Nu när jag funderar starkt på att köpa en PS3 så vill jag naturligtvis att den ska kunna spela upp divx, vilket den ska kunna. Däremot undrar jag om den PS3 man köper i affären klarar av uppspelningen eller om det första man blir tvungen att göra är att uppdatera sin PS3?
* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 12 januari 2008 - 21:47
Nu när jag funderar starkt på att köpa en PS3 så vill jag naturligtvis att den ska kunna spela upp divx, vilket den ska kunna. Däremot undrar jag om den PS3 man köper i affären klarar av uppspelningen eller om det första man blir tvungen att göra är att uppdatera sin PS3?
Postad 12 januari 2008 - 22:10
Du är nog tvungen att updatera? Men det är inte direkt svårt.Bara senaste fw som klarar Divx + wmv etc (har jag för mig.)Hej.
Postad 12 januari 2008 - 22:47
Vill du överhuvudtaget använda några onlinefunktioner på den så måste den hållas uppdaterad till senaste mjukvaran. Eventuellt att browsern fungerar, har inte testat på länge.Hej.
Postad 12 januari 2008 - 23:28
En japansk PS3 kan som sagt inte spela Bluray från region B utan endast från region A. Den kan inte heller spela dina svenska PS2-spel så om du inte har en massa japanska PS2-spel så kan du lika gärna köpa en 40gig om du skall köpa därifrån.
Jag slog till på en japansk PS3 bland annat just därför att den spelar Bluray från region A då jag endast ser fördelar med det. Att den sedan kostar hälften så mycket var naturligtvis också en bidragande orsak.

Postad 13 januari 2008 - 00:04
om du inte har en massa japanska PS2-spel så kan du lika gärna köpa en 40gig om du skall köpa därifrån
Ska man inte køpa 60Gb eller 80Gb om man vill spela PS2 spel ? 40Gb PS3 spelar inte PS2 spel eller har jag missuppfattat något ?
Postad 13 januari 2008 - 01:44
Postad 13 januari 2008 - 10:40
Iof är det inte många spel som behövs att dne klarar av.. Mest det att damen vill ha Eye-toy och Dansspel kvar..
Har iof inte ens kollat upp om de går att ansluta till PS3an??
Lite tråkigt det med de japanska.. Ska ju helst klara av svenska filmer..
Ingen som vet något om någon större modell, typ 80gb som kommer komma i vitt??
Postad 13 januari 2008 - 11:50
När jag ska lägga in låten Timberland - Apologize i PS3... Så blir låten skit konstig den blir 14,43sek mot vad den ska vara 3,04 & den värkar spelas jätte sakta för rösten blir helt konstig. Någon som vet vad det kan vara?:S Den blir som vanligt i datan:S och det är endast den låten det blir så på:S
En annan sak ingen som vet om man kan söka upp låter på ps3? Börjar bli rätt jobbigt & sitta & leta igenom alla låter när man ska ha tag i en låt
Postad 13 januari 2008 - 11:51
om du inte har en massa japanska PS2-spel så kan du lika gärna köpa en 40gig om du skall köpa därifrån
Ska man inte køpa 60Gb eller 80Gb om man vill spela PS2 spel ? 40Gb PS3 spelar inte PS2 spel eller har jag missuppfattat något ?
Läs vad ha skrev en gång till så klarnar det.
Postad 13 januari 2008 - 13:03
Jag har ett jätte lustigt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
När jag ska lägga in låten Timberland - Apologize i PS3... Så blir låten skit konstig den blir 14,43sek mot vad den ska vara 3,04 & den värkar spelas jätte sakta för rösten blir helt konstig. Någon som vet vad det kan vara?:S Den blir som vanligt i datan:S och det är endast den låten det blir så på:S
En annan sak ingen som vet om man kan söka upp låter på ps3? Börjar bli rätt jobbigt & sitta & leta igenom alla låter när man ska ha tag i en låt
Det går att gruppera dina låtar på olika sätt genom att trycka fyrkant. Då kan det bli lättare att hitta dem.
Kan tyvärr inte svaret på din andra fråga.
Postad 13 januari 2008 - 13:05
Jag har ett jätte lustigt problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.
Det går att gruppera dina låtar på olika sätt genom att trycka fyrkant. Då kan det bli lättare att hitta dem.
Kan tyvärr inte svaret på din andra fråga.
aha.. tack det visste jag inte om:)
Någon som kan svaret på min första fråga? Blir fan tokig. Varför fungerar det inte:S
Postad 13 januari 2008 - 13:07
Testa att rippa den direkt till PS3:an.aha.. tack det visste jag inte om:)
Någon som kan svaret på min första fråga? Blir fan tokig. Varför fungerar det inte:S
Du kan tyvärr inte söka än.
Postad 13 januari 2008 - 14:38
Har några funderingar och intryck...
När jag tittar på info så står det att jag har 31GB av 37GB ledigt och då har jag inte laggt in nånting på den, ska det vara så ?
Under första dagen så låste den sig 2 gånger så jag va tvungen att starta om den brukar det hända ?
Rätt va det var så var bakrunden i XMC gul/brun och inte svart som den brukar va, och jag hade inte gjort nån ändring på det.
Det hjälpte inte med en systemåterställning och inte heller med en snabbformatering, bakrunden gick fortfarnade inte att få tillbax till svart. Men efter en fullständig formatering så va det svart bakrund igen i XMC :/ Jävligt skummt om jag får säga det själv =) Nån anna som råkat ut för det kanske ?
Funderade ett tag på om jag fått nått söndags exemplar men den har fungerat felfritt efter fullständiga formateringen bortsett ifrån att jag bara har 31GB HD men det kanske e normalt ?!
I Övrigt så är COD4 ett fruktansvärt bra spel både i single och online

Postad 13 januari 2008 - 20:35
Det känns som om att det är tur att jag inte är stressad med att inhandla en PS3 för än nya FF släpps..
Iof är det inte många spel som behövs att dne klarar av.. Mest det att damen vill ha Eye-toy och Dansspel kvar..
Har iof inte ens kollat upp om de går att ansluta till PS3an??
Lite tråkigt det med de japanska.. Ska ju helst klara av svenska filmer..
Ingen som vet något om någon större modell, typ 80gb som kommer komma i vitt??
Helt ärligt, du kommer nog köpa en annan Blu-ray-spelare för dina BD's och dina vanliga DVD's .. precis som att folk har konsoller med inbyggd dvd idag samt en annan dvd-spelare...
Min poäng är att du ska köpa.
http://www.play-asia...en-70-2bot.html

Postad 13 januari 2008 - 20:42
http://www.ps3center.../story-147.html
Bara att sätta igång... problemet som jag ser är att ytan runt där man stoppar in skivan är inte helt hundra med PS-loggan, eject-symbolen samt i/o on off-knappen . . ser lite kackigt ut. Med tanke på det fina jobb han annars har gjort känns det som att det inte gick att lösa ... så man kanske får pensla eller nåt.. hehe.
Postad 13 januari 2008 - 23:21
aha e det så det är, då va det lilla frågetecknet löst iafBakgrunden ändrar färg efter tid på dygnet...

Postad 14 januari 2008 - 08:06
Helt ärligt, du kommer nog köpa en annan Blu-ray-spelare för dina BD's och dina vanliga DVD's .. precis som att folk har konsoller med inbyggd dvd idag samt en annan dvd-spelare...
Men om du gärna vill ha en Europeisk PS3, fast vit....
Bara att sätta igång... problemet som jag ser är att ytan runt där man stoppar in skivan är inte helt hundra med PS-loggan, eject-symbolen samt i/o on off-knappen . . ser lite kackigt ut. Med tanke på det fina jobb han annars har gjort känns det som att det inte gick att lösa ... så man kanske får pensla eller nåt.. hehe.
Nackdelen är ju att 40GBaren inte tar PS2 spel.. Iof enbart Dansmatta och Eyetoy jag undrar över.. Kan man använda det på PS3 överhuvudtaget??
Annars har du nog rätt i.. En annan BD spelare kommer det bli.. Man är ju prylb*g..

Så spelen kan PS3an ta vilka som, enbart filmer den inte tar alla.. Kan ju iof vara en liten fördel att ha en spelare till var region..

Lacka själv lär jag aldrig göra, om jag inte kan tänka mig att leva med massa ränder och rinningar..

Kan man beställa från Japan till Sverige?? Någon som gjort? Hur dyrt blir det med frakt m.m.
Postad 14 januari 2008 - 09:10
Problemet är att dom inte skickar til EU.
Postad 14 januari 2008 - 10:02
Lacka själv lär jag aldrig göra, om jag inte kan tänka mig att leva med massa ränder och rinningar..
Alltså, jag rekommenderar ingen att måla sin egen såvida de inte är proffsmålare. Jag tänkte mer på att du skulle lämna in PS3:an hos en målarfirma, för sprutmålning. Jag kommer nog antagligen att göra det (någon dag).
Det ger mycket goda resultat på själva ytskiktet, för det är så de målar sina enheter i fabrik, även de svarta...
Aha.. sorry. Men har du kollat upp det med dom eller står det bara på sajten?
Postad 14 januari 2008 - 11:18
Kollat upp vad det kostar att lämna in för lackering??
Finns det någon som skruvar isär m.m. så man få full garanti på arbetet?
Postad 14 januari 2008 - 20:06
Så kan man ju också göra..
Kan väl inte kosta mer än en femhundring, är ju inte direkt stora ytor som ska sprayas. En grundmålning och ett till lager tror jag nog gör susen.
Skruva isär själv och lämna bara in ytskikten och höljena så behöver du inte oroa dig om något sånt där. Då kan du även ha kvar elektroniken hemma hos dig själv inlåst någonstans, säkert övertäckt och skyddad.
Det meckiga är alltid att skruva ihop igen (det är inte busenkelt men det är inte heller svårt, kräver lite tålamod bara). Annars är det hur cool som helst att förbereda för målning. Tror inte ens att du behöver maska särskilt mer än en del heller, kanske två (PLAYSTATION 3-swipen över framsidan bör ju maskas iaf).
Postad 14 januari 2008 - 20:44
Om jag kopplar Playstation 3 till min Onkyo 605 som klarar att koda alla HD ljud format, funkar det, klarar playstation av att skicka all info till Onkyon som behövs?
Mvh
Postad 14 januari 2008 - 22:01
Kan väl inte kosta mer än en femhundring, är ju inte direkt stora ytor som ska sprayas. En grundmålning och ett till lager tror jag nog gör susen.
Skruva isär själv och lämna bara in ytskikten och höljena så behöver du inte oroa dig om något sånt där. Då kan du även ha kvar elektroniken hemma hos dig själv inlåst någonstans, säkert övertäckt och skyddad.
Det meckiga är alltid att skruva ihop igen (det är inte busenkelt men det är inte heller svårt, kräver lite tålamod bara). Annars är det hur cool som helst att förbereda för målning. Tror inte ens att du behöver maska särskilt mer än en del heller, kanske två (PLAYSTATION 3-swipen över framsidan bör ju maskas iaf).
Visst.. Bra ideer.. Men.. Hmm.. Undrar om det inte är bättre att köpa en beg 60-80gb och en ny vit 40gb då.. Byta skal och sälja en svart 40gb..

Men helt ärligt så tycker jag nog det blir för mycket bekymmer..
Ski´ter nog i bakåtkompatiblitet hellre och köpen en orginal Vit..
Lär ju säkert komma till Sverige någon gång.. Är väldigt förtjust i Garanti på min elektronik..

Eller har PS världgaranti? Så köper jag en i Japan så kan jag lämna in den var jag vill?
Postad 14 januari 2008 - 22:49
Visst.. Bra ideer.. Men.. Hmm.. Undrar om det inte är bättre att köpa en beg 60-80gb och en ny vit 40gb då.. Byta skal och sälja en svart 40gb..
Men helt ärligt så tycker jag nog det blir för mycket bekymmer..
Ski´ter nog i bakåtkompatiblitet hellre och köpen en orginal Vit..
Lär ju säkert komma till Sverige någon gång.. Är väldigt förtjust i Garanti på min elektronik..
Eller har PS världgaranti? Så köper jag en i Japan så kan jag lämna in den var jag vill?
Nope.. ingen världsgaranti på PS3.
Postad 14 januari 2008 - 23:58
Intresset för PS3 lär ju säkert öka nu iom att det går så pass bra för BD som det gör just nu..
Får hoppas det medför att den vita dyker upp under 2008..

Postad 15 januari 2008 - 09:09
Gå in på forumet om DualShock 3 och läs om folk som har beställt därifrån.
Postad 15 januari 2008 - 11:40
This item is not available for shipping to
European Union
Iceland
Liechtenstein
Norway
Men dom kanske gör det iaf inofficiellt.
Lik-Sang kånkade iaf pga att dom skickade Sonykonsoler till länder utanför asien och blev stämda.
Tjena!
Om jag kopplar Playstation 3 till min Onkyo 605 som klarar att koda alla HD ljud format, funkar det, klarar playstation av att skicka all info till Onkyon som behövs?
Mvh
Inte DTS-MA.
Redigerat av Tomanista, 15 januari 2008 - 11:42.
Postad 15 januari 2008 - 11:49
Ja men går du in på PS3:an i länken så står det:
This item is not available for shipping to
European Union
Iceland
Liechtenstein
Norway
Men dom kanske gör det iaf inofficiellt.
Lik-Sang kånkade iaf pga att dom skickade Sonykonsoler till länder utanför asien och blev stämda.Tjena!
Mvh
Inte DTS-MA.
Postad 15 januari 2008 - 12:26
Men om du gärna vill ha en Europeisk PS3, fast vit....
OK, vit är snyggt men varför inte någon annan färg, kanske Porche röd, mörkblå metallic?
Med allt det arbete och energi som det innebär att få den lackad, kanske man borde välja en färg som gör den unik och inte något som kommer till affären snart ändå... eller?
Postad 15 januari 2008 - 15:22
OK, vit är snyggt men varför inte någon annan färg, kanske Porche röd, mörkblå metallic?
Med allt det arbete och energi som det innebär att få den lackad, kanske man borde välja en färg som gör den unik och inte något som kommer till affären snart ändå... eller?
Limegrön då kanske??

Postad 15 januari 2008 - 16:12
Alternativt frostgrå/mörkgrå!
Postad 16 januari 2008 - 01:45
Ferrariröd eller Lamborghinigul hade ju varit coolt faktiskt. Alternativt en bäbyrosa (de bäbyrosa PS2 är ascoola!).
Alternativt frostgrå/mörkgrå!
Vadsomhelst, bara inte dammet syns.
Postad 16 januari 2008 - 11:48
Erbjudandet som kallas Pick N Mix gäller ifrån 18 Januari och fortsätter tills vidare. Priset för ett paket är £349.99, omkring 4500 kr. Om erbjudandet gäller för Sverige får vi se den 18:e."
Postad 16 januari 2008 - 22:18
Någon som vet om Ps3 klarar läsa brända Blu ray skivor???
http://loading.se/fo...d=30912&page=-1
Mer kul: http://kotaku.com/34...-running-on-ps3
Postad 16 januari 2008 - 23:35
har en fråga om hårddisk byte till ps3àn.
Jag undrarde nämligen om den här hårddisken Western Digital Scorpio WD3200BEVT 8MB 320GB var lämplig att använda etersom man vill så klart ha den så stor som möjligt och att de då inte ska vara nån extärn disk som sitter utanför.
Postad 17 januari 2008 - 00:11
hej
Jag undrarde nämligen om den här hårddisken Western Digital Scorpio WD3200BEVT 8MB 320GB var lämplig att använda etersom man vill så klart ha den så stor som möjligt och att de då inte ska vara nån extärn disk som sitter utanför.
Ja den fungerar, bara det är en 2.5" så är det bara o köra på.
Postad 17 januari 2008 - 10:05
hej
Jag har inte bytt själv, men var inte maxet 250GB för PS3an?
Funkar det ändå?
Postad 17 januari 2008 - 11:04
Är det bara att bränna en DivX film från datorn på CD eller DVD och sedan bara spela upp i PS3?
Jag har gjort en eller två "vanliga" uppdateringar av den sedan den köptes.
Postad 17 januari 2008 - 11:14
hej
Jag har inte bytt själv, men var inte maxet 250GB för PS3an?
Funkar det ändå?
Nä större fungerar, gränsen för fat32 formaterade diskar är 2TB har jag för mej så kanske gränsen ligger där. Inte för det finns såna diskar för tillfället men...

Postad 17 januari 2008 - 11:22
Vadsomhelst, bara inte dammet syns.
Du får ju se till att dammsuga lite oftare och damma av PS3'an nångång emellanåt när du tycker den börjar bli dammig.....!!

Postad 17 januari 2008 - 11:24
Dum fråga om min PS60 giggare:
Är det bara att bränna en DivX film från datorn på CD eller DVD och sedan bara spela upp i PS3?
Jag har gjort en eller två "vanliga" uppdateringar av den sedan den köptes.
Se till att du har den senaste uppdateringen så ska det fungera att spela upp den.
Postad 17 januari 2008 - 11:47
Dustinhome har detta redan http://www.dustinhom...5010127576.aspx. Fast det går på 4990:-"Sony Computer Entertainment Europe har nu gått ut med ett nytt paketerbjudande för PlayStation 3 40 GB tillsammans med två spel. Erbjudandet låter kunden välja två spel fritt bland förstapartsspel såsom Ratchet and Clank, Uncharted: Drake's Fortune, Motorstorm och många fler tillsammans med sin konsol.
Erbjudandet som kallas Pick N Mix gäller ifrån 18 Januari och fortsätter tills vidare. Priset för ett paket är £349.99, omkring 4500 kr. Om erbjudandet gäller för Sverige får vi se den 18:e."
Postad 17 januari 2008 - 17:54
ska nog handla in en sån då eller är det nån som vet om de kommer lite störe diskar snart kanske?
tack för svaren alla ut av er
Postad 18 januari 2008 - 11:03
Har letat länge men inte fått en vettig förklaring till hur man lägger till undertexter till divx filmer i PS3?
Någon som kan hjälpa mig? En utförlig förklaring vore bra då jag är ny på området.
Tack.
Postad 18 januari 2008 - 11:11
Hej.
Har letat länge men inte fått en vettig förklaring till hur man lägger till undertexter till divx filmer i PS3?
Någon som kan hjälpa mig? En utförlig förklaring vore bra då jag är ny på området.
Tack.
Har du ffdshow och liknande så dyker ett ikon (längst ner i högra hörnete på skrivbordet) upp så fort du sätter på en film, högerklicka där och bocka på "subtitle". Ifall du streamar nu.
Jag vill även ställa en följdfråga, om man bränner ut divx filmen eller kopierar den till PS3, hur gör man för att få sub?
Postad 18 januari 2008 - 11:17
Men min fråga är egentligen det som du ställde. Jag har ingen lust att ha datorn igång om jag vill titta på divx på ps3 an. Meningen är att streama några filmer i förväg o ha dem på hårddisken. Hur får man sub då?
Hej.
Tack.
Har du ffdshow och liknande så dyker ett ikon (längst ner i högra hörnete på skrivbordet) upp så fort du sätter på en film, högerklicka där och bocka på "subtitle". Ifall du streamar nu.
Jag vill även ställa en följdfråga, om man bränner ut divx filmen eller kopierar den till PS3, hur gör man för att få sub?
Postad 18 januari 2008 - 12:34
Edit: Såg att det fanns en tråd om detta redan. Sorry jag är morgontrött
Redigerat av AS_14, 18 januari 2008 - 12:36.
Postad 18 januari 2008 - 15:50
Morgontrött vid halv 1?!?Någon som har nån bra länk till nån sida där man kan se kommande spel?
Edit: Såg att det fanns en tråd om detta redan. Sorry jag är morgontrött

Redigerat av Phindus, 18 januari 2008 - 15:51.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar