* Officiell tråd - Klipsch RF serien *
642 svar till detta ämne
Postad 01 September 2008 - 09:12
Coilfang
-
Coilfang
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
<<Ceciil>> Grattis till högtalarna! :-)
skriv gärna några rader vad du tycker om dem, har hänt lite grejjer hemma förra månaden så har inte kunnat beställa RF83 Rc64 och vincent slutsteget ännu.
Skall äntligen till örebro nästa vecka för att beställa dem, ska bli skit kul.
Ps. ta gärna några flera bilder på bjässarna :-)
/mvh peter
Redigerat av Coilfang, 01 September 2008 - 09:13.
Postad 01 September 2008 - 17:35
rantanen69
-
rantanen69
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Klipsch-RF82 med Rotel RA-06 Kan det vara ngt??Tips? har högtalarna men behöver en stärkare till dom.
Postad 05 September 2008 - 13:06
Coilfang
-
Coilfang
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Äntligen beställt:
Klipsch RF83
Klipsch RC64
Vincent SP 331MK
Om ca 1.5 veckor ska jag åka och hämta dem.
Får vi se vilka kablar man skall använda sig av (några tips?) vill ha lite "mörk" karaktär på kablarna då jag har Pioneer 1016 som reciver.
<<rantanen69>> Lyssnat på RF82 i örebro med ett rotel steg, tror det hette RB-o6? kostade 3800 eller något i alla fall. Det lät ruskigt bra i deras rumm, luften vibrerade med ett härligt tryck och drag (min åsikt) Lyssnade dock på infected muschroom (Techno). Gillade RF82 högtalarna`s öppna luftiga karaktär, och där i alla fall lät inte diskanten skrikig! :-)
Postad 06 September 2008 - 07:54
Coilfang
-
Coilfang
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det blir Real Cable BM 400 Cristal-Clair och kommer köra bi-amp. Signal kabeln blir av samma märke CA Reflex får duga.
Postad 10 September 2008 - 13:07
Snakey
-
Snakey
-
Användare
-
-
127 inlägg
Hej
Jag funderar på att köpa ett par nya frontar och det lutar mer och mer åt Klipsch - de låter ju underbart och passar min musiksmak perfekt . Valet står mellan RF 62 och RF 82. Är det stor skillnad på hur effekthungriga de är? Jag kan tänka mig att 82:orna kräver lite mer kraft med tanke på elementens storlek, eller är jag ute och cyklar?
Egentligen är prisskillnaden mellan dem försumbar, jag är mest ute efter att det ska låta så bra som möjligt. Förstärkaren som ska driva kalaset är Marantz SR7002.
Några tips?
Postad 23 October 2008 - 19:43
Unregistered87646b22
-
Unregistered87646b22
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Tjaba ! har oxå en fråga eller söker tips motsv. Sitter i nuläget med ett par cerwin vega clsc 215 men är riktigt sugen på modell rf 82 från klipsch. Vegorna drivs inte fullt ut då jag har 2*90 ut till dem från en strömstark stärkare.
Så frågan lyder ! är det värt att byta vegorna mot klipscharna ?
tilläggas bör att jag gillar och vill ha mkt ljudtryck alltså höga volymer och lyssnar mest på nyare club house dancetrance , dunk dunk mao.
mvh
Postad 25 October 2008 - 10:05
Unregistered7d37d16d
-
Unregistered7d37d16d
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Enligt min erfarehet av klipsch så tror jag det kan vara ett bättre alternativ om du inte vill uppgradera förstärkaren till CW:arna. =)
De gånger jag har lyssnat på dem har jag blivit mest imponerad av basen och 3D-känslan de har till stereo musik. Har aldrig lyssnat på dem till hemmabio.
Går lite själv i tankarna på RB81:orna.
Postad 26 November 2008 - 21:52
Unregisteredb1800611
-
Unregisteredb1800611
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Jag är på jakt efter en ny reciver till mina RF82 och undrar lite vad ni Hembio användare kör med ? Jag har nu en gammal Yamaha 750 som jag tänkte byta ut, mitt enda egentliga krav är helst inte mer än 20 K i pris och måste ha 4 hdmi in och 2 hdmi ut
Så vilka recivrar har ni lyssnat med och tyckt att det passat bra ihop ? Har kollat lite på Onkyo:s 876 & 906, Yamaha 3900 och Pioneer LX81 då dom har vad jag letar efter.
Postad 04 December 2008 - 12:36
Unregistered61e6108a
-
Unregistered61e6108a
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag är på jakt efter en ny reciver till mina RF82 och undrar lite vad ni Hembio användare kör med ? Jag har nu en gammal Yamaha 750 som jag tänkte byta ut, mitt enda egentliga krav är helst inte mer än 20 K i pris och måste ha 4 hdmi in och 2 hdmi ut
Så vilka recivrar har ni lyssnat med och tyckt att det passat bra ihop ? Har kollat lite på Onkyo:s 876 & 906, Yamaha 3900 och Pioneer LX81 då dom har vad jag letar efter.
Marantz sr 8002 tillsammans med klipsch är en kombo av värde. 2 hdmi ut samt 4 in.
Postad 04 December 2008 - 13:06
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Tja
Likmalarn här,jag har en lite udda fråga om klipsch..
Tänkte byta ut mina toppar mot ett par hifiburkar(varför vet jag egentligen inte)
Tror ni ett par basavlastade Rf 82 orkar hänga med 6 st 18" basar?
Basen är på intet sätt överdriven o svullen,men dom ska hänga med när volymen höjs.
Fixar dom det,eller brinner dom upp?
Vad är max ljudtryck på dessa?
Mäts bara basen då eller helheten?
Postad 05 December 2008 - 01:13
Unregisteredb1800611
-
Unregisteredb1800611
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Marantz sr 8002 tillsammans med klipsch är en kombo av värde. 2 hdmi ut samt 4 in.
just det glömde nämna marantzen också, men borde det inte komma en uppföljare till 8002 snart ?
Postad 05 December 2008 - 10:02
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Du har ju Marantz försteget AV 8003 för 25000 men då måste du ja ha slutsteg till oxå  Marantz slutsteg heter MM8003 och ligger på 14900! Det kanske skulle vara nått till Klipsch!
Kolla med hifihuset, dom kanske har dom inne för test!
Mvh Sohlio
Postad 06 December 2008 - 00:19
Unregisteredb1800611
-
Unregisteredb1800611
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Du har ju Marantz försteget AV 8003 för 25000 men då måste du ja ha slutsteg till oxå Marantz slutsteg heter MM8003 och ligger på 14900! Det kanske skulle vara nått till Klipsch! Kolla med hifihuset, dom kanske har dom inne för test!
Mvh Sohlio
Haha joo dom känner jag till, men kostar lite för mycket Är lite sugen på den nya pioneern LX81 men har läst i ett par trådar att pioneer och klipsch inte är någon bra kombo, men har inte läst nåt ännu om LX81 tillsammans med RF82
Postad 06 December 2008 - 11:29
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Haha joo dom känner jag till, men kostar lite för mycket
Är lite sugen på den nya pioneern LX81 men har läst i ett par trådar att pioneer och klipsch inte är någon bra kombo, men har inte läst nåt ännu om LX81 tillsammans med RF82
Kostar å ligga på topp
Postad 06 December 2008 - 12:21
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Mitt inlägg högre upp i tråden om att jag vill byta mina toppar mot ett par Klipsch kan strykas.
Har lyssnat på 2 olika par nu(rf82 o rf63) och det låter i mina Öron helt enkelt bajs.
Så var det med det...
Postad 01 February 2010 - 18:52
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Attans populär tråd detta..
Över ett år sen jag skrev,och ändå inga fler inlägg.
Till saken hör att jag tänkte ge klipsch en ny chans,jag måste haft en dålig dag när jag lyssnade.
Lyssnade nämligen på några små klipsch hos en kompis på nyårsafton,dessa lät faktiskt skitbra.
Skulle dom stora ha samma ljudkaraktär så är ju ett par rf 83 gjutna.
Men jag kan inte glömma hur jag tyckte det lät på hifihuset för över ett år sen..
Det lät inte bra alls,vilket förvånade mig.
Någon som har Rf 83 här?
Hur låter den i förhållande till Rf 63?
Postad 02 February 2010 - 11:25
Unregistered37573cc1
-
Unregistered37573cc1
-
Mega-Guru
-
-
8314 inlägg
Kika på tråden "Klipschklubben" så har du en hel del erfarenheter och personen. (en del mer pålitliga och kunniga än andra.) MEd lite tur kanske någon bor nära dig och vill dema.
Postad 02 February 2010 - 20:36
Blom83
-
Blom83
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej på er, jag skulle vilja veta vad ni tycker/tror om att kombinera klipsch rf-63 + rc64 å driva dom med en H/K 255.
funkar de tror ni? har förstärkaren nu å kanske ska köpa dom högtalarna i månads skiftet.
Är ny på dett med hifi.
Postad 05 February 2010 - 20:55
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Attans populär tråd detta.. Över ett år sen jag skrev,och ändå inga fler inlägg.
Till saken hör att jag tänkte ge klipsch en ny chans,jag måste haft en dålig dag när jag lyssnade.
Lyssnade nämligen på några små klipsch hos en kompis på nyårsafton,dessa lät faktiskt skitbra. Skulle dom stora ha samma ljudkaraktär så är ju ett par rf 83 gjutna. Men jag kan inte glömma hur jag tyckte det lät på hifihuset för över ett år sen.. Det lät inte bra alls,vilket förvånade mig.
Någon som har Rf 83 här? Hur låter den i förhållande till Rf 63?
Du var väl full när du lyssnade hos polaren? Jag köpte ett par RF82 olyssnat när de släpptes i Sverige efter att ha läst spaltmetrar och försäkrat mig om att jag skulle gilla dessa. Det blev dyrt då de fick stanna i 4 månader. Diskanten och mellanregistret är skit och sweetspot är supersmal pga hornens taskiga spridning.
Postad 06 February 2010 - 10:36
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Hmm ja,jag var ju inte 100% nykter,det är sant.
Jag var heller inte packad, utan bara lite sådär lagom. 
Men att man är lätt berusad borde väl inte ha den effekten att allt dåligt jag hörde på hifihuset bara försvinner?
Det var ju trots allt inte samma högtalare.
Dessa var några små rackare med 5" eller möjligen 6" och ett litet horn. Till detta hade han en sub.
Gick ju nte spela några 120 Db men själva klangen var skön tyckte jag.
Däremot på hifihuset så lät det rent ut sagt skit,bland det sämsta jag hört oavsett prisklass.
Det är detta som är så otroligt underligt.
SÅ dåliga kan dom väl inte va?
Oavsett musik så lät som du säger mellan o diskant skit,burkigt o konstigt.
Focal lät MKT bättre på alla parametrar,skulle det gå att spela högre med focal skulle jag nog ha ett par här hemma.
Postad 06 February 2010 - 11:10
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Jag och en polare skall åka och lyssna på RF serien nu, återkommer ikväll med lite intryck.
Postad 06 February 2010 - 14:16
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Men att man är lätt berusad borde väl inte ha den effekten att allt dåligt jag hörde på hifihuset bara försvinner?
Var mer inne på att om det lät bra hos polaren så var det nog pga alkoholen.  Jag hade letat vidare!
Postad 06 February 2010 - 19:34
Meller
-
Meller
-
Lärjunge
-
-
417 inlägg
Var och lyssnade idag på RF serien, tyckte inte dom lät så kasst som ni säger. Kanske inte det mest Hifi inriktade ljudet men vilken spelglädje och driv ojoj. Polarn som är sugna på ett par tyckte dom passade han perfekt han gillar högt högt och mycket hård rock.
Postad 07 February 2010 - 11:01
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Var mer inne på att om det lät bra hos polaren så var det nog pga alkoholen. 
Jag hade letat vidare!
Det var ju det jag syftade på också ju.. Fast tvärtom,att lite alkohol borde inte göra att ett system som låter crap låter riktigt bra. Alkohol kanske har en förskönande effekt på ljudet vad vet jag? Har inte märkt den effekten på PA.t när man varit lite på lyset iaf. Men klipsch kanske inte är nåt för mig. Väldigt konstigt då det är klipsch som är närmast konstruktionsmässigt mot det jag har idag. Jag BORDE gilla klipsch och jag var inställd på det när jag lyssnade på hifihuset,att det här kommer låta bra. Förväntan brukar ju göra att det låter bättre än vad det gör eller vad man ska säga = placeboeffekt. Men det tänket verkar inte funka på mig iaf. Vissa här som även hävdar att förstärkare låter lika oavsett prisklass hävdar ju att placebo är det man upplever när man byter förstärkare tex. Lite intressant då att Jag tyckte det lät så dåligt trots att jag trodde det skulle låta bra.. Skulle vilja ha en förklaring på det faktiskt.. Och givetvis var jag inställd tvärtom hos polarn = Klipsch låter skräp. Men Mäkta förvånad blev jag när han spelade.. Att det lät bra. Mkt underligt. Sorry för OT
Postad 07 February 2010 - 11:09
Unregisteredd9addaf4
-
Unregisteredd9addaf4
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Var och lyssnade idag på RF serien, tyckte inte dom lät så kasst som ni säger. Kanske inte det mest Hifi inriktade ljudet men vilken spelglädje och driv ojoj. Polarn som är sugna på ett par tyckte dom passade han perfekt han gillar högt högt och mycket hård rock.
Tänk vad annorlunda man kan tycka ... Jag tycker dom låter tunnt plastigt o burkigt. Som jag ser det har dom en enda fördel,det går att spela relativt högt för att vara hifiburkar. Lät bättre på gles musik tex Brothers in arms med Dire straits, än med Mycket hård rock. Tyckte inte dom passade alls till tex stenhård dödsmetal. Men det är jag det,smaken är tydligen extremt olika.. Men som jag skrev förut,dom ska få en chans till. Bara en.
Postad 17 March 2010 - 21:19
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Tänk vad annorlunda man kan tycka ...
Jag tycker dom låter tunnt plastigt o burkigt. Som jag ser det har dom en enda fördel,det går att spela relativt högt för att vara hifiburkar. Lät bättre på gles musik tex Brothers in arms med Dire straits, än med Mycket hård rock.
Tyckte inte dom passade alls till tex stenhård dödsmetal. Men det är jag det,smaken är tydligen extremt olika..
Men som jag skrev förut,dom ska få en chans till. Bara en.
Har dom fått en chans till än?
Postad 12 December 2010 - 22:59
kalenen
-
kalenen
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Anledning till de olika intrycken kan kanske vara rummen de spelades i.
Lyssningsrummets påverkan är ENORMT!! Så himla viktigt att tänka på det när folk ger sina intryck av div högtalare.
Har mer och mer insetts rummets påverkan sen jag själv utfört akustikbehandling och experimenterat en del.
Därför har jag grymt svårt att ta till mig div lyssningstester nuförtiden.
Jag kan lätt få mina pi60s att låta apskit eller helt underbart...
Jag har själv tidigare ägt ett Klipsch thx ultra II system som jag numera ångrar att jag sålde då de var himmelskt bra till ren underhållning i bion =)
Alla fall så är min uppfattning att klipsch är aningen ljusa i karaktären och kan därmed låta lite tunna så ett kalt rum är nog dess största fiende.
Är sååå sugen på att inhandla ett par Klipsch RF-7 II men jag har grym beslutsångest, jag vill ju gärna lyssna på dem i mitt biorum innan beslut =)
Postad 12 December 2010 - 23:10
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Anledning till de olika intrycken kan kanske vara rummen de spelades i. Lyssningsrummets påverkan är ENORMT!! Så himla viktigt att tänka på det när folk ger sina intryck av div högtalare. Har mer och mer insetts rummets påverkan sen jag själv utfört akustikbehandling och experimenterat en del. Därför har jag grymt svårt att ta till mig div lyssningstester nuförtiden. Jag kan lätt få mina pi60s att låta apskit eller helt underbart...
Jag har själv tidigare ägt ett Klipsch thx ultra II system som jag numera ångrar att jag sålde då de var himmelskt bra till ren underhållning i bion =) Alla fall så är min uppfattning att klipsch är aningen ljusa i karaktären och kan därmed låta lite tunna så ett kalt rum är nog dess största fiende.
Är sååå sugen på att inhandla ett par Klipsch RF-7 II men jag har grym beslutsångest, jag vill ju gärna lyssna på dem i mitt biorum innan beslut =)
Är sugen på att höra dessa KlipschRF-7 II har aldrig gjort det . Men med Klipsch är det ju antingen gillar man dessa eller hatar har nog inte hört någon som tycker dom låter mitt i mellan . Jag älskar Klipsch ljudet det är kul att lyssna på musik och en riktigt bra action film ..
Postad 13 December 2010 - 22:49
kalenen
-
kalenen
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Är sugen på att höra dessa KlipschRF-7 II har aldrig gjort det . Men med Klipsch är det ju antingen gillar man dessa eller hatar har nog inte hört någon som tycker dom låter mitt i mellan . Jag älskar Klipsch ljudet det är kul att lyssna på musik och en riktigt bra action film ..
Har sett lite omdömen på Klipsch`s forum där de jämförs med den förra generationen. Finns även ett tyskt test hos Area dvd tror jag de heter. Alla fall, slutsatsen verkar var att den nya generationen är mer sofistikerade och finslipade. Spelstilen är tydlige inte lika mycke rakt på och har bättre spridning och så är den nya versionen inte lika ljus i tonen. Mina pi60s är så himlans korrekta och jag saknar lite fart och fläkt, klipsch är rf-7 II är nog lösningen om man samtidigt vill ha någorlunda välljud..
Postad 13 December 2010 - 23:31
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Ok har inte lyssnat på den förra heller verkar inte vara många som ha dessa hemma .
Men nya ser fräschare ut sen är det väl äkta faner på dessa med .
Men sugen på att lyssna på dom är man ju riktigt hög känslighet verkar dom ju ha med .
Förra generationen ligger ju på 102 dB men som vanligt ju mer kraft ju bättre låter det tycker jag i alla fall .
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 13 December 2010 - 23:33.
Postad 22 December 2010 - 10:29
Unregistered883418a4
-
Unregistered883418a4
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har ett par RF-83 och funderar på att köpa ett slutsteg. Är det någon som har nån bra rekommendation på vad jag kan köpa. Har idag en Onkyo TX-NR807 hembioreciver.
Prisklass: Ej över 20 000:-
Tacksam för svar
Postad 23 March 2011 - 09:45
kalenen
-
kalenen
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Om det är någon som är intresserad så har jag ett par RF-7 II till salu.
Se säljes.
Ha de gott Klipschfans!
Postad 23 March 2011 - 17:33
Flingan
-
Flingan
-
Forumräv
-
-
808 inlägg
Varför säljer du de då?
Fint drag i ljudet annars  ?
MVH
Postad 24 March 2011 - 08:52
Sohlio
-
Sohlio
-
Forumräv
-
-
586 inlägg
Jag har ett par RF-83 och funderar på att köpa ett slutsteg. Är det någon som har nån bra rekommendation på vad jag kan köpa. Har idag en Onkyo TX-NR807 hembioreciver.
Prisklass: Ej över 20 000:-
Tacksam för svar
Kolla in märket: Emotiva, har fått bra omdömme!
Postad 21 April 2011 - 23:49
berne
-
berne
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
fick nyss hem RF-82 men undrar en sak.....hur har alla kopplat? för de verkar som de finns olika sätt? tex: https://www.minhembi...c_id=335899.jpghttps://www.minhembi...c_id=338075.jpgvad är skillnaden....som bild nr 2 vrf
Postad 15 May 2011 - 20:43
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej på er.
Så var det dax för nya frontar (front system) 15tkr var satt till frontarna (tänkte köpa centern senare) givetvis var man ute efter Hi-Fi högtalare, iväg till Hi-Fi klubben tanken var B&W eller Dali efter mycket lyssnande åkte jag vidare till andra butiker andra högtalar märken, så även på Klipsch o det var något speciellt med just dessa högtalare, åter hemma funderade jag på vad det kunde vara för något som jag upplevde, var bara tvungen att någon dag senare åka o lyssna på klipsch igen, nu förstår jag vad det är, lyssnar man på så kallade Hi-Fi högtalare så förväntas man höra allt o lite till och man letar fel på dessa högtalare så även jag, vad jag upplevede med klipsch var spelglädje men blir glad att höra på dom o foten stampar i golvet, man sitter inte som en stel gubbe o lyssnad efter fel, så nu har min Blu-ray samling med konserter fått en ny mening man är med där i publiken, nä nu börjar detta låta som en reklam film ; )
vill bara säga att det blev ett par RF82, o måste säga ochså att min kompis som är en stor Hi-Fi fanatiker blev imponerad fast de inte är inspelade ännu, föresten det blev en RF52 mk2 center med, fick ett bra pris på just den men vet inte om den är för liten kanske skulle upp till RF62 istället, ska testa en massa film nu.
MrDTS
Postad 15 May 2011 - 23:08
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Grattis till ett bra och roligt köp. Exakt det du skriver är just vad Klipsch är. Blir nog bra med lilla centern med.
Postad 16 May 2011 - 06:14
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
Ksn bara instämma, få högtalare ger sådan glädje som Klipsch gör.
Om du bara delar tillräckligt högt och har subben/subbarna rätt justerade så blir det helt OK med RC-52.
Postad 22 May 2011 - 21:33
Unregistered7126f11a
-
Unregistered7126f11a
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej
var tycker ni en 52 mk2 center ska delas ? 80Hz som THX ? enligt spec går den till 67Hz
Timo
Postad 23 May 2011 - 05:47
OMD28
-
OMD28
-
Mästare
-
-
3032 inlägg
80 Hz borde funka bra, börja där och prova sedan både ner 10 Hz och uppåt kanske både 10 & 20 Hz.
Dela sedan där du själv tycker att det funkar bäst, men som sagt 80 är nog ganska lagompå RC-52 II.
Postad 02 August 2011 - 00:51
Ceciil
-
Ceciil
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
<<Ceciil>> Grattis till högtalarna! :-) skriv gärna några rader vad du tycker om dem, har hänt lite grejjer hemma förra månaden så har inte kunnat beställa RF83 Rc64 och vincent slutsteget ännu. Skall äntligen till örebro nästa vecka för att beställa dem, ska bli skit kul. Ps. ta gärna några flera bilder på bjässarna :-) /mvh peter
Ledsen för det sena svaret! Ska inom kort ta lite bilder på högtalarna, sedan jag skrev sist har jag införskaffat följande: Klipsch RS 62 Klipsch RW 12 D Har även passat på att byta förstärkare från min trogna Marantz SR 7002 till en rykande fräsch Onkyo TX-NR 3008. Anledningen till att jag köpte en ny förstärkare var för att jag inte blev nöjd med filmljudet i marantzen, surround känslan var ganska matt och knappt märkbar. Nu har det dock blivit ordentligt med liv i bakhögtalarna. Vill tillägga att jag var mycket nöjd med ljudkaraktären på marantzen och den fungerade mycket bra i stereo! (Men det var ju trots allt en surround reciever, så man vill ju ha det med) Jag är väldigt nöjd med högtalarna, bra tryck, mycket live känsla och in your face upplevelse! Just nu står jag dock i valet o kvalet att inhandla ett par RF7 II, RC 64 II, samt utöka till 7.2 med ännu en RW 12D samt RS 62 II. Vill främst byta till RF7 II för att som jag upplever dom så verkar dom vara mer lätt placerade och inte lika riktade som mina nuvarande frontar, samt att jag har hört att dom ska ha en mer vänlig horndiskant eller hur man ska beskriva det. Mina RF 83 står väldigt galet just nu vilket förstör ljudbilden en hel del... Hoppas att RF7 II:orna ska kunna göra bättre ifrån sig under samma förutsättningar då jag inte har något annat sätt att ställa dem på. Ännu en gång ber jag om ursäkt för det mycket sena svaret. All feedback på mina tankar o åsikter kring detta är välkommet. Bilder kommer under dagen, förhoppningsvis!
Postad 02 August 2011 - 01:00
Ceciil
-
Ceciil
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Om någon är intresserad av att köpa ett par RF 83 samt eventuellt RC 64 centern (Med tanke på mitt tidigare inlägg ovan)
Släng iväg ett PM om du skulle vara intresserad.
(Vill inte lägga upp på marknaden här ännu, då jag inte riktigt vet hur det blir än.)
Postad 02 August 2011 - 16:39
Ceciil
-
Ceciil
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|