Jag har aldrig fått min att hänga sig hur jag än gjort
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3]
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(705)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 40GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(530)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) 160GB
(Spelkonsoler)
|
2
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 2009 120GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(259)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 250GB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(78)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser |
Postad 17 April 2008 - 10:44
Postad 17 April 2008 - 11:46
Låter som du har nått fel UndaC
well felet lär knappast ligga i mjukvaran eftersom vi alla har samma muukvara i ett slutet system
det kan ju bero på vilket spel eller vilken film man stänger av (där satsar jag mina pengar)
hårdvaran lär det knappast vara
det spelet som det ofta händer mig med är PES
Postad 17 April 2008 - 12:36
Har dock endast (förutom film) gjort detta med
Resistance
Uncharted
Ratchet & Clank
Virtua Tennis 3
The Darkness
Heavenly Sword
Det kan mycket väl vara så att dessa spel inte "stör" på samma sätt.
Redigerat av Unregistered5120ea9a, 17 April 2008 - 12:38.
Postad 17 April 2008 - 13:30
Postad 17 April 2008 - 14:39
Jag har fimpat spelen en massa gånger medan de laddar utan att det hängt sig. Det är oftast här det tar lååång tid dock för dem att avslutas vilket gör att jag just tror att det inte är brute force.
Det enda som hänger sig på min 60gb:are är VF5, vilket inte går igång ibland utan det blir bara svart. Det går dock att fixa med en software reset (hålla ner powerknappen), jag har aldrig varit tvungen att använda knappen på agget baktill.
Den har aldrig låst sig i XMB heller.
Redigerat av SirIdot, 17 April 2008 - 14:40.
Postad 17 April 2008 - 15:25
Jag har fimpat spelen en massa gånger medan de laddar utan att det hängt sig. Det är oftast här det tar lååång tid dock för dem att avslutas vilket gör att jag just tror att det inte är brute force.
Jag brukar också stänga spel o film etc där och det tar aldrig lååång tid som du beskriver, ett par sekunder sen e ja i XMB.
Postad 17 April 2008 - 16:32
well felet lär knappast ligga i mjukvaran eftersom vi alla har samma muukvara i ett slutet system
det kan ju bero på vilket spel eller vilken film man stänger av (där satsar jag mina pengar)
hårdvaran lär det knappast vara
Kan man vara säker på det? Eftersom elektroniktillverkare har en tendens att byta underleverantör beroende på var de får bäst pris. Sonys underleverantörer har nog dessutom underleverantörer i siin tur. Det skulle förvåna mig storligen, ja till och med imponera på mig, om Sony hade hela tillverkningskedjan från minsta komponent till slutprodukt "inhouse". Sen tror jag väl knappast att det beror på vilka kondensatorer de valt, men ändå. Säker kan man inte vara.
Troligen är det som du säger, men det skulle inte vara första gången ett problem orsakades av något man "uteslutit från början".
Postad 17 April 2008 - 18:27
Ett exempel:
Slippa stänga ner spel när man tex får ett meddelande man vill svara på.
Själv tycker jag det är lite väl "I-landsproblem" med den funktionen faktiskt, skulle MYCKET hellre sett mera DivX-stöd. Med tanke på att OS är dedikerat ett visst fördefinierat minne/processor så att spelbolagen vet precis hur mycket minne/processor de har att leka med till sina spel så tror jag det är svårt att få ingame-XMB att fungera med det lilla minne/processor som är kvar. Med betoning på "tror".
Men jag hoppas att Sony motbevisar mig såklart
Postad 17 April 2008 - 18:29
Själv tycker jag det är lite väl "I-landsproblem" med den funktionen faktiskt, skulle MYCKET hellre sett mera DivX-stöd. Med tanke på att OS är dedikerat ett visst fördefinierat minne/processor så att spelbolagen vet precis hur mycket minne/processor de har att leka med till sina spel så tror jag det är svårt att få ingame-XMB att fungera med det lilla minne/processor som är kvar. Med betoning på "tror".
Men jag hoppas att Sony motbevisar mig såklart
Det är ju på G så motbevisad kommer du nog bli
Postad 17 April 2008 - 19:12
Jag brukar också stänga spel o film etc där och det tar aldrig lååång tid som du beskriver, ett par sekunder sen e ja i XMB.
Lång tid kanske är lite överdrivet, men ibland tar det upp till 10 sek för den att fimpa spelen. Oftast dock bara några sekunder.
Postad 14 May 2008 - 16:19
According to our PS3forum industry insider, Sony will be releasing Firmware 2.4 sometime in June around the launch of Metal Gear Solid 4. Also mentioned is that the new Firmware 2.4 will include some of the first PlayStation Trophies. *Note that these will be the 2D trophies found on the XMB and not the 3D trophies coming in Home later this year.
"The SDK 2.40 will be available to dev. late in June. The actual Firmware 2.40 might see the light of day a lot sooner (my personal guess would be launch aligned or slightly before MGS4 )." - PS3Forum Insider
Postad 14 May 2008 - 16:25
NBra att de jobbar med att föra in sakerna både till 2D XMB och Home istället för bara i Home.
Nog för att Home verkar trevligt men jag orkar inte med VL miljöer och innan jag spelar ett spel så räcker XMB för mig
Postad 14 May 2008 - 16:33
Det vore en sak om man gick runt i en fantasti värld och högg ner monster typ ett online rollspel, men att knalla runt i en stel värld, möblera sin låtsas lägenhet med låtsas möbler som man är tvungen att BETALA för och annat tjafs? njäe
Chatta kan jag göra över nätet, träffa folk gör jag hellre i verkligheten
Eller så är det bara jag som är gammalmodig och dum i skallen
Postad 14 May 2008 - 16:37
sen är home gratis, och jag tror att det kommer bli en skojj mötesplats.
Postad 14 May 2008 - 16:43
Du har ju en uppsjö av minispel att spela i home, allt ifrån arkadspel till bowling och annat, som du kan spela med dina kompisar! GRATIS! Sen kan du kolla in nya trailers utan att "tanka hem" dem, utan om du spatserar runt och ser en display så kanske det är ett klipp som du intresserar dig för så kan du knalla fram med din avatar och kika i "realtid".
sen är home gratis, och jag tror att det kommer bli en skojj mötesplats.
Ja nu lär det dock vara så att du ändå i någon form måste tanka hem dem eller streama. Det är liksom så att Home är ett mirakel som gör att du kan titta på HD i realtid.
Allt du kan göra i Home kan du göra i XMB. Orka gå till en trailer när man kan bara trycka ner den, orka springa runt mellan spel när de finns annars.
Som sagt, kul sak för de som gillar online mötesplatser men för oss som bara vill spela hoppas jag de har exakt samma funktioner i XMB.
Är det bara jag som känner att HOME verkar bli en ruggigt onödig sak?
Det vore en sak om man gick runt i en fantasti värld och högg ner monster typ ett online rollspel, men att knalla runt i en stel värld, möblera sin låtsas lägenhet med låtsas möbler som man är tvungen att BETALA för och annat tjafs? njäe
Chatta kan jag göra över nätet, träffa folk gör jag hellre i verkligheten
Eller så är det bara jag som är gammalmodig och dum i skallen
Som sagt, att gilla Home är personligt. Dock kan man inte frånta Sony att idén är sjukt bra. Visst jag gillar varken Facebook, Virtual Life eller WoW men jag förstår att många tycker det är kul och att där finns en stor marknad så att Sony gör det är ytterst bra.
Postad 14 May 2008 - 18:24
Då finns det nästan ingenting mer att fixa
åjo.. jag tycker finns ju massa saker som jag saknar
t.ex:
- klocka i xmb
- MYCKET bättre mapphantering för bilder o videos
- bättre webläsarprogram med möjlighet att titta på streams på nätet
- in game xmb
sen överlag tycker jag att xmb är ett ganska fult o tråkigt "operativsystem". Skulle vara riktigt kul om sony kunde hitta nå bättre med mer "biprogram".. egen mediaspelare, miniräknar osv..
antar att sony inte kommer sammarbeta med microsoft men kanske med mac eller linux eller nå sånt...
men såklart, detta är ju bara min åsikt o mina teorier...
Postad 14 May 2008 - 18:24
Då finns det nästan ingenting mer att fixa
Nja... varför inte en firmware som gör PSP:n till en riktig fjärris till PS3:an? utan remote play dvs. Finns alltid nått mer man vill ha
Postad 14 May 2008 - 21:45
Alla har olika mycket krav
Vilket enkelt liv du måste ha
Att ha så få krav måste vara skönt.
Postad 14 May 2008 - 21:55
Postad 14 May 2008 - 22:06
Jag saknar fortfarande möjligheten att köra en sekundär skärm kopplad till ps3'an, simultant med HDMI 1080p matad till min projje...Då finns det nästan ingenting mer att fixa
Det är ruskigt tråkigt att inte kunna nyttja ps3'ans "media-spelar funktioner" utan att behöva bränna lamptimmar, bara för att navigera bland låtarna...
Enligt min mening så är det en grym brist PS3'an lider av och kommer det inte någon lösning på detta problem snart så lär min ps3'a åka ut igen...
Undrar vad Sony gillar tanken på att folk börjar göra sej av med sina dyrt inköpta konsoler p.g.a. en sådan bagatell-artad brist?
Postad 14 May 2008 - 22:20
Jag saknar fortfarande möjligheten att köra en sekundär skärm kopplad till ps3'an, simultant med HDMI 1080p matad till min projje...
Det är ruskigt tråkigt att inte kunna nyttja ps3'ans "media-spelar funktioner" utan att behöva bränna lamptimmar, bara för att navigera bland låtarna...
Enligt min mening så är det en grym brist PS3'an lider av och kommer det inte någon lösning på detta problem snart så lär min ps3'a åka ut igen...
Undrar vad Sony gillar tanken på att folk börjar göra sej av med sina dyrt inköpta konsoler p.g.a. en sådan bagatell-artad brist?
Ja hade en sån funktion kommit hade kysst den som kodat det. Har alltid drömt om en maskin där jag har min 26" TV som meny/kontroll till vad som ska spelas och var. Som sagt tråkigt att behöva starta projjen för att kicka igång en MP3.
Allternativ skulle som sagt vara att kunna köra PSP för detta. Eller varför inte alla 3?
Postad 14 May 2008 - 22:28
klocka bryr jag mig inte om, har antingen mobilen bredvid mig eller kollar på dvd'n. PSP har jag ingen och tänker heller inte köpa någon
Tycker den verkar bra nu, det enda jag saknar är stöd för .mkv/.srt/.sub
1. se andra bilder än jpeg
2. automatisk avstängning av handkontrollen om den är inaktiv mer än 15 min
3. ladda via USB fast den är avstängd. Så man kan ladda sin handkontroll utan att behöva ha den igång.
4. bättre chattstöd, helst också ingame
5. kombinera detta med videochatt
6. att de spel och demon jag laddar ner från PSN installeras automatiskt! Fan det fattar väl alla att när man väl tryckt en gång för att ladda ner så vill man spela det direkt, inte behöva truck igen för att installera. Det är ingen PC
7. Betydligt mer utökade friends möjligheter - minst som Live
....listan kan göras lång........
Postad 14 May 2008 - 22:50
Psp'n fixar visst det och dessutom över wlan!?Ja hade en sån funktion kommit hade kysst den som kodat det. Har alltid drömt om en maskin där jag har min 26" TV som meny/kontroll till vad som ska spelas och var. Som sagt tråkigt att behöva starta projjen för att kicka igång en MP3.
Allternativ skulle som sagt vara att kunna köra PSP för detta. Eller varför inte alla 3?
Men då är man tillbaka till det något "taffliga" gränssnittet som en handkontroll är när man vill se på film eller liknande...
Sonys BT-fjärr funkar utmärkt, med undantag för att man har inte någon aning om vad som händer om man inte har projjen igång.
Tänk om de åtminstone kunde släppt en fjärr lika funktionell som psp'n med display och allt, men med en normal "fjärkontrolls-layout" istället för joystick och andra spelkontrolls liknande knappar...
Det hade faktiskt varit den "snyggaste" lösningen för då kunde man ju legat i hängmattan i trädgården och "browsa" sitt musik-bibliotek också...
Bra mycket snyggare än dubbla (aktiva) bildutgångar...
En SÅ'N fjärr vill jag ha. Gärna programmerbar också så att den gamla multifjärren kunde pensionerats...
Postad 14 May 2008 - 23:01
Psp'n fixar visst det och dessutom över wlan!?
Nja du kan lyssna musik ja men du kan ju inte starta filmer som sedan PS3 visar upp på projjen?
Dessutom är lösningen för hur den gör det ruskigt korkad. Den streamar exakta bilden av XMB från PS3 likt en film istället för att använda XMB som PSPn har och sen bara skicka katalogstrukturen som PS3 har.
Ska de ha en fjärris som ersätter så får de ju skaffa IR också.
Redigerat av PalmiNio, 14 May 2008 - 23:01.
Postad 14 May 2008 - 23:11
Det man kunde levat med hade varit en knapp på BD fjärren för typ "Output", där man tryckte för HDMI-komponent-composite osv, för att "bläddra" bland utgångarna.
Men nu kör man projje, och måste komma ihåg att ställa om när man ska köra TV...ja det suger.
Redigerat av Unregistered9b54f378, 14 May 2008 - 23:12.
Postad 15 May 2008 - 06:09
EDIT: Tydligen ska den fixa stabiliteten i vissa spel. Men GTA IV är inte ett av dom spelen. Sen så får man inte veta så mkt mer.
Redigerat av New Player, 15 May 2008 - 06:33.
Postad 15 May 2008 - 06:38
Ny Firmware 2.35 finns nu för nerladdning.
EDIT: Tydligen ska den fixa stabiliteten i vissa spel. Men GTA IV är inte ett av dom spelen. Sen så får man inte veta så mkt mer.
Tycker det är skumt att dom inte säger mer specifikt vad uppdateringen gör...
Så här säger dom på Joystiq.com
PlayStation 3 firmware update 2.35 is now available. According to the US PlayStation Blog, v2.35 is "a relatively minor update to improve stability of some PS3 titles." We're willing to wager a handful of stolen cars that "some PS3 titles" is a better way of saying Grand Theft Auto IV, whose compatibility with older PS3 models has become a topic of discussion and a sore spot for early adopters of Sony's console. An alleged Take-Two email yesterday hinted at a Sony firmware update.
Redigerat av Unregisteredf8219770, 15 May 2008 - 06:40.
Postad 15 May 2008 - 07:56
sen om man ska säga saker som jag tycker de ska fixa så vill jag ha en playlistgenerator från min NAS, så att jag kan markera låter och spela upp dem, sen vill jag kunna söka bland låtarna, sitter men med 14000+ låtar är det djävligt svårt att hitta bland dem. Mer Winamp liknande struktur vill jag se där!
Postad 15 May 2008 - 09:22
Postad 15 May 2008 - 09:25
I just want to clarify that this upcoming firmware update isn’t related to GTA IV. For those of you who may still have an issue playing the game on your PS3, we have identified a solution that should resolve the issue. You can contact SCEA Consumer Services for support — their contact info and hours of service, as well as more information on this issue, are available in our Knowledge Center (http://playstation.custhelp.com/).
Postad 15 May 2008 - 11:42
hmmm, så de gamla konsolerna har problem med GTA?
Inte min 60giggare som är inköpt 23e mars förra året
Postad 15 May 2008 - 12:30
Postad 15 May 2008 - 12:40
Postad 16 May 2008 - 21:57
6. att de spel och demon jag laddar ner från PSN installeras automatiskt! Fan det fattar väl alla att när man väl tryckt en gång för att ladda ner så vill man spela det direkt, inte behöva truck igen för att installera. Det är ingen PC
....listan kan göras lång........
Spelen installeras automatiskt om du INTE laddar ned dem i backgrunden.
Postad 17 May 2008 - 01:21
Spelen installeras automatiskt om du INTE laddar ned dem i backgrunden.
Jo det vet jag, men jag kör alltid i bakgrunden. Tycker det inte ska spela någon roll.
Postad 17 May 2008 - 07:52
Fast det är ju inte så smidigt om nedladdningen blir klar när man gör något annat och då automatiskt börjar installera och avslutar det man håller på med...Jo det vet jag, men jag kör alltid i bakgrunden. Tycker det inte ska spela någon roll.
Postad 17 May 2008 - 14:56
Fast det är ju inte så smidigt om nedladdningen blir klar när man gör något annat och då automatiskt börjar installera och avslutar det man håller på med...
Hahaha nä för det är ju omöjligt att installera i bakgrunden också.
Vet inte men på 360 så görs allt direkt oavsett vad du gör....
Postad 17 May 2008 - 15:17
Tror inte att de vill tillåta installationer i bakgrunden utan reservera hela systemet när demot/spelet installeras för att minnimera risken för att något går fel. Det är min teori iafHahaha nä för det är ju omöjligt att installera i bakgrunden också.
Vet inte men på 360 så görs allt direkt oavsett vad du gör....
Postad 17 May 2008 - 16:05
Tror inte att de vill tillåta installationer i bakgrunden utan reservera hela systemet när demot/spelet installeras för att minnimera risken för att något går fel. Det är min teori iaf
.
Teori, ja den är ju rätt bristande. PC och 360 klarar det och det finns inga tekniska begränsningar för det. Du använder ju ungefär lika mycket kraft för att ladda ner det som att sen installera det.
Kort sagt, det finns ingen bra anledning till varför de inte kan installera per automatik.
En annan lösning är att ladda ner färdig så som till 360.
Postad 17 May 2008 - 16:48
Det handlar inte om brist på kraft. Jag vet inte hur systemet ser ut på PS3:an men det jag misstänkte var att du modifierar systemet när du installerar något och skulle något avbryta installationen på grund av att du göra massa andra saker samtidigt skulle systemet kunna bli korrupt.Teori, ja den är ju rätt bristande. PC och 360 klarar det och det finns inga tekniska begränsningar för det. Du använder ju ungefär lika mycket kraft för att ladda ner det som att sen installera det.
Kort sagt, det finns ingen bra anledning till varför de inte kan installera per automatik.
En annan lösning är att ladda ner färdig så som till 360.
Men jag vet inte, och jag bryr mig inte
Postad 17 May 2008 - 17:32
Det handlar inte om brist på kraft. Jag vet inte hur systemet ser ut på PS3:an men det jag misstänkte var att du modifierar systemet när du installerar något och skulle något avbryta installationen på grund av att du göra massa andra saker samtidigt skulle systemet kunna bli korrupt.
Men jag vet inte, och jag bryr mig inte. Har inte så bråttom här i livet.
Som sagt, andra system kan göra det så PS3 kan om Sony vill. Konsoler är Plug and Play för mig, inte Plug n Install. Inget jätte jobbigt men många gånger kommer man hem och laddat ner ett demo medan man var borta och sen måste man ändå vänta någon minut innan man kan spela.
Som sagt, ska man aldrig börja bry sig ja då kan man ju acceptera allt och sen har vi en PC igen.
Postad 17 May 2008 - 17:45
Man blir smått tokig på allt som ska installeras på PS3..
Men jag sväljer mycket så länge min kära PS3 är tyst som en mus
Postad 17 May 2008 - 18:26
Det hänger på mjukvaran och minnesarktiektur (dual-bank flash eller ej, köra applikation från RAM eller flash osv..)
Postad 17 May 2008 - 20:08
Vad är problemet? Att saker inte installeras automatiskt? Geees...
Yes. Finns ingen logik varför det ska vara så och ingen undanflykt till varför det inte gör så......bara ren lathet av Sony och inget annat. Både Wii och 360 klarar av det så varför ska PS3 vara sämre?
Konsol är Plug n Play......
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
18 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?