Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Northern Star 42" Plasma

1070 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 October 2004 - 11:18

Objectory2004
  • Objectory2004
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ok, nu behöver jag hjälp av er NS-gurus.

Vi äger en 42i modell och köpte häromdagen en ny Denon2910 samt en snuskigt dyr DVI-kabel ;) , men....

Vi får ingen DVI-bild att fungera. I Denon2910-tråden så skrev jag följande:

"Då ska vi se, nu har vi suttit och lusläst manualen och det blir banne mig ingen bild via DVI. Det som händer är att när DVI är påkopplat samt att Pure Direct Select är satt till Normal så blir det bild i 1 sek, därefter försvinner bilden. Plasman söker efter signal och hittar signalen igen, så där pågår det i all oändlighet.

Om man gör som det står i manualen vid DVI, sätter Pure Direct Select till All off så blir det ingen bild överhuvud taget !?!?
Är det någon som känner igen symtomen eller vet hur man ska bära sig åt ? komponent fungerar men bilden blir inte bra."

Ett svar blev bl.a att vi drabbats av det berömda HDCP-problemet, men som jag förstått det så skall väl NS klara HDCP, eller har den HDCP men ändå inte ?
På YE sida så står det på just i-modellen: "DVI med HDCP protokoll"

Just nu så känns det inget roligt att vara NS-ägare :)

Någon ?

Postad 20 October 2004 - 11:32

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
typiskt va :)
en sån svinddyr DVD spelare som bara ger bild i en sekund..hehe

jag har tyvärr ingen aning men det bästa är väl att ta hem exempelvis en Samsung HD935 DVD på prov och testa att köra DVI från den.

funkar inte den heller då skulle jag byta tillbaka plasman.
jag menar,varför betala 29000:- för en plasma som inte kan visa bild i mer en 1sekund ;)?
Man ska ju inte skriva i specen att "i" modellen stödjer HDCP om den nu inte fixar det i "praktiken".??

sen att du inte får bra bild från komponent låter ju lite oroväckande.
SÅ mycket skiljer det inte från komponent till DVI,alltså är det inte säkert att du får bra bild då heller?
komponent bör ge en näst intill perfekt bild annars är det nåt fel.
föresten du kanske kan förklara vad du menar med att bilden inte blir bra? är det skräpan/färgerna/pixel brus/dålig svärta? mm eller nåt annat

Redigerat av Unregistered1008, 20 October 2004 - 12:10.

Postad 20 October 2004 - 12:29

Objectory2004
  • Objectory2004
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Patrik:

Ja kanske man skulle testa med en annan DVD och se resultatet där. För du har onekligen en poäng, betala 29.000 för en HDCP-plasma som inte har HDCP (?) är dumt :angry:

Den dåliga bilden ja, hur skall man förklara den *tänker*
Svärtan är bra, det som däremot är urdåligt är ljusare/gråare färger, som blir extremt pixelerade. Kanske man skulle ta en bild på problemet så man kan visa exakt vad som felas.

Nu har inte vi dömt ut plasman ännu pga att vi hitills kört på Xboxen som dvd (via komponent) - bilden blev då snäppet bättre än med vår äldre Philips-dvd som är komponentlös. Men vi hade väl trott att det skulle bli än bättre med Denon-spelaren via komponent än vad det blev.

Vi skall iaf idag åka ner till YE och prata med Martin där, nu får han banne mig hjälpa oss <_<

Men finns det någon NS-ägare som kör DVI och fått detta HDCP att fungera ?

Postad 20 October 2004 - 12:42

Unregistered94e7701c
  • Unregistered94e7701c
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Patrik G

Jag snackade om perfekt pixelmappning 1024*768 på HTPC. Om man tex kör upp en wmv9 på 1280*720 blir den ju utdragen då, vilket den inte skulle bli om man tex hade en 50 palsma med 1366*768 (korrekt 16:9). Ni som predikar HDTV på NS med 1024*768, hur gjorde ni??

Redigerat av Unregistered94e7701c, 20 October 2004 - 12:43.

Postad 22 October 2004 - 10:35

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Hej Christian
Din Tv kommer tyvärr inte in föränn början på nästa vecka. Senast Onsdag skall den finnas för avhämtning.

Jaha, då kan man lämna tillbaka bilen man har lånat då :(. Ska f-n titta på någon av de nya LG apparaterna om det är något att ha..

Postad 22 October 2004 - 12:48

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Hej Christian
Din Tv kommer tyvärr inte in föränn början på nästa vecka. Senast Onsdag skall den finnas för avhämtning.

Jaha, då kan man lämna tillbaka bilen man har lånat då ;). Ska f-n titta på någon av de nya LG apparaterna om det är något att ha..

jo man tröttnar ju tillslut...helt rätt!

Postad 25 October 2004 - 21:06

RevRichard
  • RevRichard
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Götteligöttgött imorgon dimper min plasma ner i brevlådan, det tog 3 veckor från beställning och det kan nog ses som normalt tror jag,,,,,, hoppas att jag blir nöjd annars är all väntan förgäves,, har best 42i-modellen

MVH Richard

Postad 26 October 2004 - 08:35

Sea-Dweller
  • Sea-Dweller
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Coolt RevRichard!!
Iom att jag funderar på samma plasma så är en massa bilder, åsikter osv intressant när du fått igång den :)

Postad 26 October 2004 - 15:25

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
Great Richard!
posta info bara :)

jo jag tänkte bara tala om lite hur NS-PLA 42 står sig mot andra skärmar för er som undrar.
jag var nyss uppe på onoff och kikade på några.
alla skärmarna visade ordjakten på TV4 ni som känner till det? nån typ av frågetävling.
jag hann precis hem och startade upp NSen för att snabbt kunna jämföra på exakt samma program.

dom jag kikade på var följande:
LG 42 RZ-42PX10
http://www.onoff.se/...c=tvtvplasma-tv
Medion 42 MD41842 42
http://www.komplett....=123854&cks=PRL
SONY KE-P42M1S
http://www.onoff.se/...c=tvtvplasma-tv
iofs så kör dom väl inte med värstings kablar osv så det kanske är lite fel att dra en rak jämförelse.

Medion: Mycket bra bild! otroligt nog
inget pixelbrus,bra färger,inga släpningar men på tok för suddig bild! även om man stod 3 meter ifrån.
alltså föll resten av bildkvaliteten bort iom att skärpan var så dålig.

LGn: Vass bild! med klara och rena färger och klart tydligare bild än Medion,dock var det rätt mycket pixelbrus på vissa ställen i färgerna.
aningen tung driven bild,det var inte så att den ryckte men den var inte lika levande i rörelserna som Medion.
kontrasten på LGn var något bättre än Medion,alltså lite bättre tryck i bilden.

Sonyn: något bättre bild än LGn men också dyrast (34000:-)
skärpan och färgerna var något bättre än LG och Medion men det var inte sån grym skillnad.
bilden kändes även lugn att kolla på,utan flimmer och ryck.
kanske något sämre kontrast än LGn (kan vara en inställnings fråga iofs)

vinnaren! dock :wub:
inget snack om att NSen slår ut alla dom där skärmarna
och det säger jag inte bara för att jag har en NS själv utan går helt på bild kvalitets jämförelse :D

jämför man med NSen så har den bättre kontrast,inget pixel brus på dom ställena där jag såg det på dom andra och framför allt,TYDLIGARE BILD!
det var det jag hajade till mest på ,skärpan i bilden.
även fast jag drog ner skärpan i menyn på NSen till 12 av 20 så var bilden ändå tydligare.

jaja..lite löst snack men nån kanske snappar upp lite info

Redigerat av Unregistered1008, 26 October 2004 - 15:37.

Postad 26 October 2004 - 15:46

Gezealous
  • Gezealous
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hehe, det låter bra, Patrik. :) YE borde anställa dig som presschef eller liknande (om du nu inte redan är anställd av dem.. hmm.. :wub: ).

Jag får min NS under nästa vecka enligt YE, vilket blir 2-3 veckor efter beställning. Ser grymt mycket fram emot det!

/Jan

Postad 26 October 2004 - 15:53

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Hehe, det låter bra, Patrik. :) YE borde anställa dig som presschef eller liknande (om du nu inte redan är anställd av dem.. hmm..  :D ).

Haha
inte troligt :wub:

nej men köper man en Plasma så blir man ju nästan tvungen att kolla av läget och se hur den står sig mot andra.
tyvärr så har det inte hänt mycket på Plasma fronten sen jag köpte NSen.

Redigerat av Unregistered1008, 26 October 2004 - 15:54.

Postad 26 October 2004 - 16:02

Gezealous
  • Gezealous
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tyvärr? :) Det är väl bra att NS:en står sig fortfarande, så man inte känner sig tvungen att byta upp sig :wub:

Postad 26 October 2004 - 21:06

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Då ska vi se, idag väggfästet, imorgon hdi'n...

[rättelse]
inte kom det någon plasma idag, en hel semesterdag borta :(
[rättelse slut]

Redigerat av joniS, 27 October 2004 - 15:44.

Postad 27 October 2004 - 22:53

Orange
  • Orange
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej. Jag och min sambo har funderat på att skaffa en plasma ett tag nu och har äntligen bestämt oss för en NS. Frågan som nu återstår är om det ska bli en
42i eller orginalet.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förtår skillnaden mellan dem förutom skärpan och dubbla tv tuners. är det stor skillnad i kvalitet? för dubbla tv tuners är helt ointresant.

Vi kommer använda skärmen främst som vanlig tv. men även till att titta på film från Datorn. VI vill ha kvar tv'n ett tag så den bör vara så framtidssäker som möjligt.

Vilken model är att rekomendera? är det stor skillnad? :)

Postad 28 October 2004 - 09:13

Sea-Dweller
  • Sea-Dweller
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Orange: Detta fick jag när jag ställde frågan till YE

"Tack för ditt email. NS-PLA-42 är den enklaste skärmen vi har. Den är trots det en mycket kompetent och vass skärm. Skillnaden mellan den och 42i är vid första ögonkast att 42i genast ger ett bättre intryck, istället för plast är höljet på 42i gjort i mörkborstat aluminium. Bilden på 42i är strået vassare och så har den även dubbla tuners vilket innebär att man kan titta på två olika tv kanaler samtidigt.

Trots detta är ju Northern Star PLA-42Hdi den bästa skärmen vi har i storleken. Northern Star PLA-42Hdi har en högre upplösning än de andra skärmarna, samt en viss skillnad i frekvensen för PC anslutningen. Detta innebär att Hdi modellen passar sig bättre om du tänkt göra datapresentationer eller använda den som huvuddisplay för din dator. Skall du använda dator enbart för att visa film från så fungerar båda modellerna utmärkt. Hdi modellen har en extern tuner istället för dubbla interna som 42i modellen. Som hemmabiosystem system fungerar alla tre modellerna utmärkt! För vanligt tv tittande funkar 42i något bättre än de andra då den har dubbla tv tuners. Hdi är helt klart vassast men så kostar den mest också. Det hela beror på hur mycket du är beredd att betala för det absolut bästa.

Personligen skulle jag rekommendera NS-PLA42i då den ger absolut mest för pengarna. Du får en skärm med elegant mörkborstat aluminiumhölje och mycket bra bildkvalité med många inställningsmöjligheter. Den kan man defenitivt titta på i solljus utan problem. Är man fler i hushållet är det även en fördel att det går att se på fler kanaler än en samtidigt. T.ex. kan man titta på Pop idol samtidigt som man följer hockeymatchen i ena hörnet."

Postad 28 October 2004 - 21:24

RevRichard
  • RevRichard
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ska man skratta eller gråta,, posten har legat på min plasma sedan i tisdags morgon utan att köra ut den,,,, varför är en gåta,, men förhoppningsvis blir det lite tittande till helgen om jag så ska hämta den själv på posten

MVH Början till otålig

Postad 29 October 2004 - 06:32

Unregistered9e0d52a3
  • Unregistered9e0d52a3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
JONIS Hur gick det? Har du fått plasman nu?

Postad 29 October 2004 - 07:24

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

JONIS Hur gick det? Har du fått plasman nu?

Plasman kom igår vid 19 snåret igår, trots att jag hade sagt till budfirman att jag bor 3 trappor upp och det finns ingen hiss, så står det en liten kille utanför min dörr och säger att han har en stor tv i sin bil åt mig. Kommer ut, och där är en ok/q8 bil som den kommer med. Han undrar om vi kan bära de liggandes, eftersom plasman håller på att ramla ur sin förpackning.. Jag säger naturligtvis nej, vi kommer knappt upp för mina trappor, får stanna några gånger så han (inte jag faktiskt(borde ju tycka att en kille som bär saker dagarna i ända borde vara starkare än en som trycker på knappar hela dagarna.. men men). Sen sliter jag upp den där, går ju rätt fort eftersom det inte sitter några band runt... I paketet ligger det här:
1 plasma .
1 strömsladd.

Ska ringa Y.E idag(som hittils är de goda i denna onda historia)..
Ska posta lite bilder idag.
Ska sätta upp den på väggen idag. (gick inte att sätta upp igår, eftersom apparat.se's slimline fäste inte fungerade (leverade med för korta muttrar).)
Ska skriva lite mer om tragedin(ska sticka iväg på ett möte med filmfestivalen nu, så kan inte skriva klart)

Postad 29 October 2004 - 10:35

Unregistered9e0d52a3
  • Unregistered9e0d52a3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Ok! Men när du kommer tillbaka från mötet så ser jag fram mot en recension :-)

Jag har just fått reda på att jag inte får min förrän nästa vecka :-(

Postad 29 October 2004 - 13:19

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Recension kommer nog lite senare (av glad amatör), när jag fått upp den på väggen och provat med lite mer rätt kablar.. Körde med billig 10m DVI ifrån deltaco, och det var inte vackert det..

Harsper HP-4200W är villket fall väldigt lik NS HDi... (plus att det stod HP-4200W på kartongen...) :-)

Bifogad fil(er)

Redigerat av joniS, 29 October 2004 - 13:26.

Postad 29 October 2004 - 14:18

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
joinS!
kollade just på bilden från golvet
ordning och reda! :(

det verkar vara ett jäkla tryck i bilden! stämmer det eller?
posta gärna kommentarer och posta fler bilder.
HDin skulle kunna vara en värdig uppgradering till PLAn jag har nu helt klart.

Postad 29 October 2004 - 14:32

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

joinS!
kollade just på bilden från golvet
ordning och reda! :D

det verkar vara ett jäkla tryck i bilden! stämmer det eller?
posta gärna kommentarer och posta fler bilder.
HDin skulle kunna vara en värdig uppgradering till PLAn jag har nu helt klart.

:-)

tog och skrev lite text om hur man kan göra när man sätter upp den i GDS-sektionen
Dock inte klart än, eftersom den inte sitter på väggen än.. :)
Men en snubbe ifrån Y.E skulle komma förbi ikväll med en av de tuners som saknas, han får hjälpa mig upp med den.. Och ev skulle tanten ut ikväll, då är det jag och min tv som har en date för olika tester.. Tyvärr har inte komponent kabeln till xboxen kommit än, så det blir bara data och tv och kanske SVHS-xbox..
Satt lite när igår, fick nästan ont i ögonen, så mycket tryck var det.. eftersom det inte fanns fjärr eller något så fick man leva med det..

Postad 29 October 2004 - 15:41

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

eftersom det inte fanns fjärr eller något så fick man leva med det..

va fan är det för ställe det där yellow express egentligen? man börjar ju undra :(
dom kan ju inte vara speciellt måna om sitt rykte.

var det bara tur att det var en plasma i kartongen och inte en säck med ris eller?

jäkligt dåligt!

(tur att HDin finns på andra ställen om man skulle köpa en :huh:)

Redigerat av Unregistered1008, 29 October 2004 - 15:45.

Postad 29 October 2004 - 16:10

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Patrik det är ju sånt som händer företag, det är ju inte så att det händer alla.
Om man ska börja klaga så kan man snart inte inte handla någonstans , tycker ikea är ett bra exempel på ett ställe där det nästa alltid saknas saker när man handlar :( , men endå är man där igen och handlar :huh:

Redigerat av bkam, 29 October 2004 - 16:14.

Postad 29 October 2004 - 16:26

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Nu är ju den här köpt på apparat.se, men Yellow Express/North Star/Network Synergy (same same) är de som tar in den i sverige, och de har varit mycket hjälpsamma, villka företag skulle komma förbi personligen en fredags kväll som denna?
Apparat.se är en helt annan historia, men det tar vi någon annan gång.. :)

Postad 29 October 2004 - 16:31

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0
bättre koll än så borde dom ha.

om jag ska gnälla lite så kan jag ju säga att NSen jag köpte inte var ny.
en begangnad Plasma fick man för full pris,är det rätt eller :)?
just nu spelar det ingen roll men första intrycket blir ju lite si så där.

Plasman var dammig/repig och hade redan ett fotstöd ditsatt även fast jag beställde ett separat.
fick alltså ett bordställ över.
det har ju ingen betydelese iom att jag inte betalade extra för det andra fotstödet men det är ju rätt klantigt va :blink:

Redigerat av Unregistered1008, 29 October 2004 - 16:32.

Postad 29 October 2004 - 17:30

Lucidor
  • Lucidor
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ämnet verkar uttömt efter över 600 svar. Bör avslutas i detta forum.
m.v.h
Lucidor

Postad 29 October 2004 - 17:39

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Ämnet verkar uttömt efter över 600 svar. Bör avslutas i detta forum.
m.v.h
Lucidor

Ähh stick va! :)

info och bilder från HDin finns ju fortfarande inte

Postad 29 October 2004 - 17:49

Unregistered9e0d52a3
  • Unregistered9e0d52a3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Precis! Det är ju nu det börjar bli riktigt intressant! För mig inte minst :-)

Postad 29 October 2004 - 18:10

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Lucidor har du inget att tillföra denna tråd så ge fan i att skriva nåt tack.

Redigerat av bkam, 29 October 2004 - 18:10.

Postad 30 October 2004 - 14:15

Unregistered9e0d52a3
  • Unregistered9e0d52a3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
joniS Nu har du väl fått ett första intryck eller.... :)

Postad 31 October 2004 - 16:50

persan
  • persan
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Objectory2004,
Hur har det gått med DVI och HDCP på din NS42 i,vad svarade Yellowexpress?
Jag provade att köra DVI från PC'n det blev superbra bild på min NS42 i. :)

Postad 31 October 2004 - 20:17

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Patrik_G jag märker att du har varit o luskat lite i a.b.hdtv :D finns du månne på irc-kanalen också? :)

Har nu tankat så mycket att jag kan inte hålla mig längre, när nästa löning kommer då ######r ska det köpas plasma :D

Kan dock inte bestämma mig om man ska ha ED eller HD varianten :rolleyes:

Postad 31 October 2004 - 20:32

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Kan dock inte bestämma mig om man ska ha ED eller HD varianten  :rolleyes:

det är ju frågan :)
jag har fått för mig att det inte skiljer speciellt mycket när man kör HDTV på en PLA vs en HDi utan att skillnaden mest är när man håller på i windows.
när man kör film så fixar ju deiterlace filtrerna till bilden optimalt vilket dom inte gör när man enbart håller på i windows.
skärpan är jäkligt bra när man kör HDTV på NSen det är helt klart,frågan är hur mycket "mer" skärpa man får från HDin? för det är ju det som skulle vara skillnaden isåfall när den kan visa fler pixel rader.

till er som sitter med en HDin
har ni digital kamera så ta gärna lite bilder (utan blixt! vid dagsljus) från film uppspelning.
kanske att man kan se skillnaden då.

föresten jag är sällan inne på irc kanalen,tycker inte det händer ett skit där.
frågar man nåt så blir dom bara griniga..hehe

Redigerat av Unregistered1008, 31 October 2004 - 20:37.

Postad 31 October 2004 - 20:48

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Den lär inte användas till datorn då jag hade tänkt mig en 23" Widescreen LCD-skärm till PCn så då kanske man inte behöver de extra pixlarna som HDin ger :)

Postad 01 November 2004 - 00:05

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0
Du får inte mer skärpa, du får mer detaljrikedom. Du kan helt enkelt köra 720p och visa alla detaljer, vilket du inte kan göra på en 852x480-plasma. En 852x480-plasma måste t o m skala ner vanliga analoga tv-sändningar eftersom de har fler linjer än plasman. (576 vs 480). Det är inte nödvändigtvis dåligt, eftersom det är bekvämare att skala ner än upp. Men det är värt att betänka att man köper en tv för x antal tusenlappar som inte en kan visa hela standard pal-upplösningen.

Postad 01 November 2004 - 13:09

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

Du får inte mer skärpa, du får mer detaljrikedom.

jo jag håller nog med lite där.
men ser du fler detaljer så har du ju automatiskt mer skärpa?

postar en jämförelse från ett HD Demo för Pioneer skärmarna (funkar bra på NSen också otroligt nog..hehe)

man ser ju att original bild källan har "något" bättre tryck i sig så det är kanske den extra kvaliteten man får då med 768 horisontella pixel rader.
men som sagt..frågan är HUR mycket det skiljer i praktiken?
Postad bild

Redigerat av Unregistered1008, 01 November 2004 - 13:11.

Postad 01 November 2004 - 13:09

Gezealous
  • Gezealous
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
YE har sänkt priset på bl.a. PLA-42:an (med 600:-) nu.

Postad 01 November 2004 - 15:22

Thanos
  • Thanos
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Är det någon som äger en NS42 som börjat uppleva delays vid kanalbyten/avstängning?
Sedan en tid tillbaka så händer det ibland att det tar nästan 10 sekunder om jag trycker på av-knappen via fjärren innan den verkligen stängs ner.
Samma sak händer ibland när jag byter kanal eller byter från tex Scart till DVI etc.

Mycket irriterande.

Postad 01 November 2004 - 22:08

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Du får inte mer skärpa, du får mer detaljrikedom.

jo jag håller nog med lite där.
men ser du fler detaljer så har du ju automatiskt mer skärpa?

postar en jämförelse från ett HD Demo för Pioneer skärmarna (funkar bra på NSen också otroligt nog..hehe)

man ser ju att original bild källan har "något" bättre tryck i sig så det är kanske den extra kvaliteten man får då med 768 horisontella pixel rader.
men som sagt..frågan är HUR mycket det skiljer i praktiken?
Postad bild

Man måste ändå säga att med HD får man verkligen valuta för pengarna man lagt ner i den där burken :D

Postad 01 November 2004 - 23:02

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Har en snabb liten fråga om NS:en är inte så kunnig och kna inte riktigt läsa ut på yellowexpress hemsida om Ns:en kan ta HDTV ????

För HDTV måste ju ändå bil framtidens tv format eller ??

Postad 01 November 2004 - 23:22

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1703 inlägg
  • 0

om Ns:en kan ta HDTV ????

jepp!

Postad 03 November 2004 - 11:07

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Så, då har jag försökt fotografera lite:
(tagna med ixus 400(NS HDi 1024x768))
Postad bild
Högupplöst

Postad bild
Högupplöst

Postad bild
Högupplöst

Redigerat av joniS, 03 November 2004 - 11:10.

Postad 03 November 2004 - 15:02

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Då har man beställt en PLA-42 idag. Leverans under nästa vecka. Jippi.

Postad 03 November 2004 - 15:10

Unregistered9e0d52a3
  • Unregistered9e0d52a3
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Men den som väntar får se..... Jag beställde min HDi för två veckor sen och den skulle kommit förra veckan. Fortfarande inget besked om när den verkligen kommer.....

Postad 03 November 2004 - 16:27

Orange
  • Orange
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu har vi beställt en NS-PLA-42i som ska levereras om en vecka. :)

*Otålig*

Postad 03 November 2004 - 18:25

Gezealous
  • Gezealous
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Idag kom min PLA-42:a! Grymt snygg är den! :) :) ;) ;)

Postad 04 November 2004 - 10:00

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Hej Alla!

Jag har precis beställt en NS PLA-42i :) , jag har väl gjort rätt val av märke och skärm :) !? Snälla övertyga mig Ni här på forumet.

Johannes67

Redigerat av Unregistered16e91aee, 04 November 2004 - 10:10.

Postad 04 November 2004 - 11:06

andersb79
  • andersb79
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en NS42 men kostnaden för väggfäste retar mig väldigt mycket. Finns det något billigare alternativ än det som säljs på Yellowexpress.se för 2000 kronor. Någon som har något annat.

Hade man fått med väggfästet så hade jag köpt tvn direkt.

Postad 04 November 2004 - 11:20

Unregistered8f7d7607
  • Unregistered8f7d7607
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
2000 är ganska billigt, med tanke på att sony, phillips mfl brukar ta 3-3.5 tusen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.