Gamertag: Cthugha76
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. Kinect) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(38)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB - Day One Edition (inkl. Kinect + FIFA 14) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB 2014
(Spelkonsoler)
|
8
|
(114)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 15 + Forza 5) - Nordic Day One Edition
(Spelkonsoler)
|
7
|
(10)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 500GB (inkl. FIFA 16) 2015
(Spelkonsoler)
|
7
|
(8)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(26)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 2TB
(Spelkonsoler)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One S 500GB (inkl. FIFA 17)
(Spelkonsoler)
|
7
|
(12)
|
Inga priser |
Xbox One S (450 inlägg)
|
6 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Xbox One S, UHD Blu-ray spelare från $299 (87 inlägg)
|
8 år sedan |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Snuvad på xbox one + kinect på teknikproffset (14 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 04 March 2014 - 11:35
Postad 04 March 2014 - 11:44
Har just fått ordning på min migrerade xbox-profil (efter 2½ veckors strulande med deras support) så testar gärna uppdateringen nu
Lägger till dig och Bengan ikväll, men som sagt det är ingen garanti att ni får beta access, det verkar vara lite slumpat. Postar igen när jag har skickat in allas gamertags ikväll!
Postad 04 March 2014 - 12:19
Postad 04 March 2014 - 12:49
Jag såg häromdagen att jag fått två mail om access till betan också. Var lite trött o fattade ej vad jag skulle göra så struntade i det men slog mig nu att jag såklart skulle slå in koden som när man köpt extra material till spel...jaja känns lite onödigt att hoppa med nu. Litar på att Maccswe mfl har gjort ett bra testjobb :-)
Är koden personlig?
Annars får du gärna skicka över en till mig!
Postad 04 March 2014 - 13:10
Är koden personlig?
Annars får du gärna skicka över en till mig!
Fick två jag med, gav ena till en polare men dom verkar tyvärr vara kopplade till gamertagen.
Jag såg häromdagen att jag fått två mail om access till betan också. Var lite trött o fattade ej vad jag skulle göra så struntade i det men slog mig nu att jag såklart skulle slå in koden som när man köpt extra material till spel...jaja känns lite onödigt att hoppa med nu. Litar på att Maccswe mfl har gjort ett bra testjobb :-)
Fast onödigt är det inte =)
Det kommer ju komma fler uppdateringar och betor inom kort och med nästa så kommer förhoppningsvis lite roligare saker som utökat DLNA stöd samt support för extern HDD. Man kan alltid unsubscriba till betan om man inte längre vill delta.
Jamen precis, du slår in koden på samma sätt som när du har köpt live eller liknande, då laddas en app ned som du startar och där ansöker man om betan. Det är alltså inte garanterat att man är med i betan enbart pga att man har fått en betakod.
Jajemen har skrivit mycket i betaforumet om förbättringar och även fått svar från admin på många bra saker som dom ska ta vidare för framtida uppdateringar.
Postad 04 March 2014 - 13:44
Postad 04 March 2014 - 14:43
Den strömmar i 1280x720, 30 fps, ~2.5 Mbps jämfört med PS4ans 960x540, 30 fps ~1.7 Mbps
Other notes:
- Archiving is enabled.
- Can see chat and viewer stats without displaying them on stream.
- Will not broadcast audio from party chat.
Redigerat av Unregistered6810b893, 04 March 2014 - 14:44.
Postad 04 March 2014 - 15:09
Någon har analyserat XOnens twitchström:
Den strömmar i 1280x720, 30 fps, ~2.5 Mbps jämfört med PS4ans 960x540, 30 fps ~1.7 Mbps
Other notes:Ser bra ut inför Titanfall.
- Archiving is enabled.
- Can see chat and viewer stats without displaying them on stream.
- Will not broadcast audio from party chat.
Åhå, riktigt trevligt faktiskt!
Läste något liknande för ett tag sedan från Twitch som hade yttrat sig och sagt att anledningen till att det dröjer för appen till xbox one är för att dom ville lägga ned tid på den och verkligen göra det så bra som möjligt. Och det verkar ju onekligen löna sig =)
Fick du en beta förresten? Visst var det dig ju anmälde på forumet för någon vecka sedan?
Postad 04 March 2014 - 20:49
Postad 04 March 2014 - 20:56
Postad 04 March 2014 - 21:22
Din länk funkar nu...
ska boota och se om jag får en uppdatering då också hihi
Postad 04 March 2014 - 21:30
Kan tillägga att med en bra kurs på Euro med Mastercard blev det inte mer än 205 kr (gratis frakt).
Det vart lite konstigt när jag beställde via mobilen precis, ser ju fult ut att jag har min adress på Wallstreet men shipping adress är i Sverige?
Postad 04 March 2014 - 21:34
Det vart lite konstigt när jag beställde via mobilen precis, ser ju fult ut att jag har min adress på Wallstreet men shipping adress är i Sverige?
Jag tog ett annat kort än det jag har registrerat för köp i US Store, annars stod det en adress i Los Angeles.
Postad 04 March 2014 - 22:03
En sak förvånade mig dock (speciellt då konsolen ges ut av ett mjukvaruföretag). Jag tryckte igång en nerladdning av killer instinct och kom genast på att jag behövde bandbredden till något annat. Men jag kunde inte komma på hur man pausar (eller avbryter) en pågående nerladdning. Går det inte för tillfället? I så fall är det något som kommer med nästa uppdatering?
Postad 04 March 2014 - 22:07
Gå till "my games and apps", välj sedan spelet du laddar ned och sedan ska du kunna välja där om du vill pausa eller avbryta.
Postad 04 March 2014 - 22:45
Jag tog ett annat kort än det jag har registrerat för köp i US Store, annars stod det en adress i Los Angeles.
Jag har bara ett visakort.. aja håller tummarna :-)
Postad 05 March 2014 - 05:55
Och här är listan på vad som den innehåller.Ny är march update släppt!
http://majornelson.c...ling-out-today/
Postad 05 March 2014 - 06:19
Fick precis en bekräftelse på att jag kommer att få min headsetadapter levererad till mig på torsdag (beställde igår från spanska MS store då de var den enda som hade i lager). Nu är det bara surround-ljudet som saknas!
Försökte beställa från spanska MS-store men fick upp ngt fel precis när jag hade skrivit i adress m.m och att jag skulle kontakta kundtjänst
Btw när man har boxen i instant-on kommer den automatiskt fixa uppdateringen isåfall?
Redigerat av La Cucaracha, 05 March 2014 - 06:20.
Postad 05 March 2014 - 06:31
Postad 05 March 2014 - 07:33
Nu har jag dock slagit på boxen men det har inte kommit något än iaf.
Postad 05 March 2014 - 07:35
Fick precis en bekräftelse på att jag kommer att få min headsetadapter levererad till mig på torsdag (beställde igår från spanska MS store då de var den enda som hade i lager). Nu är det bara surround-ljudet som saknas!
Hur skickar dom grejerna, kommer det med posten i Sverige? Hatar när saker kommer med dhl och liknande som man sen får åka och hämta ut. Fick iaf genom min beställning på adaptern nu
Postad 05 March 2014 - 08:27
Någon som testat nya uppdateringen än?
Postad 05 March 2014 - 09:02
Anmälde mig för länge sen men ej hört något.
Någon som hört något?
Postad 05 March 2014 - 09:42
Project spark betan är igång på xbox one...
Någon som hört något?
Jag fick en inbjudan till WIndows 8 versionen för ett tag sen. Förhoppningsvis kan man använda den beta-nyckeln.
(Anmälde mig den 6 Januari; fick nyckeln den 14 Januari)
Edit: Snyggt att de fixade 50hz via mjukvara. Trodde det skulle vara djupare ner i hårdvaran.
Redigerat av Unregistered6810b893, 05 March 2014 - 09:45.
Postad 05 March 2014 - 09:45
Jag prövade igår med min betanyckel, men ja det var rätt avancerat :-PProject spark betan är igång på xbox one...
Någon som hört något?
Jag fick en inbjudan till WIndows 8 versionen för ett tag sen. Förhoppningsvis kan man använda den beta-nyckeln.
Du ska regga nyckeln på deras sida först bara, sen funkar det på One.
Postad 05 March 2014 - 09:45
Hur skickar dom grejerna, kommer det med posten i Sverige? Hatar när saker kommer med dhl och liknande som man sen får åka och hämta ut. Fick iaf genom min beställning på adaptern nu
De skickar via UPS så jag förväntar mig leverans till dörren.
Den befinner sig just nu i Tyskland iaf!
Postad 05 March 2014 - 09:49
Edit: Snyggt att de fixade 50hz via mjukvara. Trodde det skulle vara djupare ner i hårdvaran.
Så koppla in tv'n via xboxen ska inte hacka längre eller vad den gjorde tidigare?
Postad 05 March 2014 - 10:02
Så koppla in tv'n via xboxen ska inte hacka längre eller vad den gjorde tidigare?
Du ska kunna välja 50hz i settings ja, men då hackar allt annat som inte är tv antar jag,då spel och alltannat är 60hz
Postad 05 March 2014 - 10:05
Du ska kunna välja 50hz i settings ja, men då hackar allt annat som inte är tv antar jag,då spel och alltannat är 60hz
Så här står det:
- 50Hz fix – users can set the Live TV app to display at 50Hz for full or fill modes
Postad 05 March 2014 - 10:07
Det funkar nog bara smärtfritt i fullscreen, i snaped läget får du välja om det ska hacka eller.om spelet ska köra 50hz också, det går ju inte köra båda. Detta är ju eg inget problem å usa har 60hz på sina tvsändningar. Vi andra med pal krånglar ju bara till original planenSå här står det:
Så undrar hur de löser när spelet är i 60hz och appen kör i 50hz?
- 50Hz fix – users can set the Live TV app to display at 50Hz for full or fill modes
Postad 05 March 2014 - 10:14
De skickar via UPS så jag förväntar mig leverans till dörren.
Den befinner sig just nu i Tyskland iaf!
Ok, piss för oss som jobbar på dagarna
Hur lång tid tog det innan dom skickade adaptern från beställning btw?
Postad 05 March 2014 - 10:22
Ok, piss för oss som jobbar på dagarna
Hur lång tid tog det innan dom skickade adaptern från beställning btw?
Beställde i måndags mitt på dagen, blev skickad igår kväll och leverans imorgon under dagen.
Så här står det:
Inställningarna för 50hz görs under tv-delen så jag antar att den växlar beroende på vad man kör. Att ha 60Hz i snapläge gör inget, märks så lite ändå.
Postad 05 March 2014 - 10:43
Sen meddelade dom att det inte kommer dröja länge innan vi kommer att få tillgång till nästa beta. Ska bli väldigt intressant och se vad den kommer innehålla. Förhoppningsvis ser vi stöd för extern hdd, lite bättre DLNA stöd osv.
Postad 05 March 2014 - 10:56
Postad 05 March 2014 - 11:00
Låter ju som att 50Hz är begräsnat till vissa appar? Borde ju innebära att spelen fortfarande går i 60 Hz? Sen har ju inte jag någon One men det är iaf vad jag utläser från formuleringen.Så här står det:
Postad 05 March 2014 - 12:07
Låter ju som att 50Hz är begräsnat till vissa appar? Borde ju innebära att spelen fortfarande går i 60 Hz? Sen har ju inte jag någon One men det är iaf vad jag utläser från formuleringen.
Jo, men på One kan du köra apparna i 'Snap-mode'. Vilket gör att de visas samtidigt som spelen.
Men som Bergan säger, man märker nog inte om TV:n kör i 60hz när den är i Snap-mode. Bilden lär inte vara så stor ändå.
Postad 05 March 2014 - 14:26
50Hz fungerar perfekt. Byter du till ett spel så blir det 60Hz. Kör du snap så har du den Hz som visas i det "stora" fönstret, inte det du gör snap på.
Dolby Digital via optisk (äntligen surroundljud via headsetet) fungerar perfekt. Bara adaptern som saknas så kan vi börja prata med!
Får prova mer ikväll när grabben och frugan lagt sig.
Postad 05 March 2014 - 14:31
Fick uppdateringen för ca en timme sedan. Provade det viktigaste för mig.
50Hz fungerar perfekt. Byter du till ett spel så blir det 60Hz. Kör du snap så har du den Hz som visas i det "stora" fönstret, inte det du gör snap på.
Dolby Digital via optisk (äntligen surroundljud via headsetet) fungerar perfekt. Bara adaptern som saknas så kan vi börja prata med!
Får prova mer ikväll när grabben och frugan lagt sig.
Hänger inte riktigt med på det här med Hz:en, vad och varför ändrar du hz? Har inte ändrat hz på min, borde man det och varför?
Postad 05 March 2014 - 15:00
Kör du tex tv box på ingången så ligger den på 50hz i sverige och resten av Europa. I USA använder de 60hz och spelar du upp 50hz material i 60hz blir det hackigt....Hänger inte riktigt med på det här med Hz:en, vad och varför ändrar du hz? Har inte ändrat hz på min, borde man det och varför?
Postad 05 March 2014 - 15:01
Upptäckte även att videouppspelningen är mycket bättre nu. Både i 24Hz med Blu-ray och 60Hz på Netflix. Det hackar inte längre som det gjorde förut!
Redigerat av Bergan, 05 March 2014 - 15:03.
Postad 05 March 2014 - 15:02
Kör du tex tv box på ingången så ligger den på 50hz i sverige och resten av Europa. I USA använder de 60hz och spelar du upp 50hz material i 60hz blir det hackigt....
Jag har min box (köpt från england) kopplad till digitalboxen och har inte heller ändrat hz, men märker inget lagg?
Postad 05 March 2014 - 15:07
Jag har digitalboxen kopplad via Xboxen och då behöver det vara 50Hz, annars hackar bilden. Så nu finns möjligheten att när man kör TV så justeras det från 60Hz till 50Hz. Vill jag spela direkt efter jag kollat på Tv ändrar den automatiskt tillbaka till 60Hz.
Upptäckte även att videouppspelningen är mycket bättre nu. Både i 24Hz med Blu-ray och 60Hz på Netflix. Det hackar inte längre som det gjorde förut!
Aha, nu föll poletten ned =)
Vart gör man inställningen ?
Postad 05 March 2014 - 15:17
Postad 05 March 2014 - 15:22
Postad 05 March 2014 - 15:29
Hade varit underbart med en netflix app som automatiskt ställer om sig till rätt frekvens beroende vilken film eller tv serie man spelar upp.
Är nog inga konstigheter att få till det. Som det är nu så skickar väl Netflix ut allt i 60Hz?
Hursomhelst är iaf Netflix och Blu-ray "fixade".
Hoppas bara det inte var något tillfälligt när jag testade!
Postad 05 March 2014 - 15:32
Det mesta i netflix är ju 24hz..Är nog inga konstigheter att få till det. Som det är nu så skickar väl Netflix ut allt i 60Hz?
Hursomhelst är iaf Netflix och Blu-ray "fixade".
Hoppas bara det inte var något tillfälligt när jag testade!
Men det låter ju bra att de andra hacken är bort nu...
Postad 05 March 2014 - 15:37
http://www.siba.se/c...139197669261706
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Xbox One S
1 bild
64 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler