jepp det har jag med läst.DivX stöd ska ju dock komma nu i december har jag för mig att jag läst nånstans. DivX stöd SKA iaf komma, frågan är bara när
* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 december 2007 - 14:28
Postad 13 december 2007 - 19:33
Postad 13 december 2007 - 21:28
Hej! Funderar på att köpa mej en PS3a men har en liten fråga.. Kan man använda konsolen till att spela upp hd-filmer? Alltså genom att ladda ner dem och spara dem på PS3ans hårddisk?
Jo, fast du får ladda dem till datorn först å sen kopiera över dem till PS3an. Eller varför inte streama dem med Tversity eller Nero eller liknande.
Min bärbara är nog lite för slö för o kunna spela upp filmerna och streama vidare till konsolen.. men det funkar alltså att ladda ner de och sen köra över filmen antingen via den trådlösa (som väl finns på PS3?) eller via kabel? Låter ju kanon bra i så fall!!
Postad 13 december 2007 - 21:36
Postad 14 december 2007 - 07:40
Så länge filmerna är i ett format som ps3'an stödjer och inte större än 4gb så ska det fungera.
Detta pga FAT32 formateringen som det står att läsa om jättemycket på detta forum. Haha nu slipper vi följdfrågorna.

Postad 14 december 2007 - 13:21
Jag kör trådlöst så det funkar, ja. (har 60G ver.)Hej! Funderar på att köpa mej en PS3a men har en liten fråga.. Kan man använda konsolen till att spela upp hd-filmer? Alltså genom att ladda ner dem och spara dem på PS3ans hårddisk?
Jo, fast du får ladda dem till datorn först å sen kopiera över dem till PS3an. Eller varför inte streama dem med Tversity eller Nero eller liknande.
Min bärbara är nog lite för slö för o kunna spela upp filmerna och streama vidare till konsolen.. men det funkar alltså att ladda ner de och sen köra över filmen antingen via den trådlösa (som väl finns på PS3?) eller via kabel? Låter ju kanon bra i så fall!!
Postad 14 december 2007 - 17:56
Vad är det här för nåt?
Är det USA import? För inte har väl 80 gb släppta i sverige eller europa?
Postad 14 december 2007 - 18:00
Det innebär väl att spel och blu-ray filmer går bra men inte dvd filmer, stämmer det eller har jag greppat det fel?
Postad 14 december 2007 - 21:01
Okej, såg nu på deras hemsida att det är ett företag som importerar från asien.
Det innebär väl att spel och blu-ray filmer går bra men inte dvd filmer, stämmer det eller har jag greppat det fel?
- PS3 spel går bra (men du kan få problem med vissa onlinespel som är styrda till regioner. Det skulle kunna göra det svårt för dig att nå andra europeiska gamers)
- PS2 spel köpta i Sverige går inte (de är regionskodade)
- DVD-filmer köpta i Sverige går illa. Regionkodning gäller.
- Blu-ray filmer går ofta bra, eftersom de ofta hitills låtit bli att regionkoda. Men det finns titlar som inte kommer att fungera.
Postad 15 december 2007 - 14:43
Men samtidigt står det så här på deras hemsida, under alla PS3-konsoller:
"OBS!
Vi säljer inga Japanska versioner av Playstation 3 då de går på 110volt och fungerar ej i Europa utan någon adapter."
Postad 15 december 2007 - 18:30
Men samtidigt står det så här på deras hemsida, under alla PS3-konsoller:
"OBS!
Vi säljer inga Japanska versioner av Playstation 3 då de går på 110volt och fungerar ej i Europa utan någon adapter."
Kan väl kanske vara från Hong-Kong, dem kör väl 220 volt som i sverige har för mig jag har läst nånstans
Postad 16 december 2007 - 01:34
Kan väl kanske vara från Hong-Kong, dem kör väl 220 volt som i sverige har för mig jag har läst nånstans
Spelar ingen som helst roll, PSU i ALLA Playstation3 stödjer 110-230volt och fungerar således överallt. Det som kan behövas är en ny nätsladd, och den kan du köpa lite varstanns för under femtio spänn, t.ex. http://www.komplett....aspx?sku=100425
Postad 16 december 2007 - 09:56
Jag är ute efter att streama Mp30 och bilder, och lite oseriösare film.
Är jag fel ute, eller är Ps3 ett smart val?...
Redigerat av Wide, 16 december 2007 - 09:56.
Postad 16 december 2007 - 12:40
Är ute efter en Mediacenter, är det nån som använder sin PS3 till det och är toknöjd?.
MP3 och bilder fungerar idag väldigt bra, och snart kommer det efterlängtade Xvid/Divx stödet, så det borde passa dig bra.
Postad 16 december 2007 - 12:54
Stämmer bra det. Har själv kollat upp det för jag tänker ta hem en vit 40gig PS3 från HK. Kommer till 90% använda den till film.Kan väl kanske vara från Hong-Kong, dem kör väl 220 volt som i sverige har för mig jag har läst nånstans
Spelar ingen som helst roll, PSU i ALLA Playstation3 stödjer 110-230volt och fungerar således överallt. Det som kan behövas är en ny nätsladd, och den kan du köpa lite varstanns för under femtio spänn, t.ex. http://www.komplett....aspx?sku=100425
Postad 16 december 2007 - 13:37
Är ute efter en Mediacenter, är det nån som använder sin PS3 till det och är toknöjd?.
MP3 och bilder fungerar idag väldigt bra, och snart kommer det efterlängtade Xvid/Divx stödet, så det borde passa dig bra.
Är det lättnavigerade menyer?, så man hittar skivor och låtar lätt?. Kan man få flashiga bildspel?...

Kan man se nån stans hur det ser ut?
Postad 16 december 2007 - 18:43
Postad 16 december 2007 - 20:10
Är filmerna i rätt format så kan kopiera dem till HDDn. Tycker iofs att utbudet är rätt så bra på BD nu, dock är ju inte priset helt bra än. Men många filmer är inte regionskodade så man kan importera dem ganska billigt.Hur är det med brända filmer, vet att brända spel ej funkar men hur är de med filmerna? Funkar dom? Sen så undrar jag om det går att föra över ex. nerladdade hd filmer till ps3s hdd och se dom på det viset? eller måste man se dom via skiva? Är ju ganska meningslöst och se bluray filmer på den om det inte funkar att fixa nerladdade eftersom det inte finns några svenska filmer med den regionskoden
Postad 16 december 2007 - 21:31
Är filmerna i rätt format så kan kopiera dem till HDDn. Tycker iofs att utbudet är rätt så bra på BD nu, dock är ju inte priset helt bra än. Men många filmer är inte regionskodade så man kan importera dem ganska billigt.Hur är det med brända filmer, vet att brända spel ej funkar men hur är de med filmerna? Funkar dom? Sen så undrar jag om det går att föra över ex. nerladdade hd filmer till ps3s hdd och se dom på det viset? eller måste man se dom via skiva? Är ju ganska meningslöst och se bluray filmer på den om det inte funkar att fixa nerladdade eftersom det inte finns några svenska filmer med den regionskoden
vad för format är de den klarar av då?man förlorar väl ganska mycket i kvalité om man ska omvanda en br dvd till typ .avi eller nåt sånt?
Postad 17 december 2007 - 08:41
Jag har försökt med min webkamera utan att lyckas, men jag kan ju ha gjort något fel..
Finns det någon sida där man kan ladda ner lagliga HD-klipp som fungerar på PS3?
Tack på förhand

Postad 17 december 2007 - 09:00
Jag tror endast Playstation EYE fungerar. På PSN kan du ladda ned HD-klipp.Kan man ansluta vilken USB-webkamera som helst, eller måste det vara en playstationkamera?
Jag har försökt med min webkamera utan att lyckas, men jag kan ju ha gjort något fel..
Finns det någon sida där man kan ladda ner lagliga HD-klipp som fungerar på PS3?
Tack på förhand
Postad 17 december 2007 - 10:20
Tack. jovisst, PSN känner jag till men jag menade på webben för övrigt där man kanske kan ladda ner till datorn och sen föra över till PS3.Jag tror endast Playstation EYE fungerar. På PSN kan du ladda ned HD-klipp.Kan man ansluta vilken USB-webkamera som helst, eller måste det vara en playstationkamera?
Tack på förhand
Det ska bli väldigt spännande att se vilka Divx-upplösningar som kommer att stödjas, för där finns hur mycket som helst att ladda ner. Gratis och lagligt

Postad 17 december 2007 - 10:24
Postad 17 december 2007 - 10:33
Är det lättnavigerade menyer?, så man hittar skivor och låtar lätt?. Kan man få flashiga bildspel?...![]()
Kan man se nån stans hur det ser ut?
Streamar MP3 från WinXP med MediaPlayer 11, funkar. DOCK så får du ingen album-art, det har jag bara fått om du rippar CD till PS3ans interna hårddisk. Lättnavigerat vet jag väl inte, tycker att du kunde lägga mer krut på det.
Jag kan ej skapa spellistor av det jag streamar från PC, det tycker man skulle funka.
På det hela taget ger jag PS3 en 3a i betyg som mediacenter, det kanske blir bättre.....
Postad 17 december 2007 - 19:23
Har äntligen bestämt mig för att köpa en ps3, men har självklart stött på hinder. Då jag vill kunna spela gamla ps2 titlar faller tyvär 40gb modellen bort. Tyvär så verkar det vara lite småsvårt att få tag på en 60gb för under 5000, samt att 80gb modellen inte finns i Sverige än. Vad ska jag göra?
Funkar en konsol från usa eller japan precis lika som en ps3 från vår region? Var hittar man i så fall försäljare som säljer till Svergie? En importerad konsol verkar ju tyvär som mitt enda alternativ för tillfället. Någon här som kör på en usa/japan konsol?
tack på förhand
Postad 17 december 2007 - 19:27
Vet inte om det här är helt ok att diskutera här, men jag antar att det är ok.
Har äntligen bestämt mig för att köpa en ps3, men har självklart stött på hinder. Då jag vill kunna spela gamla ps2 titlar faller tyvär 40gb modellen bort. Tyvär så verkar det vara lite småsvårt att få tag på en 60gb för under 5000, samt att 80gb modellen inte finns i Sverige än. Vad ska jag göra?
Funkar en konsol från usa eller japan precis lika som en ps3 från vår region? Var hittar man i så fall försäljare som säljer till Svergie? En importerad konsol verkar ju tyvär som mitt enda alternativ för tillfället. Någon här som kör på en usa/japan konsol?
tack på förhand
Köper du en 80gig från staterna så kan du inte spela dina svenska ps2 spel, utan det är bara amerikanska ps2 spel som är bakåtkompitabla. Någon mer får gärna kommentera om detta stämmer

Postad 17 december 2007 - 20:37
Nån som förresten vet när 80GBkommer till sverige? Hörde att den inte heller skulle vara bakåtkompatibel, stämmer detta?
tack för svar.
Postad 17 december 2007 - 20:41
kan man koppla en extern HD via usb och spela upp filer från denne eller kan man byta ut 40GB disken mot en större?
Du kan göra båda delarna, se till så den är i fat32 format bara.
Postad 17 december 2007 - 21:14
Vet inte om det här är helt ok att diskutera här, men jag antar att det är ok.
tack på förhand
Det verkar som om att du får köpa en begagnad 60 gig...
Postad 18 december 2007 - 10:47
Är det någon som kan verifiera att divx/xvid fungerar på PS3 nu?
Läs mer här:
http://gizmodo.com/g...-360-335062.php
/Mats
Postad 18 december 2007 - 10:55
Hej,
Är det någon som kan verifiera att divx/xvid fungerar på PS3 nu?
Läs mer här:
http://gizmodo.com/g...-360-335062.php
/Mats
Det fungerar att spela upp Xvid/Divx, även HD filmer som är i formatet Xvid/divX.
Postad 18 december 2007 - 15:35
Postad 18 december 2007 - 16:39
kan man koppla en extern HD via usb och spela upp filer från denne eller kan man byta ut 40GB disken mot en större?
Nån som förresten vet när 80GBkommer till sverige? Hörde att den inte heller skulle vara bakåtkompatibel, stämmer detta?
tack för svar.
80gb kommer inte till Sverige. Den är USAs motsvarighet till vår 60gb som vi hade. Det enda som skiljer är hddn. Den har alltså samma bakåtkompabilitet osv. som vår 60gb. Den enda som kommer att finnas hos oss är 40gb då det inte har varit något sug efter bakåtkompabilitet.
Redigerat av apricot, 18 december 2007 - 16:39.
Postad 18 december 2007 - 22:21
Jag har en Denon AVR-3808 och har kopplat PS3 via hdmi till den och sen en HDMI-sladd till TV:n.
Problemet är att hur jag än gör så blir det bara vanligt stereo-ljud från PS3 (som receivern sen gör om till PLII). Tycker jag varit inne i alla väsentliga (och oväsentliga) menyer och ändrat inställningar men lik förbannat så vägrar PS3 skicka ut DD eller DTS. Har inga BlueRay-filmer så jag kan inte testa de nya ljuddformaten, men de lär väl inte heller fungera.
Har inte provat att koppla optisk sladd för ljudet, men jag får väl ta och göra det, om inte annat så för att testa om det funkar.
Nån som har några tips?
Postad 19 december 2007 - 00:48
Du kan göra båda delarna, se till så den är i fat32 format bara.
Hmm.. Hade tänkts att koppla min externa hd till PS3:an men den är i NTFS format. Måste jag alltså formatera om formatet till Fat32 innan jag kan använda den då?
Postad 19 december 2007 - 02:27
Men jag får det inte att funka. Är precis som om jag skrivit fel någonstans för han vill inte "logga In" på nätverket. Är det någon vänlig själv som har lust att hjälpa mig vad jag ska välja & vad det ska stå på inställningarna.
För jag håller på att bli galen nu.
Postad 19 december 2007 - 02:32
Har ett "litet" problem med min PS3 och/eller receiver.
Jag har en Denon AVR-3808 och har kopplat PS3 via hdmi till den och sen en HDMI-sladd till TV:n.
Problemet är att hur jag än gör så blir det bara vanligt stereo-ljud från PS3 (som receivern sen gör om till PLII). Tycker jag varit inne i alla väsentliga (och oväsentliga) menyer och ändrat inställningar men lik förbannat så vägrar PS3 skicka ut DD eller DTS. Har inga BlueRay-filmer så jag kan inte testa de nya ljuddformaten, men de lär väl inte heller fungera.
Har inte provat att koppla optisk sladd för ljudet, men jag får väl ta och göra det, om inte annat så för att testa om det funkar.
Nån som har några tips?
Brorsan har exakt samma setup och det funkar lysande. Tror stärkaren är ställd på "Direct" eller "Standard" under ljudalternativ för den ingång ps3 är kopplad till. Sen tror jag vi ställde in ljudet till linear pcm i ps3:an.
Postad 19 december 2007 - 02:47
Har precis köpt ett Ps3. Men får inte igång det trådlösa nätverket. Har ett trådlöst modem från BBB. Ps3 hittar nätverket sen måste jag ju välja en massa inställningar tex WPA nyckel osv.
Men jag får det inte att funka. Är precis som om jag skrivit fel någonstans för han vill inte "logga In" på nätverket. Är det någon vänlig själv som har lust att hjälpa mig vad jag ska välja & vad det ska stå på inställningarna.
Se till att skriva in nyckeln exakt. Funkar andra saker du kopplat till det trådlösa nätverket bra?
Postad 19 december 2007 - 02:54
Har precis köpt ett Ps3. Men får inte igång det trådlösa nätverket. Har ett trådlöst modem från BBB. Ps3 hittar nätverket sen måste jag ju välja en massa inställningar tex WPA nyckel osv.
Se till att skriva in nyckeln exakt. Funkar andra saker du kopplat till det trådlösa nätverket bra?
Har inte kopplat nåt annat till det tidigare. Men när jag i PS3 ska fixa wlan så kommer det bla upp Säkerhetsinställningar för Wlan. Kan välja på Inget, WEP och WPA-PSK/WPA2-PSK.. Vilket av dom ska jag välja?
Postad 19 december 2007 - 06:48
Har inte kopplat nåt annat till det tidigare. Men när jag i PS3 ska fixa wlan så kommer det bla upp Säkerhetsinställningar för Wlan. Kan välja på Inget, WEP och WPA-PSK/WPA2-PSK.. Vilket av dom ska jag välja?
Du får ställa in det du vill ha i routern + ev. lösenord. WPA2 är det som har högst säkerhet.
Postad 19 december 2007 - 10:11
[/quote]
Tyvärr jag är helt nollställd på det här. Det ändå jag vill är att få det att funka:(
För att göra som du sägerm ställa in vad jag vill ha i routern + ev lösenord. Är det det jag ska göra i Ps3? Eller gör man det någon annanstans?
Postad 19 december 2007 - 10:28
Steg 1 är att identifiera hur din router är uppsatt.
Vanligtvis surfar man in till gränssnittet till sin router och adressen kan vara olika på olika leverantörer, exempelvis http://194.132.0.1. Finns i din routerdokumentation.
Är den t.ex. satt till wep skall det stå en nyckel som du sedan måste ange på de klienter (i ditt fall PS3) för att den skall få ansluta till det trådlösa nätverket.
Steg 2. Ange de inställningar på din PS3 som du fram från steg1.
peka ut samma säkerhet och nyckel.
Det kanske var lite förenklat.. men jag vet inte vilken kunskapsnivå du har.
Redigerat av snav, 19 december 2007 - 10:35.
Postad 19 december 2007 - 10:29
Postad 19 december 2007 - 14:11
Min PS3 40GB har pajat!! Försökte spela upp Simpsons filmen på BD imorse, fick ett felmeddelande (kommer inte ihåg vilket dock...) och nu är diskläsaren helt död!! Går inte att spela upp BD, spel, DVD eller CD?!?! Har försökt att dra ur sladden i över 2 minuter och t o m gjort en komplett systemåterställning, men ingenting verkar fungera... Usch va trist, och jag som precis fått ett gäng nya BD-skivor oxå... snyft

Postad 19 december 2007 - 15:26
Har du försökt dra ut sladden i över 2 min%"&%!"()/#=()?*^*!!""
Min PS3 40GB har pajat!! Försökte spela upp Simpsons filmen på BD imorse, fick ett felmeddelande (kommer inte ihåg vilket dock...) och nu är diskläsaren helt död!! Går inte att spela upp BD, spel, DVD eller CD?!?! Har försökt att dra ur sladden i över 2 minuter och t o m gjort en komplett systemåterställning, men ingenting verkar fungera... Usch va trist, och jag som precis fått ett gäng nya BD-skivor oxå... snyft

Men den måste ju vara så pass ny så du har fortfarande garanti. Tråkigt att behöva lämna in, men det borde ju inte vara några problem att få det fixat.
Postad 19 december 2007 - 16:18
Har du försökt dra ut sladden i över 2 min%"&%!"()/#=()?*^*!!""
, då måste sladden sitta hårt!
![]()
Men den måste ju vara så pass ny så du har fortfarande garanti. Tråkigt att behöva lämna in, men det borde ju inte vara några problem att få det fixat.
Haha, tänkte inte på hur jag formulerade mig innan, med den meningen var ju faktiskt asrolig!!

Ja, snackade med Webhallen precis och de var väldigt tillmötesgående. Ska lämna in maskinen efter jobbet idag och hoppas att de kan fixa problemet asap. Men det lär ju ta några veckor, såhär i högtidstider och allt... Inte mkt att göra åt dock.
Redigerat av ajzman, 19 december 2007 - 16:19.
Postad 19 december 2007 - 18:04
Finns det inget stöd för att göra spellistor i ps3 för mp3 från NAS? Kändes inte så kul om jag ska behöva flytta mp3-filer från NAS:en för att kunna göra spellistor. Några lösningar på detta??
Postad 19 december 2007 - 18:14
Skrev inte du precis samma sak i en annan tråd?Hej,
Finns det inget stöd för att göra spellistor i ps3 för mp3 från NAS? Kändes inte så kul om jag ska behöva flytta mp3-filer från NAS:en för att kunna göra spellistor. Några lösningar på detta??
Postad 19 december 2007 - 18:20

3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar