Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield Digitalboxar

633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 juli 2007 - 09:51

Fin1
  • Fin1
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Är sugen på att köpa en topfield antingen senaste 5100c eller 5200c till ComHem. Hur fungerar det för er som kör Topfield till Comhem. Fungerar förnyelsen av kortnycklar nu eller måste man föra över och uppdatera kortet i en gammal box? Missar ni i så fall inspelningar? Har ni upplevt andra problem eller vågar man beställa. Har en gammal Samsung box utan PVR funktion som inte är optimal... Behövs förresten någon ytterligare CAM eller är det bara att stoppa in sitt ComHem kort och köra?

Redigerat av Fin1, 27 juli 2007 - 09:54.

Postad 27 juli 2007 - 12:51

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Någon som hört något aktuellt om när TF7700HDPVR kommer ut?

Wow, äntligen något på gång. Dock väldigt lite info hos Topfield om denna box. Hittade mer här...
Topfield TF7700HDPVR - Topfield Europe Forum

Kolla in...
Postad bild

//Michael

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, att döma av bilderna ser den ju rätt så färdig ut, och att Topfield sätter ut den på hemsidan med tillägget "coming soon" betyder nog faktiskt att den kommer ganska snart. Topfield har ju (i alla fall inte tidigare) brukat prata om produkter långt innan de faktiskt kunnat levereras.

Det är säkert politiska faktorer snarare än tekniska som avgör releasedatum.

/P-O

Postad 24 augusti 2007 - 23:06

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Vart kan jag köpa en Topfield TF5100PVRc HDMI ?? Ska ha till Comhem om det går. Den som hittar den är bra.. jag har letat i två timmar. Bara hittat på finska där man inte fattar så mycket.

Mycket tacksam för svar..

Thomas

Redigerat av Blomman76, 24 augusti 2007 - 23:13.

Postad 26 augusti 2007 - 15:38

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Har varjefall hittat var man köper den men är det nödvändigt med HDMI ??

Postad 26 augusti 2007 - 16:08

Fin1
  • Fin1
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Det beror väl på vad man har för bildvisare, har läst på ett finskt forum att HDMI varianten haft problem med att knäppande ljud så många har fått lämna in boxen på service. Masterpiece varianten utan HDMI finns ju också för samma pris...

Vet någon om ComHems kortnyckel uppdateras automatiskt nu eller måste man fortfarande stoppa in kortet i gamla boxen med jämna mellanrum. Man vill ju inte riskera missa någon inspelning pga detta.

Postad 26 augusti 2007 - 16:13

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Oki tack för det snabba svaret. Är inne på compusat och försöker förstå mig på hur man beställer sen när det blir dax. Ska ringa och prata med Kjaerulff1 i malmö i morgon och fråga om några saker. Sen blir man nog en lycklig Topfield ägare

Postad 27 augusti 2007 - 12:02

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Man vill ju inte riskera missa någon inspelning pga detta.

Topfield kan spela in kodat och koda av vid titt (play). Så någon missad inspelning blir det inte om det är något strul med kortet/CAMen.

PS. Detta är en viktig parameter/funktionalitet att ha i beaktning vid köp av box. Speciellt om man kör Canal Digital via Satellit.

//Michael

Postad 27 augusti 2007 - 20:44

Fin1
  • Fin1
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Låter ju helt perfekt, då borde man ju kunna satsa på den här boxen ...

Postad 28 augusti 2007 - 10:48

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
kan man köra boxerkort i Topfield TF7700HDPVR?

Postad 28 augusti 2007 - 11:26

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, det är väl en satellitbox? Ingen vits att stoppa Boxerkort i en sån. Har väl snackats om en version för marknätet, men med tanke på att satellitversionen inte verkar ha släppts än så lär den inte dyka upp i brådrasket. Eller har jag missat något?
Menar du TF7000HD PVRt så är det i och för sig en markbox, men den har inga kortplatser och den är gjord för det australiensiska HD-systemet så den skulle bara funka på SD i Sverige.

Postad 28 augusti 2007 - 12:48

Unregistereda7124cf7
  • Unregistereda7124cf7
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, det är väl en satellitbox? Ingen vits att stoppa Boxerkort i en sån. Har väl snackats om en version för marknätet, men med tanke på att satellitversionen inte verkar ha släppts än så lär den inte dyka upp i brådrasket. Eller har jag missat något?
Menar du TF7000HD PVRt så är det i och för sig en markbox, men den har inga kortplatser och den är gjord för det australiensiska HD-systemet så den skulle bara funka på SD i Sverige.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok

jag tänkte ifall man kunde ha både CD och boxerkort i den, så man får TV3

Postad 28 augusti 2007 - 13:31

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, det är väl en satellitbox? Ingen vits att stoppa Boxerkort i en sån.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok

jag tänkte ifall man kunde ha både CD och boxerkort i den, så man får TV3

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, Boxer skickar ju bara ut sina koder via marknätet så det kan aldrig fungera i en ren satellitbox. Vill du ha TV3 tillsammans med CD i den boxen så får du ha kort från Viasat, samt naturligtvis allt annat som hör till för att kunna ta emot från ytterligare en satellit. (Med reservation för att jag inte har nämnvärd koll på hur det funkar med satellit)

Postad 26 september 2007 - 13:50

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
En snabbis - Topfield TF5000PVRt, är det bara att stoppa i ett boxerkort och köra eller måste man ha något mer? Ca-modul?

Postad 26 september 2007 - 14:45

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

En snabbis - Topfield TF5000PVRt, är det bara att stoppa i ett boxerkort och köra eller måste man ha något mer? Ca-modul?

<{POST_SNAPBACK}>

TF5000PVRt har inte inbyggd Viaccess så du behöver en CA-modul också.

/P-O

Postad 26 september 2007 - 18:58

manwhore
  • manwhore
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Okej, vad kostar en sådan, mellan tummen och pekfingret?

...och var hittar jag en sån?

Postad 27 september 2007 - 10:26

svegust
  • svegust
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Okej, vad kostar en sådan, mellan tummen och pekfingret?

...och var hittar jag en sån?

<{POST_SNAPBACK}>

Sök på "ca modul" (med dubbelfnutt "") på prisjakt.se så får du några ställen att köpa den från!
Kostar ca 500:-

Postad 09 oktober 2007 - 13:54

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Är det någon som har provat att spela in TV-program med s.k. dold Text-TV-text? Och sedan spela upp programmet varvid Text-TV-texten finns med? Jag har hört av en finsk bekant att det går, men jag vet inte vilken modell det var.

Postad 09 oktober 2007 - 21:59

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Är det någon som har provat att spela in TV-program med s.k. dold Text-TV-text? Och sedan spela upp programmet varvid Text-TV-texten finns med? Jag har hört av en finsk bekant att det går, men jag vet inte vilken modell det var.

Textning som inte ligger inbrännd i bilden är textTVtext. Denna spelas in, all text TV info. När du tittar på en sådan kanal så kan du välja vilket språk du vill att textningen skall vara på, det väls automatiskt det som du har valt i menyn.

Vid titt på inspelat material så kan man också välja språk, eller inget.

Text TV infon kommer också ut till TVn. Så om man vill så kan man stänga av textningen i boxen och slå på den på TVn. Då måste man dock veta vilken sida som textningen ligger på. På vissa TV så kan man t.ex. välja ljusstyrka för textningen.

Detta gäller TF4000PVR CoCI och vad jag vet även 5000 maskinerna (kan naturligtvis inte lova för alla olika versioner, men ser ingen anledning till att dom skulle ansträngt sig och göra detta annorlunda på någon modell).

//Michael

Postad 10 oktober 2007 - 05:23

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det funkar även på min box, men på vissa kanaler blir det en förskjutning i texten så att den inte matchar handlingen. Gäller bl.a. Animal Planet.
Det ser bra ut när du tittar på programmet direkt, men tittar du på inspelningen stämmer det inte.

Postad 21 oktober 2007 - 14:41

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Jag läste tidigare i tråden att det inte går att spela in analoga TV-sändningar på Topfield. Men Topfield 5000PVRt har en extra RF-ingång för analoga TV-sändningar. Vad har man för nytta av denna analoga ingång om man inte kan spela in kanalerna? Är det bara för att kunna ha boxen som kanalväljare för samtliga kanaler, inkl. de analoga?

Örjan

Postad 22 oktober 2007 - 01:36

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag läste tidigare i tråden att det inte går att spela in analoga TV-sändningar på Topfield. Men Topfield 5000PVRt har en extra RF-ingång för analoga TV-sändningar. Vad har man för nytta av denna analoga ingång om man inte kan spela in kanalerna? Är det bara för att kunna ha boxen som kanalväljare för samtliga kanaler, inkl. de analoga?

<{POST_SNAPBACK}>

Den har ingen kanalväljare och kan inte spela in analoga sändningar. Den ingång du talar om är en ren genomgång för RF-modulatorn.

Vill du ha den funktionen så får du nog kika på någon DVD-inspelare, lämpligen med hårddisk då. Där finns en hel del med både analog och digital tuner, men ofta bara en digital tuner och ofta bara för de fria kanalerna.

Postad 24 oktober 2007 - 10:39

joso07
  • joso07
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
En fråga som säkert är besvarad! Men hur gör man för att avkoda inspelade program nattetid? så man sedan kan föra över dessa till pc för vidare bearbetning. Jag har en 5700PVRt

Fins de någon som kan svara på detta!

lägger denna fråga i en annan tråd!!!!

Redigerat av joso07, 24 oktober 2007 - 17:33.

Postad 24 oktober 2007 - 21:59

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

En fråga som säkert är besvarad! Men hur gör man för att avkoda inspelade program nattetid? så man sedan kan föra över dessa till pc för vidare bearbetning. Jag har en 5700PVRt

- I PVR listan så markerar du dom inspelningarna du vill avkoda med den RÖDA-knappen. Det kommer att synas en siffra vid dom du markerat.
- Tryck på REC knappen och avkodningen börjar.
- (option...) Tryck på PÅ/AV knappen. Det kommer fram en fråga om du verkligen vill stänga av. Gör inget, låt den stå så.

//Michael

Postad 09 mars 2008 - 16:29

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en PVR-box till Com Hem och undrar om Topfield 5100PVRc HDMI fungerar bra med Com Hem? Denna box går att köpa från den svenska återförsäljaren Nettosat.se och det tyder på att den bör funka med Com Hem. Fast jag har ju läst en del i denna tråd om att det är problem med uppdatering av Com Hem:s programkort så man vet ju aldrig hur bra det funkar.

Om man har Com Hem, är det 5100PVRc HDMI som gäller eller är det någon annan box man skall köpa?

Var köper man lämpligtvis Topfield-boxar?

/Cirkus

Postad 09 mars 2008 - 16:36

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Jag har en Topfiled PVRc som jag använder till ComHem, trodde också på problem med uppdateringar men det har inte varit något problem. Tycker boxen är suverän.. Tar EPG från nätet så jag har 2 veckor frammåt i boxen vilket är smidigt.
Sedan kan man ju lägga till massa olika bra pogram tex byta EPG:n till något snyggare etc etc..

Postad 09 mars 2008 - 16:39

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Jag har en Topfiled PVRc som jag använder till ComHem, trodde också på problem med uppdateringar men det har inte varit något problem. Tycker boxen är suverän.. Tar EPG från nätet så jag har 2 veckor frammåt i boxen vilket är smidigt.
Sedan kan man ju lägga till massa olika bra pogram tex byta EPG:n till något snyggare etc etc..

Låter väldigt trevligt!
Vilken modell har du och var köpte du den?
Vad har du för hårddisk i din box?

Fungerar förresten växling mellan 16:9 och 4:3 bra med denna box utan bilden blir förvrängd med t.ex. tjocka ansikten i 4:3?
Min nuvarande Humax-box klarar detta perfekt med ett läge som kallas "Pillar Box". Jag har ställt in TV:n på "Widescreen" och boxen skickar alltid en widescreen-signal till TV:n. För 4:3-utsändningar lägger boxen själv på svarta kanter på bilden så att det blir rätt proportioner. Har Topfield också denna funktion?

/Cirkus

Postad 09 mars 2008 - 23:02

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Hr en 5200:a
Köpt från tyskland
250Gb Samsung

Ang 16:9 och 4:3 så låter jag min Plasma sköta det.
DVS boxen triggarplasman ifall det är en 16:9 sändning som då gör att plasman växlar till 16:9, och när det inte är det går plasman till 4:3, gillar inte att köra så att det altid är16:9 från boxen och då svarta kanter vid 4:3 efterssom jag vill kunna zooma ibland etc när det är tex letterbox..
Har inga problem med 4:3 och 16:9 på det sättet jag kör idag.. Har en Pioneer plasma (ansluter via Scart)

Kör F.ö Smartwii cardsplitter mellan denna och en samsung "comhem" box 260 någonting heter den.. Funkar utan problem, även med uppdateringar.

Kan verkligen rekommendera en topfield, har kört ett antal andra boxar och med rätta Taps (extra program) går det inte att jämföra. smidigare, snabbare, mer funktioner etc...

Redigerat av wiped, 09 mars 2008 - 23:03.

Postad 14 mars 2008 - 07:47

tiso001
  • tiso001
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Nu har min TF5700PVRt (ej HDMI) fått spatt tror jag. Det började för någon vecka sedan med att vissa kanaler (bl a 3 och 5:an) knappt gick att se på pga hackande bild. På vissa inspelade program kommer meddelandet "Sätt i programkortet" upp och uppspelningen hoppar fram 5-10 min. Försköker jag backa för att se det inspelade programmet från början, så hoppar den i alla fall fram ett antal minuter.

I går kväll gjorde jag, efter att ha stängt av strömmen några minuter på boxen, en ny kanalsökning. Efter detta har nu 3:an och 5:an försvunnit!

Någon som har någon förklaring?

Postad 18 mars 2008 - 19:30

B-N
  • B-N
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Efter ett strömavbrott så har innehållet på hårddisken blivit riktigt tillrört på vår Topfield 5510PVR. Den körde sin inbyggda filecheck när den startade igen, men något hade gått riktigt fel; All filer finns kvar men de är bara från 0 till 2 MB stora, altså i bästa fall några sekunder är kvar av varje inspelning. Detta stämmer också med mängden utrymme den anser är använt på disken; plötsligt är bara någon procent av disken utnyttjad.

Jag provade att tvinga fram en filecheck till genom att dra ur strömkabeln, men ingen förbättring av innehållet. Finns det någon TAP som kan rädda innehållet, eller eventuellt PC-program om man flyttar disken till en PC.

Jag gissar att innehållet praktiskt sett är utom räddning? Eller?

/Bernt

Postad 18 mars 2008 - 23:38

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Finns det någon TAP som kan rädda innehållet, eller eventuellt PC-program om man flyttar disken till en PC.

Jag gissar att innehållet praktiskt sett är utom räddning? Eller?

TopfHDRW (Windows program)

Anslut disken till PCn, går bra via innehållet i en USB-Hårddisklåda. Går bra att låta disken sitta kvar i Toppyn, slipper skruva loss den.

PS. Jag har inte använt rädda funktionen i detta program, men kopierat filer åt båda håll och kört testfunktionen (version 0.19). Har däremot räddad en fil i en 4000 maskin med TFtool programmet. Det klarar även 5000 diskar, men jag skulle köra med TopfHDRW för 5000 diskar.

//Michael

Postad 20 mars 2008 - 20:11

B-N
  • B-N
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen Michael!

TopfHDRW lyckades rädda ca en tredjedel av innehållet på hårddisken till fullständiga inspelningar. Ytterligare en del hittade den i små fragment som den inte lyckades sortera ihop och som jag inte heller tänker försöka mej på. Totalt sett anser jag att operationen lyckades ;) För säkerhets skull kopierade jag över det räddade till pc:n och formaterade sen om disken.

/Bernt

Postad 30 mars 2008 - 12:09

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Är det någon som vet vem som är svensk importör för Topfield digitalboxar?

Jag funderar på att köpa en Topfield TF5100PVRc från NettoSat och vill gärna kolla upp att den svenska importören tar ansvar för dessa boxar om NettoSat skulle upphöra med sin verksamhet.

Annars kan jag nog lika köpa en box från Tyskland. Någon som har en bra firma att rekommendera? Hur fungerar det med garantin om boxen skulle gå sönder? Finns det på motsvarande sätt som i Sverige en importör som tar ansvar för garanti om återförsäljaren upphör med sin verksamhet eller inte har lust att laga boxen?

Cirkus

Postad 30 mars 2008 - 13:10

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag har hört att Dilog i Kungsbacka skall ta över Topfield. Förut var det väl Kjaerullf1 i Danmark.

Postad 29 november 2009 - 22:55

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Jag har en TF 5100PVRc som jag har börjat få problem med, vet någon om det finns en serviceverkstad för Topfield i Sverige, helst i Stockholmsområdet?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.