Redigerat av Fin1, 27 juli 2007 - 09:54.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 27 juli 2007 - 09:51
Postad 27 juli 2007 - 12:51
Jo, att döma av bilderna ser den ju rätt så färdig ut, och att Topfield sätter ut den på hemsidan med tillägget "coming soon" betyder nog faktiskt att den kommer ganska snart. Topfield har ju (i alla fall inte tidigare) brukat prata om produkter långt innan de faktiskt kunnat levereras.Wow, äntligen något på gång. Dock väldigt lite info hos Topfield om denna box. Hittade mer här...Någon som hört något aktuellt om när TF7700HDPVR kommer ut?
Topfield TF7700HDPVR - Topfield Europe Forum
Kolla in...
//Michael
Det är säkert politiska faktorer snarare än tekniska som avgör releasedatum.
/P-O
Postad 24 augusti 2007 - 23:06
Mycket tacksam för svar..
Thomas
Redigerat av Blomman76, 24 augusti 2007 - 23:13.
Postad 26 augusti 2007 - 15:38
Postad 26 augusti 2007 - 16:08
Vet någon om ComHems kortnyckel uppdateras automatiskt nu eller måste man fortfarande stoppa in kortet i gamla boxen med jämna mellanrum. Man vill ju inte riskera missa någon inspelning pga detta.
Postad 26 augusti 2007 - 16:13
Postad 27 augusti 2007 - 12:02
Topfield kan spela in kodat och koda av vid titt (play). Så någon missad inspelning blir det inte om det är något strul med kortet/CAMen.Man vill ju inte riskera missa någon inspelning pga detta.
PS. Detta är en viktig parameter/funktionalitet att ha i beaktning vid köp av box. Speciellt om man kör Canal Digital via Satellit.
//Michael
Postad 27 augusti 2007 - 20:44
Postad 28 augusti 2007 - 11:26
Hmm, det är väl en satellitbox? Ingen vits att stoppa Boxerkort i en sån. Har väl snackats om en version för marknätet, men med tanke på att satellitversionen inte verkar ha släppts än så lär den inte dyka upp i brådrasket. Eller har jag missat något?kan man köra boxerkort i Topfield TF7700HDPVR?
Menar du TF7000HD PVRt så är det i och för sig en markbox, men den har inga kortplatser och den är gjord för det australiensiska HD-systemet så den skulle bara funka på SD i Sverige.
Postad 28 augusti 2007 - 12:48
OkHmm, det är väl en satellitbox? Ingen vits att stoppa Boxerkort i en sån. Har väl snackats om en version för marknätet, men med tanke på att satellitversionen inte verkar ha släppts än så lär den inte dyka upp i brådrasket. Eller har jag missat något?kan man köra boxerkort i Topfield TF7700HDPVR?
Menar du TF7000HD PVRt så är det i och för sig en markbox, men den har inga kortplatser och den är gjord för det australiensiska HD-systemet så den skulle bara funka på SD i Sverige.
jag tänkte ifall man kunde ha både CD och boxerkort i den, så man får TV3
Postad 28 augusti 2007 - 13:31
Nja, Boxer skickar ju bara ut sina koder via marknätet så det kan aldrig fungera i en ren satellitbox. Vill du ha TV3 tillsammans med CD i den boxen så får du ha kort från Viasat, samt naturligtvis allt annat som hör till för att kunna ta emot från ytterligare en satellit. (Med reservation för att jag inte har nämnvärd koll på hur det funkar med satellit)OkHmm, det är väl en satellitbox? Ingen vits att stoppa Boxerkort i en sån.kan man köra boxerkort i Topfield TF7700HDPVR?
jag tänkte ifall man kunde ha både CD och boxerkort i den, så man får TV3
Postad 26 september 2007 - 13:50
Postad 26 september 2007 - 14:45
TF5000PVRt har inte inbyggd Viaccess så du behöver en CA-modul också.En snabbis - Topfield TF5000PVRt, är det bara att stoppa i ett boxerkort och köra eller måste man ha något mer? Ca-modul?
/P-O
Postad 26 september 2007 - 18:58
...och var hittar jag en sån?
Postad 27 september 2007 - 10:26
Okej, vad kostar en sådan, mellan tummen och pekfingret?
...och var hittar jag en sån?
Sök på "ca modul" (med dubbelfnutt "") på prisjakt.se så får du några ställen att köpa den från!
Kostar ca 500:-
Postad 09 oktober 2007 - 13:54
Postad 09 oktober 2007 - 21:59
Textning som inte ligger inbrännd i bilden är textTVtext. Denna spelas in, all text TV info. När du tittar på en sådan kanal så kan du välja vilket språk du vill att textningen skall vara på, det väls automatiskt det som du har valt i menyn.Är det någon som har provat att spela in TV-program med s.k. dold Text-TV-text? Och sedan spela upp programmet varvid Text-TV-texten finns med? Jag har hört av en finsk bekant att det går, men jag vet inte vilken modell det var.
Vid titt på inspelat material så kan man också välja språk, eller inget.
Text TV infon kommer också ut till TVn. Så om man vill så kan man stänga av textningen i boxen och slå på den på TVn. Då måste man dock veta vilken sida som textningen ligger på. På vissa TV så kan man t.ex. välja ljusstyrka för textningen.
Detta gäller TF4000PVR CoCI och vad jag vet även 5000 maskinerna (kan naturligtvis inte lova för alla olika versioner, men ser ingen anledning till att dom skulle ansträngt sig och göra detta annorlunda på någon modell).
//Michael
Postad 10 oktober 2007 - 05:23
Det funkar även på min box, men på vissa kanaler blir det en förskjutning i texten så att den inte matchar handlingen. Gäller bl.a. Animal Planet.Är det någon som har provat att spela in TV-program med s.k. dold Text-TV-text? Och sedan spela upp programmet varvid Text-TV-texten finns med? Jag har hört av en finsk bekant att det går, men jag vet inte vilken modell det var.
Det ser bra ut när du tittar på programmet direkt, men tittar du på inspelningen stämmer det inte.
Postad 21 oktober 2007 - 14:41
Örjan
Postad 22 oktober 2007 - 01:36
Den har ingen kanalväljare och kan inte spela in analoga sändningar. Den ingång du talar om är en ren genomgång för RF-modulatorn.Jag läste tidigare i tråden att det inte går att spela in analoga TV-sändningar på Topfield. Men Topfield 5000PVRt har en extra RF-ingång för analoga TV-sändningar. Vad har man för nytta av denna analoga ingång om man inte kan spela in kanalerna? Är det bara för att kunna ha boxen som kanalväljare för samtliga kanaler, inkl. de analoga?
Vill du ha den funktionen så får du nog kika på någon DVD-inspelare, lämpligen med hårddisk då. Där finns en hel del med både analog och digital tuner, men ofta bara en digital tuner och ofta bara för de fria kanalerna.
Postad 24 oktober 2007 - 10:39
Fins de någon som kan svara på detta!
lägger denna fråga i en annan tråd!!!!
Redigerat av joso07, 24 oktober 2007 - 17:33.
Postad 24 oktober 2007 - 21:59
- I PVR listan så markerar du dom inspelningarna du vill avkoda med den RÖDA-knappen. Det kommer att synas en siffra vid dom du markerat.En fråga som säkert är besvarad! Men hur gör man för att avkoda inspelade program nattetid? så man sedan kan föra över dessa till pc för vidare bearbetning. Jag har en 5700PVRt
- Tryck på REC knappen och avkodningen börjar.
- (option...) Tryck på PÅ/AV knappen. Det kommer fram en fråga om du verkligen vill stänga av. Gör inget, låt den stå så.
//Michael
Postad 09 mars 2008 - 16:29
Om man har Com Hem, är det 5100PVRc HDMI som gäller eller är det någon annan box man skall köpa?
Var köper man lämpligtvis Topfield-boxar?
/Cirkus
Postad 09 mars 2008 - 16:36
Sedan kan man ju lägga till massa olika bra pogram tex byta EPG:n till något snyggare etc etc..
Postad 09 mars 2008 - 16:39
Låter väldigt trevligt!Jag har en Topfiled PVRc som jag använder till ComHem, trodde också på problem med uppdateringar men det har inte varit något problem. Tycker boxen är suverän.. Tar EPG från nätet så jag har 2 veckor frammåt i boxen vilket är smidigt.
Sedan kan man ju lägga till massa olika bra pogram tex byta EPG:n till något snyggare etc etc..
Vilken modell har du och var köpte du den?
Vad har du för hårddisk i din box?
Fungerar förresten växling mellan 16:9 och 4:3 bra med denna box utan bilden blir förvrängd med t.ex. tjocka ansikten i 4:3?
Min nuvarande Humax-box klarar detta perfekt med ett läge som kallas "Pillar Box". Jag har ställt in TV:n på "Widescreen" och boxen skickar alltid en widescreen-signal till TV:n. För 4:3-utsändningar lägger boxen själv på svarta kanter på bilden så att det blir rätt proportioner. Har Topfield också denna funktion?
/Cirkus
Postad 09 mars 2008 - 23:02
Köpt från tyskland
250Gb Samsung
Ang 16:9 och 4:3 så låter jag min Plasma sköta det.
DVS boxen triggarplasman ifall det är en 16:9 sändning som då gör att plasman växlar till 16:9, och när det inte är det går plasman till 4:3, gillar inte att köra så att det altid är16:9 från boxen och då svarta kanter vid 4:3 efterssom jag vill kunna zooma ibland etc när det är tex letterbox..
Har inga problem med 4:3 och 16:9 på det sättet jag kör idag.. Har en Pioneer plasma (ansluter via Scart)
Kör F.ö Smartwii cardsplitter mellan denna och en samsung "comhem" box 260 någonting heter den.. Funkar utan problem, även med uppdateringar.
Kan verkligen rekommendera en topfield, har kört ett antal andra boxar och med rätta Taps (extra program) går det inte att jämföra. smidigare, snabbare, mer funktioner etc...
Redigerat av wiped, 09 mars 2008 - 23:03.
Postad 14 mars 2008 - 07:47
I går kväll gjorde jag, efter att ha stängt av strömmen några minuter på boxen, en ny kanalsökning. Efter detta har nu 3:an och 5:an försvunnit!
Någon som har någon förklaring?
Postad 18 mars 2008 - 19:30
Jag provade att tvinga fram en filecheck till genom att dra ur strömkabeln, men ingen förbättring av innehållet. Finns det någon TAP som kan rädda innehållet, eller eventuellt PC-program om man flyttar disken till en PC.
Jag gissar att innehållet praktiskt sett är utom räddning? Eller?
/Bernt
Postad 18 mars 2008 - 23:38
TopfHDRW (Windows program)Finns det någon TAP som kan rädda innehållet, eller eventuellt PC-program om man flyttar disken till en PC.
Jag gissar att innehållet praktiskt sett är utom räddning? Eller?
Anslut disken till PCn, går bra via innehållet i en USB-Hårddisklåda. Går bra att låta disken sitta kvar i Toppyn, slipper skruva loss den.
PS. Jag har inte använt rädda funktionen i detta program, men kopierat filer åt båda håll och kört testfunktionen (version 0.19). Har däremot räddad en fil i en 4000 maskin med TFtool programmet. Det klarar även 5000 diskar, men jag skulle köra med TopfHDRW för 5000 diskar.
//Michael
Postad 20 mars 2008 - 20:11
TopfHDRW lyckades rädda ca en tredjedel av innehållet på hårddisken till fullständiga inspelningar. Ytterligare en del hittade den i små fragment som den inte lyckades sortera ihop och som jag inte heller tänker försöka mej på. Totalt sett anser jag att operationen lyckades

/Bernt
Postad 30 mars 2008 - 12:09
Jag funderar på att köpa en Topfield TF5100PVRc från NettoSat och vill gärna kolla upp att den svenska importören tar ansvar för dessa boxar om NettoSat skulle upphöra med sin verksamhet.
Annars kan jag nog lika köpa en box från Tyskland. Någon som har en bra firma att rekommendera? Hur fungerar det med garantin om boxen skulle gå sönder? Finns det på motsvarande sätt som i Sverige en importör som tar ansvar för garanti om återförsäljaren upphör med sin verksamhet eller inte har lust att laga boxen?
Cirkus
Postad 30 mars 2008 - 13:10
Postad 29 november 2009 - 22:55
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar