Toshiba Z3030 - 37"-52"
1520 svar till detta ämne
Postad 12 December 2007 - 17:36
zirkonia
-
zirkonia
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Till alla som beställt från My-S:
Jag har ringt dom. De kan inte garantera att apparaterna kommer nästa vecka (trots att de utfäste en 100% garanti förra veckan att de skulle komma denna veckan). Jag frågade om kompensation och enda svaret jag fick var att ja kan skicka mina bankuppgifter och få pengarna tillbaka. Jag frågade efter expressleverans och det var de INTE intresserad av. JA sa att vi var 4 pers som väntade och att de borde gå men nä nä. Ingen servicemindedness. Pengarna tillbaka. Thats it.
Jag rekommenderar INTE My-S. När jag tänker efter så var nog inte de dära 5000 kr som jag trodde ja skulle spara värda den här huvudvärken. Så oproffsigt!!
Postad 12 December 2007 - 19:56
Unregistered1ee0a150
-
Unregistered1ee0a150
-
Forumräv
-
-
541 inlägg
Till alla som beställt från My-S:
Jag har ringt dom. De kan inte garantera att apparaterna kommer nästa vecka (trots att de utfäste en 100% garanti förra veckan att de skulle komma denna veckan). Jag frågade om kompensation och enda svaret jag fick var att ja kan skicka mina bankuppgifter och få pengarna tillbaka. Jag frågade efter expressleverans och det var de INTE intresserad av. JA sa att vi var 4 pers som väntade och att de borde gå men nä nä. Ingen servicemindedness. Pengarna tillbaka. Thats it.
Jag rekommenderar INTE My-S. När jag tänker efter så var nog inte de dära 5000 kr som jag trodde ja skulle spara värda den här huvudvärken. Så oproffsigt!!
Det låter iofs som de flesta butiker. Att utlova leveranstider som ev. inte kan hållas. Jag tror inte MyS har expressbud, då de troligen valt att förlita sig på en form av leverans av större varor utomlands. Att de sedan erbjuder sig att återbetala är nästan ovanligt.. om du får pengarna snabbt tillbaka tycker jag nästan att de håller en klass utöver den normala återförsäljaren..  Detta är inte som jag försöker tala gott om MyS.. utan talar nog mest om min skeptiska inställning till återförsäljare. //M EDIT: Sorry, OffTopic.
Redigerat av Unregistered1ee0a150, 12 December 2007 - 19:56.
Postad 12 December 2007 - 21:04
midwell
-
midwell
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag kan bara svara för Svensk Butik och där är det 100% pixel garanti.
De återförsäljare som vi har idag är . ElGiganten,HiFiKlubben,Expert,Siba.Media Markt.
Hälsningar / Best regards Mathias West
Nordic Service Assistant
Inte Inwarehouse?
Om en tillverkare har pixelgaranti borde det ju betyda att chansen att en av deras skärmar har pixelfel är minimal. Dom skickar knappast iväg skärmar från fabrik som redan har pixelfel. Det har man ju gjort tidigare innan pixelgarantin kom. Som med min HP laptop t.ex. :-(
Här är dock ett utdrag ur manualen för Toshiba 52Z3030D: "Panelerna i LCD-skärmen tillverkas med precisionsteknik påextremt hög nivå, men ibland kan vissa delar sakna bildelementeller ha ljusa punkter. Detta är inte ett tecken på tekniskt fel."
Jag har varit i kontakt med både Toshiba och inWarehouse. De svar jag fått kan förtydliga lite. Frågan gällde pixelgaranti på 47Z3030. Toshiba: Vi lämnar 100% pixelgaranti inom de 24 första månaderna efter inköp.
InwareHouse är inte en av de återförsäljare som köper in via Norden utan de väljer att köpa av någon distributör ute i Europa. Anledningen till att de finns med på hemsidan är att de köper in projektorer av oss. Hör med dem vad de ger dig för pixelgaranti på LCD skärmarna.inWarehouse: Den generella garantin på dessa är 2år. Den nuvarande pixelgarantin för dessa är ej fastställd tyvärr. Vi håller på att jobba för att få fram en så bra sådan som möjligt och har därför ej någon pixelpolicy att ge för tillfället. Ber er att återkoppla till mig lite senare i veckan så hoppas jag ha ett svar på detta.Jag tänkte kontakta inWarehouse på fredag för at se om de beslutat om pixelgaranti. Säger till så fort jag hört mer. Kan de inte ge bättre garanti än vad standarden kräver så ser jag ingen orsak att beställa från Sverige. De 5000 kr extra det kostar att beställa från inWarehouse jämfört med t.ex. Pixmania innebär att man kan betala returfrakt ett antal gånger. Vissa historier avskräcker förvisso lite.
Postad 12 December 2007 - 21:22
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
En liten lustig sak.
Jag har beställt framkallning av julkort. Jag hittade ett erbjudande om gratis framkallning för 40 bilder, företaget heter MyPix.com
Vilket har visat sig vara samma företag som Pixamainia.
Så nu sitter jag och väntar på två leveranser från dem.
"Living on the edge"
/ANSY
Postad 12 December 2007 - 21:30
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
inWarehouse: Den generella garantin på dessa är 2år. Den nuvarande pixelgarantin för dessa är ej fastställd tyvärr. Vi håller på att jobba för att få fram en så bra sådan som möjligt och har därför ej någon pixelpolicy att ge för tillfället. Ber er att återkoppla till mig lite senare i veckan så hoppas jag ha ett svar på detta.
Jag tänkte kontakta inWarehouse på fredag för at se om de beslutat om pixelgaranti. Säger till så fort jag hört mer. Kan de inte ge bättre garanti än vad standarden kräver så ser jag ingen orsak att beställa från Sverige. De 5000 kr extra det kostar att beställa från inWarehouse jämfört med t.ex. Pixmania innebär att man kan betala returfrakt ett antal gånger. Vissa historier avskräcker förvisso lite.
Det fina med att beställa från postorder (Inwarehouse, Pixmania etc) är ju att man alltid har ångerrätt enligt distansköpslagen. Så även om de inte har pixelgaranti kan man bara ångra köpet om det är så att man hittar döda pixlar på sin TV. Åtminstånne inom 14 dagar. Detta gäller ju inte om man köper från butik. Se upp med webshoppar som har utlämningsställen, då kanske distansköplagen inte gäller. Dock vet jag inte hur vanligt det är att pixlar dör efter hand. Jag har bara sett döda pixlar på nya datorskärmar och projektorer. Minns dock att när de första plasmorna kom för ca. sju år sedan var prognoserna för pixel livslängd horribelt låg. Men som tur är har tekniken gått frammåt. /ANSY
Postad 12 December 2007 - 23:05
Unregisteredeb89c8a8
-
Unregisteredeb89c8a8
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Nu, sent på kvällen, kom det ett mail från pixmaia.
"Du har gjort en beställning på Pixmania.com och det tackar vi för.
Vi informerar dig om din beställning ... Din beställning har skickats idag och har följande leveransnummer xxxxxxxxxxxSE"
Nu fick jag alltså mitt kollinummer officiellt sett. Förhoppningsvis uppdateras postens system också snart och TV:n är i sverige... men det är ju bara en förhoppning.
Varför kommer detta idag? Kan det verkligen vara så att det är först nu den lämnar lagret i frankrike?
Macke83: Har du fått detta mail ännu? Om du fick det, fick du det snabbt, eller nån dag efter att du lagt ordern?
Postad 12 December 2007 - 23:23
Unregistered2b82f7ce
-
Unregistered2b82f7ce
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
18660 inkl. frakt på Pixmania för 47 tummaren, hur billigt måste det bli för att man skall våga handla därifrån?
För övrigt, tack alla för en riktigt intressant tråd.
Mycket bra fråga. Det verkar inte som de är så många som har haft fel på sina apparater så det känns rätt säkert. Det var väl nån här som hade köpt sin därifrån?
Jag köpte min 42:a därifrån. Beställde en måndag och betalade med kort i förväg. På torsdag runt halv ett samma vecka kom UPS med tvn till dörren. Inga defekter eller andra fel på och jag har använt den ett par veckor nu. Enda problemet nu är att trixa med inställningarna. Lite segt att man får ändra beroende på vad för källa man har.
Jag väntar på en beställning från Pixmania. Beställde en 47 :a då priset var så bra så jag tog en chansning med dom trots urusel kritik.
Lilla-Dvärgen: Kunde du spåra din beställning efter den enligt pix hemsida vart ivägskickad? Det står närmligen "spåra din beställning genom att klicka på numret under". Men gör man det visas bara leveransbekräftelsen. Sen så står det "Kurir:Posten" Trots att jag beställde UPS 24/48 h. Ruggigt misstänksam när det gäller dom. Förmodligen befogat också. Man börjar bli något otålig nu när det gått några dagar.
Hej
Hej Macke. Jag fick ett mejl av Pixmania dagen efter min beställning med en länk till UPS där jag kunde se min leverans. http://tinyurl.com/3yjoka Vet inte om det hjälper så mycket att läsa där men.
Postad 13 December 2007 - 06:52
snagge
-
snagge
-
Rookie
-
3 inlägg
Tänkte sälja min 42z3030 och tänkte höra om det fanns något intresse. Köpte den i lördags på InWarehouse så alla papper är i sin ordning( kvitto/ garanti). Kan leverera den i Stockholmsområdet.
Postad 13 December 2007 - 08:20
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Varför vill du redan sälja den?
Postad 13 December 2007 - 08:50
snagge
-
snagge
-
Rookie
-
3 inlägg
För att den inte mappar min macbook, hela historien är lite olycklig men den som vill får den till ett vettigt pris
Postad 13 December 2007 - 08:50
macke83
-
macke83
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Nu, sent på kvällen, kom det ett mail från pixmaia.
"Du har gjort en beställning på Pixmania.com och det tackar vi för. Vi informerar dig om din beställning ... Din beställning har skickats idag och har följande leveransnummer xxxxxxxxxxxSE"
Nu fick jag alltså mitt kollinummer officiellt sett. Förhoppningsvis uppdateras postens system också snart och TV:n är i sverige... men det är ju bara en förhoppning.
Varför kommer detta idag? Kan det verkligen vara så att det är först nu den lämnar lagret i frankrike?
Macke83: Har du fått detta mail ännu? Om du fick det, fick du det snabbt, eller nån dag efter att du lagt ordern?
Nej. Något sånt mail har jag inte fått. Fick leveransbesked av kundtjänst först när jag bad om det.
Postad 13 December 2007 - 09:10
freddan96
-
freddan96
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
För att den inte mappar min macbook, hela historien är lite olycklig men den som vill får den till ett vettigt pris
Hej! Hur mkt vill du ha för din 42:a? Pm:a om du vill..
Postad 13 December 2007 - 13:13
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Jag skulle vilja veta hur de gick för killen som hade fått hem z3030 TVn men som hade en fraktskada på den. Hur mycket fick du betala´för frakt tillbaka till Tyskland, och fraktförsäkring osv? Hur lång tid tog det innan du fick en ny tv? Gick allt smidigt eller?
Killen du menar är nog jag :/ Om det var en fraktskada eller inte vågar jag inte svara på. Hur som helst var det ett fel på tvn. Den skickades tillbaka förra måndagen och kom fram till my-solution i torsdags. De skulle skicka en så fort de fick in ny vilket de skulle få i fredags eller idag, dock så verkade de inte ha kommit in än Frakten skulle gå på ca 900kr men däremot har jag inte betalat något än för det så vi får se hur det blir med den saken. Jag tycker att my-solution har skött sig bra i ärendet. De svarar relativt på frågor via mejl vilket känns skönt. Nu hoppas man verkligen att tvn kommer iväg snart samt att den fungerar som den skall!! Jag återkommer mer när den har kommit.
Fick du betala alltså? Jag mailade My-Solutions om en X3030D för ett tag sen, de sa att de byter ut TVn gratis om det är en DOA, för det täcks av deras försäkring, ljuger de för mig? De sa även att man kan reparera TVn i Sverige, eftersom det är europagaranti. Toshiba i Sverige sa att de reparerar inte tyska apparater här, utan de ska skicka tillbaka till Tyskland.
Postad 13 December 2007 - 13:34
Unregistered9ecb8cc4
-
Unregistered9ecb8cc4
-
Lärjunge
-
-
266 inlägg
Cyberport tror ni inte på alltså?
Edit: De kanske inte skeppar stora paket till Sverige?
Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 13 December 2007 - 13:43.
Postad 13 December 2007 - 14:12
Unregistereddb68e602
-
Unregistereddb68e602
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag skulle vilja veta hur de gick för killen som hade fått hem z3030 TVn men som hade en fraktskada på den. Hur mycket fick du betala´för frakt tillbaka till Tyskland, och fraktförsäkring osv? Hur lång tid tog det innan du fick en ny tv? Gick allt smidigt eller?
Killen du menar är nog jag :/ Om det var en fraktskada eller inte vågar jag inte svara på. Hur som helst var det ett fel på tvn. Den skickades tillbaka förra måndagen och kom fram till my-solution i torsdags. De skulle skicka en så fort de fick in ny vilket de skulle få i fredags eller idag, dock så verkade de inte ha kommit in än Frakten skulle gå på ca 900kr men däremot har jag inte betalat något än för det så vi får se hur det blir med den saken. Jag tycker att my-solution har skött sig bra i ärendet. De svarar relativt på frågor via mejl vilket känns skönt. Nu hoppas man verkligen att tvn kommer iväg snart samt att den fungerar som den skall!! Jag återkommer mer när den har kommit.
Fick du betala alltså? Jag mailade My-Solutions om en X3030D för ett tag sen, de sa att de byter ut TVn gratis om det är en DOA, för det täcks av deras försäkring, ljuger de för mig?
De sa även att man kan reparera TVn i Sverige, eftersom det är europagaranti. Toshiba i Sverige sa att de reparerar inte tyska apparater här, utan de ska skicka tillbaka till Tyskland.
Jag har inte betalt ett öre än för det så vi får se hur det blir. Men att man står för frakten är nog ganska naturligt tror jag. Den nya TVn har inte kommit in på deras lager så nu väntar man ganska spänt på det. Känns dock som det är kört att få den innan jul
Postad 13 December 2007 - 14:33
Unregistered1b7717ae
-
Unregistered1b7717ae
-
Användare
-
-
133 inlägg
Oj, har inte varit inne på ett tag. Många sena leveranser var det!
Helnöjd med min 52", inte ett fel har jag hittat trots nogrann kontroll!
SÅ nöjd, speciellt efter mina 6 månader med en sharp 52XD1E!!
Kommit över problemet med att man inte kan ändra olika bildinställningar också, drar bara upp kontrasten vid Blue Ray film!
Postad 13 December 2007 - 14:58
macke83
-
macke83
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Nu ######r dök tv:n upp hux flux. Utan att pix sidan uppdaterades.
Hoppas, hoppas att den är riktig nu när man packar upp den.
La beställning fredag kväll 7/12. Hemkörd 13/12.
Posten express inblandning är att de kör den från Frankrike till Sverige. Sen tar någon annan vid. Därav fungerar nog inte spårningn på sidan ordentligt.
Postad 13 December 2007 - 15:46
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
macke83
Kom TV:n mitt på dagen eller på kvällen? Ringde de innan leverans?
Ändrades någonsin status på Postens sida från "Posten Express AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren "?
Du måste höra av dig när du testat TV:n så allt är ok.
Kommer du att försöka få tillbaka på frakten för att de var långsamma?
Jag frågade killen i kundtjänst om det, men han hade ingen aning. Han hänvisade till FAQ på deras sida.
(Det verkar som om alla på kundtjänst jobbar sin första dag, viket de ibland säger också).
Jag har precis fått kollinummer från Pix.
Om de ska hålla sig innom 48 timmars gränsen så är det i morgon förmiddag som gäller, hoppas, hoppas!
Om man tillslut får en TV så betyder det att Pixmainia inte är helt igenom onda ;-)
/ANSY
Redigerat av ANSY, 13 December 2007 - 17:09.
Postad 13 December 2007 - 15:54
alhidad
-
alhidad
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu ######r dök tv:n upp hux flux. Utan att pix sidan uppdaterades.
Hoppas, hoppas att den är riktig nu när man packar upp den.
La beställning fredag kväll 7/12. Hemkörd 13/12. Posten express inblandning är att de kör den från Frankrike till Sverige. Sen tar någon annan vid. Därav fungerar nog inte spårningn på sidan ordentligt.
Ringde fraktbolaget innan dom kom? isf hur långt innan? beställde min 42" den 11/12 hoppas få den innan helgen
Postad 13 December 2007 - 18:54
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Cyberport tror ni inte på alltså?
Edit: De kanske inte skeppar stora paket till Sverige?
Nej det gör dom inte. Försökte beställa en 47" där och fick till svar: "Thank you for your E-Mail. due to size and weight of large LCD-TVs, shipping costs for such a device outside of Germany are generally very high. We therefore limit shipping of TVs to a size of 42". Therefore, it is currently not possible to order the 47" LCD you mentioned and get it shipped to Sweden." Gjorde sen en beställning på FotoPreisSturz.de och fick bekräftelse på ordern så jag gjorde en banköverföring den 4 dec.Tålmodig som en norrlännsk fura som man är väntade jag till den 10 dec och mejlade och frågade om pengarna dykt upp och fick till svar ett par timmar senare: "Hello, please tell me you IBAn and BIC Code. you become money back. TV is emty. Sorry" Så det var bara att skicka kontonummer och vänta...det var den 10 dec den 12 hadde jag degen igen! Så sex dagar till spillo! Ny order snabbt! Kastade ivägen en till globama.com Fick svar dagen efter: "Thank you for your order at globama.com. We have to inform you, that for private Swedish customers we have to calculate with 25% instead of 19% Tax. The shipping costs by DHL Europlus and payment COD are 229,- € incl. 25% Moms and insurance. That means a total price of 2.224,- € (20.885,90 SEK) The alternative would be the payment in advance by bank transfer and shipping by forward agency. The shipping costs here for are 155,- € inkl. 25% Moms and insurance. Which means a total price of 2.152,- € (20.209,- SEK) Please tell us your decision by answering to this email so we can send you the confirmation of order. Mit freundlichen Grüßen / Best regards / Med vänliga hälsningar Ihr globama.com - Team / Your globama.com – Team" Tyckte det började kännas dyrt och bestämde mig för att ta pixmania tjuren till slut... Och det är ju som det är har väl alla förstått. Man blir inte klok på deras order på hensidan utan måste ringa varenda gång ordern uppdateras för att kolla vad som menas. La in min beställning den 12 dec och den ska tydligen skickas imorgon så förhoppningsvis på måndag. Synd bara att vi åker till svärförädrarna på tisdag och är borta 10 dagar. Allt det här för att tjäna nån tusenlapp...
Postad 13 December 2007 - 19:10
macke83
-
macke83
-
Amatör
-
-
65 inlägg
macke83
Kom TV:n mitt på dagen eller på kvällen? Ringde de innan leverans? Ändrades någonsin status på Postens sida från "Posten Express AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren "? Du måste höra av dig när du testat TV:n så allt är ok.
Kommer du att försöka få tillbaka på frakten för att de var långsamma? Jag frågade killen i kundtjänst om det, men han hade ingen aning. Han hänvisade till FAQ på deras sida. (Det verkar som om alla på kundtjänst jobbar sin första dag, viket de ibland säger också).
Jag har precis fått kollinummer från Pix. Om de ska hålla sig innom 48 timmars gränsen så är det i morgon förmiddag som gäller, hoppas, hoppas!
Om man tillslut får en TV så betyder det att Pixmainia inte är helt igenom onda ;-) /ANSY
Såg på postens kollisök att statusen ändrats. Stod där att mottagaren inte var hemma vid tillfället för leverans.Notera att pix statusen var oförändrad. Ringde några samtal och hamnade till slut hos den lokale åkaren som körde ut efter överrenskommelse. De va hemma hos mig 10.30. Hade ett missat samtal vid 10.00. Förmodar att det var dom. De körde iaf hem den till mig på eftermiddan när sambon kommit hem. Har packat upp tv'n och varit riktigt försiktig vad gäller att inspektera eventuella transportskador. Lyckligtvis har det inte varit några problem. Tv'n funkar, det lilla jag hunnit testa, fläckfritt. Ska prova att tweaka lite sen efter inställningarna som postats här innan. Nej jag kommer inte tjabba om frakten. Dom idioterna som sitter på kundtjänst kan ändå inte driva något sådant vidare. Ansvarigt folk sitter nog i Frankrike där de avskärmat sig konsumenternas vrede.=) Jag tycker ändå det funkat helt ok bortsett från att man fått söka en del info själv. Hoppas det går bra för er andra också nu. /Macke
Postad 13 December 2007 - 19:21
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
Såg på postens kollisök att statusen ändrats. Stod där att mottagaren inte var hemma vid tillfället för leverans.Notera att pix statusen var oförändrad. Ringde några samtal och hamnade till slut hos den lokale åkaren som körde ut efter överrenskommelse. /Macke
Macke Betyder det att du missade en dag eller två för att du inte var hemma? Igro Kolla igen med Pixmania, jag beställde en 47Z3030D den 11/12 och då ändrades lagersaldo till noll. Bara så du inte förlorar fler dagar... /ANSY
Postad 13 December 2007 - 20:21
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Såg på postens kollisök att statusen ändrats. Stod där att mottagaren inte var hemma vid tillfället för leverans.Notera att pix statusen var oförändrad. Ringde några samtal och hamnade till slut hos den lokale åkaren som körde ut efter överrenskommelse. /Macke Macke Betyder det att du missade en dag eller två för att du inte var hemma?
Igro Kolla igen med Pixmania, jag beställde en 47Z3030D den 11/12 och då ändrades lagersaldo till noll. Bara så du inte förlorar fler dagar...
/ANSY
Jag tror och hoppas ingeting numera. Men jag har fått ett kollinummer av supporten som sa att den skulle levereras imorgon. Så vi får väl se...
Redigerat av Igro, 13 December 2007 - 20:24.
Postad 13 December 2007 - 21:24
Unregisteredeb89c8a8
-
Unregisteredeb89c8a8
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hehe, härligt macke att den kom till slut! Om du la ordern fredag kväll, betyder det då att de packade den och gjorde den iordning för sändning på måndagen? Eller uppdaterades orderns status under helgen?
Om det förstnämnda, så har jag en liten chans att få TV:n imorgon, eftersom jag la min order på måndagkväll, och den packades och skickades på tisdagen. Idag på förmiddagen gick alltså min 48h gräns åt pipan. Och i nuläget står det bara "elektronisk förhandsinformation" på postens trackingsida. Men men, jag håller tummarna för morgondagen.
Jag har pratat en hel del med kundtjänst på pixmania. Och jag måste säga att jag tycker de har ett tufft jobb att supporta en butik med så dålig information till kunderna. (jag har nästan kommit fram varenda gång inom 5 min. väntetid). De får svara på så mycket onödigt, som vi borde kunde läsa oss till direkt på vår ordersida. Med tanke på det tycker jag att de gör ett bra jobb på kundtjänst. Men pixmania som helhelt är ju ett skämt när det gäller information.
Min subjektiva bild av kundtjänst kan också vara färgad av att de faktiskt självmant erbjöd mig mellanskillnaden på vanlig frakt och expressfrakt. Eftersom det inte blir expressfrakt. Visserligen bara 230 spänn ungefär. Men schysst att ha sa det utan att jag pressade det ur honom.
Postad 13 December 2007 - 21:25
macke83
-
macke83
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Såg på postens kollisök att statusen ändrats. Stod där att mottagaren inte var hemma vid tillfället för leverans.Notera att pix statusen var oförändrad. Ringde några samtal och hamnade till slut hos den lokale åkaren som körde ut efter överrenskommelse. /Macke Macke Betyder det att du missade en dag eller två för att du inte var hemma?
Igro Kolla igen med Pixmania, jag beställde en 47Z3030D den 11/12 och då ändrades lagersaldo till noll. Bara så du inte förlorar fler dagar...
/ANSY
Missade ingen dag. Fraktaren var hemma hos mig kl 10.30. Jag var inte hemma då. Ringde sen upp fraktaren och bad dom köra ut igen. Fick tv'n samma dag kl 15.00
Postad 13 December 2007 - 21:26
Unregisteredeb89c8a8
-
Unregisteredeb89c8a8
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Missade ingen dag. Fraktaren var hemma hos mig kl 10.30. Jag var inte hemma då. Ringde sen upp fraktaren och bad dom köra ut igen. Fick tv'n samma dag kl 15.00
När ändrades din info på postens trackingsida till något annat än "elektronisk förhandsinformation"?
Postad 13 December 2007 - 21:28
macke83
-
macke83
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Hehe, härligt macke att den kom till slut! Om du la ordern fredag kväll, betyder det då att de packade den och gjorde den iordning för sändning på måndagen? Eller uppdaterades orderns status under helgen?
Om det förstnämnda, så har jag en liten chans att få TV:n imorgon, eftersom jag la min order på måndagkväll, och den packades och skickades på tisdagen. Idag på förmiddagen gick alltså min 48h gräns åt pipan. Och i nuläget står det bara "elektronisk förhandsinformation" på postens trackingsida. Men men, jag håller tummarna för morgondagen.
Jag har pratat en hel del med kundtjänst på pixmania. Och jag måste säga att jag tycker de har ett tufft jobb att supporta en butik med så dålig information till kunderna. (jag har nästan kommit fram varenda gång inom 5 min. väntetid). De får svara på så mycket onödigt, som vi borde kunde läsa oss till direkt på vår ordersida. Med tanke på det tycker jag att de gör ett bra jobb på kundtjänst. Men pixmania som helhelt är ju ett skämt när det gäller information.
Min subjektiva bild av kundtjänst kan också vara färgad av att de faktiskt självmant erbjöd mig mellanskillnaden på vanlig frakt och expressfrakt. Eftersom det inte blir expressfrakt. Visserligen bara 230 spänn ungefär. Men schysst att ha sa det utan att jag pressade det ur honom.
Grattis till det iaf! Ordern expiderades den 9/12 (söndag) enligt sidan. /Macke
Postad 13 December 2007 - 21:39
macke83
-
macke83
-
Amatör
-
-
65 inlägg
När ändrades din info på postens trackingsida till något annat än "elektronisk förhandsinformation"?
När dom varit hemma hos mig. Dvs den ändrades inte när paketet anlände till sverige utan när fraktearen stod och bankade på dörren.
Postad 14 December 2007 - 01:22
oldini
-
oldini
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hade varit trevligt att läsa lite mer om tv'n och mindre om eran fraktbolagsnoja
Sony KDL-46W3000 mot tosh 47z3030, vilken ska man välja? (fel tråd att fråga i kanske  )
Redigerat av oldini, 14 December 2007 - 01:26.
Postad 14 December 2007 - 08:56
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Hade varit trevligt att läsa lite mer om tv'n och mindre om eran fraktbolagsnoja 
Sony KDL-46W3000 mot tosh 47z3030, vilken ska man välja? (fel tråd att fråga i kanske )
Håller med. Detta har blivit en transporttråd.(Man kanske skall skapa en köptråd). Hoppas att ni skriver en rad om tv:n när den väl kommit.
Postad 14 December 2007 - 09:08
maestrokba
-
maestrokba
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag väntar på min TV också och när den kommer så ska jag lägga upp bilder samt kommentera TV´n så som jag upplerver den.
Väntar med spänning, jobbigt när man lägger orders via webben och måste vänta.
Postad 14 December 2007 - 09:21
Unregisteredeb89c8a8
-
Unregisteredeb89c8a8
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Sony KDL-46W3000 mot tosh 47z3030, vilken ska man välja? (fel tråd att fråga i kanske )
Håller med. Detta har blivit en transporttråd.(Man kanske skall skapa en köptråd). Hoppas att ni skriver en rad om tv:n när den väl kommit.
Absolut. Det kommer jag göra åtminstone.
Postad 14 December 2007 - 09:21
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
>Oldini Du får läsa tråden från början så får du mer teknisk info och användar reflektioner. Toshiban, tveklöst! Sony KLD-46w3000 saknar 100Hz som vi på denna tråd är fans av. Du får gå upp på Sonys X-serie för att få 100Hz och den kostar betydligt mer än Toshiban. /Ansy
Postad 14 December 2007 - 09:36
zipzipzipzip
-
zipzipzipzip
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Nu har jag haft min 42 i ett par veckor och jag har ännu inget och klaga på.
Skulle kanske vara inställning möjligheterna för "bild i bild" dvs man har dator bild på ena sidan av tv och tv bild på andra halvan . skulle gärna vilja att ändra de 2 bildernas storlekar för som det är nu så tar datorbilden upp större yta på tv. (kanske jag som inte har hittat alla inställningar) + jag kan inte kolla på bildi bild med min boxer ,utan får bara standard kanalerna för det ,1,2,4 (men det är jag 99% säker på att det är jag som itne har ställlt in det rätt)
Sen så är fjärkontrollen lite seg. man måste verkligen rikta den mot tv för att signalen ska gå fram till tv.(kanske dåliga batt)
Redigerat av zipzipzipzip, 14 December 2007 - 09:38.
Postad 14 December 2007 - 11:39
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
Jag har ännu inte fått min TV, men sitter och funderar lite.
Finns det någon servicemeny? Och finns det någon som har listat ut hur man kommer in i den?
Är det någon som vet vad Regza-link är för något? Och finns det andra komponenter som stödjer det?
Är det någon som kan rekomendera en bra (och billig) DVD spelare till denna TV, medan jag väntar på att blålaser-kriget ska ta slut.
/Ansy
Redigerat av ANSY, 14 December 2007 - 11:39.
Postad 14 December 2007 - 11:59
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1561 inlägg
Jag har ännu inte fått min TV, men sitter och funderar lite.
Finns det någon servicemeny? Och finns det någon som har listat ut hur man kommer in i den?
Är det någon som vet vad Regza-link är för något? Och finns det andra komponenter som stödjer det?
Är det någon som kan rekomendera en bra (och billig) DVD spelare till denna TV, medan jag väntar på att blålaser-kriget ska ta slut.
/Ansy
Ja, det finns en service meny och jag har varit in och kikat, men det verkar inte finnas något av intresse där. På Z3030 så kan man göra alla intressanta justeringar i de vanliga menyerna, på äldre tv-apparater så kunde man komma åt fler möjligheter att justera färg. Man kommmer in i menyn på samma sätt som på äldre Toshiba TV. Tyvärr så har de ändrat på hur man kommer in i Designer menyn (där det finns fler intressanta saker) så där kommer jag inte in ännu. Regza-link omfattar samma som CEC som ingår i HDMI-standarden. Det gör att du kan kontrollera t ex en DVD-spelare (som också stödjer CEC) via TV:ns fjärrkontroll. Skillnaden mellan Regza-link och CEC är tydligen att Regza-link även ska fungera över nätverksanslutningen. Har ej provat denna funktion. Jag tror att nästan vilken hyfsad DVD-spelare som helst med HDMI och som inte "förstör" bilden med dålig signalbehandling kommer att ge ett mycket bra resultat. Jag har en billig Toshiba DVD-spelare (ca: 900 kr) och en Denon 3910 (kostade 12 tkr) och skillnaden mellan 576p från Toshiban och 1080i från Denon:en är inte i paritet med prisskillnaden. Jag skulle vilja säga att den är mycket liten, mycket p g a den utmärkta bildbehandlingen i TV:n. Jag har även testat dessa kopplade till en Sony HS51 (projektor) och då var skillnaden markant.
Postad 14 December 2007 - 13:57
maestrokba
-
maestrokba
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Ja nu är det inte långt kvar... =)
Har fått mail om att TV´n har kommit till GBG, ska in och hämta allt i eftermiddag.
ÄNTLIGEN
Postad 14 December 2007 - 14:21
Unregistered7ec5899e
-
Unregistered7ec5899e
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej hopp! Hur många är ni som har köpt denna skönhet? (42" och 47") Har de flesta exemplaren köpts från Tyskland och Frankrike? Tänker själv vänta när priset gått under 20´i Svensk butik. Fler med samma tankar?
Postad 14 December 2007 - 16:03
TriNitro
-
TriNitro
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jag planerar att köpa ny TV efter nyår och 47" Z3030 är helt klart en av de mer intressanta modellerna. Det enda jag blir lite tveksam över är att det inte går att spara inställningarna på varje ingång. Ni som har TVn, hur irriterande är detta vid normal användning?
Postad 14 December 2007 - 16:48
Rax
-
Rax
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej hopp! Hur många är ni som har köpt denna skönhet? (42" och 47") Har de flesta exemplaren köpts från Tyskland och Frankrike? Tänker själv vänta när priset gått under 20´i Svensk butik. Fler med samma tankar?
Jag tänker som dig, ringde till El-giganten igår och de sa att de förmodligen kommer ha dem i butik nån gång i mitten på januari till ett bra pris dessutom.
Redigerat av Rax, 14 December 2007 - 16:48.
Postad 14 December 2007 - 17:29
Unregistereda935097d
-
Unregistereda935097d
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag tänker som dig, ringde till El-giganten igår och de sa att de förmodligen kommer ha dem i butik nån gång i mitten på januari till ett bra pris dessutom.
Ojojoj, på El-giganten för ett väldigt bra pris säger du  För mig är också den övre gränsen för en TV 20´, förmodar att "ett väldigt bra pris" kanske t.o.m. understiger den gränsen, då slipper man ju allt strul med import/pixmania, och får dessutom 100% pixelgaranti (eller hur!?). Hoppas hoppas...
Postad 15 December 2007 - 11:21
MiGorLech
-
MiGorLech
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag har varit i kontakt med både Toshiba och inWarehouse. De svar jag fått kan förtydliga lite. Frågan gällde pixelgaranti på 47Z3030.
Toshiba: Vi lämnar 100% pixelgaranti inom de 24 första månaderna efter inköp.
InwareHouse är inte en av de återförsäljare som köper in via Norden utan de väljer att köpa av någon distributör ute i Europa. Anledningen till att de finns med på hemsidan är att de köper in projektorer av oss. Hör med dem vad de ger dig för pixelgaranti på LCD skärmarna.
inWarehouse: Den generella garantin på dessa är 2år. Den nuvarande pixelgarantin för dessa är ej fastställd tyvärr. Vi håller på att jobba för att få fram en så bra sådan som möjligt och har därför ej någon pixelpolicy att ge för tillfället. Ber er att återkoppla till mig lite senare i veckan så hoppas jag ha ett svar på detta.
Jag tänkte kontakta inWarehouse på fredag för at se om de beslutat om pixelgaranti. Säger till så fort jag hört mer. Kan de inte ge bättre garanti än vad standarden kräver så ser jag ingen orsak att beställa från Sverige. De 5000 kr extra det kostar att beställa från inWarehouse jämfört med t.ex. Pixmania innebär att man kan betala returfrakt ett antal gånger. Vissa historier avskräcker förvisso lite.
Hörde av mig redan i torsdags och då sade de att de inte kunde ge någon pixelgaranti alls. Undrar om man kan få pixelgaranti retroaktivt om de får till ett avtal med Toshiba? Är väldigt intresserad av vad din kontakt har att säga på ämnet. Gäller distansköplagen på Inwarehouse?
Postad 15 December 2007 - 14:55
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Av er som har köpt en Z3030, är det någon som har fått ett ex med döda pixlar?Känns mer eller mindre som enda anledningen att köpa svenskt om detta är vanligt förekommande förutom att det eventuellt kostar lite mer (frakt) och är lite jobbigare att hantera garanti ärenden med tex Tyskland (kommunikation på tyska eller dålig engelska) istället för Sverige. Jag kommer att beställa tillsammans med andra i min familj vilket innebär en beställning på kanske 7st skämar eller fler (varav 2-3st 52") hehe så det blir ju lite skillnad i pengar vart man köper dom ifrån. /Roger
Redigerat av TheRoggan, 15 December 2007 - 15:01.
Postad 15 December 2007 - 16:39
Unregistered2b82f7ce
-
Unregistered2b82f7ce
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Av er som har köpt en Z3030, är det någon som har fått ett ex med döda pixlar?
Känns mer eller mindre som enda anledningen att köpa svenskt om detta är vanligt förekommande förutom att det eventuellt kostar lite mer (frakt) och är lite jobbigare att hantera garanti ärenden med tex Tyskland (kommunikation på tyska eller dålig engelska) istället för Sverige.
Jag kommer att beställa tillsammans med andra i min familj vilket innebär en beställning på kanske 7st skämar eller fler (varav 2-3st 52") hehe så det blir ju lite skillnad i pengar vart man köper dom ifrån.
/Roger
Jag har en pixel som lyser blått. Längst ner i vänstra hörnet. Även fast jag vet att den finns har jag svårt att hitta den ibland. Är inget jag tänker på alls.
Postad 15 December 2007 - 16:42
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Känns mer eller mindre som enda anledningen att köpa svenskt om detta är vanligt förekommande förutom att det eventuellt kostar lite mer (frakt) och är lite jobbigare att hantera garanti ärenden med tex Tyskland (kommunikation på tyska eller dålig engelska) istället för Sverige.
Jag kommer att beställa tillsammans med andra i min familj vilket innebär en beställning på kanske 7st skämar eller fler (varav 2-3st 52") hehe så det blir ju lite skillnad i pengar vart man köper dom ifrån.
/Roger
Beställer du alla på samma gång borde du kunna få ett riktigt bra pris från någon svensk återförsäljare. Har du begärt in pris från någon än? /Bäckman
Postad 15 December 2007 - 17:01
bugfix2k
-
bugfix2k
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
/Roger
Ingen död pixel. Ingen clouding. Enda "felet" med denna TV som jag har märkt är att svärtan snabbt blir grå om man tittar uppifrån eller från sidan. Då jag alltid sitter i soffan eller fotöljerna som står FRAMFÖR TVn så är detta inget problem Köpte min från globama.com... 42" Z3030, gick på 16500 inkl. frakt. De hade den i lager när jag beställde och leveransen från att jag pröjsat banköverföring var 7 dagar.
Postad 15 December 2007 - 19:19
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Beställer du alla på samma gång borde du kunna få ett riktigt bra pris från någon svensk återförsäljare. Har du begärt in pris från någon än? /Bäckman
Tjena Stefan Har inte gjort det ännu, tänkte göra ett slutgiltigt beslut i helgen om exakt hur många och vilka skärmar det blir. Sen ska jag skicka runt detta till ett par svenska och tyska butiker för att se vem som ger bäst pris. Problemet är att dom flesta svenska har inte alla modellerna i sitt ordinarie sortiment (jag ska ha en 32" också). Kommer nog bli en beställning som går iväg i veckan! Ska bli intressant och se hur mycket rabatt man får, tror inte det blir speciellt mycket ändå med tanke på hur pressade priserna är just nu. /Roger
Postad 15 December 2007 - 19:24
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jag har en pixel som lyser blått. Längst ner i vänstra hörnet. Även fast jag vet att den finns har jag svårt att hitta den ibland. Är inget jag tänker på alls.
Det är ju oftast så, man ser dom oftast bara när man står riktigt nära och under vissa förhållanden. Men ibland kan det vara irriterande om det är en pixel som är låst tex i vitt på ett dummt ställe (tex uppe eller nere kant) där det ofta är svart. Jag skulle inte hävda pixelgarantin med allt det innebär att skicka och vara utan skärmen om det inte är på flera ställen eller döda/låsta pixlar på dumma ställen även om man har pixelgaranti. Jag tror att risken för detta är väldigt liten även om riskena att man får nån dåligt fungerande pixel är relativt stor (speciellt på så många skärmar som jag ska köpa). /Roger
Postad 15 December 2007 - 19:52
Unregisterede2a9c094
-
Unregisterede2a9c094
-
Forumräv
-
-
507 inlägg
Varför tror ni prisskillnaden är mindre än 1000sek mellan 37´´ och 42´´?
Postad 15 December 2007 - 20:02
ANSY
-
ANSY
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hur är det med döda pixlar och full-HD, pixlarna borde ju vara mycket mindre och mindre störande på full-
HD?
Å andra sidan finns det ju fler så risken att någon är död borde ju vara större....
Men på mitt jobb har vi mellan 15-20 LCD-tv, ca 70-80 LCD-skärmar och laptops, jag har bara hittat en död pixel på alla dessa (min laptop). Så jag gissar att döda pixlar inte är så vanligt numera.
Eller har jag fel?
/ANSY
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|