Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX200 *

1232 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 juni 2006 - 22:03

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Panelskiftningar. :D
Något man får räkna med när man köper D5. ;)
Alla scener är gulare 1/3 del i din proj men du ser det extra tydligt i de ljusaste.
Kolla texten nästa gång ska du se att den skiftar på exakt samma sätt.

Tyvärr är det en del av vardagen med dessa projjar...
Driftsäkerhet och kvalitet är väl inte LCD's styrkor direkt. ;)

...men man får mycket upplösning för pengarna. ;)

@Marcus81:

Körde innan med Kjell & Companys billigaste 2meter Hdmi kabel. Det funkade kanon.
När jag nu istället kör med deras lite dyrare modell som är 10 meter lång så får jag upp:
SYNK ÄR UTANFÖR OMRÅDET PÅ HDMI [fh] 37kHz [fv] 290Hz.

Besvara du inte din egen fråga där?
Problemet kan ligga i att spelarens HDMI-signal är för svag men i detta fallet är det säkerligen kabeln som är boven i dramat. En Supra HDMI bör lösa dina problem. Kostar 900kr för 10m, och är en av de mest prisvärda kablar jag testat.

MVH
/Jakob

Postad 29 juni 2006 - 22:48

ZuqR
  • ZuqR
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kommer detta fästet passa?

http://www.fyndborse.....1Prodnr=10704

Postad 03 juli 2006 - 05:32

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Kommer detta fästet passa?

http://www.fyndborse.....1Prodnr=10704

<{POST_SNAPBACK}>

Detta fäste använder jag o det passar kanon, http://www.microstor...itemId=62062623

Postad 03 juli 2006 - 19:54

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Är det någon som kör den här projektorn med Harman/Kardon DVD 47??
Hur blir bilden med komponent/Hdmi?

Tack på förhand

Postad 04 juli 2006 - 12:07

Misu64
  • Misu64
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Står just nu med fingret på avtryckaren för att köpa en 200. Blir dock lite fundersam över scart rgb - komponent mottagning från digitalboxen. Fattar jag rätt när både bigscreen och component i sina recensioner i stort sett sänker denna signal? Grötig osv? Progrseiv verkade behövas?
Om så är fallet är lösningen då att köra via en dvd-recorder (om man hitar någon,alla sågas ju, hoppas på panasonicen som ännu inte blivit sågad!!)

Är väldigt tacksam för något klargörande då jag bra gärna skulle vilja ta mig ur min beslutsvånda och återgå till mitt normala liv

Postad 05 juli 2006 - 13:39

Unregistered35cc71da
  • Unregistered35cc71da
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag går i köptankarna på en sån här tx200, nu är det så att jag börjar blanda ihop hur jag ska koppla o vilka saker som funkar o så.

Jag har tänkt o köpa en Panasonic S97 o en sån här projje. Ska jag köra hdmi - hdmi mellan dom?

Följdfråga 1: Jag har räknat att det blir cirka 7 meter kabel som går åt för att göra kabeldragningen okej. Blir det problem med längden på en hdmi kabel då? Vad för typ av kabel ska jag köpa?

Följdfråga 2: HDCP, hur står det till med det? Ställer det till något mellan dom två maskinerna? Jag vill ju få ut så bra bild som möjligt.

Fråga 2: Jag vill sen koppla projektorn även till datorn, där har jag ett Ati radeon 9700 med vga o dvi utgång, dvi-utgången är upptagen till min tftskärm. Kan man få ut 720p / 1080i vga-vga? Ställer jag bara in upplösningen på Ati kontrollpanelen att sekundära skärmen ska mata 1280x720?

Fråga 3: Angående dukar, jag har kikat på en manuell kingpin duk (0,85Gain)? Jag har en ljus lägenhet med stora fönster i vardagsrummet och jag har satt upp Ikeas mörkläggningsgardiner, bör jag har en med låg gain för att få bättre svärta som den duken? Eller vilken är den bästa? Jag har även cirka 3.6m från soffa till väggen där duken kommer sitta.

Många frågor, men just nu snöar det i skallen efter läst en massa foruminlägg för att reda ut hur jag ska koppla allt o nu fattar jag mindre.I stora drag, jag vill få ut bästa bildkvalité från dvspelare och dator.

Postad 05 juli 2006 - 13:51

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Vad heter mörkläggningsgardinen på ikea och finns den kvar? Kollade på internetsidan men hittade inget där.
:)

tack på förhand!

Postad 05 juli 2006 - 13:59

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Vad heter mörkläggningsgardinen på ikea och finns den kvar? Kollade på internetsidan men hittade inget där.
:)

tack på förhand!

<{POST_SNAPBACK}>

Den heter "Tupplur", tror inte att den finns på ikea.se men den finns på varuhusen.

Postad 09 juli 2006 - 22:51

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Vart kan man köpa projjen till bäst pris med bra garantier? Hembioconsult har u bra garantier vad jag vet. Men priset är kanske lite väl högt. Borde man inte kunna hitta billigare?

Postad 10 juli 2006 - 12:08

Bratwurst
  • Bratwurst
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0

Vart kan man köpa projjen till bäst pris med bra garantier? Hembioconsult har u bra garantier vad jag vet. Men priset är kanske lite väl högt. Borde man inte kunna hitta billigare?

<{POST_SNAPBACK}>

BRL säljer den ju med en extra lampa, det är ju en slags garanti :)

Ps. Skulle inte du köpa plasma?

/Tobbe

Postad 10 juli 2006 - 17:45

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

BRL säljer den ju med en extra lampa, det är ju en slags garanti :rolleyes:

Ps. Skulle inte du köpa plasma?

/Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, hade faktist tänkt det i början, men sen så kikade jag på projektorer och såg att de låg i samma prisklass. Det verkar som ett säkrare val då jag är rädd för inbränningar osv...

Postad 13 juli 2006 - 18:02

Unregistered218a4a75
  • Unregistered218a4a75
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Hej! Vet ngn varför det står i instruktionsboken att man skall stänga av den med knappen på baksidan?
Nu har jag flyttat den högre upp så det börjar bli bökigt att stänga av den hela tiden. Hur gör ni? Har ni den på stand by hela tiden? Varför står det att man borde stänga av den helt?

Postad 16 juli 2006 - 04:09

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
Säker på att du inte läst fel? :)

Sida 10, något förenklat:
Steg 1-2: Stäng av med fjärrkontrollen(lägg märke till att en lampa börjar blinka).
Vid behov:
Steg 3: Vänta tills lampan slutat blinka och bryt sedan strömmen.
Steg 4: Dra ur sladden.

Postad 16 juli 2006 - 12:06

brunben
  • brunben
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Panelskiftningar.  :lol:
Något man får räkna med när man köper D5.  :)
Alla scener är gulare 1/3 del i din proj men du ser det extra tydligt i de ljusaste.
Kolla texten nästa gång ska du se att den skiftar på exakt samma sätt.

Tyvärr är det en del av vardagen med dessa projjar...
Driftsäkerhet och kvalitet är väl inte LCD's styrkor direkt.  ;)

...men man får mycket upplösning för pengarna.  :D

@Marcus81:

Okeeeeeeejjj..., men vafaaan... hade jag bara OTUR att jag fick en projje med panelskiftningar.., eller är det ngt som är vanligt? Har aldrig hört det nämnas varken här på forumet eller i några som helst recensioner...., man vill ju förfan inte ha en halv vit oc´h en halv gul bild..., det är inget som man kan göra en reklamation över?

Postad 18 juli 2006 - 13:51

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
tja!

Nu hade jag tänkt slå till på denna, men jag undrar vilka kablar jag behöver för det är en djungel för mig.

Jag hade tänkt att köpa en ny dvd, en Pioneer DV-696AV-K och köra på. Har bra erfarenheter av Pioneer, säkert kort tror ni? Har även en dator med DVI-kort som ska kopplas in

I framtiden ska jag också köpa en boxer för köra digital-tv ifrån. Alltså är det 3 källor Dator, TV, och Dvd som ska kopplas in.

Vore superhygglo om någon kunde berätta vilka kablar jag ska ha för att få det att fungera så bra som möjligt.

Sista frågan. var köper jag bra och billig duk? Måste inte vara motordrivet.

Postad 18 juli 2006 - 13:55

Unregistered38661
  • Unregistered38661
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Om nu efterföljaren till tx-200 kommer i September så är det frågan vad som händer med priset på 200:an. Hur har det sett ut historiskt med priserna när en ny modell lanserats?

Postad 18 juli 2006 - 15:05

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0

Okeeeeeeejjj..., men vafaaan... hade jag bara OTUR att jag fick en projje med panelskiftningar.., eller är det ngt som är vanligt? Har aldrig hört det nämnas varken här på forumet eller i några som helst recensioner...., man vill ju förfan inte ha en halv vit oc´h en halv gul bild..., det är inget som man kan göra en reklamation över?

Om man har hört talas om det eller inte beror väl till stor del vart man fått sin info ifrån...
Jag vet flera som tagit upp det, däribland jag själv. Om man behöver stå ut med det beror helt och hållet på hur stor avvikelsen är. Jag vet folk som fått sina D5:or utbytta pga extrem färgskiftning, (ca 2000K i temp.). Jag har ingen aning om hur stor avvikelse du har. Ta kontakt mad din butik och se om de kan hjälpa dig. Svenska disten av Hitachi är mycket bra att ha och göra med, frågan är bara om du köpt den via dem?

...och ja, panelskiftningar på LCD (speciellt D5) är mycket vanligt.

MVH
/Jakob

Postad 18 juli 2006 - 18:50

Assman
  • Assman
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Har jag rätt nu?

Dator = VGA-kabel
DVD = HDMI-kabel
TV = COMPONENT-kabel

?

Redigerat av Assman, 18 juli 2006 - 18:51.

Postad 18 juli 2006 - 19:33

Toby
  • Toby
  • Beroende

• 1 091 inlägg
  • 0

Har jag rätt nu?

Dator = VGA-kabel
DVD = HDMI-kabel
TV = COMPONENT-kabel

?

<{POST_SNAPBACK}>

Av det jag har läst mig till här på forumet (har ingen egen proj) så skulle jag säga JA;

Datorn är nog bäst att koppla in med VGA och köra så pixelmappat (1280x720) som man bara kan. Den bästa signalen (HDMI) vill du ju spara till DVD-spelaren så där gör den sig bäst skulle jag säga.

Angående TV:n så är det superbra om din digitalbox har komponentingång så att du kan köra med den. Annars får du väl använda RBG-scart och ha en adapter så att den går in i projjen. Om digitalboxen däremot (mot förmodan) skulle ha en HDMI-utgång så får du väl köpa en liten HDMI switch så att du kan välja mellan att se på TV eller DVD på projjen.

Vet inte om du blev så mycket klokare men sammanfattningsvis så har du tänkt rätt enligt mig.

Lycka till!

Postad 18 juli 2006 - 21:10

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Har jag rätt nu?

Dator = VGA-kabel
DVD = HDMI-kabel
TV = COMPONENT-kabel

?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag som kör HTPC kör ju givetvis Dator=HDMI (DVI->HDMI), har ju heller inget behov då av en extern DVD-spelare, MEN, hade jag varit du så hade jag nog kanske provat att köra DVI->HDMI från datorn och component från DVD, men det är ju du som ska ha det så..

Postad 19 juli 2006 - 07:39

BooliBoo
  • BooliBoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Om nu efterföljaren till tx-200 kommer i September så är det frågan vad som händer med priset på 200:an. Hur har det sett ut historiskt med priserna när en ny modell lanserats?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte det kommer att hända så mycket. Kanske går ner 500:- inte mer. De behöver ju inte sänka mer eftersom de nya kommer kosta iaf 20.000 om de nu får nya 1080 paneler. Men detta är vad jag tror.

Postad 19 juli 2006 - 11:05

BooliBoo
  • BooliBoo
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har funderingar själv om jag skall välja denna projektor eller Sanyos Z4. Man hör olika av alla och i test så är de likvärdiga men om det är så så lutar det åt en Hitachi eftersom deras lampa är riktigt billig jämnfört med de andra konkurenterna.

Postad 19 juli 2006 - 22:08

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Jag blev inte vidare klok på tolkningarna av lens shiften och ännu mindre av Pacmans bild, så jag gjorde ett litet test själv och kom fram till följande:

Vid max lens shift nedåt kan mitten av en 129 cm hög bild placeras ungefär 105 cm nedanför mitten av linsen. Detta innebär att bildens höjd kan justeras ungefär 1,25 gånger bildhöjden nedåt.

Manualens illustration bör därmed tolkas som att centrum av bilden kan flyttas tre kvarts bildhöjder i vardera höjdled.

Om detta är samma sak som pacman och övriga försökt säga hela tiden, så är det hög tid att ni går en kurs i att vara tydligare  :unsure:

För att illustrera det hela bättre har jag stulit pacmans bild och modiferat den enligt följande:

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Jag blir fortfarande inte klok på hur mycket man kan flytta bilden med lens shift. Stämmer ovanstående?

Jag kommer att takmontera och ska ha 400 cm till duk. Om linsen är 10 cm från tak, kan jag då använda lens shift för att projicera bilden 40 cm från tak? (projiceringsstorlek 200x112 cm)

Redigerat av Unregistered2f34c133, 19 juli 2006 - 22:09.

Postad 20 juli 2006 - 09:29

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Jag blir fortfarande inte klok på hur mycket man kan flytta bilden med lens shift. Stämmer ovanstående?

Jag kommer att takmontera och ska ha 400 cm till duk. Om linsen är 10 cm från tak, kan jag då använda lens shift för att projicera bilden 40 cm från tak? (projiceringsstorlek 200x112 cm)

<{POST_SNAPBACK}>

Om bilden stämmer så är svaret nej, 25% av 112 får jag till 28, så du får alltså bilden 38cm från taket, iofs inte så mycket skillnad mot dina 40 :unsure:

Men 10cm från tak låter lite, hur har du tänkt montera den?

Postad 20 juli 2006 - 11:04

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hade tänkt mig Vogel´s 4010 så det blir väl uppåt 20 cm vilket borde fungera.

Så du använder ingen keystone-korrigering själv?

Postad 20 juli 2006 - 11:32

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hade tänkt mig Vogel´s 4010 så det blir väl uppåt 20 cm vilket borde fungera.

Så du använder ingen keystone-korrigering själv?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, bara kört med lensshiften, men jag har ställt min på en tv-hylla från IKEA, observatör tror jag den hette. Ska dock byta den då jag inte riktigt tyckte att den var snygg nog...

Postad 24 juli 2006 - 04:09

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0

...
Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det korta svaret:
Jag räknade lite fel när jag modiferade pacmans illustration. Det skall vara 33% istället för 25%.
Jämför man nu med din tänkta placering innebär det följande:
112 cm * 0,33 = 36,96 cm
Placerar du linsen 10 cm från tak så hamnar alltså bildens överkant vid maximal lens shift 46,96 cm från taket.

Det långa svaret: (Egentligen bara redovisning av uträkning för att undvika framtida missförstånd)

Såhär ser det ut hos mig om jag drar lens shift helt i botten:

Nedre bildkant: 13 cm från golv
Övre bildkant: 144 cm från golv.
Linsmitt: 187 cm från golv.

Om man drar bort de 13 cm från golvet innebär det alltså följande:

Bildens överkant: 131 cm från golv
Linsens mitt: 174 cm från golv.

Uträkning:
174/131=1,328

Vid utzoomning för att kunna kontrollräkna på lite enklare tal fås följande mätvärden:

Nedre bildkant: 54 cm från golv
Övre bildkant: 154 cm från golv
Linsmitt: 187 cm från golv

Kontrolluträkning:
(187-54=133)/(154-54=100) = 1,33.

Bilden är alltså FEL.
Borde vara 33% istället för 25%

Redigerat av Bertilsson, 24 juli 2006 - 04:12.

Postad 24 juli 2006 - 05:39

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

Blir en TX200 så snart projektorns pris och saldot på projektorsparkontot möts. Vad tror ni om framtida prissänkningar? Är trehundran på gång snart?

Postad 24 juli 2006 - 09:28

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Tror inte det kommer bli nån större prissänkning innan december/januari, men det är vad jag tror.

Postad 25 juli 2006 - 12:21

Unregistered42654
  • Unregistered42654
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Hur har ni ställt in era menyinställningar för bästa bild på eran PJ-TX200? Köpte mig en igår och skulle vilja ha lite hjälp med detta.

Redigerat av Unregistered42654, 26 juli 2006 - 09:23.

Postad 26 juli 2006 - 10:37

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Köp en DVE och justera dina egna värden.
Alla projektorer får helt olika förutsättningar i olika rum med olika spelare. Därför är det omöjligt att köra "andras" värden och få det rätt. En kalibreringsskiva som DVE kommer ge dig möjligheter att få rätt på massor av parametrar hela vägen från källan (dvd-spelaren) via kablaget till displayen (projjen). Dessutom till ett mycket rimligt pris. Bättre och mer prisvärd investering finns inte.

MVH
/Jakob

Postad 26 juli 2006 - 15:24

Unregistered42654
  • Unregistered42654
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Provat The calibrator?

Postad 26 juli 2006 - 16:50

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

• 757 inlägg
  • 0
Jepp!

Den funkar, men den är långt ifrån lika bra.
Betydligt enklare och inte lika genomtänkt.
Inte ens delux varianten kommer upp i DVE's standard.

AIVA kan vara ett bra komplement, samt såklart, DVE professional, men det är kanske lite over the top för vardagsanvändaren.

MVH
/Jakob

Postad 27 juli 2006 - 08:08

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Tror inte det kommer bli nån större prissänkning innan december/januari, men det är vad jag tror.

<{POST_SNAPBACK}>

Du trodde fel. Tyvärr är det Pixmania som sänkt.

Men om man beställer mot postförskott så eliminerar man iallfall ett par strulfaktorer.

Postad 27 juli 2006 - 14:03

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Jo men jag räknar inte in luffaraffärer, utan seriösa företag.

Postad 27 juli 2006 - 14:09

sebastianj
  • sebastianj
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
är rätt sugen på den där... men så får man ju inte pengar än på en månad..
hur är pixmania? dom lovar en väldig massa fina saker på sin webplats verkar det som... får väl ta och göra en liten forumsökning efter det här. Jag mailade dem angående vad de har för policy/garanti gällandes projektorer. Jag fick som svar att jag har garanti från tillverkaren i ett år. Hur nu det ska tolkas vete katten. Några tankar? Skulle kanske ha frågat specifikt om lampa.

Postad 27 juli 2006 - 14:24

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0

är rätt sugen på den där... men så får man ju inte pengar än på en månad..
hur är pixmania? dom lovar en väldig massa fina saker på sin webplats verkar det som... får väl ta och göra en liten forumsökning efter det här. Jag mailade dem angående vad de har för policy/garanti gällandes projektorer. Jag fick som svar att jag har garanti från tillverkaren i ett år. Hur nu det ska tolkas vete katten. Några tankar? Skulle kanske ha frågat specifikt om lampa.

<{POST_SNAPBACK}>

Om lampan inte uppfyller specifikationen kan du alltid reklamera den, se även följande tråd:
https://www.minhembi...t=0&searchtime=

Postad 27 juli 2006 - 15:28

sebastianj
  • sebastianj
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
tack... men läste på lite om pixmania här i forumet, tur det B) De verkar inte vara kul att ha och göra med om produkten strular... så då spelar det ju ingen roll vilken garanti de har.

Blir nog PIPRO. Någon som har erfarenhet av dem? Verkade schysst vid mailkontakt.

Postad 27 juli 2006 - 15:39

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Det är ju bara vid DOA som du behöver skicka tillbaka projektorn till ÅF. Senare garantiärenden tas om hand i Sverige.

(Dead on arrival)

Postad 27 juli 2006 - 18:37

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Blir nog PIPRO. Någon som har erfarenhet av dem? Verkade schysst vid mailkontakt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har nyss köpt min TX200 från Pipro och är jättenöjd. 12.500kr inkl frakt. Ett stort plus för att man kan snacka med dem via MSN om man vill.

Postad 28 juli 2006 - 14:54

Unregistered42654
  • Unregistered42654
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Finns det inte någon meny där man kan ställa in färgvärden låg, medium och hög? Jag hittar bara låg och hög. Finns det inte en inställningsmeny som ser ut som en EQ?

Postad 28 juli 2006 - 22:39

Misu64
  • Misu64
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte min 200 och en panasonic dvd från hifidiscount.net i Tyskland. Betalade 1 330 euro + 50 i frakt (inkl försäkring) med en extra lampa (1119 euro idag för enbart projjen). Blev en tia dyrare pga att jag betalade till upc vid leverans. Kan inget annat än säga gott om hifidiscount, än så länge.... Jag skickade mail till ett antal butiker (screenmaxx mm) och hifidiscount var de enda som svarade snabbt på mina mail (engelska). Ja de är de enda som svarat överhuvudtaget.
Enligt kundsidor i tyskland har de väldigt bra renomé.

Tre dagar efter efter beställningen var grejorna på plats. Garantin på lampan var iofs bara tre mån eller 5-600 timmar men jag hoppas om den går så gör den det ganska så snart. Har desutom en extra lampa på reserv.

Manualen var på norska + en massa andra språk. Glädjande nog fick jag svensk manual till dvd:n.

Ja det var bara lite tips från en som är MYCKET nöjd med detta företag. Om sedan det är nåt fel på grejorna (funkar iaf i mitt provisoriska tittande) så är det väl inte deras fel. Hoppas de står för detta i så fall men jag känner mig inte speciellt orolig...

Postad 28 juli 2006 - 23:49

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Finns det inte någon meny där man kan ställa in färgvärden låg, medium och hög? Jag hittar bara låg och hög. Finns det inte en inställningsmeny som ser ut som en EQ?

Bild->Färgtemp->Personlig-1(1-4, välj nån av dem)->Välj färgreferens->Där kan du sen ställa in Låg Medium och Hög i en EQ-liknande meny..

Postad 29 juli 2006 - 01:07

sebastianj
  • sebastianj
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Köpte min 200 och en panasonic dvd från hifidiscount.net i Tyskland. Betalade 1 330 euro + 50 i frakt (inkl försäkring) med en extra lampa (1119 euro idag för enbart projjen). Blev en tia dyrare pga att jag betalade till upc vid leverans. Kan inget annat än säga gott om hifidiscount, än så länge.... Jag skickade mail till ett antal butiker (screenmaxx mm) och hifidiscount var de enda som svarade snabbt på mina mail (engelska). Ja de är de enda som svarat överhuvudtaget.
Enligt kundsidor i tyskland har de väldigt bra renomé.

Tre dagar efter efter beställningen var grejorna på plats. Garantin på lampan var iofs bara tre mån eller 5-600 timmar men jag hoppas om den går så gör den det ganska så snart. Har desutom en extra lampa på reserv.

Manualen var på norska + en massa andra språk. Glädjande nog fick jag svensk manual till dvd:n.

Ja det var bara lite tips från en som är MYCKET nöjd med detta företag. Om sedan det är nåt fel på grejorna (funkar iaf i mitt provisoriska tittande) så är det väl inte deras fel. Hoppas de står för detta i så fall men jag känner mig inte speciellt orolig...

<{POST_SNAPBACK}>

hur blev det med moms och så? Enligt deras sida så är det ju bara tysk moms inräknad i priset...

Postad 29 juli 2006 - 01:12

Unregistered2f34c133
  • Unregistered2f34c133
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tyskland är med i EU och då betalar man moms endast där.

Postad 29 juli 2006 - 01:17

sebastianj
  • sebastianj
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Aa, det är uppfattat ;)

Postad 29 juli 2006 - 11:35

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2 077 inlägg
  • 0

AIVA kan vara ett bra komplement, samt såklart, DVE professional, men det är kanske lite over the top för vardagsanvändaren.

MVH
/Jakob

<{POST_SNAPBACK}>

AVIA är inte speciellt bra - den harfel nivåer på blacklevel (är dessutom endast på NTSC).

PeterFinzel kan vara ett bra alternativ för PAL värden - Calibrator kan inte jämföras mot DVE och de andra...

mvh

/Pär

Postad 29 juli 2006 - 13:49

Daniel86
  • Daniel86
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Hej!

Vad är det för DVD som folk pratar om som man kan ställa in projektorn optimalt??
Vart kan man få tag på den? Finns på nätet kanske?

Tackar för svar

Mvh Daniel

Postad 29 juli 2006 - 18:08

Nice
  • Nice
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Finns på Discshop bl a.

Discshop - Digital video essentials

Postad 30 juli 2006 - 09:38

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Eller mycket billigare på tex www.axelmusic.com :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.