firmware tillgängig. Jag är lite rädd för att den ska sabba, ljusflödesinställningar istället. Läste någonstans att den firmawaren riskerar att "sabba" tvn när den går från väldigt ljust till väldigt mörkt och att det då ska bli något knas med för svagt ljusflöde någon sekund, vilket tydligen ska vara rätt störande...
Tack för tipset, återkommer inom kort.
Redigerat av hampestampe, 20 November 2018 - 20:24.
Postad 20 November 2018 - 20:29
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Tyvärr, samma problem efter uppdaterad firmware.
Något mer att göra?
Postad 20 November 2018 - 21:03
Unregistered9dec5957
-
Unregistered9dec5957
-
Forumräv
-
-
599 inlägg
Tyvärr, samma problem efter uppdaterad firmware.
Något mer att göra?
Kör inbyggda högtalare
Postad 20 November 2018 - 21:10
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Känns ju lite lamt att köra inbyggda högtalaren när jag sitter på ett stereosystem för typ 20 gånger tvns pris.
Som nödlösning, kanske, men inte en riktig lösning. ;-)
Men alla tips är välkomna. 
Bara titta på program med undertexter och skippa ljudet kanske. ;-)
Postad 20 November 2018 - 21:23
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Känns ju lite lamt att köra inbyggda högtalaren när jag sitter på ett stereosystem för typ 20 gånger tvns pris.
Som nödlösning, kanske, men inte en riktig lösning. ;-)
Men alla tips är välkomna. 
Bara titta på program med undertexter och skippa ljudet kanske. ;-)
Har lg b6. Jag hade ljudtap som du från dacar från project, ifi,sennheiser förutom på inbyggda apparna. men alla chord dacar jag provat har funkar perfekt. Med optiskt. Chord har nån innbyggd stabilsator eller nåt för timing error eller nåt sånt när jag fråga rob watts på head fi.
Postad 20 November 2018 - 21:37
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Har lg b6. Jag hade ljudtap som du från dacar från project, ifi,sennheiser förutom på inbyggda apparna. men alla chord dacar jag provat har funkar perfekt. Med optiskt. Chord har nån innbyggd stabilsator eller nåt för timing error eller nåt sånt när jag fråga rob watts på head fi.
Okej. Är detta ett fel, jag kan förvänta mig att ett eventuellt nytt exemplar också har då? Är det så att toslink på en modern LG inte är prioriterad och rent dålig? Jag har en Chord Mojo dac också, så den ska jag testa för skojs skull, men det är inte ett alternativ att köra med den i långa loppet.
Behöver jag investera i någon optical regenerator eller någon konverter som plockar ljudet från HDMI och som i sin tur har toslink ut. Känns som det senare alternativet eventuellt skulle riskera vissa kompatibilitetsproblem, då jag bara ska köra stereo.
Hur som, så känner jag mig mest trött och besviken just nu.
Postad 20 November 2018 - 21:52
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Okej. Är detta ett fel, jag kan förvänta mig att ett eventuellt nytt exemplar också har då? Är det så att toslink på en modern LG inte är prioriterad och rent dålig? Jag har en Chord Mojo dac också, så den ska jag testa för skojs skull, men det är inte ett alternativ att köra med den i långa loppet.
Behöver jag investera i någon optical regenerator eller någon konverter som plockar ljudet från HDMI och som i sin tur har toslink ut. Känns som det senare alternativet eventuellt skulle riskera vissa kompatibilitetsproblem, då jag bara ska köra stereo.
Har en HDMI switch som plockar ut ljudet till optisk eller coaxial men tyvärr bara 1080p bild på den. Men borde finnas liknande med HDMI 2.xx som klarar HDR 60 Hz att köpa kanske?
Postad 20 November 2018 - 22:50
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Har en HDMI switch som plockar ut ljudet till optisk eller coaxial men tyvärr bara 1080p bild på den. Men borde finnas liknande med HDMI 2.xx som klarar HDR 60 Hz att köpa kanske?
Men det borde väl funka, då? Jag kan få ut ljudet via hdmi då, till digital pcm. Någon bild behöver jag ju inte en gång till... Den har jag ju redan på ingång från annan källa,alternativt på tvns interna mediaspelare. Eller var det något jag inte fattade nu?
Redigerat av hampestampe, 20 November 2018 - 22:51.
Postad 20 November 2018 - 23:19
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Jag tror det är så på alla exemplar ja. Om du kör din vega dac med ljudet från inbyggda apparna så funkar det felfritt eller? Så är det med min på nämda dacar som bara hade ljudtapen med externa hdmi källor. Dom dacarna funkade för övrigt på pc utan ljudtap.
Redigerat av axion84, 20 November 2018 - 23:22.
Postad 21 November 2018 - 01:29
Topeli
-
Topeli
-
Amatör
-
-
67 inlägg
MM har ingen prisgaranti..Elgiganten 30 dagar..
Om inte MM har prisgaranti så vet jag inte
varför jag fått tillbaka ca 3000 redan på tv´n ?!
Men, får se på fredag då man kommer hem
och kan besöka butiken, dock nöjd oavsett
om man inte får tillbaka mer, då man nu ligger på
ca 16990.- i inköpspris.
Postad 21 November 2018 - 06:52
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Jag tror det är så på alla exemplar ja. Om du kör din vega dac med ljudet från inbyggda apparna så funkar det felfritt eller? Så är det med min på nämda dacar som bara hade ljudtapen med externa hdmi källor. Dom dacarna funkade för övrigt på pc utan ljudtap.
Okej.
Nej det verkar inte funka via intern app heller. Känns som det funkar bättre, eller om det bara är en tillfällighet. Har kört lite morgon-tv via svt-play-appen och det är samma problem.
Postad 21 November 2018 - 07:13
Samplehead
-
Samplehead
-
Forumräv
-
-
577 inlägg
Om inte MM har prisgaranti så vet jag inte
varför jag fått tillbaka ca 3000 redan på tv´n ?!
Men, får se på fredag då man kommer hem
och kan besöka butiken, dock nöjd oavsett
om man inte får tillbaka mer, då man nu ligger på
ca 16990.- i inköpspris.
Kan det vara så att deras prisgaranti endast gäller om de själva sänker priset? Beställde precis en TV från Power och de använder sig av den varianten.
Redigerat av Samplehead, 21 November 2018 - 07:14.
Postad 21 November 2018 - 07:49
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Det tycks fungera när jag kör med min Chord Mojo dac. Känns inte riktigt ändamålsenlig, då det är en portabel batteridriven dac utan fjärrkontroll. Hoppas LG-supporten kan ge mig tips om hur jag löser problemet.
Jag har inte fullt ut förstått huruvida en hdmi-extractor skulle kunna plocka ut ljud från tv och eventuella övriga anslutna källor och ge mig även en optisk eller spdif - signal. Jag menar bilden har jag ju redan. Men jag är rädd att det kanske inte funkar så som jag tänkt, att tvn agerar "lite reciver" och bara skickar alla ljud-signaler den får via andra hdmi anslutna källor vidare via hdmi arc och hanterar bilden själv. Det funkar inte så va?
Redigerat av hampestampe, 21 November 2018 - 07:51.
Postad 21 November 2018 - 08:46
hampestampe
-
hampestampe
-
Beroende
-
-
1051 inlägg
Skulle det vara troligt att en reclocker likt denna iPurifier, skulle kunna lösa problemet?https://www.ljudmaka..._id=3465&menu=1 Bara klocka om signalen från tvns toslink.
Visst inte jättedyrt. Samtidig känns det inte helt rimligt att behöva acceptera att använda en sådan. Kanske ska fundera på att lämna tillbaks tvn.
Redigerat av hampestampe, 21 November 2018 - 12:24.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|