* Officiell tråd - Playstation 3*
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 18 januari 2008 - 18:07
Tack för svar.
Men min fråga är egentligen det som du ställde. Jag har ingen lust att ha datorn igång om jag vill titta på divx på ps3 an. Meningen är att streama några filmer i förväg o ha dem på hårddisken. Hur får man sub då?
Det får du inte. Om du inte i förväg bränner in texten i filmen. Du har en PS3, inte en mediaspelare.
Postad 20 januari 2008 - 15:22

Har den en separat strömadapter, som t ex xbox 360 har eller har den en strömsladd direkt in i väggen?
Tacksam för någorlunda dissfritt svar ;P
Postad 20 januari 2008 - 15:57

Postad 20 januari 2008 - 17:01
Den har en vanlig strömsladd in i väggen , så du slipper en gigantisk strömdel på golvet som på Xbox 360
AH GÖTT !!

Xboxet ligger ute på blocket nu, sen blir det PS3 av!

Postad 20 januari 2008 - 21:28
Är det bakåtkompatibel? HDD storlek? I/O?
Postad 20 januari 2008 - 22:10
Nån som vet ngt om ps3an som kommer i april-maj förutom att det är ds3?
Jag visste inte ens att det ska komma någon speciell PS3 i maj. Har du en länk?
Postad 20 januari 2008 - 22:32
Jaha, vad skall det vara för PS3:a?! Har inte hört något om någon ny PS3...
Postad 21 januari 2008 - 08:43
(Jo justja, det följde med en skiva med uppgradering till firmware 2.0 men jag uppdaterade istället direkt till 2.1 via nätet.)
Någon med en importmaskin eller kanske köpt på Webhallen som noterat samma sak?
Postad 21 januari 2008 - 09:12
Vet inte direkt vad den heter men din "nyhetsgrejs" är inställd på franskt språk.Går väldigt enkelt att ändra språk eller ta bort helt.Någon annan som kan ge bättre svar får gärna förklara bättre då jag måste iväg.Köpte min PS3:a i fredags på Webhallen och är således inte helt van ännu, så detta kanske är en simpel fråga. Men det verkar som min maskin kommer från Frankrike. Har svenska som språk, men uppe i högra hörnet roterar en fransk textslinga som stör en del.
(Jo justja, det följde med en skiva med uppgradering till firmware 2.0 men jag uppdaterade istället direkt till 2.1 via nätet.)
Postad 21 januari 2008 - 09:37
Gå in under samma flik som internet och ta sen den som heter information board eller nåt sånt med orange logga. Sen när en ny ruta kommer upp tryck trekant och välj språk. Fast du väljer svenska blir det inte det utan engelska men om man klickar på en av länkarna så kommer du in på den svenska motsvarigheten.Köpte min PS3:a i fredags på Webhallen och är således inte helt van ännu, så detta kanske är en simpel fråga. Men det verkar som min maskin kommer från Frankrike. Har svenska som språk, men uppe i högra hörnet roterar en fransk textslinga som stör en del.
Postad 21 januari 2008 - 10:20
Redigerat av Unregisteredbd85427c, 21 januari 2008 - 10:21.
Postad 21 januari 2008 - 12:13
När jag kör online på tex nhl och tiger woods så hör man då och då folk som pratar via ps3:an.. hur går det till egentligen? vad behöver man för att göra det?
Ett bluetooth headset.
Postad 21 januari 2008 - 12:20
Både jag och min flickvän är löjligt förtjusta i Ratchet and Clanc men det finns ju bara till PS3 numera.
Gör man ett dåligt köp om man slår till på 40 gigaren som finns på Discshop med 2 spel för 5000 kr om man jämför den med 60 giggaren?
Postad 21 januari 2008 - 12:28
Finns det några 60Gb-maskiner kvar? Eller är det bara priset du undrar över?
Postad 21 januari 2008 - 13:17
Har du något val?
Priset 5000 kr med PS3 o två spel borde väl vara rätt okey, tänkte mer om man ska vara lite kall o se om man kan få tag i ett 60 gig, sen vet jag inte om man vågar köpa ett begagnat mtp att jag läst om en del fläktproblem?
För 5790:- kunde man tydligen få tag i ett 60 gig via www.console.se men frågan är om det är värt 1800 kr mer när det dessutom inte följer med några spel?
Behöver man minneskortsplats?
Det hade dom tydligen tagit bort, på 40 gigaren men det borde man inte behöva antar jag?
Sen var där 2 usb istället för 4 samt att man inte kunde lira gamla PS2 spel på den vilket jag iofs tycker är synd.
Men några andra skillnader kunde jag inte läsa mig till.
Mvh
Kim
Postad 21 januari 2008 - 13:25
Har du något val?
Priset 5000 kr med PS3 o två spel borde väl vara rätt okey, tänkte mer om man ska vara lite kall o se om man kan få tag i ett 60 gig, sen vet jag inte om man vågar köpa ett begagnat mtp att jag läst om en del fläktproblem?
För 5790:- kunde man tydligen få tag i ett 60 gig via www.console.se men frågan är om det är värt 1800 kr mer när det dessutom inte följer med några spel?
Det hade dom tydligen tagit bort, på 40 gigaren men det borde man inte behöva antar jag?
Sen var där 2 usb istället för 4 samt att man inte kunde lira gamla PS2 spel på den vilket jag iofs tycker är synd.
Mvh
Kim
Tycker nog du ska slå till. Köpte själv en 40 gig för ett par månader sen. Usb-platserna räcker för mig i alla fall. Har än så länge bara använt dem för att ladda kontrollen och till usb-minnet. Dessutom kostar ju inte en usb-hubb så mycket.
Att det bara var 40 gb hdd gör mig inget heller. Använder TVersity som mediaserver och kan alltså lagra det jag behöver på datorn istället för på PS3an.
Jag hade heller inget behov av bakåtkompabiliteten till PS2 då jag inte äger några sådana spel.
Gilllar du dessutom Ratchet så finns det ingen tvekan. Roligaste plattformspelet jag spelat sen Mario 64.

Redigerat av Unregistered12c4d9b3, 21 januari 2008 - 13:31.
Postad 22 januari 2008 - 09:55
Har du något val?
Mvh
Kim
Tycker nog du ska slå till. Köpte själv en 40 gig för ett par månader sen. Usb-platserna räcker för mig i alla fall. Har än så länge bara använt dem för att ladda kontrollen och till usb-minnet. Dessutom kostar ju inte en usb-hubb så mycket.
Att det bara var 40 gb hdd gör mig inget heller. Använder TVersity som mediaserver och kan alltså lagra det jag behöver på datorn istället för på PS3an.
Jag hade heller inget behov av bakåtkompabiliteten till PS2 då jag inte äger några sådana spel.
Gilllar du dessutom Ratchet så finns det ingen tvekan. Roligaste plattformspelet jag spelat sen Mario 64.
Roligast sen Sonic skulle jag säga

Jag får fundera ett tag till, det som har hindrat mig från den första modellen (60 gig) har varit priset och 40 gigaren är ju billigare men jag hade uppskattat att man kunde spela gamla PS2 spel på den men man kan inte få allt här i världen.
Det blir antagligen en 40 gigare innan månaden är slut.
Mvh
Kim
Postad 22 januari 2008 - 10:07
När jag kör online på tex nhl och tiger woods så hör man då och då folk som pratar via ps3:an.. hur går det till egentligen? vad behöver man för att göra det?
Ett bluetooth headset.
ursäkta om jag verkar korkad nu, men räcker det alltså med en sån här bara ??
https://www.prisjakt...kt.php?o=200551
Postad 22 januari 2008 - 11:17
ursäkta om jag verkar korkad nu, men räcker det alltså med en sån här bara ??
https://www.prisjakt...kt.php?o=200551
Japp.
Postad 22 januari 2008 - 11:50
Postad 22 januari 2008 - 12:22
Klart du kan lägga över film till HD:n. Har du projektorn kopplad till PS3:an på nåt sätt kan du se filmen på den.Fråga som säkert redan ställts o svarats på: Kan jag använda hårddisken på PS3:an & lägga in film för att sedan mata ut till projektorn? Vilka format stödjer PS3:an isf?
Formaten som stöds är väll MP4 och Divx och så. Kolla på prisjakt för alla format.
Postad 22 januari 2008 - 14:33
Postad 22 januari 2008 - 14:39
Jag har hört att en del har haft problem med att se filmer som är i Blue-ray, att dom liksom har hackat till då och då?
är det något som har hänt er som har ett PS3?
Mvh
Kim
Postad 22 januari 2008 - 14:48
En liten fråga bara...
Jag har hört att en del har haft problem med att se filmer som är i Blue-ray, att dom liksom har hackat till då och då?
Mvh
Kim
Blu-ray...Och nej det har aldrig hänt mej, sett en 20st kanske...kanske berodde på att den som det "hackat" för hade en kass tv?
Postad 22 januari 2008 - 14:52
Tänkte kolla ifall någon prövat ifall ps3an tar brända filmer? /Hajken
Läsaren tar emot brända cd/dvd/blu-ray.
Postad 22 januari 2008 - 14:53
En liten fråga bara...
Mvh
Kim
Blu-ray...Och nej det har aldrig hänt mej, sett en 20st kanske...kanske berodde på att den som det "hackat" för hade en kass tv?
Blue-ray, blu-ray, same shit different name

Nä men det låter bra.
Tack
Postad 22 januari 2008 - 14:55

Man dör inte av att köra i 60hz heller. Men viss ryckighet vid panoreringar och liknande får man räkna med då.
Postad 22 januari 2008 - 15:00
nice! då behöver man kanske inte köpa dvd direkt..
Postad 22 januari 2008 - 15:28
För att slippa hackningar så behöver teven stöda 24 bilder per sekund och PS3'an behöver firmware 1.80+ som kom ut i maj förra året om jag inte minns helt fel
Man dör inte av att köra i 60hz heller. Men viss ryckighet vid panoreringar och liknande får man räkna med då.
Okey, då är det där felet ligger och inte på konsollen.
Jag vet inte vad min Infocus IN72 projj har för specar men det bör väl knappt vara ngt problem.
Tack för svaren
Mvh
Kim
Postad 22 januari 2008 - 17:26
nice! då behöver man kanske inte köpa dvd direkt..
Hmm, kan man inte då göra om/konvertera en container/ett filformat till en image och bränna ut som iso liksom . . så att den launchar filmen i .iso ..
Om ni förstår vad jag menar, eller tänker jag för mycket i XBMC banorna nu...
Postad 26 januari 2008 - 21:10
Redigerat av HTK86, 26 januari 2008 - 21:11.
Postad 26 januari 2008 - 21:15
Postad 26 januari 2008 - 21:23
Postad 26 januari 2008 - 22:06
Nån som har en aning om när en uppdatering kan tänkas komma? =)
Postad 26 januari 2008 - 23:21
Postad 26 januari 2008 - 23:25

Står bara vänta...Sen händer ingenting...Förra spelet jag installerade kom de då upp en stapel som visar hur långt de gått.
Postad 27 januari 2008 - 11:37
KällaIt appears that Cell is a perfect match for procedural texturing and ray tracing, as witnessed with these ProFX middleware technology benchmarks. ProFX is now in some form, apart of PS3 middleware.
The Bayou benchmark below was completed in 10 seconds by the 360, 5 seconds by the 8800GTS and 1.2 seconds by the PS3.
Postad 27 januari 2008 - 13:21
Postad 27 januari 2008 - 15:07
*muttrar* Nu har jag äntligen tagit hem demot me Ratchet &Clank åså vägrar den installera
![]()
Står bara vänta...Sen händer ingenting...Förra spelet jag installerade kom de då upp en stapel som visar hur långt de gått.
Hur länge väntar du? För mig brukar det ta någon minut innan stapeln visas.
Postad 27 januari 2008 - 16:18
Testade ett Uncharted och de tog bara en liten stund innan den installerades..
Lite dåligt system..Rätt skönt på 360..När man tankat klart är de bara trycka på pllay..
Laddas de ner i bakgrunden när man spelar ?tycker inte att det verkade så ?
Postad 27 januari 2008 - 17:19
Vet inte exakt men säkert 10 minuter..
Testade ett Uncharted och de tog bara en liten stund innan den installerades..
Lite dåligt system..Rätt skönt på 360..När man tankat klart är de bara trycka på pllay..
Laddas de ner i bakgrunden när man spelar ?tycker inte att det verkade så ?
Ja det laddas ner när man spelar, men bara om du spelar offline(har jag uppfattat det som iaf..)
Det brukar max ta någon minut innan stapeln visas..
Postad 27 januari 2008 - 17:40
I vissa spel så används inte basen? Ps3an skickar ut en LFE signal men den skickar ut en väldigt låg om överhuvudtaget någon signal, så vissa spel används bara basarna till bas, lite surt om man har en kompetent bas

Som i guitar hero 3 så hörde man pyttelite i basen när man var i vissa menyer, men när man spelade spelet kom det ingenting från basen, ingen i burnout Paradise City heller..
Har en Sony STR-DG700, Dynavoice M-65 och Audio Pro Sub Level 110.
Har testat att ha allt på max i förstärkaren(EQ och nivåer) och dra på basen på max men det hjälper föga... Men i filmer och vissa spel kommer det gott om bas.
Är det något fel eller ska det vara så?
Postad 27 januari 2008 - 17:48

Ratchet &Clank verkar ju vara skitkul...Var lite skeptisk men de känns nästan som att det blir ett måste

Edit
Väldigt trevligt att det går så bra att surfa också

Redigerat av moparman, 27 januari 2008 - 21:43.
Postad 27 januari 2008 - 22:57
Jaha, vad skall det vara för PS3:a?! Har inte hört något om någon ny PS3...
Ja vad är detta för rykte??
Postad 28 januari 2008 - 08:17
Kommer det en ny konsol om två-tre månader så väntar man gärna och ser vad det är för en maskin?
Postad 28 januari 2008 - 09:24
Our inside source of all things video gaming has been right almost every time it comes out of the shadows to give us information, so I'm going to dispense with the back story. Wherever his or her information is coming from, it's usually solid. After I spoke to Sony about the possible discontinuation of the 80GB PS3 model, I lit the mole-signal.
Working late into the night on Saturday, I heard a noise behind me. For both of our safety, I didn't turn around. "You've talked to Sony," the mole said in a gravelly whisper. "Tell me what they told you."
I repeated the information we reported on Friday: Sony is sticking to a two-model approach at retail, but the company won't comment on whether or not the other model would be the 80GB system. The 40GB system seems safe. I asked the mole what information he had.
"Sony is, in fact, phasing out the 80GB PS3. Sony is going to stay with the two-SKU approach though, and the prices look to stay the same," the mole told me. I heard sirens in the background, and the mole seemed nervous. "The Spiderman 3 pack-in will disappear as well once the 80GB unit is gone. In order to maintain a similar value proposition to the 80GB/Spiderman 3 bundle, I expect to see a storage increase to 120 or 160GB at the same price point, plus the new Dual-Shock 3 controller... what are you trying to accomplish with this story?"
http://arstechnica.c....ock-3-incoming
* Code: CECHG06 (SPECIFICATION)
* Sony PlayStation 3
* 160gb 2.5 SATA 5400rpm HDD
* CELL Broadband Engine (65nm process) @ 3.2ghz
* PPU x1, SPE x8
* RSX GPU (65nm process) @ 550mhz
* Blu-Ray Optical Disc Drive @ 2x
* Memory Card Reader- Memory Stick Duo, Compact Flash, Secure
* Digital
* 6x USB 2.0 ports
* 2x HDMI 1.3 ports
* 3x Gigabit ethernet ports
* DUALSHOCK 3 controller
http://ps3.qj.net/Rumor-Japan-to-get.....;/49/aid/104314
Postad 28 januari 2008 - 11:18

Den övre länken torde vara: http://origin.arstec...hock-3-incoming
Men den andra länken lyckade jag inte hitta...
Edit: http://ps3.qj.net/Ru...g/49/aid/104314
Intressanta rykten!!

Redigerat av Matsen, 28 januari 2008 - 13:20.
Postad 28 januari 2008 - 13:47
Hoppsan, vad hände där dåDe länkarna fungerade ju "sådär"....

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar