Verkar sjukt billigt!
Sony VPL-HS60
(Projektorer)
|
2
|
(53)
|
Inga priser |
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp! (25 inlägg)
|
19 år sedan |
bästa projen runt 10 000:- (28 inlägg)
|
19 år sedan |
Sony VLP-HS60 (14 inlägg)
|
19 år sedan |
Hitachi 200 Vs Sony HS50 (71 inlägg)
|
19 år sedan |
Sony HS50 lr HS60? (30 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 02 November 2006 - 23:07
Kort fråga.
Blir det sämre bild på denna om man har max lens shift vertikalt?
edit: Passar på att lägga till en till fråga
HS60 har 1200 ANSI Lumen lika mycket som TX300.
Är den verkligen lika ljusstark som TX300?
Nej, den är inte i närheten så ljusstark som TX300. Den kör ett helt annat race med en lugnare bild med mycket bättre svärta, dock mindre tryck i bilden. Det är alltså ingen projektor att se på fotboll med utan den kräver 100% mörkläggning.
Postad 05 November 2006 - 18:36
Postad 13 November 2006 - 11:44
I mörka scener så blir subtitle rödaktig ner till vänter på bilden. Detta syns tydligt i mörka filmer, och givetvis i eftertexter. Verkar var rödstick i det vita ner till vänster på min proj.
Är det ngn som vet om man kan få bort detta?, eller är det fel på projen. Stör mig ganska mycket på det faktiskt. Har sett att om jag ändrar auto-iris till på eller av så minskar / försvinner det, men då blir det ju inte alls sammma tryck i bilden, dvs oanvändbart....
Borde rimligtvis finnas fler på detta forum som lider av detta, vill minnas att bigscreen även såg det när de testade HS-60.
Jag kör en oppo971H kopplad till projen, felet finns i alla upplösningar och verka rinte ha med spelaren att göra (har provat annan spelare också)
Går det att kalibrera bort?
Vore tacksam för hjälp......
Postad 13 November 2006 - 12:27
Textens färg varierar beroende på Iris i ljus/mörkscen.
Postad 13 November 2006 - 22:19
är det nån som kör med kjell o co:s scart till vga adapter?
misstänker att den är felkopplad i scarten.
nån som har några inställningar att delge då?
har hittat lite på usa forum men jag får så blå bild med dom inställningarna :/
Redigerat av DLS, 13 November 2006 - 22:19.
Postad 15 November 2006 - 19:06
Det finns ju så många duktiga personer på det här forumet men ingen kan hjälpa mig o svara på om det inte funkar att köra med kjell o co:s scart till vga adapter samt 15m vga kabel?
vet att jag börjar bli tjatig men så fort det kommer ut nån ny häftig projektor så pratas det bara om den, allt annat glöms bort verkar det som
Redigerat av DLS, 15 November 2006 - 19:08.
Postad 15 November 2006 - 20:45
Jag tror att det beror på att LCD panelerna Röd grön och Blå inte ligger helt i fas. Det som man i TV kalibrering kallar konvergens. Kolla på de vita strecken på en TV testbild om inte det inte är rött utanför strecken nere i det vänstra hörnet. Pixlarna ligger inte helt över varandra utan någon färg kan vara förskjuten i förhållande till de två andra.Hej, har en HS-60, och har ett problem med den som jag läst på lite olika ställen att en del andra också verkar ha.
I mörka scener så blir subtitle rödaktig ner till vänter på bilden. Detta syns tydligt i mörka filmer, och givetvis i eftertexter. Verkar var rödstick i det vita ner till vänster på min proj.
Är det ngn som vet om man kan få bort detta?, eller är det fel på projen. Stör mig ganska mycket på det faktiskt. Har sett att om jag ändrar auto-iris till på eller av så minskar / försvinner det, men då blir det ju inte alls sammma tryck i bilden, dvs oanvändbart....
Borde rimligtvis finnas fler på detta forum som lider av detta, vill minnas att bigscreen även såg det när de testade HS-60.
Jag kör en oppo971H kopplad till projen, felet finns i alla upplösningar och verka rinte ha med spelaren att göra (har provat annan spelare också)
Går det att kalibrera bort?
Vore tacksam för hjälp......
Detta kan dessutom variera över bildytan så att det blir lite av en kompromiss.
På den Sanyo Z2 som jag hade tidigare gick det att flytta R G och B både vertikalt och horisontellt i steg om 1 pixelrad. Detta var dock i servicemenyn har jag för mig.
Sony vet jag inte om dom har den möjligheten.
Postad 16 November 2006 - 11:50
Har läst på avforums att vissa fått det mycket mindre genom att justera färger, kan ngn vänligt sinnad skäl som har hemma-kalibrerat (eller liknande) dela med sig av grundinställningar vore det tacksamt.
Postad 17 November 2006 - 17:54
vad ledsen jag blir
Det finns ju så många duktiga personer på det här forumet men ingen kan hjälpa mig o svara på om det inte funkar att köra med kjell o co:s scart till vga adapter samt 15m vga kabel?
...
Inte för att det är exakt samma scenario men jag kör en HS50 med scart > VGA på ca 12 meter. Jag har dock byggt kabeln själv genom att slakta en VGA->VGA och ersätta ena änden med en SCART. Det funkar utmärkt så du har antagligen något fel på din kabel eller någon inställning.
Detta har diskuterats flitigt i andra trådar och du lär hitta bilder, beskrivningar etc. om du bara söker. Kolla tex. i HS50-tråden.
Postad 20 November 2006 - 17:03
Någon provade liksom jag och fann att bilden visserligen blev ljusare i ljusa scener men också väldans mörk i mörka scener - alltför mörk.
Häromdagen provade jag att ta ned både IRIS OPEN REG och IRIS CLOSE REG till noll. Annorlunda alltså mot råden i AVS-inlägget nedan.
Jag tyckte bilden då blev ljusare och med mer "sting" i (jämfört med fabriksinställningarna) Inte för hård kontrast, inte blaskigt heller. Tyckte alltså att min projektor blev bättre
Är det jag som inbillar mig detta?
Övriga inställningar:
Ljusstyrka 65
Kontrast 70
Bio-läge
Hög färgtemp
Gamma 3
"Svartförstärkning" (glömt namnet) 0
Högt lampläge
Iris i Autoläge
"You need to enter the Factory Menu.
(The service mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (UP arrow) (DOWN arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the service mode?"
The factory mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (LEFT arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the factory mode?")
Then go to the OTHER sub menu.
Then look for the lines that read:
IRIS OPEN REG = 40 (change to 0)
IRIS CLOSE REG = 222 (I changed mine to 225 to eliminate bright corners on darkest black fields)
Lowering the IRIS CLOSE REG adjustment below the factory setting will also increase the brightness of brighter scenes, but the darkest black levels will also be increased.
Lowering the IRIS OPEN REG is the best way to achieve the Alan Ruby Light Canon effect. "
Postad 21 November 2006 - 08:32
Häromdagen provade jag att ta ned både IRIS OPEN REG och IRIS CLOSE REG till noll. Annorlunda alltså mot råden i AVS-inlägget nedan.
Jag tyckte bilden då blev ljusare och med mer "sting" i (jämfört med fabriksinställningarna) Inte för hård kontrast, inte blaskigt heller. Tyckte alltså att min projektor blev bättre![]()
Nog tror jag på att du får bättre sting i att minska IRIS CLOSE REG till noll, dock offrar du lite av svärtan, men det är nog knappt synbart såvida du inte har ett totalt mörklagt rum.
Vad vet jag, jag är för feg för att gå in i servicemenyn medans jag fortfarande har garanti kvar
Postad 21 November 2006 - 09:41
Effekten är väl inte så pass dramatisk att jag vill uppmana folk att börja sabba sina garanti-avtal genom att meckla med fabriksmenyn. Dock är dessa iris-inställningar inte avgörande för projektorns "hälsa" på det sätt som exv fläktinställningarna är.
Postad 24 November 2006 - 00:54
kjell o co:s adapter var givetvis felkopplad så jag köpte en förlängningssladd till monitor som jag klippte på mitten o lödde fast scarten på.
så nu funkar det
ska testa sylvesters inställningar nån dag tänkte jag också
Postad 05 December 2006 - 14:18
/Rs!
Postad 06 December 2006 - 11:56
har beställt en sån här nu
men vet inte om jag ska ha 88" eller 106" (tror jag det va dem hade på fynbörsen)
Tänkte att man kunde kanske ta o slänga upp ett vanligt vitt lakan o nåla upp det till 88" räcker det så får det bli den, men vad tror ni om detta? tror ni det kommer att gå o se en hel film mot ett lakan?
Eller har ni bättre förslag?
Jag har annars kartong, vanlig brun kartong om ni tror det blir bättre?
Postad 07 December 2006 - 12:42
tjingeling!
men vet inte om jag ska ha 88" eller 106" (tror jag det va dem hade på fynbörsen)
Tänkte att man kunde kanske ta o slänga upp ett vanligt vitt lakan o nåla upp det till 88" räcker det så får det bli den, men vad tror ni om detta? tror ni det kommer att gå o se en hel film mot ett lakan?
Eller har ni bättre förslag?
Jag har annars kartong, vanlig brun kartong om ni tror det blir bättre?
Kolla lite under duksektionen i forumet, där finns många goda råd.
Jag hade kunnat tänka mig en lakanlösning tillfälligt under tiden jag har valångest över vilken duk som passar bäst i både plånbok och bildkvalitet. Bilden ser ok ut på lakan men ser så mycket bättre ut på rn riktig filmduk.
Postad 07 December 2006 - 12:56
1. Det jag läst mig till har HS60 både 1:1 pixelmapping på både VGA och HDMI, men nu har ju projektorn upplösningen 1280 x 720. Projektorn har jag tänkt att ha kopplat via en HDMI/DVI kabel till datorn. NU till frågan, på datorn så finns det ingen upplösning som är 1280 x 720 vad jag kan se?De enda i närheten är: 1024x768, 1280x960, 1280x1024. Har jag missat nåt?
2. Har läst runt i flertalet timmar på forumet och har kommit fram till att HDMI/DVI är bäst, men är skillnaden så märkbart mkt bättre än VGA?
Tacksam för svar,vill gärna beställa kablar innan projektorn kommer
Postad 07 December 2006 - 18:34
2. Bilden måste inte vara bättre via dvi/hdmi. Specielt på korta avstånd är detta sant. Det är trots allt ganska många som kör sin vanliga datorskärm via VGA och det är ju inte precis så att dom lider av att bilden skulle vara dålig pga det.
Fördelen med att köra digitalt är att du VET att bilden är perfekt oavsett avstånd så länge du inte överdriver avståndet. Antingen funkar det skit med väldigt tydliga störningar eller så funkar det perfekt. Dyr DVI/HDMI-kabel på kortare avstånd än runt 10 meter är pengar i sjön.
Råd: Börja med att köpa en billig DVI->HDMI-kabel från kjell och co. Funkar det så är det bara att vara nöjd. Funkar det inte så hantera problemen efterhand att du upptäcker dom.
Postad 07 December 2006 - 20:02
Jag hittade knappen "Dölj lägen som denna bildskärm inte kan stödja" men hittade den ändå inte MEN:
jag fipplade lite med sladdarna och testade att mata skärmen med VGA istället för DVI eftersom projektorn så få DVI uttaget, DÅ visade sig en mängd flera andra upplösningar bland annat 1280x720. Sån jäkla tur, trodde jag skulle bli tvungen att köpa ett nytt grafikkort
Sån tur att du skrev det där med att köpa en dyrare kabel, har slängt iväg en beställning på en vanlig 5 meters DVI->HDMI-kabel nu
(Jag fick en idé tidigare idag, tänkte köpa en "OBSERVATÖR" alltså ett väggmonterat tvställ, vanligen till 14" CRT TV måtten stämmer perfekt med HS60, inte sett något galleri med denna lösning kanske är nåt att ha?)
Postad 11 December 2006 - 15:53
Bara jag inte blir alltför störd av screendoor som några skriver att den lider av.
Postad 12 December 2006 - 07:31
Däremot är den ljussvag ungefär som min 4805 om man kör lampan i low mode. Tur man bor i norr där de e kolsvart denna årstid
Bilden är kanon men e ett jäkla möööök å få in färgerna som man vill, har inte haft så mycke rödstick som många skriver dom har däremot är det ett irriterande gulstick som jag inte lyckades få bort inatt. Kan ju iofs bero på att man va lite trött vid 02:00 tiden, får göra ett nytt försök ikväll.
Nån som har nå tips på inställning för å få bort gulstick får gärna skriva nåra rader
RCP tyckte jag va lite svårt å fibbla i för tyckte inte man såg så himla stor skillnad när man ändrade där
Postad 12 December 2006 - 07:52
Jag såg screendooren när jag fick den demad, klart mer än på Epson 700, men det är svårt att veta om man verkligen kommer att se detta hemma (gick inte att ställa in till likvärdiga avstånd/storlek i butiken).
Postad 12 December 2006 - 09:06
Sitter å bläddrar igenom avs forum men den tråden är ju nästan 200 sidor lång "puh"
Postad 12 December 2006 - 16:37
Postad 12 December 2006 - 16:58
Postad 13 December 2006 - 07:27
Svärten åkte på lite stryk men inte så att man blev störd av det däremot blev det ett himla tryck i bilden, va nästan som man körde lampan i high mode.
Nästan fått till färgerna som jag vill nu
Med tanke på priset på den nu (gav 12500 ink frakt) så
Postad 13 December 2006 - 09:02
Lampan håller 2000h i high, eller 3000 i low (eller standard??? som det står i speccen) enl Produkt spec.Nja det va mer pga fläktljudet som jag kör low mode. Föressten någon som vet hur mycket man förkortar lampans livslängd med om man kör high mode ?
(Såg att det även står i första inlägget i aktuell tråd)
Redigerat av mikeett, 13 December 2006 - 09:04.
Postad 13 December 2006 - 09:42
Edit: Upptäckte Prisjakt Expert och hittade vad jag sökte.
https://www.prisjakt...p?e_id=12524444
4376 kronor för en lampa.
Redigerat av BPA, 13 December 2006 - 10:36.
Postad 13 December 2006 - 10:28
Om bilden är gultintad är det enklaste knepet att höjja tempen ett snäpp.Screendoor såg jag inte skymten av trots 108"
Däremot är den ljussvag ungefär som min 4805 om man kör lampan i low mode. Tur man bor i norr där de e kolsvart denna årstid
Bilden är kanon men e ett jäkla möööök å få in färgerna som man vill, har inte haft så mycke rödstick som många skriver dom har däremot är det ett irriterande gulstick som jag inte lyckades få bort inatt. Kan ju iofs bero på att man va lite trött vid 02:00 tiden, får göra ett nytt försök ikväll.
Nån som har nå tips på inställning för å få bort gulstick får gärna skriva nåra rader
RCP tyckte jag va lite svårt å fibbla i för tyckte inte man såg så himla stor skillnad när man ändrade där
Postad 13 December 2006 - 10:48
Två snabba frågor; vad kostar en lampa till denna projektor och byter man den själv?
Edit: Upptäckte Prisjakt Expert och hittade vad jag sökte.
https://www.prisjakt...p?e_id=12524444
4376 kronor för en lampa.
Finns faktiskt lite billigare än så http://www.inwarehou...38385&ReferId=7
3869:-
Tack pacman, drog på lite mera blått så fick jag bort gultintet.....giller mer lite kallt än varmt i bilden men det är ju en smaksak.
Postad 13 December 2006 - 10:52
Postad 13 December 2006 - 19:06
Tack för tipset Sylvester ang Open/Close iris. Funkade ju alldeles utmärkt men satte close iris till 40 istället för 0.
Svärten åkte på lite stryk men inte så att man blev störd av det däremot blev det ett himla tryck i bilden, va nästan som man körde lampan i high mode.
Hur bedömmer ni att svärtan är efter justering: är den samma som konkurrenterna presterar eller är den fortfarande snäppet bättre? Är i köptankar men är tveksam till denna om man måste sabba dess största styrka - svärtan - för att det ska bli acceptabelt ljustryck
Tack för hjälpen.
Postad 13 December 2006 - 21:21
Finns faktiskt ännu billigare än det också.Finns faktiskt lite billigare än så http://www.inwarehou...38385&ReferId=7
3869:-
Runt 3.000 kostar den med frakt och moms ifall du beställer den från pricejapan.
Sen kan man säkert få den ännu billigare om man lär sig koreanska eller köper min extralampa som jag råkade köpa och aldrig lär få användning för
Postad 13 December 2006 - 23:48
@Bertilsson min lampa har ju inte hunnit gå så mycket ännu annars hade man ju varit intresserad
Postad 14 December 2006 - 15:29
Hur bedömmer ni att svärtan är efter justering: är den samma som konkurrenterna presterar eller är den fortfarande snäppet bättre? Är i köptankar men är tveksam till denna om man måste sabba dess största styrka - svärtan - för att det ska bli acceptabelt ljustryck .
Svärtan påverkades mycket lite enligt mina ögon (vad nu de är värda
Irisinställningen måste sedan stå på Auto förresten.
Om man går in i fabriksmenyn för att tweaka iris inställningarna (i sig ofarligt) så måste man 1) komma ihåg att garantier och sådant kan sluta gälla (jag är väl rökt på den punkten) och 2) ge tusan i fläktinställningar och sådant - då kan hela projektorn bli rökt...
Postad 14 December 2006 - 17:00
Menar du verkligen att du satte IRIS CLOSE REG till 0?
På AVS forum verkar det som att om man drar ner den för mycket, typ till under 200, så får man ljusa hörn i mörka bilder.
Postad 15 December 2006 - 09:58
Menar du verkligen att du satte IRIS CLOSE REG till 0?
På AVS forum verkar det som att om man drar ner den för mycket, typ till under 200, så får man ljusa hörn i mörka bilder.
Jag märkte då inte av det, kolla mina bilder (än om nån e lite skakig, hade inget stativ till kameran
Satte den inte på 0 dock, har den på 40.
Redigerat av DFN, 15 December 2006 - 09:59.
Postad 15 December 2006 - 10:32
Ändrade OPEN från 42 till lägre värden, ner till 0, men tyckte inte att det var så stor skillnad?
Däremot var det väldigt stor skillnad (i mörka scener) när jag ändrade CLOSE från 213 till t.ex. 205. Mer kontrast och större djup i mörka bilder med liten försämring i svärta. Värden under 200 gav märkbart sämre svärta.
Jag ska testa mer i helgen.
(Har gamma OFF, och black enh. OFF, iris AUTO och lamp LOW.)
Postad 18 December 2006 - 09:36
Men jag ska testa att justera irisen lite för att minska detta, får se om "stinget" (ljusflödet) i bilden då ändras för mycket.
Postad 20 December 2006 - 08:51
I våras klistrade jag in nedanstående från AVS-forum, med brasklapp om att man ska tänka sig för innan man går in i fabriksmenyn.
Någon provade liksom jag och fann att bilden visserligen blev ljusare i ljusa scener men också väldans mörk i mörka scener - alltför mörk.
Jag tyckte bilden då blev ljusare och med mer "sting" i (jämfört med fabriksinställningarna) Inte för hård kontrast, inte blaskigt heller. Tyckte alltså att min projektor blev bättre![]()
Är det jag som inbillar mig detta?![]()
Övriga inställningar:
Ljusstyrka 65
Kontrast 70
Bio-läge
Hög färgtemp
Gamma 3
Högt lampläge
Iris i Autoläge
"You need to enter the Factory Menu.
(The service mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (UP arrow) (DOWN arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the service mode?"
The factory mode is accessed by pressing on the remote (enter) (enter) (LEFT arrow) (enter), then (UP arrow) when it asks "do you want to enter the factory mode?")
Then go to the OTHER sub menu.
Then look for the lines that read:
IRIS OPEN REG = 40 (change to 0)
IRIS CLOSE REG = 222 (I changed mine to 225 to eliminate bright corners on darkest black fields)
Lowering the IRIS CLOSE REG adjustment below the factory setting will also increase the brightness of brighter scenes, but the darkest black levels will also be increased.
Lowering the IRIS OPEN REG is the best way to achieve the Alan Ruby Light Canon effect. "
Har precis köpt min första projektor HS-60 och testat lite snuttar under gårdags kvällen
och jag är ingen expert men vilken bild!
är lite mera "detaljer" i mörka scener/partier...är detta möjligt att "tweaka" till.
Testade att köra med dessa inställningar som nämnts ovan, men vågar inte gå in och pilla i service menyn (IRIS OPEN REG/IRIS CLOSE REG):
Ljusstyrka 65
Kontrast 70
Bio-läge
Hög färgtemp
Gamma 3
Högt lampläge
Iris i Autoläge
ca 1,8m bred bild, sitter ca 4m från duk (tupplur) tupplur
I övrigt har jag inte ändrat något, och under filmen Deadmans chest tycker jag att mörka scener saknar detaljer, det är liksom bara mörkt utan detaljer.
Jag är som sagt väldigt grön på detta med projektorer och inställningar så om någon vill/kan hjälpa mig att pilla på rätt inställningar om det nu går.
Tack!
//Rs!
Postad 20 December 2006 - 09:23
Redigerat av DFN, 20 December 2006 - 09:23.
Postad 20 December 2006 - 10:08
Tack för tipset....ska testa höja kontrasten, men ni som vet bättre kommer detaljer (i mörka partier) att bli betydligt "bättre" på en bra duk i förhållande till en tillfällig tupplur?
//Rs!
Postad 20 December 2006 - 11:18
Tack för tipset....ska testa höja kontrasten, men ni som vet bättre kommer detaljer (i mörka partier) att bli betydligt "bättre" på en bra duk i förhållande till en tillfällig tupplur?
![]()
![]()
//Rs!
Njae... Men en riktig duk är alltid att föredra. Det bästa är om du kan få rummet kolsvart(eller vänta till efter kl 15 nu i december ) , först då kan du få fram detaljer i mörka scener på ett bra sätt,
Postad 20 December 2006 - 12:21
Jag har helt mörkt i rummet men väggar och tak är tyvärr vita och kommer nog att förbli så
eftersom HSB (Hon Som Bestämmer
Men jag ska hem i kväll och testa lite olika inställningar och försöka få lite mera detaljer i svärtan...
annars tycker jag att det är en kanonbild med tanke på vad den kostar...jag förstår bara inte varför jag väntat så länge med att skaffa en
//Rs!
Postad 20 December 2006 - 16:39
Ljusstyrka 65
Kontrast 70
Bio-läge
Hög färgtemp
Gamma 3
Högt lampläge
Iris i Autoläge
ca 1,8m bred bild, sitter ca 4m från duk (tupplur) tupplur
I övrigt har jag inte ändrat något, och under filmen Deadmans chest tycker jag att mörka scener saknar detaljer, det är liksom bara mörkt utan detaljer.
Att det beckar ihop i mörkret är väl ett vanligt problem med projektorer. Kanske är riktigt fina o dyra projektorer bättre på detta. Dock jämförde jag vår utmärkta TV:s förmåga med detaljer i lågdagrar med HS60. TV.n var lite bättre, men inte lika mycket bättre som det "kändes" innan man jämförde dom sida mot sida.
Inställningarna ser väl bra ut. Själv tycker jag att ljusstyrka 50 blir för mörkt. Gamma 3 är bäst för att få fram mer detaljer. Ingen svartförstärkning och högt lampläge. Kontrast ok.
Synd att det inte går (eller det kanske det gör - via fabriksmenyn??) att tweaka gammakurvan lite mer själv.
Postad 21 December 2006 - 13:05
Inställningarna ser väl bra ut. Själv tycker jag att ljusstyrka 50 blir för mörkt. Gamma 3 är bäst för att få fram mer detaljer. Ingen svartförstärkning och högt lampläge. Kontrast ok.
Synd att det inte går (eller det kanske det gör - via fabriksmenyn??) att tweaka gammakurvan lite mer själv.
Citat från component.se's recension av HS-60 (recensionen):
"Kurvan för läget '3' hamnar på 1,92 och ger en ljus men urtvättad bild, kanske kan vara användbar i en situation med mycket omgivningsljus t.ex. vid en fotbollsmatch."
Själv tycker jag att Gamma OFF, eller ev Gamma 1, ger bäst filmbild
Postad 03 January 2007 - 12:24
Eller bör man tänka om och sattsa på en riktigt bra dvd spelare?
Så jag är nog lite splittrad i vad jag "bör" göra men jag tar tacksamt emot förslag på dvd spelare, och prisklassen är jag inte heller säker på...
Har länge varit sugen på Pioneers 989 MEN det kanske är dumt att lägga så mycket som 8-9k på en dvd nu när HD är på intåg
Det ända jag är säker på är att den skall ha HDMI utgång, samt prestera bättre än vad min nuvarande gör...vilket inte lär bli svårt
Förvirrad nybliven projektor ägare.
/Rs!
Postad 03 January 2007 - 12:53
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Val av projektor, inte det lättaste... hjälp!
1 bild
166 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?