Edit: inget illa ment till Termos det jag skrev,alltid kul att läsa recensioner.
Redigerat av Unregisteredf68fa4d1, 08 January 2009 - 19:51.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 08 January 2009 - 19:36
Att det är en del filmsnuttar som är långa i spelet borde vara avklarat vid denna tidpunkt. Uppskattar man inte att få historien ihopvävd utan en massa action hela tiden så finns det andra spel som lämpar sig bättre.
Edit: inget illa ment till Termos det jag skrev,alltid kul att läsa recensioner. Redigerat av Unregisteredf68fa4d1, 08 January 2009 - 19:51. Postad 08 January 2009 - 23:34
Det är lugnt, jag tar inte åt mig så. Jag vill ju ha ett spel som har lagom dos av båda delarna Det var mest att man var så uppspelt och såg framemot det här spelet och så vart det lite blajj av det hela bara. Hade jag haft mer tid tror jag hade uppskattat dom långa cutscenerna mera, nu känns det bara som att man blir snuvad på speltid Som jag sa tidigare gillar jag verkligen spel med bra story, men det kan bli lite mycket av det kanske. Dom kunde släppt en vanligt version och en directorscut kanske. Jag menar mg1 och 2 hade inte mycket storytelling men funka kanon ändå, vet inte hur 3:an var då jag inte spelat det. Jag tycker fortfarande själva speldelen är hur grym som helst, kommer troligen spela igenom en andra gång men då hoppa över alla "filmer". Postad 09 January 2009 - 06:22
Nu har jag haft min första kväll med MGS 4. Cutscenes:en var inte så långa som jag vara rädd för. Och jag håller med, det är verkligen cutscenes:en som gör en stor del av spelet. Ser fram emot nästa kväll med Old Snake.
Postad 09 January 2009 - 09:00
Mm...Jag tyckte inte alls det var långa filmsekvenser..
Förstod inte alls alla klagomål Ett underbart spel...Blir nästan sugen å spela om det igen...En tredje gång Postad 09 January 2009 - 09:20
Började själv att spela MGS för ett par dagar sedan och jag stör mig något fruktansvärt på alla filmscener. Inte på filmscenerna i sig utan att de är så fruktansvärt långa. Jag, som många andra, vill ju spela när man drar igång ett spel; inte sitta en halvtimme och lyssna på en massa tjat. Att de dessutom "tvingar" spelaren att se på filmen genom att lägga in flashbacks med jämna mellanrum är ju ren tortyr! Det är ju tydligt att Kojima hellre skulle göra en film än ett spel...
Postad 09 January 2009 - 10:04
Om man inte gillar cutsceens är det ju bara att trycka start och skip, så tvingar en att se dem tycker jag nog inte de gör. Verkar som sagt vara olika åsikter om detta. Själv tycker jag filmerna är otroliga, grym story samt att man blir förvånad över hur snyggt spelet verkligen är. Gillar man inte så mycket story och film finns ju t.ex. spinter cell som någon nämnt. Lite liknande upplägg men tyvärr inte i närheten av lika bra spel i mina ögon. Mvh Kimme Postad 09 January 2009 - 11:00 Jo, jag vet men vad jag menar är att man måste ju vara med att trycka på X så fort man uppmanas att göra det under en cutscene. Jag misstänker att man får en härlig belöning när man klarat spelet om man varit duktig och tryckt på X under alla cutscenes och det vill man ju inte vara utan. Men som du säger, det är en smaksak om man gillar det eller inte. Jag gillar det till viss del men i MGS4 har det gått för långt. Postad 09 January 2009 - 11:49
Nej....Eller jag har då inte hittat nå som skulle vara bra just med att trycka på x..
Kanske har jag missat nå :-) Påverkar möjligtvis ens slut betyg...Om nu bryr sig om det Postad 09 January 2009 - 13:06
Man kan få DB poäng när man trycker på X. Har för mig att det är max 10 000. per kapitel.
Vad jag vet så påverkar det dock inte slutet. Bland kraven för olika emblem så finns det inga krav på dessa filmsekvenser. Någon som klarat Big Boss-emblemet än? Krav: Upptäckt antal gånger: 0 Dödat antal fiender: 0 Antal "continues":0 Speltid: <5:00 timmar Antal använda Rations, Regain, Noodles: 0 Spelat på svårighetsgrad The Boss Extreme Har inte använt sig av Stealth Camouflage eller Bandana Postad 09 January 2009 - 16:17 En av de kriterierna eller alla? Postad 09 January 2009 - 16:45 Säger jag upp mig från jobbet och skiljer mig från min fru och viger mitt liv åt mgs så kanske man har en sportslig chans Postad 09 January 2009 - 20:05
Drebin Points och trevliga flashbacks, annars inget speciellt när det annonseras med X i hörnet. Vissa kan vara lite roliga.
Spoiler
Redigerat av Ghorun, 09 January 2009 - 20:08. Postad 09 January 2009 - 21:56
Alla! Så det som rekommenderas är att spara och spela om och om för att bättra på sin tid. Har för mig att Gekkos inte räknas och inte heller bossarna när det gäller att bli upptäckt. Man får trycka bort scenerna. Dock går inte den sista scenen att klicka bort som är 17 minuter. Det gör att man måste klara av spelet på högst 4:42 minuter om man ska ha Big Boss-emblemet. Som tur är stöder inte detta spel trophies så man kan ladda ner sparade spel från andra och spela vidare på dem. Edit: jag var för långsam med svaret Redigerat av klarinettmeister, 09 January 2009 - 21:57. Postad 09 January 2009 - 22:16
Finns även gott om guider på nätet hur man ska bära sig åt om man är intresserad
Postad 09 January 2009 - 22:18
Finns en officiell också. Står i min bokhylla.
Det är myyyycket information i den. Postad 09 January 2009 - 23:02 Jag är en gamer, ingen lamer Postad 24 January 2009 - 21:23 Låter brutalt svårt. Jag har precis blivit klar med akt 1 på normal svårighet och det tog mer än 4 timmar... Är ju inte nära 0 på någon av statsen. Postad 24 January 2009 - 21:33
Skulle tro att enda sättet att klara det där är att hela tiden ladda om om man tabbar sig, klarar man sig igenom det kanske man dessutom behöver gå tillbaka för att köra igenom partiet igen och putsa på tiden.
Släpper de en trofépatch hoppas jag inte att man behöver fixa det där. Postad 25 January 2009 - 21:04
Man kan kolla på denna sidan annars om man inte orkar ta emblemet själv.
Sparade spel Dock kan man inte använda de sparade spel som har trofé-support. Hoppas inte troféer dyker upp till MGS4. Kan inte vara många som skulle få alla troféer. Postad 06 February 2009 - 19:11 Inte illa. Hur vore det med en trofépatch nudå Kojipro? Postad 19 February 2009 - 12:51
Tänkte skicka ut frågan och undrar hur många som spelar online här ifrån MHB.
Jag gör det iaf och det är riktigt beroende.... Postad 19 February 2009 - 13:53
Jag spelar MGO ganska regelbundet.
SweLizard heter min avatar i MGO. Adda på vet-ja! =) Postad 31 May 2009 - 10:07
Vilket spel!!! Vet att man är lite efter men har precis klarat av detta spel, och vilket spel!!! Enda felet som jag kan ge är att det är aningen mycket filmsekvenser och för lite spelande men som helhet så är det en av de bästa spelupplevelser jag någonsin haft, story, grafik, känslor ... Vi får väll hoppas att det faktiskt är ett Metal gear solid 5 på ingående eller varför inte en riktigt bra remake på dom första spelen så att en ny generation får lära sig T.E.A.
Postad 31 May 2009 - 20:35 Välkommen i klubben Det verkar ju som att det är ett nytt MGS-spel på gång, frågan är ju vad för något, det skulle ju till exempel kunna vara något till PSP eller liknande, det vet man inte. Det kommer antagligen att visas upp något på E3, jag hoppas på MGS5 eller en remake av MG, MG2 eller MGS. Eller också någon annan typ av Prequel kunde ju vara nice, till exempel med Raiden i huvudrollen där man får följa med på hans äventyr som man fick höra lite om i MGS4. Redigerat av Unregistered5f833d6c, 31 May 2009 - 20:36. Postad 01 June 2009 - 01:51
Ett MGS till psp är uttalat om sony i samband med att de pratade om den nya pspn, förhoppningsvis så är det inte det spelet deras räknare räknar ner till.
Postad 20 December 2009 - 00:14
För en som aldrig spelat ett enda MGS-spel - kommer jag få något ut av detta?
Ser ju klart coolt ut, påminner mig om Ghost in the Shell (som jag älskar) så jag är lite lockad... Postad 20 December 2009 - 00:20
Klart du kommer få något ut av det, dock rekommenderas att spela igenom de andra spelen då upplevelsen kommer bli så jäkla mycket starkare. Enda spelserien som ger mig gåshud om och om igen Och MGS1 finns ju att köpa på PS store nu med, så skynda fynda. Postad 08 May 2010 - 11:31
"Metal Gear Solid"-spelen har verkligen en helt fantastisk inramning (
Spoiler
), men det är så extremt synd att spelkontrollen ska vara så usel. Jag kan inte påstå att jag känner mig hälften så kick ass som när jag kontrollerar Sam Fisher. Snake missar med kniv trots att motståndaren ligger medvetslös på backen samt viftar hejvilt med händerna när det enda jag vill göra är slå någon medvetslös. Frustrerande minst sagt. Kanske inte skulle valt Big Boss som svårighetsgrad. Sen checkpoint systemet känns väldigt kaotiskt.
Spoiler
, men om jag dör och respawnar är soldaten borta. Om jag däremot laddar om så finns han där. Men ladda om går bara från menyn så jag måste stänga av spelet för att kunna komma dit igen. Bleh.Dock. Allt är verkligen top notch när det kommer till koncept och grafik. Ghost in the Shell var ingen dålig liknelse. Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 May 2010 - 11:31. Postad 21 July 2010 - 19:14
Har spelat i lite mer än en timme nu och känner mig verkligen skeptisk till om jag ska fortsätta spela eller inte. Fruktansvärt mycket filmsekvenser, jag brukar gilla filmsekvenser men nu känns det än så länge bara fånigt.
Sen känns allting svårkontrollerat och jag har än så länge inte kommit på varför jag ska bry mig om att smyga. Dels känns det krångligt och dels så är det tramsigt lätt att bara skjuta ner allt man ser. Antar att det kommer förändras senare. Jag har försökt smyga en del men det är inget som känns naturligt för mig i det här spelet, kanske en övningssak. Någon mer som känt sig fullständigt överväldigad av prylar, filmsekvenser och dussintal rörelsemönster för att komma över det och uppskatta spelet till fullo sen? Postad 21 July 2010 - 22:03
Det är vapen i överflöd helt klart och annat också. Du ska spela på extreme, det är den enda vettiga svårighetsgraden. Låt dig inte skrämmas, det enda som är extreme på riktigt är slutfighten. Hör av dig om du kommer dit så löser vi det också
Postad 21 July 2010 - 23:21
Jag har inte skrivit i den här tråden innan, faktiskt inte i Ps3-kategorin alls. Men såvitt jag förstår så ska man ge en bedömning på Metal Gear Solid 4 vilket jag kan göra då jag har haft det och har spelat det.
Egentligen kom intresset för Metal Gear-spelen plötsligt för mig. För snart två år sedan var jag fullkomligt ointresserad av Playstation och hade bestämt mig för att enbart vara aktiv på Sega-fonten i mitt spelintresse. Vid det tillfället lyckades jag komma över ett spel till Sega Mega CD jag länge velat ha, Snatcher. För er som inte känner till det är Snatcher ett peka och klicka spel i Blade Runner-stil (både handlingen och karaktärerna påminner rätt mycket om Ridley Scotts film) som till största delen känns som en ultimat och välskriver serietidning. Bortsett från Mega CD-porten släpptes spelet aldrig utanför Japan, alla andra versioner som finns tillgängliga är alltså inte engelskspråkliga. Det gjorde spelet extra intressant för mig. Men det jag tror att många tycker gör spelet intressant är att spelets skapare - Hideo Kojima - också ligger bakom Metal Gear-spelen. Den som ens var det minsta insatt i spelvärlden hösten 2008 och som bor i Sverige vet mycket väl att Kojima gjorde ett besök här då där han signerade spel. Jag var där, väntade i timmar men fick tillslut mitt Snatcher signerat. Ironiskt nog hade jag aldrig spelat något annat spel av honom såvitt jag visste, men intresset för hans andra skapelser ökade snabbt. Då jag vid det tillfället hade tillgång till både Playstation och Playstation 2 var det inga problem för mig att få tag på Metal Gear Solid 1-3 och spela igenom de direkt (vilket jag gjorde på mindre än en månad). Metal Gear Solid på Playstation var fullkomligt otroligt, tvåan var en hyfsad uppföljare och trean höll högre klass än det andra spelet. Men som vilken annan Metal Gear Solid-spelare vid det tillfället som bara upplevt de tre första delarna (plus ev. de två MXS-spelen och remaksen som gjordes till Nes) var jag extremt ivrig för att få spela Metal Gear Solid 4. Det fanns bara ett problem, jag hade ingen Ps3'a. Då jag än idag är en ung grabb hade jag vid det tillfället en låg budget och sålde en del av samlingen för att kunna få ihop de pengarna som behövdes för en Playstation 3 med Metal Gear Solid 4. Prislappen landade på 4500 kr och när spelet var genomspelat kände jag mig lurad. Spelet är omtalat som det perfekta spelet, men jag kan verkligen inte se vad som är så perfekt med det. Det första problemet som har tagits upp miljontals gånger är spelets filmsekvenser. I de tidigare spelen är de långa, absolut. Men nu känns det nästan som att man ser hela Gudfadern-trilogin för varje filmsekvens och när man väl spelar håller det inte länge. Det går att skippa scenerna om man känner för det, fast som en fullkomligt insatt MGS-spelare ville jag inte missa en mening men behövde verkligen spelet spendera så mycket tid på filmsekvenserna som det gjorde? Mitt nästa problem är mer som någon osmidig detalj spelet har och det är själva systemet som spelet använder sig av för att få nya vapen. I de tidigare spelen gällde det att smyga omkring och hitta det man kunde, men den här gången har det gått över till någon RPG-liknande butik. Det tar jag illa upp för den spelserien spelet faktiskt tillhör. Grafiken är så extremt fixerad på att vara "perfekt", många verkar ta det som en fördel men personligen får jag bara huvudvärk av spelets alla detaljer i utseendet. Ytterligare saker som jag stör mig på är hur mycket spelet krånglar till seriens handling, byter platser på karaktärerna, gör dubbelgångare osv. helt i onödan. Handlingen blir mer avancerad och unik men betydligt svårare att ens begripa. De nya karaktärerna som hoppar in i handlingen är oftast bara fåniga och de inte tillhör serien alls. Gameplayet i sig har mycket brister som inte fanns i de tidigare spelen, så tyvärr måste jag säga att Metal Gear Solid 4 var en stor besvikelse och jag har bestämt mig för att inte spendera tid på nyare spel i Metal Gear-serien. Om ni har något emot min spelsmak, det är helt och hållet upp till er. Men det är såhär jag känner för Metal Gear Solid 4. Metal Gear Solid 4 får 4 av 10 möjliga av mig. Redigerat av Movie_freaker_1, 21 July 2010 - 23:29. Postad 30 July 2010 - 01:52
Så, spelet har väl mer eller mindre stått i hyllan sedan det släpptes (jag startade det, men gjorde inte mycket mer än så), men nu är det genomspelat. Jag måste säga att spelet håller hög klass, trots att det har gått en bra tid sedan släppet.
Naturligtvis är det en väldig massa cut scenes, men det visste jag ju innan. Men enligt mig är det de som gör spelet. Gameplayet är blandat. Ibland mycket bra, andra gånger mer medelmåttigt, men den totala spelupplevelsen var ändå stor. Kommer det en fortsättning? Postad 30 July 2010 - 03:59
Gammalt spel, gammal tråd, nytt inlägg...
Jag instämmer i att spelet fullkomligen förstörs av de långa och fåniga filmsekvensern (utom de i början som är sjukt välgjorda och fick mig att riktigt vilja spela spelet). Sedan är en hel del av fienderna otroligt irriterande samt att när du avverkat och säkrat en sektor så tar det fem sekunder och en ny uppsättning identiska fiender dyker upp. Det jag verkligen gillar är vissa kombatsekvenser som känns otroligt realistiska och välgjorda. Särskilt den där man strider tillsamman med lite rebeller. Sen är det sjukt snyggt också, på gränsen till för mycket detaljer och plotter. Men tyvärr gör filmsekvserna tillsammans med en massa annat brus att jag känner att spelet är ganska "löjligt" vilket får mig att bara spela halvhjärtat.. Postad 12 July 2012 - 08:43
http://andriasang.co....ce=twitterfeed
Quote: Kojima Productions has confirmed that Metal Gear Solid 4's upcoming patch will include not just Trophy support but full install functionality as well. Postad 12 July 2012 - 09:06
Funderade härromdagen på om man skulle lira om detta när jag är klar med MW3.
Men ju äldre man blir ju mindre tid har man att spela och vill således kunna sätta sig ner och kasta sig in i actionen direkt och kunna avsluta snabbt ifall det behövs. Så just nu känns det bara jobbigt att börja om med dessa timmar med filmsekvenser. även om det såklart är en väldigt unik och rolig spelserie egentligen. Postad 05 August 2012 - 08:05
http://blog.us.plays....hies-revealed/
Bronze You enjoy all the killing, that’s why. Killed many enemies in one area, and vomited. Bronze Divine Wind Caused a “divine wind” using the Tanegashima. Bronze Hands Up! Held an enemy soldier at gunpoint and performed a body check. Bronze Emotion Control Controlled an enemy soldier’s emotions using an Emotive Magazine. Bronze Hurt me more! Shocked an enemy soldier using Mk. II/III. Bronze Drum Can Addict Knocked an enemy soldier flying using a Drum Can. Bronze That Tune Is His Mind Control Music Played Oishii Two-han Seikatsu and made one of the BB Corps dance. Bronze Overhead view — just like old times… Used overhead view on Shadow Moses Island. Silver SUNLIGHT! Obtained the Solar Gun. Silver I Just Don’t Fear Death Caused ALERT status while wearing the Corpse Camo. Silver Where I Can See Ya Located enemy soldiers using the Scanning Plug. Silver Ghost Photography Addict Snapped at least 5 shots of ghosts on Shadow Moses Island. Silver FaceCamo Addict Obtained 10 or more types of FaceCamo (excluding types obtained via password). Silver Can you feel my power now!!!? Took control of an enemy soldier’s body using the Mantis Doll or Sorrow Doll. Silver Are you an Otaku too? Viewed all model posters. Silver You’re pretty good. Got kissed by Ocelot during the final battle. Gold Flashback Mania Viewed all flashbacks. Gold Sounds of the Battlefield Obtained all iPod® tracks (excluding tracks obtained via password). Gold I am THE expert on weapons, equipment and cutting-edge technology. Obtained all weapons (excluding weapons obtained via password). Platinum The Legendary Hero Obtained all trophies.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 August 2012 - 08:11. Postad 05 August 2012 - 10:27
Dags att spela igenom detta igen känns det som
Har ju trots allt en årlig tradition att köra igenom åtminstone ett MGS-spel. Redigerat av Birkanoff, 05 August 2012 - 10:27. Postad 12 August 2012 - 17:40
Jag fattar inte att det är så mkt uppståndelse över lite trophies? Varför är det viktigt? Spelar jag om MGS 4 är det för att jag gillar spelet, inte för att få virtuella ryggklappar.
Redigerat av simulacra, 12 August 2012 - 17:42. Postad 12 August 2012 - 17:45
Okej. Jag själv tycker att det är lite kul med det iaf. Redigerat av Birkanoff, 12 August 2012 - 17:46. Postad 12 August 2012 - 18:07
Jo, men jag tänker mer på att det står överallt, spelsiter rapporterar det som om det vore stora nyheter, Sony själva slår på stora trumman, reddit snicksnackar sig yra om det, det känns bara ... konstigt. Postad 12 August 2012 - 20:01 Vissa fattar å vissa fattar inte antar jag. Jag är som dig, jag förstår inte alls varför folk tycker det är så roligt med trophies, jag känner mig helt likgiltig inför det. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |